Jobbkéz szabály, 30-as övezet, kresz, rendőrök, meg minden

Miért van az, hogy ebben a .... országban az emberek nagy része képtelen az alapvető szabályok betartására?
Miért van, hogy a rendőröket soha nem látom, mikor a f@szfej 80-al megy át a tárgybeli kereszteződésen?
Mindez csak arról jutott eszembe, hogy hazafelé jövet láttam 3 gyereket, akiknek mázlija volt.
Kb 3 másodperccel később értek a kereszteződésbe....

Hozzászólások

Sajnos elsőbbséged akkor van, ha megadják :(

Múltkor olvastam hogy az M1-esen a szabálytalankodók majdnem fele külföldi rendszámú, tehát mások is ilyenek lennének csak otthon nem mernek, mert seggbetolja a rendőr.

Legjobb eset a múltkor: piros lámpánál majdnem-telefonálás, egyből sziréna, majd 10 perces szentbeszéd az objektív felelősségről meg hogy itt mekkora rend lesz. Kollégám kicsit már idegesen:
- akkor mostantól végre azt fogom látni, hogy Lalit is kiszedik az A8-ból városban 160-nál? Az tök jó.
- tudja uram, az ebben az országban a probléma, hogy mindenki a másikkal foglalkozik, és nem a saját magával. Már nem az van, mint régen. Az objektív felelősség... (újabb szentbeszéd)
...ekkor a lámpától csikorgó kerekekkel elindul két versenyző és kb 140-el elhúznak a Vácin -
- rendőr mondja tovább a faszságot -
- kiröhög -

Másik eset (ez kicsit jobban felidegesített):
van itt nálunk egy 24 órás pékség, afféle vegyesbolt funkcióban a helyi iskolával szemben. Ide érkezünk meg éjszaka, minden parkolóhely foglalt, történetesen egy rendőr Mondeo foglal el keresztben több helyet. Megállunk AS (ahogy sikerül) szabvány szerint. Tudvalévő, hogy ez egy elég nagy placc, és azt is, hogy megállni tilos tábla van (de 4 autó elférne egymás mellett). Mindenki tudja, hogy a tábla akkor került ki, amikor a csuklós Volvók kezdtek járni, hogy meg tudjanak fordulni, de a buszok nem erre járnak már több hónapja, csak úgy hagyták a táblákat (egy egyirányú utca táblával együtt, amire szintén semmi szükség). Fiatal rendőr srác egyből beszólt, ahogy szállt ki a mondeóból, és kezdte a szokásos mondókát. Ezzel nincs semmi baj, csak a koppánykipufogós golfos bandának a dübörgő zenével nem szólt be, meg a sötétített Vito-nak se, akikre hamarosan kitérek. Ugyebár szombat éjjel + dübörgő zene + kattogó arc rágózik a szakadt verda mellett == minimum közepes kábítószerfogás ezt csak a rendőrök nem tudják. Na szóval megtörténik a bevásárlás, rendőr arc is megveszi a sütijét és elhajt. Ahogy kanyarodik ki, már ugranak is ki az arcok a Golfból, nyílik a sötétített Vito és és kiszáll belőle 4 db 40 év körüli, selyeminges kreol úriember. Ránézésre bűnözők, de hát ilyet nem lehet ránézésre megállapítani. Beszélgetnek, 20000-eseket számolnak, üzletelnek. Nyilván sütit. Na itt fut át az egyszerű állampolgár fején, hogy a rendőr srác valószínűleg még mindig azon vigyorog a sütijét zabálva, hogy milyen jól megszívatott két jól öltözött, munkából érkező faszt egy Clio-ban.

Ez még rendben is lenne, ha nem mindig akkor történne, amikor kis autóval van az ember, és _sosem_ akkor, amikor "némileg" nagyobb verdával. Külön cikksorozatot indíthatnánk "a rendőrök és a fekete SUV látványa" címmel...

Sajnos ehhez hasonló dolgokat szinte minden nap tapasztalok.
Néhány hete Budapestről hazafelé menet az M3-on miután meggyőződtem róla hogy senki nem közelít az előző sávban, nekifogtam előzni egy kb: 4-5 kamionból álló sort.
Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy nem sűrűn szoktam átlépni a sebességhatárokat, azok közé a kevesek közé tartozom, akik képesek 130km/h -val végigmenni a pályán, ha hagyják. Szóval 130-al nekiálltam előzni, és nagyjából a felénél jártam a kamionsornál, amikor elég nagy sebességgel megérkezett mögém egy sötét BMW, és rögtön el kezdett helyezkedni a szalagkorlát irányába, az autóm hátuljától alig 2m-re. Mondom kollégámnak ez hülye. Nekiállok kigyorsítani, de az ökör már villog hogy menjek el előle. Ekkor már kezd eldurranni az agyam. Mégis hová a p**csába menjek, csak nem a kamion alá gondolja?
Az előzés befejezése után, még be sem kerültem a külső sávba, mikor már megy el mellettem a BMW. Átnézek hozzá, mondom megnézem magamnak a barmot, erre mit látok: a
kedves utastársa mutogat nekem. Na ekkor kész lettem. Idegből felmutattam neki én is az egyezményes jelet, (sajnos olyan erővel csaptam oda a kezem az oldalsó ablakhoz, hogy egy hétig fájt) majd kivágtam magam az előző sávba, padlógáz, és elkezdtem én is villogni. Úgy gondoltam csak nem leszek olyan k*csög mint ő, ezért hagytam a fenébe.
Most tényleg mit képzelnek az ilyen majmok? De sajnos elég sűrűn járok fel munkaügyben Budapestre, és szinte mindennaposak a különféle események.

Ha szabálytalanul gyorsan megy, vágjunk elé, fékezzünk is, aztán intsünk be neki? Mert akkor megtehetjük? Tehát ha valaki szabályt szeg, akkor onnantól számítva a közlekedés többi résztvevőjének nem kell betartani semmilyen szabályt?

A 3. paragrafushoz fűzött értelmezésből nem ez következik: "senki sem bízhat abban, hogy a szabályokat mások is megtartják, ha a szabályszegés ténye számára már kellő időben felismerhető. [...] nem bízhat tovább a másik szabályszerű magatartásában, így abban sem, hogy a másik meg fogja szüntetni a szabályszegést, hanem köteles minden tőle telhetőt, elvárhatót megtenni a veszélyhelyzet megszüntetésére, a baleset elhárítására".

Egyébként értelmetlennek tartom. Ha felidegesíted, megpróbálod megnevelni, max kiharcolsz egy karambolt, amivel órákra megbénítod a közlekedést, és x évik pereskedhetsz, hogy ki is volt a nagyobb köcsög. Mondjuk ha jól csinálod, meg tudsz élni pusztán megnyert kártérítési perekből.

ez így van, de nem erről volt szó, nem kivágott elé, hanem a másik utolérte később.
btw én is szoktam villogni abban a kevés esetben amikor tízévente pályára megyek, de akkor ha látom, h nem vette észre, h utolértem és akkor meg nem hogyha látom, h nem tud kimenni. akkor nincs értelme, meg kell várni, míg végez.

nevelés: hja mindkét fél csak idegesebb lesz. de pl. faluban akkor se menjenek 90-100-al az idióta bécsi rendszámos szerbek (vagymik). de nem jó rendőrködni, akkor ha nem vagy rendőr. csak legalább a rendőrök tennék a dolgukat, ahogy itt is már többen írták.

Igen, érdekes módon ez az M3-asra jellemző leginkább. Az M7-esen és az M5-ösön csak elvétve fordul elő. (Az M1-esről nem tudok nyilatkozni.)
A legfontosabb dolog, hogy ne húzd föl magad! Az egész nem ér annyit. Hadd villogjon mögötted, meg hadd mutogasson, ha neki jól esik. Egy perc, és elhúz úgyis. Mondjuk az tényleg fölháboritó, hogy nem ezeket büntetik, hanem akinek a kis Suzukija egyszer az életben lejtőn valahogy 133-ra gyorsult.

--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc

Nem ismerem a konkrét kereszteződést, de azzal nincs baj önmagában, ha vki száguld, inkább azzal, ha nem tudja mit csinál, és ez akkor is előfordulhat, ha lassan megy.

A gyalogosokat pedig sajnálom, de amíg olyan főúton, ami több kerületből vezet a belvárosba, 70 méterenként zebra, 100 méterenként lámpa van, addig mindenki ahol lehet, spórol, gyalogos előtt/mögött elhúz, piroson átmegy stb. Ha pedig olyan lámpánál akarsz kikanyarodni, ami 2 másodpercig zőld, akkor nyilván nem fogsz elengedni egyetlen gyalogost se, különben várhatod a következő zőldet, és a következő gyalogost (és azt, hogy az utcában a többi autós kiszál és agyonver :P).

A remek forgalomszervezés következménye, hogy szarnak a gyalogosokra, jelzésekre, és ahol lehet, nyomják (sajnos sokszor ott is, ahol nem kéne).

"azzal nincs baj önmagában, ha vki száguld, inkább azzal, ha nem tudja mit csinál"

Kérdezném, hogy ezt a barmot melyik kategóriába sorolod:

Zsolt tapasztalt és ügyes motorosnak tartja magát, több gyorsulási versenyt is megnyert, tudott 300-zal száguldani egyenes szakaszokon, csak éppen az a kanyar nem sikerült - az a bizonyos kanyar.