Sziasztok!
A Vodafone minden szolgáltatása áll. Mobil, vowifi, we oldal.
Tudtok valamit?
Az ünnepek alatt rendszeresen volt elérhetetlen a számom, de nem gondoltam nagy dologra.
Üdv,
- 9306 megtekintés
Hozzászólások
Áll az egész Telekom adatpark jelen pillanatban meglátásom szerint.
Van több, külön vlan-ban lévő szerver bent, egyiket sem lehet elérni, a public dns resolverek is állnak. 'Management' oldaluk sem elérhető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> Vodafone
> Telekom
Ertem. Azt hiszem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A közönségnek konkurencia™, a színfalak mögött kartell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kartell, kell mindenben összeesküvést látni, nincs az országban mindenkinek önálló, egész országot lefedő infrastruktúrája, belső összeköttetések, egymástól bérelt vonalak stb (is) vannak szép számmal, az egyik ilyen adatcserére szolgáló központban volt műszaki hiba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig szerintem igaza van, fuggetlenul attol, hogy neked is. :)
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már megint baromságot beszélsz 0 tudással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tizenéve a voda egyik telephelye biztosan a dataplexben volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esélyes, hogy az egész dataplex elesett.
Azt mondjuk nem értem, hogy a Telekom-os szerverpark milyen kapcsolatban van 4iG-s mobil szolgáltatókkal..
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp ezt néztem én is, a bix dataplexes node-jain látni igazán a kiesést...
Oykawa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha lehet hinni a "folyosói pletykának", akkor áramellátási gondok vannak a dataplexnél, a szünetmentesek meg nem bírják, mert túl sok fogyasztót kötöttek rájuk.
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a szünetmentesnek nem csak addig kell bírnia amíg felszinkronizál a dízel aggregátor? (de ha nem is bírják, miután elindul az aggregátor, kellene lennie elég energiának, vagy az is alul van méretezve?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha ismétlődő kiesések vannak és nincs ideje az akkuknak újratöltődni, akkor beszophatják, ha megint jön egy újabb kimaradás. Persze gondolom lehetne olyan terv, hogy addig járatják a dieselt is, amíg tölt az akku.
Annó, pár éve amazon aws egyik központa is úgy esett el, hogy sorozatosan jött kimaradások voltak az ítéletidő és szükségállapot mellett és az akkuk nem tudták már áthidalni az ismétlődő leszakadást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, nemtom, lehet túl logikus, meg gondolom nem két fillér járatni, de a 2-3. ilyen kimaradásnál permanensen a dizelen kellett volna maradni, legalább az egyik oldalt szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az akkumulátorok drágák. Nagyon. Az élettartamuk véges. Amikor cserélni kell "párat", durva összeg tud kijönni. Amennyiben halogatták a cserét, akkor most kiderült, hogy kár volt :)
Nem ismerem a konkrét helyzetet, nem tudom, milyen módon monitorozzák az akkukat, nem tudom azt sem, milyen akkukat használnak, de itt nagyon sok darabról lehet szó. Érdekes lenne egyszer erről többet megtudni.
Érdekes kérdés az is, hogy követik-e pl. egyedileg az akkuk állapotát, tudják-e a monitorozás alapján, hogy hamarosan melyikeket kell cserélni stb. Egy ilyen rendszer szintén nagyon költséges.
Feltehetően van itt a HUP-on is olyan, aki közel van a tűzhöz, talán egyszer mesél majd erről...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ekkora méretben tipikusan ólomsavas felé zárt akkuk vannak. Monitorozni nehéz, tipikusan kézi rendszeres feszültségmérés és félévente műterhelés szükséges.
Ha azt nézzük, hogy mennyi érték van rájuk kötve és mennyire fontosak, az áruk elenyésző és a végösszegbe kell beépíteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Monitorozni egyáltalán nem lehetetlen, többen csináltak már ilyen rendszert. Savas ólomakkuknál még az is kérdés, hogy 12 V-os, 24 V-os vagy 2 V-os akkukat (vagy akár 6 V-os, de az valószínűtlenebb) használnak-e. Ha közel állandó hőmérsékleten tartják az akkukat, akkor baromi sokáig jók, 10 évig simán bírják.
Ma már a mobilszolgáltatók pl. elkezdtek áttérni Li-Ion akkukra. Náluk 48 V DC a névleges feszültség, ezt egyetlen modullal megoldják Li-Ionból, pl. 100...150 Ah körüliek vannak már, rackbe szerelhetők, és a korábbi töltőberendezés jó hozzájuk. Az egyetlen hátrány az áruk, viszont tovább bírják a savas ólomakkuknál olyan helyeken, ahol ezek általában üzemelnek (leggyakrabban kültéri szekrényekbe tesznek ilyeneket, ahol mostohák tudnak lenni a körülmények).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A folyamatos áramellátásról két üzemszerű, és egy tartalék tápvonal gondoskodik, melyek így 8 megawattot képesek átadni. A központi szünetmentes tápegységek, melyek Közép-Kelet Európában a legnagyobb telepet képezik, 2700 zselés akkumulátorral,- van ilyen? - akár 15 percig is képesek teljes terhelés mellett árammal etetni az épületet. Ez az idő többszörösen túlméretezett, mivel az öt darab Caterpillar generátor legrosszabb esetben is 3 perc alatt rászinkronizál az elektromos hálózatra, és akár 72 órás áramkimaradást is áthidalhatnak.
Persze azóta kicserélhették savasra az akkukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizony van, gyakorlatilag egy sima ólom-savas akksi, csak teljesen gondozásmentes és a cellák közti elektrolit egy ilyen zselés trutyi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
zselés akkumulátorral,- van ilyen?
Csak a Dataplexre adott találatot a Google, a zselés akkura nem? :)
Egyébként ez az információ, amit bemásoltál, egy 2007-es cikkből származik, ami nem tegnap volt. Engem a mai állapotok jobban érdekelnének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2008: "Európa ötödik legnagyobb adatközpontja épül a Dataplex égisze alatt
A 4,2 milliárd forintos beruházással készülő, a 8800 négyzetméteres létesítményéhez kapcsolódó 5600 négyzetméter alapterületű, az idén őszre elkészülő adatközpont Európa ötödik legnagyobb ilyen jellegű önálló létesítménye és az egyik legmodernebb infokommunikációs infrastruktúra lesz.
a Dataplex Kft. ügyvezetője kiemelte, hogy – az új technológiai trendeknek megfelelően – az energiasűrűséget az új létesítményben négyszeresére növelik, azaz ennyivel több lesz az egy négyzetméterre kiadható energia mennyisége. Az áramellátásra újabb transzformátorállomásokat kapcsolnak be, továbbra is biztosítva a kétoldali, redundáns ellátást. A Dataplex teljes villamosenergia-szükséglete közel egy 80 ezres város (mint például Szolnok vagy Szombathely) lakossági energiafogyasztásának felel meg."
A Dataplex öt kilencest, vagyis 99,999 százalékos rendelkezésre állást vállal kolokációs szolgáltatására, ami évi 5 perc 16 másodpercnyi kiesést enged meg -- ezt követően súlyos pénzügyi következményei vannak a leállásnak, óránként 400 millió forint. Az infrastruktúra egészét ezért teljes vagy N+1-es redundancia jellemzi mindenhol.
Hányszor 5 perc volt a kiesés?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nálunk tapasztalt kiesés alapján kb. 13 x 5 percről lehet szó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondjuk nem értem, hogy a Telekom-os szerverpark milyen kapcsolatban van 4iG-s mobil szolgáltatókkal..
Nem hiszem, hogy tényleg azt gondolod, van itthon 3-4-5-6-n teljesen önálló hálózat országos lefedéssel... ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bix meg az ISzT miatt...
Az egyes szolgáltatók között adatcsere van (Nem kell a nemzetközi adatkapcsolatokat terhelni vele) így ha vmi vki kiesik, akkor tudnak más útvonalon menni!
Oykawa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kis ország ez ahhoz, hogy a szereplők infrastrukturálisan abszolút függetlenek legyenek egymástól. A Vodafone kábelen anno az OVH felé DT-n át ment a külföldi peering. Most nem tudom, ezzel mi van, nagyon ritkán vagyok Vodafone-os vezetékes internetről.
TheAdam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát eddig is az ment, most viszont az megy, ha külföldi ip a címzett akkor a Voda a saját nemzetközi hálózata felé routol.
Innen (Vodafone Szombathely) amit néztem telia.fi heanet.ie stb. az mind a voda nemzetközi kapcsolatán keresztül megy ki, meg sem próbál BIX felé routolni, illetve vannak olyan magyar domain-ek magyar szolgáltatónál ami anglián át a finnekig megy majd szlovákoktól jön vissza!
Van itt keveredés!
Oykawa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hova kellene ezeket a BIX-en routolni? Az egyik Finnországban, a másik Írországban van hirdetve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos a kerdesed, de ettol fuggetlenul siman talalni BIX-en nem magyar prefixeket, szoval az hogy valami fizikailag nem Mo.-n van hirdetve meg nem jelenti azt, hogy nem is erheto el bix-en at.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem úgy értettem, hogy a nemzetközit routolta arra, hanem hogy a magyart is a nemzetközin keresztül!
Oykawa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondjuk nem értem, hogy a Telekom-os szerverpark milyen kapcsolatban van 4iG-s mobil szolgáltatókkal..
A Dataplex a Telekom tulajdona, ez tény. Ott (is) vana server parkjuk. De attól még a dataplex egy public server hotel. Bárki tehet be servert, szekrényt, switch-et ha megfizeti az árát. Ez nem konkurencia, vagy kartell kérdés. Nettó üzlet.
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég gyorsan gazdát cserélt.
2005. SZEPTEMBER 6
A Wallis Rt. által vezetett befektetői konzorcium megvásárolta a Béres-csoporttól a Dataplex Kft. többségi tulajdonrészét. A főként infokommunikációs infrastruktúra szolgáltatójaként ismert Dataplex 2002-ben pénzügyi befektetésként került a Béres-csoport többségi tulajdonába. Bajnai Gordon, a Wallis Rt. vezérigazgatója szerint a Dataplex Kft. vonzó befektetési célpont, hiszen ügyfélköre és partnerei elsőrangúak, ingatlanfejlesztési szempontból pedig kiváló lehetőséget jelent az épületegyüttes
2005. december
A Magyar Telekom megvásárolja a Dataplexet
A Magyar Telekom 2005. december 12-én szerződést írt alá a Dataplex Kft. 100%-os tulajdonrészének megvásárlásáról 5,1 milliárd forint értékben.
Kérdés, mennyit keresett ~4 hónap alatt ezen a libatolvaj? Miért vette meg, ha rögtön eladta?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már meg is van.
A Wallis Rt. egyik leányvállalata az első Gyurcsány-kormány idején, 2005 nyarán 2,5 milliárd forintért vásárolta meg a szerverhotelt működtető Dataplexet, majd továbbadta három ciprusi offshore társaságnak, amelyek közül A FLEMINGHOUSE INVESTMENTS LTD.-BEN BAJNAINAK IS VOLT ÉRDEKELTSÉGE, A CORBEIL HOLDINGS LTD.-BEN PEDIG KÓKA SÓGORÁNAK, LEPP GYULÁNAK. Az új tulajdonosok nem sokkal az akvizíció után több mint kétszer akkora összegért, 5,1 milliárd forintért értékesítették a szerverhotelt a Magyar Telekomnak.
Az, hogy ilyen busás haszonnal adhattak túl a szerverhotelen, részben annak köszönhető, hogy Kóka János elősegítette több megrendelés létrejöttét a gazdasági tárca felügyelete alatt működő állami cégek felől, ezzel pedig hozzájárult a Dataplex forgalmi értékének jelentős növekedéséhez. Kóka közbenjárására a MÁV Informatika Kft. és a Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. (Mavir) kezdett érdeklődni, de bejelentkezett az állami tulajdonban lévő Magyar Villamos Művek és a Magyar Posta is a korábbi tulajdonosok alatt csak vegetáló cég szolgáltatásai iránt.
Hűtlen kezelés gyanúja
A Dataplex kistafírozása miatt 2007-ben vizsgálódni kezdett A NEMZETI NYOMOZÓ IRODA, HŰTLEN KEZELÉS GYANÚJÁVAL, KÉSŐBB, 2010-BEN PEDIG A VÁM- ÉS PÉNZÜGYŐRSÉG ADÓCSALÁS GYANÚJA MIATT INDÍTOTT BÜNTETŐELJÁRÁST. A 2010-es kormányváltást követően a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi) is feljelentést tett a Dataplex-szerződések miatt, szerintük ugyanis a céggel kirívóan előnytelen szerződéseket kötöttek a fentebb említett állami cégek, milliárdos károkat okozva ezzel az államnak.
https://www.origo.hu/itthon/20200718-bajnai-adofizetoi-penzbol-tomte-ki…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi ez? Magyarorszagot mar meg sem akarjak "kiber" tamadni? Gyurcsány, Brusszel mar szart er?!
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
továbbadta három ciprusi offshore társaságnak
Mennyiért?
Hűtlen kezelés gyanúja
Mi lett a vizsgálódások eredménye?
Milyen szép lenne egy olyan világ, ahol a csalókat akkor is elkapják és megbüntetik, ha nem piti összegeket nyúltak le! Lehet, hogy akkor kisebb összegek veszítenék el közpénz jellegüket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy -akar a multban- befolyasos politikus soha nem ult, es soha nem is fog.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Romániában, Szerbiában, Boszniában és ilyesmi nyugati országokban az ilyen férgeket kurva gyorsan összeszedik és lecsukják, nem véletlen, hogy a mostani hatósági és jogszolgáltatási rendszer pont a szabadláb folyamatos biztosítására lett létrehozva és kiherélve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Romániában konkrétan eddig egy miniszterelnök ült. Van még egy volt pártelnök/médiamogul/volt káder. Lehet még pár, ezek a nagyok. Sokukat kerülgeti a frász, csak valahogy nem kapja el őket. Egyik "üzeletember" épp Szerbiában "menekül" pár éve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott nincs konszenzusos megegyezes a mindenkori ellenzek es a mindenkori kormanypartok kozott, hogy egymas segget vedjek.
Amikor az ellenzek vezetoje ugyanabban a faluban tart nyaralot, ahol a kormanypart partalapitvanya piknikezik, ott sok kerdes nem lehet. Kötcse pedig nem a vilag kozepe, hogy mindenki oda akarjon menni...:)
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Kezdjük tehát a vizsgálatot ott, annál a kérdésnél, ahová feltett szándékuk, hogy soha ne jussunk el. ..." :-)
"Az élet tele van kérdésekkel. Az idióták tele vannak válaszokkal."
"Its easier to fool a man than it is to convince they have been fooled"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akik ezt itt ismerik, már jórészt vagy rég ragequitteltek, v. meghaltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Akkor is ugyanazok a posztkommunisták loptak mint akik most loptak. Az olajos papírok óta tudjuk, hogy a teljes magyar politikai elit egy bűnszervezet és nem külön pártok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom ott van valami szerveruk, ami ha elesik, akkor megakasztja a tobbi dolgot. Anno iwiw "dolt be" azon, hogy a plugin/flash/jatek szerveruk nem volt elerheto, tehat bejelentkeztel, es abban a pillanatban lerohadt, mert a kezdolapodra kipakolt dolgokat nem tudta betolteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telekomos levelezés is (POP3 és IMAP4) elérhetetlen számomra tegnap du. óta. Webmailen sem megy... Vagy csak nálam ütött be valami gebasz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, hamarabb kellett volna panaszkodni, most már működik!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez sajna
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mi szerverünk is a telekomnál áll jelenleg. Senkit sem tudunk elérni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasonló:
- Vodafone telefonos hálózat nem elérhető
- Vodafone mobil internet nem elérhető
- Vodafone kábeles internet elérhető
- T-mobile telefonos hálózat nem elérhető
- T-mobile mobil internet elérhető
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk T mobil hálózata megy. Meg a T-s mobilnet is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telekomos net megy, de az IP TV-k állnak.
"sajnos" anyám és apám most nem jut hozzá a mindennapi dezinformációhoz.
_zso2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fizettél volna elő nekik Netflixet, akkor legalább kaliforniai buzipropagandás sorozatokat nézhetnének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van. De azt nem tudják kezelni, meg ha tudnák is, "ezen a szaron semmi nincs, ami engem érdekel, édes fiam, minek tanulnám meg akkor kezelni?"
_zso2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a buzi propaganda egy nagy félreértés. Dollárbuzulas van ott és ha a mostan nevetséges kontentet helyett a goth hozna több pénzt, akkor azt nyomnák. Nyugodj meg, emberek vannak mindenhol akik teljesen leszarták minden más embert, de a pénzt azt szeretik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha a mostan nevetséges kontentet helyett a goth hozna több pénzt, akkor azt nyomnák
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vowifi még él :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a Vodához költözött Digimobil megszűnését tapasztaltuk. Hallani lehetett a túloldalt, de ő már nem hallott. Aztán már az se.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OK, most már megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mobiltelefonom pár perce feléledt :-) (Esztergom környéke)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éledezik. Mind voda, mind T kezd ismét elérhető lenni.
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vác: Se net, se hívás lehetőség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vodafone mobil internet azért még nem 100as: Csak EDGE (2G) módban hajlandó csatlakozni.
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Békásmegyer, telekomos CATV+internet, kikapcs+bekapcstól az internet megjavult, de a CATV még nem megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
forgalomterelés :)
https://www.bix.hu/statisztika/vodafone/8695bcfb8bbb9250520f16f48510bff5
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a Telekom se semmi...
https://www.bix.hu/statisztika/magyar_telekom/3669abf99e5bf93373a89520b1ba6c3b
Oykawa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Forgalomkorlátozás került a 10gigás shellre, egy körből kimaradsz!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, lassan a hírportálok is utolérik magukat:
https://24.hu/tech/2024/01/02/vodafone-mobilhalozat-leallas-internet-pr…
https://hvg.hu/tudomany/20240102_magyar_telekom_halozati_hiba_hanghivas…
https://telex.hu/belfold/2024/01/02/valami-nagy-gond-van-a-vodafone-nal…
https://index.hu/belfold/2024/01/02/vodafone-telekom-mobilhalozat-mobil…
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240102/baj-van-a-halozatokkal-nem-t…
https://www.economx.hu/gazdasag/vonafone-leallas-telefonalas-internet.7…
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből jelenleg csak az index.hu jön be telekomos nettel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4IG megjavitjuk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hányig? 😂
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel párhuzamosan több nagyobb hazai portál (Origo, Magyar Nemzet, Mandiner) elérhetetlenné vált.
Ráér jövőre is, nem kell kapkodni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Digi is mesés, hol megy, hol nem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A Telekom Facebook-oldalán mintegy 1,5 órával a hiba jelentkezése után jelent meg az első tájékoztatás. A vállalat azt írja: áramellátási hiba áll a probléma mögött, melynek elhárításán dolgoznak. A Vodafone egyelőre hallgat."
imperialista markoló?:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az ő rendszerükben a hiba, így nem is nagyon tud róla nyilatkozni....
BIX-en keresztül arra vitte a forgalmat a T-s Dataplex fele, arról meg hogy ott gebasz van nem tud információval szolgálni.
Oykawa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
imperialista markoló?:)
Csak a szokásos, milliárdos multik által elspúrkodott redundancia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A DP -ben emlekszem, felevente jott a level, hogy bcsesz, mi most lebasszuk az aramot, karbantartunk. Ha nincs redundans tapegyseged, igy jartal. Magyarul itt a szolgaltato + ugyfel is lehet hunyó.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljes áramszünet volt, legalábbis erről számolt be mindenki, akit ismerek, ott dolgozik, vagy van bármilyen gépe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen a (nem irhatom le a lokációt) adatparkban is volt mar, azonban ott a UPS -ek azonnal felvették a fonalat, párhuzamosan pedig beindultak a generátorok. 1 sec kiesésünk sem volt.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elég nagy gáz, mivel irgalmatlan mennyiségű akku van ott, mellette marha nagy teljesítményű generátorok is beindíthatók nagyon rövid idő alatt. Könnyen lehet, hogy ezzel el is lőtték az éves megengedett kiesési időt. Nehéz lesz ezt kimagyaráznia egy-két embernek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plane ott, ahol most kanalazzak ossze az adatbazist...
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért kellenek a káoszmajmok minden cégbe! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nehéz lesz, ebben egyetértünk. :)
De gondolom itt is valami banális hiba lehetett, elképzelhető, hogy az akksi/generátor szintig el sem jutott az "igény", már korábban elfüstölt valami.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég érdekes, hogy ilyen előfordulhat ott, ahol amúgy van redundancia bőven, szóval könnyen lehet, hogy rémhír a teljes leállás. Nem kis mennyiségű erősáramú elosztó látja el az egyes területeket, előfordulhat, hogy azok közül volt valamelyikkel baj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A dataplexet is két független betap látja el amelyek egészen az pdu-kig két független oldalt képeznek. Ez nem lehet külső probléma szerintem. Bár már vagy 10 éve tudnak átkapcsolni a két oldal közt, hogy az elektromos karbantartás se járjon kiesééssel csak ha cserélni kell valamit.
Egyszer láttam egy hasonlót, ott egy statikus kapcsoló a két oldalt összezárta talán, de az se volt biztos igy mindkét oldali ups zárlat miatt 1 masodpercre lekapcsolta kb.
Nagyon gyanús, hogy ez pont munkanapon történt. Itt valaki megnyomott valamit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt valaki megnyomott valamit.
Igazából mindegy is, ha redundancia hiánya miatt döglött le a fél ország, az is emberi mulasztás eredménye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Teljesen biztos, hogy valaki nagyon el aszott valamit és azzal sokat keresett... Bár, láttunk már ezt azt és az alapján sajnos egy bug is lehetséges ok lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Dataplex öt kilencest, vagyis 99,999 százalékos rendelkezésre állást vállal kolokációs szolgáltatására, ami évi 5 perc 16 másodpercnyi kiesést enged meg -- ezt követően súlyos pénzügyi következményei vannak a leállásnak, óránként 400 millió forint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleg specifikus az a 400 misi.
[...] a Szolgáltató a hibás
teljesítéssel érintett szolgáltatás-mennyiség havi díjának egyévi összegét alapul véve a
rendelkezésre állás százalékos csökkenésével megegyező összeget fizet kötbérként. Az éves
rendelkezésre állás elszámolása az MT-IX tag bejelentése alapján történik a vizsgált időszakot
követő év március 1-jéig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jól értem, hogy akkor csak visszatérítik a pluszban kiesett időt. Avagy, ha leáll egy hónapra, akkor egy havi díjat visszatérítenek?* Másképpen szólva, óránként 400 millió bevételük van. De ez túl soknak hangzik. Vagy van egy fix 400 misi, aminek annyi százalékát szétosztják a 70 ezer ügyfél közt, ahány százaléknyival sérült az 5 9?
*Mert akkor ez nem kötbér, hanem semmi. Ha nincs szoláltatás, akkor is csak 0 forint, nem pedig kártérítés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Havidij egyevi osszeget figyelembe veve, az SLA terv-teny kulonbseget fizeti, ha jol ertem.
Szoval fizetsz mondjuk 1M-et havonta, az evente 12M. Legyen 90% az SLA, ehelyett 80-at hoz. Akkor az en ertelmezesemben a kotber 1M*12*(0.9-0.8) = 1.2 millio. Persze en szazalekpontban vettem a kulonbseget, ugyhogy lehet, hogy 1M*12*(1-0.8/0.9) = 1.333.333 forint.
De fixme, vaktaban lovoldozok csak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, cizelláltan körbeírva, de 99,999 esetén gyakorlatilag annyi a kötbér, amennyi a kiesett időre eső díj.
Másképp mondva, hiába van 99,999 SLA odaírva, ami kb. 5 perc állást enged évente, ha ezt túllépi, akkor hiába fizetsz évente 12 milliót, az percenként 23 forint, ha kiesett egy óra, akkor adnak 1250 forintot és elküldenek a picsába.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen szintu SLA-k eseteben nem egeszen igy mukodik a dolog. Siman meglehet, hogy komoly karteritest kell fizetnie a szolgaltatonak az ugyfelek fele. Aztan persze a sajat beszallitoira probalja majd reszben atharitani (tuti, hogy van valahol valami hibas eszkoz vagy elbaltazott szolgaltatas, ami nem teljesiti a sajat SLA-jat).
Mondjuk nem is Gipsz Jakabbal kotnek ilyen szerzodest altalaban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez így nem igaz. a bal oldali épületszárnyban csak a "B" oldali betáp ment el 2x3 percre, az "A" oldal végig rendben ment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből a 2x3 percből hogy lett ekkora összeomlás?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért írtam specfikusan, hogy a bal oldali épületszárnyban én ezt tapasztaltam. ettől persze a jobb oldali szárnyban még lehetett total blackout - de szerintem nem volt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ugyfelgepek kornyeken szerintem, semmilyen kieses nem volt. Sem jobb oldali szarnyban levo, sem a baloldali szarnyban, sem az 1, sem a tobb tapos gepeknel nem volt semmilyen kimaradas, sem riasztas a tapegysegek iranyabol. Csak az internet ment el, emiatt nekem buzlik egy kicsit az aramszunet. Vagy minden egyes egytapos vas veletlenul, pont a megmarado vonalon volt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor valaki magyarázza meg, hogy az IPTV miért halt le (megint) órákra. Élő TV adás működött, műsorvisszanézés és rögzített műsorok lejátszása nem ment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Dataplex egy bazinagy komplexum, azaz nagyon nem olyan bemész és szerverterem. Több emelet, több épület, több terem, sok betáp, sok minden, sőt akár még mindenféle feladat vagy nagyügyféle dedikált dolgok is lehetnek. Az hogy megállt ott egy "szakasz", attól még akár a másik háromnegyede simán mehetett tovább.
Ezen belül, hogy melyik bérlő (adott esetben műsorszolgáltató), melyik szolgáltatásához milyen redundanciát épít ki az megint egy tökmás dolog, illetve, hogy mennyire működik onnan valójában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nalam konkretan 0 kieses volt, meg a tcp kapcsolatok (irc) sem szakadt meg, pedig fizikailag DP-nel van a gep, de se nem voda, se nem tkom a hosting. magic!
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ennyire nagy komplexum. Valszin több szünetmentes csoport van, több dízelgenerátor (csoport), több minden. Nem véletlenül, hiszen ha több "kicsi" van, akkor ha egy lehal a redundáns felépítés ellenére, akkor ez 10-20-30%-ot érint. Aztán, hogy ebben éppen kik és hogyan esnek bele, az más kérdés.
Egyik hazai szerverközpont, terem sem arról híres, hogy problémák vannak, viszont ha esetleg véletlenül valami megállás van, akkor hirtelen bazira kiderül, hogy mennyi minden ott van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a szokásos, milliárdos multik által elspúrkodott redundancia.
Ha meg lenne rendes redundancia, akkor meg azon sírnál, hogy minek a drága redundancia, ami csak feleslegesen áll, a tapicskoló birkák inkább bírjanak ki 1-1,5 órát internet vagy telefon nélkül. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ugyan nem sírnék a redundancia miatt. Összekeversz a mindent úton-útfélen költségoptimalizáló, szélsőségesen idealista, fősodratú menedzserekkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ugyan nem sírnék a redundancia miatt.
Dehogynem sírnál. Amikor mindenből minimum hármat kell venni, akkor jönnél azzal, hogy micsoda luxus. :D
Összekeversz a mindent úton-útfélen költségoptimalizáló, szélsőségesen idealista, fősodratú menedzserekkel.
Döntsd el, hogy költségoptimalizáló vagy szélsőségesen idealista, a kettő együtt nem megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogynem sírnál. Amikor mindenből minimum hármat kell venni, akkor jönnél azzal, hogy micsoda luxus. :D
Bocsánat, elfelejtettem, hogy te vagy a HUP ügyeletes önjelölt pszichológusa, aki mindenkit jobban ismer saját magánál és azt is jobban tudja, hogy alternatív esetben mit tenne.
Döntsd el, hogy költségoptimalizáló vagy szélsőségesen idealista, a kettő együtt nem megy.
De igen, megy: szélsőségesen idealista (úgyse megy el az áram), költségoptimalizáló (minek szünetmentes rendszer, csak plusz pénz)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a HUP ügyeletes önjelölt pszichológusa
Nem, az te vagy, aki kioszt mindenkit, hogy tapicskoló birka... :D
szélsőségesen idealista
Pénz nem számít, legyen minden is redundáns... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, az te vagy, aki kioszt mindenkit, hogy tapicskoló birka... :D
https://a.te.ervelesi.hibad.hu/lenyegtelen-konkluzio
Csak a tapicskoló birkákat osztom ki, hogy tapicskoló birkák. Nem mindenkit és nem pszichologizálom meg, ahogy te szoktad.
Pénz nem számít, legyen minden is redundáns... :D
Nem kell, hogy minden is redundáns legyen, de az infrastruktúra azon kritikus része, ami képes országos leállásokhoz vezetni, az legyen. Persze, védd csak nyugodtan multiékat a forró kása kerülgetésével és a tereléseddel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindenkit és nem pszichologizálom meg, ahogy te szoktad.
Most is azt csinálod... :D
Nem kell, hogy minden is redundáns legyen, de az infrastruktúra azon kritikus része, ami képes országos leállásokhoz vezetni, az legyen.
Megfizeted? Nem fizeted meg. Ha pedig nincs rá fizetőképes kereslet, akkor annyi lesz redundáns, aminek tényleg muszáj annak lennie. Ha dupláznák a díjakat, akkor te lennél az első, aki felháborodva üvöltene, hogy bloat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most is azt csinálod... :D
https://a.te.ervelesi.hibad.hu/te-is
Megfizeted? Nem fizeted meg.
Igen, ezt is jobban tudod nálam. Egyébként megfizetem.
Ha pedig nincs rá fizetőképes kereslet, akkor annyi lesz redundáns, aminek tényleg muszáj annak lennie.
Ócska multimosdató kifogás. Amúgy meg citation needed, hogy nincs fizetőképes kereslet mindannak a rendundanciájára, ami kiesett, és hogy ebből minek muszáj annak lennie. Szépen, tételesen sorold fel, hogy mi esett ki és linkelj mellé legalább egy piackutatást, hogy ennek nincs és nem is lenne fizetőképes kereslete.
Számos helyen nincs mobilhálózata az adott szolgáltatónak. Semmi. 2G se. Segélyhívást bonyolítsa majd a másikén a paraszt, azén, akinek volt redundanciája, igaz? Sok helyen pl. nem működik a kártyás fizetés a leállás miatt. Ezekről is úgy gondolod, hogy nincs rá fizetőképes kereslet?
Ha dupláznák a díjakat, akkor te lennél az első, aki felháborodva üvöltene, hogy bloat.
Az elmúlt pár évben (úgy a COVID óta) több szolgáltató is duplázta. Üvöltöttem, hogy bloat? Nem.
A jávád, amiben IoT-guruskodsz, nagyobb bloat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem érvelési hiba, ha tényt írok le, látom, most épp random érvelési hiba generátort játszol... :D
Igen, ezt is jobban tudod nálam. Egyébként megfizetem.
Lófaszt fizeted meg. :D
Ócska multimosdató kifogás.
Ócska multiutáló kifogás.
Amúgy meg citation needed, hogy nincs fizetőképes kereslet mindannak a rendundanciájára, ami kiesett, és hogy ebből minek muszáj annak lennie. Szépen, tételesen sorold fel, hogy mi esett ki és linkelj mellé legalább egy piackutatást, hogy ennek nincs és nem is lenne fizetőképes kereslete.
https://a.te.ervelesi.hibad.hu/bizonyitasi-kenyszer-atharitasa
Számos helyen nincs mobilhálózata az adott szolgáltatónak. Semmi. 2G se.
Miért kellene legyen?
Sok helyen pl. nem működik a kártyás fizetés a leállás miatt.
Oszt? Összeomlott a civilizáció? Emeljék még jobban a kártyadíjakat, ugye?
Az elmúlt pár évben (úgy a COVID óta) több szolgáltató is duplázta. Üvöltöttem? Nem.
Pedig csak inflációt követtek... gondolom fizetést is emeltek... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem érvelési hiba, ha tényt írok le, látom, most épp random érvelési hiba generátort játszol... :D
Te nem tényt írtál le, csak egy feltételezést, amivel szeretted volna magad önigazolni, hogy ha én (szerinted) csinálok valamit, akkor te is csinálhatod. Én viszont nem pszichologizáltam meg itt senkit azt állítva, hogy jobban tudom, hogy ő mit csinálna adott esetben, mint ő. Ezért volt érvelési hiba.
Lófaszt fizeted meg. :D
Amennyiben adnak rá lehetőséget, megfizetem. Magánszemélynek nem adnak. Ha adnának, megfizetném. Vagy kérjek házhoz IPASOLINK-et havi 800 000 Ft-ért a Telekomtól? Úgy szakad le az is ilyenkor, mint a szar.
Ócska multiutáló kifogás.
Micsoda?
https://a.te.ervelesi.hibad.hu/bizonyitasi-kenyszer-atharitasa
Te állítottad, hogy azért nincs, mert nincs fizetőképes kereslet. Tied a bizonyítás kényszere, nem az enyém. Én azt állítottam, hogy el lett spúrkodva a redundancia. Ami tény, hiszen ha nem lett volna, akkor nem szakad le a fél ország a Vodafone-ról/Telekomról. Te azt állítottad, hogy okkal lett elspúrkodva a redundancia, mégpedig azért, mert nincs rá fizetőképes kereslet, de ez utóbbi állítást elfelejtetted bizonyítani.
Miért kellene legyen?
Mert a lefedettségi térképen rajta van, hogy van ott hálózatuk.
Oszt? Összeomlott a civilizáció? Emeljék még jobban a kártyadíjakat, ugye?
Ha ez az ára, akkor emeljék, de nem ez az ára. Az országból kilapátolt profit töredékéből is meg lehetne csinálni a redundanciát. No de, kártyadíjra levetítve mennyibe is kerülne az a rendunancia, Frankó Mérnök Úr?
Pedig csak inflációt követtek...
Igen, 5-ből 1 emelésnél ez volt a hivatkozási alap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Amennyiben adnak rá lehetőséget, megfizetem. Magánszemélynek nem adnak. Ha adnának, megfizetném. Vagy kérjek házhoz IPASOLINK-et havi 800 000 Ft-ért a Telekomtól? Úgy szakad le az is ilyenkor, mint a szar."
A szolgáltatás rendelkezésre állása belefér a vállalt SLA-ba vagy sem? Ugyanis azzal, amit fizetsz érte, azt a szerződésben rögzített/vállalt rendelkezésre állást fizeted meg, és az, pláne rádiós kapcsolatnál a büdös életben nem lesz 100%, pláne nem "bármilyen másik végpont" irányába.
"
Miért kellene legyen?
Mert a lefedettségi térképen rajta van, hogy van ott hálózatuk."
A lefedettségi térképet, ha megnézed, azt mutatja, hogy épületen kívül(!) a megadott SLA-nak megfelelő rendelkezésre állással elérhető a 2G/4G/5G szolgáltatás, normál üzemi és időjárási körülmények között.
"
Oszt? Összeomlott a civilizáció? Emeljék még jobban a kártyadíjakat, ugye?
Ha ez az ára, akkor emeljék, de nem ez az ára. Az országból kilapátolt profit töredékéből is meg lehetne csinálni a redundanciát. No de, kártyadíjra levetítve mennyibe is kerülne az a rendunancia, Frankó Mérnök Úr?"
A CBA-ban van a POS-ok mögött dupla, redundáns vonal? Ők, mivel nemzethy-echteungarische vállalkozások, nem lapátolnak ki az országból pénzt, ergo nekik kellene, hogy jusson rá... Pláne, hogy az egyik legdrágább bolthálózatról van szó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szolgáltatás rendelkezésre állása belefér a vállalt SLA-ba vagy sem? Ugyanis azzal, amit fizetsz érte, azt a szerződésben rögzített/vállalt rendelkezésre állást fizeted meg, és az, pláne rádiós kapcsolatnál a büdös életben nem lesz 100%, pláne nem "bármilyen másik végpont" irányába.
https://a.te.ervelesi.hibad.hu/lenyegtelen-konkluzio
A lefedettségi térképet, ha megnézed, azt mutatja, hogy épületen kívül(!) a megadott SLA-nak megfelelő rendelkezésre állással elérhető a 2G/4G/5G szolgáltatás, normál üzemi és időjárási körülmények között.
Beltéri és kültéri lefedettség is van a térképen (ld. Vodafone, Yettel). Ja igen, a Telekomnál nincs, csak kültéri lefedettség, cserébe ez törvényekre való hivatkozással van kimagyarázva. Le sem tagadhatnád, hol voltál egykor üzemeltető gecimaci. A "normál üzemi és időjárási körülmények között" meg a vicc kategória, tekintve, hogy ez mind adott volt azokban a vidéki városokban, ahol elment az egész mobilhálózat. Miért? Mert Budapesten elment az áram valahol, ahol kedvenc multikád elég spúr volt ahhoz, hogy ne építsen ki szünetmentes tápellátást.
Ők, mivel nemzethy-echteungarische vállalkozások, nem lapátolnak ki az országból pénzt, ergo nekik kellene, hogy jusson rá... Pláne, hogy az egyik legdrágább bolthálózatról van szó...
Ó hát persze, ki más lenne hibás™ a kiesésért, mint a CBA. Véletlenül sem kedvenc multikád, aki a POS mögött lévő szolgáltató alól kibaszta az infrastruktúrát, a spúrkodásával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számodra lényegtelen, hogy belefér-e az SLA-ba vagy sem, ezt tudjuk - te a valósággal elég érdekes viszonyban vagy úgy általában minden területen...
" a Telekomnál nincs, csak kültéri lefedettség, cserébe ez törvényekre való hivatkozással van kimagyarázva" - A jogszabály ezt teszi kötelezővé, ez nem kimagyarázás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés minimuma. A "beltéri lefedettség" egyébként egzakt módon nagyon nem mérhető, nem határozható meg - az elérhető jelszint erősen függ az adott beltér körüli épület kialakításától, a használt szerkezeti anyagoktól, de még akár a berendezési tárgyaktól is. Az időjárási hatások említése arra vonatkozott, hogy a rádiós átvitelre ez is jelentős hatással tud lenni (nem azzal, hogy leszakad két méter hó, és emiatt fizikailag "lefekszik" egy bázisállomás adótornya), _ha_ minden más elem jól működik, az időjárás akkor is bele tud köpni a levesbe.
A Dataplex tulajdonosa nem a kedvenc multikám, és ami történt, az 9x%, hogy nem spúrságból történt - tudod, ami elromolhat, az el is romlik - és hogy mi vezetett el oda, hogy ilyen mértékű tápellátási zavar alakuljon ki, azt majd kiderítik, levonják a konzekvenciát, és megnézik, hogyan lehet a jövőben ezt elkerülni.
A POS-ok kapcsán a hálózati redundancia biztosítása nem a mobilszolgáltató feladata. Gondolom a nemmulti, nem pénzkilapátolós echteungarische CBA a nem kilapátolt pénzből a POS-okat mobilnetes backup-pal megtámogatott vezetékes nettel is ellátja, mert nekik a nem kilapátolt pénzből erre is futja...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megfizeted? Nem fizeted meg. Ha pedig nincs rá fizetőképes kereslet, akkor annyi lesz redundáns, aminek tényleg muszáj annak lennie. Ha dupláznák a díjakat,
Ha hajbi nem fizeti meg, honnan van a 700 Milliárdos árbevétel?
A menedzsment várakozásait meghaladóan nőtt a Magyar Telekom árbevétele és eredménye tavaly. Az igazgatóság 29,6 milliárd forint részvényesi javadalmazás kifizetését javasolja 2022-ben – közölte a Magyar Telekom Nyrt. a tőzsde honlapján szerdán.
A nemzetközi pénzügyi jelentési szabványok (IFRS) alapján készült gyorsjelentés szerint az összbevétel 2,5 százalékkal, 193,6 milliárd forintra nőtt 2021 negyedik negyedévében, így az éves árbevétel 700,1 milliárd forint lett, 4,0 százalékkal több, mint 2020-ban. Az adózott eredmény éves szinten 18,0 százalékkal 18,8 milliárd forintra nőtt 2021 negyedik negyedévében, és 35,7 százalékkal, 62,8 milliárd forintra a teljes év során. A növekedés az erős működési teljesítménynek, a javuló költséghatékonyságnak és a kedvezőbb pénzügyi eredményeknek tudható be.
Eközben KKV-k ezrei mentek csődbe az un. Covid alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami érdemlegest a topic témájához...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szimplán csak cáfolták Frankó Mérnök Úr és szélsőségesen idealista, fősodratú mérnök uraságod "senki nem fizeti meg a redundanciát" című állítását.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cáfolták... akkora kettős mércéd van, hogy parszekban mérik a hosszát... :D
Szépen, tételesen sorold fel, hogy mit tudtak venni ebből és linkelj mellé legalább egy piackutatást, hogy ennek lenne fizetőképes kereslete. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előbb te törleszted az adósságod. Aztán én.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben van igazság viszont itt valószinűleg nem csak consumer szolgáltatások voltak érintettek hanem talán az álomigazgatás is - túl nagy SPOF ez az ország működőképességére nézve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az azert mekkora blama, hogy a vodafone SPOF -je a Telekom :)
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a blamát 2000 ember kiszolgálásánál sem hagyom bevállalni és nem is kell. Döbbenet, hogy több millió ember esetén lehetséges ilyen. A kirakat az mindig nagyon fasza, csak az áru már rohadtan érkezik. Tipikus.
Egy érdekes kerdes, a vodafone vagy a towers rohadt-e le?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden IS lerohadt. Az okok egyszeruek: semmibe veszik az internet, mint infrastruktura eredeti dizajnjat. Jonnek az okostojasok a gagyibaszart diagramjaikkal, meg a fantasztikus kepesiteseikkel, megmondjak, hogy egy lokacio a lokacio, etc.
Korbe sem mernek inkabb nezni a magyar bankok haza tajan...kartyas fizetes sem volt egy jo ideig.
Ha razuhanna egy szajbavert repulo a DP -re, megszunne letezni az orszag...
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a kártyás fizetések ügye extra megbaszást ér. Tehát mindenhol is szartelep van Magyarországon és nem csak a NISZ-hez lett minden egyhelyre öntve ész nélkül?
Komolyan baszki. Hihetetlen. Eközben georedundáns VPN, WiFi, internet, backup meg egyéb szolgaltatasokat nyújtunk simán a kollágáknak ezek a trógerek meg egy retkes betápot nem tudnak megoldani... Ige igen, ismerem a dataplexet és más nagysagrend mint a mieink, de a méret nem számít, csak valami kurva management aki a prémiumját félti mert beruházást kéne végrehajtani ami pénzbe kerül. Remélem pár semmirekellő mindenhonnan repülni fog. Itt nagyon sokan sokmindent nagyon elkurtak, de valószínűleg az nem szakember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd kibasszák az ügyeletben ülő Józsit, aki épp karácsony előtt kezdett mindenféle betanítás elmaradt mert mindenki szabadságon volt, és ezzel megoldva a történet.
Lehet majd nézni linkedin-en a vodás üresedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez szokásos lenne. Valahogy így volt a 2011-es mtva híradó hamisítás elsikálása is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fenét. A hírhamisítóból vezérigazgató lett.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Papp_D%C3%A1niel_(szerkeszt%C5%91)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kazettakezelő meg a vágó kapott fegyelmit amire a szakszervezeti vezető 3 éves tüntetésbe kezdett. Nem sokkal később a teljes vezetoséget bilincsben vitték el a lehallhatasi botrány miatt és addig csavarták a kamubírók a jogszabályt, hogy az addig elítélteket is kiengedték, csak nehogy ügy legyen belőle és a bíróságon kérdésekre kelljen válaszolni. Nagy-Navarro Balázst cuccait civil kopaszok baszták szét akik 50 fős tömegben dekkoltak évekig az épületben, majd azokat a roma rendőrök fújták be a furgonokba és állították elő.
MTVA. Akkor is hazudnak, ha nem kéne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Németeknél is nem egy cég (és nem kicsik) szaladtak már bele olyanba hogy megvették a darkfibert két független helyről, megauditálták meg a minden csak éppen nem mentek végig fizikailag a vezeték mentén. Aztán persze a két optika egymás mellett futott a védőcsőben és egy markolással elmarkolták mindkettőt. Hopszika.
Ilyen szinten senki nem áll neki auditálni, nem is lenne életszerű.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez szerintem nem ez a kategória, tippre tervezési hiba. Szerencsére most fotelbol okoskodhattam.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lufi Frankfurt? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marha nehéz sok esetben fizikai rajzot kapni a szolgáltatóktól, nem szeretik odaadni. Hosszú vonalak esetén ráadásul alvállalkozók is akadnak, ami még inkább bonyolítja a dolgokat, na meg igazából ahhoz hogy uptodate legyél, évente kéne eljátszani, mert a nyomvonal simán változhat. A legszebb az volt, amikor a fizikailag elkülönülő két szolgáltatói vonal esetén valami közös alvállalkozó valamit mass-upgrade-elt, és így egyszerre volt karbantartás a két külön szolgáltató vonalán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ezt auditálni nem életszerű, akkor redundánsnak hazudni se kéne, hogy az legyen, de utóbbi valahogy mégis többször megtörténik, az extraprofit érdekében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A redundáns sokmindent jelenthet, a külön végberendezéstől kezdve a valóban független nyomvonalon haladó alépítményben elvezetett kábelezésig bezárólag. (Ehhez az ügyfél érintett telephelyén is "illik" független nyomvonalat biztosítani...) Az, hogy hol van/lehet az uplinkben SPOF, azt a tervezés, illetve a szerződéskötés során kell/szokás meghatározni, és az egyes verziók árában felmerülő akár jelentős különbségek alapján a megrendelői oldalon eldönteni, hogy melyiket kérik, mi az a kockázat, amit még be tudnak vállalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És tegyük hozzá hogy a legjobb szándék mellett is ez igazából pontosan a szerződéskötéskori állapotra vonatkozik.
Hogy ezt ember nem fogja figyelembe venni x év múlva egy átépítéskor az teljesen tutibiztos.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem pontosan tudod hogy mi a különbség a "szerződés auditálás" és a "végigsétálok az üveg mellett" között, csak kötözködsz.
Az egész "értékláncban" nem tudsz mutatni egyetlen szereplőt sem akinek érdeke lenne végigsétálni: ennyire egyszerű a magyarázat, nem is érdemes a kérdést tovább boncolgatni.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismeros sztori. Szerencsere jo fej kollega jott es hat ajanlotta, hogy a extra "redundans" opciot azt basszuk ki, mert mindenkinek a kabele egy es ugyanazon alagutban jon, es nincs is masik nyomvonal amin barki tudna jonni.
Ettol fuggetlenul szemrebbenes nelkul arulgattak.
Ez itt a portas hibaja lesz. Magyarorszagon vagyunk.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha lesz belsős post mortem, akkor valaki írja meg, hogy ki volt balfasz és miben botlott meg... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted lesz? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lesz. Lehet, hogy egy op fog majd repülni, és az fog majd ítéletet mondani felette, akinek valójában repülni kellene...
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy értettem hol van a voda publik post-mortem kiposztoló blog URL-je?
Valami hasonló:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyet en meg Magyarorszagon nem lattam. :)
Az mas kerdes, hogy en mindig azt vallottam, hogy ez az a terulet az IT -ben, ahol oszintenek kell lennunk, mert erre (az infrastrukturara) epul minden. En magam mindig -ha nem is publikalom- irasban kozlom, ha elb..tam valamit. Szerintem ez lenne az alap. Magam is sokat tudok tanulni a hibaimbol.
Update: megneztem, ez az MS azure lap elegge ures. 5 eve nem kerult fel semmi? Eves szinten derulnek ki dolgok, mindenhol, mindenkinel. Szoval ennyit errol :)
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamit nagyon rosszul nézel, mert heti-havi rendszerrsséggel jönnek ide a posztok. A részletesebbek a Preliminary Incident Report (PIR) meg a Root Cause Analysis című írások.
Az előző blogot bezárták 2018-2019 környékén, előtte itt voltak:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Kereséséhez nem találhatók állapotelőzmények"
Mindenfele szurofeltetel nelkul. Vagy a "Minden" a legorduloben azuréknál nem mindent jelent?
Javitom magam: a "Legutóbbi" van bent datumkent alapertelmezetten. Nekik a "Mind" -be beletartozik a legutóbbi, a legutóbbiba viszont nem. Erdekes.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt h. amúgy idióta v. hülye a mikroszoft gondolkodásmódja és logikája, azt soha senki nem vitatta :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itthon ez nehéz dolog, mert ha őszinte vagy, akkor megkapod hogy sz*rbénaf*s hozzánemértő, és még idióta is vagy, esetleg ki is rugnak, hiszen ilyen SOHA nem fordulhat elő. Pláne amikor a 10k huf per éves juzer pattog bármiért.
Az amcsi oldalon meg gyakorlatilag minden felelősséget kizárnak, hiába fizetsz, legfeljebb a kieső uptime idejére adnak valamit, ha adnak, és csóközön. Mindezt ilyen veretes jogi angolul megfogalmaz, NAGYBETŰSEN kiemelve. Innentől kezdve ők inkább rámennek a kommunikációs vonalra, hogy próbálnak transzparensek lenni, hogy hát igen volt ez az és majd jobban figyelünk, oszt megy minden tovább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pedig probléma mindenhol lehet - a legnehezebb arra felkészülni, amit nem árulnak el.
(pl van olyan szolgálató, ahol leadod hibára az L1-nek, fél óra múlva megjavul, és jön, hogy Ők persze nem csináltak semmit - aztán ha eljutsz a csoportvezetőig, akkor kiderül, h mégis...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De amúgy az eredményt tekintve nem mindegy?
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha tudod mi volt a hiba, fel tudhatsz készülni az elkerülésére...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, hogy Voda netem van, és nem volt kiesésem. Tudtam napközben dolgozni home office-ben, nem estem le a vpn-ről. A log szerint kétszer röccent meg az internet 10:16-kor packet losst érzékelt a router, és 11:33-kor egy rövid szakadást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vodánál mindennapos normális™ működés, hogy egynél többször szakadsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a vezetékessel nem volt nagy gond, nálam kb fél percre esett ki, de a mobilon még hálózat sem volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam sem volt Vodafon internet kiesés, de az IPTV még késő este sem ment. Nyilván fontossági sorrend szerint állították helyre a szolgáltatásaikat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
/sub postmortem.rss
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezetékes vodafone internetem elment néhány percre. Előtte már egy nappal a kábeles tévén elment a rtl és a tv2, de egyikért sem kár. Mindkettőt tudtam nézni kodival, de miután visszajött az internet, utána megjavult a tv is.
Az, hogy nem volt telekom mobilnet már jobban zavart.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a szolgáltatások egyik üzemeltetési helyszínén az áramszolgáltatást biztosító rendszerben komplex probléma keletkezett, így a redundáns villamosenergia-ellátás is kiesett, ahogy a cég fogalmaz, „rövid időre”
Redundáns az, csak "komplex" probléma volt, jelentsen bámit is... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komplex probléma: Józsi lecsapta.
Miért komplex: mert csak Józsira telik...
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo lenne itthonra egy Interxion(Digital Realty),Equinix stb komplexum is. DPX itthon szerintem a legjobb, de kar hogy csak egy van belole es amint lathato egy generator load test ott is elsulhet szarul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sosem fognak idejonni. OVH tulajdonosi kore nezelodott k.europa ezen a reszen. Magyar infrastrukturara annyit mondtak, hogy egy szar, csoda, hogy mukodik es k. draga az aram, a munkaero meg hianyos es vagy nudlit nem er. Ezzel szepen le is tettek rola. First hand info.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk az OVH azzal a DC tűzzel inkább kussoljon... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az egy adatközponton belüli backuppal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyar tűzoltó kvalitasokon akadhattak fent, vagy az a probléma, hogy nem lehet konténerekben üzemeltetni az alulméretezett betápkábelekkel meghajtott dzsunkagépeket?
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom nem csak DC-t akartak ide, hanem akkor magyar site-ot is és célozni az itthoni közönséget. Pedig biztos lettek volna forró ajánlataik.
Kár értük mindenesetre, kíváncsi lettem volna, a magyar IT-piaci helyzettel mit kezdtek volna, mennyire befolyásolják. Az OVH híres a hihetetlen olcsó erőforrásairól, most visszavitték a SYS és KS árakat a tavaly előtti emelést megelőző szintre. Hálózat téren biztos lett volna mozgásterük, vezetékes netes infrában azért még lakossági szinten is elképesztő, amit más országokhoz képest itt lehet használni.
Így viszont teljesen elengedték a környéket, vagy nézelődnek a szomszédos országokban?
TheAdam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínű, hogy a terjeszkedés egy időre szó szerint füstbe ment és inkább az újjáépítésen / átszervezésen dolgoztak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az könnyen lehet. Nekem egy limitált SYS van a strasbourgi DC-ben, igen csak sietnem kellett rendeléskor. BF akcióban kirakták valahogy nov. 21-én, akkor megcsaptam, azthiszem pár óra múlva már SBG-ben nem is volt és az akció végéig csak Gravelines-ban illetve Roubaix-ben tűnt fel. Mindkettő nagyobb DC, viszont mérhetően messzebb vannak. Ez amúgy jellemző is, nem tudom, a tűzeset óta, mert előtte nem követtem, de az SBG DC-ben érezhetően ritkábban van bármiből stock és a low-end vonalat se nagyon szeretik oda vinni, pl. Kimsufi. A mostani SYS-LE-1 meg is lepett.
Van API-juk, szóval elég jól követhetőek ezek a dolgok. A népszerű (jó ár/érték arányú és 30--35 euró alatti) gépek nagyon nehezen érhetőek el, ha cél egy konkrét DC, hát még akkor, ha ez nem kanada vagy GRA/RBX. SBG, FRA kimondottan ritka, pedig itthonról azok a legjobbak késleltetésben:D
TheAdam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FYI a hálózati _teszteléseket_ jó előre be szokták írásban jelenteni... (ez nem az volt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt szoktak bejelenteni mikor az A vagy a B kort karbantartjak es e miatt aramtalanitjak is, ez egy sokkal ritkabb dolog mint amikor beroffentik a generatort/generatorokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jogos. ellenben pl a Kozmában soha nem hallottam ilyen áramtalanítós karbantartásról...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott biztos pr0-k dolgoznak:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csinálják/nem jelentik be?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt csak remélni tudom, hogy rendszeresen csinálnak ilyen tesztet - arra mondjuk nem emlékszek, hogy az elmúlt ~4 évben lett volna akár egy perc áram kiesés bármelyik oldalon...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A félelmetes, hogy 1 áramszünet egy adatközpontban és letérdel a fél ország kommunikációja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben mi a meglepő? Ha a NISZ adatközpontokat iktatják ki, akkor meg a teljes közigazgatás áll meg, mint a cövek. Még a NAV is megérezné, hiába rendelkezik saját adatközpontokkal.
Ugyanez a helyzet fennáll az elektromos hálózatnál is. Elég egy tucat csomópontot kiiktatni / megzavarni és összedől az egész. A közművek pont ezért veszélyeztetettek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leginkább az a félelmetes, hogy ilyen sokáig álltak kritikusnak nevezhető szolgáltatások.
Valami hasonló volt 2008-ban egy kábellopásnál, ahol az éles és tartalék is együtt ment. Még ennyi idő távlatából is elég tanulságos az összefoglalója.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért hivatkozik mindenki erre az 1 szem 15 éves ppt-re, mert más nagy kábellopás nem volt az azóta eltelt időben, vagy szimplán csak azokról nem került ki internetre a ppt?
Elmünél, eonnál dolgozó field engineer hupper írhatna erről pár sort (az MVM viszont csak a számlát nyomtatja igaz, azok nem végeznek semmi érdemi munkát?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beállt a kritikus infrastruktúra? Ez kérem az ügyfelek™ hibája™, mert nem™ fizették™ meg™ a redundanciát. Frankó Mérnök Úr már megmondta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert így van: az ügyfelek minden egyes fillért külön-külön megbasznak, sőt, a jelenlegi trendek szerint nemhogy olcsóbban akarják, hanem ingyen. Olcsó húsnak meg híg a leve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ügyféltől függ. Nálunk külön kitérnek a szükséges szerződéseknél, hogy külön nyomvonalon kell mennie a hálózatnak, amire szemrebbenés nélkül odaírják a szolgáltatók, hogy hát persze, aztán események folyamán kiderül, hogy azért ANNYIRA nem mennek külön vonalon. És nálunk fizetnek ezért mint a katonatiszt, nem ez a probléma. Persze aztán jön a bocsi, bocsi, jé, tényleg volt egy közös pont, na de most már itthaljakmeg hogy független vonalak. De hát ja, sok helyen azért megy a fillérbaszás, profi szinten.
"Az élet tele van kérdésekkel. Az idióták tele vannak válaszokkal."
"Its easier to fool a man than it is to convince they have been fooled"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah-jah én is pont ezt írtam feljebb, hogy szerződésileg ugyan "garantálják" meg kötbért is fizetnek szépen - hiszen "megbuktak" vele.
Ettől még a végfelhasználó felé az igénybevevő cég (bank, légitársaság, etc) "ég" mert megdöglött a szuper-rendelkezésreálló szolgáltatás.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah-jah én is pont ezt írtam feljebb, hogy szerződésileg ugyan "garantálják" meg kötbért is fizetnek szépen - hiszen "megbuktak" vele.
Ettől még a végfelhasználó felé az igénybevevő cég (bank, légitársaság, etc) "ég" mert megdöglött a szuper-rendelkezésreálló szolgáltatás.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak gondolatkísérlet: mi van az alábbi esetben:
a szekrény (terem?) terhelése 50-50%-ban megoszlott A és B oldali betáp között.
B oldal kiesett - mert csak. Minden fogyasztó 100%-ban A tápvonalra terhelt.
Elképzelhető, hogy bizonyos szolgáltatások/szolgáltatók azért estek ki, mert déli csúcsban a szekrény egyoldalú betápja nem bírta el a terhelést és leoldott?
Esetleg a teljes terem A oldali betápja oldott volna le, és mindenki kiesett az adott teremben?
A két utóbbi közül melyik a valószínűbb?
A szekrény(hely) bérlője monitorozza a teljes szekrény (csúcs)fogyasztását - oldalanként?
Vagy csak megelégszik annyival, hogy van neki 2x16A betápja, és a havi fogyasztása meg sem közelíti a 2500kWh-t?
Kíváncsi lennék, hányan monitorozzátok (akár csak óránkénti bontásban) a bérelt szekrény(hely)etek fogyasztását...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről egy évekkel ezelőtti megtörtént eset jut eszembe:
Kollégával elkezdtünk beszélgetni a szerverszoba, rack szekrények áramelosztásáról, annak tervezéséről és kivitelezéséről. Szépen rajzoltam neki a táblára, színesben. Sajnos a kolléga nem értette meg, hogy akár az A, akár a B oldal megy el (ott nem volt további tápoldal), a működő oldalnak elegendő tartalékkal (UPS, kismegszakítók, kábelek terhelhetősége, feszültség esés stb.) kell rendelkeznie, hogy a rákötött fogyasztókat kiszolgálja egyedül is.
Szóval nem lepődnék meg, ha itt is ez történt volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ejjejj. Kicsiben nemrég találkoztunk ezzel, egy átvétel kapcsán. A mindenféle eszközök (általában redundánsak) egyik tápja egy szünetmentesbe volt dugva, a másik meg a hálózatra direktben. Namármost mindenki örült, hogy húúúú mekkora futásidőt tudnak szünetmentesek, 50-60 perc hurrá! Nade kérnémszépen mi történik a redundáns tápokkal? Kérnémszépen alapértelmezésben terhelésosztanak (50% papíron, de ebből látni mindent 40-60% között), és ha egy oldal elmegy, akkor a másik oldalra terhel fullban. Bejelentett áramszünet minden, aztán volt csodálkozás, hogy jahát 20 perc, mert a nagyobb terhelés nagyon leesik az UPS áthidalás. Némi optimalizáció, eszközöktől elbúcsúzás után, rendesen mindent 2 UPS-re dugtunk, illetve a home office miatt plusz UPS is beszerzésre került.
A szekrény bérlője ürül, hogy kap bármit, ami nem stroke vagy szívroham. Tudod jól, hogy milyen PDU-kat adnak alapból, és hogy ha valami extra kell, akkor vagy zsebbenyúlós, vagy nem is nagyon "örülnek" neki (akár a pénzügyi oldalról).
Egyébként mi például az egyik helyen kaptunk mérhető PDU-t, bár elsőre nem volt 100-as, de végülis per fázis látjuk a felvett ampert. Ezen kívül minden arra alkalmas (lehetőleg csak ilyet használunk, esetünkben HP) szerver fogyasztását nézzük. Másik helyen csak szervert tudok monitorozni. Előbb már csak 1200-1300kWh jónéhány optimalizáció, és sajnos lemondás után, másik 2700-2800kWh, ami már erősen optimalizált, de még dolgozunk az ügyön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az "egyik felét ups-re kötöm a másikat nem" amúgy villám- és túlfeszültségvédelmi szempontból is egy ordas fasság.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apropó. Valójában ez szervertermi feladat, hogy lássák, hogy ha bármely oldal lemegy, akkor a másik oldal bírja bőven. Eleve azt gondolnám, hogy egy ekkora komplexum többször A és B betápot kér, és szükség szerint ezeket tovább osztja. Nem gondolnám, hogy 10kV alatt van értelme beállni oda áramszolgáltatói részről... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amilyen preciz mindenben a Dataplex, nem hiszem, h pont ezt ne monitoroznák kellőképpen.
Ha ez így van, akkor viszont a user(ek) maguk szálltak fel a szopórollerre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"csak gondolatkiserlet" :)
Egyebkent neked mint berlonek sajat feleloseged hogy A+B annyira legyen terhelve hogyha A vagy B elmegy akkor meg beleferj a keretedbe (ehhez sajat mero kell, pl metered pdu stb), viszont a felvetesed tok jogos ezt a terem/szint/epulet szintjen is megoldando feladat, ami mar a "haz" dolga nem a tied.
Ertelmes ceg/berlo monitorozza a fogyasztasokat, nagyon amator hiba ahol ebbol issue lesz, ja es a gondolatkiserlethez nagyon nem amator cuccok alol is elmehet A/B oldal ha fentebbi szinteken volt banan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én speciel monitorozom a fogyasztást, igaz "csak" óránkénti mintavételezéssel.
Ertelmes ceg/berlo monitorozza a fogyasztasokat, nagyon amator hiba ahol ebbol issue lesz, ja es a gondolatkiserlethez nagyon nem amator cuccok alol is elmehet A/B oldal ha fentebbi szinteken volt banan.
Őszintén szólva kiváncsi lennék, hogy a bérlők hány %-a használ metered-rack-PDU-t egy teremben...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vodafone.hu - nincs hozzá se A, se AAAA, se MX rekord épppen :DDDD
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez amúgy normális egy ekkora méretű kupleráj cégnél?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ChatGPT-mérnökség azóta is keresi a hibát.
https://index.hu/gazdasag/2024/01/16/microsoft-vodafone-megallapodas-te…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez nem vonatkozik a magyar vodafone-ra, ami már nem vodafone, és a nevet se használhatja már sokáig.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni