Érdeklődnék,hogy nálatok mik a tapasztalatok január 1-től a kétlépcsős azonosításnál...
OTP számlámnál minden be van állítva,telefonszám/telekód/otp smart bank alkalmazás is van,viszont se MVM-nél se szerencsejáték zrt-nél meg szerintem elég sok más helyen nem tudok vásárolni/fizetni.
OTP szerint minden rendben,MVM azt mondja minden rendben...még se tudok fizetni online... példa: MVM átirányít CIB oldalra ahol megadom a kártya adataimat majd Fizetés gomb,de nem jön se sms se telekódot nem kér se OTP smart bank alkalmazás nem jelezz hanem próbálja megoldani a fizetést majd sikertelen...
Ilyenkor ki a ludas OTP ? vagy egy jó pár oldal nem készült fel erre január 1-től ?
- 3195 megtekintés
Hozzászólások
Vegyes tapasztalataim vannak. OTP-s hitelkártyámat nem fogadta el idén a netpincér (régebben működött a netpincéren, és más weblapokon működött már idén is). Feleségem OTP-s debit kártyájával működött ugyanez a netpincéres kifizetés.
További tapasztalat, hogy nem mindig kéri a második faktort, pl. ha jól emlékszem ELMŰ számla befizetést elfogadta anélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feleségemnek a Vodánál sem kérte a második faktort. Ellenben decemberben alig tudott ugyanott fizetni vele, mert kérte a 2. faktort de az nem akart átjönni az appba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt írták, amivel fél éven belül fizettem, ahhoz nem kell két lépcső. így most ott tartok, hogy a régi helyekre tudok fizetni, de semmi új helyre. marad a paypal :)
4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek némileg ellent mond, hogy az idei második Aliexpress-nél már jött az SMS. A Paypal viszont még idén nem kérte.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvastam valaki azt írta egyik FB oldalhoz,hogy paypal se ment neki addig még ki nem törölte a kártyát majd újra hozzá nem adta,csak utána tudott fizetni paypalon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam eddig semmi probléma nem volt. Mondjuk az meglepett, amikor az egyik webshop már november végén kérte a kódot. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondok egy tök jó példát,lotto.hu ott van K&H fizetés illetve OTP lehetőség. Mivel OTP-s vagyok azt választom. (Fejleszti és üzemelteti az OTP Mobil pfff) kártyaszám,név,lejárat,cvv kód majd fizetés éssss semmi más autentikácio nem jön vissza,hogy telekód se OTP smartbank alkalmazásban se semmi....
Szóval még mindig az a gondom nem tudom mi a szar és hol... OTP vagy egyes oldalak...
Kétlépcsős azonosítást októberben megcsináltam telekód átírva,OTP Smart bank alkalmazás telepítve...OTP ügyfsz azt mondja minden oké.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a webkártyájukat használom online. Ha te normál kártyát használsz, akkor arra nézz rá, hogy CNP (Card Not Present) limitnek mi van beállítva? Illetve a kártyára meg lehet adni, hogy "honnan" fogod használni. Lehet, hogy bizonyos esetekben emiatt dobja vissza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Interfoodnál szerettem volna január 1-én OTP kártyával fizetni. Beállítottam a telekódot ahogy kellett.
Fizetésnél azonnal jött az SMS. Beírva a telekóddal érvénytelen azonosítót/adatokat(?) írt vissza. Többször játszottam vele, új kódot kértem, újra beállítottam a telekódot stb.
Végig sikertelen volt a fizetés. Ma újra megpróbálok ebédet fizetni.
https://telex.hu/gazdasag/2021/01/01/fennakadasokkal-indul-a-ketfaktoro…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az még a jobbik,nálam se telekód se smartbank alkalmazás jelzés semmi...
Persze jött a szokásos szöveg MVM-től is próbáljam meg másik böngésző meg szokásos dolgok,majd ha nem megy írjak mailt aztán továbbítják IT felé, de a nő már mondta telefonba úgyis az lesz,hogy OTP-nél a hiba :D
Mondom nekem nem fontos kifizetni a számlát :p
De az,hogy a nagyok (telekom,voda,mvm,szerencsjatek stb stb) elhasal ezen az egyszerű dolgon az vicc...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most újra megpróbáltam, elsőre sikerült.
Igaz, most frissen küldött cserekártyát használtam, mert az előző lejár (01/21).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A novemberben megváltoztatott telekodot kell _újra_ megváltoztatni és akkor működik rendesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos csak nem ennyi a gond :p főleg bizonyos oldalak kártya adatok megadása után semmit nem csinálnak csak instant "sikertelen tranzakció"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendben. Saját tapasztalatot osztottam meg (üsz. alapján jártunk el). Kollégámnak és nekem bevált. Egyébként nálam a sikertelen tranzakció mellett volt egy sikeres is úgy, hogy a pénz a számlán maradt :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tegnap upc/voda szamlat sikerult myupc-n fizetni otp kartyaval, jott sms (otp app nincs telepitve), es a 3 jegyu telekod vagy mi a retek is kellett de utana sikeres volt. simple app-os qr-kodos sargacsekkbefizetes viszont egybol ment, semmi MFA nem kert (a kartya decemberben lett beleirva, akkor kuldott sms-t de mast nem kert).
cib-es kartyaval is megy minden, wolt es aliexpress se kert semmi mfa, a korabban mentett kartyat siman megterheltek. kifli.hu-n viszont eloszor appban kert jovahagyast aztan meg kodot is kuldott, de ugy sikerult, viszont eleg sokaig gondolkozott ezen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor még az a kérdés,hogy akiknél ment ott milyen böngészőt használtok ?:p bár kétlem ez lenne a probléma :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem működik rendben maga a fizetés, viszont meglehetősen idegesítően működik az OTP Smartbank app:
- Fut az alkalmazás, be vagyok lépve ujjlenyomattal.
- Jön a push notification hogy azonosítsam magam a fizetéshez, de maga az app nem mutatja.
- Ha rányomok a notificationre, újra beléptet az appba, megint ujjlenyomatot kér.
- Majd a fizetéshez harmadszor is ujjlenyomatot kér.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez teljesen el van baszva, totál gázos.
Hasonló engedélyezés revolutnál körülbelül másfél levegővégel, ahogy annak mennie kellene.
Arról nem is beszélve hogy a smartbank app kinosan lassú ha az egyes lépések közötti átmenetről van szó (pl. belép - ujjlenyomat - következő képernyő alaphangon 5-6 másodperc).
Hogy hozzá is szóljak a topichoz, nekem megy ez, de utálom azt hogy lassú és fárasztó a folyamat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Revolut, curve meg hasonlo imperialista dolgok elkepesztoen elkenyelmesitik az embert, az mar biztos!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Először én is szívtam vele, mert azt gondoltam – szerintem logikusan –, hogy magában a Smartbank app-ban kell valahol jóváhagyni a webshopban történt vásárlást és ott keresgéltem egy új menüpontot, ahol jóváhagyhatom. De nem volt ilyen.
A push notification hangját ugyan hallottam előtte, de kb. öt perc idegeskedésbe telt, mire rájöttem, hogy nincs ilyen menüpont, hanem magára az értesítésre kell ráböknöm, hogy elvigyen a jóváhagyáshoz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "Kartyas trancakcio jovahagyasa" a menupont, amit a Smartbank alkalmazasban keresned kell, minden keszuleken ott van (iOS).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, iOS -on nekem is ott van. De az egész annyira el van kuffantva, hogy az már fáj.
Dobja a notificationt, hogy jóvá kell hagyni. Rámegyek a notificationre. Rávisz az ujjlenyomatra, ez még oké, majd közli hogy sikerült a bejelentkezés (ne közöld, csak vigyél tovább).
Majd rá kell nyomnom a jóváhagyásos menüpontra, mert asszem nem oda dob be, csak a kezdőoldalra.
Meglátom a vásárlásomat, rányomok, újabb ujjlenyomat, majd közli, hogy nem kellett volna mégegyszer bejelentkezni, de mellékesen sikerül jóváhagyni.
Sőt, most vissza kell menni a kereskedőhöz, és ott is rányomni a zöld gombra.
Hulladék az egész folyamat.
De az igazi baj nem azzal van hogy sokat kell tapi-tapizni hanem hogy az egyes tapik között kinos másodpercek telnek el a semmivel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ott kerestem először (Android 10), de ott – az egyenlegen kívül – csak a szokásos szöveget találtam, hogy "Önnek jelenleg nincs jóváhagyandó tranzakciója."
A menüpont neve egyébként megtévesztő szerintem, mert csak annyi, hogy "Kártyás tranzakció", ami sokmindent jelenthet (viszont ha belépek, akkor már a "Kártyás tranzakció jóváhagyása" olvasható a fejlécben.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyomjál nekik feedback-et, máskülönben minden marad ahogy van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megfelelo kartya volt kivalasztva? Ha tobb kartyad van toluk, akkor figyelned kell arra, hogy a megfelelo legyen ott kivalasztva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebbe is belefutottam, hiába van függőben a tranzakció, valamiért egy darabig nem mutatja az app. Tényleg csak a notificationön keresztül lehet a jóváhagyást megoldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem OTPs, de máshol is vannak bajok.
Zugloiparkolas (Borgun fizetési felületét használják):
Budapest Bankos Mastercard: fizetés, páromnak megjon az SMS, leigazolja, visszairányít, sikertelen.
Én Budapest Bankos Mastercardom: hasonló, csak nem SMS, hanem mobil alkalmazásbeli jóváhagyás
Végül az ERSTE-s Visa Electront elfogadta a rendszer.
Túl kicsi a minta, szóval nem tudom, hogy Bank, vagy kártya miatt dobta vissza a rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De legalább a pénzt 2x ellopták?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sikertelen visszaigazolás esetén nyilván nem vonnak le, pont az a lényege.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gengszterek világában semmire nem vennék mérget, főleg nem ha pénzről is szó van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De most ezt miért kell?
Csak azért mert Zuglónak balos polgármestere van, még nem biztos, hogy lopnak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert Zuglónak balos polgármestere van, még nem biztos, hogy lopnak
Nem releváns, hogy jobbosok, balosok északiak vagy épp déliek, de minimum gyanús, hogy a zuglói mutyihuszárok simlisek:
https://444.hu/2020/05/18/sem-gazdasagilag-sem-jogilag-sem-pedig-morali…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
takarekbank...hiaba van megadva a banknal a mobilod, a hitelesites masik rendszer, muszaj az elso hitelesitesi procedura kudarca utan felhivnod az ugyfelszolgalatot, hogy beallitsak kezzel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vicc az,hogy pl lotto.hu-nál simple alkalmazást kellett használnom,hogy pénzt tudjak felrakni :D ami szintén otp-s ugye....
basic bankkártyás fizetés nem ment....nálam notification sincs meg semmi. valami nagyon el van k... valahol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OTP SmartBank, push notification a második faktor. SMS-t nem állítok be, mert nem biztonságos. (Meg nyomorultul proli is, ha 2021-ben még sms-ben kéne autentikálni.)
Nálam az a probléma, hogy a notification eleve nem jön meg (SmartBank a legfrissebb verzió természetesen).
Belépve az appba megtalálom a jóváhagyás menüben a tranzakciót, és le tudom okézni. De ehhez be kell lépni, ujjlenyomat, kimenüzni, megkeresni, és van, hogy csak másodikra mutatja.
Ez netes vásárláskor oké, de a lidliben a kasszánál nem szeretném bemutatni, amikor mögöttem áll a sor és bedobja a durcát a simple-ös fizetés. Tárca meg nincs nálam, mert minek legyen, azért van a telefon. Szóval ettől kicsit még parázok.
Emlékszem tizenöt-húsz éve még megakasztottam a boltban a sort, ha bankkártyával fizettem. Végre elértük, hogy sokkal gyorsabb a telefonnal vagy bankkártyával érintéssel fizetni, és a készpénzes parasztok akasztják a sort a számolgatással, aprózással, visszajáróval. Most sikerül ezt újra megfordítani a multifaktorral.
Bár szerintem meg fog ez oldódni idővel és beáll egy as-is szintre.
Pont a lidl-ben volt már probléma, amikor terminálcserekor (kb. egy éve) először nem fogadták el a simple-t az új pos terminálok. Fw frissítés után az is megoldódott. (Bár még mindig összeszorul a gyomrom azoknak a termináloknak a láttán. Megsemmisítő érzés volt, amikor egyszer csak nem tudtam fizetni, pedig előző nap még minden oké volt.)
Nem tudom minek vegzálják az embereket ezzel a fossal. A pénzemért legyen biztonságos az infrastruktúra oszt kalap. Ha fosnak a telefonos fizetésem valódisága miatt, akkor nem értem, mi lesz jobb egy ugyanarra a telefonra küldött sms-től vagy push notitól.
Lehessen challengelni mondjuk a simple appot, amire csak a shared secret megléte esetén tud helyes válszt adni. De zavarják le ezt mind NFC-n vagy esetleg plusz netkapcsolaton. Ne én nyomkodjak már. Gyalázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rettentően feleslegesen, rettentően kényelmetlen lett így a fizetés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ember nem mer abba belegondolni, h olyanok építik az ilyen rendszert, akik képesek telekódnak elnevezni azt a 'kódot', ami nem a telefonra érkezik, hanem megjegyzendő!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Voltszerencsém.
Pénzügyi szférában ismertem meg a legkiválóbb IT-s srácokat. Sajnos a managerek között ott is vannak, akik nem különbek, mint a sokéves átlag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert telekod, mert anno a telefonos ugyfelszolgalaton ezt kertek, mint plusz azonositot, asszem ma is kell.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telefonos bankolás ez mekkora egy fasság 2021-ben. De már talán 2011-ben is az volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tele- mint táv...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hámá' otthol vana bank! :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha lenyuljak a telefonodat es a kartyadat is, es le szeretned tiltani a kartyat az OTP -nel, akkor beszelgessunk errol ujfent. :) (Egyebkent letezik olyan, hogy telefonos ugyfelszolgalat, Te bemondasra authentikalnad a usert?)
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal sem lennék sokkal beljebb. Szerintem a userek többségének fogalma sincs, mi az a telekód.
A fiókvezető iskolatársam volt. Neki szoktam szólni, ha intézni kell valamit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A fiókvezető iskolatársam volt. Neki szoktam szólni, ha intézni kell valamit." - Ő sem kerülheti meg a banknál kötelező protokollt - illetve de, csak ebben az esetben az állásával játszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért?
Hitelt érdemlően beazonosította a személyazonosságomat. Majd pont a telekódom lesz a meggyőző érv, amikor gyerekkorunk óta ismerjük egymást. Sőt! Addig meg sem ismer és jónapot kívánokot köszön, amíg be nem mondom, ugye?
Nekem az lenne gyanús, ha valaki úgy kér bármit, hogy tudja a telekódját. Ennyire felkészült csak egy támadó lehet :-P
Másrészt szerintem egy banknál különösen fontos, hogy intézzék, ne bonyolítsák - az ismert szlogen szerint. Nem azzal akarom tölteni az időmet, hogy felnőtt emberekkel barchobázok olyan számokról, amik semmilyen biztonságot nem adnak hozzá a rendszerhez.
Olyan bankhoz meg nem is megyek, ahol nincs személyes ismeretségem. Nekem ez a bizalom alapja. Lehet, hogy régi módi vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan bankhoz meg nem is megyek, ahol nincs személyes ismeretségem. Nekem ez a bizalom alapja. Lehet, hogy régi módi vagyok.
Azért azt remélem tudod, hogy a pénzed biztonsága nem igazán a fiókvezetőn múlik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom.
A személyes ismeretség mégis lényeges számomra. Egyrészt mert ismerősként fogadnak, másrészt mert nem egy központi rendszert kell felhívnom, hanem valakit, akit ismerek. És ő mint ismerőst tájékoztat és jár el, ha kérem tőle. Nem egy hivatalos maszlagot tol le aztán kaparjam ki a lényeget, ha akarom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint írtam, a telefonos bankkapcsolatnak vannak kötelezően alkalmazandó csatornái, és a fiókvezetőt felhívni _nem_ ilyen. Még ha neked ez kifejezetten jó is, neki, ha kiderül, lehet, hogy nem annyira lesz jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, szerintem meg hoz egy elégedett ügyfelet a banknak.
Többen próbáltak már elcsábítani más bankokhoz ott dolgozó családtagok, de én mindig hűséges maradtam és ebben nagy szerepe van annak, amennyit már segített illetve hogy nem egy utcai jöttmentként bánnak velem és nem érzem azt, hogy meg akarnának vezetni, stb.
Megjegyzem, minden a helyén van kezelve és semmi illegális nem történt illetve történik.
Én még hiszek az emberi kapcsolatokban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én még hiszek az emberi kapcsolatokban.
Ez jó dolog, de nem az ismerősöd szabja meg a banki ajánlatok kondícióit. A banki ügyintézőnek meg a gazdájához kell hűnek lennie, nem a személyes ismerőseihez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, hogy nem ő szabja meg. De tud úgy tanácsot adni, hogy nekem jobb legyen.
Meg a bankoknál is van annyi mozgástér, hogy kezelhetnek így is meg úgy is. Ilyen-olyan jogcímen tudnak olyan csomagba tenni, ami a prospektusban nincs benne. És ez a telefontársaságokra is igaz.
A szó igazi értelmében vett ,,hiteledet" szerintem még mindig a kiléted és a kapcsolatotok múltja adja. Persze nekem sem adnának kölcsön bemondásra egymilliárdot, de nem is kérnék ilyet, mert én is tudom, hol a helyem. Ez ilyen oda-vissza dolog.
Mindenesetre máshogy kezelnek, ha csak úgy bemész az utcáról, vagy pedig jó kapcsolatot ápoltak már a szüleiddel is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha személyesen bementél, akkor oké, de telefonos megkeresésre vannak előírt folyamatok, illetve kizárólagos kapcsolódási pontok - a fiókvezető telefonja nem az.
"felnőtt emberekkel barchobázok olyan számokról, amik semmilyen biztonságot nem adnak hozzá a rendszerhez" - annyit ad, hogy csak te tudod a teljes számot, telefonon az IVR is be tud azonosítani, a hívásod rögzítésre kerül (hívószámmal, ivr-ben tett összes lépéseddel, tok-vonó), így visszakereshető, hogy mi történt, mi hangzott el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván ilyenkor úgy jár el, mintha személyesen bementem volna. Csak nem ott helyben írom alá a papírokat, hanem elhozza, és beugrik velük vagy én beugrok értük, ahogy épp kiadja. Nekem ez így pont elég.
Nyilván a megfelelő súlyú banki tranzakciónál vagy ügyletnél mindenképp személyesen bemegyek. (Erre az esetre is van személyes ügyintézőm egyébként, akivel telefonon időpontot egyeztetünk előtte. Pedig soha nem kértem ilyet, egyik alkalommal ajánlották és bevált. OTP Rulz.)
Mindezek mellett üdvözlöm, hogy egyre több minden intézhető elektronikusan, így nem kell auxiliary dolgokra több időt szánni, mint amennyit megérdemelnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, így (házhoz viszi a dokumentumokat) azért kevésbé gáz, mintha telefonon a "szeervizsjózsikám" lenne az azonosítás :-) Az mondjuk érdekes, hogy én idejét sem tudom, mikor papíroztam banki ügyben... Ja, de. Amikor a munkahelyem előtti ATM döglött volt, és a futár csak kp.-es fizetést tudott elfogadni, na akkor csináltam egy kp. felvétel bankfiókban tranzakciót...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát lehet h ez histórikusan így volt, bár nekem nem rémlik, de hát most, most van [és nem a múlt században vagyunk]. És van egy kód ami a telefonra jön, na az nem az, amit telekódnak neveznek. Az aztán a teletabiság! :-)
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a legnagyobb röhely az volt, hogy a weboldalon használt simple (otp) nem volt képes az otp smartbankot fizetésre bírni. megadod a szükséges adatokat, kártyaszám, stb., anyja neve négy példányban, ráböksz, hogy fizetés, de az appba már nem ért el a kérés. ha nem a fiam iskolai ebédjéről lett volna szó, még röhögtem is volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
röheJ.. semmi köze heLYhez, heLYiséghez
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
köszönöm áldozatos munkádat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segítek, ahol tudok :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OTP gázszámlát ma harmadjára sem sikerült kifizetnem. Ebből 2*valaki más utalását kellet volna jóváhagynom. Teljesen más összeg olyan szolgáltatókkal akikkel nincs kapcsolatom. Kértem egyedi csekket max. 15 nap míg megjön. Bár addig gondolom csak megoldja valaki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy lehet valaki majd a tiedet kapja jovahagyasra es veletlen befizeti :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt hittem én rontok el valamit, de ugyanígy jártam én is. minden próbálkozásomkor egy random számla (random összeggel és szolgáltatóval) várt a jóváhagyandók közt...
ezt így hogy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet nevergone irta azt is, kb mint a hup-on, random mas userek hsz-eit muttaja sajatomnak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az hogy OTP netbankból már nem tudtam vásárolni autópáya matricát.
"A 2021. január 1-től érvényes autópálya-matricákat átmenetileg az OTPdirekt internetbanki felületén és az OTP SmartBank alkalmazásban nem tudja megvásárolni.
Kérjük, használja a Simple alkalmazást vagy a Simple internetes felületét, ahol továbbra is zavartalanul, gyorsan és egyszerűen vásárolhat autópálya-matricát! "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A https://ematrica.nemzetiutdij.hu/ miért nem jó?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt használtam végül csak meglepett, hogyha már "kitalálták" ezt a telekódos őrületet is akkor miért nem működik ez a funkció.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van aki többmindent vásárolgat a simpleben és kényelmesebb/egyszerübb abban gyüjtögetni pl. a parkolást meg a pályamatricát is. A kényelmi dij meg bagatell összeg (talán 500 ft a negyvenezres matricához - kitérdekel).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 5ezres éves megyeihez, v. a havi matricához már szemmel látható felár.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki eldöntheti hogy mi a fontos neki. Én simán odavágok mondjuk évente 3x500 forintot a simplenek, mert van benne hozzáadott érték.
Akinek ez fáj, az meg elmegy az originál nemzeti útdijas oldalra, és megveszi ott felár nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CIB fizetési felületen nekem sem ment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma a telefonszámla kifizetésekor végre feljött a SmartBank notification.
És csak egyszer kellett ujjlenyomatot adni. Szépen magától végigugrált a stációkon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te egy türelmes ember lehetsz. Vagy még nem láttad hogy egy tényleg jó app-ban (pl. Revolut) ez 3x gyorsabban megy :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utóbbi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erdekes egyebkent, hogy bar novemberben megcsinaltam az osszes erintett valtoztatast minden kartyamon, nekem minden mukodik out-of-box. A valahol fentebb emlitett kivesszuk-visszarakjuk a kartyat paypal -rol szitu sem jott elo. Vegig mindenhol mindent tudtam fizetni.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Spotify - Erste-s virtuális kártyára simán beterhelte/megkapta a havi előfizetési díjat. meg vagyok nyugodva - egyelőre. Ha majd kártyacsere lesz, akkor fog kiderülni igazán, hogy valóban zökkenőmentes-e a dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az ,,inkasszó"-szerű kifizetésekhez csak nem kell mfa. Pl. Spotify szerintem be tudja terhelni a PayPal-omra a regular havi díjat. Nem hiszem, hogy ezeknél az előre beállított dolgoknál is érvényes lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván a recurring payment intézménye továbbra is él, gondolom az első alkalommal kell engedélyt adni, a többi meg megy magától.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, és vajon ez az "első alkalommal kell engedélyt adni" vajon hogy fog működni kártyacsere esetén...? majd meglátom...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kartyaadatokat megadod első tranzakciókor, gondolom elmenti. Így tudni fogja mikor jár le, és előtte már figyelmeztet h. el fog törni a folyamat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegnap háromszor vásároltam simple-lel nfc-n, pos terminálon. Egyszer sem kért semmit, szerencsére minden ment úgy, ahogy eddig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A második faktor és a topikban említett problémák online vásárlásnál jelentkeznek. A POS terminálokat nem érintette ez a változás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaj de jó én meg itt pánikolok.
Az tévesztett meg, hogy internetes vásárlásnál nekem eddig is 2-factor volt. És jött az üzenet, hogy változás. Hirtelen felületesen olvasva azt hittem kiterjesztették. Mert korábban kísérleteztek a simple-nél is ilyennel, hogy néha feljön valami az appban és pluszban le kell okézni de az is megszűnt szerencsére.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OTP már korábban is tudott 2fa -t, csak az sms alapú volt, most meg sikerült app/internet alapra terelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenesetre nagyon nem mindegy, hogy csak netes vásárláskor kéri-e, vagy nfc-s fizetéskor is.
Rühellném a pofámat, ha telót kellene nyomkodni, miközben áll a sor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd más is szépen kivárja a sorát, ha már én is ki bírtam. Csak mert valaki türelmetlen, leszarom magasról, ha az én pénzem biztonsága a kérdés, és még kettőt kell pluszban kattintani. Ha valami szüttyögősebb baszkódásról van szó, akkor addig szó nélkül félreállok foglalkozzon a következővel, aztán viszatérünk hozzám.
Sparban a pénztárnál se fogok csak azért kapkodva pakolni a szatyorba, mert még javában a kifizetett szarjaimat rámolom, amikor a kasszás már a következő embert üti befele. Ilyenkor rászólok, hogy legyen szíves nyughasson, már kifizettem a lomomat, szóval megvárja amíg elpakolok a saját tempómban. Nem fogok azért kapkodni hogy valamit ottfelejtsek, vagy rosszul számolt és nem tudom átnézni a blokkot (ugye a jól ismert mantra: pénztártól távozás után.. hát akkor én nem távozok addig). Magyar ember valamiért be van szarva, és egy pénztárossal szemben sem meri érvényesíteni a saját jogos érdekét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehe, velem nem szúrnak ki! Miközben pittyegtet én már elkezdek pakolni. Aztán amikor végzett, akkor mindig jó hangosan mondja h mennyit kell fizetnem - jellemzően még van pakolni valóm. Ilyenkor vagy nem is reagálok v. ha szimpatikusabb akkor mondok neki valami olyasmit, hogy "pillanat"...aztán már amikor látom h mindjárt végzek a pakolással, akkor mondom, h majd kártyával fizetek. A dolog előnye, hogy addig nem tudja elkezdeni a következő ügyfelet és a cuccaim közé tolni a másét.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vén trotty vagy, hogy lassabban mozogsz, mint a kaszsás néni? Érdekes módon, én a Lidl-ben is tudom tartani a tempót a kasszánál - igaz, a szalagra felpakolásnál már úgy intézem, hogy a kocsi aljára rakható dolgok kerüljenek előre (azaz amikor kipakolok, az előttem lévő vásárló cuccától ~1m-re kezdem a pakolást, és mira a kocsi aljára érek, akkor lest tele a szalag kihagyott része.
Ja, és nem a pénztárossal szúrsz ki, nem vele szemben leszel köcsögbaromf@sz, hanem a sorban mögötted várakozókkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lidl-be kifejezetten villámkezű kasszázni tudó embereket vesznek fel, azokkal nem lehet versenyezni (gondolom item/minute-re fizetik őket). Az a stratégia meg nem segít, hogy akkor szellősen pakol az ember, így kasszázni is csak lassabban lehessen. Mert addig nyomja a futószalagot, amíg be nem éri egymást a pakolt áru.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondom, hogy nekem soha nincs gondom a Lidl-ben sem, mert ésszel pakolom _fel_ a szalagra a megvásárolni kívánt termékeket: úgy, hogy azokat a kassza után "érkezési sorrendben" lehessen visszarakni a bevásárlókocsiba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár dolog elkerülted a figyelmed! A Lidl-ben - szemben a szóban forgó Sparral - nincsenek kézi kosarak, amiket nem lehet kivinni a kasszán túlra. Régen lehetett, de ezt a Spar megszüntette és a kasszánál le kell raknod a kosarat. Ebből eredően a kasszánnál már nem [ismét] a kosárba, hanem a táskádba/szatyrodba/hátizsákodba kell pakolni, ami körülményesebb, mert adott esetben a hosszabb szállításnak is megfelelően kell elhelyezni a dolgokat. Valóban ez a művelet időigényes, de az emiatt meghosszabbodott várakozásért a fillérbaszos Spart terheli a felelősség, aki értékesebbnek tartja azt a pár műanyag kosarat, amit esetleg ellopnának, a vásárlói idejénél. Mivel a megvásárolt holmikat az ember szeretné haza is vinni a boltból, így azok elpakolása sztem még általad beláthatóan is szükséges, tart ameddig tart. A konfliktus valójában nem az aktuális pakoló/fizető és a sorbanálló vásárlók között áll fent, hanem a vásárlók és a Spar között. Remélem most már Te is érted!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kézikosárnyi tartalmat pláne lehet úgy kipakolni a szalagra, hogy a blokkolás után simán vissza tudd rakni a saját szatyorkádba/kosaradba/banyatankba.
"értékesebbnek tartja azt a pár műanyag kosarat, amit esetleg ellopnának, a vásárlói idejénél" - ebben az ÁNTSz-nek vagy hogy a pékbe hívják is van némi része, ha jól tudom...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Köjál-t idén NÉBIH-nek hívják.
Van 1 horror-csatornájuk jutubon: https://www.youtube.com/watch?v=h2GzkS78S90&list=PL8HEY_gvFtWa9bhuajWUy…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minthogy fel lehet venni kétszer annyi pénztárost is mint jelenleg alkalmaznak, legfeljebb a vezetőségnek a hétvégi kokós/kurvás bulikra kevésbé fogja futni a nyereségből!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már jelentkezhetsz is pénztárosnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többet is keresnek, mint pl. volt középiskolai tanáraim.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban egyetértek, hogy a szalagra való okosan felpakolással nagyban lehet optimalizálni az elpakolást.
A Lidl-ben így sem tudom tartani a pénztárossal a lépést, de kis spät-em van csak, nem várnak rám.
A kisebbik kocsival vásárolok és inkább többször fordulok, ha szükséges. A Sharanban meg várják a cuccot a ládák, kartondobozok újsággal bélelve, külön a vegyiárunak, élelmiszernek, hűtősnek.
Vidéken annyira nem divat a direkt csigáskodás vagy arrogánskodás egyik oldalról sem, mert itt ismerik a rühes pofád és kellemetlen. Az átjáró osztrákok meg kulturáltak, nincs velük gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen ha ez a módja, ez a módja.
A tőlem telhetőt azért megteszem. Igyekszem gyorsan pakolni és nem baszakodni, nekem is az a jó, ha haladás van.
Nem is elsősorban magam miatt aggódok. De majd amikor a mammer vagy a papa ott fog állni szerencsétlen...azért én sajnálom a kevésbé tech-savvy embereket néhány szituban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az öntudatos "lassanpakolokésmindenkibekaphassa" barmoktól eltérően velük szemben általában magasabb az emberekben a toleranciaszint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak CNP (Card Not Present) tranzakcióknál (illetve azok egy részénél - lásd havi előfizetési díj kártyára terhelése) van 2FA, a telefonba besomott nfc-s kártyás fizetés nem ilyen. (Mondjuk én meg a telefonukkal a POS-sal sz@rakodókat rühellem, amikor nem tudja, hogy a POS-on hol van az olvasó, és azt sem, hogy a telefonjában hol van az NFC-s antenna, aztán próbálja helyezgetni a telóját, hogy a két eszköz "beszélgessen" egymással, miközben a telefonja/keze természetesen takarja a pos kijelzőjét, tehát nem látja, hogy "Elveheti a kártyáját" vagy "PIN-Kód:" ütenet jelenik-e meg rajta...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Tudni kell, hol van az antenna a telefonban és a pos terminálon.
Bár az újabb telefonoknak picit nagyobb a hatótávja úgy vettem észre. Kollégám P30 Pro-ja pl. ha odamutatod a pos-nak már jó. Az öreg S7 edge-emen még picit simizni kell, de rutinnal gyorsan megvan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nfc-s fizetés kissé tág fogalom. Abba beleszámít az is, amikor a kártyádat használod, és az is, amikor mondjuk a mobiltelefonodat. Kártyánál a helyzet változatlan, ott a 2fa második tényezője a PIN kód, amit 15eFt-os összeg felett meg kell adni, telefon esetében pedig az, hogy fel tudod oldani a telefont. Vagyis ott eddig is megvolt a 2fa (kivéve a kis összegű vásárlást), ott nem várható változás.
A netes vásárlásoknál is van/lesz néhány kivétel, pl. a bank is dönthet úgy (akár a kibocsátó, akár az elfogadó oldalon) hogy nem él a 2fa-val, de ez esetben ez az ő kockázata, ha ilyen tranzakciót megreklamálsz, jó eséllyel bukja a pénzt. Ez a kockázatelemzés lehet pl. kis összegű tranzakciókra, visszatérő vásárlókra, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A POS terminálokat _most_ nem érintette változás, mert már tavaly ősz óta működik az SCA ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Netpincérről most rendeltem ott nem kér semmi 2. autentikációt ez így akkor most hogy? :/
MVM gázt nem tudom bank kártyával fizetni de kaját simán rendelek ? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Wolt sem kert semmit, se az aliexpress, bezzeg az upc fel orat szivatott az ide-oda atiranyitgatasokkal es app jovahagyas aztan sms kod stb
szerintem rajottek ok is, hogy ehes embert nem jo szivatni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Ali nem EU-s, rájuk nem vonatkozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudom... csak ennyit a nagy biztonsagrol, ha az eu-n kivul meg siman le lehet huzni a kartyakat tovabbra is
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EU-s szabályozás joghatálya az EU-n belülre terjed ki. Ennyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt is tudom. de nyilvan az is tudta, aki ezt a fassagot kitalalta, hogy semmi ertelme nincs igy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy nem EU az Ali, de ettől még tőlem például kérte 5-ből 4 esetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok okozat közt összefüggés nincs. Végkövetkeztetés hamis.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
A Netpincér semmit sem kért csak lejárat és a 3 jegyű biztonsági kód. Csodálkoztam is egy nagyot. A gázt is ki tudtam hétvégén fizetni. Most ment simán, de pár napja teljes káosz volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na meglátjuk kövi hónapban MVM gázzal mi lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos új hónap,újra MVM gázszámla fizetés....és még mindig: A tranzakció nem lett végrehajtva. :/
Vagy ami nem megy azt el kell engedni? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OTP webes internetbank felületen valaki elmondaná nekem, hogy merre kell keresni a tranzakció jóváhagyást? Ma akartam volna rendelni, de mivel tönkrement a telefonom, így most nincs lehetőségem az app-on keresztül jóváhagyni, de a webes felületen fél óráig keresgéltem sikertelenül... Találtam két felületet is ami elvileg tranzakciók listázására van meg jóváhagyására, de ott fel sem dobta a jóváhagyásra várót... Végül utánvétre kértem a rendelést
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A masodik faktor nem lehet web, csak SMS vagy mobilalkalmazas (ezt nem az OTP talalta igy ki).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés az, hogy a 2fa-hoz hol és hogyan tud sms-t beállítani a push helyett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Errol nem ad valamilyen tampontot/informaciot/linket a 3D Secure ablak? Most igy hirtelen atnyomkodtam a SmartBank appjukat, de hirtelen azt a reszt sem talalom, ahol atalltam push-ra SMS-rol. Tippre egyebkent, vagy a hitelesitett mobil appban kell lennie erre opcionak, vagy ha ott nincs, akkor bankfiokba kellene ezt kerni. Webre atrakni szerintem ez hulyeseg lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt kerestem én is, kicseréltem a telefonomat és sms-ben kérte a jóváhagyást. A másik fizetésnél bekapcsoltam a régi telefont azon működött. Utána láttam hogy az újra is jött a push. Sehol sem találtam az appban ide vágó beállítást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem egy próbát megér : +36 (1) 366 6666 :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tippre sehol, nem véletlenül nevezik 2 faktorosnak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ide még annyit,hogy újra hívtam OTP ügyfsz-ot ahol a mostani hölgy azt mondta az ilyen probléma,hogy nem jön sms/smartbank értesítés mindig VISA kártyával van...Szóval végül kimondta,hogy mi lehet a gond 99%-ban.
Mondta,hogy kivizsgálják meg minden és lehetséges a kártya cseréje ha nem tudják megoldani a problémát.
Szóval akinek hasonló gondja van nem tud fizetni online bizonyos helyeken illetve nem kap sms-t / smartbank értesítést az kérje a kártyája kivizsgálását más esetben cseréjét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni