-

Fórumok

-

Hozzászólások

Csak újabb pénzbeszedési módi, ahogy osztrákoknál is bírságolnak kamerák alapján a követési táv be-nem-tartása miatt.

Felkészül a szakasz-kamera: 2 pont között csinál a belépéskor és kilépéskor fotót, az eltelt idő alapján számol átlagsebességet. Hiába nem hajtottál gyorsan a fotó konkrét pillanatában, ha a kiszámolt átlagsebességed sok, akkor térhajtómű hiányában az lesz a feltételezés h. a 2 pont között viszont gyorsan mentél. Ez alapján a feltételezés alapján megy a büntetés.

Ideje lenne már. Kedvencem a nem sietek de nem sajnálom a benzint típus. Régebben sűrűn jártam a Debrecen - BP vonalat, rengeteg olyat láttam aki már pest környékén tolta mint a hülye aztán véda alatt 80 és megint nyél. Én belőttem a tempomatot fix 140-re és kb egyszerre értünk oda. 

Szerintem éppen egyértelműbb, legalábbis ehhez képest:

27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.

Azt gondolom, ezt a gumicsontot próbálja számszerűsíteni (persze ökölszabályok eddig is voltak, csak nem voltak leírva).

Annyira azért nem is jó, mármint szabálykövető autósok részéről:

"Itt szeretnék másodperces szabályozással kiegészíteni a mostani KRESZ-t."
"„Az elöl haladó vészfékezése esetén is meglehessen állni” – így hangzik a javaslat a követési távolsághoz kapcsolódóan."

Alapvetően nem lenne gond ezzel, ha lenne megfelelő mérőműszer az autóban. Ahogy van sebességmérő és ez alapján tudható, hogy most a megengedett sebesség alatt vagy felett autózik valaki.

A követési távolság mérésére is kellene valami távolságmérő ami a távolságból és az aktuális sebességből kiszámolja, hogy mennyi "másodpercre" van az előtte haladó jármű. Ha tudod az időt, akkor számonkérhető ennek betartása is.

Hasonló segítség kellene a vészfékezésre is.

Ez utóbbi szabály viszont a büntető fékezők áldozataiból csinál elkövetőt. Ha előtted büntető fékeznek és ebből baleset lesz, akkor az lesz a hibás aki előtt büntető fékeztek, mert nem tartotta be követési távolság szabályt.

 

A követési távolság nem mindig tartható be. Előzéskor jóval közelebb szoktak szerintem menni ahhoz a járműhöz akit meg akarnak előzni, nem pedig ~50 méterrel korábban (90 km/h + 2mp szabály = 50m).

Előzés végén meg ha a megelőzöttet nem akarod követési távolság szabályszegését előidézni, akkor csak újabb 50m után sorolhatsz csak vissza, hogy neki is meglegyen a 2mp-es szabály.

Ez azt jelenti, hogy előzéskor legalább 100m + megelőzött jármű hossza időt kell a szembejövő sávban tölteni, a fentiek alapján.

 

Egy nyerges kamion kb 15m, vagyis kb 7db kamionnyi hossz alatt lehet megelőzni 90 km/h sebességnél egy suzukit, aki pl. 80 km/h halad. Ekkor a sebesség különbség 10 km/h vagyis az előzés kb. 36mp vesz igénybe. Szerintem senki sem előzött eddig így.

Ez jó vagy sem, döntse el mindenki.

Ez jó vagy sem, döntse el mindenki.

Szerintem jó! Egy normális EV-vel megugorható! 🍿

Nem is értem a "seggben nyomulókat", hogy nem érik fel ésszel, hogy ha satuzik előttük egy teherautó, esélyük sincs  megállni!? Mert egy teher előtt nem is látod a forgalmat! Amúgy meg ha belegondolsz nem is lesz szükséged előzgetni a tgk-at, mert azok is majd 90-el mehetnek mint Te is. Gyorsforgalmi utakon, autópályákon meg lesz lehetőséged előzni a belső sávban.

Ott az út szélén a jelző oszlopok, azok 50 méterenként vannak. Abból lehet látni, hogy megfelelő a követési távolság vagy sem. (ha jól emlékszem, nekem annó úgy tanították, hogy sebesség fele méterben az ideális követési távolság. Persze ez pl. városban nem tartható)

A követési távolság mérésére is kellene valami távolságmérő ami a távolságból és az aktuális sebességből kiszámolja, hogy mennyi "másodpercre" van az előtte haladó jármű. Ha tudod az időt, akkor számonkérhető ennek betartása is.

Eddig se volt semmi mérőeszköz erre, mégis vannak olyan jegyzőkönyvek, amely szerint a balesetnek az oka a nem megfelelő követési távolság volt.

Cipzár elv

Nagyon adom, csak az a baj, hogy az első öt évben minden ilyen sávhoz rendőrt kéne állítani, hogy az emberek be is tartsák.

Ehhez nem rendőr kell, hanem egy kis közlekedési kultúra szemléletváltás. Jelenleg a közlekedők nagy része gladiátornak gondolja magát, vagy hegylakónak. A közlekedés nem egy társas tevékenység számukra, hanem harc az első(bb)ségért. Ha 3 méterrel hátrébb kerül azáltal, hogy beengedett valakit, máris vérszemet kap és jön az agresszió. 

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Meglepő módon edukációval. Promóanyag / kampány, pl plakátokon / táblákon azokon a helyeken, ahol alkalmazni kellene. Az oktatásnál be kell venni a képzésbe, hogy igen, hiába van neked elsőbbséged ha látod, hogy be akar sorolni, akkor igen paraszt, vedd el a lábad  a gázról és engedd be magad elé.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

adott két sáv, ami 1 sávra szűkül: megszűnik a külső sáv.

A külső sáv üres, egy okos, a belsőből kimegy a külsőbe, és a sor elejére hajtva zipzár elvet követve kéri, hogy engedjem be. Edukálhatsz, de a rohadék pofátlan szart nem fogom beengedni.

Teljesen más tapasztalataim és érzéseim vannak a dologgal kapcsolatban az alábbi esetekben:
- Városon belül lassan mozgó forgalom és nem akarnak beengedni helyzet (nem zárovonalon átsorolás, stb...)
- Gyorsítósávos besorolás ahol a legjobb ha a forgalom ritmusával együtt becsatlakozol, persze amíg nem jön valaki akinek éppen akkor sietősebb és gyorsan zárja a helyedet.
- Autópályás javítások miatt 2x-3x kitett lassító figyelmeztetések miatt készülés, megmaradó sávba sorolás, majd jönnek az elfogyóban lévő de őt be kell engedni emberek. Ebből vannak a fél órás dugók. Dugó megszűnik, keresem a balesetet vagy, hogy miért mentünk lassan és nincs semmi más oka, csak az, hogy lassítgat a megmaradó sáv az utolsó méteres beengedések miatt. Persze egyik sáv sem megy rendesen. Pedig ha a figyelmeztetés tábláknál elkezdene átsorolni a maradóba és mondjuk a megengedett sebességgel vagy kicsit többel átmenne a szűkítésen a sor akkor nem állnánk ilyen helyen fél órát a semmiért.

Patchet hova lehet kuldeni? Lenne nehany javaslatom.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Ez se rossz! Akinek a vérében van a vezetés az alkohol mellett, az ne vezessen versenyautókat közúton! Ez is közelmúltbéli eseményekre reagál, az egyik emlékezetes az a Fittipaldi volt aki az Árpád-hídon dobta el a gépet úgy, hogy megölt egy kerékpárost aki a korlát túloldalán biciklizett. Borzalmas belegondolni is.

De mi lesz a Teslásokkal? Van amelyik nagyobb összteljesítményű, nem? Pedig azok szent úriemberek, nem vagánykodnak vele ész nélkül, csak kell nekik a besoroláshoz.