(bocs, nem bírtam megállni...)
már mindent lecserélek lassan a bringámon, már szinte csak a kormány meg a szarvak a gyáriak. meg is látszik, a nap totál kiszívta a valaha fekete színüket. (pedig tioga) szerencsére ilyen titán színűek lettek és egyenletes a színük is, úgyhogy még akár azt is lehet mondani, jól néznek ki.
de azért lecserélem őket, valami szép új feketére.
valami minimális emelésű (15, max. 25mm) hajlítottra gondoltam, egy kb. 600-640mm szélesben. ez eddig egyszerű, hatalmas a választék is.
csakhogy: normál befogós kéne, ebből máris alig van. a stucni mellé fel kéne rakjak kilométerórát meg lámpát meg ilyesmit, ezeknek kell kb. 5-5-5cm, tehát a befogó részen kéne egy olyan 12-15cm egyenes szakasz. ami nincs. max. 10cm, amit eddig láttam. :(
és ami meg a legfontosabb: borzasztó erős legyen! behányok ezektől a papírvékony falú 5 grammos szaroktól! azokat girheseknek tervezték, nem nekem :)
ezenkívül ma megint elkezdett kattogni a monoblokkom, pedig van vagy 2 hetes is talán... :S hol vannak már a régi jó monók? :(
- bsh blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1146 megtekintés
Hozzászólások
pont olyan gírhesnek tervezett papírvékony falú 5 grammos alu-valami ötvözet kormányom van, ember legyen a talpán aki azt meghajlítgatja:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En egy oversize (31.8 mm) Truvativ Stylo World Cupot hasznalok, az pont 10k most ;-)
Amugy is javaslom az oversize meretet, mert nemcsak hogy erosebb, de merevebb is a befogasa. Es persze negy csavarral rogzitett befogoju stucnit vegyel hozza.
Pl a Truvativ Stylo Team kormany ~6200 Ft, 20 mm az emelese, a Stylo Race stucni pedig ~5400 Ft (ebike.hu arak, lehet, hogy mashol olcsobb). Az elozo stucnit meg megint eladod, vagy beszamittatod a boltban ;-)
A Stylo az XC kategoria. A 'freeride' kategoriaju Hussefelt-ek hasonlo arban vannak, de azoknak 40 mm az emelkedese.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a stucni nem gond, mivel azt ingyen cserélik oversize-ra, ha kell. truvát néztem én is, de azon is olyan kicsi hely van középen, hogy az nem elég. azon kívül a középrészen a stucni mellett az oversize mind erősen kúpos, oda nem lehet normálisan felfogatni már semmi mást.
én ilyen ritchey logic rizer severe conditions-ra gondoltam, aminek van vagy 4-5mm falvastagsága :) kormányvégdugót nem is lehet beletenni...
vagy crank brothers cobalt 2, az tetszik. vagy ami könnyen beszerezhető, az bbb litebar, abból van normál befogós is akár.
----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na ma elvileg lesz kormány... muszáj is neki, mert hétvégére kell a bicó!
délután megyek be a boltba, beviszem a stucnit, amit most vettem, mivel nem tudnak normál befogós méretben erős kormányt adni, csak 31.8-as van, de mivel most vettem a stucnit, ezért ezt egy az egyben visszaveszik és kicserélik nagy méretűre, és ehhez veszem a kormányt. ha minden igaz, akkor ritchey logic rizer severe condition lesz. vagy valami dabomb, nem tudom.
azt még nem tudom, hogyan lesz majd erre rögzítve a kilométeróra meg a macskaszem/lámpa tartója, mert ezek a kormányok a stucni mellett kúposan húzottak, ide nem nagyon lehet se bilincset, se gyorskötözőt stabilan felfogatni... majd valami ragasztós megoldást kell szerintem csináljak :(
ja és persze új bilincsek, nagy méretben. létezik ilyen egyáltalán?
közben kifejlesztettem egy szerelési eljárást, megosztom, hátha valakinek hasznos:
szóval mivel a stucnit vissza kell vigyem, ezért le kellett vennem a kormányt is nyilván, most ez csak ott lóg a bowdeneken. de még emlékeztem, hogy a markolatokat rohadt nehéz volt felhúzni a kormányra, ezért gondoltam, lehúzni sem lesz könnyű. kipróbáltam, és tényleg! meg se moccannak. (bezzeg tekerés közben elforognak folyton :S). úgyhogy gondoltam, nem fogom tudni leszedni a markolatokat, ha a kormány a levegőben lóg, azt csak a stucniba befogva tudom majd szerelni. de ugye az új stucniba nem fog belemenni a régi kormány, mivel ez normál (illetve közép-) méretes. úgyhogy még a stucni leszedése előtt kellett lehúzzam a markolatokat. ámde azok meg se moccantak...
ekkor jutott eszembe, hogy a múltkor kompresszorral lefújtam a port a teleszkóp becsúszóiról. nem tudom, mennyire van állítva az ipari kompresszor, 10-12 bar körül valahogy. mindez egy sima pisztolyon jön ki... hát van benne kraft, na! :) szóval eszembe jutott, hogy mikor ezt a légsugarat ráirányítottam a teleszkópra, akkor a becsúszón a szimeringek és a becsúszók _közé_ is bement a levegő, és a szimmering lehúzó pereme el-elvált a becsúszótól.
gondoltam, ezt esetleg kipróbálom a markolattal is. úgyhogy ráirányítottam a kompresszort, és a levegő beáramlott a gumi és a komrányrúd _közé_, elválasztotta az amúgy szorosan rátapadó gumit a kormánytól, és így szinte magától lecsúszott az egész markolat! :)
szerk.: ja és a tioga kormányom falvastagsága olyan 2-2.5mm. azért volt ez ilyen erős akkor!
----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na felraktam tegnap az új kormányt, ilyen lett: galéria
nagyon szokatlan, lehet, de egyelőre túlságosan is szélesnek érzem. úgy tűnik, egy 2-2 centit le kell majd csapjak belőle. csak azért nem vágtam még le, mert utálok fűrészelni és nem is tudok szépen, egyenesen, másrészt meg akkor megint le kéne bontanom a kilométerórát, és nincsen már több ilyen gyorskötözőm, amivel fel lehessen újra rakni. :S úgyhogy egyelőre hagyom így, amíg rá nem szánom magam a "műtétre" :)
ja és bowdeneket és bowdenházakat kell majd cseréljek így, mert így már túlzottan rövidek lettek.
----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Huh, ez a szelesseg nagyon furcsa... Foleg azokkal a szarvakkal, tiszta rodeo feeling ;-) Mennyi ez, 68 cm?
Ha levagod, ne torodj azzal, ha nem lesz szep, egy reszelovel ki lehet javitani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
67cm
azt nézegettem, hogy hiába ilyen rohadtszéles a kormány, a hajlítás miatt már nem nagyon lehet beljebb tolni a kezelőszerveket, hogy tudjak belőle vágni. (persze lehet, de nem sokat ám!)
a régi 58cm-s egyenes az egy picit szűk volt, ez a 67 meg sok (bár nem kényelmetlen, csak fura). szerintem 2-2cm levágás pont ideális lenne.
csak lusta vagyok :)
szerk.: igen, kipróbáltam, a bal oldalon a lock out karocskát még olyan 1,5cm-vel tudom tolni beljebb, de ott már befeszül mert a hajlítás ívére rácsúszik. szóval max. 1,5cm-t tudnék vágni.
azon gondolkoztam, vajon mennyire lenne barbárság, ha csak a markolatot venném le és úgy fűrészelnék, ki sem szerelném a kormányt a gépből? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy joval nehezebb, hidd el ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
yargh ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni