Outlook 2016 kiszolgálóról nem mindig szinkronizál IMAP használatával

 ( pappe | 2019. október 9., szerda - 19:22 )

Sziasztok!
Adott egy kisvállalati több gépes környezet. MS Office 2016 részeként Outlook 2016-ot is használnak levelezésre.
Az e-mail postafiókokat az egyik hazai szolgáltatótól bérlik, ők üzemeltetik a levelező kiszolgálót. Régebbi, stabil cég, tfh. értenek hozzá.
Az Outlook 2016 mostanában olyant játszik, hogy nem szinkronizálja a bejövő leveleket. Vagy az újraindításáig nem kapják meg a leveleket, vagy sokszor csak órákkal később veszi rá magát, hogy lerántja az új leveleket. Látszólag a manuális küldés/fogadás is hibátlanul lefut, de mégsem látszik az új levél, ami más a postafiókban csücsül és minden más kliensből is látszik.
Több felhasználónál, több munkaállomáson is előfordul, de össze vissza gyakorisággal, nem feltétlenül egyszerre. Az Office frissítve, Win10 Pro frissítve, minden hol azonos verzió.
A szolgáltató állítja, hogy náluk nincs semmilyen hibabejegyzés, látszólag minden jól működik kiszolgáló oldalon. Teszem hozzá minden más levelező kliens valóban megfelelően működik. Sőt a cég más telephelyein - igaz eltérő verzió- de az Outlook 2016 is.
Angol nyelvű fórumokban találtam hasonló hibákat, évekkel ezelőtti és friss keltezési dátummal is, de a megoldási javaslatok közül egyik sem működik, vagy nem produkál tartós eredményt. Több helyen ezeken a fórumokon is ezt írják.
A gáz az, hogy előttem már többen széttették a kezüket, hogy passz. De én is ott tartok. A váltsuk le Thunderbirdre, egyéb alternatívákra megoldás sajnos nem járható. (Én is támogatnám.)
Talán találkozott már valaki ilyesmivel? Lenne valakinek javaslata? Mivel próbálkoznátok? Köszi a tippeket!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Hány postafiók van, ami egyszerre próbálkozik, nincs-e a szolgáltatónál kikoppantva az IP-nkénti engedélyezett csatlkozások száma? Mekkorák ezek a postafiókok, illetve a kitekintő helyi OST és PST file-jai? Ugyanaz az Outlook amivel gond van, újraindulás után magához tér, illetve máshonnan van-e vele probléma?

A tűzfalon routeren nincs-e valamilyen korlát, akár szándékos, akár gyári, ami esetleg a TCP kapcsolatokat dobja/tiltja/limitálja stb? Az Outlook nem egy IMAPmágus és az IMAP kliensek elég sok kapcsolattal dolgoznak per kliens, simán el tudok képzelni valamilyen "események véletlen összejátéka" c. problémát.

Postafiókok száma 20+, ami erről a telephelyről próbálkozik.
Nincs korlátozás a szolgáltatónál.
A postafiókok 5GB quotaval rendelkeznek.
Egy része több éve üzemel több ezer levéllel, egy része pár hete talán néhány száz levéllel. Így az OST méretei is néhány száz MB-tól, a több GB-ig változó. Nem befolyásolja a hiba előfordulását.
Újraindítás után magához tér. (Nem minden esetben áll le az Outlook megfelelően. "Nem mindig elég neki ha a user ki x-eli.")
A tűzfal jó ötlet, megnézem tüzetesebben mit látok, bár tudtommal nincs limit.
A nagyobb szolgáltatók webmail elérései tiltva vannak egyes munkaállomásokról.

Ha jól rémlik a Dovecot és Courier IMAP-nál és van default limit, ezt gondolom nem állítják nullára, csak kellően nagyra. Ha 20+ kliens, az simán 200-250 TCP kapcsolat lehet egy IP-ről, akár még bele is lehet futni egy ilyen korlátba. A TCP kapcsolatos vonalat erősíti, akár a tűzfalas opcióval, hogy újraindítás után magához tér, mert újranyílnak a kapcsolatok. A limit lehet egy TCP session timeout, kapcsolat darabszám, conntrack memória stb. Ha több IP címetek van és sok a forgalom (kliens és kapcsolat), akkor akár több IP-re is érdemes lehet NAT-olni valamilyen logika mentén.

Igen több van, ezt is megnézem, köszönöm.

Nálunk Outlook 2016 probléma volt. Ez megoldotta: https://youtu.be/wcan3f2Ufc8