[...]
Követési távolság – Itt szeretnék másodperces szabályozással kiegészíteni a mostani KRESZ-t. Egy konkrét példa erre, autópályán a tervek szerint kötelező lesz két másodperces távolságban követni az előttünk haladót. Két másodperc reakcióidő azt jelenti, hogy 130 km/órás sebességnél ennyi idő alatt 72,2 méter a megtett távolság, ez nagyjából megegyezik a mostani sztrádás útburkolati jelek közötti útszakasznak. Lakott területen kívül egyéb úton egy másodperc a javaslat.
[...]
Vészfékezés – Használják majd ezt a kifejezést is, de itt és most nem a felelőtlen „büntetőfékezés” értendő alatta. „Az elöl haladó vészfékezése esetén is meglehessen állni” – így hangzik a javaslat a követési távolsághoz kapcsolódóan.
[...]
Kaszkadőrvezetés – Többször elhangzott ez a hangsúlyozottan nem jogi fogalom, amely alatt a drifteléshez és a sűrű forgalomban haladók közötti szlalomozáshoz hasonló veszélyes járművezetői magatartást értettek.
[...]
Cipzár elv – Örömteli módon az elmúlt években egyre jobban működik ez a gyakorlatban, ezért – sok külföldi példához hasonlóan – rögzíti az új KRESZ a szabályozását.
[...]
Idősek a volánnál – Az egyre többféle autós matricákhoz hasonlóan (pl. Baby on board) bevezet az új KRESZ a már nem százszázalékos vezetési képességekkel rendelkező idősebb járművezetők megmutatására egy ilyen matricát.
Hozzászólások
Alapvetően nem is rossz.
A másodperc alapú követési távolság meg relatívabbá teszi annak fogalmát.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
Annyira azért nem is jó, mármint szabálykövető autósok részéről:
"Itt szeretnék másodperces szabályozással kiegészíteni a mostani KRESZ-t."
"„Az elöl haladó vészfékezése esetén is meglehessen állni” – így hangzik a javaslat a követési távolsághoz kapcsolódóan."
Alapvetően nem lenne gond ezzel, ha lenne megfelelő mérőműszer az autóban. Ahogy van sebességmérő és ez alapján tudható, hogy most a megengedett sebesség alatt vagy felett autózik valaki.
A követési távolság mérésére is kellene valami távolságmérő ami a távolságból és az aktuális sebességből kiszámolja, hogy mennyi "másodpercre" van az előtte haladó jármű. Ha tudod az időt, akkor számonkérhető ennek betartása is.
Hasonló segítség kellene a vészfékezésre is.
Ez utóbbi szabály viszont a büntető fékezők áldozataiból csinál elkövetőt. Ha előtted büntető fékeznek és ebből baleset lesz, akkor az lesz a hibás aki előtt büntető fékeztek, mert nem tartotta be követési távolság szabályt.
A követési távolság nem mindig tartható be. Előzéskor jóval közelebb szoktak szerintem menni ahhoz a járműhöz akit meg akarnak előzni, nem pedig ~50 méterrel korábban (90 km/h + 2mp szabály = 50m).
Előzés végén meg ha a megelőzöttet nem akarod követési távolság szabályszegését előidézni, akkor csak újabb 50m után sorolhatsz csak vissza, hogy neki is meglegyen a 2mp-es szabály.
Ez azt jelenti, hogy előzéskor legalább 100m + megelőzött jármű hossza időt kell a szembejövő sávban tölteni, a fentiek alapján.
Egy nyerges kamion kb 15m, vagyis kb 7db kamionnyi hossz alatt lehet megelőzni 90 km/h sebességnél egy suzukit, aki pl. 80 km/h halad. Ekkor a sebesség különbség 10 km/h vagyis az előzés kb. 36mp vesz igénybe. Szerintem senki sem előzött eddig így.
Ez jó vagy sem, döntse el mindenki.
Szerintem jó! Egy normális EV-vel megugorható! 🍿
Nem is értem a "seggben nyomulókat", hogy nem érik fel ésszel, hogy ha satuzik előttük egy teherautó, esélyük sincs megállni!? Mert egy teher előtt nem is látod a forgalmat! Amúgy meg ha belegondolsz nem is lesz szükséged előzgetni a tgk-at, mert azok is majd 90-el mehetnek mint Te is. Gyorsforgalmi utakon, autópályákon meg lesz lehetőséged előzni a belső sávban.