Java klasszikus szerepjáték, 11. snapshot kiadás

20071221-es verzió:

"Base geographies (Mountain, Plain, Forest) were refactored to point height calculated tile generation. Cave and River were rewritten to be compatible with the modififed base geographies. Farview mode was refactored and beautified based on new geographies. New configuration parameter called RENDER_DISTANCE_FARVIEW was added. World generation was extended with rivers and caves. The demo game is now running in the generated world."

http://jcrpg.blogspot.com/2007/12/many-things-plus-farview-release.html
https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=197331

Hozzászólások

Már a múltkori sem ment, de most volt időm kicsit utánanézni. Ez az utolsó néhány sora a console kimenetnek:


... (sok sok NO FP) ...

!!!!!!! NO FP !!!!!!!
ModelLoader.loadNode - New model: models/ground/ground_farview.obj
ModelLoader.loadNode - New model: models/ground/ground_2.obj
 -------- UPDATE ALL 91 0
J3DCore.renderToViewPort: visilbe nodes = 502 nonV = 4741 ADD: 502 RM: 4741
rtoviewport time: 3667
UPDATE: 5 5
2007.12.21. 17:39:27 com.jme.scene.state.lwjgl.LWJGLVertexProgramState checkProgramError
SEVERE: Error line 79, column 4:  error: too many temporaries
 in vertex program on line 2119
CAMERA: com.jme.math.Vector3f [X=0.0, Y=0.11, Z=0.0] NODES EXT: 99
crootnode cull update time: 3140
hmSolidColorSpatials:306
 -------- UPDATE ALL 91 0
J3DCore.renderToViewPort: visilbe nodes = 502 nonV = 4741 ADD: 0 RM: 0
rtoviewport time: 55
CAMERA: com.jme.math.Vector3f [X=0.0, Y=0.11, Z=0.0] NODES EXT: 99
crootnode cull update time: 104
hmSolidColorSpatials:306
2007.12.21. 17:39:31 class org.jcrpg.threed.J3DCore start()
SEVERE: Exception in game loop
org.lwjgl.opengl.OpenGLException: Invalid operation (1282)
        at org.lwjgl.opengl.Util.checkGLError(Util.java:50)
        at org.lwjgl.opengl.Display.swapBuffers(Display.java:606)
        at org.lwjgl.opengl.Display.update(Display.java:624)
        at com.jme.renderer.lwjgl.LWJGLRenderer.displayBackBuffer(Unknown Source)
        at com.jme.app.BaseGame.start(Unknown Source)
        at org.jcrpg.threed.J3DCore.initCore(J3DCore.java:694)
        at org.jcrpg.apps.Jcrpg.start(Jcrpg.java:94)
        at org.jcrpg.apps.Jcrpg.main(Jcrpg.java:58)
ENGINE TERMINATING

Ez lehet attól is, hogy kicsit gyengus videókarim van? (NV Geforce 4)

SEVERE: Error line 79, column 4: error: too many temporaries
in vertex program on line 2119

Hmm, ez itt a baj. Probald meg kikapcsolni az animaciokat a config.propertiesben : GRASS_ANIMATION=false TREE_ANIMATION=false
Remelem ez segit. Ha nem akkor a programban kell modositanom, hogy ha ezek kikapcsoltak, akkor semmikepp se toltse be a vertex programot... Koszi a tesztet!

Kösz, bejött a dolog. Most olyan 10-30 fps-t hoztam ki kb. első nekifutásra (lejjebbvettem néhány értéket), ami nem is rossz. :) Egyedül akkor merevedik meg, amikor ment.

Azt még nem tudom, járkáláson és körbenézésen kívül lehet-e csinálni valamit, így csak ezeket a funkciókat teszteltem. Mennek jól. :)

köszi a tesztet!! :) Melyik beállításokat vetted le? Milyen procid van? Gondolom a sűrűbb részen tapasztaltad a 10 FPS-t. A lombkoronák sokat esznek minden videókarin. Lehet hogy egy következő verzióig bevezetek egy 3. fokozoatot a fa részletesség konfigba, hogy kevesebb lehessen a lombozat/fa arány.

A pontosság kedvéért: nem ment, hanem tölt amikor megjelenik a lemezke! :)

Egyelőre a járkálás az egyetlen tevékenység. Pl. a hegyekben található barlang labirintusokban esetleg még el is lehet tévedni. :)

A config röviden:


RENDER_DISTANCE=52
VIEW_DISTANCE=26
FARVIEW_ENABLED=true
RENDER_DISTANCE_FARVIEW=80
MIPMAP_GLOBAL=false
TEXTURE_QUALITY=0
MIPMAP_TREES=true
BUMPED_GROUND=true
WATER_SHADER=false
WATER_DETAILED=false
RENDER_GRASS_DISTANCE=0
ANIMATED_GRASS=false
DOUBLE_GRASS=false
ANIMATED_TREES=false
DETAILED_TREES=false
BLOOM_EFFECT=false
SHADOWS=false
RENDER_SHADOW_DISTANCE=10
ANTIALIAS_SAMPLES=0

Proci: Amd athlon XP 1800+ (1,5 GHz)

Ok, csak a floppy nálam a mentést szimbolizálja. :)

ha a farview_enabled-et false allitod eleg sok terhet levehetsz meg a CPU/GPU-rol. :-) A floppyrol oldschool emlekeim szerint: a kek floppy kifele mutato nyillal szokta jelenteni a toltest, piros floppy a floppyra mutato nyillal pedig a mentest. :-) Ez most ilyen semmilyen! :-D