Rendre előfordultak/előfordulnak itt is Tesla fanboyok/EV-evangelisták "szájából" olyan tévhitek, amelyeket most helyretettek:
Ne vegyél Teslát, ha ezekről nem tudsz!
A Tesla rajongók mindegyikénél megvannak azok a klisék és sztenderd válaszok, amikor kedvenc márkájuk előnyeit kell ecsetelni más márkákkal szemben. Ezek többsége ugyanúgy a múltból eredeztethető, mint a villanyautózással kapcsolatos tévhitek vagy inkább téves félelmek többsége, de van köztük olyan is, ami egyszerűen csak a többi márka ismeretének hiányából fakad. Az elmúlt években volt szerencsém sok különböző gyártó villanyautóit vezetni, így nem csak a Tesla, de a többi gyártó legfrissebb elektromos autóinak a képességeit is ki tudtam próbálni. Íme néhány dolog, amit a Tesla rajongók (többnyire) rosszul tudnak.
...
- Hatótávszámítás
[...]
De még ez sem biztosítja azt, hogy olykor ne legyen akár 10 százalékpontos eltérés a tervezet és a valóság között, így ha valaki nem hagy rá 10%-ot, akkor nagyon könnyen meglepetés érheti.
[...]
- Magyar bug
[...]
A Tesla a navigációba beállított Superchargerekhez közelítve előkondicionálja az akkumulátort, hogy a töltés a lehető legrövidebb ideig tartson. Viszont van az autók szoftverében egy olyan – teljesen érthetetlen – hiba, hogy ez az előkondicionálás magyar nyelvre állított kezelőfelülettel gyakran nem működik.
[...]
-
A Supercharger hálózat
-
[...]
-
[...]
-
A Teslák luxusautók
[...]
A Teslák a relatíve magas áruk mellé mindig is viszonylag magas felszereltségi szinttel rendelkeztek. A Model 3-nál és Model Y-nál is alap a teljes üvegtető, a műbőr (Tesla terminológiában vegán) ülés, a motoros ülésállítás, az ülésfűtés elöl és hátul, a nagy képernyő, a navigáció, a vezetéstámogató rendszer (Autopilot) és az a rengeteg szoftveres ügyesség, amit beépítettek. Nem is csoda, hogy ez sokakat, akik nem valamelyik prémium márka vevői voltak a luxusra emlékezteti. De azért vegyük észre, hogy ez a német prémium márkáknál maximum a legalsóbb kategóriás termékekkel lenne pariban. A klasszikus prémium gyártók sokkal minőségibb belsőt, több konfigurációs opciót és kényelmesebb utasteret kínálnak.
[...]
🤷♂️
- 2780 megtekintés
Hozzászólások
De még ez sem biztosítja azt, hogy olykor ne legyen akár 10 százalékpontos eltérés a tervezet és a valóság között, így ha valaki nem hagy rá 10%-ot, akkor nagyon könnyen meglepetés érheti.
Véletlenül idekeveredett egy komment a benzines autókról is :)
A Teslák luxusautók
ROTFL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem a "magyar bug" szórakoztatott legjobban. Igazi szoftverfejlesztői remek :D Mármint hogy magyar nyelv esetén, hol működik, hol nem :D :D :D :D
A többi legenda is megfizethetetlen, pl. a mikor hajtsunk le az autópályáról ... Csak lusta voltam kiemelni. Olvassa le mindenki maga :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a különbség, hogy 1100->700km hatótáv csökkenés plusz tíz percet jelent 10óra utazás alatt. Nem kell kitérni Sormásra 4 kávét inni, mert úgysem sietünk. Láttam ott a Teslásokat, mind beült az étterembe, mert úgyis éhesek voltak és jól esett kinyújtani a lábukat is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ezek érdekes felvetések. Nekem ICE autóm van, és ha városban használom 11 litert fogyaszt, ha meg országúton akkor 7-et. Ha pesti dugóban araszolok másfél órát, simán lesz 10% magasabb fogyasztásom, mint amit várnék a táv alapján.
A "luxus" titulus érdekes kérdés: ebben lehet igaz, hogy a Tesla luxusautó, mert drága (ezt akkor aggatták rá, amikor még csak Model S és X volt, 100 ezer USD-s árakon). És ez igaz is, mert az a luxus, ami drága. Azt helyesebb lenne mondani, hogy a Tesla (lehet) luxusautó, de nem prémium autó (ami viszont a minőségre vonatkozó jelző), mert nem az. A luxus és a prémium nagyon nem ugyan azt jelenti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bátyám ICE autójába átültem és 200km-en keresztül csak nőtt a megtehető hatótáv, akkora különbség van a vezetési stílusunk között :D
amúgy en bloc szánalmas ez a látványosan negatív támadó stílus, a műbőrt kb. az összes gyártó vegánnak nevezi mostanság, marhára nem Tesla terminológia LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Noi taska is vegan leather = PU hab+bevonat. Ha ettol jobban veszik, hat jo nekik.
En macskabol akarom. Esetleg bebifoka. Aki tiltakozik, az meg mocskos PETA hippi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bátyám ICE autójába átültem és 200km-en keresztül csak nőtt a megtehető hatótáv, akkora különbség van a vezetési stílusunk között :D
Ehhez másik láb se kell, lementünk családhoz vidékre, hétvégén rövid fosok ide oda, vagy pár falunyi sima főűt(tehát gyorsítás-lassítás), utána hazafele, a 110es autóúton a következő fél órában csak nő, aztán az a pályán meg stagnál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet igaz, hogy a Tesla luxusautó, mert drága (ezt akkor aggatták rá, amikor még csak Model S és X volt, 100 ezer USD-s árakon). És ez igaz is, mert az a luxus, ami drága.
Ez egy nagyon érdekes kérdés. Nagyon sajnálom, hogy nem rögzítettem egy előadást, amin akkor vettem részt, amikor a Jaguar Land Rover cégnek dolgoztam. Arról szólt, hogy mi a luxus, mitől lesz valami luxus. Ugye onnan indul a dolog, hogy a JLR nagyon szeretné a Range Rover és a Jaguar autókat luxusként pozícionálni, viszont nem olyan egyszerű a dolog, hogy melyik mennyibe kerül. A Range Roverről mindenkinek az jut eszébe, hogy középosztálybeli anyukák ezekkel viszik a gyerekeket az iskolába. (Azon kívül, hogy Anglia leg megbízhatatlanabb márkája a sárga angyalok statisztikája alapján). Szóval nem a luxus.
Volt egy érdekes példa. Megkérdezte az előadó 3 autó fényképről a hallgatóságot, hogy melyik luxus. Mindenki az Aston Martint válaszotta. Nem emlékszem már, melyik volt a másik két márka, de a következő diáról kiderült, hogy az Aston volt a legolcsóbb a háromból. Szóval nem olyan egyszerű a dolog, hogy írjunk egy nagy számot az árcédulára, és luxusnak számít onnantól.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól luxus, hogy a kormány bálnapéniszbőrrel van bevonva. Szerintem elég egyértelmű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez igaz is, mert az a luxus, ami drága.
Nem hinném, hogy így lenne. A luxus nekem inkább a felesleges pénzszórásról szól. Pl. Cartier aranyóra, vagy a Simonyi féle űrutazás...
Azt helyesebb lenne mondani, hogy a Tesla (lehet) luxusautó, de nem prémium autó (ami viszont a minőségre vonatkozó jelző), mert nem az.
Szerintem meg sem luxus (mert bárki megveheti pár klikkeléssel), és nem prémium, mert nincs telerakva felesleges funkciókkal. Tehát se nem luxus, se nem prémium, egyszerűen praktikus, mert gazdaságosan üzemeltetethető, egyszerű és funkcionális. Csak annyit igér amennyit tud, se többet, se kevesebbet. Pl. nem kell távirányító, kulcs, elég egy App vagy NFC kártya, és már beállítja az ülést, a kormányt, tükrüket és elindul, anélkül, hogy kulcsoznod kéne. Össze lehet kapcsolni a garázsajtóval, és kinyitja a kaput vagy ajtót ha odaértél... Nem kell bele riasztót szerelni (Pajzs meg mindenszar) mert Sentry küld mindent a szervernek ha valami van. Ellophatatlan kb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát se nem luxus, se nem prémium, egyszerűen praktikus, mert gazdaságosan üzemeltetethető, egyszerű és funkcionális.
A szó, amit keresel ebben a kontextusban: kispolgári
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeretjük a kispolgári autókat! Nincs kényszerem többet mutatni, mint ami vagyok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet ez is több! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A prémium + luxus termékek általában semmire sem jók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Tök szar, hogy a kocsim 10 mp alatt már fűt. Az ülés masszíroz. Borzasztó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már menni úgy megy mint egy köszvényes ló, akkor jó hogy masszíroz! Vibrátor, vagy hereverő az további extra hozzá!? Az EV nem 10 sec hanem azonnal fűt! A tiedben is van hőszivattyús fűtés?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek? Jobb autóban van elektromos kiegészítő fűtés, ami fűt, míg a moci felől nem jön a meleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aztán az honnan veszi az energyt? Be kell dugni konnektorba? Csak el ne felejtsd kihúzni indulás előtt! 😂
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Generátorrol+akkuról, uis járó mocinál működik. Kevered az elektromos állófűtéssel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ez kurvajó!!! XXI. sz. európai prémium! Amikor van hőszivattyú, egy cekász jelenti prémiumot!? Fasza!!! Valami innováció esetleg?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi prémium. Ezt már a régi 2003-as pug307-esünk is tudta, rögtön meleg levegőt fújt. Benzin motornál nem számít, h milyen hatékony a fűtés arra az 5 percre, ha jobban belegondolsz, és nem trollkodsz. Jobb generátor tol 130-150 ampereket, ha kell. Ami nekem fura, h rengeteg mai új autóban nincs meg ez a feature.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máf hogyne számítana a hatékonyság!? A környezeted terheled teljesen feleslegesen! Egy nagy generátort cipelsz több százezer km. alatt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ez a luxus. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pazarlásnak nevezném!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint troll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ez fizika! Nagyobb tömegű forgórész forgatása több energy!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Villany kocsiban az akkut gondolom a legyek reptetik, h könnyű legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán van olyan EV, amelyik könnyebb az robbantós verziótól ugyanazon hatótáv mellett?
Ahhoz az aksi technikának még kell egy-két ugrás nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Francokat. Nyavajás kisautó renault zoe plö valami 1550kg. Hagyjukmár. Benzin/dízelből egy modern nagy családi kombi nincs ilyen nehéz. Ja, és ez egy dolog, de mellé a futómű is kisautós. Plusz képzelem, h mennyit fognak bírni a magyar utakon ezek a nehéz rombolók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt sokan elfelejtik, hogy a fogyasztás leginkább nem a tömegtől függ, hanem a légellenállási tényezőtől és a homlokfelület nagyságától. Ez még inkább igaz az elektromos autókra, amik a fékezéskor visszanyerik az energia nagyobb részét.
Egyébként egy Tesla Model 3/Y nagyjából belső méreteket tekintve megegyezik egy Audi A4-gyel. Meglepő módon a súlyuk sem tér el lényegesen. Tesla Model 3 (1600-1850), Audi A4 (1400-1750).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt akkor ez úgy néz ki hogy az audi az nagyon könnyű a tesla meg nagyon nagyon nagyon nehéz!!!44
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az uj M5 500kg-al lett mindossze nehezebb mint elodje pedig az csak hybrid :D
Ugyanazon hatotavval nem is ertelmezheto a kerdes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért a benzint a legyek röptetik a benzinkúton át a kocsidba?
Tippre a benzin többet utazik mint az akku 😉. Évi 15eKm-hez durván 600kg benzint kell eljuttatni az olajkúttól az autódig (3500+kmről!). (tekintsünk el attól, hogy nem benzinként indul)
Egy 200eKm.-t futott autó után 8.4T benzint szállítottak kb 3500km-ről, hogy üzemelni tudjon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elegánsan elsiklottál afelett, h az olajkúttól jó eséllyel csövön jön. Hozzánk minimum, úgyhogy elég a finomítótól tartálykocsikázni battáról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a csövön magától jön, vagy azért azt a pár tonna anyagot mozgatni is kell?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a dróton tán magától jön a vellany? Ez elég parttalan vita sztem. Semmi sem fehér, meg fekete.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, nem magától jön? 🤣🤣🤣
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban parttalan - már eleve az alap vita, hogy melyik a szennyezőbb. Nagyon sokmindent kell(ene) itt összegezni, amit még egyáltalán összegyűjteni is nehéz.
A "dróton a villany", bár "magától" jön, de természetesen van közben veszteség. A csövön a naftát viszont ennél lényegesen több villamos energia árán kell szivattyúzni A-ból B-be, illetve a kútból fel, majd a finomítóba(n).
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már a kőolaj kiszivattyúzásához is áram kell!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
V.ö. 2 tonna feletti villanyautó :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vajon ennek a topicnak mi értelme van egy "szakmai fórumon"!? Szinte minden szava szubjektív.
A SuC használhatóbb mint az Audi benzinkút hálózata...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy téged etessen :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves ember ez gabó, hogy nekem dedikálja szabadideje egy részét... Kivételes szingularitás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Várom azon tévhitek cáfolatait is, amiket a szerző hater-ek szoktak hozni :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azok csak a fanok fejében tévhitek! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-D
Akik a fenti cikket írták, azokat nehéz fanboynak hívni, hiszen egy rakat rosszat írtak a Tesláról. ;-)
Vagy pl. Karottát is elég nehéz fanboynak hívni, hiszen megszállott benzines autós. Mégis reálisan tud írni a benzinesek hátrányairól az előnyei mellett, illetve ugyanígy az elektromosokról is.
Csak a fanok / haterek szerint van csak jó / rossz tulajdonságai a szóban forgó dolognak.
Vannak a fanok, a haterek és köztük a többé-kevésbé realisták.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem van mindkettő. Ha egyetlen egy autóm lehetne, akkor az benzines volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, kb. ez be is árazza mindkettő valódi értékét, mint közlekedési eszköz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gari időn túl jóval nagyobb kockázat egy elektromos autó birtoklása. szvsz 10-15 éves korban felét éri egy benzinesnek maximum. Kíváncsian várom, hogyan fog ez alakulni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy fog alakulni, hogy a most ujonnan vett benzines 10-15 eves koraban felet fogja erni a most 10-15 eves benzinesnek :S
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És annak a felét fogja érni az elektromos verziója. Ezt írta. 🤷♂️
BTW: A 3 éves elmúlt autóm 2 millióval ér jelenleg többet a vételáránál használtam :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kamuszagot erzek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ja .. benzi ...
Ez van a legközelebb hozzá:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/audi/a3/audi_a3_sportback_35_tf…
12 990 000 Ft
Sajnos ebben is több a kilométer jóval.
Az enyém vételára volt: ~ 10 600 000 Ft
🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak miattad megnéztem. Én 12.5mFt-ért vettem az e-Berlingót 2022-ben. Nincs nagyon eladó, de talán ez áll a legközelebb hozzá. Ez 13mFt. 😉
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2024-eset keress, ha a két éves autód árát próbálod belőni. Nem értesz te sem az autókhoz!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
🤣
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 3 éves elmúlt autóm 2 millióval ér jelenleg többet a vételáránál használtam :D
Jól értem, hogy mindezt egy 2024 februárban gyártott autó hirdetésére alapozod, amely feltételezhetően legalább négy hónapos (azóta nem ment el ennyiért)? Miért nem rögtön a listaárat rakod be?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól látom, semmi érdemit nem tudtál hozzászólni, de nem is csodálom. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segítek: Hülyének nézett... Ezt nem én mondtam, csak kiolvastam a sorai közül! 👌
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván, hiszen autóhoz is kb. annyit ért, mint minden máshoz. Ellenkező esetben érveket hozott volna, nem faszságot.
Nyugodtan hozhatott volna másik, 13 ezret futott A3 Sportback S-Line-t automata váltóval stb. ami azt mutatja, hogy olcsóbb, mint amiért vettem.
Nekem nem lesz nehéz az EV fosoknál bemutatni a katasztrofálisan szar értéktartást, ne félj :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nem lesz nehéz az EV fosoknál bemutatni a katasztrofálisan szar értéktartást, ne félj
Nyugi, az autót normális ember nem befektetésnek, hanem eszköznek tekinti. A Hitachi 1200Nm-es akkus csavarozógépem is hatalmas értékvesztésbe kerül miután megvettem, de nem érdekel, mert használom. Ha újra vennem kéne még többet kéne fizetnem érte, mint 2 éve. Ha eladni akarnám a kutya sem adna érte szemmellátható píííínzt. De ha nem lenne kurvára hiányozna amikor 240-es kábeleket kell bebírkózni a helyére... Szóval ami neked vagyontárgy, az másnak csak egy eszköz!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te mutattál egy három évvel fiatalabb autót, miért kéne nekem kitúrnom egy másik hároméveset?
Milyen érvet lehet hozni arra, hogy szerinted egy most 8 hónapos autó nem ugyanannyit ér, mint egy három éves? De, igazad van, biztos eladható ugyanannyiért a kettő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért ne lenne érdemi hozzászólás, ha rámutatok, hogy egy több hónapja hirdetett, akkor négy hónapos autóra hivatkozva állítod, hogy a te három éves autód forgalmi értéke megegyezik vele?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BTW: A 3 éves elmúlt autóm 2 millióval ér jelenleg többet a vételáránál használtam :D
Most akkor saját vagy céges? Lízingelt vagy kb-s? Mert volt ez már minden is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A földekre megtekinteni a termést :D
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó tanács: Ha italozol, ne posztolj!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De. Ilyenkor kikönyöl a rolexel a csuklóján, és eldünnyögi “Én megmondtam…”
Vagy ne italozz, vagy italozz rendesen! Ez a mostani állapotod nem optimális!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szólj a felügyelődnek, hogy megint hallucinálsz.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Drága a minőségi pia, az ablakmosó meg ezt hozza ki belőled?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Gondozó! Már megint szarral rajzolok a falra, kérem szedáljanak le!" - Jákub
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem van mindkettő, de mivel sokat utazok ezért az 99%-ban az EV-t használom. Dízelt csak szállításra és terepezésre használom. Ha egy autóm lenne akkor az EV kéne.
Mások a felhasználási szokásaink, én nem kutyakozmetikába járok autóval, hanem munkába ország szerte..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek kb. mind azt igazolják, amit én állítok az EV-zéssel kapcsolatban.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, csak a haterek állítják azokat, amiket Te (minden rossz). A fanboyok azt, hogy minden jó (ők általában csak olvastak róla és nem használják napi szinten). Akik foglalkoznak elektromos autózással, azok pedig ismerik az előnyöket és hátrányokat. Hosszan felsorolva, hogy mik a jók és mik a rosszak, akár modellekre nézve is.
Pár ilyen tévhit:
- Összességében jobban szennyez.
- Csak városban jó.
- 80-nal kell menni autópályán.
- Többe kerül fenntartani, mint a hagyományost.
- Több idő "megtankolni".
- Senkinek nem éri meg.
- Több a kompromisszum, mint hagyományos autónál.
- Csak támogatások miatt veszik.
- Sokkal drágább, mint a hagyományos.
Ezek némelyikében vannak féligazságok, de ez azt is jelenti, hogy félhazugságok is. Szóval összességében ezek nem igazak, másként fogalmazva: nem mindenkire és/vagy nem minden autóra igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek a tévhitek - nagyrészt - még mindig a 15 évvel ezelőtti technológiát képviselő Nissan LEAF-ek, meg Reanault ZoÉ-k tapasztalataiból táplálkoznak.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem azt állítottam, hogy minden rossz. Ez egy hazugság. Azt állítom, hogy amikor nekem azzal jöttek itt 3 évvel ezelőtt, hogy minek vettem ICE autót, mert EV-t kellett volna, az akkor hatványozottan faszság volt, és most is egy irtó nagy faszság.
Az EV-zés egy éppen kialakuló közlekedési forma, ami még messze van attól, hogy a _többségnek_ első számú választása legyen. Magyarországon a tisztán elektromos autók aránya 1-2% körül van. Ennek fényében ezt tukmálni akár nekem vagy másnak, teljesen felesleges. Az átlagnak nem opció. Ezt el kellene fogadni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Részben igazad van de a "_többség_"-el pont vitatkoznék. A többség 95%-ban városi/agglomerációs közlekedésre használja az autóját, napi 30-50, évi max. 15e km futással és a "többség" amúgy emellett még családi házban is lakik. A gond ott van, hogy ennek a "többségnek" a nagyobbik része, az vidéki, sőt falusi "értéktelen" családi ház + 15 éves Suzuki Swift / Opel Astra kombó, akiknek hiába lenne technikailag tökéletes választás az EV (nemhogy már most, de már bő 5-6 éve simán), nyilvén még a használt belépő szintet sem érik fel anyagilag.
Valójában egy hangos kissebbség az, akiknek a napi rutinjára alkalmatlanok még a mai modern EV-k is (sőt, akár még a jövőbeliek sem lesznek elegek), ellenben főként az ő anyagi helyzetük olyan, akiknek viszont ebből a szempontból édes mindegy lenne amúgy, hogy melyiket veszik.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az EV a drága, hanem az új autó a drága a magyarok mondjuk legalább 70%-nak. Ez itten a baj, a córesz. Itthon már az is hatalmas előrelépés lenne, ha 30 éves autók helyett mondjuk csak 10 évesek futkosnának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gond ott van, hogy ennek a "többségnek" a nagyobbik része, az vidéki, sőt falusi "értéktelen" családi ház + 15 éves Suzuki Swift / Opel Astra kombó, akiknek hiába lenne technikailag tökéletes választás az EV (nemhogy már most, de már bő 5-6 éve simán), nyilvén még a használt belépő szintet sem érik fel anyagilag.
Tehát a többségnek jelenleg teljesen alkalmatlan közlekedési forma. Olyan, kb. mint nekem a saját privát repülőgép. Ami egyébként kurva kényelmes, meg minden bizonyos utazásfajtákra, csak éppen elérhetetlen.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elérhetetlen != alkalmatlan
alkalmatlan a motorcsónak lenne számodra - valószínűleg (de lehet, hogy pont nem)
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lényegtelen milyen szóval illeted azt, hogy a csóró jó ideig nem fog ilyennel járni, számára NEM OPCIÓ.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
5-ik ponthoz érve szeretném kérdezni, hogy a 2-8 percig tartó tankoláshoz mérten az EV jelentősen hosszabb töltési ideje akkor féligazság, félhazugság, szimplán nem igaz, vagy a Cupra/Kia/VW kb. 50 perces töltési ideje 80%-ra az óragyártók általi tervezett átverés? Felvetném itt, hogy 70%-ra rátölteni vagy nulláról valameddig egyaránt nem néhány perces művelet, míg a porzó tankot telelocsolni sem több 10 percnél.
9.: kivétel nélkül mindegyik gyártó elektromos autója jóval drágább, mint a hagyományos belsőégésű motorral hajtottak, azonos modell esetén. Ez akkor féligazság, ha egy kulcstartó méretű elemes bevásárlókocsit vetsz össze egy személygépkocsival, mert akkor valóban nüansznyi a különbség. Lehetnek jó akciók egyébként, de pár hete keresem a családi autó utódját, és nagyjából ezt véltem tapasztalni.
...egyébként személy szerint én teljesen élvezném, ha valóban kompromisszum nélküli alternatíva volna az EV. Haterkedni semmi értelme, ez a trend, nemigen jön el egyhamar a szívó egyhatosok második reneszánsza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
5. pont az használatfüggő. Aki bejárásra használ autót sosem tölt nyilvános oszlopon csak otthon annak kevesebb idejébe tart töltögetni az autót mint benzinkútra járogatni. Aki sokat használ nyilvános töltőt és hosszú utakat tesz meg ahol várni kell a töltésre ott tényleg számít a töltési sebesség. Ez amúgy DC-n 15 és 30 perc szokott lenni a jobb kocsiknál (10%-80%).
9. Az EVk drágák jelenleg. Ez a legnagyobb gátja a terjedésüknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
9.: kivétel nélkül mindegyik gyártó elektromos autója jóval drágább, mint a hagyományos belsőégésű motorral hajtottak, azonos modell esetén.
Ez az Európai autókra igaz. A kínai autókra már nem igen. Illetve, ha megnézel egy Tesla Model 3/Y-t és egy hasonló tudású hagyományost, akkor máris nem jóval drágább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azonos modell esetén
Ez már önmagában deklarálja, hogy csak európai típusokat lehet vizsgálni, hisz sem a Teslának, sem a kínai modelleknek nincsen azonos ICE alternatívája. És, ugye, aki csak azért sem akarja belátni, amit írsz, az egyből azzal jön, hogy "De az nem ugyanaz a modell!"
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt gondolom bárki beláthatja, hogy egy vételárat illető összehasonlítást azonos műszaki tartalom, összeszerelési minőség, anyaghasználat, szervizháttér, stb stb. mellett lehet végezni, ebből fakadóan és célszerűen adott modell variációi kézenfekvőek. Ellenkező esetben almát körtével.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De még ez sem biztosítja azt, hogy olykor ne legyen akár 10 százalékpontos eltérés a tervezet és a valóság között, így ha valaki nem hagy rá 10%-ot, akkor nagyon könnyen meglepetés érheti."
Ha valami nagyon tetszik a Teslában akkor pont az, hogy nagyon jól saccolja h hány % maradék töltéssel "érsz oda" (és vissza!).
Tud hatótávot számolni de a százalék egy sokkal használhatóbb adat szerintem.
Gyakorlati tapasztalatom az hogy pl. utánfutó ráakasztása esetén a pillanatnyi fogyasztásból azonnal látod hogy mennyivel nő (vagy nem nő) a fogyasztás és egy két perc alatt látod a "% mérőn" is hogy mennyivel "érsz oda". Fogyasztás alulbecslést még nem láttam, felülbecslést igen - amit korrigál szépen. Ez egy 2016-os autó - nyilván friss szoftverrel(!).
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hófehér Telsa 30 https://spaceindustries.co.nz/__static/4f44b9f7bca42c7e2bd2d45bc11cb313/electric-vacuum-catalog-2022_-220216-_page_15.png
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Supercharger hálózat
Ha már töltés és tervezés, akkor érdemes beszélni a Tesla saját Supercharger hálózatáról, amit megint csak ultimate érvként szoktak bedobni a Tesla mellett. [...] De megvannak ennek a rendszernek is a maga hibái. A töltők többnyire nem autópálya pihenőkben, hanem éttermek, szállodák vagy bevásárlóközpontok parkolóiban vannak. Ez ugyan jó, mert általában van jó étel, kávé és valóban tiszta mosdó (többnyire teljesen ingyen), viszont ezekhez le kell hajtani az autópályáról.
Magyarországon az autópálya-matrica miatt ez egyszerű, de Horvátországban, Olaszországban vagy Franciaországban a kapuknál ilyenkor fizetni is kell, ami forgalmas időszakban akár hosszadalmas mutatvány is lehet.
[...]
De sokszor problémás a töltők megközelítése is. Egy nagyobb bevásárlóközpont többszintes parkolóházában gyakran azt sem könnyű kitalálni, hogy melyik bejáraton kell bemenni, nemhogy házon belül megtalálni a töltőket, de ritkán ugyan, de olyan is előfordul, hogy a navigáció nem pont a megjelölt helyre visz. Ezzel egy-egy új helyen (ahol még nem jártunk) rengeteg idő mehet el, ami akkor fáj igazán, ha csak egy rövid, 5 perces töltést tervez a rendszer. Ilyenkor én inkább picit lassabban megyek, hogy az alacsonyabb fogyasztással megússzam a töltést, mert így kevesebb időt vesztek, mintha lehajtanék az autópályáról.
Megvan miért vánszorognak 80-nal a Tesla-sok :D ^
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megvan miért vánszorognak 80-nal a Tesla-sok :D ^
Az us egy urbánus legenda, hogy a teslások 80-al vánszorognak. Ha valami bizonyítékkal előállnál az jó lenne, ez így csak pocakra csapott bemondás.
Szerintem össze kevered az agresszív versengő magatartást a türelmes nyugodt vezetéssel. A hangos motorzaj stresszbe hozza a sofőrt, míg a zajnélküli élet nyugodtabb állapotot eredményez.
Ismerek embert aki az autóba ülve teljesen megváltozik. A teljesen normális viselkedése átfordul agresszív állatba amikor autóba ül. Már attól felpörög a pulzusa, hogy látja a MB jelet az orra előtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott van vastagon kiszedve a kommentben, amire válaszoltál!
Ilyenkor én inkább picit lassabban megyek, hogy az alacsonyabb fogyasztással megússzam a töltést, mert így kevesebb időt vesztek, mintha lehajtanék az autópályáról.
🤷♂️
Kiderült*, EV-senek is számít az idő.
(* mármint eddig is tudtuk, hogy fals duma ez a pisiszünet copium)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a fikcióra válaszolgatok, hanem a valóságra. Tény, hogy a zaj stresszt okoz. A stressz meg agressziót… Ezért van az hogy mehetek 180-al, akkor is kitapossátok a verda lelkét, csak hogy nehogy már ne te legyél a király!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig még semmit sem sikerült érdemben hozzátenned a témához. Kellemetlen talán amit összeszedett a szaksajtó erről?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdemben reagáltam a faszságaidra! Én ha 130-al akarok menni a pályán akkor azt nem tehetem, mert vagy a belsôben 130-al tartom fel a faszgabókat, vagy a külsôben szorulok begy 82-vel haladó kamion után... Mit nem értesz Elvtárs?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
Elvtárs?
Semmiféle elvedet nem osztom és ezt kiváltképp érvényes a EV-kre!
Az autópályás nyomoraitokat nem kell magyarázni, elég végignézni:
Ilyenkor én inkább picit lassabban megyek, hogy az alacsonyabb fogyasztással megússzam a töltést, mert így kevesebb időt vesztek, mintha lehajtanék az autópályáról.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nekem vagy Elvtárs, hanem a haverjaidnak!
És a faszság meg nem érdekel, mert még ha 0- n van a kijelzô, akkor is visszaad 3-5%-ot. A Tesla hires arról, hogy nem szokott lemerülés miatt otthagyni senkit! Nem is olvastam hasonlót sehol... Olyat már igen, hogy Dzsudzsáknak kifogyott a benya a Lánc-hídon...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig még semmit sem sikerült érdemben hozzátenned a témához.
^^U2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nagyon tudok mit kezdeni a habókos baromságaiddal. Neked a villanyautosok.hu listájával kell vitatkoznod, nem velem. Nem látom a tételes cáfolatod a listájukra.
Íme néhány dolog, amit a Tesla rajongók (többnyire) rosszul tudnak
Veled együtt ^
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó b+ egy még a hup-nál is fapadosabb oldalt hivatkozol, amit én elvből nem követek. Sőt autós oldalakat sem nézegetek, és most sem fogok rákattintani a kedvedért sem! Én csak a saját független véleményemet írom meg, és a te posztjaidat a te saját gondolataidként kezelem! Erről szól a fórumozás, nem arról, hogy mit gondolm valaki más. Ha belinkelsz valamit, akkor azt magadévá is teszed a szememben!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még a hup-nál is fapadosabb oldalt hivatkozol,
Hát, pedig ezt az oldalt is ti hoztátok ide referenciaként. :D Már ez se jó?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én? Soha nem olvastam még ezt!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Hupot se kéne, mindenki jobban járna.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fenti mondat azt jelenti, hogy nem 140-nel megy, hanem 130-cal vagy 120-szal.
Én is gyakran járok 140 helyett 120-szal, mivel halkabb, biztonságosabb és nem 12 l/100 km a fogyasztás, hanem csak 8,5. A fogyasztási adatból kitalálhatod, hogy nem tisztán elektromos autóról van szó. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az us egy urbánus legenda, hogy a teslások 80-al vánszorognak. Ha valami bizonyítékkal előállnál az jó lenne, ez így csak pocakra csapott bemondás.
Látogass el egy holland autópályára és meglesz a bizonyíték. Nem egyet láttam, aki az első sávon, a teherautók szélárnyékában közlekedett. Mondhatnám azt is, hogy már megszokott látvány. Jó, ha belegondolunk, hogy ott már majd mindenütt 100 km/h a megengedett sebesség, akkor a 80 érthető. Kevesebb fogyasztás mellett 10-15 perccel hosszabb utazási idő már megéri.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ezt nem hiszem el neked!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hollandok nagyon egy spórolós nép, nem technikai oka van, ha ilyet láttál. Ismerős mesélte, hogy többször látogatóban volt holland barátainál hidegebb időszakokban és állandóan fázott náluk. Egyszer kérte, ha lehet, fűtsenek már egy kicsit. Nagy büszkén mondták, csak neki csak az ő szobáját beállították 18 fokra :D. Ők meg vastagabb takarót használtak.
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egy dolgo, hogy nem fűtenek, de még télidőben is nyitott ablaknál alszanak a hálószobában. Nem biztos, hogy a spórolás miatt nem fűtenek, hanem mert ők a hideget szeretik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint a gyakorlatlanság. 😉 Az 5 perces töltés az kb az anomália kategória. Ezeket még én is ki szoktam hagyni. Tipikusan ilyenkor 5-10km/órával veszed vissza sebességet.
Ha 80km/órára emiatt vissza kéne venned a sebességet akkor nagy valószínűséggel jobban járnál az 5 perces töltéssel.
Amúgy az autópálya fizetőkapun kívüli töltők nagy szívás tud lenni. Ilenykor még a Teslások is pálya mellett töltenek pl IONITY-n.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lassan 1000 oldalas könyvet kéne írni arról, hogy "Hogyan kellene használni egy EV-t, hogy odaérj". Mert egy kibaszott autótól azt várom, hogy problémamentesen elvigyen mindenféle készülődés meg tervezgetés nélkül A-ból B-be, nem azon pörögni állandóan, hogy hol, merre, melyik ország melyik töltőjén mi fog éppen várni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beülsz beütöd a cél-t a navigációba ahová menni szeretnél. Mész. Ez nem bonyolult. 😉
Azért tűnik annak, mert ismeretlen ez a világ számodra és nincs saját tapasztalatod.
Ez a Teslánál működik a kezdetek óta. Más EV-nél azért ez nem ennyire egyszerű. Nem kevés EV-t adtak el olyan navigációval ami nem tud töltést tervezni. (Az enyém sem tud. Fel kellett okosítani 😉)
A SuC-on töltő Tesláknak még applikácóval bűvészkedés problémájuk sincs. A SuC-ok egyformák és csatlakoztatás után azonnal tölteni kezdenek.
Én dízellel is terveztem. Nagy utak előtt szemrevételeztem a kocsit, keréknyomásokat be kell állítani, illendő kitakarítani kívül belül. Lehet ezért nem látom problémának az EV-t?
Mondjuk aki gondol egyet és kiruccan egy 1000km-es útra mindenféle felkészülés nélkül és a vakszerencsére bízza a tankolást és kajálást annak lehet nem jó az EV...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk aki gondol egyet és kiruccan egy 1000km-es útra mindenféle felkészülés nélkül és a vakszerencsére bízza a tankolást és kajálást annak lehet nem jó az EV...
Valós 1000km-es hatótáv igény, évi 3000km-es futásteljesítménnyel!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ők kimentek párizsba és meg voltak elégedve: https://www.traffix.hu/blog/posts/3031?fbclid=IwY2xjawF87hxleHRuA2FlbQIxMQABHbBIy21sd_lEBOMAUurg0rquD79xGtmJZtCLRxl6f3ciNALZHO7kH1F8Gg_aem_2zwGcjIlWxAxwoAzQQVw-g
Pedig olyan amatőr hibákat elkövettek, hogy mindig 100%-ra töltötték a kocsit és nem vettek IONITY powerpasst vagy Tesla SuC előfizetést. Ha még egyszerűsíteni akartak volna vesznek egy Elli drivehighway-t egyből spórolnak vagy 40%-ot a töltések árán és kb mindenhol működik az RFID...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, megbeszéltük. Az EV az a jármű, amivel nem arra megyek, amerre akarok, hanem arra, amerre az autó akar.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már akarsz valamerre menni akkor feltételezek valamiféle tervezést. 😉
Ha nincs tervezés, honnan tudod, hogy nem arra mész amerre akarsz? 🤣🤣🤣 (Az uticélt csak megtervezed???)
Olvasd el a fenti "amatőr" kisautós EV utazást párizsba amit linkeltem. Szerintem ők is odajutottak ahova menni akartak, pedig EV-t sosem használt ember megmondta nekik, hogy hülyék.
A konklúziójuk meg, hogy:
Korábbi villanyautós túratapasztalaink alapján fel voltunk készülve szörnyű kalandokra, út szélén éjszakázásra, véres, öldöklő verbális küzdelmekre mindenféle töltőhálózatok operátoraival a lassan lemerülő telefonunkon keresztül, a számlánkon hetekre befoglalt százeurókra - bármire. Ehhez képest mindenhol gördülékenyen, gyorsan, könnyen ment a töltés. El vagyunk képedve - az európai gyorstöltési hálózat gyakorlatilag készen van (legalábbis Budapest és Párizs között). És nem a nálunk még mindig gyorstöltőnek csúfolt 50, de inkább 43 kW-os "gyors"töltésről, hanem a 150, de inkább 350 kW-os csúcsteljesítményű hipergyors töltők szinte csak pár kilométeres hézagokkal tagolt, kvázi összefüggő soráról beszélek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, sajtreszelővel is lehet rejszolni, de nem Párizs felé kell jaszkarizni, hanem, elindulni mondjuk dél felé. Egy görög szigetre. Végig a Balkánon.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oda repülőgép való, nem autó. Csak a határokon várakozással eltöltesz fél-egy napnyi időt (ha nincs szerencséd).
Szerbiában egyáltalán nem rossz a töltőhelyzet (már most sem): https://pannonrtv.com/rovatok/gazdasag/szerbiaban-az-autopalyakon-minden-62-kilometeren-lesz-elektromos-tolto
Bulgária kb töltőparadicsom és már Görögország sem problémás.
Ha már Tesla. Egy Model 3LR-el 3 megálló Thesszaloniki Budapestről. Egy szegeden (5 perc 😉), Egy Belgrád (15 perc) és egy Aleksinac (Nis előtt kicsivel) (1 óra 23 perc - érdemes ekkor ebédelni).
Végig Tesla Supercharger, nulla problémázás applikációkkal meg egyebekkel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oda repülőgép való, nem autó.
Ahogy Párizsba is. De ha már bepéldálóztál, akkor példa, hogy éppen arra is el akarhatna indulni az ember. Ha merne.
és már Görögország sem problémás
Nem tudom mire alapozva állítod ezt, kb. az összes nagyobb turistacélpont szigetére járok évente kétszer - Kréta, Kefalónia, Rodosz, Santorini, Zakintosz stb. - zéró villanyinfra van. Ebből kifolyólag záró az EV-k száma is. Egyszer láttam egy töltőportot (1 darab), az se működött.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem a töltőtérképet. Sima liba főleg egy Tesla-val, de még a Berlingómmal is megoldható. 3 éve ez volt a helyzet: https://villanyautosok.hu/2021/11/16/villanyautoval-kretara/
Itt tudsz nézelődni: https://www.plugshare.com/. Attól, hogy nem látod sok helyen van töltő. Ezek nem annyira feltűnőek mint egy benzinkút. Jobb esetben a szállásadó is tud adni egy schuko-t és akkor mint otthon nagyon kényelmes a töltés. AC töltő is kb minden szigeten van.
Kréta szigetén 219 töltőpontot mutat a plugshare, ebből 10 DC is van.
Kefalónia szívás mert csak 1 DC töltő meg 2 AC van de azt is javítják. Oda kell az áramot biztosító házigazda, vagy feltöltve kell a szigetre kompozni.
Rodosz: 12 helyen lehet tölteni, ebből 3 DC.
Santorinin 2 helyen tölthetsz nyilvánosan. 1DC egy AC.
Zakhintoszon a reptér mellett van 2 AC.
Ezeken a kis szigeteken ha EV-d van nem kell nyilvános infra ha odavalósi vagy és van áramod... Ha véletlenül autóval érkezne oda valaki meg tudja oldani.
Kísérleteznek az elektromosítással: https://www.volkswagen-group.com/en/press-releases/electric-island-astypalea-transformation-of-mobility-fully-underway-17312
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kefalónia szívás mert csak 1 DC töltő meg 2 AC van de azt is javítják. Oda kell az áramot biztosító házigazda, vagy feltöltve kell a szigetre kompozni.
Jaja, 1 hónapja láttam azt az egyet! Elektromos autót egyet se :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elhiszem, hogy nem láttál. Mivel nincs zöld rendszám nehezebb is felismerni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, mert azt gondolod, hogy nem ismerem fel őket :D :D :D
Általános jellemzők:
- elbaszott kinézet
- hűtőmaszk nélküliségből adódó bufla eleje
- nincs kilincs
- visszapillantó helyett sokszor valami ergya kameracsonk
- normális felnik helyett műanyag fasztudja mik vagy teli felni
- ...
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez képest az én Berligómon csak a hűtőmaszk más mint a benzinesen + van 2db pici ë betűm meg pluszban egy kicsi kék keret a ködlámpánál meg az airbumpon. A zöld rendszám nélkül tuti nem mondanád meg a forgalomban, hogy elektromos...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szuper, messziről meg lehet ismerni őket. Jön a metróhang :D
Álkipufogó van rajta? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kipufogó sem megkülönböztető. Egyre több benzinesen látom, hogy a környezetvédelem 🤣 nevében el van rejtve a kipufogó.
Főleg olyan típusoknál ahol ugyanabba a kasztniba megy az elektromos meg a benzines is.
Ha a prémium audidban ülsz én meg egyeneltesen haladok akkor:
- Nincs metróhang
- nem hallod mert jó a zajszigetelésed
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaj, hagyjuk már ezt a hülyeséget! Nem csak autóban ülve lehet autókat látni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok akkor ezt hogyan különbözteted meg? https://www.peugeot.hu/modellek/uj-208.html
(hacsak nem hátulról megnézed van-e kipufogója - semelyik mésik szögből nem látszik a különbség...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ahogy kifejtettem, az elektromoson nincs kipufogó 🤷♂️
semelyik mésik szögből nem látszik a különbség...)
Sőt, ha becsukom a szemem, akkor még ennyit se látok belőlük.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért olvasd vissza az elektromos autók jellemzőiről a listádat: https://hup.hu/comment/3126406#comment-3126406 ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
visszapillantó helyett sokszor valami ergya kameracsonk
ez itt nem a Tesla fanboyok témaköre? Láttál már visszapillantó nélküli Teslát!? Kb. ezért nem ér szart sem a véleményed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha durvát akarsz látni ebben a témában: https://villanyautosok.hu/2022/09/06/hetezer-kilometeres-utazas-teslaval-magyarorszagrol-irakba/
Na ez kihívás. (de mint a példa mutatja ez is megoldható)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezettem én már Pestről Görög szigetre. Váltott sofőrrel, 19 óra alatt értünk oda.
Soha többet.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mé!? Gorögben nincs villany?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az hagyjan, de neha benzin sincs!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már megint úgy csinálsz, mintha ilyesmit az ember csak elektromos autóval csinálna. A valóság ezzel szemben az, hogy hosszabb utat benzines, dízel és alkoholos autóval is érdemes megtervezni.
Vagy lehet az is, hogy nem, és akkor előjön az, hogy az autópályán visszaveszem a sebességet, mert a következő kút mondjuk 60 km-re van, és ugyan azt írja az autó, hogy még 80 km-re van benzin, de megtett kilométerenként 2-vel csökken a számláló. 140 helyett 110-zel menve meg odaérek. Vagy volt olyan is, hogy rádöbbentem, hogy 100 km-re van alkohol, de a következő kút messzebb van, szóval vissza kellett fordulni, menni visszafelé kb. 60 km-t, hogy teli tankkal (400 km hatótáv) indulhassak neki a hátralévő szakasznak.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy 100 km-re van alkohol
A függőség kemény dolog...
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
400 km hatótáv
Ez valami városi bevásárló kocsi? Nagyautóm ha telitankolom, kiír 1250km-t. Én nem akarok annyit menni egy nap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
VW CrossFox. 40 literes tank, 1.6-os motor alkoholból 10l/100km-t fogyaszt átlagban.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Tesla mindent verő töltési teljesítménye
Minden 150-200 kW-tal tölthető autó tulajdonosa le van sajnálva, hiszen a duplamotoros Tesla Model 3 / Y vagy a Model S / X akár 250 kW-tal is tölthető. „Hol van ehhez képest a többi gyártó?” Ismerős, ugye? A valóság azonban az, hogy ezen a téren a Teslának már semmi előnye nincs. Legalábbis a Model 3 és Model Y szintjén. [...] Én duplamotoros Model 3-nál még csak kétszer láttam 250 kW-ra felfutni a teljesítményt, de akkor is csak néhány másodpercig tudta tartani azt a szintet. Többnyire a 200 kW-ot is csak nagyon rövid időre lépi át. Hiába van kint meleg, hiába fűti elő az akkut, hiába már a harmadik töltés egy sorozatban, hiába megyünk töltés előtt 300 km-en keresztül autópálya tempóban. A 200 kW feletti teljesítménnyel érdemes úgy számolni, mintha nem is lenne.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a 200kW teljesítmény brutál sok.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként is vannak a Tesla töltőinél gyorsabb töltők.
A Tesla Superchargerben szerintem nem az a pláne, hogy "leggyorsabb", hanem az, hogy olyan országokban, ahol sok Tesla van, nagyon jó a lefedettség, és integrált az útvonaltervezéssel és a fizetéssel.
Persze ez egy kicsit mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás kérdés azoknak az országoknak, ahol kevés a töltő és kevés az autó is.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valóban vannak új modellek, amik kenderbe verik a Teslákat töltésben, mint pl. az új Porsche Taycan
de ez a hasonlat kicsit sántít, nézzünk egy Tesla Model Y-t és a német ipar egyik büszkeségét, a VW ID.4 GTX, mindkettönek kb 80kWh-s akksija van (Taycan 105kWh). Ezek árban és felszereltségben is nagyjából hasonlóak.
Vagy a BMW iX3-as mint összehasonlítás.
érdekes módon, se a BMW-nek, se a VW-nak nincs olyan nagy csúcsteljesítménye, de a 80%-ra töltés a Teslánál csak kb 5 perccel gyorsabb. szóval aki a fenti állítást nyomatja, még nem foglalkozott töltési görbékkel. Ennél sokkal zavaróbb, ha véletlenül egy V2-es SuC-ot fogsz ki, aminek max 125kWh a teljesítménye, dinamikusan 2 kocsira osztva, ha 2 kocsi tölt rajta. De ezt fölösleges most felfújni, mert úgy is cserélik öket v4-esekre. Ilyenkor volt már, hogy más szolgáltató töltöjéhez álltam be - sokszor a SuC park mellett van egy másik töltö park is.
az viszont tény, hogy a SuC-nál pofon egyszerü rádugni a töltöt a kocsira és nem kell applikácíóval mókolni. Azt sem adom, hogy nagy szívás lenne Olasz- vagy Franciaországban lehajtani és megkeresni a töltöket. már 2x voltam Korzikán Y-al és ebben se én se a párom nem lát problémát. A wc-k cserébe tényleg sokkal tisztábbak mint egy sima benzinkúton (álltalában).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aki képes egy mondatban leírni, hogy "német" és "prémium" az egyéb aljasságokra is képes. Onnantól számítva az ő mondanivalója nem ér semmit. Semmit!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A premium nem azt jelenti, hogy sose robban le es megbizhato. Konnyen lehet hogy hetente megy autoszerelohoz (VW, kozeli ismeros).
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy kerül a VW egy prémiumról szóló beszélgetésbe?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint csoport? ;D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aki képes egy mondatban leírni, hogy "német" és "prémium" az egyéb aljasságokra is képes.
Német prémium nincs! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nincs német prémium akkor milyen van?
A Porsche nem prémium?
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey: Telsa direkt van így írva?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most, hogy már minden “cáfolatod” sárba hullott, lehetne egy EV fika mentes napot tartanod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey: kicsit nem vagy elfogult amúgy a témában? Csak kérdezem, nem kötekedni akarok vagy bizonygatni a másik oldal vagy ezen oldal igazát. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán nem vagyok elfogult. Egyszerűen nem veszek félkész termékeket.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Tesla félkész vagy minden is? Fent arról arról hablatyoltál, hogy az " átlagnak " neked nem opció... Ez így igaz, de pl az osztrák, német, USA átlagnak elérhetô. Ôk kapnak elfogadható lízing ajánlatot... Ez gazdasági helyzet miatt van így...
Szóval az átlagnak nem elérhetô mert drága, vagy a minôséggel van problémád?
Mindkettôt furi a te szádból hallani, miután megírtad a prémiumos bejegyzésed...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EV-zés - beleértve a Telsa-t is - egy félkész közlekedési forma. Majd szólj, ha a kompromisszumok már megszűntek!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd szólj, ha a kompromisszumok már megszűntek!
Az "átlagnak" mindig lesznek kompromisszumok. Majd szólj, ha már nem az "átlagba" tartozol, és lesz önálló véleményed!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ez az, hogy 15 éves Swift amit az átlag is megvehet kevésbé kompromisszumos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki azt állítja, hogy egy 15 éves autó (vagy akár bármely autó) nem kompromisszumos, az hazudik. ;-)
Az igaz, hogy a legtöbb embernek kevesebb a kompromisszum egy 15 éves Swift, mint egy hasonló árú elektromos esetén.
Ám az is biztos, hogy vannak olyan emberek, akiknek jobban megéri (kevesebb a kompromisszum) egy 60-100 km-t megtételére alkalmas elektromos, mint az ugyanolyan árú Swift. Pl. ingázni akar szomszéd falu és város között, vagy csak városi közlekedésben akarja használni, ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mesélj, mennyiben kompromisszumos plö egy 15 éves superb?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs bajom a régi autókkal, de szegény 2007-es kombi oktáviával nem csíptük egymást addig a két hónapig, amíg nálam volt. Indokolatlanul nagy a hátsója, az utastere meg ahhoz képest nem kényelmes, ezt a hokizós váltó megy annyira nem jött be, hogy párszor majdnem belefaroltam lámpánál a mögöttem lévőbe. Érdekes módon egy másik VW beli szintén hokis váltós autóval nem volt ilyen gondom.
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nincs hangja, a motor rezgése nem érződik, nem puffog ki semmit, nem kell olajat cserélni, a napelemről tudod tölteni a városban való járáshoz, kis helyen elfér, ..., akkor nincs semmilyen kompromisszum senki számára sem.
Azt nem tudjátok megérteni, hogy nincs tökéletes autó mindenki számára. Mindenki hoz valami kompromisszumot és azok alapján választ. Legyen olcsó, legyen nagy, legyen kicsi, legyen csendes, legyen hangos, legyen olcsó fenntartani, ...
Ráadásul minél idősebb egy autó, annál több hibalehetőség jöhet elő.
Ha nem lenne semmi kompromisszum, akkor mindenki 15 éves Superbet venne. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt tegyük hozzá, hogy ha fontos autó mert nincs más alternatíva, akkor egy 15-évesből 2 is kell belóle, hogy legyen "melegtartalék" másnapra, mert ha lerohad, akkor az lerohad...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Új autó mellé is kell tartalék, mert ha neked jönnek, akkor az nem megy sehová. Nálunk ezért van kettőnkre 3 autó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az új autót nyilván szervízben javítják ha neked mennek, és akkor kapsz csereautót is. A 15 éves Audit viszont nem olyan szervízben javítják, mert az GT lenne kapásból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy kapsz kölcsön autót, vagy nem. Én erre nem alapoznék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel a biztosítás része, ezért nyugodtan lehet rá alapozni.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így már értem :) Tényleg sokat kísérleteznek és buknak bele olyan dolgokba amit nagyobb autógyártók már rég megoldottam. De hát ez már csak ilyen, pár tíz és és vagy tapasztalatból megoldják vagy szereznek olyan gyatrómérnököt aki ért hozzá . :) Az utóbbi esélyesebb szerintem :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+2 legenda:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nah ez durva: https://telex.hu/gazdasag/2024/10/24/meg-a-ford-vezerigazgatoja-is-kinai-elektromos-autot-akar-vezetni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább egy mustang dark horse. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lenne neki házon belül is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem számít ez hűtlen kezelésnek egy vezérigazgató szájából?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a vég kezdete... (Remélhetőleg csak a CEOnak és nem az egész Fordnak...) A Tesla topicban itt jegyezném meg, hogy Musk Tesla-t vezet. (és az sem von le ebből, hogy az egyik Tesláját kilőtte az űrbe 🤣)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig ő már vehetne autót is, de CEO-ként persze nincs más választása. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha pár évtized múlva a régészek rátalálnak postodra, hangosan fel fognak röhögni rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy elkerülte a figyelmed, de itt nem a pár évtizeddel későbbi dolgokról beszélünk, hanem a máról.
2024-ben milliárdosként bőven vannak jobb opcióid, mint egy Tesla.
30 év múlva nézzünk vissza ide. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2024-ben milliárdosként bőven vannak jobb opcióid, mint egy Tesla.
Nem vagyok milliárdos, mégha a cégemnek van is eredménytartaléka, azt nem keztelem sajátomként. Habár most hogy tegnap a Tesla részvények 22% pluszban zártak már nem vagyok ebben sem biztos. 😊
A költségeimet alacsonyan tartom, az természetes. Nem szeretnék a szükségesnél több erőforrást pazarolni, pl. benzint égetni ha nem kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tegnap a Tesla részvények 22% pluszban zártak
És visszakapaszkodtak az egy hónappal korábbi szintre. Yay
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És visszakapaszkodtak az egy hónappal korábbi szintre. Yay
Magasabbra mint 1 éve voltak! Jó volt a nyár végén vásárolni.
Viszont a BMW, MB, VW részvények azóta is bukóban vannak. Például a VW jan. 2. napon 112Euro volt, ma meg 92Euros szinten mozog. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mai nap programja: részecskeszűrő tisztítás, mert nem hajlandó már regenerálni sem a Navara. Elmegyek DPF tisztítóért, megpróbálom benyomni a hőmérséklet szenzor helyén, aztán préslevegővel kinyomatni a szutykot belőle. Egyesek szerint a Coca-Cola is jól tisztít.😊
Ha nem kezd el regenerálni, akkor holnap leszerelem aztán elviszem tisztíttatni a szutykot. Mert leállítás után a Navara most már csak tréleren szállítható... Szeretem ezt a kurva füstös technikát kurvára!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeretem ezt a kurva füstös technikát kurvára!
Bezzeg a Teslát elég csak betolni!
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell hozzá kéményseprô vizsga ax biztos... Mint ehez a trágyadombhoz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Róbert Ford Focusa 70 ezer kilométer után motorhibás lett, a motorcsere 3,9 millió forintba kerül
A 2018. novemberben, 3 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, hivatalos márkakereskedésben vásárolt Focus 1,5 Ecoboost mindössze két évig, és körülbelül 70 ezer kilométeren át volt problémamentes. Azóta szervizről-szervizre jár, és gazdája eddig közel 3 millió forintot költött javításra, illetve szállításra, de a csupán 95 ezer kilométert futott autó jelenleg sem használható.
[...]
bejelentkezett abba a márkaszervizbe, ahol a korábbi kötelező karbantartásokat végezték.
[...]
Hamarosan átvizsgálták a Fordot, ismét ellenőrizték a folyadékszinteket, de az erről szóló munkalapok szerint nem találtak hibát. Egy hónap múlva ismét kérte az autó átvizsgálását a márkaszerviztől, azonban ismét nem találták a hűtőfolyadék fogyásának okát.
[...]
További 16 ezer kilométer használat, illetve rendszeres motorolaj és hűtőfolyadék pótlás után 2022. decemberében ismét jelentkeztek a baljós tünetek. Az autó csak azért tudott önerőből eljutni a budaörsi márkaszervizbe, mert olvasónk előtte kicserélte a gyújtógyertyákat, miután az egyiket különösen rossz állapotúnak találta.
[...]
Bár Magyarországon 5 év vagy 150 ezer kilométer garanciát adnak a Ford személyautókra, az importőr egy erről szóló levélváltás szerint arra hivatkozva utasította el a garanciális motorcsere lehetőségét, hogy olvasónk korábban több mint 4500 kilométerrel túlfutott az évente vagy 20 ezer kilométerenként kötelező karbantartási cikluson.
[...]
Mivel a Ford ilyen esetekben a motor teljes cseréjét írja elő a hivatalos szervizeknek, a beavatkozás 20 ezer forint híján 4 millió forintba került volna az erről szóló árajánlat szerint.
[...]
Mivel az autóra szüksége van a családjának, a közel négymilliós árajánlat kézhezvétele után a lényegesen olcsóbb motorfelújítás mellett döntött. Bár a Ford szerint a motor felújítására nincs lehetőség, sőt, alkatrészeket sem forgalmaz ehhez a művelethez, Róbert márkaszervizzel kiszereltette a komplett blokkot, hogy a munkát egy gépműhelyre bízza.
[...]
Egy másik, kevésbé ismert kockázat, hogy az ezer köbcentis Ecoboostokat 2019-ig olajban futó vezérműszíjjal szerelték, amelynek élettartama a gyár szerint eredetileg 10 év vagy 240 ezer kilométer volt, amit később lefelé módosítottak. Csakhogy a szakértő szerint Magyarországon is találkoztak olyan esetekkel, amelyekben a szíj erősített gumi alapanyaga mállani kezdett, a leváló szemcsék a motor kenési rendszerébe kerültek, majd szélsőséges esetben megszűnt az olajnyomás, a motor pedig tönkrement.
[...]
Saáry műhelyében a régi ezres Ecoboost teljes vezérléscseréje 450 ezer forintba kerül, az újabb változat komplett láncos vezérlése, valamint az olajszivattyút hajtó szíj cseréjéért pedig 700 ezer forintot kérnek.
[...]
A szakértő szerint az olajban futó szíjat elsősorban az teszi tönkre, ha túl sok az üzemanyag a motorolajban, ezt pedig az befolyásolja, hogy két olajcsere közt hányszor indítják be hidegen a motort, mert a bemelegedési fázisban kerülhet benzin az olajba.
Aztazoverenginieredkutyafaxát az üvegpalotábanbaxódómárkaszervízzel! 😿🐱👤 Figyelni kell, hogy este le se állítsd a motort, mert aztán baxhatod, ha megdöglik! 😊
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1.5, 180 paci, 3 henger, az is hülye volt, aki megvette, ezt már akkor mondtam, mikor kijött. Amúgy van olyan szíj, ami futhat olajban, csak azt úgy hívják, h lánc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma ott tart az autóipar, hogy 2 év után és 70e km után vegyél új autót! Vagy költsd rá a listaárát a 2 éves autóra…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindegyik ilyen típusú autóra vonatkozik a fenti eset?
Összesen hány eset volt az adott típusnál?
1 esetből már levonható a következtetés, hogy az adott széria szar?
Mi volt ma a vacsora a diliházban?
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi volt ma a vacsora a diliházban?
Leléptél? Vagy mi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyakorlatilag az összes olajban futó gumi szíjas moci egy időzített bomba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni