Telsa (fanboyok által terjesztett) legendák cáfolatai

Rendre előfordultak/előfordulnak itt is Tesla fanboyok/EV-evangelisták "szájából" olyan tévhitek, amelyeket most helyretettek:

Ne vegyél Teslát, ha ezekről nem tudsz!

A Tesla rajongók mindegyikénél megvannak azok a klisék és sztenderd válaszok, amikor kedvenc márkájuk előnyeit kell ecsetelni más márkákkal szemben. Ezek többsége ugyanúgy a múltból eredeztethető, mint a villanyautózással kapcsolatos tévhitek vagy inkább téves félelmek többsége, de van köztük olyan is, ami egyszerűen csak a többi márka ismeretének hiányából fakad. Az elmúlt években volt szerencsém sok különböző gyártó villanyautóit vezetni, így nem csak a Tesla, de a többi gyártó legfrissebb elektromos autóinak a képességeit is ki tudtam próbálni. Íme néhány dolog, amit a Tesla rajongók (többnyire) rosszul tudnak.

...

  • Hatótávszámítás

[...]

De még ez sem biztosítja azt, hogy olykor ne legyen akár 10 százalékpontos eltérés a tervezet és a valóság között, így ha valaki nem hagy rá 10%-ot, akkor nagyon könnyen meglepetés érheti.

[...]

  • Magyar bug

[...]

A Tesla a navigációba beállított Superchargerekhez közelítve előkondicionálja az akkumulátort, hogy a töltés a lehető legrövidebb ideig tartson. Viszont van az autók szoftverében egy olyan – teljesen érthetetlen – hiba, hogy ez az előkondicionálás magyar nyelvre állított kezelőfelülettel gyakran nem működik.

[...]

  • A Supercharger hálózat

  • [...]

  • [...]

  • A Teslák luxusautók

[...]

A Teslák a relatíve magas áruk mellé mindig is viszonylag magas felszereltségi szinttel rendelkeztek. A Model 3-nál és Model Y-nál is alap a teljes üvegtető, a műbőr (Tesla terminológiában vegán) ülés, a motoros ülésállítás, az ülésfűtés elöl és hátul, a nagy képernyő, a navigáció, a vezetéstámogató rendszer (Autopilot) és az a rengeteg szoftveres ügyesség, amit beépítettek. Nem is csoda, hogy ez sokakat, akik nem valamelyik prémium márka vevői voltak a luxusra emlékezteti. De azért vegyük észre, hogy ez a német prémium márkáknál maximum a legalsóbb kategóriás termékekkel lenne pariban. A klasszikus prémium gyártók sokkal minőségibb belsőt, több konfigurációs opciót és kényelmesebb utasteret kínálnak.

[...]

🤷‍♂️

Hozzászólások

De még ez sem biztosítja azt, hogy olykor ne legyen akár 10 százalékpontos eltérés a tervezet és a valóság között, így ha valaki nem hagy rá 10%-ot, akkor nagyon könnyen meglepetés érheti.

Véletlenül idekeveredett egy komment a benzines autókról is :)

A Teslák luxusautók

ROTFL

Engem a "magyar bug" szórakoztatott legjobban. Igazi szoftverfejlesztői remek :D Mármint hogy magyar nyelv esetén, hol működik, hol nem :D :D :D :D

A többi legenda is megfizethetetlen, pl. a mikor hajtsunk le az autópályáról ... Csak lusta voltam kiemelni. Olvassa le mindenki maga :D :D :D

trey @ gépház

Az a különbség, hogy 1100->700km hatótáv csökkenés plusz tíz percet jelent 10óra utazás alatt. Nem kell kitérni Sormásra 4 kávét inni, mert úgysem sietünk. Láttam ott a Teslásokat, mind beült az étterembe, mert úgyis éhesek voltak és jól esett kinyújtani a lábukat is.

Hát, ezek érdekes felvetések. Nekem ICE autóm van, és ha városban használom 11 litert fogyaszt, ha meg országúton akkor 7-et. Ha pesti dugóban araszolok másfél órát, simán lesz 10% magasabb fogyasztásom, mint amit várnék a táv alapján.

A "luxus" titulus érdekes kérdés: ebben lehet igaz, hogy a Tesla luxusautó, mert drága (ezt akkor aggatták rá, amikor még csak Model S és X volt, 100 ezer USD-s árakon). És ez igaz is, mert az a luxus, ami drága. Azt helyesebb lenne mondani, hogy a Tesla (lehet) luxusautó, de nem prémium autó (ami viszont a minőségre vonatkozó jelző), mert nem az. A luxus és a prémium nagyon nem ugyan azt jelenti.

bátyám ICE autójába átültem és 200km-en keresztül csak nőtt a megtehető hatótáv, akkora különbség van a vezetési stílusunk között :D

 

amúgy en bloc szánalmas ez a látványosan negatív támadó stílus, a műbőrt kb. az összes gyártó vegánnak nevezi mostanság, marhára nem Tesla terminológia LOL

bátyám ICE autójába átültem és 200km-en keresztül csak nőtt a megtehető hatótáv, akkora különbség van a vezetési stílusunk között :D

Ehhez másik láb se kell, lementünk családhoz vidékre, hétvégén rövid fosok ide oda, vagy pár falunyi sima főűt(tehát gyorsítás-lassítás), utána hazafele, a 110es autóúton a következő fél órában csak nő, aztán az a pályán meg stagnál.

lehet igaz, hogy a Tesla luxusautó, mert drága (ezt akkor aggatták rá, amikor még csak Model S és X volt, 100 ezer USD-s árakon). És ez igaz is, mert az a luxus, ami drága.

Ez egy nagyon érdekes kérdés. Nagyon sajnálom, hogy nem rögzítettem egy előadást, amin akkor vettem részt, amikor a Jaguar Land Rover cégnek dolgoztam. Arról szólt, hogy mi a luxus, mitől lesz valami luxus. Ugye onnan indul a dolog, hogy a JLR nagyon szeretné a Range Rover és a Jaguar autókat luxusként pozícionálni, viszont nem olyan egyszerű a dolog, hogy melyik mennyibe kerül. A Range Roverről mindenkinek az jut eszébe, hogy középosztálybeli anyukák ezekkel viszik a gyerekeket az iskolába. (Azon kívül, hogy Anglia leg megbízhatatlanabb márkája a sárga angyalok statisztikája alapján). Szóval nem a luxus.

Volt egy érdekes példa. Megkérdezte az előadó 3 autó fényképről a hallgatóságot, hogy melyik luxus. Mindenki az Aston Martint válaszotta. Nem emlékszem már, melyik volt a másik két márka, de a következő diáról kiderült, hogy az Aston volt a legolcsóbb a háromból. Szóval nem olyan egyszerű a dolog, hogy írjunk egy nagy számot az árcédulára, és luxusnak számít onnantól.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

És ez igaz is, mert az a luxus, ami drága.

Nem hinném, hogy így lenne. A luxus nekem inkább a felesleges pénzszórásról szól. Pl. Cartier aranyóra, vagy a Simonyi féle űrutazás...

Azt helyesebb lenne mondani, hogy a Tesla (lehet) luxusautó, de nem prémium autó (ami viszont a minőségre vonatkozó jelző), mert nem az.

Szerintem meg sem luxus (mert bárki megveheti pár klikkeléssel), és nem prémium, mert nincs telerakva felesleges funkciókkal. Tehát se nem luxus, se nem prémium, egyszerűen praktikus, mert gazdaságosan üzemeltetethető, egyszerű és funkcionális. Csak annyit igér amennyit tud, se többet, se kevesebbet. Pl. nem kell távirányító, kulcs, elég egy App vagy NFC kártya, és már beállítja az ülést, a kormányt, tükrüket és elindul, anélkül, hogy kulcsoznod kéne. Össze lehet kapcsolni a garázsajtóval, és kinyitja a kaput vagy ajtót ha odaértél... Nem kell bele riasztót szerelni (Pajzs meg mindenszar) mert Sentry küld mindent a szervernek ha valami van. Ellophatatlan kb.

Szerkesztve: 2024. 10. 14., h – 17:17

Vajon ennek a topicnak mi értelme van egy "szakmai fórumon"!? Szinte minden szava szubjektív.

A SuC használhatóbb mint az Audi benzinkút hálózata...

Várom azon tévhitek cáfolatait is, amiket a szerző hater-ek szoktak hozni :-D

:-D

Akik a fenti cikket írták, azokat nehéz fanboynak hívni, hiszen egy rakat rosszat írtak a Tesláról. ;-)

Vagy pl. Karottát is elég nehéz fanboynak hívni, hiszen megszállott benzines autós. Mégis reálisan tud írni a benzinesek hátrányairól az előnyei mellett, illetve ugyanígy az elektromosokról is.

Csak a fanok / haterek szerint van csak jó / rossz tulajdonságai a szóban forgó dolognak.

Vannak a fanok, a haterek és köztük a többé-kevésbé realisták.

Nekem van mindkettő, de mivel sokat utazok ezért az 99%-ban az EV-t használom. Dízelt csak szállításra és terepezésre használom. Ha egy autóm lenne akkor az EV kéne.

Mások a felhasználási szokásaink, én nem kutyakozmetikába járok autóval, hanem munkába ország szerte.. 

Nem, csak a haterek állítják azokat, amiket Te (minden rossz). A fanboyok azt, hogy minden jó (ők általában csak olvastak róla és nem használják napi szinten). Akik foglalkoznak elektromos autózással, azok pedig ismerik az előnyöket és hátrányokat. Hosszan felsorolva, hogy mik a jók és mik a rosszak, akár modellekre nézve is.

Pár ilyen tévhit:

  1. Összességében jobban szennyez.
  2. Csak városban jó.
  3. 80-nal kell menni autópályán.
  4. Többe kerül fenntartani, mint a hagyományost.
  5. Több idő "megtankolni".
  6. Senkinek nem éri meg.
  7. Több a kompromisszum, mint hagyományos autónál.
  8. Csak támogatások miatt veszik.
  9. Sokkal drágább, mint a hagyományos.

Ezek némelyikében vannak féligazságok, de ez azt is jelenti, hogy félhazugságok is. Szóval összességében ezek nem igazak,  másként fogalmazva: nem mindenkire és/vagy nem minden autóra igaz.

Én nem azt állítottam, hogy minden rossz. Ez egy hazugság. Azt állítom, hogy amikor nekem azzal jöttek itt 3 évvel ezelőtt, hogy minek vettem ICE autót, mert EV-t kellett volna, az akkor hatványozottan faszság volt, és most is egy irtó nagy faszság.

Az EV-zés egy éppen kialakuló közlekedési forma, ami még messze van attól, hogy a _többségnek_ első számú választása legyen. Magyarországon a tisztán elektromos autók aránya 1-2% körül van. Ennek fényében ezt tukmálni akár nekem vagy másnak, teljesen felesleges. Az átlagnak nem opció. Ezt el kellene fogadni.

trey @ gépház

Részben igazad van de a "_többség_"-el pont vitatkoznék. A többség 95%-ban városi/agglomerációs közlekedésre használja az autóját, napi 30-50, évi max. 15e km futással és a "többség" amúgy emellett még családi házban is lakik. A gond ott van, hogy ennek a "többségnek" a nagyobbik része, az vidéki, sőt falusi "értéktelen" családi ház + 15 éves Suzuki Swift / Opel Astra kombó, akiknek hiába lenne technikailag tökéletes választás az EV (nemhogy már most, de már bő 5-6 éve simán), nyilvén még a használt belépő szintet sem érik fel anyagilag.

Valójában egy hangos kissebbség az, akiknek a napi rutinjára alkalmatlanok még a mai modern EV-k is (sőt, akár még a jövőbeliek sem lesznek elegek), ellenben főként az ő anyagi helyzetük olyan, akiknek viszont ebből a szempontból édes mindegy lenne amúgy, hogy melyiket veszik.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

A gond ott van, hogy ennek a "többségnek" a nagyobbik része, az vidéki, sőt falusi "értéktelen" családi ház + 15 éves Suzuki Swift / Opel Astra kombó, akiknek hiába lenne technikailag tökéletes választás az EV (nemhogy már most, de már bő 5-6 éve simán), nyilvén még a használt belépő szintet sem érik fel anyagilag.

Tehát a többségnek jelenleg teljesen alkalmatlan közlekedési forma. Olyan, kb. mint nekem a saját privát repülőgép. Ami egyébként kurva kényelmes, meg minden bizonyos utazásfajtákra, csak éppen elérhetetlen.

trey @ gépház

5-ik ponthoz érve szeretném kérdezni, hogy a 2-8 percig tartó tankoláshoz mérten az EV jelentősen hosszabb töltési ideje akkor féligazság, félhazugság, szimplán nem igaz, vagy a Cupra/Kia/VW kb. 50 perces töltési ideje 80%-ra az óragyártók általi tervezett átverés? Felvetném itt, hogy 70%-ra rátölteni vagy nulláról valameddig egyaránt nem néhány perces művelet, míg a porzó tankot telelocsolni sem több 10 percnél.

9.: kivétel nélkül mindegyik gyártó elektromos autója jóval drágább, mint a hagyományos belsőégésű motorral hajtottak, azonos modell esetén. Ez akkor féligazság, ha egy kulcstartó méretű elemes bevásárlókocsit vetsz össze egy személygépkocsival, mert akkor valóban nüansznyi a különbség. Lehetnek jó akciók egyébként, de pár hete keresem a családi autó utódját, és nagyjából ezt véltem tapasztalni.

...egyébként személy szerint én teljesen élvezném, ha valóban kompromisszum nélküli alternatíva volna az EV. Haterkedni semmi értelme, ez a trend, nemigen jön el egyhamar a szívó egyhatosok második reneszánsza.

5. pont az használatfüggő. Aki bejárásra használ autót sosem tölt nyilvános oszlopon csak otthon annak kevesebb idejébe tart töltögetni az autót mint benzinkútra járogatni. Aki sokat használ nyilvános töltőt és hosszú utakat tesz meg ahol várni kell a töltésre ott tényleg számít a töltési sebesség. Ez amúgy DC-n 15 és 30 perc szokott lenni a jobb kocsiknál (10%-80%).

 

9. Az EVk drágák jelenleg. Ez a legnagyobb gátja a terjedésüknek.

9.: kivétel nélkül mindegyik gyártó elektromos autója jóval drágább, mint a hagyományos belsőégésű motorral hajtottak, azonos modell esetén.

Ez az Európai autókra igaz. A kínai autókra már nem igen. Illetve, ha megnézel egy Tesla Model 3/Y-t és egy hasonló tudású hagyományost, akkor máris nem jóval drágább.

"De még ez sem biztosítja azt, hogy olykor ne legyen akár 10 százalékpontos eltérés a tervezet és a valóság között, így ha valaki nem hagy rá 10%-ot, akkor nagyon könnyen meglepetés érheti."

Ha valami nagyon tetszik a Teslában akkor pont az, hogy nagyon jól saccolja h hány % maradék töltéssel "érsz oda" (és vissza!). 
Tud hatótávot számolni de a százalék egy sokkal használhatóbb adat szerintem. 

Gyakorlati tapasztalatom az hogy pl. utánfutó ráakasztása esetén a pillanatnyi fogyasztásból azonnal látod hogy mennyivel nő (vagy nem nő) a fogyasztás és egy két perc alatt látod a "% mérőn" is hogy mennyivel "érsz oda". Fogyasztás alulbecslést még nem láttam, felülbecslést igen - amit korrigál szépen. Ez egy 2016-os autó - nyilván friss szoftverrel(!).

Gábriel Ákos

A Supercharger hálózat

Ha már töltés és tervezés, akkor érdemes beszélni a Tesla saját Supercharger hálózatáról, amit megint csak ultimate érvként szoktak bedobni a Tesla mellett.  [...] De megvannak ennek a rendszernek is a maga hibái. A töltők többnyire nem autópálya pihenőkben, hanem éttermek, szállodák vagy bevásárlóközpontok parkolóiban vannak. Ez ugyan jó, mert általában van jó étel, kávé és valóban tiszta mosdó (többnyire teljesen ingyen), viszont ezekhez le kell hajtani az autópályáról.

Magyarországon az autópálya-matrica miatt ez egyszerű, de Horvátországban, Olaszországban vagy Franciaországban a kapuknál ilyenkor fizetni is kell, ami forgalmas időszakban akár hosszadalmas mutatvány is lehet.

[...]

De sokszor problémás a töltők megközelítése is. Egy nagyobb bevásárlóközpont többszintes parkolóházában gyakran azt sem könnyű kitalálni, hogy melyik bejáraton kell bemenni, nemhogy házon belül megtalálni a töltőket, de ritkán ugyan, de olyan is előfordul, hogy a navigáció nem pont a megjelölt helyre visz. Ezzel egy-egy új helyen (ahol még nem jártunk) rengeteg idő mehet el, ami akkor fáj igazán, ha csak egy rövid, 5 perces töltést tervez a rendszer. Ilyenkor én inkább picit lassabban megyek, hogy az alacsonyabb fogyasztással megússzam a töltést, mert így kevesebb időt vesztek, mintha lehajtanék az autópályáról.

Megvan miért vánszorognak 80-nal a Tesla-sok :D ^

trey @ gépház

Megvan miért vánszorognak 80-nal a Tesla-sok :D ^
 

Az us egy urbánus legenda, hogy a teslások 80-al vánszorognak. Ha valami bizonyítékkal előállnál az jó lenne, ez így csak pocakra csapott bemondás.

Szerintem össze kevered az agresszív versengő magatartást a türelmes nyugodt vezetéssel. A hangos motorzaj stresszbe hozza a sofőrt, míg a zajnélküli élet nyugodtabb állapotot eredményez.

Ismerek embert aki az autóba ülve teljesen megváltozik. A teljesen normális viselkedése átfordul agresszív állatba amikor autóba ül. Már attól felpörög a pulzusa, hogy látja a MB jelet az orra előtt.

Ott van vastagon kiszedve a kommentben, amire válaszoltál!

Ilyenkor én inkább picit lassabban megyek, hogy az alacsonyabb fogyasztással megússzam a töltést, mert így kevesebb időt vesztek, mintha lehajtanék az autópályáról.

🤷‍♂️

Kiderült*, EV-senek is számít az idő.

(* mármint eddig is tudtuk, hogy fals duma ez a pisiszünet copium)

trey @ gépház

:D

Elvtárs?

Semmiféle elvedet nem osztom és ezt kiváltképp érvényes a EV-kre!

Az autópályás nyomoraitokat nem kell magyarázni, elég végignézni:

Ilyenkor én inkább picit lassabban megyek, hogy az alacsonyabb fogyasztással megússzam a töltést, mert így kevesebb időt vesztek, mintha lehajtanék az autópályáról.

trey @ gépház

Nem nekem vagy Elvtárs, hanem a haverjaidnak! 

És a faszság meg nem érdekel, mert még ha 0- n van a kijelzô, akkor is visszaad 3-5%-ot. A Tesla hires arról, hogy nem szokott lemerülés miatt otthagyni senkit! Nem is olvastam hasonlót sehol... Olyat már igen, hogy Dzsudzsáknak kifogyott a benya a Lánc-hídon...

Nem nagyon tudok mit kezdeni a habókos baromságaiddal. Neked a villanyautosok.hu listájával kell vitatkoznod, nem velem. Nem látom a tételes cáfolatod a listájukra.

Íme néhány dolog, amit a Tesla rajongók (többnyire) rosszul tudnak

Veled együtt ^

trey @ gépház

Ó b+ egy még a hup-nál is fapadosabb oldalt hivatkozol, amit én elvből nem követek. Sőt autós oldalakat sem nézegetek, és most sem fogok rákattintani a kedvedért sem! Én csak a saját független véleményemet írom meg, és a te posztjaidat a te saját gondolataidként kezelem! Erről szól a fórumozás, nem arról, hogy mit gondolm valaki más. Ha belinkelsz valamit, akkor azt magadévá is teszed a szememben!

A fenti mondat azt jelenti, hogy nem 140-nel megy, hanem 130-cal vagy 120-szal.

Én is gyakran járok 140 helyett 120-szal, mivel halkabb, biztonságosabb és nem 12 l/100 km a fogyasztás, hanem csak 8,5. A fogyasztási adatból kitalálhatod, hogy nem tisztán elektromos autóról van szó. ;-)

Megint a gyakorlatlanság. 😉 Az 5 perces töltés az kb az anomália kategória. Ezeket még én is ki szoktam hagyni. Tipikusan ilyenkor 5-10km/órával veszed vissza  sebességet.

Ha 80km/órára emiatt vissza kéne venned a sebességet akkor nagy valószínűséggel jobban járnál az 5 perces töltéssel.

 

Amúgy az autópálya fizetőkapun kívüli töltők nagy szívás tud lenni. Ilenykor még a Teslások is pálya mellett töltenek pl IONITY-n.

Lassan 1000 oldalas könyvet kéne írni arról, hogy "Hogyan kellene használni egy EV-t, hogy odaérj". Mert egy kibaszott autótól azt várom, hogy problémamentesen elvigyen mindenféle készülődés meg tervezgetés nélkül A-ból B-be, nem azon pörögni állandóan, hogy hol, merre, melyik ország melyik töltőjén mi fog éppen várni.

trey @ gépház

Beülsz beütöd a cél-t a navigációba ahová menni szeretnél. Mész. Ez nem bonyolult. 😉

Azért tűnik annak, mert ismeretlen ez a világ számodra és nincs saját tapasztalatod.

 

Ez a Teslánál működik a kezdetek óta. Más EV-nél azért ez nem ennyire egyszerű. Nem kevés EV-t adtak el olyan navigációval ami nem tud töltést tervezni. (Az enyém sem tud. Fel kellett okosítani 😉)

A SuC-on töltő Tesláknak még applikácóval bűvészkedés problémájuk sincs. A SuC-ok egyformák és csatlakoztatás után azonnal tölteni kezdenek.

 

Én dízellel is terveztem. Nagy utak előtt szemrevételeztem a kocsit, keréknyomásokat be kell állítani, illendő kitakarítani kívül belül. Lehet ezért nem látom problémának az EV-t?

Mondjuk aki gondol egyet és kiruccan egy 1000km-es útra mindenféle felkészülés nélkül és a vakszerencsére bízza a tankolást és kajálást annak lehet nem jó az EV...

Ők kimentek párizsba és meg voltak elégedve: https://www.traffix.hu/blog/posts/3031?fbclid=IwY2xjawF87hxleHRuA2FlbQIxMQABHbBIy21sd_lEBOMAUurg0rquD79xGtmJZtCLRxl6f3ciNALZHO7kH1F8Gg_aem_2zwGcjIlWxAxwoAzQQVw-g

Pedig olyan amatőr hibákat elkövettek, hogy mindig 100%-ra töltötték a kocsit és nem vettek IONITY powerpasst vagy Tesla SuC előfizetést. Ha még egyszerűsíteni akartak volna vesznek egy Elli drivehighway-t egyből spórolnak vagy 40%-ot a töltések árán és kb mindenhol működik az RFID...

Ha már akarsz valamerre menni akkor feltételezek valamiféle tervezést. 😉

Ha nincs tervezés, honnan tudod, hogy nem arra mész amerre akarsz? 🤣🤣🤣 (Az uticélt csak megtervezed???)

Olvasd el a fenti "amatőr" kisautós EV utazást párizsba amit linkeltem. Szerintem ők is odajutottak ahova menni akartak, pedig EV-t sosem használt ember megmondta nekik, hogy hülyék.

A konklúziójuk meg, hogy:

Korábbi villanyautós túratapasztalaink alapján fel voltunk készülve szörnyű kalandokra, út szélén éjszakázásra, véres, öldöklő verbális küzdelmekre mindenféle töltőhálózatok operátoraival a lassan lemerülő telefonunkon keresztül, a számlánkon hetekre befoglalt százeurókra - bármire. Ehhez képest mindenhol gördülékenyen, gyorsan, könnyen ment a töltés. El vagyunk képedve - az európai gyorstöltési hálózat gyakorlatilag készen van (legalábbis Budapest és Párizs között). És nem a nálunk még mindig gyorstöltőnek csúfolt 50, de inkább 43 kW-os "gyors"töltésről, hanem a 150, de inkább 350 kW-os csúcsteljesítményű hipergyors töltők szinte csak pár kilométeres hézagokkal tagolt, kvázi összefüggő soráról beszélek.

Oda repülőgép való, nem autó. Csak a határokon várakozással eltöltesz fél-egy napnyi időt (ha nincs szerencséd).

Szerbiában egyáltalán nem rossz a  töltőhelyzet (már most sem): https://pannonrtv.com/rovatok/gazdasag/szerbiaban-az-autopalyakon-minden-62-kilometeren-lesz-elektromos-tolto

Bulgária kb töltőparadicsom és már Görögország sem problémás.

Ha már Tesla. Egy Model 3LR-el 3 megálló Thesszaloniki Budapestről. Egy szegeden (5 perc 😉), Egy Belgrád (15 perc) és egy Aleksinac (Nis előtt kicsivel) (1 óra 23 perc - érdemes ekkor ebédelni).

Végig Tesla Supercharger, nulla problémázás applikációkkal meg egyebekkel...

Oda repülőgép való, nem autó.

Ahogy Párizsba is. De ha már bepéldálóztál, akkor példa, hogy éppen arra is el akarhatna indulni az ember. Ha merne.

és már Görögország sem problémás

Nem tudom mire alapozva állítod ezt, kb. az összes nagyobb turistacélpont szigetére járok évente kétszer - Kréta, Kefalónia, Rodosz, Santorini, Zakintosz stb. - zéró villanyinfra van. Ebből kifolyólag záró az EV-k száma is. Egyszer láttam egy töltőportot (1 darab), az se működött.

trey @ gépház

Megnéztem a töltőtérképet. Sima liba főleg egy Tesla-val, de még a Berlingómmal is megoldható. 3 éve ez volt a helyzet: https://villanyautosok.hu/2021/11/16/villanyautoval-kretara/

Itt tudsz nézelődni: https://www.plugshare.com/. Attól, hogy nem látod sok helyen van töltő. Ezek nem annyira feltűnőek mint egy benzinkút. Jobb esetben a szállásadó is tud adni egy schuko-t és akkor mint otthon nagyon kényelmes a töltés. AC töltő is kb minden szigeten van.

 

Kréta szigetén 219 töltőpontot mutat a plugshare, ebből 10 DC is van.

Kefalónia szívás mert csak 1 DC töltő meg 2 AC van de azt is javítják. Oda kell az áramot biztosító házigazda, vagy feltöltve kell a szigetre kompozni.

Rodosz: 12 helyen lehet tölteni, ebből 3 DC.

Santorinin 2 helyen tölthetsz nyilvánosan. 1DC egy AC.

Zakhintoszon a reptér mellett van 2 AC.

 

Ezeken a kis szigeteken ha EV-d van nem kell nyilvános infra ha odavalósi vagy és van áramod... Ha véletlenül autóval érkezne oda valaki meg tudja oldani.

Kísérleteznek az elektromosítással: https://www.volkswagen-group.com/en/press-releases/electric-island-astypalea-transformation-of-mobility-fully-underway-17312

Jaja, mert azt gondolod, hogy nem ismerem fel őket :D :D :D

Általános jellemzők:

  • elbaszott kinézet
  • hűtőmaszk nélküliségből adódó bufla eleje
  • nincs kilincs
  • visszapillantó helyett sokszor valami ergya kameracsonk
  • normális felnik helyett műanyag fasztudja mik vagy teli felni
  • ...

:D
 

trey @ gépház

Kipufogó sem megkülönböztető. Egyre több benzinesen látom, hogy a környezetvédelem 🤣 nevében el van rejtve a kipufogó.

Főleg olyan típusoknál ahol ugyanabba a kasztniba megy az elektromos meg a benzines is.

Ha a prémium audidban ülsz én meg egyeneltesen haladok akkor:

  1. Nincs metróhang
  2. nem hallod mert jó a zajszigetelésed

Már megint úgy csinálsz, mintha ilyesmit az ember csak elektromos autóval csinálna. A valóság ezzel szemben az, hogy hosszabb utat benzines, dízel és alkoholos autóval is érdemes megtervezni.

Vagy lehet az is, hogy nem, és akkor előjön az, hogy az autópályán visszaveszem a sebességet, mert a következő kút mondjuk 60 km-re van, és ugyan azt írja az autó, hogy még 80 km-re van benzin, de megtett kilométerenként 2-vel csökken a számláló. 140 helyett 110-zel menve meg odaérek. Vagy volt olyan is, hogy rádöbbentem, hogy 100 km-re van alkohol, de a következő kút messzebb van, szóval vissza kellett fordulni, menni visszafelé kb. 60 km-t, hogy teli tankkal (400 km hatótáv) indulhassak neki a hátralévő szakasznak.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2024. 10. 16., sze – 08:03

A Tesla mindent verő töltési teljesítménye

Minden 150-200 kW-tal tölthető autó tulajdonosa le van sajnálva, hiszen a duplamotoros Tesla Model 3 / Y vagy a Model S / X akár 250 kW-tal is tölthető. „Hol van ehhez képest a többi gyártó?” Ismerős, ugye? A valóság azonban az, hogy ezen a téren a Teslának már semmi előnye nincs. Legalábbis a Model 3 és Model Y szintjén. [...] Én duplamotoros Model 3-nál még csak kétszer láttam 250 kW-ra felfutni a teljesítményt, de akkor is csak néhány másodpercig tudta tartani azt a szintet. Többnyire a 200 kW-ot is csak nagyon rövid időre lépi át. Hiába van kint meleg, hiába fűti elő az akkut, hiába már a harmadik töltés egy sorozatban, hiába megyünk töltés előtt 300 km-en keresztül autópálya tempóban. A 200 kW feletti teljesítménnyel érdemes úgy számolni, mintha nem is lenne.

trey @ gépház

Egyébként is vannak a Tesla töltőinél gyorsabb töltők.

A Tesla Superchargerben szerintem nem az a pláne, hogy "leggyorsabb", hanem az, hogy olyan országokban, ahol sok Tesla van, nagyon jó a lefedettség, és integrált az útvonaltervezéssel és a fizetéssel.

Persze ez egy kicsit mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás kérdés azoknak az országoknak, ahol kevés a töltő és kevés az autó is.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

aki képes egy mondatban leírni, hogy "német" és "prémium" az egyéb aljasságokra is képes. Onnantól számítva az ő mondanivalója nem ér semmit. Semmit!