Blender 2.5 Alpha 1

 ( trey | 2010. február 23., kedd - 15:41 )

Megérkezett a Blender 2.5 második alpha kiadása, amely több mint 100 javítást és új szolgáltatást hoz az előző Alpha 0-hoz képest. Az újdonságok közt található az átdolgozott felhasználói felület layout. A kiadással kapcsolatos részletek elolvashatók a release log-ban. A részletek itt és a bejelentésben.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Jelenleg mi a Blender 2.49b-t használjuk a 3D engine-ünk editoraként, mert még nem készültek el az új python nyelven írt exporterek. De amint az megvan, megfelelően stabillá válik a 2.5-ös Blender és a jelenleg frankón működő teljes workflow (3DS Max -> Obj -> Blender -> Engine) végigmegy ez alatt is, akkor váltunk. Az utóbbi időben elgondolkodtam rajta, hogy bele kellene integrálni a Blender egyik ablakába a real-time engine-t, ami nagyon megkönnyítené a munkánkat.

Milyen project?

Egy top-down 3D racing game egyelőre Windows-ra, MacOSX-re, Linux-ra és iPhone-ra. Második körben Nintendo Wii-re, Xbox360-ra. Esetleg még PS3-ra és olyan mobilokra, ahol támogatott a C/C++ és az OpenGL ES 1.1+.

A screenshotok alapján ígéretesnek tűnik, és szép, átlátható lett.

Valaki tud esetleg egy viszonylag könnyen érthető tutorialt, ami az alapokat magyarázza? Tudom, hogy a gugli a barátom, és kerestem is ilyeneket, de hátha valaki ismer egyet, amit a gugli a 1M-edik helyen listáz, mégis frankó...

Javaslom a gugli helyett a blendernation.com-ot.

mi bajod a honlapjával?
education, quickstart, learn, meg ilyesmi kulcsszavakra kell kattintgatni, ha ettől szájbarágósan kell egyetlen lineáris vezetéssel, hogy most ide kattints.. akkor nem is biztos hogy blender kell neked :)

ps: ahogy előttem írták blendernation is jó, de a blender.org-on érdemesebb szerintem kezdeni

http://www.blendercookie.com/getting-started-with-blender/

Ez az alapokat mondja el, és már a 2.5-höz van.

Az alapok szerintem rettentő egyszerűek. D S F E G, kb ezeket a billentyűket kell ismerni a low poly modellezéshez. A hihg-poly-hoz meg a subdivide surface kapcsolót :D

Ami fontosabb az az, hogy azon túl, hogy tudod használni a blendert, tudni kell, hogy miért akarod úgy használni, azaz maga a 3d modellezés, mint szakma, tudás megszerzése a lényeg. Amit láttam (maya, max, lw), azok kb. ugyanúgy működnek. Amiben nagyobb eltérést láttam, az maga a textúrázás és a renderelés mikéntje, de - szerintem - a textúrázás inkább művészet mintsem tudás. Vagy nagy gyakorlat kell hozzá :)

Viszont ezt hol lehet megtanulni? Én dolgoztam játékfejlesztő cégnél, ott "tanultam" a legtöbbet abból, hogy a grafikusok se csináltak mást, mint hogy tologatták a vertexeket, festegették a textúrákat, és "itták" a "csokis tejet" :D

Bedobom ide is, hátha valakit érdekel:

Független játékfejlesztő cég, külsős 3D grafikusokat keres top-down racing game pályáinak és autóinak low-poly modellezéséhez, textúrázásához.
Fizetés módja: fix összeg + royalty
Érdeklődni a jobs @ CasualGameStore dot com email címen lehet.

A kész dolgokat 3D Studio Max 9 (.max), Blender 2.49b (.blend) és Collada 1.4.1 (.dae) formátumban tudjuk fogadni, vagyis szinte mindegy, hogy miben dolgozol, csak a végeredmény minősége számít!

Szerintem haver fog irni rovidesen...

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Hogy hívják, mert eddig olyan 25 jelentkező van?!

C. B.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Eddig még nem jött ilyen monogramú embertől jelentkezés.