Megnevezés | Megjegyzés | Ár | |
Vételár |
|
||
Kötelező biztosítás | 32 500 | ||
Eredetvizsga | hétvégi felárral (10k) |
34 975 |
|
Átírás | Közvetítői díj | 11 000 | |
Törzskönyv | 6 000 | ||
Forgalmi | 6 000 | ||
Regadó | 25 650 | ||
Fényszóró polír + klíma tisztítás | 16 500 | ||
Inverter vízpumpa csere | 95 500 | ||
Benzinmotor vízpumpa csere | + mindkét körbe folyadék | 63 000 | |
Hajtóműolaj csere | 60 000 | ||
Haspáncél |
Katalizátor védő |
55 000 |
|
Tempomat | kapcsoló, burkolat, féklámpa kapcsoló | 47 000 |
+ Aprólékok (szélvédőmosó, eü doboz, rongyok, műszerfal ápoló ...stb): 18 719
Összesen: 1 521 844
A vétel óta ~1650 km ment bele, az átlagfogyasztása 5,2 L/100.
A benzinmotor vízpumpa kicsit már szivárgott, az inverter pumpát 300k-nál lett volna ajánlott cserélni. Ha csak a szerviz költséget nézzük az 300k alatt megállt, viszont 1,5M környéki hasonló futású autóknál is ugyanezek kerültek volna szóba, tehát összességében jól jött ki a végén. Ha azt is nézzük, hogy 200k-t alkudtam az eredeti vételárból, akkor pedig főleg.
- neutrino blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1299 megtekintés
Hozzászólások
Tehát másfél millióból van egy normális autód. Oké, akkor akik vesznek 9 millióért egy új autót, azoknak mi jár a fejében? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Passz, én nem pénzt akartam költeni, hanem egy hosszútávon fenntartható alacsony költségű járművet. Van benne klíma, kényelmes az ülés, multikormány (klíma / fűtés, fejegység vezérléssel), automata váltó, óriási csomagtartó (alapesetben talán 430 literes, lehajtott ülésekkel meg határ a csillagos ég), függönylégzsák, elektromos ablakok, van egy rakás tárolóhely (rejtett és hagyományos egyaránt). A kulcs nélküli indítás (és zárás), meg a mai autóknál sem alap mindenhol, nem hogy 2007-ben.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
függönylégzsák
Hasonló korú Skoda tájékoztatója 15 év élettartamot ír a biztonsági övekre és a légzsák-rendszerre.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk pl. kisbaba miatt fontos szempont volt, hogy legyen egy megbízható és biztonságos autónk. Nekem személy szerint ez nyugalmat ad, még úgy is, hogy soha egyik korábbi használtan vásárolt autóm sem hagyott cserben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kissé nagyképű komment volt részemről, ma már nem írnám meg. De régen, volt fiatal és bolond voltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó régen, már vagy 8 órája! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
normális
:D Bocs, nincs bajom azzal, amikor valaki ipari romokat feltámaszt, de azért egy Prius-t, amin vadonatúj korában is röhögött a világ, ne nevezz már lassan 10 évesen, 300+ ezret futottan normális autónak :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elnéztél egy évtizedet, lassan 20 lesz az... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>amin vadonatúj korában is röhögött a világ
Tudom, hogy csak trollkodsz, de a Priusra eddig mindenki azt mondta, hogy tök jó autó. Újkorában szinte űrtechnika volt, és megbízhatóságban abszolút bizonyított. Hol röhögött a világ rajta? Ugyanarról a Priusról beszélünk?
Egyetlen egy típushibája van, a kerékcsapágy, amit cserélgetni kell. De ezzel együtt viszonylag kiszámítható és egyszerű bármi más autóhoz képest.
(Nincs és nem is volt Pirusom egyik értelemben se.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ominózus South Park részre utal.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én vagyok az egyetlen aki nem néz ilyen szarokat? Link?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A részt nem találtam Youtubeon, de itt a leirat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Smug_Alert!
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(Nem vagy egyedül)
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, hogy csak trollkodsz,
LOL, nem trollkodtam.
Hol röhögött a világ rajta? Ugyanarról a Priusról beszélünk?
LOL, barlangban éltél az elmúlt 20 évben?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
*18 és 380k.
Idézni csak pontosan, szépen....
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majdnem tíz évig használtam Toyota hibridet (pár évig egy Auris Mk2, a maradék években meg egy Prius+, mindkettő kb. a Prius 3 technikája), ha a Toyota gyártana hibrid (főleg PHEV) kisbuszt, most is az lenne, de így sajnos egy páréves koszlott dízel fostaligában várom minden nap, hogy mikor esik szét alattam változatos hibákkal (adblue -eddig háromszor cserélték-, olajban futó vezérműszíj stb) 40 ezer km-rel. (újonnan vettem, szóval nem 200 ezerről visszatekert betegágy, csak szimplán szar minden modern autó, főleg a dízelek)
Ha A-ból B-be akarsz megbízhatóan eljutni, a vezetési élményt nem a padlógáz, meg egy váltókar tologatása okozza, nem az a lényeg, hogy mennyi luxust pakolnak egy autóba, és neked kell eltartanod az autót, a Priusnál (Toyota hibridnél) jobb ICE szerintem nem nagyon van a mai kínálatból. A Priusnál az egyetlen nagyobb költés a fékbetétek(!) és az első szilentek cseréje (a magyar utak úgy tűnik nem tesznek annyira jót neki) volt 160 ezer km-nél.
Flottaautónak nyilván előbb választanék egy V8-as Escalade-et, mint Toyotát, de a saját pénzemen gyakrabban gondolkodom racionálisan.
Szerinted miért szar a Prius?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ford a Toyota technikával gyártja a Touneo Custom kisbuszt afaik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek próbáltam utánaolvasni (még tavaly, ugye a 2025-ös modellévtől van ilyen, a korábbi modell egy más rendszer volt), de azt találtam, hogy a Ford a Toyotától licencelt bizonyos dolgokat, de a megoldás a sajátjuk, szóval nem 1:1-ben Toyota. (talán először a Mondeóban jelent meg a technika náluk, szóval nem is teljesen új)
Szóval tudok róla, de amikor ezt a buszt vettem, még csak a korábbi PHEV-jük volt, ami azon túl, hogy használhatatlan, még más szempontból is limitált (csak L1H1 dobozzal van, ami teljesen érthető :D).
A 25-ös verziót már néztem, egyik ismerősömnek van is, de még küzd a racionális, fillérbaszó énem azzal, hogy inkább életben tartsak egy ilyen dízel betegágyat, valószínűleg kevesebbért, vagy kidobjak kb. 30 milliót egy másik Fordra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy tudtam, hogy ugyanaz. Úgy tudom, hogy az S-Max-ban is ez a technika van, olyat vezettem és jó élmény volt. Én mostanában vettem Ford buszt, és a dízel mellett döntöttem, de félek tőle, hogy rossz ötlet volt. Talán azt a plusz 4-5 milliócskát be kellett volna vállalnom a hibridhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mióta megvettem az autót jelen van a teljesen kiszámíthatatlan nyomatékvesztés (nehéz leírni, kb. olyan, mintha meg-megcsúszna a hajtás, ilyenkor egy tizedmásodpercre eltűnik a nyomaték, aztán megint minden rendben van ki tudja meddig). Minden évben elmondom (már három márkaszervizben is voltam vele, gondoltam hátha), a válasz mindig: nem tudják reprodukálni, így nem tudják mi ez.
AdBlue rendszert/tartályt harmadszor cserélnek (jelenség: kiírja, hogy meghibásodott az AdBlue rendszer, 800 km-ed van, utána nem indul az autó, fasza egy nyaraláson). Ismerősnek a turbó döglött be 100k alatt ugyanebben.
A PSA-termékekről ugyanilyen rosszakat írnak, a VW-t pedig anno egyáltalán nem néztem, talán a legkisebb is jóval drágább volt a Ford L2H1-nél, szóval ez lett.
Én rakás szarnak szoktam becézni azokon a napokon, amikor szeretem.
A másik autót viszem autószerelőhöz, azt mondta addig adjam el, míg saját lábán mozog. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem régen Trafic csinált pont ilyen hibát. 6 autószerelő nézegette másfél éven keresztül 5x cseréltek főtengely jeladót és ment a pingvinezés, aztán egy budafoki kis szervizben végigmérték az egészet és kiderült, hogy a jeladó vezetéke a csatitól 7cm-re törött volt. Megforrasztották, azóta is megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megírod esetleg, hogy melyik szerviz volt? Hátha én is jól járok velük. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kotorásztam egy darabig a levelezésben mire meglett:
injektor.hu
30/598 8006
Nem ma volt, szóval nem tudom léteznek-e még.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen dizellel jársz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
19 éves Citroen Xsara Picasso 1.6 benzin. 10 évesen vettük 118 ezer kilométerrel, most 260 ezer körül van. A megtett kilométerek szerint előírt kötelező cseréket megkapta (amikor megvettük kapott még téli-nyári szett új Michelint, majd tavaly megint), egyébként csak tankoltunk bele. Sosem hagyott ott sehol, a legutóbbi műszakiján tavaly ősszel simán átment. Digit klíma, esőérzékelő ablaktörlő, hátul három különálló kényelmes ülés a három gyereknek, 550 literes csomagtartó (meg tudjuk tölteni, de bőségesen elég). A fogyasztása állandóan bekapcsolt klímával 7,5-8,5 liter között alakul attól függően mikor merre járunk vele. Ez mondjuk lehetne kevesebb, de ez van. Piaci értéke már nagyon nincs, ugyanakkor mindent tud, amire szükségünk van, a biztosítás is kijön 35 ezer körül egy évre.
Lassan gondolkozom a cserén (nyilván nem fog menni az örökkévalóságig), de fogalmam nincs, hogy mire cseréljem, ami ugyanezt tudja. Nagyon nem sürget az idő. Mivel az idők szavára hallgatva alapvetően (új) elektromosban gondolkozom - napelem van a tetőn bőséggel és ritkán megyünk napi 100 kilométernél többet, de inkább bőven alatta, szóval a nagy hatótáv sem égető probléma - de igazából sajnálom rá a pénzt, pedig nagyjából jövő őszre tudnék is venni egy 11-12 milliós kategóriájút nagyjából hitel nélkül, csak az árát egy csomó más értelmes dologra (élményre) is el tudnánk költeni, ez meg csak egy kocsi, ami elvisz "A"-ból "B"-be (nem jelent többet). Nyilván, ha munkaeszköz, vagy mással nem tud valaki közlekedni, az teljesen más tészta.
Szóval igazából nem tudom mi jár az új autót vásárlók/választók fejében, mert még nem volt olyanom és ha elég sokat gondolkozom rajta, akkor lehet, hogy most sem lesz, pedig már megengedhetném magamnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy új autóra nem költöd rá a vételár 50%-át az első pár ezer km-en
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
%-ban nem, de nominálisan simán. Én például vettem a kisbuszomra téli kereket és pont ennyibe került.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt sem volt 50%, a szervizköltség ~300k-ban megállt.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi így jótékonykodunk, hogy lehessen majd később másfélért normális autót venni. :)
Amúgy ha jól rémlik, az új autók ~kétharmada céges.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol találtál 32.500-ért kötelezőt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régi jogsi, B10-es múlt, vidéki állandó lakcím...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez havonta fizetendő?
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Évi? Ez hogy fenntartható? Vagy kifizeti az ember, oszt ha valaki összetöri az autóját perel?
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint ki tör össze mit? Ez KGFB nem Casco. Ha te töröd össze a sajátoddal valaki másét, akkor a biztosító fizet helyetted. Ha a tiédet törik, akkor meg a vétkes fél biztosítója fizet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már kíváncsiságból végignyomtam a netrisket, nem kellett volna, mert rájöttem, hogy mekkor g*ci a Union biztosító.
Genertelnél Bp-i lakcímmel, Bonus 8-ra 33k-t hozott. Csak jövőre el ne felejtsem a fordulónapot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Signal iduna, és dél-alföldi lakcím, 8 éves jogsi, első biztosítás
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon jo ar. En a felesegemnek vettem egy 2014-es Priust. Egy dologra figyelmeztetlek, de szerintem nem mondok majd ujdonsagot es ugy tunik nalad nem lesz problema: ne hagyd sokaig allni az autot, mert a 12v-s aksi altalaban lemerul teljesen. Iden, mielott nyaralni mentem, odaadtam az egyik ismerosomnek hogy hetente jarjon vele ide-oda, tanultam a hibambol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez vajon minden hibrid toyotára igaz? Van a családban hibrid auris, aminek a hajtáslánca talán ugyanaz mint a priusé
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az ES300h-ra is igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többségére, Priusokra legalábbis biztos (még a Prius+ is ilyen). Azzal még az a gáz, hogy AGM kisakksit szeret (80k) mert valami 15V+-al tölt, ami a rosszul megválasztott típust könnyen elpusztít rövid idő alatt.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 12V akksihoz szoktak ilyen csepptöltőt fixen rátenni. Nekem kabrióhoz van, amit télen csak 1-2x veszek elő, amikor extra jó az idő és nem sós az út se.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem várt költség! Innentől már tényleg GTK az autós kaland.
Tegnap délután többen tudtomra adták heves villogással, hogy valami nincs rendben. Vajon mi a faszt akarnak, nem elég nekik a 100-as tempó országúton? Tetszik az előző nap lemosott autó a szakadó esőben? Az első egy Alfás volt, őt csak simán elkönyveltem parasztnak, mert a villogás után heves kormánymozdulatokkal kezdte előzni a sort, és szinte látni lehetett a megbánást a jobbra indexelése közben, amikor észrevette, hogy jönnek ám szembe is. Valaki persze megszánta és beengedte, így max az egoja sérült. Ezután volt egy Renault, erre sem fordítottam különösebb figyelmet, de amikor már egy mezei Ignis adta elő ugyanazt a mutatványt, félreálltam és megnéztem, hogy mi tetszik - jobban mondva mi nem - annyira nekik. Sajnálattal kellett tapasztalnom, hogy a jobb hátsó helyzetjelző megadta magát...
Pár kilométerrel odébb volt egy benzinkút, kezemben az izzóval bebattyogtam és vettem 2-t. 10 másodperc alatt beszereltem, a tartalékot pedig beraktam az izzós zacskóba, amiben a korábban kicserélt utastér izzókat tartottam (ledesítettem). Ekkor sikerült realizálni, hogy 3 db pontosan ugyanolyan (+ a frissen vásárolt tartalék) ott figyelt a kesztyűtartóban. Na mindegy, ez a kis kaland 510 forintba került összesen, és legalább átestem az első út szélén történő "szerelésen".
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni