Yettelnél vásárolt telefon kártyafüggetlen-e?

Sziasztok!

Yettelnél tervezek vásárolni egy telefont (így ~23.000 Ft-tal olcsóbb lenne). Az ügyintéző azt mondta, hogy a telefon kártyafüggetlen lenne.

Azonban a Készülék árlista Flotta Flexi számlás előfizetésre jogosult ügyfelek részére PDF fájlban az olvasható, hogy

A készülékek kizárólag Yettel SIM-kártyával használhatóak.

Most akkor kinek higgyek?

Továbbá az is érdekelne, hogy egy Yettelnél vásárolt telefonon van-e olyan App, amit a Yettel kérésére előtelepítenek, és esetleg el sem távolítható?

(Nem akarok kártyafüggő telefont venni, és olyat se, amire a szolgáltató előtelepít(tet) törölhetetlen appokat.)

Hozzászólások

Pár éve nem lehet sim záras telefont árusítani. Ilyen csak ezzel-azzal használható ászf szöveget előszeretettel használnak, pl a yepp előfizetésnél is, de vagy betartod vagy nem.

Lehet rajta előretelepített app, de elvileg illegális úgy megoldani, hogy ne lehessen uninstallálni.

Személyes véleményem, de inkább kerülném a szolgáltató által értékesített portékákat.

Például, néhány hónapja felhívtam a Magenta ügyfélszolgálatát, hogy egy (meglehetősen régi) telefont függetleníteni kellene. Az ügyintéző azt mondta, hogy nem tud segíteni, mert:

  • ha a telefont 2017. november 24. után vásároltuk, akkor garantáltan kártyafüggetlen, mert azóta nem adtak el SIM lockos telefont,
  • ha a telefont pedig 2017. november 24. előtt vásároltuk, akkor az olyan régi, hogy ahhoz már nem tudnak támogatást nyújtani.

A Yettelnél persze lehet egészen más rendszer is...

Yetteltől 2017-ben vett függő huawei b525 routerhez sikerült tülük kérni függetlenítő kódot 2024-ben. Személyesen voltam benn náluk anno, saját néven lévő készülék, számlát is tudtam volna mutatni, ha kérik. 

Más cégnél lehet más rendszer van, mert más feltételek voltak. Volt amelyiknél az eredeti tulajdonosnak adtak csak.

Azért olcsóbb, mert egy drága új előfizetés mellé adják minimum 1 év hűségidővel. Ha felmondod, ki kell fizetni a teljes árát, ami drágábbra jön ki, mint bárhol másutt.

20+ éve vagyok az ügyfelük, a telefont meglévő előfizetéshez venném, és nem tervezem felmondani. A havi előfizetési díjam nem lenne magasabb, de a szerződésen elindulna egy 11 hónapos hűségidő.

A végleges döntést még nem hoztam meg, a készülékvásárlás opciói:

  1. Yettelnél veszem meg a telefont részletre,
  2. Yettelnél veszem meg a telefont, és egy összegben kifizetem,
  3. A telefont egy független webshopban veszem meg, és egy összegben fizetem (de így min. 23.000 Ft-al többe kerül a telefon).

Régebben volt, hogy 1-1 készüléken nem a gyártói firmware volt, hanem valami módosított. Nem tudom ilyen létezik-e még telefonoknál, esetleg még ezt lehet érdemes kideríteni.

A yetis modemeknél saját firmwaret használnak és nem lehet feltenni a gyártóit, emiatt több verzió lemaradásban van és vettek ki funkciókat is.