Priusos lettem...

Bevittek a málnásba, nem volt mit tenni. Ma lett hivatalos...

Szóval úgy néz ki, hogy vidékre fogunk költözni, ehhez pedig kénytelen voltam beszerezni egy közlekedőedényt, ami a háznézést és a későbbi bejárást is megkönnyíti.

Az igények nem voltak nagyok, mondhatni csak az alapok, legalább 1,4 benzin, klíma, szervó. Sokáig nézelődtem, már tavasz óta. Első körben Suzuki Liana volt a kiszemelt, de jó állapotú nem volt belőle több hónapos szemezgetés után sem. Ezután "típusváltás" következett és elkezdtem Nissan Almerára vadászni, de belépve tematikus csoportokba sajnálattal tapasztaltam, hogy arany áron van hozzá a legapróbb alkatrész is, amire azért számítani lehet egy 15 éves autónál.

Így jutottam el a magyar használt piac igáslovához, a jó kis flottás levetett Ford Focusokhoz. Itt tele volt a piac (<1,5M) szarrárohadt példányokkal, vagy motorikusan trágya, kopogó, csattogó vackokkal. Ezután kérdezte egy kolléga, hogy miért nem nézek P2-P3 Priust mert azoknak legendásan kicsi az alkatrész igénye és nem is rohadnak, hacsak nem osztrák importként kerültek a magyar piacra.

Meg is indult a hajsza, a jó példányok csak 1-3 napot töltenek a piacon, annyira vadásznak rájuk. Volt is egy P3 taxi, 2012-es, 580k futással. Mire leszerveztem egy átvizsgálást (a hybrid rendszer miatt nem hátrány, ha hozzáértő nézi át, nem csak sima autószerelő) sajnos elvitték. Ezután naponta néztem a kínálatot, Marketplacet, de nem volt kedvemre való darab. Egyik reggel jött a Hahus email, hogy új hús került a pultba, 2007-es P2, 375k futással. 8 óra után pár perccel fel is hívtam az eladót, pár kérdés után abban maradtunk, hogy intézek helyszíni átnézést (mivel vidéki volt a járgány). Pár óra elteltével már ismét az eladóval beszéltem, hogy 2 nap múlva megyünk és megnézzük.

Eljött a nagy nap, tikkasztó melegben érkeztünk meg a helyszínre, ahol a kiszemelt már a felhajtón várt. A kötelező körök után előkerült a dokumentáció és a "szakim" elkezdte átnézni a vasat. 

Prius HW2, 2007, 1,5 HSD automata, műszakija 1 hónapos, multikormány. 2017-es import Olaszországból, azóta a tulajnál van. 10 ezrenként megkapta a 0w20 olajat, szűrőket becsülettel, tette a dolgát, nagy baja sosem volt. Emberem elővette a gyári Toyota szoftvert és kábelt, majd jött a nagy pillanat, nézzük meg a hibatárolót és hybrid akksit. Legnagyobb meglepetésére nem volt a tárolóban semmi, az utolsó reset 2 éve volt (17k km-el ezelőtt). Mint kiderült azért, mert 12V-s akksit cseréltek benne, de volt előtte hibatároló kiolvasás, amiről van papír, amiben szintén nem volt semmi komoly. A hybrid akksiról csak nyugalmi feszültségek árulkodtak, viszont azon a szaki szerint semmi nem látszik, de kizártnak tartja, hogy a gyári pakk lenne benne. A magyar tulaj nem cseréltetett (valószínűleg az importőr). A járgány nem rozsdás, nem törött. Körbemérés során 2 tenyérnyi glett van rajta, azon kívül egységes. Elmentünk meghajtani, ami szintén zökkenőmentesen ment. Vezérlése tavaly volt cserélve.

Az átvizsgálást követően félrehívott a mester. Mondta, hogy próbáljak meg belőle alkudni, de ha nem enged a tulaj akkor is megéri, vegyem meg, mert ilyen jó állapotú P2-t még nem látott. Kifizettem és elköszöntünk. A tulajjal pedig megegyeztem a felhajtón, sikerült is kialkudni az átírás + átvizsgálás árát.  Gyors kötelező biztosítás (32k/év) kötés, utána jöhetett is az örömautózás hazafelé. Az autópályán jól húzott a masina, az automata váltó hozza a dodgem feelinget.

Mióta megvan megtettem vele 450 km-t (1/3 város, 2/3 országút), ez alatt 4,9 L-es fogyasztással.

Hétvégén megvolt az eredetiség vizsgálat, és a műhely vállalta az átírást is (amit el is fogadtam, mivel a héten nem is volt időpont a közelemben), nekem megért 10k-t. Ma hívott is az ember, hogy mehetek a forgalmiért (a törzskönyvet majd átveszem Kormányablakban, amint elkészül), így már hivatalosan is Priusos lettem.

Jövő héten viszem majd a Toy-tech-hez (elismert Prius szervíz), ahol kap majd egy részletesebb átnézést és egy hajtóműolaj  cserét. Ezen kívül kell egy fényszóró polírozás, a beltéri led izzó készletet megrendeltem. Egy tempomat kar kerül majd bele és kész is van a szaladgálós gazdaságos.

Hozzászólások

Én is idén tavasszal váltottam egy Toyota hybridre. Első hybrid, első automata, egyelőre barátkozunk. Az eddigi 3k km-en nem volt baj és a szervíz sem volt vészes. Kellett a nagyobb autó, majd alkalom adtán összefoglalom egy blogpost-ban.

“öntöltő” hybrid yaris. 7000km alatt 4.2/100. autóúton és városban tudja a 3.6/100-at. városban az út 60%-át simán tudja elektromosan hozni és ehhez meg se kell erőltetni nagyon magad. :) én kurvara csak ajánlani tudom, zseniális városi közlekedő edény. autopalya se okoz neki gondot egyáltalán, főleg hogy majdnem level 2 önvezetést is tud. 

https://youtu.be/1bR8aVyBRcw

Nekem nagyobb hibrid Toyotám van, és nyáron a városi fogyasztás jelentősen csökken, az előző hasonló méretű és motorú autómhoz képest a fele. Autópályán nem nyerek sokat, kb 20%-ot.

Szerintem ezek a hibridek nem azért hozzák vissza az árukat, mert annyival kevesebb benyát esznek, hanem mert iszonyat tartósak ha vigyázunk rájuk.

Aki sokat megy és üzemanyagon akar spórolni, az vegyen dízelt vagy villanyautót.

Prius mércével éppen bejáratós :D Sok boldog eseménytelen kilométert! :)

Otthoni Prius-osok normalisak, de itt UK-ban valami iszonyat troger embertipus szokott Prius-t venni.

Mire a végére értem jöttem rá, hogy nem lopott autót vettél és azért lettél priuszos, hanem jó autót és azért Priusos.

(:tenyérahomlokon:)