Kazán mizéria 2012

11 évvel ezelőtt előremutató módon vettem egy Sanuier Duval kondenzációs kazánt. Nemrég derült ki, hogy ezzel nagyot hibáztam...
Múlt hónap vége felé a kazán elkezdett csöpögni, tönkrement egy tömítés. Hívtam a megyei márkaszervízt, pár nap múlva jött a szerelő. A pár nap elég volt ahhoz, hogy a csöpögés csendesedjen, így emberünk (hangsúlyoznám, hogy az egyetlen megyei márkaszervízről beszélünk) elmondta, hogy nem bántja a tömítést, mert alig csöpög és egyébként is ez egy öreg kazán, nincs alkatrész, és gondolkodjak el a cseréjén. A rendes karbantartást elvégezte, majd távozott.
Én elgondolkodtam, és arra jutottam, hogy nem akarok 300 eHUF értékben kazánt cserélni, akkor se, ha 11 éves, ezért levelezni kezdtem a képviselet szervíz vezetőjével.
Az úr készséges volt, és élénken érdeklődött az illetőről, majd végül azt kérte, keressem meg a újra a márkaszervízt, akik majd megrendelik nekem a szükséges alkatrészt. Megkerestem őket, de persze a fülük botját se mozgatták, ezért pár nap múlva felhívtam őket. "Elnézést, bocsánat, a szerelő biztos nem mondott ilyet, de hamarosan kimegyek személyesen, és megtekintem, mi a hiba."
Talán nem túl meglepő, de nem jelentkeztek, viszont kedd (11.20.) délutánra tönkrement a víznyomás szenzor, amitől a kazán megállt, és amit gyorsan jelentettem is a szervíznek. A válasz az volt, hogy telefonáljak szerda reggel, és akkor majd kijönnek.
Mivel innentől se fűtés, se melegvíz, a biztonság kedvéért bementem, és a főnök ekkor megnézte a robbantott ábrán, melyik tömítés rossz, utasította az egyik embert, hogy rendelje meg, majd átadott az ügyintéző hölgynek és elviharzott. A víznyomás szenzor hibát gyakorlatilag ignorálta, pedig már ekkor megrendelhette volna, és akkor ez a blog bejegyzés se születik meg.
Kaptam is időpontot csütörtök reggelre, amit nem értékeltem túlzottan, de a hölgy ignorálta a reklamációmat. Ekkor már próbáltam más szerelőket is megkeresni, de sajna mindenki azt mondta, hogy alkatrészt csak a márkaszervíztől tud venni, de nekik nincs.
Csütörtök reggel hívott a márkaszervíz vezető, hogy nem jönnek ki, mert nincs víznyomás szenzoruk, úgy se tudnak mit kezdeni a kazánnal, de holnap reggel megjön a postával, és jönnek. Kezdtem ideges lenni, mert ugye kedd óta a melegvíz rég elfogyott, a fűtést meg a klíma és egy viszonylag kicsi elektromos berendezés szolgáltatta, elég gyengén..
Péntek reggel érdeklődtem, s kiderült, hogy alkatrész sehol, és anélkül sajna semmit se tud tenni, de majd hétfőn.
Ez már nekem is sok volt, körbe telefonáltam a közeli (100km sugarú körben) márkaszervízeket, de sajna raktáron egyiknek se volt. Azt viszont megtudtam, hogy a központi raktárban van 1 db. Végül egy pesti márkaszervíz kihozta az alkatrészt, én autóba ültem, és péntek délután 6-kor már működött is a kazánunk.
Az eredeti probléma ugyan nem múlt el, az alkatrész csere tízezer helyett huszonegy lett úgy, hogy én cseréltem, meg én voltam a postás is.
Tanulság, ha Szegedi vagy, ne vegyél Sanuier Duval kazánt, illetve soha ne állj szóba az itteni márkaszervízzel.

Hozzászólások

11 évig ment gond nélkül? Nem rossz. Nálunk eddig egy FÉG és egy Electrolux lett gazdasági totálkáros (többe került volna javítani őket, mint újat venni), 3-3 évet mentek.

Egyszer kellett már cserélni a kiegyenlítő tartályt, meg a nyomás szenzort, ezért is tudtam biztosan, hogy ez a baja. Kb 40000.- volt munkadíjjal, mindennel. Viszont azáltal, hogy kondenzációs, igazán barátságos gázfogyasztást produkál, és olyan masszív, hogy szétverni se nagyon lehetne..

SD kazánom van, a szervizelés pár évvel ezelőttig nálunk is katasztrófa volt. Bármelyik helyi szerelőt hívtam amint kimondtam a gyártót elkezdtek jajjgatni, hogy csak a pesti szervíz jöhet szóba az egész megyében, pedig nem is volt már garanciális... azok meg nyilván éltek a helyzet adta előnyökkel... szerencsére pár éve egy szomszéd város szervizcsapata kapott jogosítványt SD kazán javításra, rendelhetnek alkatrészt, azóta nincs gond...

--

Azért kiváncsi lennék, hogy egy ilyen értékű szerkentyűhöz kötelező-e valameddig tartani alkatrészt, és ha igen, meddig. Fűtésnél, télen az is nagyon kellemetlen, ha pár napig nem megy. De más, 100 eHUF nagyságrendű cuccot sem szivesen dob ki az ember pár nyamvadt kis csetresz hibája miatt. (Mondjuk, ami nem sürgős, ahhoz azért előbb-utóbb sikerül neten összevadászni a hiányzó alkatrészt. Vannak direkt maradék készletre specializálódott cégek is. Viszont néha még magyarul sem tudom, hogy hívnak egy-egy alkatrészt, nemhogy angolul.)