Sziasztok,
jó ideje küzdök a freemail.hu rendszerével, mert a hálózatunkból kimenő leveleket "550 5.7.1 Command rejected" üzenettel eldobálja. Mint ősszel kiderült hosszas keresgélés után, ez egy új SPAM szűrési módszer. Akkor sikerült kapcsolatba lépnem az üzemeltetőkkel és eltávolítottak minket a tiltólistáról, de most két hete megint felkerültünk.
Nem IP alapú szűrésről van szó, hanem tartalom alapján dolgozik, méghozzá esetünkben a domain nevünk a kulcsszó, amit bármely SMTP üzenetben ellenőriz. Ennek megfelelően nem tudok céges címről levelet írni, mert a MALI FROM sorban elbukok, de egyik MTA-tól sem fogad levelet, mert a HELO fázisban minden szerverem beteszi az ilyen-olyan hosznevét, amiben persze szerepel a kérdéses domain. Privát címről tudok írni, de ha hibajegyet próbálok küldeni, akkor a levél törzsébe is csak valami trükkös módszerrel írhatom bele a kérdéses nevet.
Egyetértek a szűréssel, hiszen én is folyamatosan küzdök a kéretlen levelekkel, de azzal nem, hogy a válaszlevélben semmilyen információ nincs az elutasítás okáról és semmilyen kapcsolati cím nincs, ahol problémamegoldást tudok kezdeményezni. Van egy info@freemail.hu e-mail címük, amire 3 levelet küldtem két hét alatt privát címről, de nem kaptam egyre sem választ, és van egy telefonszám, ahol azt javasolják, hogy írjak az előbbi címre levelet, majd válaszolnak. Gyakorlatilag nem tudok mit tenni, úgy érzem, esélyem sincs kideríteni a problémát.
Bármikor, amikor valahol feketelistára kerülünk, akkor jön egy abuse levél, vagy egy SMTP reply kódból kiderül, hogy mi az oka. El lehet menni egy webes űrlapra, bejelenteni a problémát, annak elhárítását, stb... Adott a probléma és annak a megoldása után tudok jelentkezni és kérni a tiltás feloldását. Most viszont semmi információ nincs, nem tudom az okot és nem érek el senkit, aki erről tájékoztatna.
Van egy gyanúm a levelezési logok alapján, hogy melyik ügyfelem után kerültünk kitiltásra. Őt megkértem a hírlevelezés beszüntetésére, de azért megmutatta, hogy mind a 2-300 feliratkozott címzettjének van papíron aláírása, mert egy üzletben feliratkoztak a hírlevélre. Ezt nyilván nem kérdezi meg a freemail ilyenkor, sőt ha egy illető feliratkozott, majd később a webmail felületen "SPAM-nek jelöli" a levelet, akkor sokat én nem tehetek.
A baj, hogy tényleg teljesen elérhetetlenek az üzemeltetők és számos másik ügyfelem pedig panaszkodik, hogy nem mennek el a levelek freemail irányba.
Jár bárki hasonló cipőben? Mi lehet a megoldás azon kívül, hogy hosztneveket váltok, stb? Van bármilyen tapasztalatotok? Minden tanácsnak örülök!
Köszönöm,
Zoli
- 20639 megtekintés
Hozzászólások
Én csak azt kérdezem, miért is foglalkozunk a freemail-el... (Jó, jó... tudom).
Az biztos hogy már többször volt problémás... http://hup.hu/node/123263
És azt is tudom, hogy mégis rajtuk keresztül érkezik a legtöbb konzerv... :D
--
Debian Linux rulez... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól értem a problémát, nem tudsz freemail irányba levelet küldeni, és valami módon a te domain nevedre ugrik a szűrés.
Ha azt gondolod, hogy a hírleveles ügyfél az oka, akkor megpróbálhatod a freemail felé egy smarthoston keresztül küldeni a leveleket. Pl. a szolgáltatód mail szerverén.
Felteszem, az ügyfél hírlevelében nem a te domain neved szerepel, hanem az ő sajátja.
Így a smarthost bejelentkezik, nem a te domain-ed. Jön az email, nem a te domain-ed. Ha valaki újra feketelistára kerül, az nem a te domain-ed lesz.
Persze ettől még a domaint le kell vetetned valahogy, és reménykedned kell, hogy tényleg ez volt az oka, nem a többi ügyfél többi levele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megpróbálhatod a freemail felé egy smarthoston keresztül küldeni a leveleket. Pl. a szolgáltatód mail szerverén.
gratulalok, szepen a szolgaltatora tolod/nad a kakat. Gondolom, a freemail nem veletlenul tiltja a topiknyitot, de a korszakalkoto otletednek hala rovid idon belul a szolgaltato (es annak tobbi ugyfele) is tiltva lesz...
--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan.
A szolgáltató ügyfele a szolgáltatón keresztül küldhet levelet, ez is a szolgáltatás része. Fizet érte.
Ha a freemail egy teljes szolgáltatót kizár (akkor ostobák), akkor a szolgáltató bizonyára könnyebben el tudja intézni a kizárás levételét.
Ugyanígy, ha tényleg spam jön, akkor a szolgáltató házon belül meg tudja oldani és ellenőrzi/visszadobja a leveleket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindenesetre szep elmelet. Kar, hogy arrol megfeledkezel, hogy egyreszt vannak ostobak (pl. akik az uceprotect nevu hulladekot hasznaljak, hello invitel!), masreszt amig spammer sanyi miatt blokkolasra kerul a szolgaltatoja smtp relay-je, addig a tobbi ugyfel is sziv, spammer sanyi miatt. Jahhogy o fizetett erte...
--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez szélmalomharc lesz, de sok sikert hozzá!
Hatékony és gyors megoldás a problémára, ha csináltok külön Gmail accountokat és az ilyen problémás címekre onnan külditek ki a levelet. Igen így nem céges dominről fogja kapni a levelet az partner. Viszont az aláírásban a freemailes címeket tájékoztathatjátok az okokról.
2015-ben vicces, hogy vannak kitartó emberek akik még mindig freemail.hu -t használnak. Gmail-en be lehet állítani, hogy POP3-mal leszedje a leveleket és akkor megmarad a freemail-es cím is és épkézláb free levelezőt használsz.
A freemailes üzemeltetők bénaságán ésvagy trehányságán csak szánakozni lehet. Másfél évtized alatt nem sikerült rátalálniuk a bayesian spam filterre. :-) Tipikus magyar módi, freemailes csapat saját inkompetenciáját szélsőséges túlzásokkal kompenzálja megszívatva ezzel a még megmaradt ügyfeleiket.
Az utolsónak távozó majd kapcsolja le a villanyt és az áramot. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másfél évtized alatt nem sikerült rátalálniuk a bayesian spam filterre.
ugy hallottam, mostanaban/relative nem tul regen le akartak cserelni a jelenlegi/akkori spamszurojuket. Esetleg adj nekik 1-2 tippet egy normalis spamszurore ;-)
--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted lehet tanácsot adni azoknak, akik ma az ország egyik legnagyobb pénisz és potencianövelő szereit népszerűsítő platformját működtetik, de bármikor domainestől kitiltanak egy magyar vállalkozást ha mancika beír nekik? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Par eve nekem is volt veluk harcom, akkor megemlitettem, hogy talan kicsit informativabbak is lehetnenek.
Bar, szamomra a McAffee a csucs, aki azt hasznalja, az "Denied" vagy neha bobeszedubben "Denied by policy" uzenettel vagott vissza. Aztan a fentire googlen keresve ( utolag rohogok, de nem volt jobb otletem es vegulis bejott) kiderult, hoyg a McAffee kuld ilyen bobeszedu uzenetet.
--
http://www.micros~1
Rekurzió: lásd rekurzió.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szokványos procedúrát végig próbáltad?
abuse [at] freemail
root [at] freemail
postmaster [at] freemail
support [at] freemail
stb
----
올드보이
http://molnaristvan.eu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezekre kapsz egy címzett ismeretlent. Az info@freemail -os címre néha válaszolnak, de érdemi eredményt nekem sem sikerült elérni náluk. A mi leveleinket csak 12-24 órával megkésleltetik (vajh ki tudja miért) ami sok bosszúságot okozott, de már lemondtunk róluk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, én is próbálkoztam, de sehol nem sikerült felvenni velük a kapcsolatot idén. Tavaly az infó címmel sikerrel jártam, de idén mintha a /dev/null-ba mennének a levelek. Időközben egyik fórumtárs személyes ismeretségére hivatkozva felajánlotta, hogy privátban megkeresi őket, ezzel a problémával. Remélem így sikerrel járok. Ha igen, akkor már megérte ezt a témát megnyitni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A freemail.hu SOA rekordban hostmaster.t-online.hu van. En ezzel kiserleteznek kovetkezo korben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem tudom, mit szűrnek, mert napi 5-20 "pénisznövelős" spam jön egy freemailes címemre :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a rendes leveleket :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en gyakorlatilag spamtrap-nek hasznalom a freemail-es cimemet es mukodik :) meglehetosen nagy spamgyujtemenyt szedtem mar ossze a cim hasznalataval. spamszuro betanitasahoz idealis. masra szerintem nem hasznalhato a freemail.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :D
--
Debian Linux rulez... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok!
Arra mit mondtok, hogy a gmail felől freemail felé menő leveleket dobja vissza freemail gmailnek "550 5.7.1 Command rejected" üzenettel?
Nooormális?
TG
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez a problémám nekem is velük egy másik topikban, bár ott a saját domainnel van problémájuk valszin. Picit túlpörög vmilyen spamszűrőjük valszin, a bár logikája is minimum érdekes lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. megfoghatatlan mi a bajuk a leveleinkkel.
Sok érdekes ügyfél van de 30 - 40 -nél többet egyik sem küld.
Valszeg komplett AS -t tesznek feketelistára.
Egy fekete doboz esetén nehéz ezt megállapítani :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos, hogy nem AS-t. Addig sikerült debugolni, hogy ha bárhol szerepel az email fejlécben a bizonyos domain, akkor visszapattintják a mailt. Ez pedig érthetetlen számomra, mert legalább 4-5 szerverünk van és köztük olyan is, ahol SZIGORÚAN TILOS bármilyen hírlevél vagy tömeges email küldése. (Igen, így nagy betűvel és aki esetleg bűnbe esik, az is nagyon hamar átlátja, hogy nem kéne a biznisz levelézése alatt vágnia a fát.) Természetesen egyik gépünkön se engedünk spammelést, de van jónéhány épített/rendes listás hírleveles ügyfél, amik teljesen rendben lévőek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amikor legutóbb teszteltem, elég volt a bodyba írni egy "rossz" domaint
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezen nem veszünk össze. :) Én a body-ra nem teszteltem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En mar leszoktam a freemailrol. Nem kuldunk felejuk levelet cserebe tiltjuk is oket.
Miertekre valasz:
Ceges ugyfel nem hasznal freemailt
Ha ismeros hasznalja akkor felhomalyositom hogy hasznaljon mas ingyenes levelezot akiknel van DMARC ( yahoo/Outlook/Gmail ) mert felejuk listazva vagyunk es jo reputacioval rendelkezunk ----> magyarul megkapjak a leveleket amiket kuldunk...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gmail IP-i elég gyakran feketelistán szerepelnek, lehet akár ez az egyik forrása. Előfordulhat, hogy a rate limitet éri el, de pár hete biztos állítottak valamit a levelezésükön, mert amit a freemail küld, az átállt fmxout01-2-3 -ra és azoknak pl. nem volt A rekord beállítva. Természetesen az info@freemail.hu -re nem válaszoltak, de sikerült elérni Őket az adatparki email címeken keresztül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetne akár privátban is, hogy milyen címen érted el őket?
Gabi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szervereink és hálózati eszközeink a Dataplexben vannak, és a kapcsolattartói címünkről az ottani hosting elérhetőségre írva értünk el szakembert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Diagnostic-Code: smtp; 552 5.2.2 "postmaster@t-online.hu" Quota exceeded (mailbox for user is full)
--- flodur ---
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván kurvára nem olvassa azt senki se, csak nem merik a /dev/null-ba irányítani :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy a freemail Barracuda spam firewall-t hasznal.
Egy berelt gepem cime fent volt a barracuda listan (valoszinuleg az elozo tulaj miatt).
Torlest kerni itt lehet: http://barracudacentral.org/rbl/removal-request
Megprobalom toroltetni a listazast.
[szerk.]: Mar nincs fenn az IP a Barracuda listan, viszont tovabbra is: status=deferred (delivery temporarily suspended: connect to freemail.hu[195.228.245.1]:25: Connection refused
-----
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos nem ennyire egyszerű :(
Láthatóan saját listát használnak, nem pedig bármelyik publikusat.
MikroVPS Black Friday:
BF50 kupon: 50% kedvezmény minden OpenVZ VPS-re
BF80 kupon: 80% kedvezmény minden magyarországi Cpanel tárhelyre
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Üdv a klub tagoknak!
Én is szeretnék csatlakozni és megtudni, hogy van-e előrelépés a blokkolásokkal kapcsolatban.
Ügyfelem IP címe felkerült a listájukra és "fmx.freemail.hu: 550 5.7.1 Command rejected" üzenettel eldob minden levelet.
Végig olvastam a fentieket, lezongorázom.
Akik érintettek voltak lekerültek a tiltólistáról? Ha igen mennyi idő múlva?
A barracuda rbl listáján nem szerepel az IP.
Update1: chello.hu és yahoo.* is érintett
Yahooval tudtam mit kezdeni, még egy kicsit bünti (24h) van hátra.
Chello.hu hasonlóan informatív mint a freemail.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézesd meg a szervert az mxtoolbox-szal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 102 blacklistből egyikben sem szerepel, egyedül az SPF és DMARC recordra panaszkodik.
Találtam egy ilyet is https://www.whoisthisip.com/ipblock ,de ezen a teszten még az újszülött is elbukik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Levelezést hosztolunk. Az egyik ügyfelünk panaszkodott, hogy a freemail.hu visszadobálja a leveleket, amiket a mi szerverünkről küldött, freemail.hu-s ügyfelének (csak nekem fura, hogy valaki komoly levelezést rá mer bízni a freemail-re?). Ugyanezen szerverünkről, egy másik domainból probléma nélkül tudtam küldeni, egy freemail-es teszt fiókba. Aztán hol működött az ügyfelünknek, hol nem (miközben a szerverünk reputációja az mxtoolboxos blacklisták szerint makulátlan volt). Megtaláltam ezt a topikot anno, írtunk a Freemail-nek, és talán válaszoltak is valamit (most hirtelen nem emlékszem, de utánanézhetek), aztán tudomásom szerint megoldódott a probléma. Ezek alapján nekem kívülről a freemail spamszűrője valami saját fejlesztésű, hasraütésszerű, átgomdolatlan megoldtákolásnak tűnik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a rossz, hogy ha akarsz, akkor sem tudsz ellene itt tenni semmit. Az kiváltó okot megtaláltam, javítottam a cégnél, ezentúl rendesek lesznek.
A nagy szolgáltatóknál volt lehetőség jelezni, hogy most már jó fiú vagyok. Egy kicsit még álltam a sarokban, de aztán ok.
Nem az üzemeltetőkre akarok haragudni, hanem a lehetetlen helyzetre, hogy nincs kivel felvenni a kapcsolatot.
Küzdök tovább...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráadásul nem is mondják meg, hogy mi a bajuk.
Általában ha valakinek a rendszere elutasít vagy az üzenetbe megmondja, hogy konkrétan mi a bajuk vagy a supportjuk meg tudja mondani és akkor legalább tehetsz ellene valamit.
MikroVPS Black Friday:
BF50 kupon: 50% kedvezmény minden OpenVZ VPS-re
BF80 kupon: 80% kedvezmény minden magyarországi Cpanel tárhelyre
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Update2: Mindenki megy, a freemail.hu kivételével.
Update3: Beszarás, hogy írni sem lehet nekik, ha a problémás domain benne van a levélben :(
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain freemail.hu by fmx.freemail.hu. [195.228.245.2].
The error that the other server returned was:
550 5.7.1 Command rejected
Pedig direkt googlis címről írtam. Telenyomtam szóközzel meg kötőjellel a domaineket. Azóta nem jött vissza.
(info@freemail.hu-ra írtam)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia! Igen az info datanet.hu-ra grey list szerűen, de 11 perc után elment, az info gts.hu-ra pedig rögtön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Update 4: Result: delayed, Status: 4.4.1 Cannot connect to remote host
Újabb gyöngyszem, de már csak kínomban nevetek, hogy most mi van. Tegnap estre 4 órán keresztül ez ismétlődött a logokban, utána kivettem a levelet, hogy ne rángassam az oroszlán bajszát.
Braking news! 5 perce jött egy levél, hogy ilyen és ilyen számon rögzítették a nekik írt levelemet.
(Amennyiben a jelzett probléma külön beavatkozást vagy plusz információt igényel, munkatársunk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.) Tűkön ülve várom!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok!
Tamás Péter vagyok a Freemailtől.
Innentől megtalálhattok ezen a portálon is, valamint e-mailben elértek a tamas.peter@origo.hu címen. A regisztrációm célja, hogy elősegítsem a Freemaillel kapcsolatos problémáitok megoldását.
Ezt a kommentemet most át fogom másolni a többi topic-ba is, ahol találkoztam Freemaillel kapcsolatos problémákkal, ezért elnézéseteket kérem, hogy most nem válaszolok minden kommentre külön-külön személyesen, viszont igyekszem választ adni egyben minden felmerült kérdésre, problémára.
=== a Freemail spamszűréséről ===
A Freemail spamszűrése jelenleg a Cloudmark (https://www.cloudmark.com/en) spamszűrésén és számos külső blacklist együttműködésén alapszik.
A Cloudmark spamszűrője 0-100 pont közötti pontszámot ad minden levélnek.
Mi jelenleg azon leveleket dobjuk el, amik 100 közeli pontszámot érnek el, vagy kevesebb pontot kapnak, de szerepelnek egy vagy több BL-en. Azért nem írom le, hogy ez 98 vagy 95, mert ezen időről időre szoktunk mi is állítani.
Azok a levelek kerülnek a spam mappába, amik nem 100 közeli, de magas pontszámot értek el, vagy alacsony pontszámot kaptak, de fent vannak pontosan 1 BL-en (ha többön, akkor eldobjuk a levelet).
=== a Cloudmark spamszűrő technológiájáról, avagy mi alapján kap egy levél 0-100 pontot ===
A Cloudmark spamszűrő technológiájának lelke az ún. fingerprinting algorithm (https://www.cloudmark.com/en/press/new-cloudmark-fingerprinting-algorit…).
Ez nagyon leegyszerűsítve, azt csinálja, hogy:
* apró elemeire bontja a teljes levelet, annak fejlécével, tartalmával együtt,
* “ujjlenyomatokat" készít a levél minden apró részéről,
* a levélhez tartozó ujjlenyomatokat megfuttatja az ujjlenyomat adatbázisában,
* ha talál spamnek vagy vírusnak jelentett ujjlenyomatot a levélben, elkezdi lefelé pontozni a levelet,
* ha sok negatív ujjlenyomatot talál vagy csak egyet, ami "nagyon negatív", az már 100 közeli pontszámot eredményez
Negatív jelzést egyedül a felhasználóktól kaphatnak az ujjlenyomatok.
Amikor egy felhasználó spamnek jelent egy levelet:
* a spamnek jelentett levelet elküldjük automatikusan a Cloudmarknak,
* a Cloudmark a levél ujjlenyomatait összehasonlítja a többi spamnek jelentett levél ujjlenyomataival, és hasonlóságot keres,
* azon ujjlenyomatokat, amit több különböző spamnek jelentett levélben is megtalál, megjegyzi, mint negatív ujjlenyomatot
Minek lehet ujjlenyomata egy levélben?
Bárminek…
* egy képnek (akár logónak, stock fotónak),
* egy szónak (akár cégnévnek),
* egy szövegrésznek,
* egy csatolmánynak,
* …
A Cloudmark ezeket intelligensen dolgozza fel, hogy pl a “Kedves XY” kifejezést még véletlenül se értékelje negatív ujjlenyomatként.
=== a tapasztalataink a jelenlegi spamszűrésünkkel ===
Sajnos vegyesek...
Egyrészt azt látjuk, hogy alapvetően működőképes ez az algoritmus: nem büntet ok nélkül.
Másrészt van olyan eset, amikor túlzónak érezzük a döntését (pl domain szintű tiltások).
Harmadrészt vannak olyan spammerek, akik egész gyorsan rátanultak arra, hogy hogyan tudják kijátszani.
Azaz egyszerre érezzük túl erősnek és túl gyengének a jelenlegi szűrésünket.
Ez egy probléma, ami egyaránt érint titeket is és minket is.
Remélem ezen a fórumon vagy e-mailben vagy egyéb módon kialakul közöttünk egy olyan párbeszéd,
amelyben a kritika helyett az érdemi megoldást tekintjük mindannyian közös célnak.
Kifejtem kicsit bővebben a vegyes tapasztalatainkat.
Azt látjuk, hogy a jelenlegi spamszűrésünk alapvetően nem büntet ok nélkül:
* a hozzánk beérkezett panaszokat kivizsgálva az esetek 90+%-ában a levelek eldobásának az oka az, hogy
** vagy csapda címekre is (nem tiszta adatbázisra) küldenek leveleket,
** vagy a felhasználók tömegesen jelentik spamnek a küldő leveleit,
Azt is látjuk, hogy a jelenlegi spamszűrésünk néhány esetben túlzó döntéseket hoz:
Például találkoztunk tárhelyszolgáltató céggel, akiknek a tárhelyein egyszerre voltak tömegesen reklámlevelet küldők, magán weboldalak és a cégnek a saját levelező szolgáltatása.
A közös az volt a náluk lakó összes kisebb szolgáltatásban, hogy a tárhelyszolgáltatótól küldött levelek láblécébe a cég automatikusan odarakta a tárhelyszolgáltató megnevezését.
Amikor ennél a tárhelyszolgáltatónál volt olyan időszak, hogy:
* volt nála olyan magán webhely, amit támadók feltörtek, és vírusos leveleket küldtek onnan,
* voltak olyan tömeges levelek, amit rajtuk keresztül küldtek, és sokan jelentették spamnek ezeket a leveleket,
akkor a Cloudmark arra tanult rá, hogy ezekben a levelekben a közös az, hogy mindegyik alján szerepel a tárhelyszolgáltató neve,
ezért elkezdett eldobni minden levelet, aminek az alján megtalálta ezt a nevet.
Ez azt jelentette, hogy a tárhelyszolgáltató cég által nyújtott személyes levelező szolgáltatásról küldött levelek sem érkeztek meg Freemailre.
Azt látjuk, hogy a jelenlegi spamszűrésünket még mindig ki tudják játszani a spammerek:
Ezen nagyon nincs mit részletezni, sajnos még mindig jóval több spam jut át a spamszűrésünkön, mint amennyit szeretnénk.
Ez ellen folyamatosan küzdünk, ahogy a spammerek is folyamatosan alkalmazkodnak.
=== mi a megoldás jelenleg? ===
Először is különböztessük meg a Freemail felé _tömegesen_ érkező leveleket 2 típusát:
* vannak adminisztratív levelek,
* vannak nem adminisztratív levelek (reklám célú, marketing jellegű levelek)
Adminisztratív levelek definíciója a mi olvasatunkban:
"azok a levelek, amelyeket logikus körülmények között a felhasználó sosem jelentene spamnek".
Ezek azok a levelek, amikért mindent megteszünk, hogy bejusson a felhasználóink inboxába.
Ha kell - és ha máshogy nem biztosítható ez -, whitelist-re tudjuk tenni azokat az IP címeket, ahonnan csak és kizárólag adminisztratív jellegű levelek érkeznek.
A whitelist lehetőségét felajánlottuk mindenkinek, aki ilyen jellegű problémával megkeresett minket, ez a lehetőség nyitott mindenki számára, akinek az adminisztratív levelei egyébként nem feltétlenül jutnának be a Freemailen inboxba. Ilyen például a fenti tárhelyszolgáltató cég esete.
A whitelist lehetőségnek a következő feltételei vannak:
* az adminisztatív leveleknek külön IP címről kell érkezniük, amin csak és kizárólag adminisztratív levelek érkeznek,
* amint megtaláljuk az első nem adminisztratív levelet, ami whitelist-es IP-ről érkezik, töröljük a whitelistről az IP címet, és nem adunk újabb lehetőséget visszakerülni ide (innentől ugyanannyi esélye van bekerülni ezeknek a leveleknek, mint bármely más levélnek)
Nem adminisztratív levelek esetén a következő a teendő a jelenlegi folyamataink szerint:
1. Küldjetek nekünk e-mailt az info@freemail.hu címre (biztos, ami biztos, cc-be nyugodtan berakhattok engem is: tamas.peter@origo.hu) a következő információkkal:
* küldő IP cím(ek)
* log részlet, amelyben látszik:
** a pontos hibaüzenet
** a küldés pontos időpontja
** a címzett
2. Ekkor mi feljegyezzük a panaszhoz tartozó:
* időpontot
* cégnevet
* kapcsolattartót és e-mail címét
3. Ha a panaszban nincs a nyomozáshoz elegendő technikai információ (lásd 1.), bekérjük ezeket
4. Elegendő technikai információ birtokában Freemail szerver oldali logot kérünk az eldobott levélhez (ebben van benne ugyanis a spamszűrő által elhelyezett kódolt string, amely az eldobás okának ujjlenyomatait tartalmazza)
5. A Freemailes szerver oldali logot elküldjük elemzésre a Cloudmarknak
6. A Cloudmarktól megkapjuk az elemzés eredményét
7. Az elemzés ereményét feljegyezzük a panaszhoz
8. Az eredménytől függően a következők lehetségesek:
* Ha nagy problémát látunk (pl vírus küldés):
** ezt jelezzük a küldő felé,
** kérjük, hogy ezt oldja meg, majd vegye fel velünk ismét a kapcsolatot
* Ha a küldőnek ez az első problémája nálunk:
** reset-eljük a hozzá tartozó ujjlenyomato(ka)t,
** megírjuk neki, hogy a probléma okát, és hogy min változtasson ahhoz, hogy a jövőben ezt elkerülje,
** megírjuk neki, hogy reseteltük
* Ha a küldő már korábban is járt nálunk hasonló problémával:
** megírjuk neki, hogy a probléma okát, és hogy min változtasson ahhoz, hogy reseteljük
* Ha csak admisztratív leveleket érint a probléma (ilyen még nem volt):
** reseteljük a hozzá tartozó ujjlenyomatot,
** ha már korábban reseteltük, és ismét fennáll a tiltás, és nem látunk nála problémát: whitelistre tesszük az IP címét
* Ha adminisztratív levelei is érintettek a problémában (ilyen előfordul):
** ha az adminisztratív levelek külön IP címről érkeznek, és más úton nem tudjuk megoldani, hogy beérkezzenek ezek a levelek (lásd a tárhelyszolgáltatós történet): whitelistre tesszük ezt az IP címét
** ha az adminisztratív levelek ugyanazon IP-ről érkeznek, mint a reklámlevelei, megkérjük, hogy ezeket szedje szét, és ezután reseteljük
Ennek a folyamatnak az átfutási ideje normál esetben 1-2 nap.
Többen írtátok, hogy az info@freemail.hu-ról nem kaptatok választ.
Ezért elnézéseteket kérem, az utóbbi napokban ezek a levelek nem jutottak el hozzánk, ma reggel kezdtük el feldolgozni az időközben ide érkezett ~300 levelet.
=== miben látjuk a hosszú távú megoldást? ===
Amint lehet, szeretnénk elindítani a Freemail feedback loop szolgáltatását.
A feedback loop ugye azt jelenti, hogy:
* a felhasználói spam jelentések tényét elküldjük a levél küldőjének is
* a küldőnek innentől lehetősége lesz leiratkoztatnia az adatbázisából azokat a felhasználókat, akik spammernek értékelik őt,
* így a küldőnek lehetősége lesz folyamatosan magas reputációt fenntartani, és a levelei meg fognak érkezni az inboxba,
* amelyik küldő figyelmen kívül hagyja majd a feedback loop által küldött felhasználói spamjelentéseket, annak pontosan meg tudjuk majd mondani, hogy miért rossz a reputációja, és hogy tud ezen azonnal javítani.
Ez a szolgáltatásunk úgy gondoljuk megoldás lesz a jelenlegi problémára, miszerint a spamszűrőnk eldob leveleket azért, mert sok felhasználó spamnek ítéli ezeket a leveleket, de jelenleg nem tudunk érdemi segítséget nyújtani a küldőknek az adatbázisuk tisztításában.
Ez nyilván nem jelent megoldást a továbbra is beérkező sok spamre, de ha lesz feedback loop szolgáltatásunk, bátrabban erősíthetünk majd a szűrésünkön is.
Igyekszünk mielőbb publikálni a feedback loop szolgáltatásunkat, az indulásig a türelmeteket kérem (sajnos hónapokról beszélünk, nem hetekről).
Remélem segítettem, és tudok még segíteni nektek, ha folytatjuk a beszélgetést itt vagy e-mailben (még egyszer: tamas.peter@origo.hu).
Szívesen bármi konstruktív hozzászólást, ötletet, tanácsot a témában, keressetek bátran.
Előre elnézést kérek, ha nem rögtön válaszolok, de legkésőbb 1-2 nap alatt reagálok minden felé érkező levélre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fú, ez nagyon hosszú volt és nem is olvastam végig, de abban a részben, amit olvastam, egy dolog feltűnt:
Azt írod, hogy a spam tanítás után a szűrő a hosting cég nevére, mint jellemző mintára ugrott rá, és ezért sok lett a hamis pozitív.
Nem tudom, hogy a Cloudmark és úgy általában a freemail rendszere milyen lehetőségeket biztosít tanításra, de amikor én (régen) spamassassin mellett Bayes pontozást használtam, a leírás alapján nem csak spam, hanem ham levelekkel is kellett tanítani, pont azért, hogy ha a hosting cég neve spam és ham levélben is előfordul, akkor a pontozó rendszer vegye észre, hogy ez az "ujjlenyomat" nem használható annak az eldöntésére, hogy ez akkor spam vagy ham.
Ti tudtok hasonló módon ham leveleket tanítani? És szoktatok a spam mellett ham leveleket is küldeni a Cloudmarknak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És szoktatok a spam mellett ham leveleket is küldeni a Cloudmarknak?
hogy mit? xy levelet egy 3rd party akarkinek? Jujuj! Max. a levelbol kepzett ujjlenyomatokat (amibol nem allithato vissza a level egyetlen reszlete sem)...
--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves Péter!
Köszönöm a részletes magyarázatot! Azzal, hogy külső szolgáltató végzi a levelek minősítését, az alábbi gyanú merült fel bennem, aminek még nem jártam a végére. A megbízóm szerverén átment levelek címzettjei között eddig nem találtam freemail.hu-s címzettet, így lehet, hogy Cloudmark - jogosan - jelölte nemzetközi színtéren spammernek a céget, de lehet, hogy magyar földön "ártatlanok".
Azt pedig szerintem engedni kellene, hogy az info@freemail.hu-ra lehessen úgy küldeni levelet, hogy az ne legyen szűrve, mert ha a reklamált domain szerepel a törzsben, akkor bejelenteni sem tudom. Persze ha áttördelem meg higitom, akkor igen. :)
De örülök, ha megvalósul a fent írt félautomata megoldás.
(Új műsor indulhat Vályival, a : Brutális email :) )
Szomorú update: Választ sem tudok küldeni (logok, adatok) mert a gmail-ről sem fogadja el a levelet. Jön vissza The error that the other server returned was: 550 5.7.1 Command rejected hibával
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így lehet, hogy Cloudmark - jogosan - jelölte nemzetközi színtéren spammernek a céget, de lehet, hogy magyar földön "ártatlanok".
a cloudmark cucca nem igy mukodik: azt nezi, hogy az adott tipusu (ujjlenyomatokkal rendelkezo) level mennyire gyakran jelenik meg a cimzetteknel. Ha surun, akkor az spam, akarmilyen foldon is vagy te.
Azt pedig szerintem engedni kellene, hogy az info@-ra lehessen úgy küldeni levelet, hogy az ne legyen szűrve,
egy sima, webes ticketing rendszer jobb lenne imho, igy garantaltan megkapja a support az issue-t. Egy jo faq-kal, es ertelmes hibabejelento userekkel ez jol tudna mukodni...
--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves Peter, (vagy Tamas? bocsanat de nekem nem egyertelmu nem Mo-n elek)
Jomagam is uzemeltetek nem kicsi forgalmu levelezo szervert/szervereket.
Olyan levelet mi sosem dobunk el aminek a kuldoje nincs bl-en.
Eleg meredek hogy ti ezt teszitek.
Ti nagyon sok fals pozitivval dolgoztok a freemailre panaszkodo topicok alapjan legtobbre azert nem derul feny mert nem is jut el hozzatok a panasz :)
A masik meg az hogy tessek szepen felvallalni hogy a reject kezelesetek es a hozza kapcsolodo support az hogy is mondjam hagy kivannivalokat maga utan es akkor meg finoman fogalmaztam.
Az hogy vegre jelen vagytok itt is udvozlendo dolog nagyon orulok neki es valoszinu hogy ezzel nem vagyok egyedul.
Fenti jotanacsot miszerint alakitsatok ki egy hibabejelento oldalt en megfontolnam.
Ha lesz normalis bejelentotok illetve korrekt hibauzenetek akkor meg az is elofordulhat hogy ti is lekerultok a mi blacklistunkrol ;) ( idejet sem tudom miota ki van irva hogy freemail account-al nem mukodnek a szolgaltatasaink)
Nincs idonk olyan szolgaltatoval foglalkozni aki a szolgaltatokkal valo kommunikacioban megragadt a 2004-es szinten.
Amugy welcome ;)
Hirlevel kezelesre bevalt eljaras hogy regisztraltatni/nyilatkoztatni kell a kuldo ceget:
leiratkozas link nelkul nem kuldhet levelet
szerverek cime amirol kuld
gyakorisag
mennyiseg
ez nem jelenti a whitelistet de segit a spamszuro finomhangolasaban
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ez gyakorlatilag baromira nem így megy, főleg a megírjuk mi van, meg az 1-2 nap. A megírjuk mi van helyett át is lehet javítani, hogy nem mondunk semmit, az 1-2 napot meg 1-2 hétre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mostantól ez a kommentem már nem releváns, itt az update:
http://hup.hu/node/148359
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megoldódott! Sikerült a kapcsolatfelvétel, de a logokat nem az info@freemail.hu ra küldtem, mert oda nem tudtam átzavarni.
Onnantól kezdve viszont 24 órán belül megoldódott. 20 perce jött a levél, hogy feloldották a tiltást.
A magam részéről ürülök, ha tartós lesz a megoldás és megvalósul a rugalmas kapcsolatfelvétel probléma esetén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán nem jó helyre írok, ebben az esetben pls. állítsatok irányba!
Box.com tárhelyszolgáltatónál a jelszavam lejárt és küldenék az újat, viszont a levél nem akar megjönni. Nincs a szűrendők között a cím. Vajon miért nem kapom a meg a megújítót? (box oldalról már folyamatban az ellenőrzés)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd legkozelebb email cimmel regelsz :D
on: Nem hinnem hogy erre valaszt kapsz a freemailes fiuktol. Meg arra is nehezen veszik a faradtsagot, hogy ha a te szervered altal kuldott level visszapattan akkor tegyenek valamit nemhogy te varsz levelet mint ugyfel egy cegtol (meg ha az a box is)
Lehet hogy greylist van
Lehet hogy a box tiltolistan van a freemailnel/spam filteruk megint nagyszeruen mukodik
Lehet hogy meg mindig lassulas/hiba van a korabbi storage hiba miatt (valamit mokoltak fiokokat mozgattak at leveleket atvettek csak nem kerultek be a userhez)
Fentiek tetszoleges kombinacioja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni