Arra lennék kíváncsi, hogy közlekedés terén mi Magyarország stratégiája?
Jelenleg nekem úgy tűnik, hogy leginkább nincs és senki ne próbáljon meg utazni.
Gondolkodtam rajta, hogy beülök egy Lázár infóra, de nem állok jól szabadidővel.
Tehát kérdéseim:
1. Mik a kilátások a MÁV-val kapcsolatban? Elképzelhető, hogy ez valaha szolgáltatás lesz és nem kényszermegoldás? Lázár János szerint feltámasztották a javításra váró IC kocsikat, legalábbis azok nagy részét. Ehhez képest a Miskolcra közlekedő IC-k közül némelyik botrányos, személyvonati kocsikból van kiállítva. A Keleti Pályaudvart tényleg le kellett zárni 1 hónapra? Nem oldható meg a részekben történő lezárása? Ha már lezárták 1 hónapra, akkor ugye a peronokat is legurítják legalább 1 réteg aszfalttal, hogy ne kelljen bukdácsolni és 5 percenként bemondani a hangosba, hogy nézzenek a lábuk elé.
2. Hogyan tervezik tehermentesíteni az autópályákat? Rengeteg nemzetközi kamion közlekedik az általam járt autópályán. Van-e terv ezeket vasútra terelni? Autópálya felújításokkal kapcsolatban, hogyan lehet az, hogy a 2024-ben felújított szakaszokat újra kell aszfaltozni 2025-ben? Ugye ezek az újbóli felújítások garanciában történnek? Miért van az, hogy bizonyos szakaszokat évente aszfaltoznak, míg más helyen semmit nem tesznek, holott indokolt lenne? Az újraaszfaltozott részek is elég rossz minőségűek, ez főleg sportmotoron érezhető. Mennyibe kerül 1 kilométer autópálya építése/javítása és miért nem sikerül ezt jó minőségben megtenni?
- 88 megtekintés
Hozzászólások
Semmi, vakrepülés. Már rég bedobták a gyeplőt, lesz ami lesz.
1. Felénk már 1,5-2 éve is pl. VÖRÖS CSILLAGOS Nohab járt, amit kb. a múzeumból hoztak ki, annyira nincs jármű.
2. Két okból kell újraaszfaltozni: 1. Tényleg annyira szar, hogy tönkremegy, mert mindent is kilopnak belőle. 2. Még egyszer utoljára valamilyen címen még a NER-es cégeknek ki kell fizetni amennyit csak lehet, mielőtt elbuknak.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. A NOHAB-oknak története van és a vasútbarátok szeretik és gondozzák őket.
Nekem nem a mozdonyokkal van gondom, ott most beújítottak több Akiem-es Taurust meg jópár Vectront (azokat csak bérlik, de ez nem feltétlen baj).
Nekem a kocsikkal van bajom és azzal, hogy az üzemeltetésük nem életszerű.
2. Direkt nem kavartam bele cégeket. Engem nem érdekel, ki csinálja, de az nonszensz, hogy 120 km-t 2-3 órán keresztül teszünk meg a felújítások miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt vannak a koncesszió nyertesek (még 32 évig ők csinálják a szerződés szerint): https://telex.hu/g7/2025/08/08/meszaros-lorinc-szijj-laszlo-autopalya-koncesszio-profit-sztradafejlesztes
Felújítás meg azért van sok, mert elhanyagolták a pályákat és már elég rossz állapotban voltak. (plusz most már lehet ezeken a felújításokon jól keresni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendszeresen szoktam járni az M8-as dunaújvárosi hídon (Pentele-híd).
2007-ben adták át, az elmúlt 2-3 évben gyakorlatilag állandóan sávlezárások, terelések és felújítások vannak a hídon. El nem tudom képzelni, hogy mit tudnak még ott csinálni.
Hozzáteszem, hogy ez egy annyira alacsony forgalmú híd volt, hogy az útburkolat tökéletes volt a felújítás előtt is. Azt el tudom fogadni, hogy nem akarták, hogy tönkremenjen emiatt időben cserélték, de az már kicsit erős, hogy ennyi ideje dolgoznak rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, de nem az lenne a feladata, hogy személyvonatot húz Bivalybasznádi és Taktakócs között.
Lehet hogy felétek beújítottak sok mindent, de felénk továbbra is a csörgők, szergejek meg a bzmotok járnak. És még örüljünk, hogy járnak...
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni