Lehetséges NFC-s fizetés okosórával Magyarországon?

Sziasztok,

Én azt nagyon jó dolognak tartom, ha van egy okosórám, azzal sok mindent kiválthatok/kiválthatnék, pl. a bankkártya használatát is.

Szimpatikus a Xiaominak a Mi Band 3 terméke, van is benne NFC, de csak Kínában használható (gondolom, itthon nem engedélyezett frekvencián működik).

A kérdésem, hogy tudtok-e olyan okosóráról, amely szintén ilyen filléres tétel, mint a Mi Band (vagy legalábbis olcsó), és valahogy meg lehet oldani, hogy az ERSTE számlámról fizessek vele NFC-vel?

Köszönöm!

Hozzászólások

"de csak Kínában használható"

ezt mi korlátozza le? doksi írja? vagy hogy?

Egyrészt igen, másrészt a magyar bankok. :)
Nem olyan egyszerű ez a dolog mint gondolná az ember. Attól, hogy van benne NFC még nem lesz jó mindenre, csak nézd meg az iPhone-okat.
A fent említett eszközben csak és kizárólag Mi-Pay-re lehet használni ami természetsen nincs MO-n még ha VPN-el átveri az ember magyar bank kártyáját akkor se fogja tudni felvinni rá.

Ott van még a Samsung Pay ami Samsung Tizen órákkal menne vagy a Google Pay ami pedig Android Wear órákkal. Ezekkel annyi a buktató, hogy ezek a szolgáltatások itthoni bankokkal nem érhetők el. Ha minden igaz akkor VPN és nem magyar bankkártya használatával életre kelthetők ők is de hivatalos magyar support még nincs órákhoz.

return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

Az NFC fizetes eleg bonyolult tema. Elsosorban a biztonsagi szempontbol a fizetest lehetove tevo alkalmazasnak (NFC alkalmazasnak) kepesnek kell lennie a fizetesben resztvevo szamla (kartya) adatainak biztonsagos tarolasara. Van par fizetos alkalmazas ami gyakorlatilag bankkartya emulatorkent mukodik. Mind az Apple pay mind az Android Pay legeloszor beolvassa a kartya adatait majd lekommuniklja a bankkal hogy az illeto bank engedelyezi-e a kartya ilyesfele modon torteno hasznalatat - tamogatja-e az appot es ha igen akkor a kartya _bizonyos_ adatai letarolasra kerulnek az alkalmazasban. Ipari szabalyozasok alapjan (PCI DSS) ezek eleg komoly titkositasi kovetelmenyeknek kell megfelelniuk. Apple pay es Google pay a telefonon tarolja az adatokat - tobbretegu titkositassal es megegyezes van egyes bankokkal hogy tamogassak a kartya Apple/Google Pay hasznalatat. Masik megoldas amit pl a Vodafone probalt a Gemalto (SIM/Chip) gyartoval kozosen hogy magan a SIM kartyan taroltak volna a kartyaadatokat de integracios problemak es bankokokkal valo megegyezes hianya miatt a projekt nem igazan indult el...
Szoval nem ugy mukodik hogy megadom a kartyaszamomat vagy leklonozom a kartyam NFC chipjet (szep is lenne!!!) aztan tolom minden olvasonak az arcaba.

Az tuti biztos hogy kinai cuccra nem lesz neked banki felhatalmazasod, es meg Apple pay es Google pay is csak limitalt kartyaval - bankkal mukodik (pl business account kartyat pl en nem is tudok apple pay-re hasznalni)

Arrol nem tudok nyilatkozni hogy az okoskutyu amit hasznalni akarsz egyuttmukodik-e magaval az apple/goolge pay rendszerrel mert ugy esetleg lenne ra eselyed mivel az app akkor tulajdonkeppen a fenti ket app valamelyike lenne de maganak az app-nak az NFC chippel valo kommunikacioja is titkositott es meglehetosen zart ugy hogy kisse skeptikus lennek a xiaomi cucc tamogatottsagat illetoen.

Röviden és tömören, nincs ilyen megoldás jelenleg.

Tapasztalataim alapján úgy megy ez, hogy ha a kártyádat be tudod regisztrálni az alkalmazásba, akkor a contactless fizetési helyeken elfogadják mindenhol.

Viszont az, hogy milyen kártyát lehet regisztrálni, az nagyon sokszor korlátozott.

Pl. én használok android pay-t, a magyar kártyáimat (pl. Erste) nem lehet bele regisztrálni, az angol kártyáim közül 3-ból 2 ment.

Van egy fitbit lépésszámlálóm, ami szintén tud NFC-s fizetést, de egész Angliában csak 3 bankkal van megállapodásuk, az én bankkártyáim meg más banoktól vannak. Ha kiváltanék egy olyan banktól egy kártyát, akivel szerződtek, akkor onnantól tudnék bárhol fizetni az "órámmal".

Feltételezem, a te esetedben azt jelenti a korlátozás, hogy kizárólag kínai bankokkal van megállapodása a gyártónak, szóval európai bankkártyát nem fogsz tudni beregisztrálni.

Ha az Erste kártyát akarod használni, kérdezd meg az Erste bankot, hogy milyen mobilfizetési alkalmazással van megállapodásuk. Várhatóan vagy azt mondják, hogy semmivel, esetleg azt, hogy kizárólag az OTP Simple támogatott, de fene tudja, lehet, hogy lesz más is, ami támogatott. Ha megvan a lista, akkor már csak olyan órát kell találnod, amin az adott alkalmazás megy. Szóval ha azt mondja, hogy pl. a Samsung Pay támogatott, akkor a Samsung okos órái között kell szétnézned. Ha valami random androidos appot mond, akkor olyan okosórát kell keresned, amire az az app telepíthető. (Egyébként Simple telepíthető órára?)

Megnéztem az Erste MobilePay Androidos appjánál a kommenteket, és ott ezt írta többeknek is a support: "Az NFC-s fizetés fejlesztése és tesztelése folyamatban van, hamarosan elérhető lesz ügyfeleink számára."

Tegyük föl, hogy ez megvalósul, és ezzel az appal tudok majd fizetni. Honnan tudom, hogy milyen okosórát kell vásároljak, hogy kompatibilis legyen ezzel az appal?

Az, hogy a mobil appra megoldják az közel sem jelenti azt, hogy órára is meglesz.
A Simple app (OTP) régóta tudja a mobilos fizetést de egy órára sem elérhető és passthrough-t sem lehet megoldani.
Túl secure a dolog.
Android Wear órákkal Android Pay-t tudsz használni ha van olyan kártyád amit betudsz regisztrálni hozzájuk.

return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

Az Erste technológiát tekintve olyan, mintha belekerült volna valami idővákuumba. Egy ideig fejlődött és tök jó netbankot összerittyentettek.
Aztán a fejlesztés megállt.
Eltelt egy csomó idő, majd készítettek egy TELJESEN ÚJ felületű netbankot, ugyanazokkal a fícsörökkel. Lassú ...nagyon lassú volt és leállt gyakran. Ja és nem mezei usernek készült. Vagy ha volt usertesztelve akkor rossz csoporttal.
NADE mire megszokta a nép addigra most megint csináltak egy új felületű, de azonos tudású netbankot ami UX szempontból #eltörömakezed lett. 21:9-es monitoron úgy szét van minden csúszva, mintha 18:9-es mobilkijelzőre készítették volna eredetileg.

Most a mobilalkalmazást a legéletszerűbb használni, de abban is vannak akkora értetlenségek, hogy inkább már nem hőbörgünk csak beletörődünk, hogy ez sz*r és soha nem lesz megjavítva.

És amikor felhív telefonon az Erste, hogy "miért nem használom a bankkártyám", "mit tapasztaltam a legutóbbi netbank használat során" vagy "mennyire voltam elégedett a személyes ügyfélszolgálattal" csak pislognak, mint hal a szatyorban, hogy elégedetlen vagyok. Bezzeg ha bemegyek a bankfiókba megkérdezni, hogy miért is változtattak mondjuk az sms értesítő szolgáltatásukon (2-3k ft alatt nem küldenek a fizetésről sms-t) vagy miért lett több a havi számlavezetési díjam akkor felajánlják, hogy tulajdonképpen most is felmondhatom a folyószámlámat.

Meglep a hír, hogy a kártyadigitalizálás már folyamatban van. Néhány hónapja (amikor kérdezték miért nem használok bankkártyát) nem tudták megmondani, hogy mikor lesz ha lesz mobilfizetés.

Ahhaha, a ketezer forintos SMS-re emlekszem, tessek a levelezes.

Kerdes:
Tisztelt Erste Bank!

Az előbb olvastam az Önök üzenetét, miszerint "2018. decemberétől csak a 2000 forint értékhatár feletti tranzakciókról küldünk SMS értesítést". Azt szeretném megkérdezni, mivel ez valamiért kimaradt az üzenetből, hogy az SMS szolgáltatás havidíja mennyivel lesz így kevesebb?

Üdvözlettel,

Valasz (trimmed):
Kérjük, engedje meg, hogy felhívjuk figyelmét az Általános Szerződési Feltételek 11.5 és 11.6 pontjára:

Az Erste SMS Max csomag keretében nyújtott KártyaŐr SMS és SzámlaŐr szolgáltatásokhoz a Bank jogosult alsó összeglimitet meghatározni. Alsó összeglimit meghatározása esetén az alsó összeglimit alatti tranzakciókról a Bank nem küld értesítést. Az alsó összeglimit összegét a Bank a mindenkor hatályos Hirdetményben határozza meg.

A Számlatulajdonos jogosult a Hirdetményben meghatározott alsó összeglimittől eltérő egyedi alsó összeglimit meghatározására. Ebben az esetben a Számlatulajdonos által meghatározott egyedi összeglimit alatti összegű tranzakciókról a Bank nem küld értesítést. Az egyedi összeglimit összege a Számlatulajdonos által a jövőre nézve bármikor módosítható.

Bankunk egyedi döntése alapján a szolgáltatás díjszabása a fentiekre tekintettel nem módosul.

Tessek, elinteztem nektek. :D

EH. KÖSZI! :)

Netbankon nincs (vagy csak én vagyok hülye) beállítási lehetőség az általad idézett alsó összeglimit módosításra.

Felhívtam őket.

Elsőre nem értette meg az ügyintéző, hogy mit akarok. 2000 Ft az alsó limit és kész.
Másodjára felolvastam neki a leveledet, mondván, hogy ők küldték egy ismerősömnek, tehát az ászf [...] pontja alapján nekem van jogosultságom egyedi alsó összeglimit meghatározására és ezt szeretném beállítani alacsonyabb összegre.
Ekkor visszakérdezett, hogy 2000-es alsó limittel mit akarok csinálni.
Elismételtem, hogy az sms max csomagom alsó összeglimitjét szeretném 1 Ft-ra állítani.
Visszakérdez, hogy tehát akkor minden vásárlásról szeretnék sms-t kapni-e.
Mondom igen, ezért szeretném ha 1 Ft-ra állítaná.
Ezután némi szüttyögés után mint egy gép a telebank pinkódomon kívül minden adatommal és azonosítómmal elmondta, hogy ekkor és ekkor 1 Ft került beállításra.

Néha úgy érzem mintha meg kéne hackelnem a saját bankszámlámat és elgondolkozok azon, hogy miért van az, hogy ha a BP bankot hívom ott sokkal kedvesebbek tudnak az ügyintézők lenni...

Az új netbankkal sincs gondom.

Akkor biztos te vagy annak a szarnak a developerje? Csak mert az enduserek eddig még mindenki köpködte, akit megkérdeztem. Tényleg szarabb lett. És ez nem az agyalágyult 50+ technológiai analfabéták nyekergése.

Az 1. bekezdése a hsz-odnak nem feltétlenül cáfolandó.
--

funkcionalitásban komoly visszaesés van, valóban. UX is "véleményes". A "forrásszámla választó" például kifejezetten idegesítő felesleges baromság.
Az látszik rajta, hogy egy erős bétával jöttek ki és iszonyúan reszelnek a háttérben...
--
Gábriel Ákos

A többit is próbáltad, vagy csak elégedett vagy?
Voltak meredek Erste Bankos storyk az elmúlt években. A kedvencem az volt amikor egy adott nap tranzakcióit véletlenül duplán könyvelték le az összes ügyfélnek. :) "Az értés megfizethetetlen, minden másra ott a MasterCard." :)

Hollandiában lakom és van egy FitBit Versa okosórám. Az órámhoz hozzá tudtam adni a helyi (holland) bankkártyámat és hitelkártyámat. Az emberek meglepődnek, amikor fizetéskor csak az órámat tartom oda és sikerül a tranzakció :D

Kicsit off, de a munkahelyi nfc kártyám vajon meg tudom etetni amazfit cor 2-vel vagy mi band 3-mal? Van valakinek tapasztalata?

Saját tapasztalatom az a K&H bankkal , hogy K&H mobilbank app letöltöttem és van lehetőség mobilpénztárca létrehozásra appon belül. Itt az NFC képes eszközöket megkeresi , Mi6 telefonomon ezt meg is találta és használja.

- Jövőhéten kollégám bent lesz neki van band3-ja, letesztelem hogy mint NFC eszköz hozzáadható-e a k&h mobilpénztárcához...

(tudom nem Erste a lényeg :) )

Samsung telóval már tudok NFC-zni (SimplePay prepaid kártyával), de a galaxy watch active-t nem tudtam eddig rábeszélni az NFC-s fizetésre. Ha találsz megoldást, oszd meg kérlek :)

Igen, kb. 3-4000 ft értékben, ha az eladónak éppen megtetszik az okosórád.

Sziasztok!
Esetleg van valakinek friss tapasztalata a témában?

Üdv,
Laci

Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a visszajelzést! (Valóban nem voltam pontos. Most leginkább a címben említett "NFC-s okosórás" megoldásnak próbálok utánajárni.)

Akinek működik a fitbit-es megoldás, esetleg leírná, hogy pontosan melyik verzió a használható? Illetve, hogy azt mikor és milyen kártyával aktiválta?

Elkezdtem keresgélni a leírtak alapján és ebbe futottam: https://community.fitbit.com/t5/Charge-3/Charge-3-Wallet-and-Revolut-cr… (A Fitbit Charge 3 esetén még a mai napig reklámozzák a Revoluttal való kompatibilitást, miközben több felhasználónak már április óta nem működik.) Úgy látom Revolut esetén az sem mindegy, hogy fizikai vagy virtuális kártyát szeretnénk regisztrálni.

Üdv,
Laci