Breaking up with the One

Annyira furcsa élmény volt, hogy szvsz megér egy posztot.

Még a Vodafonenal kötöttem valamikor szerződést korlátlan mobilnetre, amit helyhez kötve, 4G modemben használtam. A felhasználás helyén a Yettel nemrég alindította az 5G hálózatát, hát elhoztam egy Otthonnetet az ingyenes próbahónapra.

Mivel az új szolgáltatás gyorsabbnak, stabilabbnak bizonyult, elhatároztam, hogy lemondom a régit. Befáradtam a közeli ügyfélszolgálatra, ahol előadtam a kívánságom. Megkérdezték miért, elmondtam.

Ekkor azt mondták, hogy nem úgy megy az, először beszélgetnem kell az ügyfélmegtartó csoporttal. Telefonált az ügyintéző, kb. 5 percig hallgattuk együtt a liftmuzsikát, majd amikor felvették, ott is elmondtam, hogy nem érdekelnek az ajánlataik, csak szüntessék meg a szolgáltatást. A hölgy visszakérte a helyi ügyintézőt, beszélgettek még egy kicsit, letette, majd egy kényszeredett mosollyal közölte, hogy mivel nem hallgattam meg az ajánlatokat, nem tudják megszüntetni a szolgáltatást. Mi van?

Azért megnyugtatott, hogy majd meghackeli a rendszert, és olyan időpontban indítja az igényt, amikor az ügyfélmegtartók nem dolgoznak, így tovább engedi őt a szoftver. Ugyan semmit nem írtam alá, azt mondta, hogy készen vagyunk. Még rá is kérdeztem, hogy biztos, ennyi?

Délután jött a telefon, hogy vissza kellene  mennem aláírni... 

Az biztos, hogy az eljárás nem korrekt. Jogilag vajon rendben van?

Hozzászólások

Vásárlók könyve? Fogyasztóvédelem?

Ezért bizony fogyasztóvédelmi panaszt kellene tenned. 

Valaki nagyon félreértette a céges oktatást.

Az, hogy a céges folyamatban benne van, hogy a szolgáltatás megszűntetése előtt meg kell próbálni meggyőzni az ügyfelet, nem azt jeleni hogy konkrétan megtagadhatják a felmondást.

Félve kérdezem meg, mert már az autószerelős topikban is a vérem vették, de ilyenkor mi van, ha azt mondod, hogy nem mész haza, amíg meg nem szűnik a szolgáltatás?

Oké, nem hallgattam meg a megtartó ajánlatot, nem baj, megvárom, amíg megtörténik a lemondást. Rendőrt hívnak, vagy mi lesz?

Szintén One vezetékes internet lemondás, személyesen mert a modemet egyúttal visszavittem. A fióki ügyintéző kérdezi a lemondás okát, kamuzom neki hogy eladom a lakást. Felhívta egy ilyen "lemondási szándék eltérítő" kollégáját, telefont átadta, neki is szintén lakás eladását mondtam, mikor a lemondás okát kérdezte. Erre ő, hogy mobil előfizetést ajánlhat-e. Mondom a céges mobilom magáncélra is használhatom, korlátlan beszéd/adat kerettel (valójában fogalmam nincsen róla, és nem is akarom keverni a hivatali és magán kommunikációt). Kérdezte elégedett voltam-e a szolgáltatással, mondtam hogy igen (persze nem, de nem fogok vele társalogni, vitatkozni, magyarázkodást hallgatni). Ennyi volt, el is köszönt. Nem kell ebből többet kihozni, egy menedzser előírta az eljárásrendet amit követnie kell, mert a hívást felveszik, úgysem fog ereszteni mert tőlem nem tart, hanem a munkaadójától, de ilyen válaszokkal gyorsan le lehet futni ezt a kört. 

Elképzelehtő h a folyamatot addig nem engedi tovább a szoftver az adott kirendeltsgen, míg a központban ülő rábeszélő belátja h hiába próbálkozi ls jóváhagyja a felmondást. Tulképp  a kirendeltságen semmit nem tudnak tenni ez ellen.  De hát ez legyen már az ő bajuk. Minden esetre jó ezt észben tartnai és felkészülve menni írásos felmondással, amit leszenk szívesek hivatalosan átvenni, ha nem akkor tértivevény és fogyasztóvédelem. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

On(e)line feluleten bejelentkezes utan le lehet mondani barmilyen szolgaltatast azonnali hatallyal, indoklas nelkul, a hozzatartozo telefonszam/szolgaltatasazonosito megadasaval amennyiben nincs ra huseg. En igy szabadultam meg toluk.

I don't run often, but when I do, I run as administrator.

Ilyen debilséget még nem is halltottam! Ott helyben video telóval az ügyintéző akadékoskodásáról, aztán panaszkönyv és feljelentés a foyasztóvédelemnél. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Kicsit arra emlékeztet, amit a bankok szerettek korábban csinálni a számlamegszüntetés ellen. Olyankor hirtelen mindig előkerülnek trükkös csiki-csukik, hogy nem lehet megszüntetni, amíg nem pont 0,00 Ft a számlaegyenleg. Ha mégis az lenne, akkor kiderül, hogy még gyorsan a megkezdett hónapnyi számlavezetési díjat ráterhelik. Ha meg marad rajta pénz (pont az ilyen utolsó pillanatban spanyol-inkvizícióként függöny mögül előugró költségekre hagysz valamennyit), akkor meg azért nem lehet megszüntetni. De x Ft alatti összeget vagy filléreket nem tudnak elutalni, nem tudják a pénztárban kifizetni. Vagy ki is tudják fizetni a pénztárban, de annak hirtelen valami brutális díja lesz (43Ft kifizetésre lesz 5000Ft pénzfelvételi illeték... amit viszont előtte be kell fizetned a számlára a pénztárban, ami megint újabb x ezer Ft illeték...). És persze olyan opció nincs, hogy 43 Ft és 0,7 fillért "nem kérem", tartsák meg az aprót.

És amíg nem játszod végig az általuk kitalált csehovi bürokratikus agyrémet, addig persze a számlád alapértelmezetten élő marad. Nyilván nekik nem sürgős. Akkor is, ha a fogyasztóvédelemmel és pénzügyi felügyelettel fenyegetés hatására a fiókvezető "különleges jogosultságaival" látszólag valahogy mégiscsak megoldja "A Rendszerben" a sakk-matt szituációt amit saját maguk kreáltak neked, később kiderül, hogy valójában mégsem szűnt meg a számla, és szépen terhelgetik a díjakkal és - mivel pénz nincs rajta - a jegybanki alapkamat nagyonsokszorosának megfelelő késedelmi kamatokkal. (Konkrét megtörtént eset volt jópár éve egy közeli hozzátartozómmal, most nem írom le melyik bank volt az elkövető. Állítólag azóta az MNB hivatalosan is elkaszálta ezeket a gyakorlatokat, talán ma már nem merik csinálni.)

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Ez ismeros. Az MKB-nal szuntettem meg egyszer szamlat, de mondtam az ugyintezonek, hogy szamolja ki, mennyi penzt kell rajta hagyni. Valamiert kerdes nelkul ki akarta fizetni a tobbit keszpenzben a hozza tartozo dijak terhelese mellett, ugyhogy futottunk ket kort a megszuntetett - visszaallitott - ujra megszuntetett szolgaltatasokkal, aztan revolut feltoltessel vettem le a maradekot.

Kb. egy ev mulva (!) irtak egy levelet, hogy tartozom nekik szamlavezetesi dijjal, mert megsem szunt meg a szamlam, ugyanis a megszunteteses ugyintezes kozben valahogy negativra futott az egyenlegem. Irtam egy levelet, hogy ez nem az en problemam, en megkertem az ugyintezot arra, amire. El is engedtek.

Régebben UPC, majd Vodafone-os vezetékes szolgáltatásom volt, melyet Telekom-ra cseréltem.

Egy másik ingatlan esetében a Digi-t választottam. Itt használtam a DigiTV-t böngészőn keresztül,
linux alól minden probléma nélkül, TV készülékem nem volt. Miután One lett a szolgáltató, szerettem volna lemondani a TV-t, 
mivel a VodafoneTV-vel elég sok negatív tapasztalatom volt korábban. 
Ám lemondani csak úgy lehetett, ha átszerződök valamelyik új internet csomagra. Ezt nem szerettem volna,
mert felesleges macerával, pl. modemcserével jár, de nem volt más választásom(a weboldal és az ügyintézők szerint).
Az ügyintéző akkor ütközött problémába, amikor megpróbált átteni az új rendszerbe, ami a Vodafone korábbi rendszerén alapult.
Mivel volt itt valamennyi túlfizetésem, ez nem sikerült neki. Azt ígérte, hogy visszahívnak majd. Egy hét múlva hívtam őket, újra, 
az ügyintéző nem tudott segíteni, visszahívást ígért. Egy újabb hétig nem történt semmi. Ekkor a régebbi ingatlanból áthozattam a
Telekom-os internetelőfizetést(kb egy hét alatt megvalósult, pedig még új oszlopot is kellett állítani), majd elmentem leadni a régi modemet 
a One-hoz. 

Itt az ügyintéző kapcsolt valakit(ügyfélmegtartó?), aki a történetem elmondása után azt állította, hogy le lehetett volna mondani csak a TV szolgáltatást
minden más változás nélkül. Közöltem vele, hogy ezt szerettem volna eredetileg én is, de ezt egyik ügyintéző sem ajánlotta fel.
Mivel két hét alatt nem jutottunk el új szerződésig, már másik szolgáltatónál vagyok.