11 évvel ezelőtt előremutató módon vettem egy Sanuier Duval kondenzációs kazánt. Nemrég derült ki, hogy ezzel nagyot hibáztam...
Múlt hónap vége felé a kazán elkezdett csöpögni, tönkrement egy tömítés. Hívtam a megyei márkaszervízt, pár nap múlva jött a szerelő. A pár nap elég volt ahhoz, hogy a csöpögés csendesedjen, így emberünk (hangsúlyoznám, hogy az egyetlen megyei márkaszervízről beszélünk) elmondta, hogy nem bántja a tömítést, mert alig csöpög és egyébként is ez egy öreg kazán, nincs alkatrész, és gondolkodjak el a cseréjén. A rendes karbantartást elvégezte, majd távozott.
Én elgondolkodtam, és arra jutottam, hogy nem akarok 300 eHUF értékben kazánt cserélni, akkor se, ha 11 éves, ezért levelezni kezdtem a képviselet szervíz vezetőjével.
Az úr készséges volt, és élénken érdeklődött az illetőről, majd végül azt kérte, keressem meg a újra a márkaszervízt, akik majd megrendelik nekem a szükséges alkatrészt. Megkerestem őket, de persze a fülük botját se mozgatták, ezért pár nap múlva felhívtam őket. "Elnézést, bocsánat, a szerelő biztos nem mondott ilyet, de hamarosan kimegyek személyesen, és megtekintem, mi a hiba."
Talán nem túl meglepő, de nem jelentkeztek, viszont kedd (11.20.) délutánra tönkrement a víznyomás szenzor, amitől a kazán megállt, és amit gyorsan jelentettem is a szervíznek. A válasz az volt, hogy telefonáljak szerda reggel, és akkor majd kijönnek.
Mivel innentől se fűtés, se melegvíz, a biztonság kedvéért bementem, és a főnök ekkor megnézte a robbantott ábrán, melyik tömítés rossz, utasította az egyik embert, hogy rendelje meg, majd átadott az ügyintéző hölgynek és elviharzott. A víznyomás szenzor hibát gyakorlatilag ignorálta, pedig már ekkor megrendelhette volna, és akkor ez a blog bejegyzés se születik meg.
Kaptam is időpontot csütörtök reggelre, amit nem értékeltem túlzottan, de a hölgy ignorálta a reklamációmat. Ekkor már próbáltam más szerelőket is megkeresni, de sajna mindenki azt mondta, hogy alkatrészt csak a márkaszervíztől tud venni, de nekik nincs.
Csütörtök reggel hívott a márkaszervíz vezető, hogy nem jönnek ki, mert nincs víznyomás szenzoruk, úgy se tudnak mit kezdeni a kazánnal, de holnap reggel megjön a postával, és jönnek. Kezdtem ideges lenni, mert ugye kedd óta a melegvíz rég elfogyott, a fűtést meg a klíma és egy viszonylag kicsi elektromos berendezés szolgáltatta, elég gyengén..
Péntek reggel érdeklődtem, s kiderült, hogy alkatrész sehol, és anélkül sajna semmit se tud tenni, de majd hétfőn.
Ez már nekem is sok volt, körbe telefonáltam a közeli (100km sugarú körben) márkaszervízeket, de sajna raktáron egyiknek se volt. Azt viszont megtudtam, hogy a központi raktárban van 1 db. Végül egy pesti márkaszervíz kihozta az alkatrészt, én autóba ültem, és péntek délután 6-kor már működött is a kazánunk.
Az eredeti probléma ugyan nem múlt el, az alkatrész csere tízezer helyett huszonegy lett úgy, hogy én cseréltem, meg én voltam a postás is.
Tanulság, ha Szegedi vagy, ne vegyél Sanuier Duval kazánt, illetve soha ne állj szóba az itteni márkaszervízzel.