Rendre előfordultak/előfordulnak itt is Tesla fanboyok/EV-evangelisták "szájából" olyan tévhitek, amelyeket most helyretettek:
Ne vegyél Teslát, ha ezekről nem tudsz!
A Tesla rajongók mindegyikénél megvannak azok a klisék és sztenderd válaszok, amikor kedvenc márkájuk előnyeit kell ecsetelni más márkákkal szemben. Ezek többsége ugyanúgy a múltból eredeztethető, mint a villanyautózással kapcsolatos tévhitek vagy inkább téves félelmek többsége, de van köztük olyan is, ami egyszerűen csak a többi márka ismeretének hiányából fakad. Az elmúlt években volt szerencsém sok különböző gyártó villanyautóit vezetni, így nem csak a Tesla, de a többi gyártó legfrissebb elektromos autóinak a képességeit is ki tudtam próbálni. Íme néhány dolog, amit a Tesla rajongók (többnyire) rosszul tudnak.
...
- Hatótávszámítás
[...]
De még ez sem biztosítja azt, hogy olykor ne legyen akár 10 százalékpontos eltérés a tervezet és a valóság között, így ha valaki nem hagy rá 10%-ot, akkor nagyon könnyen meglepetés érheti.
[...]
- Magyar bug
[...]
A Tesla a navigációba beállított Superchargerekhez közelítve előkondicionálja az akkumulátort, hogy a töltés a lehető legrövidebb ideig tartson. Viszont van az autók szoftverében egy olyan – teljesen érthetetlen – hiba, hogy ez az előkondicionálás magyar nyelvre állított kezelőfelülettel gyakran nem működik.
[...]
-
A Supercharger hálózat
-
[...]
-
[...]
-
A Teslák luxusautók
[...]
A Teslák a relatíve magas áruk mellé mindig is viszonylag magas felszereltségi szinttel rendelkeztek. A Model 3-nál és Model Y-nál is alap a teljes üvegtető, a műbőr (Tesla terminológiában vegán) ülés, a motoros ülésállítás, az ülésfűtés elöl és hátul, a nagy képernyő, a navigáció, a vezetéstámogató rendszer (Autopilot) és az a rengeteg szoftveres ügyesség, amit beépítettek. Nem is csoda, hogy ez sokakat, akik nem valamelyik prémium márka vevői voltak a luxusra emlékezteti. De azért vegyük észre, hogy ez a német prémium márkáknál maximum a legalsóbb kategóriás termékekkel lenne pariban. A klasszikus prémium gyártók sokkal minőségibb belsőt, több konfigurációs opciót és kényelmesebb utasteret kínálnak.
[...]
🤷♂️
Hozzászólások
Véletlenül idekeveredett egy komment a benzines autókról is :)
ROTFL
Engem a "magyar bug" szórakoztatott legjobban. Igazi szoftverfejlesztői remek :D Mármint hogy magyar nyelv esetén, hol működik, hol nem :D :D :D :D
A többi legenda is megfizethetetlen, pl. a mikor hajtsunk le az autópályáról ... Csak lusta voltam kiemelni. Olvassa le mindenki maga :D :D :D
trey @ gépház
Az a különbség, hogy 1100->700km hatótáv csökkenés plusz tíz percet jelent 10óra utazás alatt. Nem kell kitérni Sormásra 4 kávét inni, mert úgysem sietünk. Láttam ott a Teslásokat, mind beült az étterembe, mert úgyis éhesek voltak és jól esett kinyújtani a lábukat is.
Hát, ezek érdekes felvetések. Nekem ICE autóm van, és ha városban használom 11 litert fogyaszt, ha meg országúton akkor 7-et. Ha pesti dugóban araszolok másfél órát, simán lesz 10% magasabb fogyasztásom, mint amit várnék a táv alapján.
A "luxus" titulus érdekes kérdés: ebben lehet igaz, hogy a Tesla luxusautó, mert drága (ezt akkor aggatták rá, amikor még csak Model S és X volt, 100 ezer USD-s árakon). És ez igaz is, mert az a luxus, ami drága. Azt helyesebb lenne mondani, hogy a Tesla (lehet) luxusautó, de nem prémium autó (ami viszont a minőségre vonatkozó jelző), mert nem az. A luxus és a prémium nagyon nem ugyan azt jelenti.
Ennyi?
trey @ gépház
bátyám ICE autójába átültem és 200km-en keresztül csak nőtt a megtehető hatótáv, akkora különbség van a vezetési stílusunk között :D
amúgy en bloc szánalmas ez a látványosan negatív támadó stílus, a műbőrt kb. az összes gyártó vegánnak nevezi mostanság, marhára nem Tesla terminológia LOL
Noi taska is vegan leather = PU hab+bevonat. Ha ettol jobban veszik, hat jo nekik.
En macskabol akarom. Esetleg bebifoka. Aki tiltakozik, az meg mocskos PETA hippi!
Macska simán megoldható, fóka nem.
Gábriel Ákos
Ehhez másik láb se kell, lementünk családhoz vidékre, hétvégén rövid fosok ide oda, vagy pár falunyi sima főűt(tehát gyorsítás-lassítás), utána hazafele, a 110es autóúton a következő fél órában csak nő, aztán az a pályán meg stagnál.
Ez egy nagyon érdekes kérdés. Nagyon sajnálom, hogy nem rögzítettem egy előadást, amin akkor vettem részt, amikor a Jaguar Land Rover cégnek dolgoztam. Arról szólt, hogy mi a luxus, mitől lesz valami luxus. Ugye onnan indul a dolog, hogy a JLR nagyon szeretné a Range Rover és a Jaguar autókat luxusként pozícionálni, viszont nem olyan egyszerű a dolog, hogy melyik mennyibe kerül. A Range Roverről mindenkinek az jut eszébe, hogy középosztálybeli anyukák ezekkel viszik a gyerekeket az iskolába. (Azon kívül, hogy Anglia leg megbízhatatlanabb márkája a sárga angyalok statisztikája alapján). Szóval nem a luxus.
Volt egy érdekes példa. Megkérdezte az előadó 3 autó fényképről a hallgatóságot, hogy melyik luxus. Mindenki az Aston Martint válaszotta. Nem emlékszem már, melyik volt a másik két márka, de a következő diáról kiderült, hogy az Aston volt a legolcsóbb a háromból. Szóval nem olyan egyszerű a dolog, hogy írjunk egy nagy számot az árcédulára, és luxusnak számít onnantól.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Attól luxus, hogy a kormány bálnapéniszbőrrel van bevonva. Szerintem elég egyértelmű.
Nem hinném, hogy így lenne. A luxus nekem inkább a felesleges pénzszórásról szól. Pl. Cartier aranyóra, vagy a Simonyi féle űrutazás...
Szerintem meg sem luxus (mert bárki megveheti pár klikkeléssel), és nem prémium, mert nincs telerakva felesleges funkciókkal. Tehát se nem luxus, se nem prémium, egyszerűen praktikus, mert gazdaságosan üzemeltetethető, egyszerű és funkcionális. Csak annyit igér amennyit tud, se többet, se kevesebbet. Pl. nem kell távirányító, kulcs, elég egy App vagy NFC kártya, és már beállítja az ülést, a kormányt, tükrüket és elindul, anélkül, hogy kulcsoznod kéne. Össze lehet kapcsolni a garázsajtóval, és kinyitja a kaput vagy ajtót ha odaértél... Nem kell bele riasztót szerelni (Pajzs meg mindenszar) mert Sentry küld mindent a szervernek ha valami van. Ellophatatlan kb.
A szó, amit keresel ebben a kontextusban: kispolgári
trey @ gépház
Szeretjük a kispolgári autókat! Nincs kényszerem többet mutatni, mint ami vagyok!
Lehet ez is több! ;)
A prémium + luxus termékek általában semmire sem jók.
Persze. Tök szar, hogy a kocsim 10 mp alatt már fűt. Az ülés masszíroz. Borzasztó.
Ha már menni úgy megy mint egy köszvényes ló, akkor jó hogy masszíroz! Vibrátor, vagy hereverő az további extra hozzá!? Az EV nem 10 sec hanem azonnal fűt! A tiedben is van hőszivattyús fűtés?
Minek? Jobb autóban van elektromos kiegészítő fűtés, ami fűt, míg a moci felől nem jön a meleg.
Aztán az honnan veszi az energyt? Be kell dugni konnektorba? Csak el ne felejtsd kihúzni indulás előtt! 😂
Generátorrol+akkuról, uis járó mocinál működik. Kevered az elektromos állófűtéssel.
Na ez kurvajó!!! XXI. sz. európai prémium! Amikor van hőszivattyú, egy cekász jelenti prémiumot!? Fasza!!! Valami innováció esetleg?
Semmi prémium. Ezt már a régi 2003-as pug307-esünk is tudta, rögtön meleg levegőt fújt. Benzin motornál nem számít, h milyen hatékony a fűtés arra az 5 percre, ha jobban belegondolsz, és nem trollkodsz. Jobb generátor tol 130-150 ampereket, ha kell. Ami nekem fura, h rengeteg mai új autóban nincs meg ez a feature.
Máf hogyne számítana a hatékonyság!? A környezeted terheled teljesen feleslegesen! Egy nagy generátort cipelsz több százezer km. alatt!
Na ez a luxus. ;)
Én pazarlásnak nevezném!
Megint troll.
Nem ez fizika! Nagyobb tömegű forgórész forgatása több energy!
Villany kocsiban az akkut gondolom a legyek reptetik, h könnyű legyen.
Egyáltalán van olyan EV, amelyik könnyebb az robbantós verziótól ugyanazon hatótáv mellett?
Ahhoz az aksi technikának még kell egy-két ugrás nem?
Francokat. Nyavajás kisautó renault zoe plö valami 1550kg. Hagyjukmár. Benzin/dízelből egy modern nagy családi kombi nincs ilyen nehéz. Ja, és ez egy dolog, de mellé a futómű is kisautós. Plusz képzelem, h mennyit fognak bírni a magyar utakon ezek a nehéz rombolók.
Azt sokan elfelejtik, hogy a fogyasztás leginkább nem a tömegtől függ, hanem a légellenállási tényezőtől és a homlokfelület nagyságától. Ez még inkább igaz az elektromos autókra, amik a fékezéskor visszanyerik az energia nagyobb részét.
Egyébként egy Tesla Model 3/Y nagyjából belső méreteket tekintve megegyezik egy Audi A4-gyel. Meglepő módon a súlyuk sem tér el lényegesen. Tesla Model 3 (1600-1850), Audi A4 (1400-1750).
Az uj M5 500kg-al lett mindossze nehezebb mint elodje pedig az csak hybrid :D
Ugyanazon hatotavval nem is ertelmezheto a kerdes.
Miért a benzint a legyek röptetik a benzinkúton át a kocsidba?
Tippre a benzin többet utazik mint az akku 😉. Évi 15eKm-hez durván 600kg benzint kell eljuttatni az olajkúttól az autódig (3500+kmről!). (tekintsünk el attól, hogy nem benzinként indul)
Egy 200eKm.-t futott autó után 8.4T benzint szállítottak kb 3500km-ről, hogy üzemelni tudjon.
Elegánsan elsiklottál afelett, h az olajkúttól jó eséllyel csövön jön. Hozzánk minimum, úgyhogy elég a finomítótól tartálykocsikázni battáról.
És a csövön magától jön, vagy azért azt a pár tonna anyagot mozgatni is kell?!
És a dróton tán magától jön a vellany? Ez elég parttalan vita sztem. Semmi sem fehér, meg fekete.
Miért, nem magától jön? 🤣🤣🤣
V.ö. 2 tonna feletti villanyautó :)
A prémium, amit be kell baszni! 🤣🤣🤣
Vajon ennek a topicnak mi értelme van egy "szakmai fórumon"!? Szinte minden szava szubjektív.
A SuC használhatóbb mint az Audi benzinkút hálózata...
Hogy téged etessen :)
Kedves ember ez gabó, hogy nekem dedikálja szabadideje egy részét... Kivételes szingularitás.
Várom azon tévhitek cáfolatait is, amiket a
szerzőhater-ek szoktak hozni :-DAzok csak a fanok fejében tévhitek! :)
:-D
Akik a fenti cikket írták, azokat nehéz fanboynak hívni, hiszen egy rakat rosszat írtak a Tesláról. ;-)
Vagy pl. Karottát is elég nehéz fanboynak hívni, hiszen megszállott benzines autós. Mégis reálisan tud írni a benzinesek hátrányairól az előnyei mellett, illetve ugyanígy az elektromosokról is.
Csak a fanok / haterek szerint van csak jó / rossz tulajdonságai a szóban forgó dolognak.
Vannak a fanok, a haterek és köztük a többé-kevésbé realisták.
Nekem van mindkettő. Ha egyetlen egy autóm lehetne, akkor az benzines volna.
Na, kb. ez be is árazza mindkettő valódi értékét, mint közlekedési eszköz.
trey @ gépház
Gari időn túl jóval nagyobb kockázat egy elektromos autó birtoklása. szvsz 10-15 éves korban felét éri egy benzinesnek maximum. Kíváncsian várom, hogyan fog ez alakulni.
Ugy fog alakulni, hogy a most ujonnan vett benzines 10-15 eves koraban felet fogja erni a most 10-15 eves benzinesnek :S
És annak a felét fogja érni az elektromos verziója. Ezt írta. 🤷♂️
BTW: A 3 éves elmúlt autóm 2 millióval ér jelenleg többet a vételáránál használtam :D
trey @ gépház
Nekem van mindkettő, de mivel sokat utazok ezért az 99%-ban az EV-t használom. Dízelt csak szállításra és terepezésre használom. Ha egy autóm lenne akkor az EV kéne.
Mások a felhasználási szokásaink, én nem kutyakozmetikába járok autóval, hanem munkába ország szerte..
Ezek kb. mind azt igazolják, amit én állítok az EV-zéssel kapcsolatban.
trey @ gépház
Nem, csak a haterek állítják azokat, amiket Te (minden rossz). A fanboyok azt, hogy minden jó (ők általában csak olvastak róla és nem használják napi szinten). Akik foglalkoznak elektromos autózással, azok pedig ismerik az előnyöket és hátrányokat. Hosszan felsorolva, hogy mik a jók és mik a rosszak, akár modellekre nézve is.
Pár ilyen tévhit:
Ezek némelyikében vannak féligazságok, de ez azt is jelenti, hogy félhazugságok is. Szóval összességében ezek nem igazak, másként fogalmazva: nem mindenkire és/vagy nem minden autóra igaz.
Ezek a tévhitek - nagyrészt - még mindig a 15 évvel ezelőtti technológiát képviselő Nissan LEAF-ek, meg Reanault ZoÉ-k tapasztalataiból táplálkoznak.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
Én nem azt állítottam, hogy minden rossz. Ez egy hazugság. Azt állítom, hogy amikor nekem azzal jöttek itt 3 évvel ezelőtt, hogy minek vettem ICE autót, mert EV-t kellett volna, az akkor hatványozottan faszság volt, és most is egy irtó nagy faszság.
Az EV-zés egy éppen kialakuló közlekedési forma, ami még messze van attól, hogy a _többségnek_ első számú választása legyen. Magyarországon a tisztán elektromos autók aránya 1-2% körül van. Ennek fényében ezt tukmálni akár nekem vagy másnak, teljesen felesleges. Az átlagnak nem opció. Ezt el kellene fogadni.
trey @ gépház
Részben igazad van de a "_többség_"-el pont vitatkoznék. A többség 95%-ban városi/agglomerációs közlekedésre használja az autóját, napi 30-50, évi max. 15e km futással és a "többség" amúgy emellett még családi házban is lakik. A gond ott van, hogy ennek a "többségnek" a nagyobbik része, az vidéki, sőt falusi "értéktelen" családi ház + 15 éves Suzuki Swift / Opel Astra kombó, akiknek hiába lenne technikailag tökéletes választás az EV (nemhogy már most, de már bő 5-6 éve simán), nyilvén még a használt belépő szintet sem érik fel anyagilag.
Valójában egy hangos kissebbség az, akiknek a napi rutinjára alkalmatlanok még a mai modern EV-k is (sőt, akár még a jövőbeliek sem lesznek elegek), ellenben főként az ő anyagi helyzetük olyan, akiknek viszont ebből a szempontból édes mindegy lenne amúgy, hogy melyiket veszik.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
Nem az EV a drága, hanem az új autó a drága a magyarok mondjuk legalább 70%-nak. Ez itten a baj, a córesz. Itthon már az is hatalmas előrelépés lenne, ha 30 éves autók helyett mondjuk csak 10 évesek futkosnának.
Tehát a többségnek jelenleg teljesen alkalmatlan közlekedési forma. Olyan, kb. mint nekem a saját privát repülőgép. Ami egyébként kurva kényelmes, meg minden bizonyos utazásfajtákra, csak éppen elérhetetlen.
trey @ gépház
elérhetetlen != alkalmatlan
alkalmatlan a motorcsónak lenne számodra - valószínűleg (de lehet, hogy pont nem)
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
Lényegtelen milyen szóval illeted azt, hogy a csóró jó ideig nem fog ilyennel járni, számára NEM OPCIÓ.
trey @ gépház
5-ik ponthoz érve szeretném kérdezni, hogy a 2-8 percig tartó tankoláshoz mérten az EV jelentősen hosszabb töltési ideje akkor féligazság, félhazugság, szimplán nem igaz, vagy a Cupra/Kia/VW kb. 50 perces töltési ideje 80%-ra az óragyártók általi tervezett átverés? Felvetném itt, hogy 70%-ra rátölteni vagy nulláról valameddig egyaránt nem néhány perces művelet, míg a porzó tankot telelocsolni sem több 10 percnél.
9.: kivétel nélkül mindegyik gyártó elektromos autója jóval drágább, mint a hagyományos belsőégésű motorral hajtottak, azonos modell esetén. Ez akkor féligazság, ha egy kulcstartó méretű elemes bevásárlókocsit vetsz össze egy személygépkocsival, mert akkor valóban nüansznyi a különbség. Lehetnek jó akciók egyébként, de pár hete keresem a családi autó utódját, és nagyjából ezt véltem tapasztalni.
...egyébként személy szerint én teljesen élvezném, ha valóban kompromisszum nélküli alternatíva volna az EV. Haterkedni semmi értelme, ez a trend, nemigen jön el egyhamar a szívó egyhatosok második reneszánsza.
5. pont az használatfüggő. Aki bejárásra használ autót sosem tölt nyilvános oszlopon csak otthon annak kevesebb idejébe tart töltögetni az autót mint benzinkútra járogatni. Aki sokat használ nyilvános töltőt és hosszú utakat tesz meg ahol várni kell a töltésre ott tényleg számít a töltési sebesség. Ez amúgy DC-n 15 és 30 perc szokott lenni a jobb kocsiknál (10%-80%).
9. Az EVk drágák jelenleg. Ez a legnagyobb gátja a terjedésüknek.
Ez az Európai autókra igaz. A kínai autókra már nem igen. Illetve, ha megnézel egy Tesla Model 3/Y-t és egy hasonló tudású hagyományost, akkor máris nem jóval drágább.
Ez már önmagában deklarálja, hogy csak európai típusokat lehet vizsgálni, hisz sem a Teslának, sem a kínai modelleknek nincsen azonos ICE alternatívája. És, ugye, aki csak azért sem akarja belátni, amit írsz, az egyből azzal jön, hogy "De az nem ugyanaz a modell!"
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
"De még ez sem biztosítja azt, hogy olykor ne legyen akár 10 százalékpontos eltérés a tervezet és a valóság között, így ha valaki nem hagy rá 10%-ot, akkor nagyon könnyen meglepetés érheti."
Ha valami nagyon tetszik a Teslában akkor pont az, hogy nagyon jól saccolja h hány % maradék töltéssel "érsz oda" (és vissza!).
Tud hatótávot számolni de a százalék egy sokkal használhatóbb adat szerintem.
Gyakorlati tapasztalatom az hogy pl. utánfutó ráakasztása esetén a pillanatnyi fogyasztásból azonnal látod hogy mennyivel nő (vagy nem nő) a fogyasztás és egy két perc alatt látod a "% mérőn" is hogy mennyivel "érsz oda". Fogyasztás alulbecslést még nem láttam, felülbecslést igen - amit korrigál szépen. Ez egy 2016-os autó - nyilván friss szoftverrel(!).
Gábriel Ákos
Hófehér Telsa 30 https://spaceindustries.co.nz/__static/4f44b9f7bca42c7e2bd2d45bc11cb313/electric-vacuum-catalog-2022_-220216-_page_15.png
Megvan miért vánszorognak 80-nal a Tesla-sok :D ^
trey @ gépház
Az us egy urbánus legenda, hogy a teslások 80-al vánszorognak. Ha valami bizonyítékkal előállnál az jó lenne, ez így csak pocakra csapott bemondás.
Szerintem össze kevered az agresszív versengő magatartást a türelmes nyugodt vezetéssel. A hangos motorzaj stresszbe hozza a sofőrt, míg a zajnélküli élet nyugodtabb állapotot eredményez.
Ismerek embert aki az autóba ülve teljesen megváltozik. A teljesen normális viselkedése átfordul agresszív állatba amikor autóba ül. Már attól felpörög a pulzusa, hogy látja a MB jelet az orra előtt.
Ott van vastagon kiszedve a kommentben, amire válaszoltál!
🤷♂️
Kiderült*, EV-senek is számít az idő.
(* mármint eddig is tudtuk, hogy fals duma ez a pisiszünet copium)
trey @ gépház
Nem a fikcióra válaszolgatok, hanem a valóságra. Tény, hogy a zaj stresszt okoz. A stressz meg agressziót… Ezért van az hogy mehetek 180-al, akkor is kitapossátok a verda lelkét, csak hogy nehogy már ne te legyél a király!
Eddig még semmit sem sikerült érdemben hozzátenned a témához. Kellemetlen talán amit összeszedett a szaksajtó erről?
trey @ gépház
Érdemben reagáltam a faszságaidra! Én ha 130-al akarok menni a pályán akkor azt nem tehetem, mert vagy a belsôben 130-al tartom fel a faszgabókat, vagy a külsôben szorulok begy 82-vel haladó kamion után... Mit nem értesz Elvtárs?
:D
Semmiféle elvedet nem osztom és ezt kiváltképp érvényes a EV-kre!
Az autópályás nyomoraitokat nem kell magyarázni, elég végignézni:
trey @ gépház
Nem nekem vagy Elvtárs, hanem a haverjaidnak!
És a faszság meg nem érdekel, mert még ha 0- n van a kijelzô, akkor is visszaad 3-5%-ot. A Tesla hires arról, hogy nem szokott lemerülés miatt otthagyni senkit! Nem is olvastam hasonlót sehol... Olyat már igen, hogy Dzsudzsáknak kifogyott a benya a Lánc-hídon...
:D :D :D
trey @ gépház
^^U2
Nem nagyon tudok mit kezdeni a habókos baromságaiddal. Neked a villanyautosok.hu listájával kell vitatkoznod, nem velem. Nem látom a tételes cáfolatod a listájukra.
Veled együtt ^
trey @ gépház
Ó b+ egy még a hup-nál is fapadosabb oldalt hivatkozol, amit én elvből nem követek. Sőt autós oldalakat sem nézegetek, és most sem fogok rákattintani a kedvedért sem! Én csak a saját független véleményemet írom meg, és a te posztjaidat a te saját gondolataidként kezelem! Erről szól a fórumozás, nem arról, hogy mit gondolm valaki más. Ha belinkelsz valamit, akkor azt magadévá is teszed a szememben!
Hát, pedig ezt az oldalt is ti hoztátok ide referenciaként. :D Már ez se jó?
trey @ gépház
Én? Soha nem olvastam még ezt!!!
A Hupot se kéne, mindenki jobban járna.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
Jákub egy .
neut @
Nem olvassa ezt se. Csak írja!
trey @ gépház
A fenti mondat azt jelenti, hogy nem 140-nel megy, hanem 130-cal vagy 120-szal.
Én is gyakran járok 140 helyett 120-szal, mivel halkabb, biztonságosabb és nem 12 l/100 km a fogyasztás, hanem csak 8,5. A fogyasztási adatból kitalálhatod, hogy nem tisztán elektromos autóról van szó. ;-)
Látogass el egy holland autópályára és meglesz a bizonyíték. Nem egyet láttam, aki az első sávon, a teherautók szélárnyékában közlekedett. Mondhatnám azt is, hogy már megszokott látvány. Jó, ha belegondolunk, hogy ott már majd mindenütt 100 km/h a megengedett sebesség, akkor a 80 érthető. Kevesebb fogyasztás mellett 10-15 perccel hosszabb utazási idő már megéri.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
Hát ezt nem hiszem el neked!
A hollandok nagyon egy spórolós nép, nem technikai oka van, ha ilyet láttál. Ismerős mesélte, hogy többször látogatóban volt holland barátainál hidegebb időszakokban és állandóan fázott náluk. Egyszer kérte, ha lehet, fűtsenek már egy kicsit. Nagy büszkén mondták, csak neki csak az ő szobáját beállították 18 fokra :D. Ők meg vastagabb takarót használtak.
Az egy dolgo, hogy nem fűtenek, de még télidőben is nyitott ablaknál alszanak a hálószobában. Nem biztos, hogy a spórolás miatt nem fűtenek, hanem mert ők a hideget szeretik.
Megint a gyakorlatlanság. 😉 Az 5 perces töltés az kb az anomália kategória. Ezeket még én is ki szoktam hagyni. Tipikusan ilyenkor 5-10km/órával veszed vissza sebességet.
Ha 80km/órára emiatt vissza kéne venned a sebességet akkor nagy valószínűséggel jobban járnál az 5 perces töltéssel.
Amúgy az autópálya fizetőkapun kívüli töltők nagy szívás tud lenni. Ilenykor még a Teslások is pálya mellett töltenek pl IONITY-n.
Lassan 1000 oldalas könyvet kéne írni arról, hogy "Hogyan kellene használni egy EV-t, hogy odaérj". Mert egy kibaszott autótól azt várom, hogy problémamentesen elvigyen mindenféle készülődés meg tervezgetés nélkül A-ból B-be, nem azon pörögni állandóan, hogy hol, merre, melyik ország melyik töltőjén mi fog éppen várni.
trey @ gépház
Beülsz beütöd a cél-t a navigációba ahová menni szeretnél. Mész. Ez nem bonyolult. 😉
Azért tűnik annak, mert ismeretlen ez a világ számodra és nincs saját tapasztalatod.
Ez a Teslánál működik a kezdetek óta. Más EV-nél azért ez nem ennyire egyszerű. Nem kevés EV-t adtak el olyan navigációval ami nem tud töltést tervezni. (Az enyém sem tud. Fel kellett okosítani 😉)
A SuC-on töltő Tesláknak még applikácóval bűvészkedés problémájuk sincs. A SuC-ok egyformák és csatlakoztatás után azonnal tölteni kezdenek.
Én dízellel is terveztem. Nagy utak előtt szemrevételeztem a kocsit, keréknyomásokat be kell állítani, illendő kitakarítani kívül belül. Lehet ezért nem látom problémának az EV-t?
Mondjuk aki gondol egyet és kiruccan egy 1000km-es útra mindenféle felkészülés nélkül és a vakszerencsére bízza a tankolást és kajálást annak lehet nem jó az EV...
Valós 1000km-es hatótáv igény, évi 3000km-es futásteljesítménnyel!
Ők kimentek párizsba és meg voltak elégedve: https://www.traffix.hu/blog/posts/3031?fbclid=IwY2xjawF87hxleHRuA2FlbQIxMQABHbBIy21sd_lEBOMAUurg0rquD79xGtmJZtCLRxl6f3ciNALZHO7kH1F8Gg_aem_2zwGcjIlWxAxwoAzQQVw-g
Pedig olyan amatőr hibákat elkövettek, hogy mindig 100%-ra töltötték a kocsit és nem vettek IONITY powerpasst vagy Tesla SuC előfizetést. Ha még egyszerűsíteni akartak volna vesznek egy Elli drivehighway-t egyből spórolnak vagy 40%-ot a töltések árán és kb mindenhol működik az RFID...
Jaja, megbeszéltük. Az EV az a jármű, amivel nem arra megyek, amerre akarok, hanem arra, amerre az autó akar.
trey @ gépház
Ha már akarsz valamerre menni akkor feltételezek valamiféle tervezést. 😉
Ha nincs tervezés, honnan tudod, hogy nem arra mész amerre akarsz? 🤣🤣🤣 (Az uticélt csak megtervezed???)
Olvasd el a fenti "amatőr" kisautós EV utazást párizsba amit linkeltem. Szerintem ők is odajutottak ahova menni akartak, pedig EV-t sosem használt ember megmondta nekik, hogy hülyék.
A konklúziójuk meg, hogy:
Jaja, sajtreszelővel is lehet rejszolni, de nem Párizs felé kell jaszkarizni, hanem, elindulni mondjuk dél felé. Egy görög szigetre. Végig a Balkánon.
trey @ gépház
Oda repülőgép való, nem autó. Csak a határokon várakozással eltöltesz fél-egy napnyi időt (ha nincs szerencséd).
Szerbiában egyáltalán nem rossz a töltőhelyzet (már most sem): https://pannonrtv.com/rovatok/gazdasag/szerbiaban-az-autopalyakon-minden-62-kilometeren-lesz-elektromos-tolto
Bulgária kb töltőparadicsom és már Görögország sem problémás.
Ha már Tesla. Egy Model 3LR-el 3 megálló Thesszaloniki Budapestről. Egy szegeden (5 perc 😉), Egy Belgrád (15 perc) és egy Aleksinac (Nis előtt kicsivel) (1 óra 23 perc - érdemes ekkor ebédelni).
Végig Tesla Supercharger, nulla problémázás applikációkkal meg egyebekkel...
Ahogy Párizsba is. De ha már bepéldálóztál, akkor példa, hogy éppen arra is el akarhatna indulni az ember. Ha merne.
Nem tudom mire alapozva állítod ezt, kb. az összes nagyobb turistacélpont szigetére járok évente kétszer - Kréta, Kefalónia, Rodosz, Santorini, Zakintosz stb. - zéró villanyinfra van. Ebből kifolyólag záró az EV-k száma is. Egyszer láttam egy töltőportot (1 darab), az se működött.
trey @ gépház
Megnéztem a töltőtérképet. Sima liba főleg egy Tesla-val, de még a Berlingómmal is megoldható. 3 éve ez volt a helyzet: https://villanyautosok.hu/2021/11/16/villanyautoval-kretara/
Itt tudsz nézelődni: https://www.plugshare.com/. Attól, hogy nem látod sok helyen van töltő. Ezek nem annyira feltűnőek mint egy benzinkút. Jobb esetben a szállásadó is tud adni egy schuko-t és akkor mint otthon nagyon kényelmes a töltés. AC töltő is kb minden szigeten van.
Kréta szigetén 219 töltőpontot mutat a plugshare, ebből 10 DC is van.
Kefalónia szívás mert csak 1 DC töltő meg 2 AC van de azt is javítják. Oda kell az áramot biztosító házigazda, vagy feltöltve kell a szigetre kompozni.
Rodosz: 12 helyen lehet tölteni, ebből 3 DC.
Santorinin 2 helyen tölthetsz nyilvánosan. 1DC egy AC.
Zakhintoszon a reptér mellett van 2 AC.
Ezeken a kis szigeteken ha EV-d van nem kell nyilvános infra ha odavalósi vagy és van áramod... Ha véletlenül autóval érkezne oda valaki meg tudja oldani.
Kísérleteznek az elektromosítással: https://www.volkswagen-group.com/en/press-releases/electric-island-astypalea-transformation-of-mobility-fully-underway-17312
Jaja, 1 hónapja láttam azt az egyet! Elektromos autót egyet se :D
trey @ gépház
Elhiszem, hogy nem láttál. Mivel nincs zöld rendszám nehezebb is felismerni.
Jaja, mert azt gondolod, hogy nem ismerem fel őket :D :D :D
Általános jellemzők:
:D
trey @ gépház
Ehhez képest az én Berligómon csak a hűtőmaszk más mint a benzinesen + van 2db pici ë betűm meg pluszban egy kicsi kék keret a ködlámpánál meg az airbumpon. A zöld rendszám nélkül tuti nem mondanád meg a forgalomban, hogy elektromos...
Szuper, messziről meg lehet ismerni őket. Jön a metróhang :D
Álkipufogó van rajta? :D
trey @ gépház
Kipufogó sem megkülönböztető. Egyre több benzinesen látom, hogy a környezetvédelem 🤣 nevében el van rejtve a kipufogó.
Főleg olyan típusoknál ahol ugyanabba a kasztniba megy az elektromos meg a benzines is.
Ha a prémium audidban ülsz én meg egyeneltesen haladok akkor:
Jaj, hagyjuk már ezt a hülyeséget! Nem csak autóban ülve lehet autókat látni.
trey @ gépház
Ok akkor ezt hogyan különbözteted meg? https://www.peugeot.hu/modellek/uj-208.html
(hacsak nem hátulról megnézed van-e kipufogója - semelyik mésik szögből nem látszik a különbség...)
Igen, ahogy kifejtettem, az elektromoson nincs kipufogó 🤷♂️
Sőt, ha becsukom a szemem, akkor még ennyit se látok belőlük.
trey @ gépház
Azért olvasd vissza az elektromos autók jellemzőiről a listádat: https://hup.hu/comment/3126406#comment-3126406 ;)
https://hup.hu/comment/3126430#comment-3126430
trey @ gépház
ez itt nem a Tesla fanboyok témaköre? Láttál már visszapillantó nélküli Teslát!? Kb. ezért nem ér szart sem a véleményed.
Ha durvát akarsz látni ebben a témában: https://villanyautosok.hu/2022/09/06/hetezer-kilometeres-utazas-teslaval-magyarorszagrol-irakba/
Na ez kihívás. (de mint a példa mutatja ez is megoldható)
Vezettem én már Pestről Görög szigetre. Váltott sofőrrel, 19 óra alatt értünk oda.
Soha többet.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Mé!? Gorögben nincs villany?
Már megint úgy csinálsz, mintha ilyesmit az ember csak elektromos autóval csinálna. A valóság ezzel szemben az, hogy hosszabb utat benzines, dízel és alkoholos autóval is érdemes megtervezni.
Vagy lehet az is, hogy nem, és akkor előjön az, hogy az autópályán visszaveszem a sebességet, mert a következő kút mondjuk 60 km-re van, és ugyan azt írja az autó, hogy még 80 km-re van benzin, de megtett kilométerenként 2-vel csökken a számláló. 140 helyett 110-zel menve meg odaérek. Vagy volt olyan is, hogy rádöbbentem, hogy 100 km-re van alkohol, de a következő kút messzebb van, szóval vissza kellett fordulni, menni visszafelé kb. 60 km-t, hogy teli tankkal (400 km hatótáv) indulhassak neki a hátralévő szakasznak.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
A függőség kemény dolog...
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
Jákub egy .
neut @
400 km hatótáv
Ez valami városi bevásárló kocsi? Nagyautóm ha telitankolom, kiír 1250km-t. Én nem akarok annyit menni egy nap.
VW CrossFox. 40 literes tank, 1.6-os motor alkoholból 10l/100km-t fogyaszt átlagban.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
trey @ gépház
Azért a 200kW teljesítmény brutál sok.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Egyébként is vannak a Tesla töltőinél gyorsabb töltők.
A Tesla Superchargerben szerintem nem az a pláne, hogy "leggyorsabb", hanem az, hogy olyan országokban, ahol sok Tesla van, nagyon jó a lefedettség, és integrált az útvonaltervezéssel és a fizetéssel.
Persze ez egy kicsit mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás kérdés azoknak az országoknak, ahol kevés a töltő és kevés az autó is.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
valóban vannak új modellek, amik kenderbe verik a Teslákat töltésben, mint pl. az új Porsche Taycan
de ez a hasonlat kicsit sántít, nézzünk egy Tesla Model Y-t és a német ipar egyik büszkeségét, a VW ID.4 GTX, mindkettönek kb 80kWh-s akksija van (Taycan 105kWh). Ezek árban és felszereltségben is nagyjából hasonlóak.
Vagy a BMW iX3-as mint összehasonlítás.
érdekes módon, se a BMW-nek, se a VW-nak nincs olyan nagy csúcsteljesítménye, de a 80%-ra töltés a Teslánál csak kb 5 perccel gyorsabb. szóval aki a fenti állítást nyomatja, még nem foglalkozott töltési görbékkel. Ennél sokkal zavaróbb, ha véletlenül egy V2-es SuC-ot fogsz ki, aminek max 125kWh a teljesítménye, dinamikusan 2 kocsira osztva, ha 2 kocsi tölt rajta. De ezt fölösleges most felfújni, mert úgy is cserélik öket v4-esekre. Ilyenkor volt már, hogy más szolgáltató töltöjéhez álltam be - sokszor a SuC park mellett van egy másik töltö park is.
az viszont tény, hogy a SuC-nál pofon egyszerü rádugni a töltöt a kocsira és nem kell applikácíóval mókolni. Azt sem adom, hogy nagy szívás lenne Olasz- vagy Franciaországban lehajtani és megkeresni a töltöket. már 2x voltam Korzikán Y-al és ebben se én se a párom nem lát problémát. A wc-k cserébe tényleg sokkal tisztábbak mint egy sima benzinkúton (álltalában).
aki képes egy mondatban leírni, hogy "német" és "prémium" az egyéb aljasságokra is képes. Onnantól számítva az ő mondanivalója nem ér semmit. Semmit!
A premium nem azt jelenti, hogy sose robban le es megbizhato. Konnyen lehet hogy hetente megy autoszerelohoz (VW, kozeli ismeros).
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Hogy kerül a VW egy prémiumról szóló beszélgetésbe?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Mint csoport? ;D
Nem.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Német prémium nincs! :D
Ha nincs német prémium akkor milyen van?
A Porsche nem prémium?
Gábriel Ákos
Trey: Telsa direkt van így írva?
http://szolarenergia.hu
A hálózatépítést csak elkezdeni lehet, befejezni soha
Igen, bait tibykének, plusz a kattintások miatt!
trey @ gépház
Adjál kölcsön generátort holnapig
Most, hogy már minden “cáfolatod” sárba hullott, lehetne egy EV fika mentes napot tartanod?
Trey: kicsit nem vagy elfogult amúgy a témában? Csak kérdezem, nem kötekedni akarok vagy bizonygatni a másik oldal vagy ezen oldal igazát. ;)
http://szolarenergia.hu
A hálózatépítést csak elkezdeni lehet, befejezni soha
Egyáltalán nem vagyok elfogult. Egyszerűen nem veszek félkész termékeket.
trey @ gépház
A Tesla félkész vagy minden is? Fent arról arról hablatyoltál, hogy az " átlagnak " neked nem opció... Ez így igaz, de pl az osztrák, német, USA átlagnak elérhetô. Ôk kapnak elfogadható lízing ajánlatot... Ez gazdasági helyzet miatt van így...
Szóval az átlagnak nem elérhetô mert drága, vagy a minôséggel van problémád?
Mindkettôt furi a te szádból hallani, miután megírtad a prémiumos bejegyzésed...
Az EV-zés - beleértve a Telsa-t is - egy félkész közlekedési forma. Majd szólj, ha a kompromisszumok már megszűntek!
trey @ gépház
Az "átlagnak" mindig lesznek kompromisszumok. Majd szólj, ha már nem az "átlagba" tartozol, és lesz önálló véleményed!
Pont ez az, hogy 15 éves Swift amit az átlag is megvehet kevésbé kompromisszumos.
Aki azt állítja, hogy egy 15 éves autó (vagy akár bármely autó) nem kompromisszumos, az hazudik. ;-)
Az igaz, hogy a legtöbb embernek kevesebb a kompromisszum egy 15 éves Swift, mint egy hasonló árú elektromos esetén.
Ám az is biztos, hogy vannak olyan emberek, akiknek jobban megéri (kevesebb a kompromisszum) egy 60-100 km-t megtételére alkalmas elektromos, mint az ugyanolyan árú Swift. Pl. ingázni akar szomszéd falu és város között, vagy csak városi közlekedésben akarja használni, ...
Mesélj, mennyiben kompromisszumos plö egy 15 éves superb?
Nincs bajom a régi autókkal, de szegény 2007-es kombi oktáviával nem csíptük egymást addig a két hónapig, amíg nálam volt. Indokolatlanul nagy a hátsója, az utastere meg ahhoz képest nem kényelmes, ezt a hokizós váltó megy annyira nem jött be, hogy párszor majdnem belefaroltam lámpánál a mögöttem lévőbe. Érdekes módon egy másik VW beli szintén hokis váltós autóval nem volt ilyen gondom.
Ha nincs hangja, a motor rezgése nem érződik, nem puffog ki semmit, nem kell olajat cserélni, a napelemről tudod tölteni a városban való járáshoz, kis helyen elfér, ..., akkor nincs semmilyen kompromisszum senki számára sem.
Azt nem tudjátok megérteni, hogy nincs tökéletes autó mindenki számára. Mindenki hoz valami kompromisszumot és azok alapján választ. Legyen olcsó, legyen nagy, legyen kicsi, legyen csendes, legyen hangos, legyen olcsó fenntartani, ...
Ráadásul minél idősebb egy autó, annál több hibalehetőség jöhet elő.
Ha nem lenne semmi kompromisszum, akkor mindenki 15 éves Superbet venne. ;-)
Azt tegyük hozzá, hogy ha fontos autó mert nincs más alternatíva, akkor egy 15-évesből 2 is kell belóle, hogy legyen "melegtartalék" másnapra, mert ha lerohad, akkor az lerohad...
Új autó mellé is kell tartalék, mert ha neked jönnek, akkor az nem megy sehová. Nálunk ezért van kettőnkre 3 autó.
Az új autót nyilván szervízben javítják ha neked mennek, és akkor kapsz csereautót is. A 15 éves Audit viszont nem olyan szervízben javítják, mert az GT lenne kapásból.
Vagy kapsz kölcsön autót, vagy nem. Én erre nem alapoznék.