Hozzászólások
Alapvetően nem is rossz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A másodperc alapú követési távolság meg relatívabbá teszi annak fogalmát.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak újabb pénzbeszedési módi, ahogy osztrákoknál is bírságolnak kamerák alapján a követési táv be-nem-tartása miatt.
Felkészül a szakasz-kamera: 2 pont között csinál a belépéskor és kilépéskor fotót, az eltelt idő alapján számol átlagsebességet. Hiába nem hajtottál gyorsan a fotó konkrét pillanatában, ha a kiszámolt átlagsebességed sok, akkor térhajtómű hiányában az lesz a feltételezés h. a 2 pont között viszont gyorsan mentél. Ez alapján a feltételezés alapján megy a büntetés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez alapján a feltételezés alapján megy a büntetés.
Bárcsak bevezetnék nálunk is...
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ideje lenne már. Kedvencem a nem sietek de nem sajnálom a benzint típus. Régebben sűrűn jártam a Debrecen - BP vonalat, rengeteg olyat láttam aki már pest környékén tolta mint a hülye aztán véda alatt 80 és megint nyél. Én belőttem a tempomatot fix 140-re és kb egyszerre értünk oda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es meg szerencse, hogy nem a svajci modellt vesszuk at, az 1km/h tullepesi limittel (FIXME). Bar ez a KRESZ meg nagyon keplekeny...
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Allright then:
https://www.fedlex.admin.ch/eli/cc/2008/352/de#art_8
tldr: Nem 1km/h a tullepesi limit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszi a kiegeszitest/pontositast, szerencsere meg nem kerultem szembe a svajci ertekekkel, de ez az 5-7 km/h amugy vallalhato (szemben a mai 15+3 -al, amit sajnos ki is hasznalnak sokan).
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem éppen egyértelműbb, legalábbis ehhez képest:
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.
Azt gondolom, ezt a gumicsontot próbálja számszerűsíteni (persze ökölszabályok eddig is voltak, csak nem voltak leírva).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira azért nem is jó, mármint szabálykövető autósok részéről:
"Itt szeretnék másodperces szabályozással kiegészíteni a mostani KRESZ-t."
"„Az elöl haladó vészfékezése esetén is meglehessen állni” – így hangzik a javaslat a követési távolsághoz kapcsolódóan."
Alapvetően nem lenne gond ezzel, ha lenne megfelelő mérőműszer az autóban. Ahogy van sebességmérő és ez alapján tudható, hogy most a megengedett sebesség alatt vagy felett autózik valaki.
A követési távolság mérésére is kellene valami távolságmérő ami a távolságból és az aktuális sebességből kiszámolja, hogy mennyi "másodpercre" van az előtte haladó jármű. Ha tudod az időt, akkor számonkérhető ennek betartása is.
Hasonló segítség kellene a vészfékezésre is.
Ez utóbbi szabály viszont a büntető fékezők áldozataiból csinál elkövetőt. Ha előtted büntető fékeznek és ebből baleset lesz, akkor az lesz a hibás aki előtt büntető fékeztek, mert nem tartotta be követési távolság szabályt.
A követési távolság nem mindig tartható be. Előzéskor jóval közelebb szoktak szerintem menni ahhoz a járműhöz akit meg akarnak előzni, nem pedig ~50 méterrel korábban (90 km/h + 2mp szabály = 50m).
Előzés végén meg ha a megelőzöttet nem akarod követési távolság szabályszegését előidézni, akkor csak újabb 50m után sorolhatsz csak vissza, hogy neki is meglegyen a 2mp-es szabály.
Ez azt jelenti, hogy előzéskor legalább 100m + megelőzött jármű hossza időt kell a szembejövő sávban tölteni, a fentiek alapján.
Egy nyerges kamion kb 15m, vagyis kb 7db kamionnyi hossz alatt lehet megelőzni 90 km/h sebességnél egy suzukit, aki pl. 80 km/h halad. Ekkor a sebesség különbség 10 km/h vagyis az előzés kb. 36mp vesz igénybe. Szerintem senki sem előzött eddig így.
Ez jó vagy sem, döntse el mindenki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez jó vagy sem, döntse el mindenki.
Szerintem jó! Egy normális EV-vel megugorható! 🍿
Nem is értem a "seggben nyomulókat", hogy nem érik fel ésszel, hogy ha satuzik előttük egy teherautó, esélyük sincs megállni!? Mert egy teher előtt nem is látod a forgalmat! Amúgy meg ha belegondolsz nem is lesz szükséged előzgetni a tgk-at, mert azok is majd 90-el mehetnek mint Te is. Gyorsforgalmi utakon, autópályákon meg lesz lehetőséged előzni a belső sávban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott az út szélén a jelző oszlopok, azok 50 méterenként vannak. Abból lehet látni, hogy megfelelő a követési távolság vagy sem. (ha jól emlékszem, nekem annó úgy tanították, hogy sebesség fele méterben az ideális követési távolság. Persze ez pl. városban nem tartható)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha csak a városban nem lehetne tartani, akkor egész élhető lenne a közlekedés. De még az M3-as, M0-on se lehet mindig tartani, főleg ha sokan vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De még az M3-as, M0-on se lehet mindig tartani, főleg ha sokan vannak.
Dehogynem. A követési távolság csak azon múlik, aki hátul van.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem éppen... normál követési távolságot tartva jönnek be eléd féktávolságon belül, emiatt lassítanod kell, és újra és újra... ez is fárasztó (idegölő) lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan erre gondoltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A követési távolság mérésére is kellene valami távolságmérő ami a távolságból és az aktuális sebességből kiszámolja, hogy mennyi "másodpercre" van az előtte haladó jármű. Ha tudod az időt, akkor számonkérhető ennek betartása is.
Eddig se volt semmi mérőeszköz erre, mégis vannak olyan jegyzőkönyvek, amely szerint a balesetnek az oka a nem megfelelő követési távolság volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cipzár elv
Nagyon adom, csak az a baj, hogy az első öt évben minden ilyen sávhoz rendőrt kéne állítani, hogy az emberek be is tartsák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez nem rendőr kell, hanem egy kis közlekedési kultúra szemléletváltás. Jelenleg a közlekedők nagy része gladiátornak gondolja magát, vagy hegylakónak. A közlekedés nem egy társas tevékenység számukra, hanem harc az első(bb)ségért. Ha 3 méterrel hátrébb kerül azáltal, hogy beengedett valakit, máris vérszemet kap és jön az agresszió.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, hogy érjük el a szemléletváltást?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglepő módon edukációval. Promóanyag / kampány, pl plakátokon / táblákon azokon a helyeken, ahol alkalmazni kellene. Az oktatásnál be kell venni a képzésbe, hogy igen, hiába van neked elsőbbséged ha látod, hogy be akar sorolni, akkor igen paraszt, vedd el a lábad a gázról és engedd be magad elé.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mentő elől lehúzódnak az emberek, ez teljesen jól működik ahányszor csak látom a főfaluban nap mint nap.
A hülyék amerikájában meg van fent félmillió videó jutibon h. csak áll a mentő a dugóban és hosszú percekig senki nem mozdul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mentő elől lehúzódnak az emberek, ez teljesen jól működik ahányszor csak látom a főfaluban nap mint nap.
Az utakon közlekedők döntő többsége nem mentővel jár. Aki igen, annak megvan rá az oka...
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mentővel szembeni viselkedés is a kressz-ből jön, táblázták pár éve hogyan húzodjon szélre a 2 sáv h. középen elengedjék a mentőt, és a tapasztalat alapján ezt be is tartjàk az emberek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
adott két sáv, ami 1 sávra szűkül: megszűnik a külső sáv.
A külső sáv üres, egy okos, a belsőből kimegy a külsőbe, és a sor elejére hajtva zipzár elvet követve kéri, hogy engedjem be. Edukálhatsz, de a rohadék pofátlan szart nem fogom beengedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helyes, ha van karosszéria-lakatos ismerősöd. Neki is élni kell valamiből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a gladiátor elv, amit fentebb említettem.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a Sanya elv. 😂
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak ha villámzár-elv lesz a kötelező, akkor mindenki erre számít, azaz a nép egyik fele kimegy a külsőbe (pontosabban nem jön be a belsőbe), másik marad a belsőben, és innentől nem lesz üres a külső sáv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen más tapasztalataim és érzéseim vannak a dologgal kapcsolatban az alábbi esetekben:
- Városon belül lassan mozgó forgalom és nem akarnak beengedni helyzet (nem zárovonalon átsorolás, stb...)
- Gyorsítósávos besorolás ahol a legjobb ha a forgalom ritmusával együtt becsatlakozol, persze amíg nem jön valaki akinek éppen akkor sietősebb és gyorsan zárja a helyedet.
- Autópályás javítások miatt 2x-3x kitett lassító figyelmeztetések miatt készülés, megmaradó sávba sorolás, majd jönnek az elfogyóban lévő de őt be kell engedni emberek. Ebből vannak a fél órás dugók. Dugó megszűnik, keresem a balesetet vagy, hogy miért mentünk lassan és nincs semmi más oka, csak az, hogy lassítgat a megmaradó sáv az utolsó méteres beengedések miatt. Persze egyik sáv sem megy rendesen. Pedig ha a figyelmeztetés tábláknál elkezdene átsorolni a maradóba és mondjuk a megengedett sebességgel vagy kicsit többel átmenne a szűkítésen a sor akkor nem állnánk ilyen helyen fél órát a semmiért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. ez elég tipikus viselkedés. Megemlíteném még az 'előremegyek a leállósávon, aztán csak beenged valaki' típusú autósokat, és a párjukat, a 'kivárod a sorod, kisköcsög' tailgatereket.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Patchet hova lehet kuldeni? Lenne nehany javaslatom.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
300kW is bekrült!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a komment így semmi. Linkelj mellé valamit.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
B+! Ott van fent a nyitóban!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elnézést bazdmeg, nem figyeltem bazdmeg. Bazdmeg.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez se rossz! Akinek a vérében van a vezetés az alkohol mellett, az ne vezessen versenyautókat közúton! Ez is közelmúltbéli eseményekre reagál, az egyik emlékezetes az a Fittipaldi volt aki az Árpád-hídon dobta el a gépet úgy, hogy megölt egy kerékpárost aki a korlát túloldalán biciklizett. Borzalmas belegondolni is.
De mi lesz a Teslásokkal? Van amelyik nagyobb összteljesítményű, nem? Pedig azok szent úriemberek, nem vagánykodnak vele ész nélkül, csak kell nekik a besoroláshoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
300kw az kb 408 LE, azért az nem kevés egy közúti forgalomban részvevő szgk-tól.
Mondjuk az S plaid-re meg írnak 1000 lóerőt... hmm akkor tényleg alábecsültem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sokkal szigorúbb lettem volna ezzel. Kisebb autónak 100 ló, nehezebb dögnek 150 de nagyon max 200 paripa is bőven kényelmesen elég a mindennapos közlekedéshez.
Ami efelett van azt én nem adnám tapasztalatlan sofőr kezébe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni