EESZT képviseleti jogosultság szülőnek

A pár hónapos gyermekünknek hétfőn kell kapnia a védőoltást, doktornőt felhívjuk, mivel ő fogja beadni neki, mondta hogy rendelés végéig kiírja a receptet, délután ki lehet váltani. Délután elmegy az asszony a szomszéd városba kiváltani, a gyógyszertárban közlik vele, hogy ez a recept bizony nem került kiírására, így nem tudja ide adni.

Korábban is volt már ilyen, hogy elfelejtettek kiírni valamit a gyereknek, jött tehát az ötlet, hogy ha mi meg tudjuk nézni az EESZT-ben, hogy milyen recept van kiírva, bizonyára a gyereknek is lehet ilyet csinálni, a fenti történetkor már tisztában voltunk a helyzettel, de idő hiányában még nem intéztük el a dolgot, mivel a tájékoztató szerint ez nem intézhető online, csak és kizárólag személyes megjelenéssel lehetséges a beállítás, a megfelelő igazolványok, papírok bemutatása után.

A gyógyszertárból tehát az asszony átment rögtön a helyi kormányablakba, hogy a beállítást megcsinálják neki, probléma mentesen zajlott az egész, kitöltötte a "Kérelem törvényes képviseleti jogosultság EESZT-ben rögzítésére elektronikus recept kiváltására és EESZT Lakossági Portál funkciók elérésére" nyomtatványt, kapott is belőle egy példányt, ezek után haza jött, belépett az EESZT-be, és semmi! Nem látszódtak a gyerekek a rendszerben, jó-jó hát biztos van valamennyi átfutási idő, vagy nem rögtön állítják be, mindenesetre ő kitöltötte a kormányablak által adott nyomtatványt, majd megpróbálja később.

Eltelt 1 hét, még nem jó, eltelt már 2 hét, még mindig semmi! Ezek után felhívta a kormányablakot, ahol a beállítást elvégezték neki, közölték, hogy ők beállították, a rendszer szerint végig futott a folyamat, és amúgy sincs telefonos ügyintézés, jelezzük a hibát az EESZT HelpDesk részére.

Felhívtuk a helpdesket, elmondtunk mindent, majd visszahívnak később. 2 óra múlva hívnak, és közölték, hogy a kormányablak részéről nem lett valami jól beállítva, vissza kellene menni, és újra megcsinálni.

A múlt héten én mentem be a kormányablakba, az asszonynál férrement valami, hát van ilyen, nem csinálunk belőle ügyet, bementem és ugyanezt a beállítást elvégeztettem, nem szóltam egy szót sem az előzményekről. A folyamat közepén, az ügyintéző megkérdezte, hogy az én feleségem volt-e pár hete bent ugyanezzel az üggyel kapcsolatban? Mondtam, hogy igen, de mivel nála nem sikerült a beállítás, ezét most én jöttem, hátha itt nem lesz gond. A beállítás közben a telefonomon néztem az EESZT-ben, hogy meg jelentek e a gyerekek, nem jelent meg egyikük sem, ezt még az ügyintézés végén jeleztem is a beállítást végző hölgynek. Annyi választ kaptam tőle, hogy ő beállította, a rendszer a végén kiírta, hogy sikeres beállítás, vegyem fel a kapcsolatot az EESZT helpdeskkel, a továbbiak ő nem tud segíteni.

Első keresésre, könnyen megtalálható az email címük, írtam nekik, leírtam mindent ami releváns a saját ügyemmel kapcsolatban, csatoltam a nyilatkozatok szkennelt példányait, illetve képernyőképeket is küldtem. Hétvégén küldtem nekik a hibajegyet, hétfőn délelőtt már kaptam is választ, ami így szólt.

Tisztelt Levélíró!

Az EESZT Törvényes képviseleti jogosultság rögzítésekor a Kormányablakos ügyintézőnek
kétféle jogosultságot szükséges beállítania az Ön számára:

    Törvényes képviseleti jogosultság e-recept kiváltására
    Törvényes képviseleti jogosultság lakossági portál hozzáférésére

Kérjük, legyen szíves jelezni a Kormányablak felé, hogy ellenőrizzék a képviseleti jogosultság rögzítését,
mivel a probléma oka feltehetőleg a Törvényes képviseleti jogosultság hiányos beállításából fakad.
Ilyen esetekben a lakossági portál hozzáférhetőségének beállítása hiányzik.
Amennyiben mindkét Törvényes képviseleti jogosultsági forma beállításra került, a lakossági portál is elérhetővé válik.
Megértését köszönjük!

 

Ezzel azt mondják, hogy menjek vissza a kormányablakba, ahol már én is, és a párom is volt korábban, ahol az ügyintéző szerint ő mindent beállított, és máshol kell a hibát keresni.

Sebaj, gondoltam akkor keressük meg a helyi kormányablak email elérhetőségét, jelezzük nekik írásban a problémámat. Meglepő módon, 2 helyen is volt erre vonatkoztóan adat, egyik holdalon a régi vezető neve, és egy közvetlen email cím van megadva, írtam is oda email-t ami azonnal visszajött, hogy nem létezik ez a cím, a másik oldal ahol elérhetőség van, ott csak a 1818-as telefonszám, és a 1818@1818.hu-s email cím jelent meg, mint ügyintézési cím. Küldtem hát nekik is el levelet, amire ilyen választ kaptam.

Köszönjük, hogy megkeresésével a 1818-hoz fordult.

Ön a 1818 – Kormányzati Ügyfélszolgálatnak írt levelet, ennek továbbítására a kormányablak felé nincs lehetőségünk.

Az EESZT HelpDesk munkatársától érkezett levele alapján azt javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot személyes ügyintézés keretében valamely kormányablakkal. Elektronikus ügyintézésre nincs mód, ahogy telefonszámokat sem tettek közzé.

Szóval most itt tartok, és eléggé tanácstalan vagyok mit csináljak, mindenesetre kinyomtattam az email-eket, hogy be tudjam mutatni az ügyintézőnek, ha megint azzal jön, hogy írjak az EESZ HelpDesk irányába.

Kerülőút, ha végképp nem boldogulunk, hogy csináltatunk a gyerekeknek személyi igazolványt, ügyfélkaput, és akkor belépünk azzal, ez a sokkal macerásabb megoldás lenne, bár a fentiek tükrében, egyre inkább ez tűnik a járható útnak.

Az ügy csak személyesen intézhető el, online nincs rá lehetőség.

Valakinek esetleg sikerült már ilyet beállítania?

Akármilyen tanácsot szívesen veszek.

(UI: Mivel informatikai rendszerekkel kapcsolatban került elő ez a probléma, gondoltam a HUP blog szekciójában helye van a témának)

 

Update: 2021.07.29

Tegnap ide is küldtem egy panasz/hiba megoldási kérelmet. titkarsag@jasz.gov.hu

Nem jött semmi válasz, nem hajtottak el, de a levelem beérkezéséről sem volt semmi visszaigazolás.

Ma 16 óra előtt pár perccel csörög a telefonom, a helyi okmányiroda vezetője volt, a levelemre hivatkozva kérte, hogy menjek be most ha tudok, és soron kívúl megpróbálják megoldani. A kolléganő aki a beállítást végezte, szabadságon van. Be mentem, azonnal be hívtak, elnézést kértek a kellemetlenség miatt. Adtak egy kb ugyan olyan nyomtatvány, töltsem ki megint, a portálhoz való hozzáférést nem állították be korábban, csak az e-recept kiváltását. Közben a szabis kolléganő is beérkezett, (kisváros, helyi lakos) mondta, hogy miért nem jöttem vissza, megoldottuk volna, nem kellett volna panaszleveleket írni sehová. A multkor azonnal jeleztem neki, hogy nem jó, akkor még az EESZT HELPDESK volt a válasza, a főnöke előtt már másképp beszélt. Amikor beállították, frissítettem az EESZT-t, és azonnal ott volt mindkét gyerek.

Ők baltázták el, én összességében elégedett vagyok, mert működik, de ha elsőre be tudják állítani, az mégjobb lett volna.

Elismerték, hogy ritkán van ilyen, és eddig akkor ezt rosszul csinálták, de még én vagyok az első aki visszajött ezzel.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 07. 27., k – 15:28

Ha más nem #worksfortrey ;)

Én még nem csináltam, de a https://www.eeszt.gov.hu/taj-valtas -nál akkor nem látszanak a gyermek adatai és nem lehet rá átlépni (szerintem ha a kormányablakban jól állították be ott kellene) ?

Szerkesztve: 2021. 07. 27., k – 16:58

Pár hónappal ezelőtt szerettünk volna a gyereknek (6,5 év) hasonlót csinálni, de a kormányablakos ügyintéző inkább azt javasolta, hogy regisztráljunk egy ügyfélkaput neki (kb. 2 perc volt) mert sokkal egyszerűbb, s később amúgy is szüksége lesz majd rá...

Mi nem kaptunk ilyen javaslatot, illetve mivel még egyik gyereknek sincs személyi igazolványa, így számunka az a hosszadalmasabb megoldás jelenleg, de a fentiek tükrében, kezdem azt érezni, hogy nem lesz más választásunk. 

Tudomásom szerint minden hasonló eljárás esetén végén egy papírt arról, mit állítottak be. Azt esetleg érdemes lenne megnézni.

:)

Persze, kaptunk róla papírt, de kb kitörölhetem vele ha nem működik. Fentebb írtam, ezt töltöttük ki: "Kérelem törvényes képviseleti jogosultság EESZT-ben rögzítésére elektronikus recept kiváltására és EESZT Lakossági Portál funkciók elérésére"

EESZT-n van leírás a folyamatról, ott is fent van ez a kérelem, jó a nyomtatvány, aláírt, lepecsételt papírok vannak, helyes adatokkal, csaképpen hiába mutogatok ákármit is, az EESZT a kormányablakra mutogat, a kormányablak szerint ők beállították.

Ez nem csak recept ellenőrzésére jó, hanem arra is, hogy ha pl. vérvételre mentek, akkor lehet látni otthonról is az eredményt.

Én csak beküldtem online e-papíron  avdh-val aláírva az illetékes korm. hivatalba és beàllítottákk először nem értették mi ez, de beàllították sehova se mentem ez ügyben.

Szia!

Megpróbálom én is, bár azt írják, hogy személyes megjelenés kötelező.

Ezt töltötted ki? Nyomtatvány

Hogy kell ezt csinálni?

Amit én gondolok a folyamatról:

1. A nyilatkozatot gépen kitöltöm, majd AVHD-n aláírom. (Tehát nem nyomtatok semmit)

2. E-Papíron belépek, leírom amit gondolok, aztán simán csatolom a korábban aláírt fájlt, vagy itt menet közben van lehetőség az AVHD aláírásra?

3. Nálam e-papíron csak a megyei kormányhivatal van fent, témacsoport és ügytípusnál nem találtam ide vonatozót, "Egyéb"-et választottam ki.

Várom a válaszod!

Köszi!

Szia!

Igen, ez a nyomtatvány volt, menet közben alá lehet írni, csak úgy lesz hiteles, ha előzőleg aláírtam, és feltöltöttem, az nem volt hiteles.

A bemutatáshoz kért iratot (anyakönyvi kivonat), scan, majd aláír AVHD-val.

E-papir igen,  szerintem én is egyéb/egyéb adtam anno meg, nem kormányhivatalt, hanem járási hivatalba küldtem, a területileg illetékeshez. Adtam, vagy volt náluk telefonos elérhetőség ott kerestek, mikor kérdésük volt.

Igen olvastam, hogy csak személyesen, de tesztnek csináltam, hogy mi lesz, max be kell mennem, bár annyira nekem nem volt lényeges, mert csináltam a gyereknek ügyfélkaput, a 1 évesen chip-es személyit kapott, és ott volt minden info, hogyan lehet ügyfélkaput regelni. De kényelmesebb, hogy nem kell átlépegetni, hanem csak kiválasztom. (Nekem ezt nem értette, azt hitte ügyfélkaput kell csinálnia a gyereknek, és mondta, hogy már van :)

Norbi

 

 

Annyi választ kaptam tőle, hogy ő beállította, a rendszer a végén kiírta, hogy sikeres beállítás, vegyem fel a kapcsolatot az EESZT helpdeskkel,

 

Konkrétan a kedves kurva anyukáját. Másodszor vagy ott, megint nem sikerült. Azért van ott, hogy sikerüljön és ne te rohangálj.

Megoldódott, hozzá írtam az eredeti post végéhez az updatet.