c++ engine

 ( sandorlev | 2009. november 1., vasárnap - 20:48 )

hali!

azert irok, mert nemreg lattam par videot, hogy milyen zsir engineket hoztak ossze c++-szal, es elkezdett erdekelni a tema. ha valaki tud ezzel kapcsolatban _jo_ es _ertheto_ tutorialokat, legyszi linkelje be, esetleg ha van gyakorlata engine fejlesztesben, akkor azt is irja ide!

mas altal irt motort nem akarok hasznalni, egy egyszeru 2d-s, izometrikus kene nekem, olyan diablos :)

elore is koszi a valaszokat!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

hehh :) subscribe.

+1

+1

// jaxx

+1


"If you must mount the gallows, give a jest to the crowd, a coin to the hangman, and make the drop with a smile on your lips" The Wheel of Time series

Szia!

Milyen játékot akarsz írni? Szabad szoftver lesz?

Persze most is csak kontárkodok a topichoz, nem nagyon ismerek C++ engine-eket :-).

Annyit tudok, hogy a GLUT könyvtár egy cross-platform réteg, ami OpenGL-es ablakok nyitását teszi lehetővé egyszerűen. Ez itt található: http://www.opengl.org/resources/libraries/glut/

A másik ismertebb hasonló könyvtár az SDL.

Ezek önmagukban nem game engine-ek, hanem egy réteggel lejjebb fekvő megoldások a hardwer és a desktop paltformfüggetlen eléréséhez. De ha ezekkel guglizol, akkor várhatóan ezekre épülő könyvtárakat fogsz találni.

Esetleg Java? OpenGL binding-gal crossplatform és hatékony megoldásokat lehet csinálni:

http://www.jmonkeyengine.com/
http://slick.cokeandcode.com/
http://lwjgl.org/

Plusz egy blogbejegyzés: http://www.gaanza.com/blog/tag/java-game-engines/

SDL nekem is tetszik. Igaz, ez sem engine, de könnyen használható könyvtár 2D-s játékokhoz. GLUT is érdekes lehet.
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Mi egy mmorpg-t csináltunk SDL segítségével, elég jó könyvtár, ha pedig valami komolyabbat szeretnél akkor szerintem az OpenGL-el kezdj el ismerkedni.
Én ebből tanultam: http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php (nagyon jól érthető!)

Nem game engine (hanem tudományos, van MPI is :) ), de VTK-ban elég sok minden le van kódolva és szerintem ilyen dolgokhoz nagyon erős alapot ad. (http://www.vtk.org) VTK ingyenes kereskedelmi cucchoz is.

Én nem szívnék a helyedben egyetlen OS ablakozójával sem, hanem Qt-ra építkeznék. LGPL-es, van OpenGL-es ablakozója is, jól strukturált (nem wxWidgets), VTK-val könnyen hegeszthető, VTK alapból támogatja. (http://www.qtsoftware.com) Kereskedelmi cucchoz is ingyenes, ha nem statikusan hegeszted (4.5 és feletti verziók).

Hogy az OS-ek és C++-ok között könnyen vándorolj: CMAKE (http://www.cmake.org) A VTK eleve ebben van, QT-t erősen támogatja. Kereskedelmi cucchoz is ingyenes. Mivel csak txt fájlokat kell tárolni a projekthez és támogatja az out of source build-et (a fordító szemetei és binárisok külön könyvtárba kerülnek a kódtól, másképp már nem is csinálnék ma projektet), könnyen verzió-követhető.

Ingyenes zárt kódos verziókövető szerver (SVN), de van wiki oldal is és támogat több fejlesztőt is (gyakorlatilag minden megoldható itt): http://www.origo.ethz.ch Amikor project-et igényelsz figyelj, mert ott döntöd el, hogy open source vagy closed source lesz a project. Wiki lapok létrehozásánál is jobb ha résen leszel... :) Különösen jó - ha többen fejlesztetek - hogy minden változásról e-mail-t küld. Nekem nagyon bevált.

Üdv: Naszta

U.i.: a lényeg: ezekkel a cuccokkal OS független lehetsz. Mehetsz Windows-ra, Linux-ra és Mac OS-re is.

--
http://www.naszta.hu

Ha egyszerű játékot szeretnél fejleszteni, alternatívaként ajánlom figyelmedbe a Python + PyGame párost. Ügyes és platformfüggetlen.

--
Keep it simple, stupid.

koszi a valaszokat. a pygamere en is gondoltam, de ugy ereztem 'idopazarlas' lenne, es nem biztos, hogy megertenem a lenyeget. abban kene leginkabb segitseg, hogy hogy epul fel egy engine, miket kell tudnia, azokat kb hogyan, ilyesmik.

Nézz meg egy nyílt forrású játékot, szerintem az a leggyorsabb út arra, mi is a ,,lelke''. Pl az izometrikus FreeCiv-et biztos tanulmányoznám :)

--
Keep it simple, stupid.

vissza minden, nem akarok enginet egyelore.