hali!
azert irok, mert nemreg lattam par videot, hogy milyen zsir engineket hoztak ossze c++-szal, es elkezdett erdekelni a tema. ha valaki tud ezzel kapcsolatban _jo_ es _ertheto_ tutorialokat, legyszi linkelje be, esetleg ha van gyakorlata engine fejlesztesben, akkor azt is irja ide!
mas altal irt motort nem akarok hasznalni, egy egyszeru 2d-s, izometrikus kene nekem, olyan diablos :)
elore is koszi a valaszokat!
- 1664 megtekintés
Hozzászólások
hehh :) subscribe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
// jaxx
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
"If you must mount the gallows, give a jest to the crowd, a coin to the hangman, and make the drop with a smile on your lips" The Wheel of Time series
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Milyen játékot akarsz írni? Szabad szoftver lesz?
Persze most is csak kontárkodok a topichoz, nem nagyon ismerek C++ engine-eket :-).
Annyit tudok, hogy a GLUT könyvtár egy cross-platform réteg, ami OpenGL-es ablakok nyitását teszi lehetővé egyszerűen. Ez itt található: http://www.opengl.org/resources/libraries/glut/
A másik ismertebb hasonló könyvtár az SDL.
Ezek önmagukban nem game engine-ek, hanem egy réteggel lejjebb fekvő megoldások a hardwer és a desktop paltformfüggetlen eléréséhez. De ha ezekkel guglizol, akkor várhatóan ezekre épülő könyvtárakat fogsz találni.
Esetleg Java? OpenGL binding-gal crossplatform és hatékony megoldásokat lehet csinálni:
http://www.jmonkeyengine.com/
http://slick.cokeandcode.com/
http://lwjgl.org/
Plusz egy blogbejegyzés: http://www.gaanza.com/blog/tag/java-game-engines/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SDL nekem is tetszik. Igaz, ez sem engine, de könnyen használható könyvtár 2D-s játékokhoz. GLUT is érdekes lehet.
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi egy mmorpg-t csináltunk SDL segítségével, elég jó könyvtár, ha pedig valami komolyabbat szeretnél akkor szerintem az OpenGL-el kezdj el ismerkedni.
Én ebből tanultam: http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php (nagyon jól érthető!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem game engine (hanem tudományos, van MPI is :) ), de VTK-ban elég sok minden le van kódolva és szerintem ilyen dolgokhoz nagyon erős alapot ad. (http://www.vtk.org) VTK ingyenes kereskedelmi cucchoz is.
Én nem szívnék a helyedben egyetlen OS ablakozójával sem, hanem Qt-ra építkeznék. LGPL-es, van OpenGL-es ablakozója is, jól strukturált (nem wxWidgets), VTK-val könnyen hegeszthető, VTK alapból támogatja. (http://www.qtsoftware.com) Kereskedelmi cucchoz is ingyenes, ha nem statikusan hegeszted (4.5 és feletti verziók).
Hogy az OS-ek és C++-ok között könnyen vándorolj: CMAKE (http://www.cmake.org) A VTK eleve ebben van, QT-t erősen támogatja. Kereskedelmi cucchoz is ingyenes. Mivel csak txt fájlokat kell tárolni a projekthez és támogatja az out of source build-et (a fordító szemetei és binárisok külön könyvtárba kerülnek a kódtól, másképp már nem is csinálnék ma projektet), könnyen verzió-követhető.
Ingyenes zárt kódos verziókövető szerver (SVN), de van wiki oldal is és támogat több fejlesztőt is (gyakorlatilag minden megoldható itt): http://www.origo.ethz.ch Amikor project-et igényelsz figyelj, mert ott döntöd el, hogy open source vagy closed source lesz a project. Wiki lapok létrehozásánál is jobb ha résen leszel... :) Különösen jó - ha többen fejlesztetek - hogy minden változásról e-mail-t küld. Nekem nagyon bevált.
Üdv: Naszta
U.i.: a lényeg: ezekkel a cuccokkal OS független lehetsz. Mehetsz Windows-ra, Linux-ra és Mac OS-re is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha egyszerű játékot szeretnél fejleszteni, alternatívaként ajánlom figyelmedbe a Python + PyGame párost. Ügyes és platformfüggetlen.
--
Keep it simple, stupid.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
koszi a valaszokat. a pygamere en is gondoltam, de ugy ereztem 'idopazarlas' lenne, es nem biztos, hogy megertenem a lenyeget. abban kene leginkabb segitseg, hogy hogy epul fel egy engine, miket kell tudnia, azokat kb hogyan, ilyesmik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézz meg egy nyílt forrású játékot, szerintem az a leggyorsabb út arra, mi is a ,,lelke''. Pl az izometrikus FreeCiv-et biztos tanulmányoznám :)
--
Keep it simple, stupid.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vissza minden, nem akarok enginet egyelore.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni