2008-ra integrált memóriavezérlő és Common System Interface az Intel-nél

Címkék

2008-ra az Intel is előáll processzorba épített memóriavezérlővel és egy új, Common System Interface (vagy ismert még Coherent Scalable Interconnect-ként is) névre hallgató csatolófelülettel, amely a processzorok egymás és a rendszer többi elemei közti gyorsabb kommunikációját teszi majd lehetővé. Az említett megoldásokkal akar az Intel konkurálni az AMD által már évek óta használt HyperTransport névre hallgató interconnect megoldással.

Az újdonságok legelőször - ahogy azt már korábban említettem - a négymagos Itanium processzorban, a Tukwila-ban fog először felbukkanni.

A ZDNet egyik cikkében most azt elemzi, hogy miért maradt még mindig az Intel a Front Side Bus-nál, hogyan tudja kompenzálni az FSB gyengeségeit a "Direct Connect Architecture"-höz képest, miért lesz jó a hardvergyártóknak, ha az Intel megvalósítja a terveit, mikor jöhetnek ezek az újdonságok az Itanium után a "lejjebb" levő processzorokba, mivel fog várhatóan válaszolni az AMD, stb.

A cikk itt.

Hozzászólások

az említett cikk utolsó bekezdése a legjobb :)))

"...following them on low power consumption..."
Ez talán egy kicsi hazugság, ebben azért az Intel régen is meg most is jobbat nyújtott. [Szubjektív vélemény]. Ettől függetlenül én Opteron alapú gépet ajánlok minden kliensnek. Várjuk meg, amíg kicsit olcsóbb lesz a Woodcrest. Ha addig nem jön ki valami extrával AMD, akkor asszem Woodcrest-es gépeket fogok ajánlgatni :P

lehet, hogy mobilplattformon az, de desktopon nemhinném ...
lásd a régebbi p4-ek esetét, ahol simán rávert az amd az intelre, persze negatív mértékben, azaz jóval alatta fogyasztott ...
meg ha már a hazugságnál járunk, pont itt a hupon volt egy core2duo linuxos tesztre link(valami külföldi oldal), ahol kivesézték a teljesítményét, és írták, hogy az intel jóval kevesebb fogyasztást írt, mint a valós érték! hirtelen a számokra nem emlékszek, de kb a valós érték 2/3-át írták ki ...
míg az amd mindig is max fogyasztást írt, azaz jóval felül űberelte a valós fogyasztást!

Azt hiszem, én ezzel is úgy leszek, mint a 2.7-es kernelekkel, azaz majd ha valami olyasmivel állnak elő, amit a posta hamarabb hoz ki, minthogy bejelentenék a következő "még újabb, még szebb, még jobb" modellt, akkor rászánom az időt, hogy elolvassam a leírását. Tisztára mint a fogpaszta-üzletág, minden hétre egy új márkanév...

Ez az, amit 2006-ra (vagy 5-re?) ígértek anno? :)

Tehát az AMD-nek 2008-ig van ideje, hogy a HT linkes koprocik és bővítőmodulok piacát fölépítse az Intel előtt. :)

--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.

Hát igen.
És most már van egy ATI-ja is a cél érdekében.

Kis szerencsénk van és 2-3 év múlva utánad kiabálnak a kínai piacon, hogy "16 magos 5Ghz-s x86 proci egy százasé'".

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Egy négy foglalatos alaplapot vizionálok, amelybe szabadon tehetők CPU-k és GPU-k (vagy esetleg más célprocesszorok).
Ha taknyos, iskolából lógós, falfirkálós köcsög amerika-buzi fiatal vagyok, elég lesz egy CPU, így három GPU-val hentelhetem a realisztikusan kinéző nácikat. Domszky-arcomra kaján, kissé sós, kissé véres vigyor ül, mikor a Combinók fedezékéből gyilkolom a szélsőjobbot.
Ha pedig már felnőttem és (nem grafikus) munkára kell a gép, vagy sufniszervert akarok építeni, kidobom a GPU-kat és feltöltöm procival a gépet.

Esetleg egy GPU-t azért benthagyok valamelyik régebbi játéknak, a másik három foglalatba pedig betolom a legújabb dodecatron porcesszort.

Wow. :)

Ugyehogyugye.

Vagy, ha Webservert építesz, a 3 proci mellé betolsz egy specifikus JAVA-s procit, esetleg ha fehérjéket szimulálsz, beraksz valami lebegőpontos célhardware-t.
Ilyen mondjuk most is van, csak a PCI sín nem a legideálisabb erre...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Pontosan erre az FPGA-alapú társprocesszorra gondoltam én is, mint első fecske.

De pl. még a GPU-k mellett a titkosításban látok ebben fantáziát. Berak az ember egy általános célú proci mellé egy ilyen célprocesszort és kap egy szervert, ami brutál mennyiségű SSL/TLS, vagy IPSec kapcsolatot tud lekezelni egymagában is. Már persze ha anyagilag ez megéri. :)

--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.

Igen a technológiának elsősorban serveren van esélye az elterjedésre, hiszen ott nem számít annyit az ár, kifizetődő lehet egy alacsony példányszámban eladott speciális lapka is.

Desktopon viszont tömegtermelés kell.
Ezért elsősorban GPU-ról, sőt inkább PPU-ról (fizikai számításokat végző segédproci) szoktak beszélni, illetve olyan GPU-ról ami fizikai, sőt akusztikus effekteket is számolhat.

Azért inkább a PPU-nak van értelme, mert GPU-nál a kommunikáció többnyire egyirányú (CPU->GPU), így bőven jó a PCI-X is.
Fizikai számításoknál viszont kétirányú kommunikáció szükséges, (legalábbis az olyan effekteknél, melyek befolyásolják a játékmenetet (pl felrobbanó fal darabjai hova esnek), amik nem (füst fodrozódása, ruhamozgás, stb), azok jól elvannak a GPU-ban is.) Itt van értelme a közvetlen kapcsolatnak.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o