Mozilla

Mozilla

Firefox 70

Címkék

Elérhető a Firefox 70-es kiadása. A változásokról részletesen a kiadási megjegyzések weboldal számol be. Elérhető Windows, Linux és macOS platformokra számtalan nyelven, köztük természetesen magyarul is. Részletek a kiadással kapcsolatban a Mozilla blogbejegyzésében.

Rövidebb kiadási ciklusra vált a Mozilla a Firefoxszal

Címkék

We typically ship a major Firefox browser (Desktop and Android) release every 6 to 8 weeks. [...] we’re excited to announce that we’re moving to a four-week release cycle! We’re adjusting our cadence to increase our agility, and bring you new features more quickly. In recent quarters, we’ve had many requests to take features to market sooner. Feature teams are increasingly working in sprints that align better with shorter release cycles. Considering these factors, it is time we changed our release cadence.

Starting Q1 2020, we plan to ship a major Firefox release every 4 weeks. Firefox ESR release cadence (Extended Support Release for the enterprise) will remain the same.

Részletek a bejelentésben.

A sötétnél is sötétebb témával érkezik az új Firefox kiadás

Címkék

Eddig is volt már "Dark" téma a Firefoxban, de Mozilla ezt most tovább fokozta. Részletek a bejelentésben, a kiadási megjegyzésekben. Letölthető innen.

Javítást adott ki a Mozilla a sokakat érintő add-on problémára

Címkék

Előzményeket lásd például itt.

A Mozilla banra fogja tenni azokat az add-on kiegészítőket, amik obfuscated kódot tartalmaznak

Címkék

Add-on Policies (Effective June 10th, 2019) [...] Add-ons are not allowed to contain obfuscated code, nor code that hides the purpose of the functionality involved. If external resources are used in combination with add-on code, the functionality of the code must not be obscured. To the contrary, minification of code with the intent to reduce file size is permitted.

Részletek itt.

A Mozilla azt szeretné, ha az Apple havonta megváltoztatná a felhasználók iPhone hirdetési azonosítóját

Címkék

A Mozilla szerint az Apple sokat tett a felhasználók privát szférájának védelme érdekében, de van olyan kulcsfontosságú funkció az iPhone-ban, ami miatt aggódnak. Ez pedig a hirdetési azonosító. A Mozilla szerint a jó hír az, hogy kikapcsolható. A rossz, hogy a legtöbb ember azt sem tudja, hogy létezik, így nem kapcsolja ki. A Mozilla azt szeretné, ha az Apple havonta megváltoztatná ezt az azonosítót minden hónapban. Ezzel megnehezíthetné a profilozni akaró cégek dolgát.

A részletek itt olvashatók.