25 millió Firefox-letöltés

Címkék

A Mozilla Foundation bejelentette, hogy 25 millióan töltötték le eddig a Firefoxot. A Spread Firefox önkéntes marketingcsapata 70000 tagot számlál. A böngésző immár 28 nyelven érhető el.MOUNTAIN VIEW, Calif. - 2005. február 16. - A Mozilla Foundation egy nonprofit szervezet, amely azért küzd, hogy az interneten továbbra is fennmaradjon a választás lehetősége és az innováció. Ma bejelentették, hogy a díjnyertes Firefox böngészőt már több mint 25 milliószor töltötték le, köszönhetően a felhasználók gyorsabb és biztonságosabb internetezés iránti igényének. A nem egészen 100 napja kiadott Firefox hamar a kedvenc böngészővé vált felhasználóbarát funkciói miatt, például több lapos böngészés, felugró ablakok beépített tiltása és élő könyvjelzők.

A Mozilla Foundation azt is bejelentette, hogy a Spread Firefox, az önkéntes népszerűsítő csapat, amelynek a feladata a böngésző reklámozása világszerte, immár több mint 70000 tagot számlál. A Spread Firefox ugyanazon a modellen alapul, mint maga a nyílt forrású szoftver – összefogja a lelkes és tehetséges egyéneket, akik egyéni és sokrétű tapasztalataikat a projekt szolgálatába állítják.

„Huszonötmillió Firefox-letöltés jelentős eredmény, és ez a szám továbbra is nő.” – mondta Mitchell Baker, a Mozilla Foundation elnöke. „A Firefoxot hamar elfogadta a világ, és úgy tekint rá, mint egy még inkább felhasználóbarát webböngésző-megoldásra.”

A Mozilla Foundation önkéntesei 28 különböző nyelvre fordították le a szoftvert, így a világ minden táján azonos eséllyel vehetik birtokba a felhasználók a Firefox böngészőt.

Forrás: Mozilla Europe

Hozzászólások

Lassan a nagy cegek tanulhatnak a Mozilla ``marketingeseitol'' :-)

Hm... Én nem akarom bántani a nagy cégeket, de ott - általában - teljesen más a stratégia:

1. kitalálok valamit, amit gyorsan es olcson eloallithatok

2. kitalalom, hogy ez miert kornyezetbarat, olcso, szuperjo

3. eladom a termeket felepitve kore egy image-t, ami a 2. pont kitalalt dolgaira epul, nem az 1. pontban epitett termekre....

Misi

En a jol, hatekonyan, gyorsan es _jo hatasfokkal_ mukodo marketing kampanyra gondoltam, amit onkentesek vittek veghez. Latva egyes nagy cegek agonizaciojat, es eroltetett gorcsoleset akozben, hogy probalnak termekeiknek minel hangzatosabb nevet adni, lam itt egy egyszeru nevu valami, es megis tarol. Szerintem a siker nagy resze elsosorban a hihetetlen agressziv marketing kampanynak koszonheto (tobb honapja mast se lehet olvasni mint Firefox, Firefox....), es masodsorban pedig a bongeszo tudasanak. Olvastam egyket listat mostanaban, ahol a Mozilla Firefox marketing csapat munkajat peldakent hoztak fel, mint a jol vegzett ``reklam'' munkat.

> ez az ff esetében jól működik, míg a kereskedelem nagy részében ez nem működő modell.

Ezt personal research alapjan allitod, vagy tanitjak valahol? Mar csak azert kerdezem, mert magamon megfigyeltem a kovetkezot:

Ha a tv-t csak hatterzajnak hasznalom, a sok bugyuta reklam akkor is megmarad bennem, es ha egy bizonyos ismeretlen termeket akarok vasarolni, akkor igenis tudatalatt befolyasol a reklam. Nem veletlen, hogy a sokat ``nyomott'' termekek megmaradnak az emberben. Gondolok pl. olyan szarokra, mint peldaul a ``Müszi'' reklam (idosebbek biztos emlekeznek a kopasz faszira. a kutya nem tudta mi az, de mindenki ismerte. vagy a gumicsirke. szerintem.)

piszi írta:
> na meg még sok-sok mirrort, intranetet :) én is csak egyszer töltöm le és
> harminc gépre rakom föl a mhelyen
>
A 25 millióban benne van ez is. ;-) Ez egy becsült adat, vagy számolják
valamiből, de a módszertan és a hiba nem ismert. Ez a szám szerintem nem
más, mint egy ügyes marketingfogás. A Mozilla Foundation által felügyelt
szerverek logjaiban nem ez a szám szerepel. Azért örülni lehet.
http://download-stats.mozilla.org/firefox/latest.html

Aki jobban tudja, írja meg!