Elromlott a családban az egyik mobiltelefon, nem csatlakozik a mobilhálózatra. Mivel még garanciális, bevittem a szolgáltatóhoz, ahol vettem. Kipróbálták, valóban készülékhiba. Elküldik a szervizbe. De hoppá! Hol van a töltője a készüléknek? Hát az bizony otthon maradt, a telefon fel van töltve, és gondoltam a szerviznél csak akad egy töltő. Mire az ügyfélszolgálatos: a szerviz hozzá sem nyúl, ha nincs mellette töltő. Mindegy, hogy a hiba nem a töltéssel vagy az akkumulátorral kapcsolatos.
Ezt sikerült megtudnom fél óra várakozás után.
Másnap bevittem egy másik ügyfélszolgálati pontra egy töltővel, és hogy ne érje szó a ház elejét, egy töltőkábellel. Itt kb. hasonló beszélgetés zajlott le, azzal a különbséggel, hogy a "töltő" szó helyett a "gyári töltő" kifejezést használták. Az nem volt nálam, csak egy színre-szagra-kinézetre ugyanolyan, de más márkafeliratos töltő. Az ügyfélszolgálatos vonakodva bár, de bevette javításra, ám előrevetítette, hogy a szerviz lehet, hogy visszadobja, mert nem gyári töltő, bla-bla-bla. Mert hogy volt már, hogy egyes iPhone tulajok nem a gyári töltővel töltötték a telójukat, mire az tönkre ment, mire bevitték garanciális javításra, amire nem terjed ki a garancia.
Szóval otthon akármivel töltheted a telefonodat, de ha nem tudod felmutatni a védettségi igazolványt a gyári töltőt, akkor neked annyi.