"Költségmentes" öreg autó valódi költségei

Szóval ott hagytuk abba, hogy Priuszos lettem. Úgy gondoltam hasznos lehet a kis összeírás a költségekről, ha netán valaki P2-es Prius vételén gondolkodik.

Megnevezés Megjegyzés Ár
Vételár  
1 050 000
Kötelező biztosítás   32 500
Eredetvizsga hétvégi felárral (10k)

34 975

Átírás Közvetítői díj 11 000
  Törzskönyv 6 000
  Forgalmi 6 000
  Regadó 25 650
Fényszóró polír + klíma tisztítás   16 500
Inverter vízpumpa csere   95 500
Benzinmotor vízpumpa csere + mindkét körbe folyadék 63 000
Hajtóműolaj csere   60 000

Haspáncél

Katalizátor védő

55 000

Tempomat kapcsoló, burkolat, féklámpa kapcsoló 47 000

+ Aprólékok (szélvédőmosó, eü doboz, rongyok, műszerfal ápoló ...stb): 18 719

 

Összesen: 1 521 844 

 

A vétel óta ~1650 km ment bele, az átlagfogyasztása 5,2 L/100. 

 

A benzinmotor vízpumpa kicsit már szivárgott, az inverter pumpát 300k-nál lett volna ajánlott cserélni. Ha csak a szerviz költséget nézzük az 300k alatt megállt, viszont 1,5M környéki hasonló futású autóknál is ugyanezek kerültek volna szóba, tehát összességében jól jött ki a végén. Ha azt is nézzük, hogy 200k-t alkudtam az eredeti vételárból, akkor pedig főleg.

Hozzászólások

Tehát másfél millióból van egy normális autód. Oké, akkor akik vesznek 9 millióért egy új autót, azoknak mi jár a fejében? :D

Passz, én nem pénzt akartam költeni, hanem egy hosszútávon fenntartható alacsony költségű járművet. Van benne klíma, kényelmes az ülés, multikormány (klíma / fűtés, fejegység vezérléssel), automata váltó, óriási csomagtartó (alapesetben talán 430 literes, lehajtott ülésekkel meg határ a csillagos ég), elektromos ablakok, van egy rakás tárolóhely (rejtett és hagyományos egyaránt). A kulcs nélküli indítás (és zárás), meg a mai autóknál sem alap mindenhol, nem hogy 2007-ben.

1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @

Hol találtál 32.500-ért kötelezőt?