PistiSan blogja

K&H mobilbank, google pay, szigorítások, tervezett elavulás?

2021.04.06 (google alapján) a K&H elsőként vezeti be a Google Pay támogatást androidos eszközökön, ezek után nem sokkal, a saját maguk által készített fizetési megoldást kivezetik.

Tök jól működik a rendszer, mindenki örül, a fizetés valamivel gyorsabb mint korábban.

2021.06 hónapban, jön a kh tól egy levél:

EESZT képviseleti jogosultság szülőnek

A pár hónapos gyermekünknek hétfőn kell kapnia a védőoltást, doktornőt felhívjuk, mivel ő fogja beadni neki, mondta hogy rendelés végéig kiírja a receptet, délután ki lehet váltani. Délután elmegy az asszony a szomszéd városba kiváltani, a gyógyszertárban közlik vele, hogy ez a recept bizony nem került kiírására, így nem tudja ide adni.

Korábban is volt már ilyen, hogy elfelejtettek kiírni valamit a gyereknek, jött tehát az ötlet, hogy ha mi meg tudjuk nézni az EESZT-ben, hogy milyen recept van kiírva, bizonyára a gyereknek is lehet ilyet csinálni, a fenti történetkor már tisztában voltunk a helyzettel, de idő hiányában még nem intéztük el a dolgot, mivel a tájékoztató szerint ez nem intézhető online, csak és kizárólag személyes megjelenéssel lehetséges a beállítás, a megfelelő igazolványok, papírok bemutatása után.

A gyógyszertárból tehát az asszony átment rögtön a helyi kormányablakba, hogy a beállítást megcsinálják neki, probléma mentesen zajlott az egész, kitöltötte a "Kérelem törvényes képviseleti jogosultság EESZT-ben rögzítésére elektronikus recept kiváltására és EESZT Lakossági Portál funkciók elérésére" nyomtatványt, kapott is belőle egy példányt, ezek után haza jött, belépett az EESZT-be, és semmi! Nem látszódtak a gyerekek a rendszerben, jó-jó hát biztos van valamennyi átfutási idő, vagy nem rögtön állítják be, mindenesetre ő kitöltötte a kormányablak által adott nyomtatványt, majd megpróbálja később.

Eltelt 1 hét, még nem jó, eltelt már 2 hét, még mindig semmi! Ezek után felhívta a kormányablakot, ahol a beállítást elvégezték neki, közölték, hogy ők beállították, a rendszer szerint végig futott a folyamat, és amúgy sincs telefonos ügyintézés, jelezzük a hibát az EESZT HelpDesk részére.

Felhívtuk a helpdesket, elmondtunk mindent, majd visszahívnak később. 2 óra múlva hívnak, és közölték, hogy a kormányablak részéről nem lett valami jól beállítva, vissza kellene menni, és újra megcsinálni.

A múlt héten én mentem be a kormányablakba, az asszonynál férrement valami, hát van ilyen, nem csinálunk belőle ügyet, bementem és ugyanezt a beállítást elvégeztettem, nem szóltam egy szót sem az előzményekről. A folyamat közepén, az ügyintéző megkérdezte, hogy az én feleségem volt-e pár hete bent ugyanezzel az üggyel kapcsolatban? Mondtam, hogy igen, de mivel nála nem sikerült a beállítás, ezét most én jöttem, hátha itt nem lesz gond. A beállítás közben a telefonomon néztem az EESZT-ben, hogy meg jelentek e a gyerekek, nem jelent meg egyikük sem, ezt még az ügyintézés végén jeleztem is a beállítást végző hölgynek. Annyi választ kaptam tőle, hogy ő beállította, a rendszer a végén kiírta, hogy sikeres beállítás, vegyem fel a kapcsolatot az EESZT helpdeskkel, a továbbiak ő nem tud segíteni.

Első keresésre, könnyen megtalálható az email címük, írtam nekik, leírtam mindent ami releváns a saját ügyemmel kapcsolatban, csatoltam a nyilatkozatok szkennelt példányait, illetve képernyőképeket is küldtem. Hétvégén küldtem nekik a hibajegyet, hétfőn délelőtt már kaptam is választ, ami így szólt.

Tisztelt Levélíró!

Az EESZT Törvényes képviseleti jogosultság rögzítésekor a Kormányablakos ügyintézőnek
kétféle jogosultságot szükséges beállítania az Ön számára:

    Törvényes képviseleti jogosultság e-recept kiváltására
    Törvényes képviseleti jogosultság lakossági portál hozzáférésére

Kérjük, legyen szíves jelezni a Kormányablak felé, hogy ellenőrizzék a képviseleti jogosultság rögzítését,
mivel a probléma oka feltehetőleg a Törvényes képviseleti jogosultság hiányos beállításából fakad.
Ilyen esetekben a lakossági portál hozzáférhetőségének beállítása hiányzik.
Amennyiben mindkét Törvényes képviseleti jogosultsági forma beállításra került, a lakossági portál is elérhetővé válik.
Megértését köszönjük!

 

Ezzel azt mondják, hogy menjek vissza a kormányablakba, ahol már én is, és a párom is volt korábban, ahol az ügyintéző szerint ő mindent beállított, és máshol kell a hibát keresni.

Sebaj, gondoltam akkor keressük meg a helyi kormányablak email elérhetőségét, jelezzük nekik írásban a problémámat. Meglepő módon, 2 helyen is volt erre vonatkoztóan adat, egyik holdalon a régi vezető neve, és egy közvetlen email cím van megadva, írtam is oda email-t ami azonnal visszajött, hogy nem létezik ez a cím, a másik oldal ahol elérhetőség van, ott csak a 1818-as telefonszám, és a 1818@1818.hu-s email cím jelent meg, mint ügyintézési cím. Küldtem hát nekik is el levelet, amire ilyen választ kaptam.

Köszönjük, hogy megkeresésével a 1818-hoz fordult.

Ön a 1818 – Kormányzati Ügyfélszolgálatnak írt levelet, ennek továbbítására a kormányablak felé nincs lehetőségünk.

Az EESZT HelpDesk munkatársától érkezett levele alapján azt javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot személyes ügyintézés keretében valamely kormányablakkal. Elektronikus ügyintézésre nincs mód, ahogy telefonszámokat sem tettek közzé.

Szóval most itt tartok, és eléggé tanácstalan vagyok mit csináljak, mindenesetre kinyomtattam az email-eket, hogy be tudjam mutatni az ügyintézőnek, ha megint azzal jön, hogy írjak az EESZ HelpDesk irányába.

Kerülőút, ha végképp nem boldogulunk, hogy csináltatunk a gyerekeknek személyi igazolványt, ügyfélkaput, és akkor belépünk azzal, ez a sokkal macerásabb megoldás lenne, bár a fentiek tükrében, egyre inkább ez tűnik a járható útnak.

Az ügy csak személyesen intézhető el, online nincs rá lehetőség.

Valakinek esetleg sikerült már ilyet beállítania?

Akármilyen tanácsot szívesen veszek.

(UI: Mivel informatikai rendszerekkel kapcsolatban került elő ez a probléma, gondoltam a HUP blog szekciójában helye van a témának)

 

Update: 2021.07.29

Tegnap ide is küldtem egy panasz/hiba megoldási kérelmet. titkarsag@jasz.gov.hu

Nem jött semmi válasz, nem hajtottak el, de a levelem beérkezéséről sem volt semmi visszaigazolás.

Ma 16 óra előtt pár perccel csörög a telefonom, a helyi okmányiroda vezetője volt, a levelemre hivatkozva kérte, hogy menjek be most ha tudok, és soron kívúl megpróbálják megoldani. A kolléganő aki a beállítást végezte, szabadságon van. Be mentem, azonnal be hívtak, elnézést kértek a kellemetlenség miatt. Adtak egy kb ugyan olyan nyomtatvány, töltsem ki megint, a portálhoz való hozzáférést nem állították be korábban, csak az e-recept kiváltását. Közben a szabis kolléganő is beérkezett, (kisváros, helyi lakos) mondta, hogy miért nem jöttem vissza, megoldottuk volna, nem kellett volna panaszleveleket írni sehová. A multkor azonnal jeleztem neki, hogy nem jó, akkor még az EESZT HELPDESK volt a válasza, a főnöke előtt már másképp beszélt. Amikor beállították, frissítettem az EESZT-t, és azonnal ott volt mindkét gyerek.

Ők baltázták el, én összességében elégedett vagyok, mert működik, de ha elsőre be tudják állítani, az mégjobb lett volna.

Elismerték, hogy ritkán van ilyen, és eddig akkor ezt rosszul csinálták, de még én vagyok az első aki visszajött ezzel.

Termék garancia, csak ha szaki szereli be akkor van

Idén vettem a kocsiba a gyári kazettás rádiós fejegység helyett egy másikat (Pioneer), ami már ismeri a bluetoothot is, telefonos kihangosító funkciója is van, tök jó. Gyakorlatban annyi volt a csere, hogy kivettem a régi rádiót, lehúztam az ISO csatlakozót a régi rádióról, bedugtam az újat és működik, a keretet kellett még kicsit itt ott behajlítani a lyukakba hogy stabilan tartsa a helyén a rádiót. 3 év gyári garancia van rá, de csak akkor ha azt egy cég által jóváhagyott szerelő szereli be, és pecsételi le a garancia papírt.

Gáztűzhely vásárlásakor is ugyan ez a helyet, helyben szóltunk a gázszerelőnek és bekötötte a tűzhelyet (ezt magamnak nem csinálom, robban), garancia erre sincs innentől fogva, az ország másik végéről meg nem fogjuk kihívni a gyártó szakiját hogy ő kösse be.

A fürdőszobában csöpögött a csapunk már egy jó ideje, felszívtam magam és meg néztem egy youtube videót (ezt a csatornát ajánlom, jó videóik vannak Green Cottage DIY - YouTube ) hogyan kell cserélni egy csapot, még soha nem csináltam ilyet, be mentünk egy szerelvény üzletbe karos csaptelepet venni, 5év garancia van a mofém termékekre. Ezt már lehet érdemes lenne megvenni, ott volt a mofémtől egy nagykeres fickó, mondta hogy csak akkor van rá akármilyen garancia, ha rendszerben van víztisztító berendezés, máskülönben semmilyen garanciát nem vállal a gyártó, amúgy ez le is van írva a garancia papírjába, tehát nem hazudott, végül nem mofém lett, de a másik termékre is 5 év garancia van, ugyan ezekkel a feltételekkel.

El gondolkodok, hogy ilyen feltételek mellett, lehet érdemes inkább kínait venni, olcsóbb, lehet ugyan annyit ki is bírna mint a márkás, a garancia meg nem sokat számít már a fentiek alapján.

Szerkesztve: Egybeírási hibák javításra kerültek, a további stroke-ok elkerülése érdekében.

K&H mobiltárca, OTP Simple, kis összehasonlítás

Egy darabig használtam a Simple alkalmazást, de pár hete az én bankomnál is megjelent a mobiltárca, pár gondolatom lenne ezzel kapcsolatban.

Első belépésnél digitalizálni kell a kártyánkat, meg kell adni a virtuális kártyához használni kívánt PIN kódot.
Visa kártyám volt, amivel a mobilfizetés nem működik, ezért cserélnem kellett kártyát, Mastercard és Maestro kártyákkal működik a fizetés.

Fizetés,
Simple: Fel kellett oldani a telefont, csak úgy tudtam vele fizetni. (Biztonságos)

K&H: Nem szükséges a telefon feloldása, elegendő a kijelzőt felébreszteni és már mehet is a fizetés, ez kicsit bosszant, mert ugyan még nem hagytam el soha egy telefonomat sem, de ha mégis megesik akkor tudnak vele fizetni 5000ft-ig 15 alkalommal. Van az app beállításokban a gyorsfizetés kikapcsolására egy opció, onnantól viszont csak úgy lehet fizetni, hogy belépek az appba, megadom a tárca pin kódját, és utána tartom oda a telefont, ezt nagyon kényelmetlen dolog szerintem, ezért nem is használom a mindennapokban. Az 5000ft feletti vásárlásoknál ha ezt a lépést meg teszem, akkor nem fog a terminál ilyen esetben pin kódot kérni, ezt még nem próbáltam ki.
Magát a mobilbank appot, aminek része a mobiltárca is, lehet ujjlenyomattal is nyitni, érthetetlen itt ez miért nem megy.