Orosz–ukrán háború #22

Hozzászólások

Szerkesztve: 2025. 02. 11., k – 23:33

a mexikói drogkartellek szeretetteljes szívvel köszönik a sok menő csúzlit

ha kell uzsora az europooroknak, lesz ✌️

Mik pontosan a husveti, aprilisi tuzszunet feltetelei epp? Mennyire ismertek mar?

Ukránok már megnyerték?

trey @ gépház

Állítólag elkezdődtek valamifajta tárgyalások, melyekből idővel "a tárgyalások" lesznek.

:)

Trump says US, Russian officials to meet in Munich on Friday, Ukraine invited

[..]

U.S. President Donald Trump said on Thursday that U.S. and Russian officials would meet in Munich on Friday and that Ukraine was also invited, however Kyiv responded that it did not expect to hold talks with Russia in the German city.

"They're having a meeting in Munich tomorrow. Russia's going to be there with our people. Ukraine is also invited, by the way. Not sure exactly who's going to be there from any country, but high-level people from Russia, from Ukraine and from the United States," Trump told reporters.

When asked for further details, the White House declined comment. Global political and military leaders are gathering in Germany for the Munich Security Conference.

Ukraine does not expect to hold talks with the Russian side in Munich on Friday and believes the United States, Europe and Ukraine need a common position before talks with Moscow, President Volodymyr Zelenskiy's communications adviser said.

"Talks with Russians in Munich are not expected," the Ukrainian communications adviser, Dmytro Lytvyn, said.

Russia's embassy in Washington and mission to the United Nations in New York did not immediately respond to requests for comment on Trump's remarks.

Trump said later on Thursday: "Tomorrow there's a meeting in Munich and then next week, there's a meeting in Saudi Arabia, not with myself or President Putin, but with top officials. And Ukraine will be a part of it too."

[..]

https://www.reuters.com/world/trump-says-us-russian-officials-meet-muni…

There will be no Russian delegation at the Munich security conference, according to Russia's foreign ministry spokeswoman Maria Zakharova.

There had been some uncertainty over whether a Kremlin delegation would attend.

While they had not been expected to, Donald Trump's remark that talks could be held between Ukrainian and Russian officials at the summit sowed some doubt.

However, neither Moscow or Kyiv had given any indication they expected talks to take place - and the BBC was told earlier that no Russian officials were in attendance.

https://www.bbc.com/news/live/c24728zpp70t?post=asset%3A0f87e42c-41f9-4…

Pedig szép gesztus lett volna, ha az Amerikai-Orosz tárgyalással párhuzamosan 3feles tárgyalás is zajlik.

Ahol gyalulnak, ott hullik a forgács. A woke haverjaidnak nem kellett volna belerángatniuk a félbolond Zelenszkijt a háborúba, ahogy azt a 0. perctől kezdve mondtam.

Az amerikai elnök szerint a Biden-adminisztráció hozzájárult Ukrajna megtámadásához

Most tessék élvezni a show-t, amit összehoztatok! Ha villanás lesz, mosolyogjatok: "fényképeznek!"

Ha tenni nem tudtatok a háború befejezése érdekében (csak eszkalálni), akkor most hagyjátok, hogy a valaki eltakarítsa a szart, amit az asztal közepére pottyantottatok.

Pls. imádkozzatok, hogy Trump megoldja (ahogy hallottam, Z haverotoknak fájni fog (ahogy ezt is előre megmondtam))

trey @ gépház

Valamelyik hűtő-toronynál gumit égettek az ukránok, azt is rakétának hazudták.

Egy drón kb. 10kg robbanóanyagot tud vinni - a Csernobil beton szarkofág vastagsága több méter, ha a felületén robban olyan mint, amikor focival eltalálod a szomszéd házát - a lökés hullámok szétterülnek és semmi nyoma - be kellene fúrni és úgy robbantani, hogy repesztő hatása legyen...

Szerintem ezt az oroszok is tudják, akkor minek támadnák drónnal ??

Trump ukrajnai különmegbízottja szerint azonban harccal nem lehet lezárni a háborút, mivel Ukrajnának három év alatt több volt a vesztesége, mint Amerikának a koreai, valamint a vietnámi háborúkban.

Az amerikai felvetéssel egyébként nem mindenki értett egyet.

fucks given: 0, sőt

Amerika kijelentette, Európa nem vesz részt az ukrajnai béketárgyalásokon

kicsit furán is venné ki magát az eddigi eukomintern-féle harcz az utolsó ukránig retorika után

kicsit furán is venné ki magát az eddigi eukomintern-féle harcz az utolsó ukránig retorika után

Az Ukrajnának adott támogatásokat figyelembe véve az venné furán ki magát ha nem lenne ott.

Ezek a tárgyalások befolyási övezetekről, szóval üzletről fognak szólni nem békegalambokat fognak reptetni - kurva gáz hogy a Trump adminisztráció ez alól elzárja az EU-t.

Kinek gáz? Az erősebb kutya elve. Az USA-nak van hadserege, az EU-nak nincs. Valahol nevetséges, hogy ami van, az is a NATO-n belül de facto amerikai parancsnokság alatt. Annyira nem bánom, hogy azokat a nyugat-európai vezetőket elzárják a rendezés lehetőségétől, akik a saját népüket is háborúba vinnék bármi áron, csak Oroszországot elpusztítva lássák.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nem kivántad Trump győzelmét?

Túlzás lenne azt állítani, hogy kívántam.

 

Hát bazmeg most itt ittvan

Nálatok mindig van ott valami, ami miatt sírhattok.

 

Trump kihagyja az EU-t az ukrajnai béketárgyalásokból

Mindenki azzal tárgyal, akivel akar, és aki hajlandó vele tárgyalni.

 

vámot vet ki az európai termékekre.

Tudomásom szerint a vám intézménye régóta része az országok közti kereskedelemnek.

:)

Trump kihagyja az EU-t az ukrajnai béketárgyalásokból, vámot vet ki az európai termékekre. 

Ajánlom elolvasni:

Forget the US — Europe has successfully put tariffs on itself

The writer is a former president of the European Central Bank and was prime minister of Italy. He oversaw a report on the future of European competitiveness[...]

https://www.ft.com/content/13a830ce-071a-477f-864c-e499ce9e6065

 

Semmi meglepő nincs abban, hogy a fajtád szerint a realitásokkal való "egyetértés" bűn. Kérlek, majd szólj, amikor végre elindítotok egy relatíve színvonalas pártot a magyar országgyűlési választásokon. Persze én azt is elfogadom, ha rendszeresen megelégedtek annyival, hogy a tényeket hazug keretezésben tálalva bűnösnek kiáltjátok ki – a veletek ellentétben – a valóságot nem tagadó embereket, aztán meg Orbánék kétharmados többséget szereznek. Szívetek és szellemi teljesítményetek joga a térdelő utat választani. Csak felfelé!

:)

Lehet, nem érted ennek a szónak a jelentését. Azt gondolod, mi vagyunk a világ közepe, s mindenki az ellenségünk, aki bármilyen kérdésben érdekellentétbe kerül velünk? Egyes kérdésekben az USA érdekei valóban Magyarország érdekeivel szemben állnak, de vannak olyan fajsúlyos kérdések, mint például a mielőbbi béke, amely vonatkozásában a Trump-kormányzat erőfeszítései egybeesnek Magyarország érdekeivel.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Javaslom, a hazaárulózás és egyéb szánalmas sírások helyett egy nem túl gagyi párt megszervezésébe és fenntartásába irányítsátok az energiáitokat, erőforrásaitokat. Ugyanis a demokráciában nem elég faszságokat vonyítani a világba, kell egy párt is, amelyik a mantrázott baromságaitokból hasznot húz. Annál is inkább kéne nektek saját párt, mert úgy néz ki, hogy a közeljövőben mérséklésre kerülnek a pártpolitikai szférába belekotnyeleskedő civil szervezeteitek lehetőségei. Csak felfelé!

:)

nem, a magyar áldozat: a hazánk és európa érdekeivel szembemenő korrupt eu - amely összehozta ezt magának - áldozata

 

(elnézést, közben látom honnan (a cikk finanszírozója az Európai Bizottság kelet-európai sajtót célzó, háborús propagandát terjesztő projektje, a TEFI))

a többiek elszabotált béke-lehetőségekkel és kerítés mögüli bátor ugatással járultak hozzá az ukrán emberek életkilátásaihoz

amikor majd a megmaradt ukrajna területén hamarosan szépen, vagy nagyon csúnyán mennie kell az illegitim rezsimnek, ezzel kapcsolatban kínos és dühös kérdések fognak felmerülni

Kapnak majd pénzt/erőforrást. Ugyanazoktól, akik a háborúba zavarták őket. Szóltunk, hogy át vannak baszva a nyugatiak által, de ahogy ezelőtt eladták magukat a nyugatiaknak, úgy ezután is el fogják. Hiszen annak tudják értékesíteni önnön portékájukat, aki szándékozik és tud fizetni. Az ostor meg a magyarokon csattan majd. De legalább lesz helye az EU által Magyarországtól ellopott euró milliárdoknak.

:)

"Nyugati" fizetési rendszerekben magas a jutalék 1,19 - 2% - amit a POS terminált üzemeltető kereskedő fizet.

Ha raktáron elfekvő készlet kiárusítása - beszerzési áron eladási akciót hirdetsz, akkor bank kártyás fizetés esetén még rá is fizetsz. Egy ismerős csinált ilyet, de csak KP-s fizetés esetén volt akció. Hogy ez mennyire szabályos azt nem tudom.

Oroszoknál nincs ez a jutalék POS-ra.

Akinek van boltja, az biztos tud erről többet - majd kijavítja, amit írtam.

EU-ban ez korlátozva van:

In the United States, the fee averages approximately 2% of transaction value.[2] In the EU, interchange fees are capped to 0.3% of the transaction for credit cards and to 0.2% for debit cards, while there is no cap for corporate cards.[3]

https://en.wikipedia.org/wiki/Interchange_fee

Senki nem fog békemegállapodást kényszeríteni Volodimir Zelenszkijre, ilyen döntést az ukrán elnök és Ukrajna népe hozhat – jelentette ki az amerikai elnök ukrajnai és oroszországi különmegbízottja Brüsszelben hétfőn, írja az MTI.

Itt azért elég fontos az Ukrajna népe kitétel. Azt ugyanis eléggé kétlem, hogy az ukránok meghalni illetve nyomorékká, özveggyé, árvává és hajléktalanná válni vágynának, amikor alternatívaként ott a béke lehetősége, amelyet a már lejárt mandátumú Zelenszkij és a liberális Nyugat-Európa nem hajlandó elfogadni.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

USA - Orosz béke majd meg lesz kötve - Ukrajna nem fogadja el. Semmi gond.

USA lekapcsolja a radarokat, drónok adatátvitelét, rakatéta vezérlés licenc time out. stb. - mivel vége a háborúnak.

Ukránok, hogy fognak akkor harcolni? Oroszok 3 hét alatt ledarálják őket..

 

Soha nem volt és nem is hangzott el, hogy Ukrajna USA szövetségese lenne és ezért kötelező lenne neki segíteni a háborúban.

 

Angol katonai szakértő:

"Oroszoknak több Javelin CLU-ja van (indító egység), mint a brit hadseregnek - annyit elhagytak az ukránok"

az is lehet, de a harctéren "ott maradt" - mert nem volt bele rakéta és k.nagy a doboza nem akarták cipelni az oroszok meg összeszedték.

De volt valami story a francia löveggel - egy független fegyverneppel vásárolta meg csak kiderült, hogy oroszok megbízásából.

Az volt a terv, hogy az oroszok megveszik az ukránok fegyvereit és úgy győznek :-D

Azért ne feledkezzünk meg az európai tettekről sem.

Párizsban éppen most vitatták meg, hogy hogyan lehetne Mariupolban nudista-lmbtq áruházat nyitni, és hogyan lehetne leárazott decathlonos sífelszerelésekkel támogatni, az odesszai blacklivesmatter néger kórust. 10 óra kimerítő tárgyalás, és 4 tálca lazacos szendvics után ebben a két pontban sem tudtak megállapodni, így a következő, júniusi tárgyalási napra halasztották a döntést. Addig bizottságokat alapítanak országonként a kritikus pontok társadalmi egyeztetése céljából,  valamint elkülönítenek 10 Mrd EUR-t a háborús alapból a kiadások fedezésére.

Az EU-tagsággal lehetne leghatékonyabban elérni, hogy amíg az EU létezik, addig az ukránok túlságosan ne kacsintgassanak Oroszország felé. A nyugati cégek az átmeneti években annyit lopnának, amennyit nem szégyellnek (ugye az újjáépítés többek között azt jelenti, hogy EU-s adófizetői pénzek kerülnek EU-s vállalkozásokhoz), a teljes jogú EU-tagság megszerzésének idejére pedig már ki lenne építve a hálózatuk (politika, bürokrácia, gazdaság), amire ráépíthetik a legális pénzszivattyújukat. Ukrán EU-tagság esetén a most az EU-ban tartózkodó ukránok egy része is szívesebben menne haza. Stb.

:)

Ezzel a távolról érkezett migránsok számára is otthonosabb hellyé válna az EU. A szegény, háború elől menekülő emberek, akik még az EU-ban is áldozatok, – a kirekesztő, fehér európaiak szerencsétlen elnyomottjai – végre kevésbé éreznék magukat egy rémisztő helyen elveszett idegeneknek.

:)

Ha EU + UK béke fenntartó katonákat küldenének Ukrajnába ENSZ határozat nélkül - akkor az oroszok ugyanolyan megsemmisítendő célpontnak tekintené őket.

Mivel Ukrajna területét nem védi az 5-ös cikkely, így a NÁTO sem tudná megtorolni a veszteséget.

Sokmindenben igazad van.

De abban nincs, hogy egy "ENSZ hatarozat" megallitana az oroszokat (vagy akarki mast) a 2020-as evekben... annak a lete biztosan nem oszt es nem szoroz.

Tulajdonkeppen a nemzetkozi szerzodesekrol ki kene talalni, hogy hogy javitjak fel WC papir szintrol, mert az a vilagtendencia, hogy egyre tobb demokracia tobbsege is ki akar azokbol lepni... diktatorok es autokratak meg egyre hatekonyabban fogjak azokra a valsagokat.

Oroszország állandó tagja a BT-nek. ENSZ egyetlen olyan szerve, amely a tagok számára kötelező érvényű a határozata. Az oroszok nem hiszem, hogy megszavaznák (vétójog) – sose lenne rá ENSZ felhatalmazás.

Vagyis nagyon elméleti volt részemről a felvetés - csak azt akartam érzékeltetni, hogy aki béke fenntartó katonákat küldene - az nettó hülyeséget beszél, mert semmi realitása annak. Fogalma nincs erről vagy direkt fake propagandát terjeszt..

Szerkesztve: 2025. 02. 18., k – 21:00

Zselé kapott egy pár oldalas dokumentumot aláírásra (kötelezvényt) a Müncheni Biztonságpolitikai Konferencia előtt kb. 1 órával az amerikai küldöttektől, de megtagadta annak aláírását. Ezek voltak benne:

  • 500milliárd dollár értékben kell neki törleszteni - főleg titán, lítium, urán ásványkincsekkel.
  • Ukrajna területén lévő gáz és olaj szállító vezeték rendszer tulajdon jogát.
  • Odessza kikötő/átrakó üzemeltető cég amerikai tulajdonba menne át.
  • A vasipari cégek, bányák (öntödék, szerkezeti acél gyártók) igazgatóságába amerikai vezetőket kell tenni.
  • stb..

Ezeket a bányákat Porosenko idejében már privatizálták - magán tulajdonban vannak.

Azt hiszem Ukrajna mindenét elvesztete..

Ahogy elnézem a Trump-vonatot, felmerül bennem egy kérdés: azok az emberek/szakértők akik a háborúról, mint egy ukrán-orosz konfliktusról a demokráciáról, és az emberi jogokról beszéltek, azok száját mikor hagyja el a felismerés, hogy tévedtek: és a háború valójában a demokrata párt és európai vazallusaik magánakciója saját gazdagodásuk érdekében, mindenáron.

Ezt írta:

háború valójában a demokrata párt és európai vazallusaik magánakciója saját gazdagodásuk érdekébe

Ez nem az elmúlt egy hónapra vonatkozott, hanem az elmúlt 3 évre - amikor a demokra pártnak döntő befolyása volt az amerikai politikára.

Szerkesztve: 2025. 02. 19., sze – 09:16

Marco Rubio (USA külügyminisztere):

"Minden oroszokat érintő szankció megszűnhet a tárgyalások folyamán"

Akkor NS-1 és NS-2 gázvezetéket is kijavítják ?

Gondolom USA szankciokat terveznek csak torolni. Az NS1-NS2 EU-s szankcio miatt nem ujranyithato. Az EU majd 2028 kornyeken leul targyalni, hogy lassan talan ok is eltorolhetnek, addigra talan 1 balti allam a 3-bol felfogja, hogy nem jo otlet a szankciok torleset vetozni.

Majd minden ami orosz, megvesszuk a szankciokat addig torlo USA-n es Torokorszagon keresztul "atcimkezve" es vamokkal terhelve.

Tokmindegy, a balti allamok nagyon sokaig vetozni fogjak a szankciok eltorleset szerintem, ami az EU-nak draga jatek lesz, ha mindenki mas eltorli.

Es nincs az EU elen egy "one man show" aki elmegy veluk majd targyalni errol. Nem is lesz. A kepviseleti demokracia egyik legrosszabb implementacioja az EU parlament osszetetele es az EU-s valasztasok szabalyai.

Mar evtizedekkel ezelott ugy kellett volna, hogy az EU osszes allampolgara valaszt egy elnokot is... kb. az 5 eves EP ciklus felidejeben. Es akkor lenne ott egy "one man show" ellensuly, annak meg egy EP ellensuly es nem rohognenek Azsiabol meg Amerikabol az EU-n, amikor "Europaval akarnak beszelni/targyalni".

A vagyon zárolások, elkobzások a fő fájdalompont: és nem az oligracháké, hanem az EU által zárolt orosz jegybanki pénztömegé: ezt használják ukrán hitelek alapjául; ha ezt fel kell(ene) oldani az EU kezében marad egy kezelhetetlen (fedezet nélküli) adósság tömeg; amiért a tagállamok a kezesek.

Teljesen érthetőek a pánik reakciók.

Úgy tűnik =)

The Council today renewed the EU restrictive measures in view of the Russian Federation’s continuing actions destabilising the situation in Ukraine for a further 6 months, until 31 July 2025.

These economic measures, first introduced in 2014, were significantly expanded since February 2022 in response to Russia’s unprovoked, unjustified and illegal military aggression against Ukraine.

They currently consist of a broad spectrum of sectoral measures, including restrictions on trade, finance, energy, technology and dual-use goods, industry, transport and luxury goods. They also cover: a ban on the import or transfer of seaborne crude oil and certain petroleum products from Russia to the EU, a de-SWIFTing of several Russian banks and the suspension of the broadcasting activities and licenses in the European Union of several Kremlin-backed disinformation outlets. Additionally, specific measures enable the EU to counter sanctions circumvention.

As long as the illegal actions by the Russian Federation continue to violate fundamental rules of international law, including, in particular, the prohibition on the use of force, it is appropriate to maintain in force all the measures imposed by the EU and to take additional measures, if necessary.

[...]

https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2025/01/27/russ…

https://www.consilium.europa.eu/en/policies/sanctions-against-russia/

USA oldaláról egészen jó ötletnek tűnik pénzügyileg erősiteni Oroszországot, aki ezzel képes politikailag - katonailag - gazdaságilag gyengiteni az Uniót - tehát az USA pozicióját erősiteni Európában.

Magyar oldalról nézve ezt támogatni persze hazaárulás, hiszen Európát gyengiteni nyilvánvalóan ellentétes a magyar érdekekkel.

tehát az USA pozicióját erősiteni Európában

Tévedsz: az USA pozícióját nincs hova erősíteni; ha akarnak már most is bármit megtehetnek: ellenben az orosz-kínai teljes összeborulás nem érdekük.

Az EU-ban pedig fel kéne fogni, hogy nem lehet egyidejűleg kikezdeni: az USA-val, Kínával és Oroszországgal.

Szerkesztve: 2025. 02. 19., sze – 09:22

Trump:

"Nagyon csalódott vagyok. Azt hallottam, hogy mérges vagy, hogy nem jutott neked szék (a tárgyalóasztalnál).
Három éve ott vagy. Sosem kellett volna elkezdened (a háborút). Megállapodhattál volna velük

– mondta Donald Trump floridai rezidenciáján tartott sajtótájékoztatón.

Hozzátette:

bármilyen „féleszű tárgyaló” meg tudott volna már állapodni a háború lezárásáról „sok terület elvesztése nélkül”.

A szaúdi tárgyalás eredménye - teljesség igénye nélkül csak irányként:

- Újra megnyitják az amerikai képviseleteket Moszkvában

- Létrehoznak egy tárgyaló munkacsoportot (USA-Orosz) és amiben megállapodnak, azt mindenkinek be kell tartania – pl. Ukrajnának és az EU-nak is !!

- Elkezdték a gazdasági együtt működési szabályok lefektetését a háborút követően.

- Választásokat kell tartani Ukrajnában – ehhez tűzszünetet biztosítanak.

Legyetek már szívesek valami forrást adni az efféle posztokhoz, mert pl. az első google találat mentén az, hogy: "US and Russia consider holding new elections in Ukraine to be a key condition for the success of the settlement process", az azért kicsit messze van az itt leírt utolsó ponttól, és a hasonló posztok feltételezem tájékoztatni szeretnének minket, nem pedig véleménynek vannak szánva. (Sok hasonló beírás van a hupon, ne vedd személyeskedésnek.)

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

munka közben elemzők podcastjeit hallgatom - onnét az idézetek.

Azt se fogod cikkben leírva látni, hogy ma reggel egy ukrán csapat megfutott és az oroszok ellenállás nélkül halad előre - megálltak ne, hogy elvágják őket és csapdába kerüljenek.

A másik hír: pár napja olyan olaj létesítményt robbantottak fel az ukránok drónnak, ami amerikai cég 40%-os tulajdonában van és a szaúdi megbeszélésen is előkerült az ügy - oroszok mondták, hogy nem tudják megjavítani az embargó miatt (ez igaz vagy nem -- lehet, hogy csak fricska volt) erre az amerikai tárgyaló: nem kell már sokáig aggódni a szankciók miatt.

Oroszok készültek:

Elővettek egy papírt - amin összesítve volt, hogy a szankciók eddig 300milliárd dollár hiányt okoztak az amerikai cégeknek pl. banki és hitelkártya szolgáltatás 97milliárd dollár vesztség és sorolták az iparágakat, hogy jött össze.

Akkor a podcasthez link, teljesen mindegy, itt az a lényeg hogy ne beszéljünk a levegőbe ha lehet. Ha közéleti témában leírom, hogy X akkor azt etikus lenne alátámasztani valamivel, különben X csak vélemény.  Számomra ezek nem hírek, de a hasonló posztok annak állítják be őket, csupán ezt kifogásoltam.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

én nem vagyok hírszolgáltató - ezek nem hírek - valóság tartalmát nem garantálom.

Én azért írom ide, mert:

- elfogadom, hogy valós lehet

- bele illik a nézeteimbe vagy éppen nagyon nem

- valamilyen emóciót vált ki belőlem

Ha valaki nem ért vele egyet és értelmesen rávilágít, hogy tévedek, akkor utána szoktam menni, hogy mégis mi az igazság.

Mindenki egy buborékban él és nem hallja meg - vagy ha meg is hallja ignorálja, neki nem tetsző hírt.

 

Egyébként több helyen, még az ukránok is megírták, hogy Trump nagyon erőlteti a választást. Ez azt jelenti - ki, hogy magyarázza:

- Zselét félre akarják állítani ez az egyetlen módja, hogy ne essen ki az ablakon.

 

egy link, ha már kérted: Patrióta

Vukics Ferenc magyar hivatásos katona, alezredes, katonai és biztonságpolitikai szakértő, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára.

Gerhard Máté 

Azt hittem, eddig arról volt szó, hogy nem mindegy, hogy egy a TB által finanszírozott vizsgálatra/kezelésre mennyit kell várni. No hát a szankciókat ki lehet játszani, de ritkán vásárolt termékek esetén több időbe és pénzbe kerül. Ugyebár az amcsikra (akiknek fáj a valamijük) esetleg lehet hatni azzal, hogy ha enyhítik a szankciókat, hamarabb meg lesz gyógyítva a bajuk, és kevesebb napig veszítenek X összeget per nap. Illetve az esetleges jövőbeni problémák kezelése is könnyebbé válik (prevenció), és nem emelkedik a termék ára. Megjegyzem, lehetséges, hogy a szankciók okozta áremelkedés különbözetét gyakran olyanok teszik zsebre, akiket normális esetben sem az amcsiknak, sem az oroszoknak nem áll érdekében lóvéval megkínálni.

:)

Zelenszkij szerint amerikai kollégája orosz propagandát terjeszt és dezinformációs buborékban él.
 

Na jó, és mi a baj ezzel? Ha többet járna a hupra, tudná, hogy ez modern korunk természetes állapota.

A legitimitás de jure az alkotmányból, de facto az erőszakszervezetek lojalitásából ered. Egyelőre Zelenszkij mindkettővel rendelkezik.

Ennyi erővel a magyar köztársasági elnök sem legitim, mert a nép sosem szavazott rá. (Ja, csak éppen az alkotmány nem is követelte meg, mint ahogy az ukrán sem követeli meg (fixme) a háború közbeni elnökválasztást.)

Korábban azt gondoltam, hogy csak van valaki a kretén EU-s elit réteg mellett/között aki visszarántja majd a realitásba a kormányt, de tartok attól, hogy ugyanaz a helyzet mint Magyarországon a rendszerváltáskor: 1-2 büdös tróger tudja mi a helyzet, a többi csak arra jó, hogy ostobaságában tündökölve hülyítse a népet.

 

Azert tegyuk hozza, hogy a bucsai meszarlasrol szolo hirveres es annak merteke vette el az oroszok kedvet attol, hogy kivonuljanak a tobbi megszallt teruletrol is. A hirveres merteke szukitette a kovetkezo de-eszakalcios lepesek lehetoseget.

Ha igazak a bucsai meszarlasrol szolo hirek, akkor azert.

Ha hamisak a bucsai meszarlasrol szolo hirek, akkor meg azert.

Ha vegyesen igazak es hamisak a bucsai meszarlasrol szolo hirek, akkor meg azert.

amikor az egyik soros üzenőfüzet fizetett förmedvényéről való értekezésről a másik soros üzenőfüzetben olvasok itteni linken, azért elgondolkozok, hogy a demokráciát felszámoló orbáni elnyomó fasizmus tényleg rátette-e a bakancsos lábát a sajtószabadságra

Nem véletlenül nem volt komolyan vehető nemzetközi kivizsgálás. Ha nyomásgyakorló erővel bíró országok titkosszolgálatainak lettek volna érdemi bizonyítékai az ukránok ártatlanságáról, el tudták volna érni, hogy legyen komoly nemzetközi vizsgálat, melyet a nyugati sajtó hangosan, szinte élőben közvetíthetett volna. De pontosan tudták és tudják, hogy az ukránok benne voltak, és jobb, ha kivizsgálás helyett megmarad hit alapúnak a dolog. Majd évek múlva esetleg lesz egy a különféle "bizonyítékgyűjtők" által szerzett információkat összegző "mindent kiderítő vizsgálat". Persze addigra a bizonyítékok meg lesznek szűrve, de hát ilyen ez a popszakma.

Másrészt eléggé valószínű, hogy itt-ott az amcsik is követtek el nemzetközi kivizsgálásra érdemes műveleteket, és nem szeretnék, hogy a jövőben az ő dolgaik után is kutakodjanak.

:)

LOL @ mérsékelten sikeres humorista

:)

trey @ gépház

Lehet, hogy Trump csapatának úgy jött ki a 4%, hogy az általa mért értéket korrigálta az ukrán propaganda becsült hatásával. De legalább az EU újabb orosz műsorszórókat tiltott be. Egyre faszább ez az Új Szovjetunió. Annyi eszük azért csak lehetett volna, hogy az Európai Tanácsot ne tanácsnak (szovjet) nevezzék el.

:)

>> A 4% irrealisan kevesnek hangzik

állítólag összekeveredtek a számok, és a 4% az us külügy által az eus (((béke)))folyamat megvalósulása esetén saccolt életben maradó derék hoholínók és hoholínák aránya a jelenlegihez képest (gy. akiket nem tud puskatussal az utcáról összeszedni a legitim elnök legitim erőszakszervezete)

Valószínűleg Trump azért használ ilyen számokat, mert

  1. megteheti
  2. rá akarja venni Zelenszkij-t hogy térjen vissza a demokrácia kellemetlenül rögös útjára és tartson választást

Ez utóbbi abból a szempontból is jó lenne, hogy cáfolja - ha tudja - Trump szavait 🤷‍♂️

trey @ gépház

Szerkesztve: 2025. 02. 20., cs – 15:22

Tessék itt a nevében is független az összes többi médiumhoz hasonlóan közvetlen ukrán kormányzati ellenőrzés álló lap "nagy mintás reprezentatív" felmérése:

Around 57% of Ukrainians trust President Volodymyr Zelensky as of February, marking an increase of five percentage points since December, according to a survey by the Kyiv International Institute of Sociology (KIIS) published on Feb. 19.

The poll, carried out between Feb. 4 and 9, was published shortly after U.S. President Donald Trump alleged that Zelensky holds a "4% approval rating" without providing a source to back his claim.

The latest survey shows that Zelensky continues to enjoy support from the majority of Ukrainians, even marking a slight increase in trust after a year of steady decline in popularity throughout 2024.

Around 37% of respondents said they do not trust the president, a two-point drop since December.

"If some international partners and allies are worried about the legitimacy of the President in the context of possible peace negotiations and consider it appropriate to insist on elections, then from the point of view of Ukrainian citizens themselves, there are no problems with this," said Anton Hrushetskyi, the executive director of KIIS.

According to the latest poll from Reuters published Feb. 19, Trump's own approval rating currently stands at 44%.

Kremlin propaganda has pushed the narrative that Zelensky is an illegitimate leader, relying on the premise that his first presidential term was originally meant to end on May 20, 2024.

The false allegation ignores the fact that the Ukrainian constitution prohibits elections during martial law, which went into effect after Russia launched the full-scale invasion in 2022.

Pushing to broker a quick peace deal, Trump has begun pressuring Ukraine to hold elections while blaming Zelensky's administration for the continuation of the war.

"That's not a Russia thing. That's something coming from me," Trump said on Feb. 18 about the need to hold elections in Ukraine, claiming that his views were not influenced by Moscow's narratives.

The KIIS survey was conducted by phone, with the participation of 1,000 respondents living in Ukraine-controlled territories.

https://kyivindependent.com/ukrainians-trust-in-zelensky-increases-to-5…

--

Némileg érthetetlenül alacsony lett az az 57%, szerintem Putyin hasonló médiumai vagy Lukashenko -é megoldaná ugyanezt a számot 90% fölé =).

Vicces lesz majd összevetni pl Zaluzhnyi vagy Aresztovics támogatottáságt Z-ével ha és amennyiben lesz majd választás, ha és amennyiben az illetők indulhatnak és indulnak is majd rajta...

Szerkesztve: 2025. 02. 20., cs – 18:25

Erős kép, ehhez erős designer kellene így beállítani, de ezt az élet csinálta:
https://kuruc.info/galeriaN/egyeb/2006_oktober_23.jpg

Az elfogadás bajnokai pont ^ így fogadnak el mást, meg más véleményt. A liberalizmus ahogy eddig, megy a levesbe. Életképtelen és káros.

Biztos, hogy nem én gonoszoltam le!