"Költségmentes" öreg autó valódi költségei

Szóval ott hagytuk abba, hogy Priuszos lettem. Úgy gondoltam hasznos lehet a kis összeírás a költségekről, ha netán valaki P2-es Prius vételén gondolkodik.

Megnevezés Megjegyzés Ár
Vételár  
1 050 000
Kötelező biztosítás   32 500
Eredetvizsga hétvégi felárral (10k)

34 975

Átírás Közvetítői díj 11 000
  Törzskönyv 6 000
  Forgalmi 6 000
  Regadó 25 650
Fényszóró polír + klíma tisztítás   16 500
Inverter vízpumpa csere   95 500
Benzinmotor vízpumpa csere + mindkét körbe folyadék 63 000
Hajtóműolaj csere   60 000

Haspáncél

Katalizátor védő

55 000

Tempomat kapcsoló, burkolat, féklámpa kapcsoló 47 000

+ Aprólékok (szélvédőmosó, eü doboz, rongyok, műszerfal ápoló ...stb): 18 719

 

Összesen: 1 521 844 

 

A vétel óta ~1650 km ment bele, az átlagfogyasztása 5,2 L/100. 

 

A benzinmotor vízpumpa kicsit már szivárgott, az inverter pumpát 300k-nál lett volna ajánlott cserélni. Ha csak a szerviz költséget nézzük az 300k alatt megállt, viszont 1,5M környéki hasonló futású autóknál is ugyanezek kerültek volna szóba, tehát összességében jól jött ki a végén. Ha azt is nézzük, hogy 200k-t alkudtam az eredeti vételárból, akkor pedig főleg.

Hozzászólások

Tehát másfél millióból van egy normális autód. Oké, akkor akik vesznek 9 millióért egy új autót, azoknak mi jár a fejében? :D

Passz, én nem pénzt akartam költeni, hanem egy hosszútávon fenntartható alacsony költségű járművet. Van benne klíma, kényelmes az ülés, multikormány (klíma / fűtés, fejegység vezérléssel), automata váltó, óriási csomagtartó (alapesetben talán 430 literes, lehajtott ülésekkel meg határ a csillagos ég), függönylégzsák,  elektromos ablakok, van egy rakás tárolóhely (rejtett és hagyományos egyaránt). A kulcs nélküli indítás (és zárás), meg a mai autóknál sem alap mindenhol, nem hogy 2007-ben.

1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @

>amin vadonatúj korában is röhögött a világ

Tudom, hogy csak trollkodsz, de a Priusra eddig mindenki azt mondta, hogy tök jó autó. Újkorában szinte űrtechnika volt, és megbízhatóságban abszolút bizonyított. Hol röhögött a világ rajta? Ugyanarról a Priusról beszélünk?

Egyetlen egy típushibája van, a kerékcsapágy, amit cserélgetni kell. De ezzel együtt viszonylag kiszámítható és egyszerű bármi más autóhoz képest.

(Nincs és nem is volt Pirusom egyik értelemben se.)

Majdnem tíz évig használtam Toyota hibridet (pár évig egy Auris Mk2, a maradék években meg egy Prius+, mindkettő kb. a Prius 3 technikája), ha a Toyota gyártana hibrid (főleg PHEV) kisbuszt, most is az lenne, de így sajnos egy páréves koszlott dízel fostaligában várom minden nap, hogy mikor esik szét alattam változatos hibákkal (adblue -eddig háromszor cserélték-, olajban futó vezérműszíj stb) 40 ezer km-rel. (újonnan vettem, szóval nem 200 ezerről visszatekert betegágy, csak szimplán szar minden modern autó, főleg a dízelek)

Ha A-ból B-be akarsz megbízhatóan eljutni, a vezetési élményt nem a padlógáz, meg egy váltókar tologatása okozza, nem az a lényeg, hogy mennyi luxust pakolnak egy autóba, és neked kell eltartanod az autót, a Priusnál (Toyota hibridnél) jobb ICE szerintem nem nagyon van a mai kínálatból. A Priusnál az egyetlen nagyobb költés a fékbetétek(!) és az első szilentek cseréje (a magyar utak úgy tűnik nem tesznek annyira jót neki) volt 160 ezer km-nél.

Flottaautónak nyilván előbb választanék egy V8-as Escalade-et, mint Toyotát, de a saját pénzemen gyakrabban gondolkodom racionálisan.

Szerinted miért szar a Prius?

Ennek próbáltam utánaolvasni (még tavaly, ugye a 2025-ös modellévtől van ilyen, a korábbi modell egy más rendszer volt), de azt találtam, hogy a Ford a Toyotától licencelt bizonyos dolgokat, de a megoldás a sajátjuk, szóval nem 1:1-ben Toyota. (talán először a Mondeóban jelent meg a technika náluk, szóval nem is teljesen új)

Szóval tudok róla, de amikor ezt a buszt vettem, még csak a korábbi PHEV-jük volt, ami azon túl, hogy használhatatlan, még más szempontból is limitált (csak L1H1 dobozzal van, ami teljesen érthető :D).

A 25-ös verziót már néztem, egyik ismerősömnek van is, de még küzd a racionális, fillérbaszó énem azzal, hogy inkább életben tartsak egy ilyen dízel betegágyat, valószínűleg kevesebbért, vagy kidobjak kb. 30 milliót egy másik Fordra.

Én úgy tudtam, hogy ugyanaz. Úgy tudom, hogy az S-Max-ban is ez a technika van, olyat vezettem és jó élmény volt. Én mostanában vettem Ford buszt, és a dízel mellett döntöttem, de félek tőle, hogy rossz ötlet volt. Talán azt a plusz 4-5 milliócskát be kellett volna vállalnom a hibridhez.

Mióta megvettem az autót jelen van a teljesen kiszámíthatatlan nyomatékvesztés (nehéz leírni, kb. olyan, mintha meg-megcsúszna a hajtás, ilyenkor egy tizedmásodpercre eltűnik a nyomaték, aztán megint minden rendben van ki tudja meddig). Minden évben elmondom (már három márkaszervizben is voltam vele, gondoltam hátha), a válasz mindig: nem tudják reprodukálni, így nem tudják mi ez.

AdBlue rendszert/tartályt harmadszor cserélnek (jelenség: kiírja, hogy meghibásodott az AdBlue rendszer, 800 km-ed van, utána nem indul az autó, fasza egy nyaraláson). Ismerősnek a turbó döglött be 100k alatt ugyanebben.

A PSA-termékekről ugyanilyen rosszakat írnak, a VW-t pedig anno egyáltalán nem néztem, talán a legkisebb is jóval drágább volt a Ford L2H1-nél, szóval ez lett.

Én rakás szarnak szoktam becézni azokon a napokon, amikor szeretem.

A másik autót viszem autószerelőhöz, azt mondta addig adjam el, míg saját lábán mozog. :D

Nekem régen Trafic csinált pont ilyen hibát. 6 autószerelő nézegette másfél éven keresztül 5x cseréltek főtengely jeladót és ment a pingvinezés, aztán egy budafoki kis szervizben végigmérték az egészet és kiderült, hogy a jeladó vezetéke a csatitól 7cm-re törött volt. Megforrasztották, azóta is megy.

19 éves Citroen Xsara Picasso 1.6 benzin. 10 évesen vettük 118 ezer kilométerrel, most 260 ezer körül van. A megtett kilométerek szerint előírt kötelező cseréket megkapta (amikor megvettük kapott még téli-nyári szett új Michelint, majd tavaly megint), egyébként csak tankoltunk bele. Sosem hagyott ott sehol, a legutóbbi műszakiján tavaly ősszel simán átment. Digit klíma, esőérzékelő ablaktörlő, hátul három különálló kényelmes ülés a három gyereknek, 550 literes csomagtartó (meg tudjuk tölteni, de bőségesen elég). A fogyasztása állandóan bekapcsolt klímával 7,5-8,5 liter között alakul attól függően mikor merre járunk vele. Ez mondjuk lehetne kevesebb, de ez van. Piaci értéke már nagyon nincs, ugyanakkor mindent tud, amire szükségünk van, a biztosítás is kijön 35 ezer körül egy évre.

Lassan gondolkozom a cserén (nyilván nem fog menni az örökkévalóságig), de fogalmam nincs, hogy mire cseréljem, ami ugyanezt tudja. Nagyon nem sürget az idő. Mivel az idők szavára hallgatva alapvetően (új) elektromosban gondolkozom - napelem van a tetőn bőséggel és ritkán megyünk napi 100 kilométernél többet, de inkább bőven alatta, szóval a nagy hatótáv sem égető probléma - de igazából sajnálom rá a pénzt, pedig nagyjából jövő őszre tudnék is venni egy 11-12 milliós kategóriájút nagyjából hitel nélkül, csak az árát egy csomó más értelmes dologra (élményre) is el tudnánk költeni, ez meg csak egy kocsi, ami elvisz "A"-ból "B"-be (nem jelent többet). Nyilván, ha munkaeszköz, vagy mással nem tud valaki közlekedni, az teljesen más tészta.

Szóval igazából nem tudom mi jár az új autót vásárlók/választók fejében, mert még nem volt olyanom és ha elég sokat gondolkozom rajta, akkor lehet, hogy most sem lesz, pedig már megengedhetném magamnak.

Hol találtál 32.500-ért kötelezőt?

Nagyon jo ar. En a felesegemnek vettem egy 2014-es Priust. Egy dologra figyelmeztetlek, de szerintem nem mondok majd ujdonsagot es ugy tunik nalad nem lesz problema: ne hagyd sokaig allni az autot, mert a 12v-s aksi altalaban lemerul teljesen. Iden, mielott nyaralni mentem, odaadtam az egyik ismerosomnek hogy hetente jarjon vele ide-oda, tanultam a hibambol.

Szerkesztve: 2025. 09. 11., cs – 08:21

Nem várt költség! Innentől már tényleg GTK az autós kaland.

Tegnap délután többen tudtomra adták heves villogással, hogy valami nincs rendben. Vajon mi a faszt akarnak, nem elég nekik a 100-as tempó országúton? Tetszik az előző nap lemosott autó a szakadó esőben? Az első egy Alfás volt, őt csak simán elkönyveltem parasztnak, mert a villogás után heves kormánymozdulatokkal kezdte előzni a sort, és szinte látni lehetett a megbánást a jobbra indexelése közben, amikor észrevette, hogy jönnek ám szembe is. Valaki persze megszánta és beengedte, így max az egoja sérült. Ezután volt egy Renault, erre sem fordítottam különösebb figyelmet, de amikor már egy mezei Ignis adta elő ugyanazt a mutatványt, félreálltam és megnéztem, hogy mi tetszik - jobban mondva mi nem - annyira nekik. Sajnálattal kellett tapasztalnom, hogy a jobb hátsó helyzetjelző megadta magát...

Pár kilométerrel odébb volt egy benzinkút, kezemben az izzóval bebattyogtam és vettem 2-t. 10 másodperc alatt beszereltem, a tartalékot pedig beraktam az izzós zacskóba, amiben a korábban kicserélt utastér izzókat tartottam (ledesítettem). Ekkor sikerült realizálni, hogy 3 db pontosan ugyanolyan (+ a frissen vásárolt tartalék) ott figyelt a kesztyűtartóban. Na mindegy, ez a kis kaland 510 forintba került összesen, és legalább átestem az első út szélén történő "szerelésen". 

1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @