skrionius blogja

jClassicRPG klasszikus RPG MacOS fix


Gyors fix egy az előző fixpacknél kapott MacOS shader hiba megoldására:

https://sourceforge.net/projects/javacrpg/files/jClassicRPG/svn_2010052…

Ez kifejezetten csak a MacOS-en előjött hibát hívatott javítani, remélem sikeresen, mivel nincs Mac-em de a hiba okát elvileg megtaláltam. (Ismét egy float vs int probléma egy modulonál)

Az előző post:
http://hup.hu/node/88306

jClassicRPG klasszikus RPG fixpack

Ennek http://hup.hu/node/87805 kapcsán pár hiba javításra került. Elviekben mostmár megy MacOS-en is, a shaderek kijavítva.

http://jcrpg.blogspot.com/2010/06/fix-pack-download-is-available.html

"- MacOS nVidia crash (const int in shaders for float values are not acceptable with MacOS nv driver)
- Background terrain color flickering with nvidia cards
- Depth of field shader for lower precision cards is now working, without blurring whole screen
- Zooming unit texts are now not oversized after multiple zooming
- Adding missing binary cache for OBJ models
- Mouse look is now switched OFF when entering combat"

jClassicRPG klasszikus RPG új kiadás!

Ismét eljött az idő, új kiadás.

Új dolgok:

"
- Ported to Ardor3D engine, to resolve stability issues
- New buildings (by tidbit)
- New voicpacks (by various contributors)
- Bugfixes
- New secondary terrain added for large view distance
- Corrected Shadow and Depth of Field effect
"

Bejelentés:
http://jcrpg.blogspot.com/2010/05/almost-pristine-release.html

Letöltés:
http://sourceforge.net/apps/mediawiki/javacrpg/index.php?title=Download…
https://sourceforge.net/projects/javacrpg/files/

v4l2ucp -- linuxos webkamera / v4l2 device fenyero/kontraszt stb parameterezes


Nem reg emlitettem, hogy a logitech kamerat sikeresen installaltam (http://hup.hu/node/80923). Most meg talaltam hozza egy remek progit amivel az alap fenyero/kontraszt, egyebek beallitasait. Neve v4l2ucp.

Arch alatt egy yaourt -S v4l2ucp elegseges volt, s mar megy is a parameterezes.

http://v4l2ucp.sourceforge.net/

logitech quickcam e2500 - skype és aMSN linux alatt AMD64 arch / lib32-bin32

Nemrég beszereztem egy ilyen kamerát. Előtt olvastam némi reménykedésre okot adó fórum bejegyzéseket illetve "nem működik" bejegyzéseket. Szerencsére fél óra alatt mindennel együtt, kép/hang (video v4l2, beepitett mikrofon alsaval) működik. Tesztelve aMSN és skype alatt.

Kernel 2.6.32-ARCH #7 SMP PREEMPT Fri Dec 4 15:39:16 CET 2009 x86_64 Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T8100 @ 2.10GHz GenuineIntel GNU/Linux

extra/libv4l 0.6.3-2 [installed]
Userspace library for Video 4 Linux (1 and 2)

archlinuxfr/lib32-libv4l 0.5.99-1 [installed]
Userspace library for Video 4 Linux (1 and 2)

jClassicRPG szerepjáték kis hibajavításos frissítés

Linux alatti kisebb problémát hivatott javítani a most kiadott patch. Külön patch és teljes csomag formájában is elérhető az sf.net oldalon:
https://sourceforge.net/projects/javacrpg/files/

Ha a teszt során valami hibára bukkantok, az egy ideje elérhető trac-ba is bejelenthető:
http://sourceforge.net/apps/trac/javacrpg/roadmap (sf.net acc kell a bejelntéshez.)

jClassicRPG klasszikus RPG új kiadás

Itt a legújabb teszt csomag a Java-ban írt opensource szerepjátékhoz!

Változások angolul:

"
- New monsters/humanoids (by tidbit, TheAncientGoat)
- New animations for some beings (by tidbit)
- New town types (anatipion and yeti by tidbit)
- New buildings (by tidbit)
- New character voicepacks (by getter77 and qubodup)
- Generated Road System added
- Mouse support added (based on patches by mkienenb)
- Camera set to smooth turning in combat mode
- Options menu completed
- Very basic scenario support with seed choosing at New Game
- Intro text for scenario added
- Behavior skills are now used in perception
- Easier to use character creation
- World map window enhancements, graphics, town icons
- Enhanced shaders and more normal map textures
- Displaying percept beings in 3D in walk mode with fade shader
- Top button row for accessing windows
- Tooltip system added
- Optimized font rendering for UI elements
- Lamp light added (key L)
- Buffer pool debug OSD (key T)
- Many-many bugfixes, optimization, reference leak fixes
"

Java klasszikus szerepjáték - 18. prealpha kiadás

Ismét itt egy következő kiadás, jó hosszú idő elteltével, sok apró új dologgal, és mostmár zenével is! :)

http://jcrpg.blogspot.com/2009/03/spring-greeter-release-comes-to-life…

Általános infók: http://javacrpg.sourceforge.net/

Letöltés és indítás infók: http://javacrpg.sourceforge.net/wiki/index.php/Download

- New monsters and animals (by tidbit)
- New area type Maze (models by tidbit), maze generation
- Audio system enhanced, zone dependent music playback
- Main theme music added (by Jasper Brownrigg)
- Battle and background music for climate zones (by Pal Illes)
- Cave background music (by Marcus Rasseli)
- Storage unlocking/looting interface added, chests with traps and fix loot added to maze area
- Enhanced world map (F1)
- A heap of new portraits (by Grumbel, and public domain organized by qubodup)
- Voice profile selection for character creation with one new male sound-set (voice act by Magnulus)
- Support for normal/spec mapping for static models
- Options menu settings (by goq66)
- Optimized loading/rendering algorithm, moving to jME 2.0
- Texture atlas technique, shadow mapping, DDS textures added, memory optimizations
- Many bugfixes (e.g. game fixed for use on Intel gfx under Linux)
- Quicker loading of game, addition of 'Please Wait' panel
- Tested video drivers under Linux now include nVidia, AMD/ATi, intel

Java klasszikus szerepjáték - háttérzene albumok

Közeleg egy kiadás, kevesebb született mostanság, többek között egy hosszabb zene komponálási fázis miatt, ami lefoglalta a főprogramozót. Mindenesetre addig is itt a két link a szabadon felhasználható (CC-BY-SA és CC-BY-SA-NC) eddig elkészült albumokra a jamendo.com-on:

http://www.jamendo.com/en/album/39136
http://www.jamendo.com/en/album/35929

Java klasszikus szerepjáték - 17. prealpha mega-kiadás

Extra sok új dologgal jelentkezik a jcrpg új kiadása. Játszható harc, új animált ellenfelekkel, új talaj kialakítás, új dzsungel modellek.

http://jcrpg.blogspot.com/2008/08/vigilante-eye-release.html

Várjuk a tehetséges modellezőket, hogy a fantasztikus játékhoz új animált szörnyeket, egyéb dolgokat alkossanak! Hozzájárulás formájáról, igényekről részletek a fórumon.

A játékhoz Java szükséges. Letöltés: http://javacrpg.sourceforge.net/wiki/index.php/Download

Java klasszikus szerepjáték - 16. szülinapi teszt kiadás

Egy éve kezdődött a történet,íme ez alkalomra egy új teszt release kigördül:

"New UI windows for Encounter Phase, Turn Act Phase, Character Sheet (F3 key) and Inventory (F4) were added. New Population generation algorithms (GrownInfrastructure, DefaultInfrastructure) were added along with new integration level of named Towns for friendly populations to unite in. Economy Update Turn implemented for growing or declining population changes. Basic level Entity relations and Entity states (level and points) and Entity fragments (roaming entity groups) were added. A few Objects for inventory were added. Skill system further implemented with object dependencies and Skill Act Forms (like some spells and some combat forms etc.).
New animals heron and deer were added and wolf replaced (glestanimals of wciow at glest.org). Smaller bugfixes, optimizations (culling works again now correctly). This is the First Anniversary Release!"

Java klasszikus szerepjáték - 15. snapshot kiadás

Ismét egy teszt kiadás következett:

"
Highlights:
"New animals as bear and spider were added. Humanoid groups were introduced with the humans and their basic economy. Basic populations and houses added for human groups. New sounds for animals and humans along with environmental effects depending on nearby beings and climate. Party Behavior and Pre-encounter input screens were introduced. On screen display extended with the 'Entity-O-Meter' which shows nearby groups' icons. New portraits and models by Archenemy."

Java klasszikus szerepjáték - 14. snapshot kiadás

Haladunk, immaro a tizennegyedik teszt kiadasra kerul sor sok ujdonsaggal:


UI graphics were completely redesigned including main menu, character creation widgets, on screen display. Some new character portraits were added. Code optimization for 3D and loading performance were done. World and Ecology generation configuration through XML file were developed. Some mushrooms and other vegetation appended to flora and fox re-added to possibly met fauna.. Local map was implemented and added replacing mini world map on the HUD. Sky-sphere lighting bug was fixed along with other minor bugs. Turning around camera rotation was expanded with view position changing to add a better view of the faced things around.

Java klasszikus szerepjáték - 13. snapshot kiadás

Nem rég publikálásra került a következő snapshot.


http://jcrpg.blogspot.com/2008/02/winter-killer-release-is-out.html

"Main menu added with working Save/Load/New Game options. Sounds and in game music added along with the new Audio System. Character generation screens with many skills and classes along with currently 4 new races were added. Party setup for new games is working now. On screen party portraits view to visualize your party was added. A set of portraits was added for use with the character generation."

Java klasszikus szerepjáték - 12. snapshot kiadás

Ez is eljött! :-) Tesztelési eredményeket nagy örömmel fogadjuk!


http://jcrpg.blogspot.com/2008/02/animal-outside-release.html
https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=197331

Headlights: "Ecology System and ecology generation with 3 type of animal packs (gorilla, wolf, warthog) was added, Encounters' system draft version was implemented, World geography generation was boosted with Cave and River addition, Animated /rigged model loading (Gorilla), Text box log and choice box window added to UI elements, World map colorization was extended, 'UI ruining shadows' bug fixed."

Java klasszikus szerepjáték, 11. snapshot kiadás

20071221-es verzió:

"Base geographies (Mountain, Plain, Forest) were refactored to point height calculated tile generation. Cave and River were rewritten to be compatible with the modififed base geographies. Farview mode was refactored and beautified based on new geographies. New configuration parameter called RENDER_DISTANCE_FARVIEW was added. World generation was extended with rivers and caves. The demo game is now running in the generated world."

http://jcrpg.blogspot.com/2007/12/many-things-plus-farview-release.html
https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=197331

Java klasszikus szerepjáték, 10. snapshot kiadás

Főbb változások angolul:

"- UI base elements were added: load icon, compass, time meter, world map, HUD panel.
- Internal Flora is now configurable through FloraGenerators. Example internal flora in the Cave.
- Initial version of the World Generator is added. The World Map UI element shows a world generated by it.
- Updated JME libraries from CVS."


https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=197331
Teszt eredményeket köszönettel várjuk! (Futtatáshoz Java 1.5+, ~300MB memóra, OpenGL szükséges.)

enlightenment DR 17 - prealpha CVS teszt

Nemrég olvastam, hogy a gOS linuxos desktop már e17 ablakozóval települ. Gondoltam, érdemes kipróbálni régi kedvencem új verzióját (e16-ot évekig használtam). Feltelepítettem gentoo linuxra portage overlayből a CVS verziót, s végre örömmel tapasztaltam hogy jól kezeli a több screenes X konfigurációm screenjeit. Ezután úgy döntöttem mindenképp leváltom a Gnome desktop ablakkezelő/session/desktop kezelő részét.

Egy screenshot:

png shot:
http://bp2.blogger.com/_f57_nB05Gno/Rzi-KN1UBNI/AAAAAAAAAT8/_m2XZujAYdQ/s1600-h/e17-shot2.png

Java klasszikus szerepjáték, 8. snapshot kiadás

"Headlines: bumped terrain tiles, river and lake water geographies, optional far view mode were added. JME's water render pass applied on water surface with reflection (optional, switch off for less stress on GPU/CPU). Grass is added to the mountain slopes too and the grass vertex shader is improved."


http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=197331

Teszt eredményeket nagyra értékeljük! :) Java RE 1.5+, opengl+kb. min 300MB szabad mem szükséges.

JavaCRPG klasszikus szerepjáték, 7. snapshot kiadás

Mai nap jelent meg a játék 7. teszt kiadása. Főleg optimalizációs változtatások történtek, bekerült a barlang terület. ;-)
Futtatáshoz Java 1.5+,opengl,350 MB memória szükséges.


Letöltés:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=197331

Blogpost:
http://jcrpg.blogspot.com/2007/09/cave-batch-and-shader.html

Videó:
http://youtube.com/watch?v=KU_QAK2Q3X8

JavaCRPG klasszikus szerepjáték, 6. snapshot kiadás + patch

Aug. 10-én jelent meg és patch is jár hozzá. :-) Optimalizáció,új fa modellek,újra dizájnolt erdők,dzsungel.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=197331
(két bz2 file, a patch külön.)
Kb 300 MB memória, OpenGL,Java RE 1.5+ köll hozzá

http://jcrpg.blogspot.com/2007/08/hooray-for-bz2-release.html
http://jcrpg.blogspot.com/2007/08/patch-it-to-go.html

JavaCRPG klasszikus szerepjáték, 5. snapshot kiadás

A klasszikus szerepjáték framework új prealpha kiadása elérhető: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=197331

Bloom effekt, fű effektusok, árnyékvető fák. :) Még kevesebb FPS! (Vagy több, bizonyos esetekben, mivel optimalizálás is történt.)

http://jcrpg.blogspot.com/2007/07/all-things-put-together.html

Megy Windows/Linux/MacOSX-en (utóbbi elvileg, múltkor bugreportot kaptunk, elvileg javítottuk.) Szükségeltetik egy Java 1.5+ és opengl.

Tesztelési eredményeknek nagyon örülünk!

java klasszikus rpg 4. snapshot release

Pre-alpha projektünk negyedik futtatható snapshotja elérhető a sourceforge-on. Új fa modellek, némi optimalizáció, fejlesztések itt-ott, napszakok, hozzá égitestek, performancia tuningoláshoz külső konfigurációs file stb.:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=197331

blog: http://jcrpg.blogspot.com

Jelenleg a világban történő körüljárkáláson kívül nincs másra lehetőség.

Futtatásához Java 1.5+ szükségeltetik, kb 200-300 mega RAM :D, meg egy opengl kártya. Tesztelt platformok: Linux, Wintoy. MacOSX is kompatibilis elviekben, egy maces tesztnek nagyon örülnénk.

Java klasszikus RPG - snapshot release

A pre-alpha állapotban leledző projektünk második futtatható snapshotja került ki a sourceforge-ra. Akit érdekel, töltse, próbálja, feedback jöhet bármilyen! :-D

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=197331

blog: http://jcrpg.blogspot.com

Futtatásához Java 1.5+ szükségeltetik, meg egy opengl kártya. Tesztelt platformok: Linux, Wintoy. MacOSX is lehet hogy megy...ha valaki tudja tesztelni meken, az remek lenne.