Még a Vodafonenal kötöttem valamikor szerződést korlátlan mobilnetre, amit helyhez kötve, 4G modemben használtam. A felhasználás helyén a Yettel nemrég alindította az 5G hálózatát, hát elhoztam egy Otthonnetet az ingyenes próbahónapra.
Mivel az új szolgáltatás gyorsabbnak, stabilabbnak bizonyult, elhatároztam, hogy lemondom a régit. Befáradtam a közeli ügyfélszolgálatra, ahol előadtam a kívánságom. Megkérdezték miért, elmondtam.
Ekkor azt mondták, hogy nem úgy megy az, először beszélgetnem kell az ügyfélmegtartó csoporttal. Telefonált az ügyintéző, kb. 5 percig hallgattuk együtt a liftmuzsikát, majd amikor felvették, ott is elmondtam, hogy nem érdekelnek az ajánlataik, csak szüntessék meg a szolgáltatást. A hölgy visszakérte a helyi ügyintézőt, beszélgettek még egy kicsit, letette, majd egy kényszeredett mosollyal közölte, hogy mivel nem hallgattam meg az ajánlatokat, nem tudják megszüntetni a szolgáltatást. Mi van?
Azért megnyugtatott, hogy majd meghackeli a rendszert, és olyan időpontban indítja az igényt, amikor az ügyfélmegtartók nem dolgoznak, így tovább engedi őt a szoftver. Ugyan semmit nem írtam alá, azt mondta, hogy készen vagyunk. Még rá is kérdeztem, hogy biztos, ennyi?
Délután jött a telefon, hogy vissza kellene mennem aláírni...
Az biztos, hogy az eljárás nem korrekt. Jogilag vajon rendben van?
- gergov blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1200 megtekintés
Hozzászólások
Hűségidő nem volt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már rég lejárt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már várom, hogy a Netflix-nél is indokolni kelljen, mikor lemondom. Vagy a boltban, mikor visszateszem az árut a polcra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vásárlók könyve? Fogyasztóvédelem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit hezitálok. Tartok tőle, hogy esetleg a helyi ügyintézőnek is kellemetlenséget okozok, pedig ő segítőkész volt és kereste a legegyszerűbb megoldást. Még ha nem is sikerült neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tartok tőle, hogy esetleg a helyi ügyintézőnek is kellemetlenséget okozok
Ez nem a te problémád.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem új keletű dolog. Van már vagy 8 éve is, amikor lányom ugyanilyen mobilnetjét mondtam le. Ugyan így végig kellett hallgatni a megtartó csoportot. Furcsáltam én is, meg be is pöccentem, az ügyintéző viszont korrekt volt. Elmondta, hogy mit mondjak és hamar megleszünk.
Szerintem nagyon sok esetben így működött. Nem kellett vásárlók könyve meg fogyasztóvédelem.
Attól függetlenül ez egy "gány" megoldás a "voda" részéről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért bizony fogyasztóvédelmi panaszt kellene tenned.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valaki nagyon félreértette a céges oktatást.
Az, hogy a céges folyamatban benne van, hogy a szolgáltatás megszűntetése előtt meg kell próbálni meggyőzni az ügyfelet, nem azt jeleni hogy konkrétan megtagadhatják a felmondást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilvan, de vszinu nem kap jo pontot/bonuszt/kislabdat az ugyfelmegtarto-szakerto ha nem sikeurlt eleg ugyfelet megtartania, ezert beprobalkozik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félve kérdezem meg, mert már az autószerelős topikban is a vérem vették, de ilyenkor mi van, ha azt mondod, hogy nem mész haza, amíg meg nem szűnik a szolgáltatás?
Oké, nem hallgattam meg a megtartó ajánlatot, nem baj, megvárom, amíg megtörténik a lemondást. Rendőrt hívnak, vagy mi lesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyire nem érek rá, gondoltam majd balhézok, ha nem rendeződik. Végülis rendeződött...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A másik megoldás: legyen szíves visszahívni az ügyintézőt, meghallgatom az ajánlatot, utána mondom le.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy esetleg az ugyineto is hallgassa meg az en ajanlatomat, mi lesz ha nem szuntetik meg asap...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy van. Én biztos ezt választottam volna. Adok egy lehetőséget neki, hogy véghallgasson.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal hogy te kinyilvánítottad az akaratodat a szerződés felmondására, akár szóban is, jogilag elegendő kell hogy legyen. Ha nem papírozzák le, az ő dolguk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szintén One vezetékes internet lemondás, személyesen mert a modemet egyúttal visszavittem. A fióki ügyintéző kérdezi a lemondás okát, kamuzom neki hogy eladom a lakást. Felhívta egy ilyen "lemondási szándék eltérítő" kollégáját, telefont átadta, neki is szintén lakás eladását mondtam, mikor a lemondás okát kérdezte. Erre ő, hogy mobil előfizetést ajánlhat-e. Mondom a céges mobilom magáncélra is használhatom, korlátlan beszéd/adat kerettel (valójában fogalmam nincsen róla, és nem is akarom keverni a hivatali és magán kommunikációt). Kérdezte elégedett voltam-e a szolgáltatással, mondtam hogy igen (persze nem, de nem fogok vele társalogni, vitatkozni, magyarázkodást hallgatni). Ennyi volt, el is köszönt. Nem kell ebből többet kihozni, egy menedzser előírta az eljárásrendet amit követnie kell, mert a hívást felveszik, úgysem fog ereszteni mert tőlem nem tart, hanem a munkaadójától, de ilyen válaszokkal gyorsan le lehet futni ezt a kört.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tőlem még ennyit se kérdeztek, mondtam, hogy lemondanám a One vezetékes net + telefon + TV csomagot, bólintottak, megszűntették.
Ajánlom az Árkádban levő One fiókot, a pláza legvégében szerénykedik, de tök normálisak voltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elképzelehtő h a folyamatot addig nem engedi tovább a szoftver az adott kirendeltsgen, míg a központban ülő rábeszélő belátja h hiába próbálkozi ls jóváhagyja a felmondást. Tulképp a kirendeltságen semmit nem tudnak tenni ez ellen. De hát ez legyen már az ő bajuk. Minden esetre jó ezt észben tartnai és felkészülve menni írásos felmondással, amit leszenk szívesek hivatalosan átvenni, ha nem akkor tértivevény és fogyasztóvédelem.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az ő problémájuk, nem az enyém, oldják meg. Ha én kinyilvánítom a lemondási szándékomat, az szóban is meg kell állja a helyét. És ez amit elmondott a kollega, már csak ott is támadható, hogy előre közölnie kellett volna az ügyintézőnek, hogy ha nem hallgatom meg az ajánlatokat, nem mondhatja le az előfizetést -> tájékoztatás elmulasztása. És nem gondolkodtam sokat, ha eltöprengek a leírtakon, ezer sebből vérzik az egész. Itt valaki nagyon rosszul tartja azt az iPadot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De biztos vagy benne, h amikor szerződtél velük, akkor abban amit aláírtál, nem volt benne, hogy csak úgy mondhatod fel ha: 1,2,3.....stb ? Mert akkor ez a te vállalásod, mégis mi a faszról kellene tájékoztatnia?
Mondjuk ezzel a rábeszélő izével azt közölném, h eddig csak a mobilt akartam felmondani, de mivel erre a rábeszélő debilség meghallgatására köteleznek, így most már net és minden egyéb előfizetsemet is felmondom és nem kivánok az ügyfelük maradni a továbbiakban. Abban meg ne is reménykedjen h bármiféle kéedéseire itt válaszolgatni fogok, meg elcseverészek vele.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A felmondási korlátozás a szolgáltató részéről kedvezményhez kötött és bizonyos (előre kommunikált) ideig él. Az előfizető ebben az esetben is felmondhatja egyoldalú nyilatkozattal, csak a(z előre meghatározott) kötbért kell kifizetnie.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt most arról a debilségről van szó, h azzal szivatnak h egy barommal kell telefonálnod, mert különben nem érvényes a felmondásod. A felmondás egyéb, köztük anyagi, vonzatai ennek a "kérdésnek" nem részei.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell senkit hívogatni, írni kell egy levelet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért? - Az MBH-nál számlamegszüntetés úgy megy, hogy első másfél órás várakozásra = 30 nap.., "csak a kártya" miatt.
30 nap múlva.., ismételt számhúzásra + 1,5 óra.., fél óra számgépezés, nyomtatás aláírás.., ismét 30 nap múlva várnak. (Közben valamivel mindig csökken a számlán lévő összeg.., de meg nem szüntetik.)
És harmadszor is be kell menni, hasonló várakozási+ügyintézési idővel számolva. (Kérdés, akkor majd mit csökkentenek, maradó 400 pár forinton.., v. valamire hivatkozással újabb 30 nap "tetemre hívás"???)
Ja.., lejjebb most olvasom XMI kommentjét. - De ez nem általános, ez most zajló gyakorlati tapasztalat!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
On(e)line feluleten bejelentkezes utan le lehet mondani barmilyen szolgaltatast azonnali hatallyal, indoklas nelkul, a hozzatartozo telefonszam/szolgaltatasazonosito megadasaval amennyiben nincs ra huseg. En igy szabadultam meg toluk.
I don't run often, but when I do, I run as administrator.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen debilséget még nem is halltottam! Ott helyben video telóval az ügyintéző akadékoskodásáról, aztán panaszkönyv és feljelentés a foyasztóvédelemnél.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit arra emlékeztet, amit a bankok szerettek korábban csinálni a számlamegszüntetés ellen. Olyankor hirtelen mindig előkerülnek trükkös csiki-csukik, hogy nem lehet megszüntetni, amíg nem pont 0,00 Ft a számlaegyenleg. Ha mégis az lenne, akkor kiderül, hogy még gyorsan a megkezdett hónapnyi számlavezetési díjat ráterhelik. Ha meg marad rajta pénz (pont az ilyen utolsó pillanatban spanyol-inkvizícióként függöny mögül előugró költségekre hagysz valamennyit), akkor meg azért nem lehet megszüntetni. De x Ft alatti összeget vagy filléreket nem tudnak elutalni, nem tudják a pénztárban kifizetni. Vagy ki is tudják fizetni a pénztárban, de annak hirtelen valami brutális díja lesz (43Ft kifizetésre lesz 5000Ft pénzfelvételi illeték... amit viszont előtte be kell fizetned a számlára a pénztárban, ami megint újabb x ezer Ft illeték...). És persze olyan opció nincs, hogy 43 Ft és 0,7 fillért "nem kérem", tartsák meg az aprót.
És amíg nem játszod végig az általuk kitalált csehovi bürokratikus agyrémet, addig persze a számlád alapértelmezetten élő marad. Nyilván nekik nem sürgős. Akkor is, ha a fogyasztóvédelemmel és pénzügyi felügyelettel fenyegetés hatására a fiókvezető "különleges jogosultságaival" látszólag valahogy mégiscsak megoldja "A Rendszerben" a sakk-matt szituációt amit saját maguk kreáltak neked, később kiderül, hogy valójában mégsem szűnt meg a számla, és szépen terhelgetik a díjakkal és - mivel pénz nincs rajta - a jegybanki alapkamat nagyonsokszorosának megfelelő késedelmi kamatokkal. (Konkrét megtörtént eset volt jópár éve egy közeli hozzátartozómmal, most nem írom le melyik bank volt az elkövető. Állítólag azóta az MNB hivatalosan is elkaszálta ezeket a gyakorlatokat, talán ma már nem merik csinálni.)
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ismeros. Az MKB-nal szuntettem meg egyszer szamlat, de mondtam az ugyintezonek, hogy szamolja ki, mennyi penzt kell rajta hagyni. Valamiert kerdes nelkul ki akarta fizetni a tobbit keszpenzben a hozza tartozo dijak terhelese mellett, ugyhogy futottunk ket kort a megszuntetett - visszaallitott - ujra megszuntetett szolgaltatasokkal, aztan revolut feltoltessel vettem le a maradekot.
Kb. egy ev mulva (!) irtak egy levelet, hogy tartozom nekik szamlavezetesi dijjal, mert megsem szunt meg a szamlam, ugyanis a megszunteteses ugyintezes kozben valahogy negativra futott az egyenlegem. Irtam egy levelet, hogy ez nem az en problemam, en megkertem az ugyintezot arra, amire. El is engedtek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha volt az elmult par napban kartyahasznalat, akkor nem tudjak lezarni, mert lehet a clearing meg nem tortent meg azokra a tranzakciokra.
Bar ha jol emlekszem nekem is 4 koros volt:
- a fentebb emlitett bankkartyahasznalat miatti
- lehalt az ertekpapir rendszer
- ertekpapirszamla megszuntetetes
- honapokkal kesobb a devizaszamla, mert az el lett felejtve...
De cserebe mar siman kiutalltak a szamlan maradt penzt, nyilvan volt dija, de a tokomet erdekli, 10 evben 1x kibirom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy az OTP pl ebből a szempontból kellemes meglepetés volt. Igen elmondták, hogy még (talán) 2 hónapig függőben van, mert bejöhet még fel nem dolgozott terhelés a számlára. De ha ilyen nincs (nem volt), akkor a timeout lejárta után simán megszűnik és nem kell semmi extra kört futnom miatta.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg 99-ben az akkori budapest banknal jartam ugy, hogy megszuntete sutan megis maradt valami apro a szamlan. utana evekig hajkuraszott a bank, probaltak minden letezo csatornan elerni :) vegul feladtak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szintén sok éve BB számlát szüntettem meg, talán egy-két hónapig jött még kivonat, aztán elengedték. Akkoriban még viszonylag új volt a belföldi bankkártya, és két sarokra laktam egy BB-fióktól, jól jött, hogy készpénzfelvételre nem kell messzire menni, ha szükség van rá. Aztán amikor ez már nem volt nagy probléma, meg is szüntettem, akkor volt ez a történet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy legyen egy jó példa is, anno én az AXA Banknál bementem (kiderült, hogy beolvad az OTP-be és a számlacsomagot sem fogják tartani), elsőre sikerült, minden gond nélkül (bankkártya volt hozzá) 🙂 Aztán 1-2 év múlva kaptam egy levelet, hogy hova utaljanak kb. 2-3e Ft-ot, mert az MNB vizsgálódott és a határozat alapján ennyi jár nekem az ott töltött időszak alatt jogtalanul beszedett sápok miatt 😁
(És egy vicces: K&H diákszámla megszüntetése után jött egy levél, hogy 1 Ft-tal tartozom még és ha nem fizetem be, akkor majd jól behajtják. Azóta is hajtják. Persze a papír megvolt róla, hogy egyik félnek sincs követelése, szóval azzal gyorsan rövidre lehetett volna zárni a témát.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régebben UPC, majd Vodafone-os vezetékes szolgáltatásom volt, melyet Telekom-ra cseréltem.
Egy másik ingatlan esetében a Digi-t választottam. Itt használtam a DigiTV-t böngészőn keresztül,
linux alól minden probléma nélkül, TV készülékem nem volt. Miután One lett a szolgáltató, szerettem volna lemondani a TV-t,
mivel a VodafoneTV-vel elég sok negatív tapasztalatom volt korábban.
Ám lemondani csak úgy lehetett, ha átszerződök valamelyik új internet csomagra. Ezt nem szerettem volna,
mert felesleges macerával, pl. modemcserével jár, de nem volt más választásom(a weboldal és az ügyintézők szerint).
Az ügyintéző akkor ütközött problémába, amikor megpróbált átteni az új rendszerbe, ami a Vodafone korábbi rendszerén alapult.
Mivel volt itt valamennyi túlfizetésem, ez nem sikerült neki. Azt ígérte, hogy visszahívnak majd. Egy hét múlva hívtam őket, újra,
az ügyintéző nem tudott segíteni, visszahívást ígért. Egy újabb hétig nem történt semmi. Ekkor a régebbi ingatlanból áthozattam a
Telekom-os internetelőfizetést(kb egy hét alatt megvalósult, pedig még új oszlopot is kellett állítani), majd elmentem leadni a régi modemet
a One-hoz.
Itt az ügyintéző kapcsolt valakit(ügyfélmegtartó?), aki a történetem elmondása után azt állította, hogy le lehetett volna mondani csak a TV szolgáltatást
minden más változás nélkül. Közöltem vele, hogy ezt szerettem volna eredetileg én is, de ezt egyik ügyintéző sem ajánlotta fel.
Mivel két hét alatt nem jutottunk el új szerződésig, már másik szolgáltatónál vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szerződés felmondása egyoldalú cselekmény. Csak annyit tehetnek, hogy lejártával teszik meg, vagy kötbér számlát állítanak ki.
Simán tértivevényes levél, ha nem jön válasz 15 nap általában(ügyintézési határidő) -> panasz, ha a nem válaszolnak vagy késve -> felügyelet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leírod egy papírra nekik a felmondàst, átveteted, és kész. És innentől nem fizetsz érte, akármi van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni