Miért X a kedvelt CMS az adott országban?

Ausztriában nézegettem álláshírdetéseket, és szemembe ötlött, hogy amikor CMS tapasztalatról írnak, akkor általában (99%) a Typo3-at hozzák fel példának. Őszintén, én sose hallottam róla.

Itthon a Drupal, WP, Joomla megy, ott a Typo3. De miért? Szomszédos országok közt miért van ekkora különbség?

Ami nekem eszembe jutott, az a közösség. Ha van az adott CMS-nek aktív közössége, akkor az az adott országban felkapott lesz.

De tényleg ez az oka?

Hozzászólások

Jó helyen kapisgálsz.
Ezt hívják tard-effektusnak. Minden csoporton belül vannak pro és noob userek. Egy új technológiában pro user általában az adott területen végigpróbálja az összes lehetőséget, majd utána a célja, ideológiája, vérmérséklete és a csillagok állása alapján választ egyet.
A noob user tipikusan úgy keresi meg a pro usert, hogy adjon tanácsot, ötletet, mi az amit az könnyű beállítani, használni, és lehetőleg ki is nyalja a hátsóját. A pro user ekkor kiválaszt egy olyant amit a lehető legkevésbé kell neki szupportálni. Értsd: A noob minél kevesebbszer, minél kevésbé retard kérdésekkel találja meg, és ha meg is találja akkor az adott kérdést minél gyorsabban tudja megválaszolni.
Ezután a noob vallási fanatikusként elkezdi terjeszteni az igét, hogy bizony ez az egyetlen járható út, és ő bizony pro mert neki egyszer sikerült beállítania. Ez beindít egy lavinahatást, minek eredményeképpen a noob-ok kerülnek túlsúlyba az adott szektorban, és egyes megoldások bebetonozódnak, kvázi szabványként kezelik.
A legszebb benne, hogy tard-effektus figyelmen kívül hagyja, hogy egyes eszközök fejlődhetnek. A noob-ok mantraként ismételgetik, hogy A rossz, csakis a B az üdvözítő, miközben A jobbról előzött és fényévekkel megelőzi B-t.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "