Kormány bejelentette a brutális megszorítócsomag részleteit:
https://index.hu/belfold/2022/06/05/extraprofit-ado-rezsivedelem-honved…
Következő két évben a GDP legalább ~3 százalékát fogja elvonni a központi költségvetés. Méreteiben ez a legnagyobb megszorítócsomagokhoz (Bokros csomag, második Orbán kormány megszorítócsomagja) hasonlítható.
3 hónappal ezelőtt a kormány még a gazdaság kiemelkedő teljesítményével indokolta a 13. havi nyugdíj bevezetését:
A 13. havi nyugdíj kifizetését a gazdaság jó teljesítménye teszi lehetővé, a gazdasági növekedésből a gyermekes családok, a munkavállalók és a fiatalok mellett az időseknek is részesülniük kell.
Elemzők szerint a tervezett évi 2.000 milliárd Forintos megszorítás is csak akkor lesz elegendő, ha az Uniós források elérhetővé válnak Magyarország számára.
- 1089 megtekintés
Hozzászólások
Az 3 hónap januárban volt. Mondjam azóta mik történtek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azóta történt pár dolog, ami miatt az akkori meghozott rossz döntések láthatóan még rosszabbak lettek...
A 13. nyugdíj pl. akkor sem volt jó ötlet.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglehetősen ingatag lábakon állhatott az évekre kiható kiadásnövelés, ha 3 hónap alatt elfogyott a pénz rá. :)
Pedig a magyarázat továbbra is érvényes rá, hiszen Q1-ben rekord mértékben nőtt a magyar gazdaság.
... mindeközben persze azzal kampányolt az adófizetők pénzéből finanszírozott állami média, hogy az ellenzék eltörölte azt a 13. havi nyugdíjat, amit ő vezetett be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ukrán háború megvan? Uniós pénzek off?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, nem volt fiskális alapja a 13. havi nyugdíj hosszútávú bevezetésének.
Egyedül Orbán képtelen megegyezni az Uniós forrásokról. Még a leghűségesebb szövetségese is képes volt rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lengyelek kaptak egy csomó feltételt. Ha nem teljesítik, lóvé sem lesz. Majd meglátjuk.
Év végéig mi is meg tudunk egyezni, addig kell. Utána lenne visszafordíthatatlan következménye.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az uniós transzferek már most is csökkentik a költségvetés bevételeit. Hamis a kormány narratívája, hogy ráérnek megegyezni az év végéig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Év végén meg növelni fogják. Vagy később puff
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köztes időben pedig vagy hitelt vesznek fel, vagy beszedik az adófizetőktől.
Távlatok nélkül, a mostban képes élni, csak az előtte lévő problémát látja és tudja megoldani. Nincs perspektíva, nincsenek távlati tervek.
Ennek eredményeként paródiába fordul a kormányzás, mint a Kádár rendszerben.
Stop táblával, hatósági csirkefarháttal, a benzinkútas baksisért megvehető jóhiszeműségével, felesleget folyamatos csatározással Brüsszel ellen.
Ha nem a koleszterin, akkor ez a fajta igénytelenség fogja Orbánt megbuktatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DK propaganda szöveg. Orbánt folyamatosan megbuktatjátok. Mint azt látjuk. Nincs 2 hónapja, hogy Európa egyik legszégyenteljesebb pofonját kaptátok a választáson, de már el is felejtettétek.
Orbán ellen az idő dolgozik max. mert sose marad senki örökké hatalmon. Azzal az ellenzékkel, ami nektek van, Orbánt tényleg nehéz lesz megbuktatni.
Már most érdemes lenne készülnötök, ha 4 év múlva akartok valamit. De ne a régi garnitúrával!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van megoldása ennek a paradoxonnak: Orbán abban kiváló, hogy képes szar gazdasági teljesítmény mellett is választást nyerni. Az ő szavazói nem azt nézik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert vannak a pénznél is fontosabb dolgok a világon. Bár ezt egyeseknek hiába is magyaráznánk ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
Csak néhány dolog, messze nem teljes a lista: egyszeri 80.000 Ft a nyugdíjasoknak, 13. havi nyugdíj, SZJA visszatérítése a gyerekeket nevelőknek - és ezek mind a választások előtti időszakra igazítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áhh, ebből a pénz mindegy! :-D
Az idősebb honfitársaink támogatása, valamint a családok számára a lehetőségek kinyitása a lényeg, nem a pénz.
Jól mondom? :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgyis csak ellopnák, nem? Akkor mit remegsz érte? Vagy elhitted az ütődött MZP szövegét, hogy minden magyarnak 1,5M ad az EU? 🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így is ellopják! :P:P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nem tudunk megegyezni, mert a pénzek lehívásának az egyik megkerülhetetlen feltétele, hogy csatlakozzunk az európai ügyészséghez. Ezt pedig nem fogja megtenni az Orbán kormány.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
érdekes. ilyen feltételről a hitel szerzodesben nem volt szo :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megkerülhetetlen feltétele, hogy csatlakozzunk az európai ügyészséghez
what?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Popcorn bekészítve!
Bizalmatlansági indítvány jöhet Ursula von der Leyenék ellen
[...]
Az Újítsuk meg Európát frakció három képviselőjének kezdeményezésére aláírásgyűjtés kezdődött azért, hogy bizalmatlanságit lehessen indítványozni Ursula von der Leyen ellen. A Népszava úgy tudja, hogy a liberális politikusok szemét az szúrja, hogy az Európai Bizottság nemrégiben jóváhagyta a 36 milliárdos lengyel helyreállítási tervet.
Úgy vélik, hogy a döntés elhamarkodott volt azáltal, hogy Varsó nem tett eleget a Bizottság által megszabott feltételeknek,
így a lengyelek addig nem juthatnak hozzá semennyi pénzhez a gazdaságélénkítő alapból, amíg nem hajtják végre az EU Bíróságának valamennyi, a jogállamiság tiszteletben tartásához kötődő ítéletét. A lap szerint a bizalmatlansági indítványt akkor fogják benyújtani, ha von der Leyenék megkezdik a pénzek folyósítását.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szemét lengyelek gondoskodnak pármillió ukrán menekültről:
"Újítsuk meg Európát frakció": véreztessük ki őket.
Újítsátok ám.. ..a saját gondolkodásotokat..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lengyel most jó barátja az EU-nak, az oroszok elleni egyik fő szószóló. Egyből rendben van náluk minden. IS.
Szokásos kettős mérce.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ilyen kijelentéseket jó ha megelőzi némi kutatómunka és akkor van ereje. Itt ez elmaradt (aka lengyelek is kaptak levelet, csak nekik nem strukturális átalakítás /ne lopj/ kell végrehajtani, hanem konkrétumokat, amiket ők hajlandóak)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áttekintve, még mindig jobban járok, mintha 5x-ére nőnének a rezsimjeim.
- drágább lesz a bagó - helyes
- drágább lesz a szesz - helyes
- drágább lesz a junk food - helyes
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Indokolt lenne a gáz és villanyszámlád emelése, az helyett, hogy ezt a kisjövedelműekkel fizetetted meg.
Lévén a felsorolásból hiányzó kereskedelmi, pénzügyi és kommunikációs különadót, a háztartási fogyasztókon kívül megszűnő kedvezményes gáz és villamosáramot ők is fizetni fogják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, báttya, de én befele is többet fizetnek, mint a kisjövedelműek. Ez egy középosztályt tamogató kormány deklaráltan. Ezért szavazok rájuk. 🤷
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy fizetsz többet. Pontosan ugyanannyit vesznek el a te fizetésedből is (gyk.: százalékos arányban), mint a kis jövedelmű polgártársaidtól.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, kemény dolog a matek. Az egyszerűség kedvéért szemléltessük egy példával:
1 000 000 * 15% = 150 000
100 000 * 15% = 15 000
A szorzó 10-szeres. Vagyis, aki 10x többet keres, az 10x többet fizet 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írta, hogy százalékos arányra gondolt. De akkor nézzük máshogy. Tegyük fel, hogy 1 millió félretett pénzzel már jól lehet élni.
Ha 1.2 millió a fizud, 15% adó után marad ~1M, tehát jól élsz.
Ha 10 millió a fizud, 15% adó után marad 8.5M. 1M-ból megélsz, még mindig marad 7.5M. Ilyen esetben a társadalomnak jót tenne, ha a "túl sokat" keresők kicsit többet dobnak be, hogy az alján élő csórók ne éhezzenek és tudjanak iskolába menni, például. Mondjuk legyen 20% az átlag adó ebben az esetben, még mindig lehet bőven félretenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Direkt nem akarja megérteni, csak treyel.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát kiderült, hogy többet fizetek, de még több kéne ... :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
apám mondta erre:
" hogy lófa... a seggetekbe kommenisták.."
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt a kommunisták a kormányban vannak észre kellene venni azért... Csak épp keverik kis neoliberalizmussal, nemzeti mázzal és pátosszal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hahahah. Rezsicsökkentés ellen kampányoló moslékkoalíció, majd most, a Karácsony, amelyik azért sir, mert az önkormányzatok kimaradnak a rezsicsökkentésből ....
Ezt hogy? 🤣😂
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó ötlet lenne, hogy mindenki kapjon tízezer forintot? (Inflációt, költségvetést, stb. figyelembe véve)
Jó ötlet lenne, hogy mindenki kapjon tízezer forintot, csak te nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fejtsd ki pls. hogy mire gondolsz. Hogyan kapcsolódik?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megpróbálom egy példával feloldani azt a látszólagos paradoxont, hogy lehet veszíteni akkor is, ha benne vagy valamiben, meg akkor is, ha nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez faszság. Teljesen mást jelent a jól 1 millánál, mint 10 millánál.
Te azt mondod inkább: ne dolgozzon annyit a 10 millás csávó, mert neki kevesebb is elég
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy sávos adórendszernél továbbra is igaz, hogy minél többet dolgozol, annál többet keresel. Csak egyre nehezebb fölöslegesen nagy vagyont felhalmozni. Nem (csak) én mondom, Bill Gates is mondott ilyet például.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez is faszság. Mondani mondja, de adózni nem fog. Nem munkajövedelemből jön vagyona, 99,99999999999999999999999999999%-a. A legtöbb amcsi gazdagnak a vagyonát alapítványok kezelik. Nem véletlen. Az alapítvány csinál valami kis bohózatot, de köszöni szépen az adómentességet. Hát még a támogatásokat! :)
Amerikában van magánalapítvány, nálunk nincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak munkajövedelmet lehet adóztatni. De a problémára jól rávilágítanak a milliárdosok.
Lehetne azt mondani, hogy aki elérte az 1 milliárd USD vagy HUF vagyont, az megnyerte az élet nevű játékot, gratulálunk neki, menjen nyugdíjba és adja át másnak a helyét :).
Értem én, hogy sok egyenlőtlenség azon múlik, hogy az ember mennyire okos, ügyes, szorgalmas, stb., de ez nem magyarázza meg a szélsőséges aránytalanságokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, hogy az összes ilyennek nagy a pofája. Soha nem fog adózni és ingyen lesz szimpatikus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Node egy idő után, már fix a felső kulcs, mert a túlzottan nagy felső kulcs nem nyerő. Akinek kiemelkedően nagy a fizuja, annak ne legyen már probléma, hogy ha a nettó 3 millió helyett 2,85m marad (bár valszin több lenne). Ekkora vagy nagyobb fizukból azért lehet felhalmozni, pláne abban a tekintetben, hogy ezekhez jellemzően jár a cégesautó (havi 150-200e nettó minimum), az üzemanyagkártya (ez vagy fix, vagy kvázi végtelen), legalább heti 2-3 üzleti ebéd (ez viccesen hangzik, de ha átszámolod mondjuk 10 menzás ebédre, akkor még ezt sem kell fizetnie), meg a külföldi utak napidíjjai (ebből akár bőven 100e-s tétel is összejöhet, és megint nem ő vette a kaját), meg a nemtommi. Egy távoli galaxisban lévő helyen volt olyan felsővezető, akinek a mindenféle bérenkivüli juttatásai önmagában többek voltak, mint az akkori bruttó fizunk, pedig az akkor nem számított rossznak.
A szolidaritáson túl abból is ki kell ám indulni, hogy mivel jóval nagyobb lábon él, ezért több köz szolgáltatást vesz igénybe potenciálisan. Legyen az úthasználat, vagy ha 3-4 gyereket tudnak vállalni, akkor szintén növekednek a vonatkozó állami költségek. (Akkor is, ha alapítványi vagy teljesen magánképez.)
Nekem az a sejtésem, hogy egy értelmes többkulcsos adó, értelmes sávhatárokkal, az még a most kiemelkedőnek számító fizetéssel rendelkezőknek se lenne igazán probléma. Aki keveset keres, azoknál az a havi 5-10-15e ami ottmarad, az szintén sokat számítana százalékosan. A régi alacsony sávhatáros és magas kulcsos SZJA az nem jó, az biztos, mert rögtön az "okos" megoldások felé vinne mindenkit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
andrej_
Te proli vagy - a gondolkodás is az.
nekem a fizetésem 1M fölötti - fizetek jó pár százezret, DE ha ennél többet kellene - akkor egyből számlás lennék és offshore cég - és akkor az itteni befizetés, havi kb. 8000,- lenne az itteni lakcím EÜ miatt.
ha veszek ruhát, kaját vagy egy kocsit éves szinten 10 millió feletti ÁFA-t fizetek be..
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az osztrák, német és hasonlóan hanyatló országok adózását nézd meg, és lámlám kifizetik... Na mind1.
LOL, ügyesen átmentünk személyeskedésbe, meg prolizásba. Egyébként pár hsz-szel korábban írtam, hogy egy éve is óriási hiszti volt, mikor ezt felvetettem. :)
Pontosan ezért tartunk itt, mert amint társadalmi összefogás/szolidaritás jönne, jön a hiszti, hogy márpedig nem, és offshore és úristen a prolikat kell fizetni. Ezzel szemben az van, hogy neked sem kéne feltétlenül nagyzsetont költeni arra, ami államilag is jó, csak akkor ha valami extrát szeretnél.
ÁFÁ-t hiába fizetsz be közvetetten, abból egy halom visszaigénylése van az eladónak, meg a neki beszállítónak.
Ráadásul itt nem arról lenne szó, hogy a milliós fizukat felezzük meg, hanem mondjuk millió forintonként, pláne a második millió után, mondjuk 20-30k-40k-val több adót fizetnének. Különös tekintettel arra, hogy az alsó kicsi adósáv rájuk is vonatkozik. Speciel ennyit nem keresek, de ugyanezt gondolnám. Valszin lenne lehetőségem valami erősebb zsetont megpályázni, de annyira nem mozgat, hogy ilyen irányba induljak.
Utolsó gondolatként pontosan ezért fizetünk tranzakciós adót, meg mindenféle különadót és 27%-os áfát, mert az rejtve marad. :)
A tűzoltót, tanárt, rendőrt, egészségügyest, minden közalkalmazottat ugyanis meg kell fizetni, mert velük nem csak akkor találkozhatsz, ha nyílt napra mész, vagy magánrendelésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ismerem a holland, spanyol, görög adó morált (dolgoztam ott).
Voltak nekem is ukrán kft-m. Van némi ismeretem szlovákokhoz bejegyzett magyar cégekről - mikor is volt a felfutása ezeknek ??
A magyar adó kulcsok és az ellenőrzés/büntetési esély most egy kényes egyensúlyban van.
Nem lehet a déli országokon a német/osztrák/holland adó kulcsokat bevetni.. vagy akkora adóhivatal/személyzet kellene hozzá..
két szóval: nem működne
kieg:
lányom szokott ilyen dolgokat mondani, hogy a miért nem emelik meg a gazdagoknak az adóját, erre én:
- kislányom add vissza azt az 500 EUR-t , mert most akkor azt én befizetem adóba. Te meg pénz nélkül mész nyaralni..
egy darabig csendben van, nem hallgatom hogy mennyire rossz itt minden, az adórendszer stb..
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet a déli országokon a német/osztrák/holland adó kulcsokat bevetni.. vagy akkora adóhivatal/személyzet kellene hozzá..
ezt nem teljesen értem. Már minden digitálisan megy, a NAV még akár azt is láthatja (láthatná), hogy azt a számlát -aminek az adótartalmát már befizettem - rendezte-e felém a vevőm. Szóval a mai világban szerintem ehhez nem apparátus, hanem mindössze szándék kéne...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ekkora vagy nagyobb fizukból azért lehet felhalmozni
#o1g -nek mennyi megtakarítása is van ekkora fizetésből? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, "mindenki a maga szintjén nyomorog".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell ehhez archívumot nézegetni, az állami árszabályozásban és piacellenes intézkedésekben, a kormány hatalomgyakorlásában és a nyugat-ellenes, orosz-barat retorikában tökéletesen újraélednek ezek az idők.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mintha a fene nagy nyugatbarátság a rendszerváltás óta olyan kurva nagy jólétet hozott volna a csóróknak ... Volt itt mindenféle kormány, SZDSZ, MSZP, MDF ... csak űgy dőzsölt alattuk a jobbágyság, nem?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Node kontexusba helyezve kell őket nézni, bár rajongója egyiknek sem vagyok. 90-94-ig egy igencsak legatyásodott országban kapott az MDF 50%+ esélyt, talán koalicióban. A nép azt gondolta, hogy a szoci romjain a demokrácia gomb megnyomása után máris ausztria lesz, és esetleg marshall segély jön. 94-98-ig jött egy 2/3-ados MSZP+SZDSZ, egy laza kis bokroscsomaggal, mert nem volt kicsi a baj. Természetesen ekkor már tényleg azt hitte a nép, hogy itt eljön a kánaán. 98-02-ig (a Y2K fanatikusok kíméljenek) jött az első Fidesz kormány. Talán ez volt az első időszak, amikor sikerült valami kis kilábalás jellegűt elérni, és talán a bokroscsomag segített már, de ezt még a szakértők sem tudták még eldönteni. A kerítések nem avanzsáltak át kolbásszá, ergo 02-06 között megkaptuk az MSZP kormányt. Mivel alapvető bajok nem voltak, ezért elevickéltek, és 06-10 között szintén maradtak. Nade a 2008-as hitelválság az odavert mindenkinek, majd 2010-től van nekünk ismét Fidesz.
Amit OV remekül felismert, ezt nem én találtam ki, de azért érezhető, hogy a direkt adókat itt nem bírják a népek, illetve az adóelkerülés olyan sporttá vált, hogy valamit kezdeni kellett. (Ráadásul az állami szolgáltatások nem 2010 óta, hanem jóval régebb óta nem örvendettek nagy nimbusznak) Megkaptuk a 27%-os világbajnok áfát, a különadókat, a tranzakciós adót, meg a minden hasonló ilyen titkosat. Az hogy 15%-os az SZJA, az azért annyi, mert máshol ki kell fizetni. Ez teszi lehetővé a KATA-t, ami kicsi nyugdíjat, és valami TB-t fedez, de ebben benne van az, hogy majd a nyugdíjad jelentős részét Te rakod félre. Mindezt úgy, hogy a nyugdíjpénztárból KATA-sként a 20%-os visszatérítés sem vehető igénybe.
Amikor 1-2 éve itt felvetettem, hogy a kisebb jövedelműeket segítendő egy 8-16-24%-os sávos SZJA jobb lenne, akkor olyan hiszti indult, hogy márpedig nem hajlandó többet fizetni, hogy hihetetlen. Levezettem, hogy 1m bruttónál talán havi 5000ft-os "bukót" jelentett volna, hiszen adott sávhatárig neki is kevesebb az SZJA. Valszin érzéketlen vagyok, de ez se akkor, se most nem tűnik egy akkora fizetésnél áthidalhatatlannak, és lehet észre sem veszi.
Nade. Kb. 2012-től egy igen komoly teljes EU-s és főleg német gazdasági növekedés indult, ami nagyon húzta a hazai gazdaságot. Ez volt az, ami szerintem igazán számított. E mellett a nyugat agy és kézelszívó hatása miatt pedig a bérek, munkadíjak szépen emelkedésnek indultak. E mellett pedig az EU-s pénzek szépen érkeztek befelé.
Vannak azért kérdéseim, a teljesség igénye nélkül:
- Miért nem sikerült az elmúlt 12 évben gatyába rázni az egészségügyet?
- Hogy nem sikerült a tanároknak érdemibb fizut adni?
- Hol tartanak az energiahatékonyságot jelentősen javító támogatásokból (főleg EU-s és Co2 kvóta forrásból) beruházások?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért nem sikerült az elmúlt 12 évben gatyába rázni az egészségügyet?
Mert nem érdekük, hiszen érdeksérelem nélkül nem lehet megtenni, másrészt miközben az egészségügy privatizációjának rémével kampányoltak, a külügyminiszter az SZDSZ-es haverja kórházmegnyitóján járt.
Érdekeltek az omladozó rendszer fenntartásábában és egyre inkább azt gondolom, hogy ez az oktatási rendszerre is érvényes.
- Hol tartanak az energiahatékonyságot jelentősen javító támogatásokból (főleg EU-s és Co2 kvóta forrásból) beruházások?
Volt valamennyi (érdemes lenne a környező országokéval összehasonlítani), de alapvetően az olcsó orosz szénhidrogénekre építettek.
Ahogy fent írtam, a mában élnek, nincs igényük és képességük a jövőre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket tudom, csak a dőzsölős hozzászólásra próbáltam reagálni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészségügy, tanárok mantra ... várj, milyen választ várhatsz ....
a stadionok miatt!
Igazam van?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem tudom mi miatt. Az volt a kérdés, hogy hogyan nem sikerül megfizetni azokat, akiket a társadalom alkalmaz, Lett volna 12 év rá (mondjuk 10 biztosan), hogy legalább egy perspektíva látszódjon, mármint érdemben. Tényleg érdekel, hogy mi a koncepció abban, hogy minden olyanból a fizetős felé kell menni, amire papíron kellene lennie használható állami megoldásnak. Akinek nincs rá pénze azzal mi lesz? Nagyon fontos, hogy nem valami nonplusultra extra állami szolgáltatásról, hanem mondjuk használható, jó szinvonalúról lenne szó, általánosan, mindenki számára elérhetően.
Gondolom az elmúlt napok szülészeti, és hasonló vidéki kórházas híreit láttad. Nem gondolom, hogy azok voltak az utolsók.
Az ellenzéki marhaságok sem mozgatnak, pláne nem a Mr. Elhalóhang, amikor a kapitányt kárhoztatja a viharban. Hozzájuk is lenne néhány kérdésem, hogy a csodálatos magasztos dolgaikat hogyan gondolják, csak ők nincsenek cselekvő pozicióban, csak habzanak jobbrabalra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerem az igényeket: havi pár ezer forintért svájci egészségügyi ellátást, meg oxfordi oktatást. Korlátlan számú büfészakos diplomát (amíg azok megszerzése ürügyén ellébecolnak, addig se kell dolgozni) ingyen.
Jól mondom? Rossz hír: ilyen sose lesz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint nem a kérdésre válaszoltál, és ott volt, hogy messze nem a kiemelkedő lenne a cél, hanem az elérhető.
A figyelmedbe ajánlanám: https://telex.hu/belfold/2022/06/04/szolnok-szules-szuleszet
Lazán kapcsolódik a soksok betöltetlen háziorvosi praxis.
A pár ezer forinthoz... Ha valaki bruttó 350e -t keres havonta, hogy maradjunk az átlagbéralatt, akkor 52 500Ft SZJA-t fizet, 64 750Ft TB Járulékot, és a munkáltató 45 500Ft szociális hozzájárulási adót ad be a közösbe (a dolgozó után, még biztosan fizet ÁFÁ-t, és társasági adót). Ha KIVA-s cég, akkor 35 000Ft KIVA-t fizetnek a 45 500 szochó helyett. Ez érzésem szerint messze több, mint a néhány ezres havonta. Különös tekintettel arra, hogy aki már nincs társadalombiztosítva, attól megtagadhatják a normál ellátást.
Szerintem az ájtiban azért ennél messze jobbak a fizuk. Nézd meg havonta fixen mennyit fizetsz, és mit kap általában mindenki, hiszen egymásét fizetjük.
Ja és Svájc. Svájcban a helyi zsetonhoz van mérve a befizetés (vagy próbálj meg lakást bérelni, leesel a székről innen nézve, de ha ott van normális állásod, akkor abból menni fog), és nem utolsó sorban az orvosi kutatásokra komoly iparág épül. Az egyébként ott very érdekes, hogy kantononként eltér, hogy TB van, vagy pedig magánbiztosítós rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezekre a kérdésekre már százszor válaszoltam. Nem kell minden szarfészekbe csúcskórház. A terhesség nem betegség, nem is sürgősségi ellátás legtöbb esetben vagyis tervezhető, tessék a legközelebbi nagyvárosba utazni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szolnok az finoman jelezném, hogy megyeszékhely. Lakossága 70e+ és a 11. magyar nagyváros, és mivel megyei kórház, ezért nem kimondottan csak a várost látná el. A helyzet az, hogy hiába természetes állapot és folyamat, bőven lehet mindenféle komplikáció egy normálisan induló szülésnél, amikor nagyon nem mind1, hogy 5-15 percen belül van kórház, vagy ismerd meg hazánkat mozgalom szerűen kell menni.
Amikor az általad írthoz hasonló koncepcióval jött MZP, akkor nagy hözöngés volt... na mind1.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor az általad írthoz hasonló koncepcióval jött MZP, akkor nagy hözöngés volt... na mind1.
MZP-vel nem az volt a baj, hogy nem mondott egy-két százaléknyi értelmes dolgot a 98% balfaszság mellett, hanem az, hogy ha "nyert" volna, akkor a Gyurcsány + Jakab + Dobrev + Tordai + Kuruzs + Szabó T. stb. csürhe került volna hatalomra. Inkább a halál!
MZP-nek voltak meglátásai, csak a) balfasz módon kommunikálta b) esély sem lett volna Feri báttya árnyékában megvalósítani semmit.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon igaz. De engem a Szijjártó-Rogán-Nagy Márton-stb. csürhe sem győzött meg eddig. Szerencsére egy országnak nagy lendülete/tehetetlensége van, az emberek sokáig elviszik a hátukon. Majdnem mindegy is, hogy ki van hatalmon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon ügyesen kapaszkodsz bele mindíg a kevésbé fontos részbe. :)
Az a főfő kérdés, hogy szerinted Szolnok, mint megyeszékhely, és a megyei kórházban nem szükséges komoly szülészet? Szolnok hiába csak 70e+ lakosú, azért vannak a szük környezetében még kisvárosok, amiket már csak a közelsége miatt is kiszolgál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akut esetben lehet ott szülni. Tervezhető szülésre meg lehet utazni. Nekem is volt olyan műtétem, ami miatt Bp-re utaztam. Nem esett le a gyűrű az ujjamról.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szülés részre szeretnék reagálni: Mikor volt részed utoljára ilyesmiben?
2 éve született a gyerkőcöm, budapesti szent margit kórház. Mondták hogy wc papírt hozzunk, kaját hozzunk mert ezeket nem biztos hogy tudják biztosítani. Vittünk, jól is tettük mert nem tudták biztosítani. Szülés után a másnapi reggeli ótvar száraz kenyér volt egy olyan vékony szelet párizsival hogy a napfény átütött rajta, nem hittem el amikor párom mutatta, azonnal ugrottam be a kocsiba és vittem neki rendes kaját.
Most akkor vagy bp szarfészek, vagy te jártál régen dokinál és nem vagy up2date a témakörben, vagy tényleg baj van az egészségüggyel.
Nekem ez nem kicsit volt fura élmény főleg annak fényében hogy a narratíva az hogy szüljél magyar mert fogyunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én tippem az érkező válaszra: hazugság, gyurcsány, soros... És amúgy sem lehet igaz amit mondasz ahogy a szolnoki sem, hiszen a médiában (az igaziban) minderről szó sincs.
Anyósom onkológián főorvos, (hatalmas szégyen a fenti eset várandosókkal kapcsolatban is), de még ennél sokkal cifrábbakat is szoktam hallani, amit ha nem elsp kézből hallanék tényleg el sem hinnék. Persze, a kormányosok szerint ez mind meg sem történik természetesen.. Ilyen faszságot bazmeg hogy ha szülni akarsz menjél nagyvárosba..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor az én fiam született, akkor sem volt WC papír, a kórházi koszt akkor sem volt Michelin-csillagos fine dining, mégis megszületett és felnőtt. Azóta, amióta utoljára kórházban voltam, pl. a győri megyei egy űrközpontnak néz ki. Ugyan betegként nem járok oda, de dolgozunk ott eleget.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez szerinted így ebben a formában oké?
Senki nem vár el fine dining kaját, de legalább a nap ne süsse át azt az egy szelet jelképes párizsit. Illetve wc papír ne legyen probléma 2022-ben főleg úgy hogy a csapból is az folyik hogy család (lassan már vin diesel is halálosabb iramban szégyelli el magát) és szülj magyar.
És igen, itt is szépen növekszik a gyerkőc mert tudom biztosítani neki a megfelelő környezetet, ellenben a kórházzal ahol született. Konkrétan amikor párom kaját kért finoman közölték vele hogy kuss van és örülj a párizsinak amit kaptál, van amikor csak vajas száraz kenyér jut. Ez így oké? Így kell bánni azokkal az anyukákkal akik megmentik a magyar népet ami a zászlóshajó szövege a kormánynak? És nem, nem szeretném ha most az jönne hogy "jajmeragyúccsányná is szar vót". Leszarom, én utálom azt a gyökeret meg a bagázsát is, és fel vagyok háborodva hogy a nagy elszámoltatás szöveg ellenére ő nyerte a legtöbbet a mostani választáson és még vitya is közölte hogy ferkó fasságából élnek. Tökmindegy hogy a vezetés narancsos, szegfűszeges, csíkos, pöttyös, hupilila, kurvára nem kéne hogy számítson.
Illetve akkor azt tudod javasolni hogy a budapesti szarfészekből győrbe tervezzünk menni szülni a következő gyerkőcöt?
Igazából ennyi erőből vissza is mehetnénk az őskorba, ott is megmaradt a legtöbb gyerek, végülis még van emberiség. Más kérdés hogy azóta azért talán illett volna picit előrébb lépni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a kényelmet keresem a kórházban és nem vagyok válogatós. Menzán nőttem fel. Szívesen viszek magammal egy tekercs kulapapírt és eszek egy hétig "valamit visz a víz" levest, ha cserébe szakszerűen megműtenek.
Valószínűleg azért lehet ez, mert nem arany kiskanállal a számban születtem, nem tudom. De nem lovagolok olyan kicsinyes dolgokon, hogy van-e WC papír (50 éve nem tud a magyar elvonatkoztatni a WC papírtól az EÜ kapcsán), amit egyébként szerintem a kórházi személyzet lopkod haza. Túllendülök rajta.
Illetve akkor azt tudod javasolni hogy a budapesti szarfészekből győrbe tervezzünk menni szülni a következő gyerkőcöt?
Nem kell, szerintem te az informatikusi fizetésedből meg tudod neki teremteni a megfelelő ellátást. Az állami kórházat hagyd meg a rászorulóknak. Ha tehetem, én is fizetek. Ezzel járulok hozzá a kórházi terheés csökkentéséhez.
Igazából ennyi erőből vissza is mehetnénk az őskorba, ott is megmaradt a legtöbb gyerek, végülis még van emberiség.
Szerintem nem kell, mindössze el kell felejteni az "ingyen mindent" dolgot.
Egyébként is, én a megelőzésben, a társadalom egészséges életmódra nevelésében hiszek, nem a "fektessünk mindenkit kórházba" faszságban. Ha nem lennénk elsők közt a dohányzás, a kövérség, az ivás stb. dolgokban, kevesebb kórház kéne.
Ezért is:
- zárt dohányboltok - üdvözlöm
- drágább bagó - üdvözlöm
- drágább szesz - üdvözlöm
- drágább cukros üdítő, chips - üdvözlöm
- sport propagálása - üdvözlöm
Még többet ezekből. Elég volt a körülöttem levő pöfékelő, bálna emberekből!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez miért van ingyen? Engem se sűrűn lát az orvos, max munkaalkalmasságira fúj be a szél évente, az is 10 perc egy doki életéből, ráadásul nem is állami hanem medicover, párom detto. 10+ év alatt azért csak befizettünk annyit a közösbe hogy a szülés mellé ennyiért beleférjen egy olyan szelet párizsi amit nem süt át a nap.
Persze, ki lehet húzni, lehet vinni wc papírt, de akkor ne vonják le havonta a fizumból ennyi TB-t, vagy térítsék vissza arányosan amennyit nem használok ki belőle és fizettessenek rá más forrásból (akár tőlem): Pl dohányosok, piások, egyéb addikciókkal élők akik maguknak csinálják a bajt. Abból amit levonnak ennek kényelmesen bele kéne férnie, de mégsem jön össze.
Amúgy a kövi gyerek tuti magán lesz, de akkor megint felmerül hogy mi a ráknak fizetek ennyi TB-t. Összevetésképp ha meglesem az adóbevallásomat akkor évente többet dobok be TB-re mint amennyibe a magándoki kerül. Hogy jön itt ki a matek?
Amúgy ez a wc papír dolog illetve ez a szívesen viszek magammal xy dolognak hol a határa? Vegyünk aszfaltot és javítsuk ki a kátyukat? Utcába mindenki beledob x pénzt, egyszerűbb mint várni az államtól és valószínűleg minőségibb is lesz? Alapítsunk privát szervezeteket akik vigyáznak az utcára mert vannak olyan környékek ahova a rendőr be sem teszi a lábát? Tartsunk fent saját mentőszolgálatot mert a mentők épp priorizálás miatt nem érnek ki valakihez aki időköben feldobja a pacskert csak mert nem volt pénz több mentőt fenntartani? Járjon mindenki magándokihoz mert fél-1évre előre adnak időpontot életmentő műtétre?
Persze, le lehet hozni, meg lehet oldani saját forrásból. De akkor mit biztosít az állam egészségügy címen? Mire fizet a nép kötelező jelleggel egy halom pénzt TB címen?
Ugye ide jöhet a stadionos kisvasutas példa, azt a pénzt lehetett volna pl erre áldozni. Igen, tudom, írtad már több posztban is hogy turisztikai látványosság, idővel több pénzt hoz ami nekünk jó, rendben, legyen így. Pancho aréna és a helyi kisvasút hogy áll megtérülésben? Vagy nem látom a big pikcsőrt és nézzek vissza 20 év múlva amikor ez lesz az ország fő látványossága és dől belőle a pénz amiből majd fussa állami szülőpárizsira, ne adja ég klópapírra?
szerk: Rászerkesztettél, de kb ugyanazt írtuk: Jöjjön a bevétel abból aki tudatsan választja az egészségtelen életmódot. Neki legyen több a TB, fizetős a kórház, stb. Tökre adom, az összes ilyen szarság árát ki kell lőni a megfizethetetlen kategóriába, sőt igazából már évtizedek óta meg kellett volna ezt tenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pl dohányosok, piások, egyéb addikciókkal élők akik maguknak csinálják a bajt.
Ez nagy tévedés, a bajt nem csak maguknak, hanem a társadalombiztosításnak is csinálják. A 45 éves korára a túlsúlya és egészségtelen életmódja miatt két csípőízületet elkoptató polgár az életében nem fog már dolgozni:
- kétoldali csípőprotézis
- + műtét
- + élete végéig rokkant ellátás (meg a munkából való kiesés)
- + ilyen-olyan támogatások, segélyek
- + TB támogatott gyógyszerek a cech alsó hangon
- + az ortopéd sebészek lefoglalása a várólistáikkal
Ezek komoly tételek ám!
Hogy miért fizetsz te több TB-t? Mert az egészségtelen társadalom ballasztját is te cipeled. Ha nem lennének honfitársaink ennyire szar egészségi állapotban, nem kéne ennyi kórházi ágy, lehetne modernebb kórház, kevesebb, de képzettebb orvos, kevesebb ápoló stb.
Én nem vagyok kicsinyes. Nem hánytorgatom fel, hogy tul.képpen alig vagyok beteg és ez mellett mennyit fizetek. A probléma levetítése stadionokra, kisvasútra szerintem erőltetett leegyszerűsítés. Én az egészséges életmódra nevelésben hiszek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egészség megőrzése az egyén felelőssége, a kassza megfelelő kezelése az államé. Mindkettő erősen problémás, azért tartunk itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagyis, ha csak az állam tenne érte, az nem segít, tulajdonképpen azt éri csak el, hogy megéri majd egészségtelennek lenni, hiszen "majd jól elfekszünk a hiper-szuper kórházakban, addig se kell dolgozni!"
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben az esetben az állam megtette a dolgát az egyén viszont vállalja az egészségtelen életmódjával járó rossz következményeket. A legtöbb ember nem vágyik kórházba, legyen akármilyen hiper-szuper.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az állam most is teszi a dolgát:
- zárt dohányboltok - üdvözlöm
- drágább bagó - üdvözlöm
- drágább szesz - üdvözlöm
- drágább cukros üdítő, chips - üdvözlöm
- sport propagálása - üdvözlöm
az egyén viszont vállalja az egészségtelen életmódjával járó rossz következményeket
Dehogy vállalja! Telesírja az RTL Klub Híradót, hogy elvitte a COVID. Ami nem vitte volna el, ha nem lenne életveszélyesen túlsúlyos stb.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> sport propagálása
FYI: a stadionban ülés nem sok kalóriát éget, kivéve, ha verekszel és rombolsz :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
eléggé egybites vélemény:
- aki sport rendezvényekre jár, annak nagy része sportol is (verekedés és rombolás régen nincs..)
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor aki TV-t néz annak nagy része filmszínész?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy jelenleg ~ 50 évesen 187 cm vagyok és ehhez 79 kg társul, valamit az, hogy heti 3x járok edzésre, autó helyett pedig többnyire gyalog járok, az bizony annak köszönhető, hogy mindig is érdekeltek a sportok, példaképeim voltak és ennek hatására én is mindig sportoltam. A folyamatos tagadás az, ami ennek keresztbe tesz.
Mellesleg jegyzem meg, hogy másfél óra csápolás és ugrálás nem kevés kalóriát éget. Ha pedig a stadionba gyalog mentél, már többet mozogtál, mint egy couch potato 1 hónap alatt. Ésszel él az ember!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt gondolom, te valójában nem jársz meccsre (bocs). Legalábbis abból amit írsz ez jön le. A szurkolók (itt különösen a foci) nagy többségének a BMI-je elég rossz, táplálkozása csapnivaló, és lehet, hogy egy részük (20%) hobbi szinten valóban focizik havonta 2-3x) de az csak annyit ér, hogy még nincs teljesen elveszve.
Az élsport valóban sarkal arra embereket, hogy sportoljanak, de te ennek a hatását eltúlzod és a saját tapasztalatodat úgy mutatod be mint általános és majdnem mindenkire igaz aki szurkol valakinek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És az nem eléggé rossz következmény?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészen addig amíg fel nem teszik a kérdést hogy Józsibácsi drága, tetszett-e dohányozni, inni? Igen? Akkor ez most sokba fog kerülni. Nem fér bele? Akkor legyen kedves hazafáradni és rágyújtani az utolsó doboz cigijére a pálinka mellé és meghagyni a helyet azoknak akik nem önrombolták magukat évtizedeken keresztül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Józsi bácsi nem heroin függő volt hanem az állami jóváhagyás által forgalmazott termékek fogyasztója. Sőt az élete jelentős részében állami üzletekben vásárolta. Csak az övé a felelősség?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokkal egyszerűbb mindig mást, külső körülményt hibáztatni. Az emberek sikeresebb részét az különbözteti meg a sikertelenebb részéről, hogy a sikeresek nem mindig másra mutogatnak. Ez egy ingyenes jótanács volt tőlem :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sikertelen emberek általában mindig túlértékelik a külső körülményeikből származó hátrányokat, míg a sikeresek általában szeretnek megfeledkezni a körülményeik szerencsés alakulásáról. Sok példát láttam erre, ez a tapasztalatom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár csak mondhatnám, hogy a gettóból a szerencsének köszönhetően törtem ki! De nem igaz, hanem a kemény munkának, az elszántságnak, az akaraterőnek, a "csak azért is megmutatom nektek"-nek stb. köszönhetően.
Hidd el, tudom miről beszélek!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Általánosságban jellemeztem a kérdést a saját tapasztalatomból kiindulva, ezért nyilván nem húzható rá mindenkire. Az én életem többször is elmozdult jó irányba másoknak is köszönhetően. Igaz beletettem a melót de jól alakultak a körülmények is. Erről sosem feledkezem meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legyen a 100% siker 1. Ebből vonjuk ki a kudarc esélyeit n próbálkozás mellett.
Legyen a kudarc esélye 50%, a próbálkozások (n) száma meg 5.
1-0,5^5 = 0.96875
Vagyis 50%-os esély esetén, 5 próbálkozás mellett a sikerre már 96.875% az esély. Ezt hívod te szerencsének. Én kitartásnak és szakmai tudásnak hívom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valaki egy próbálkozás után sikertelen és kiszáll. Van aki négy próbálkozás után is sikertelen és kiszáll. Ő nagyságrendekkel kitartóbb volt de ugyanannyit ért el vele mint az első. A harmadik ötször is próbálkozik és nyer. A második próbálkozó őt fogja szerencsésnek hívni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamivel meg kell magyarázni a saját hibát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan így van. Vannak emberi tényezők is a dolog mélyén amit sosem szabad kizárni. Amit te felírsz az tiszta matek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szégyellem is magam érte. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a dohánytermékre rá tudják írni hogy 124 féleképpen tudsz bele megdögleni akkor azt is rá lehet írni hogy a fogyasztása az állami egészségügyi támogatás elvesztésével jár. Több értelme lenne mint random a netről levadászott képeket átfotosoppolni szürkére amin a fogyasztok jelentős százaléka csak röhög egyet és közli a dohányboltossal hogy inkább tüdőrákos malborot adjon micike, ne az impotenseset.
Illetve nem kéne propagálni állami szinten a házipálinka főzését.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már akasztanák is a nyakadba a kötelességszegésit, a "hóhér" címkét stb. Egyébként, én támogatnám!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én lennék a hóhér amikor ő veszi a cigit/piát? Ott a nemzeti dohánybolt, fűzzék be oda a piát is és ha veszel akkor kötelező a TB számod. Rendszerbe felkerül, elmész dokihoz, ott fog vigyorogni az összes vásárlásod.
Nyilván lenne parasztlázadás, ez nem is kérdés, feltörne az illegál dohány/piaforrások száma és azt kéne rendesen kezelni, ehhez szükség volna egy ütőképes rendőrségre is.
Ha vállalod hogy önpusztítasz akkor ne várd el az ingyenes egészségügyet. Ha gyorshajtasz ne csodálkozz ha felkenődsz a fára és milliós nagyságrendű lesz a korházi számlád. Ez így lenne fair. Esetleg biztosítanak egy alapellátást, vizsgálatot és ha bebizonyosodik hogy ezekre vezethető vissza a problémád akkor tejelj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azt mondtam, hogy hóhér leszel, hanem azt fogják rád akasztani. Meg az Emberi Jogi Bíróság ítél majd ellened hátrányos megkülönböztetés címén. Nincsenek illúzióim.
Meg kell lépni a rinya ellenére is. Mekkora felhördülés volt, amikor a Fidesz behozta, hogy nem lehet kocsmákban, éttermekben, intézményekben és azok közelében bagózni? Itt a HUP-on is a bagósok a kocsmák, éttermek tömeges bezárását vizionálták. Mi a mai tapasztalat? Egy sem zárt be emiatt. Én meg szívesebben megyek étterembe.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos ez ilyen, nehéz kiírtani a káros szokásokat. De előbb-utóbb meg kell lépni különben elrákosodik a társadalom a szó összes létező értelmében.
Szvsz erre mostanában van a legnagyobb esélye a kormánynak, nincs konkurenciája, népszerű. Mennyivel értelmesebb lenne ha olyan reklámok mennének a TV-ben ahol a dohányosokat/piásokat/drogosokat és családjaikat mutatják, olyan műsorok amik ezeket a káros hatásokat ecsetelik. Sokkal több értelme lenne és ha a sorosgyurka féle ez veszélyes és miniferire futotta akkor talán erre is telne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De miért csak a cigi meg a pia? Kérjenek már "TB számot" az éttermekben is, ha egészségtelen kaját rendelsz, motorral jársz, síelni mész, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
állam beszélte rá, hogy cigizzen ??
Apósom meghallt rákban -- cigizett..
Sajnáltam mint embert, de a családja és az élet helyet a cigit választotta. Az élete meg eddig tartott, legyőzte a betegség.
Ezt ki lehet jelenteni bármennyire is kemény és akik ezt olvassák és dohányosok gondolkozzatok el ezen - mi a fontosabb a család vagy a cigi ??
Ha rákban meghallsz, mit fog érezni a gyereked ??
Rákos leszel család támogatni fog: minden fajta gyógymódokat - csodaszereket keresnek, de hiába..
Én olyan családban nőttem fel, ahol senki nem dohányzott én sem szoktam rá..
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
állam beszélte rá, hogy cigizzen ??
Nem de korlátozás nélkül elérhetővé tette. Az ember gyenge, különösen ha élvezeti cikkekről van szó ezt nem kellene figyelmen kívül hagyni. A cigaretta korábban kifejezetten olcsó termék volt és tizenévesek is vehették. Kialakult függőségen nem mindenkinek sikerül úrrá lenni. Szóval ha az állam úgy dönt, hogy egy olyan termék forgalmazható, amelynek csak egészségkárosító hatása van akkor számoljon az ebből felmerülő költségekkel is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem de korlátozás nélkül elérhetővé tette.
A Fidesz terelte ellenőrzött, lesötétített stb. trafikokba. Tiltotta be a reklámozását. Korlátozta, hogy hol lehet egyáltalán. A korlátozás nélkül azért elég erős csúsztatás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az elmúlt 12 évre gondoltam. A 60 éves tüdőrákos jó eséllyel '76-ban szokott rá amikor még egy tévés beszélgetős műsorban is dohányoztak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész világ ilyen volt akkor. Nem lehet egy kormány nyakába se varrni. Kb. akkor érkeztek az első 20. századi tanulmányok a dohányzást káros hatásáról,
de a dohánylobbi irányából érkező kurva nagy ellenszél miatt a valós hatásaikra a 90-es évek végéig kellett várni (vagy tovább).
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne is varrjuk senki nyakába, egyetértünk. Volt idő amikor az azbeszt építőanyag volt, ez is hasonló tévút.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
minden ember látott már kéményt belülről vagy autó/motor kipufogót.
- van további kérdés a cigi füst káros vagy nem káros kérdésről ????
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A heroin káros? Engedélyezzük és nézzük meg 20 év múlva a végeredményt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán lehet csípőprotézissel dolgozni - egyik kollégám 35 évesen protézisos, mert 30 évesen összetört síelés közben, és így lehetett rajta segíteni. Nem tud kapálni, az igaz, de kiválóan programozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az infós fizetésből bőven havi 150-200-250e, vagy több... megy be a közösbe. Ezen már fentebb is átsiklottál. De ha csak a 18,5% TB járulékot nézzük, az is 50-60e alaphangon, de ha jó az infós fizud akkor több. Tehát ezért a zsetonért képtelen az állam normális, nem kiemelkedő, de normális, ellátást adni? Jelenleg a papírforma szerint az állam biztosítja.
Az nagyon derék, hogy amiért lehet fizetsz, csak előtte már éves szintes simán millió forint körül fizettél ezért az államnak. Akkor is fizetsz, ha évekig nem köhhintesz, ez adja a biztosítási jelleget.
Egész addig lehet nagydumát nyomni, amíg a 15-25e forintos sima orvosi óradíjból megúszható a dolog. Amint jön egy közepesebb vizsgálat máris elpattan 100-200e forint a privát eüben. Ha privát eü-re fizeted pluszban a biztosítást akkor is, csak havonta fizeted, vagy fizeti helyetted a munkáltatód. Ha nézel műtéti árakat, akkor az egyszerűbb történetek 1,5 milliótól nyitnak, de közben az elmúlt 5-10 évben már nem 2 fillért fizettél az államnak azért, hogy normális ellátást kapj.
Nagy szerencse, hogy 15%-os az SZJA, és tök jó mert flatrate, csak van egy ilyen finom csavar, hogy azért legyen legalább 500e félretéve, hogy ha szaladni kell a dokihoz.
A másik probléma ez a rászorulós duma. Egy nyugdíjasnak különösen lehetnek mindenféle problémái, és könnyen előfordulhat, hogy privát vonalra nincs pénze, vagy legfeljebb elkezdeni tudja. Velük mi lesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tb plafon létezik. Hatszázvalamennyi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A TB járulékban benne van a nyugdíjjárulék is. Tehát, amikor fizetsz, akkor nem csak az EÜ kiadásokért fizetsz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sem születtem arany kiskanállal a számban (gyerekkoromban éheztem meg fáztam nem keveset), de rühellem az igénytelen kajákat, és nem hiszem, hogy túl kéne lendülni ezen úgy, hogy "kuss legyen, ez van, ezt kell megenni". Simán törekedni kellene a jobb kajákra.
Az egészségügyben Magyarországon kiváló orvosok és még kiválóbb kiegészítő személyzet dolgozik. Ha kell, meg fognak műteni szakszerűen (remélhetőleg nem fogsz nemet sem váltani közben), és ha kell, kiviszik az ágytáladat is. De ahhoz, hogy meggyógyulj, jól kell érezni magadat úgy általában is, ehhez viszont hozzátartozik a jó kaja és a jó mellékhelyiségek. Ráadásul ezek azok a területek, amelyekhez nem kell főorvos-atyaúristen tudás, hanem a jó alapanyagokra szánt lóvéval + egy dietetikusra szánt lóvéval + egy rakás olyannal, aki tud zöldséget pucolni meg főzni (nem kell komoly szakácsnak lenni) megoldható. A WC papír meg még könnyebb lenne, ráadásul még olcsóbb is.
Az egészségügy azért nincs megoldva, mert nem akarják megoldani.
Azzal tökre egyetértek, hogy az egészséges életmódra nevelés is hasznos. Kár, hogy nem működik - a lányom (7. osztályos) osztálytársai öntik magukba az energiaitalokat meg tolják hozzá a chipset - ellenben a papaya salátámat meg se kóstolják, pedig tényleg finom :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tanárok fizuja kapcsán...
A tanároknak nem kell több fizut adni, mert a magyar nép jelenleg aktív része jó esetben nem látja őket hasznosnak, rosszabb esetben pedig gyűlöli őket.
A hasznosság azért nem látszik, mert a magyarok többsége nem tudás alapú munkából, hanem fizikai csinálásból vagy ügyeskedésből él valójában. Ezt pedig tényleg nem tanították az iskolában, a második felét ma sem. A gyűlölet meg azoktól jön, akiknek a fejébe nagyon bele akarta verni a matektanár a százalékszámítást, de nem ért el átütő sikert, csak megutáltatta a kölökkel a tanulást.
Szóval a nép egyáltalán nem érzi úgy, hogy a tanár az hasznos lenne - akkor meg minek kellene még többet fizetni ezeknek a haszontalan embereknek? A kormányzati politika az emellett való kiállást tükrözi.
Fontos, hogy a fentebbi a fennálló helyzet leírása, amitől a saját véleményem nem is lehetne messzebb. Szerintem a tanárok nagyon hasznosak, és szerintem nagyon jelentős béremelést kellene nekik adni - annyit, hogy az évi 25-75 millió Ft/fő áron dolgozó KKV informatikai cégnek dolgozás helyett megérje matek vagy informatika tanárnak menni. Aztán meglátjuk 20 év múlva, hogy segített-e valamit a dolog...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Amikor 1-2 éve itt felvetettem, hogy a kisebb jövedelműeket segítendő egy 8-16-24%-os sávos SZJA jobb lenne, akkor olyan hiszti indult, hogy márpedig nem hajlandó többet fizetni, hogy hihetetlen. Levezettem, hogy 1m bruttónál talán havi 5000ft-os "bukót" jelentett volna, hiszen adott sávhatárig neki is kevesebb az SZJA. Valszin érzéketlen vagyok, de ez se akkor, se most nem tűnik egy akkora fizetésnél áthidalhatatlannak, és lehet észre sem veszi."
Amit a dolgozók nagy része szinte észre sem vesz, az ebből kifolyólag nem csak nekik a költségvetésnek is észrevehetetlen tétel. Ami meg a költségvetésben már látható eredménnyel járna, azt már a kedves dolgozók elég erőteljesen észre fogják venni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg azt gondolod, hogy van olyan politika amitől az egyének megváltoznak? Amitől a fogatlannak kinő a foga? A jelenleg munkanélküli dolgozni fog? Az emberek meg tanulni fognak, hogy nőjön az életszínvonal? Létezik ilyen politika?
Én Magyarországon nem látok egy motivált népet. Nem látom azt az igényt még a felső pár százalékban sem, hogy több és jobb ember akarna lenni. Te mit tettél azért idén, hogy értékesebb munkaerő legyél és több GDP-t termelj?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mástól nem, attól, hogy rá van kényszerítve.
Ez viszont csak akkor működik, ha Orbán paternalista állama nem próbál mindenre látszatmegoldásokkal operálni ideig - óráig.
Nem lehet örökké szembemenni a világpiaci árakkal, mindenképpen eljön az idő, amikor rá leszel kényszerítve, hogy takarékodj, vagy jobban / többet dolgozz.
Minél később, annál fájdalmasabb lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mástól nem, attól, hogy rá van kényszerítve.
A kényszer alól ösztönösen kibújik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt látják a vezérüktől.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az egy ősi reakció. Az átkosban és az előtt is ugyanígy reagáltak: ösztönösen.
Az együttműködéshez meg lehet nyerni valakit: amikor önként és saját érdekéből is tesz valamit hozzá a célhoz sokkal több esély van a sikerre mint amikor ár akarod erőltetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért jó lenne ha létezne olyan politika amely mondjuk fontosnak tartja az oktatás szinvonalának emelését, a versenysporttal szemben a tömegsportot támogatná jobban, segítené az alacsonyabb jövedelműek otthonteremtését stb., sokmindent lehetne még sorolni. Nyilván az egyén felelőssége a legnagyobb a saját sorsáért de szerintem a politikának is jelentős szerepe lehet az egyén fejlődésében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az alacsonyabb jövedelműek máshol se nagyon teremtenek otthont (már ha otthonteremtés alatt saját tulajdonban élésre gondolsz) Viszont egy rendszerbe szervezett normális bérlakás törvény kurvára hiányzik az országban. Hihetetlen, hogy 32 évvel a rendszerváltás után is "illegálisan" laknak 100 ezrek az országban. "Élvezve" ennek jogi, gazdasági, és társadalmi hátrányait. Ha valahol , akkor itt aztán biztos érdek ellentét van az elit és a plebs között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bérlakásra gondoltam. Inkább fizessenek egész életükben az államnak mint eladósodjanak évtizedekre egy banknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A veszteséget ki fogja fizetni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te, hiszen neked van ellopható javad :).
Margaret Thatcher The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen veszteséget?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit a piacinál olcsóbb megoldás okoz. Ha piaci, akkor no problémó, majd megcsinálja a piac.
Szóval: ki fogja fizetni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs én jogi szabályozást, rendszerbe illesztett törvényeket és és annak betartatását írtam. Nem akarom sorolni, de pl jelenleg pesten tanuló, dolgozó vidékiek jelentős része papíron vidéken él. Miközben valami albérletben lakik bejelentetlenül. Azért lehetett volna a "művelt nyugat"-tól pl. 32 év alatt a bérlakás törvényeket "harmonizálni". Csak ez valamiért a döntéshozóknak nem érdeke, nem értek rá. Törvényekről, nem támogatásról beszéltem. Törvényeket pont nem a piac fog hozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És hogy lesz ebből olcsó albérlet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hova számoljuk el azt ha egy Reál diszkontos pénztárosnő és a hentespultos srác a kedvező otthonteremtési lehetőség miatt két gyereket is vállal, egyébként meg egyet vagy egyet sem? Vagy ha beleugranak egy hitelbe és a jövedelmük jó részét a banki törlesztés elviszi. Helyette mondjuk fizetnének egy állami társasházban egy korrekt bérleti díjat és akár megtakarításuk is lehetne miközben több pénzt tudnak elkölteni a hazai piacon. Vagy hova számoljuk el ha a kedvezőtlen viszonyok miatt mindketten elhagyják az országot és vissza sem jönnek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó kérdés. Nem minden országelhagyó veszteség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarország rosszabb részein nagyon olcsó élni, csak Budapest és környéke az, ami drága. Cserébe a rosszabb részeken senki nem akar élni, miért is akarna, mikor nincs munka, nincs fizikai fogyasztási lehetőség (egy vidéki boltban sokszor nem tudsz igényes sonkát vagy kolbászt venni, párizsi van csak), nincs lelki táplálék (koncertek, sakk-kör, uszoda - ki mit szeret), nincs semmi.
Az elmúlt N év (nemcsak a FIDESZ, hanem a többi bagázs is) teljesen félreértelmezte ezt a "vidékfejlesztés" dolgot, arra gondoltak, hogy jobb rotakapa kell vidékre, hogy jobb legyen a mezőgazdaság. Pedig a megoldás nem ez, hanem az, hogy legyen értelmes, növényeken és állatokon kívül mással foglalkozó meló vidéken is. Pont ugyanúgy lehetne IT-zni, bármilyen papírmunkát végezni, tanítani Borsodban is, mint Budapesten.
Ha ez megvalósulna, akkor szét lehetne kenni a népességet az országon belül többfelé, ami jól lehúzná az ingatlanárakat a drágább helyeken, mert lenne rendes verseny. Csak egy ilyen megoldás kialakítása 20-30 év, abban meg senki nem gondolkodik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarország rosszabb részein nagyon olcsó élni, csak Budapest és környéke az, ami drága.
pont h bp es kornyeke a leg elhetetlenebb hely. városi léptékben is bármely egyetemváros sokkal normálisabb közeg.
Az elmúlt N év (nemcsak a FIDESZ, hanem a többi bagázs is) teljesen félreértelmezte ezt a "vidékfejlesztés" dolgot[..]
egyet értek, de gazdalkodo, novenytermelo se jart jol azzal amit muveltek.
...
Ha ez megvalósulna
covid alatt es ota sok peldat láttam rá
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az éléshez hozzátartozik a dolgozás is, és vidéken jellemzően jóval kevesebb a munkalehetőség, mint Budapest és környékén. Hasonlóképpen a tágabb értelemben vett szórakozás (egy jó vacsora, koncert, falmászás, whatever) is jellemzően jobban megoldott a fővárosban.
A közlekedés, na, az teljesen katasztrofális Budapesten, sokkal jobb pl. Szegeden vagy Debrecenben vagy Kecskeméten. Sőt, Törtel vagy Tiszaderzs vagy Öttevény még sokkal jobb. De az élés nemcsak közlekedésből áll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"pont h bp es kornyeke a leg elhetetlenebb hely."
Már ha előitéleteid vannak. Budapest és környéke nagy terület, sok változóval rendelkezik hogy hol mi a jó és a rossz. Botorság azt mondani, hogy mindenhol élhetetlen.
Éltem majdnem 20 évet Győr szélén, meg több mint 11-et Budapest különböző kerületeiben. Vannak itt jó helyek. Meg szarok is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dolgoztam külföldi cégeknek, erősebb USA-beli pénzekért, hazalapátolva a pénzt Magyarországra.
Tanítottam itthoni kollégákat ennek a pénznek a harmadáért-negyedéért aktuálisan eladható IT-s dolgokra (AWS, Kubernetes, ilyesmik) és aki figyelt, azt "hogyan tanuljunk" témákra is.
Adtam munkát +2 embernek az egyik saját cégemnél.
Elég lesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aztán még van szó az önkorányzatok és kisvállalkozások (lásd mégpékségek) esetén a rezsicsökkentés elhagyásáról. Egyik sem tűnik örömtelinek. Nekem afelöl sincsenek illuzióim, hogy a többi történet szépen átterhelésre kerül a lakosságra. Természetesen semmi direkt mód, hanem a KSH fogyasztói árindex követés hirtelen ittott eszükbe jut, illetve bevezetésre kerül valamilyen extra díj, meg egy kis árfolyammal indokolható, aztán máris még többet is szedtek be, mint kéne. Természetesen az finoman szólva is problémás, hogy ha egy sima banki betétet akar valaki (mind1 miért, azt akarja és kész, nem kell elemezni, hogy az marhaság), akkor még erős izgalmi állapotban is jó 0,5%-os kamatot kap, miközben az MNB 2 hetes betétre 6%+-t ad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(mind1 miért, azt akarja és kész
Ja, hogy a hülyéket is kezdjünk sajnálni?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát nem erről van szó, írtam is. Csak a kedvedért leírom. Előfordulhat, hogy nem akarsz állampapírt venni, hanem simán 30 napokra lekötni akár a céges alaptőkét, vagy akármi miatt a bankszámládon tartani gyorstartalékot, mert ott a lekötés hamar megszüntethető. A lényegi részen sikerült átsiklanod sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglepetés, a nagyobb fokú rugalmasság pénzbe kerül. Az állampapír percek alatt kp-vá tehető. Ja, ha soron kívül kell, annak is ára van.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre a gondra nem a saját tőke való, hanem a folyószámlahitel. A saját tőke erre drága.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A folyószámlahitel is drága. :) Mert állandóan fizeted a rendelkezésre állási díjat, és ha esetleg kifutsz, akkor a kamatot. Akinek ilyen gondja lehet, az ki fog futni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudsz számolni. Nem fogok így veled vitatkozni.
Van y millád tartaléknak. Az y millád ami kell neked évente 5x7 napra vagyis 35 napra. 2x annyi kamatot fizetsz érte, mint amennyit kapsz a saját pénzedre és mégis megéri.
y*30/365 * ( 100 + 2x )/100 < y* 365/365 * (100+x)/100
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondod nem tudnád kifizetni a piaci áron számolt rezsit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a brutális jelzőt túlzásnak találom - kb. Blikk szintű cím..
sokkal több embert fog érinteni, hogy mit változtatnak a KATA -nál..
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így átfutva elég kemény. Nem fog ettől elszállni az infláció még jobban?
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De. A világban most éppen nő az infláció, és Magyarország túl kicsi és túl függő ahhoz, hogy ez ellen bármit is tegyen. A legjobb stratégia mellett a világgal együtt mozgunk, de amit most csinálnak, annak hosszabb távon az lesz az eredménye, hogy Magyarországon nagyobb lesz az infláció az átlagosnál.
Ez nem feltétlenül baj egyébként, Magyarország teljesítménye messze-messze felül van árazva, csak helyére kerül majd most.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyük föl, hogy marhasok pénzem van, mert egysávos az adórendszer, hogy a franc esne bele. Kérdés mi a fenét csinálok a pénzemmel?
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyógyszerforgalmazók is szerény 20 vagy 28%-os adót fognak fizetni (10 ezer forint alatti és feletti gyógyszerárak).
A nagy áruházláncok 4,1%-os különadót kaptak a nyakukba, de nem ám a profitból, hanem az árbevételből. (A CBA megint kimaradt az adóból, 500 millió forintos árbevételig az adó 0%, 30 milliárd alatt pedig csak 0,15%.) Biztos nem fognak árat emelni ők sem.
Az derék, mi így harcolunk az infláció ellen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kormány szigorúan felszólította a bankokat és az értékpapír-kereskedőket, hogy a rájuk kivetett tranzakciós illetéket ne fizettessék meg az ügyfeleikkel, mert abban az esetben válaszlépésekre számíthatnak.
https://index.hu/gazdasag/2022/06/09/bankok-penzintezetek-tranzakcios-i…
Hiába az uniós tagság, ez nem a Nyugat, és nem a XXI. század. Ez a keleti élet, és a múlt század, amit húsz év óta próbálunk magunk mögött hagyni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiába az uniós tagság, ez nem a Nyugat, és nem a XXI. század. Ez a keleti élet, és a múlt század, amit húsz év óta próbálunk magunk mögött hagyni.
Igaz vagy nem de nekem annyira kínosak már ezek az évtizedek alatt ezerszer elpuffogtatott közhelyek. Az a fajta toxikus mantra, amely a "Na és? Leszarom!" reakciót szüli meg annyira elkoptatott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez konkrétan egy 2008-s Orbán idézet...ami szerintem tökéletesen jellemzi a helyzetet, amikor a kormány nyíltan fenyegeti és zsarolja a vállalkozásokat, hogy az évközben, bevételre kivetített adót ne mérjék áthárítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Maradjunk annyiban, hogy a '89-es Orbán pofán köpné a '22-est.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy én is pofán köpném a 89-es saját magamat. Kurva sokat változott a világ, arra reakcióként pedig az emberek. Ebben nincs semmi különös.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi az a körülmény, ami indokolja, hogy a 2008-as egyértelműen elítélő hangnem - a háború előttig - elismerővé változzon Oroszországgal szemben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A háború előttig alatt mit értesz? Azt az időt, amikor Gyurcsány hetente futkározott Moszkvába? Orbánék is rendszeresen találkoztak Putyinnal? Vagy a saját lelki világodra gondolsz?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt értem, hogy annak a birodalomnak adta oda versenyeztetés nélkül Paks II-t, telepitette ide a bankját, kötött szerződést további tizmilliárd EUR-os tételekben, akitől 10 éve még óva intett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megtapasztalta Nyugat-Európa országai & Amerika kormányfőjének baráti ölelését és nem sokkal később sorra látogatta a Kína, Török- és Ororszország államfő{i/jé}t. Gondolom elájult a szívélyes fogadtatástól és a felvázolt együttműködések&jövőképtől ami a megbeszélések alatt kibontakozott. Ez persze mind csak egy megalapozatlan tipp. :)
De az is lehet, hogy hirtelen előbújt belőle a korábban jól titkolt bolsevik ügynök aki a szovjetúnió dicsőségére akarja magyarországot nyugati helyett keleti rabszolgaként a világ színpadára vezetni.
Szerintem ennyire nem triviális a helyzet :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A politika már csak ilyen. Ugyanaz a Gyurcsány köpködi őket, aki előtte a seggüket nyalta (remélem ő is szembeköpné az akkori magát). Majd egy kormányváltás után lesz érdekes megnézni, hogy hogyan változnak ezek a viszonyok. Azt azért előrevetítem neked, hogy geopolitikai szempontból kurva nehéz lesz ám kikerülni az oroszokat nem csak nekünk, de Európának is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindegy, hogy ki mondta és mikor, igaz vagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni