Miért érdekes ez? Mert jól példázza az állami pályázatok és kedvezmények ártorzító hatását. Ugyanis ez az autó, kínában 3-3.1 millió forintba kerül a mai napig. Ha figyelembe veszem, hogy 10-15 db-os rendelés esetén a kínai forgalmazók lenyelik vámot, rátesszük az áfát és az egyéb költségeket, akkor is simán megállna a 3.7-3.9 milliónál. Hogyhogy nem látunk ilyen autókat szaladgálni az utakon? Mert esetünkben a Mo.-i forgalmazó eleve beépítette az árba a céges állami támogatást és az áfa visszatérítés összegét.
Egyedi eset lenne? Távolról sem. A Leap Motor T03-asa 500 euróval olcsóbb a britteknél, mint a Mo-i márkakereskedő 19000 EUR-ós árnál. Hogy mennyi a valós ára ennek az autónak? Indiában 8600 EU-róért meg lehet kapni.
Egyértelmű lenne, hogy ösztönözni kell a kereskedelmet és a zöld technológiákat, de mi lenne a helyes megoldás? A fordított áfa bevezetése és a kereskedő havi szinten történő jutalmazása. A kereskedőnek jelentenie kellene adott termék havi átlagárát és azonos termékkategóriákban a legalacsonyabb árat kínáló kereskedő visszakapná az adott termék eladásából befolyt áfát.
- Hiena blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 301 megtekintés
Hozzászólások
Halkan megjegyzem, hogy az europai piacra sokszor egesz mas auto kerul ugyanazzal a nevvel, mint amit Kinaban / Indiaban eladnak, szoval konnyen lehet, hogy almat hasonlitasz ossze kortevel (hasonloan az angliai arral is - ami nekunk kvazi irrelevans, mert mar nem ugyanabba a vamunioba tartozik, hogy egyebekrol mint pl. bal / jobbkormanyos kivitel ne beszeljunk). A 30+ szazalekos vamot lenyeli a kinai importor??? Na ne vicceljunk, mi a feneert telepitenek gyarakat Europaba (az europai gyartok meg Mexikoba, stb.), ha nem azert, hogy ezt elkeruljek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minimális az eltérés az EUs és az indiai piacra szánt autók közt, mert nem költséghatatékony eltérő konfigurációkban gyártani. A legnagyobb eltérés az EPS hiánya, ami cca. 50k HUF költséget jelent gyártásban és a keréknyomás mérés hiánya, ami szintén filléres tétel.
A 2022-es agyhalál EU módosítàst egyébként nagyjából fillérekből oldják meg a kínaiak, ugyanis meglévő rendszerek kombinálásával. A legdrágább komponens a vészfékezés radarja, de az is százezer forint alatti tètel. Egyébként, ez a remek EU szabályozás, kb. most nyírta ki az EU autóipart.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ezekre vetett ki az EU a büntetővámot tavaly ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha leírnám a helyes megoldást lecsuknának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pastebin?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni