Samsung Galaxy Ace touchscreen újrakalibrálási útmutató

Touchscreen csere után, adott esetben szükség lehet újrakalibrálásra. Ezt könnyedén megtehetjük a *#*#2664#*#* kódsor beütésével. Természetes, hogy ez utóbbi egy félrekalibrált touchpanel esetén nem fog menni. Ilyenkor a helyes eljárás a következő:
1. Kapcsoljuk be a telefont.
2. Forgassuk lapjával a hüvely és mutatóujjunk közé, valamivel a gombsor felett.
3. Hajlítsuk be a karunkat kissé, hogy a telefonunk a mellkasunk felé nézzen.
4. Hirtelen mozdulattal távolítsuk el magunktól a telefont és csuklóval adjunk perdületet a készüléknek.
5. A mozdulat végpontján engedjük el a készüléket és elégedetten figyeljük, ahogy szétkenődik a hozzánk legközelebb eső falon. Ha elsőre nem sikerül, akkor alternatív megoldásként próbálkozhatunk a kisflexes és a kalapácsos módszerekkel.
6. Vegyünk olyan telefont melynek van billentyűzete és rendes operációs rendszere.

Komolyabban, mi is a probléma?
1. Az Android egy összehordott foskupac. Miért? Mert nincs megtervezve és a megtervezett részek implementációja nincs kikényszerítve. A tervezés ugyanis ott kezdődik, hogy egy-egy periféria meghibásodása esetén is elérhetőek legyenek adott eszköz funkciói. Pl. szervíz/diagnosztikai funkciók elérhetősége, felhasználói adatok mentése. Ezt tetézik azzal, hogy mind a szolgáltatóknak, mind a gyártóknak szabad beletákolási lehetőséget adnak a készülék szoftvereibe, és ezen tákolások fragmentálják az egységesnek kikiáltott platformot. Itt bejön a minőségbiztosítás kérdése is. Androidnál mindenki szabadon mutogathat a másikra ha a szoftver minőségével kapcsolatos probléma van.

2. A gyártónak nem érdeke, hogy minőségi, hosszú élettartamú termékeket állítson elő. Különösen nem érdeke a javíthatóság. Egy készülék annyira legyen szerelhető, hogy a szalagon a biorobot össze tudja rakni és az alapfunkciókat tesztelni tudja. Ha meghibásodik a készülék, akkor a leggyakoribb fizikai sérüléseknek kitett elemek cserélhetőek legyenek és pont. Lehetőleg ezek mindegyike szakszervizben legyen csak elvégezhető.
Szerves része a céges ökoszisztémáknak a titkolódzás. Régebben, míg adott fejlesztések házon belüli firmwarekkel történtek ez érthető volt, de manapság ez a kínos elreszelések takargatására szolgál. Másik indok a feature minimalizálás. A nagy számú feature megöli a termék palettát, mert egy olcsó készülék ha képes ugyanazt a funkciókat biztosítani, mint egy drága versenytársa, az házon belüli veszteséget fog termelni. Cél, hogy a folyamatos fejlődés látszatát tudja a gyártó kelteni, ezzel fenntartható az igény újabb és újabb készülékekre.
Ennek a titkolódzásnak a vadhajtásai filemegosztókon és fórumokon terjedő főzött, "official" romok. Arról nem is beszélve, hogy az így brickelt minden egyes készülék egy újabb eladott készüléket jelent.

3. A forgalmazó, jelen esetben a szolgáltató, nem biztosít megfelelő támogatást. Érthető, ugyanis nem érdeke egy 2-3 éves telefon támogatása, hiszen az nem hoz pénzt. Példának okáért, a fenti probléma megoldható lenne, ha a 2.2-ről magasabb verzióra lehetne upgradelni a firmwaret, mert a magasabb verziók már támogatják az OTG-t és a USB HID eszközöket. Gyk. Kies-en kereszül lehetne frissíteni, csak ahhoz fel kéne tudni oldani a képernyő lockot és a touchon kiválasztani a menüből, hogy adatkapcsolatként kezelje az USB-t. Opció ugyan, hogy az SD kártyára másolt update.zip-en keresztül frissítsen az ember, csak ez utóbbi a magenta oldalán nem megtalálható. Rootolással és főzött romokkal pedig az tákoljon akinek nincs családja és nemi élete. Miért? Mert ezzel nem keres pénzt a szolgáltató. Biztos, hogy a szakszerviz pillanatok alatt meg tudná oldani a problémát, de a kiszámlázott költség aránytalan a készülék árával.

4. Nincs dokumentáció. Ez az egész mobil szektorra igaz. Az átlag user, urban legendákra, fórumbejegyzésekre kénytelen hagyatkozni, holott elvárható lenne, hogy egy termék megvásárlása után az utolsó csavarig ismerje azt. Igen, a userek 90%-ának nincs szüksége erre, de rengeteg félreértést és felesleges szervíztúrát meg lehet spórolni, ha mondjuk tudja az XY készülék büszke tulajdonosa tudja, hogy a vulkáni köszöntés milyen rejtett funkciót engedélyez a telefonján.

És még lehetne sorolni a végtelenségig. Változás nem várható, mert nincs igazi verseny, nincs mi motiválja a piacon lévő szereplőket.

Hozzászólások

rohogni fogsz, de az elso mobilom egy nokia 5110 volt. Az egyetlen baja az volt, hogy idovel az akksija elfaradt. Ha meg az sms-eket megnezes nelkul is torolni lehetett volna... A mostani nem okos telefonom egy penge samsung. Kicsi, vekony, farzsebbe idealis...

--
"Pontosan ez a ti bajotok. Ez a kurva nagy csőlátás. [...]" (bviktor)

Ismerősi körben volt hasonló probléma. A készülék tulajdonosan – aki nem informatikus – kb. tizedik próbálkozásra ráérzett az elcsúszás mértékére és el tudta érni az újrakalibráláshoz szükséges menüpontot. Nyilván ő volt a béna, mert nem sírt itt a HUP-on másban keresve a hibát.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)

Nem lehet elérni az újrakalibráláshoz szükséges menüpontot, mert úgy vannak a kalibrálási értékek elcsúszva, hogy a képernyő lezárását nem lehet feloldani, plusz azért sem mert ebben a romban a beállítások menüpontban a touch kalibrálás opció nem elérhető. (Lásd: tervezetlenség, fragmentáció) De köszönöm, hogy így látatlanban, HUPU módra, megoldottad a problémám.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Sajnálom, hogy szövegértési problémáid vannak. Nem oldottam meg a problémádat, sőt nem is állítottam, hogy meg fogom. Viszont mint fentebb látható, nem lehet általánosítani, hogy a feladat megoldhatatlan. Te pedig általánosítottál.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)

Nem, de látatlanul, probléma teljes ismerete nélkül, máris előrántottál egy csodatévő ismerőst és levontad a konzekvenciát, hogy nem megfelelő háttérrel indultam neki a probléma megoldásának és most másban keresem a hibát.
Én is ismerek olyan embert aki fasszal tud könyvespolcot gyártani, de ez még nem jelenti, hogy a nemiszerv mérőeszközként történő használata általánosan elfogadott és követendő lenne az asztalosok közt.
A feladat nem megoldhatatlan, csak épp egy ilyen triviális problémára, a gyártói inkompetencia/érdektelenség miatt sokszoros erőforrás szükséges. Pl cserélhetek még párszor touch panelt, cserélhetek alaplemez, feltölthetek főzött romot. Sőt elvihetem szakszervizbe is, ahol majd cserélnek touchot, feltesznek egy főzött romot vagy cserélnek alaplemezt!
De egyik sem mentesíti a gyártót az alól, hogy átgondolatlan szar a terméke.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Hát ha te cserélted ki a touchscreent és így jártál, akkor mégis igaz, hogy nem megfelelő háttérrel indultál a feladatnak.
Ha meg a szervizből kaptad így vissza, akkor rajtuk kellene leverni, de ezt erősen kétlem.
Szerviznek erre kell, hogy legyen eszköze, amivel megkerülik az ilyen problémákat.

Ha a szervizben meg tudják oldani az ilyen problémát, akkor erős általánosítás, hogy átgondolatlan és szar a termék. Viszont akkor tényleg arról szól a történet, hogy:

- Megfelelő előkészület nélkül álltál neki a probléma megoldásának (pl. nem nézted meg, a szervizben hogyan oldják ezt meg)
- Olyan problémát akartál megoldani, amit nem neked kell otthon megoldani. Erre valók a szervizek és ezért nem is törekedtek arra, hogy a probléma megoldása otthon, házi módszerekkel elérhető legyen. Ez esetben lehet utálni őket, de csak akkor, ha az autódat is mindig otthon javítod és soha nem viszed szakemberhez.

Ui.: Más telefontípusoknál, pl. iPhone-nál mennyire kézenfekvő ennek a problémának az otthoni megoldása?

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)

Hmm, a szerviz manual 8-3-3 oldala foglalkozik a touch meghibásodásokkal. Ezen az oldalon található folyamatábra két opciót ajánl a touch cseréjét, vagy a mainboard cseréjét.Ez a hivatalos eljárás. Az ne tévesszem meg, hogy a szakszerviznek nem célja, hogy költséghatékonyan javítson készüléket, mert így is, úgy is kiszámlázza a tulajnak. Arról az apróságról nem is beszélve, hogy a touch kalibrálása nem szervíz processz így, ott ezzel nem is foglalkoznak.
A márkaszervizek azért léteznek, mert a gyártóknak termékgaranciát kell vállalniuk és gazdaságilag a szerviz léte éri meg a legjobban. De ez nem jelenti, hogy ott a termék minden nüanszát ismerő mérnökök dolgoznának, ugyanis ez nem éri meg. A szervizesek, hozzám hasonló betanított forrasztómajmok akiknek a feladata, hogy veszteséget minimalizáljanak a garanciális kihullásból. Egy TSP ára 1000 HUF körül van gyártói oldalon, ami majdhogynem duplázódik a munkadíjjal. A gyártó nem fogja hagyni, hogy a szervízese még több költséget termeljen azzal, hogy mondjuk a csere mellett még tocogtatja is a félrekalibrált toucht. Nem, vegyen ki egy másik toucht a dobozból és a félrekalibráltat majd ráverik selejtbe a touch gyártóra.

Köszönöm kérdésedet, a kocsimat saját magam szerelem, lévén egy 21 éves típus és annyira elment a technológia, hogy egy fiatalabb szerelő pl. már a féket sem tud rajta légteleníteni. Arról nem beszélve, hogy ahogy a 2 éves telefont ezt sem éri meg már szerelőhöz vinni, mert egy komolyabb szerelés munkadíj a többszöröse lenne a termék piaci értékének.

Kb. mint más telefonoknál, csak ott még lehet próbálkozni a szent hard reset nyomkodásával.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

a 2. ponthoz: manapsag az a tqm szlogen, hogy egy termek alkatreszeit ugy tervezik meg, hogy az egyes reszek lehetoleg egyszerre menjenek tonkre. Igy ha par ev mulva megjavittatod pl. a kijelzot, nem sokara viheted vissza a billentyuzetet is javittatni, stb. Ezzel is orientalva a nepet az eppen aktualis termekek fele...

--
"Pontosan ez a ti bajotok. Ez a kurva nagy csőlátás. [...]" (bviktor)

Nekem még az SMS írásis ment kalibrálás nélkül, igaz egy nagyságrenddel nagyobb hibaszázalékkal. A kalibrálás is sikerült, onnantól pedig álom a gépelés :-)