Hozzászólások
Szomorú, de az égett két t-vel írandó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ha a műszerfalból veszik ki az oszlopot, ott nem csak nekikoccantak. Mennyivel mehetett? A kötelező, és ADAC töréstesztek miatt annyira nem lehetnek az autók gyengék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, a Teslák az EuroNCAP törésteszt valaha volt legjobb teszteredményeit hozták el.
Ha annak a fának sikerült simán eljutnia a szélvédőig, akkor ott volt szituáció rendesen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben most mi a hir?
A durva karambolokban a szetfolyo benzin is okoz ilyet, nezz meg barmilyen akciofilmet, biztos lesz benne legalabb ket langolo auto.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak meg akarta előzni Trey apót, mert ő bukik az ilyesmire...
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De mit csináljunk, ha az összes általa hozott EV témájú cikk öngól? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak neked segítek treyapó!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, ezennel kinevezlek Tesla-ügyi hírminiszteremmé! Folytasd a megkezdett, kiváló munkát!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyi kötelező trollkodás, fikázás a napi penzum? Az akku gyárakat ne fikázzam, csak az EV-ket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig sem kellett engedélyt kérned a fikázáshoz, ezután sem kell. Arra való a flame, hogy kiöntsd a problémád. Nekem egyébként felesleges segítened, én eddig is feltaláltam magam, nélküled is. Csak ezért felesleges törnöd magad. Akkugyárat is nyugodtan szapuljad, kicsit sem lesz visszás az EV melletti vinnyogásaid mellett :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó akkor több tartalmat nem küldök be. Ba+ máshol megkösszönnék!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ide fikazni jarunk. Miota a legalja.hu megszunt, csak ez maradt nekunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Különbséget ott vélem felfedezni, hogy a benzin/gázolaj oltása egy rutinművelet, míg a Li-ION akkuké nem.
Ha lehetne választani, hogy milyen autó gyulladjon ki míg arra várok, hogy a tűzoltók kivágnak 2-3 óra alatt és hol, akkor én a benzint/dízelt választanám a hátam mögött, mintsem a Li-ION-t a talpam alatt.
Főleg, mert utóbbit útszélen meg sem kísérlik eloltani (nem tudják), leginkább hagyják leégni a picsába.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Júliusban Balatonberényben tanúja voltam egy autó kiégésének. Tudtommal benzines volt, mindenesetre még kezdeti fázisban megpróbálták eloltani, annyit tudtak elérni, hogy ne égjen lánggal addig, amíg kihúzták a többi autó közül. Az oltópalack kifogyott. Utána ismét előjött a láng a kocsi alól, és elég hamar már az utastér is lángolt, a tűzoltók se tudtak sokat csinálni vele (elég későn értek ki), teljesen kiégett, pedig elég sok oltóanyagot használtak fel. Szóval egy kigyulladt benzines is inkább kiég, minthogy el tudnák oltani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sztori arról szól, hogy melyikben nagyobb az esélyed a túlélésre, nem arról, hogy az egyikben biztosan túléled a másikban pedig biztos nem. Az, hogy felkészületlenül mentek oda meg nyilván nem segített.
Induljunk ki abból, hogy időben odaér a megfelelő színvonalú segítség.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban nagyobb az esélyed a túlélésre, amiből gyorsabban ki tudsz jutni.
Nem tudom, mennyire felkészületlenül mentek oda. A bejelentésben nyilván benne volt, hogy egy autó ég. Neked honnan van olyan információd, hogy felkészületlenek voltak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban nagyobb az esélyed a túlélésre, amiből gyorsabban ki tudsz jutni.
Vagy, amelyikből gyorsabban kiszednek, ha az ajtók nem nyílnak. Csak az a baj, hogy a LI-Ion-t nem állnak neki feszítővágózni, mert olyan hevesen és hőfokon ég, hogy nincs ember, aki a közelébe menjen.
Majd szépen letakarják a lefojtóponyvával az emberrel együtt.
Neked honnan van olyan információd, hogy felkészületlenek voltak?
Tőled. Hint: kifogyott
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen az, amikor félreolvasod, amit írtam. Az autó kigyulladásakor egy kézi tűzoltópalackkal tudták elfojtani a lángot átmenetileg. Ezt a közeli büféből hozta el az egyik ismerősöm. Még jóval a tűzoltók kiérkezése előtt. Ez a palack fogyott ki, nyilván olyan egy autótűzhöz, mint a vízipisztoly erdőtűz ellen. Viszont semmi köze a tűzoltók felkészültségéhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, megérkeztek időben a tűzoltók és nem tudták eloltani a tüzet?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leírtam, hogy mi történt, csak el kell olvasni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elég későn értek ki
És abból nem messzemenő, hibás következtetéseket levonni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kiérkezési idő vs felkészültség teljesen más fogalmak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sztori arról szól, hogy melyikben nagyobb az esélyed a túlélésre
Jótanács: ha kigyullad egy autó, ne az autóban próbáld túlélni, hanem szállj ki nagyon hamar! ;-)
Komolyra fordítva a szót:
Láttam már olyan esetet, ahol benzines autó motorteréből kicsapó lángot hipp-hopp eloltották. A gond szerintem akkor van, amikor a benzines égését nem fojtják el azonnal. Sok emberben megvan az filmekből, hogy a benzines autó majd (előbb-utóbb) felrobban, ezért ha már nagyobb lánggal ég, sokan nem mernek odamenni a közelébe. Ha valaki mondjuk eszméletlen, vagy csak nem tudja kioldani az övet vagy kinyitni az ajtót, az ezért megszívhatja.
Elektromos autó tüzét lehet, hogy nehéz (lehetetlen) eloltani, cserébe nem fog felrobbanni, szóval a sofőrt _szerintem_ jobb eséllyel megpróbálják kimenteni a járókelők, még akkor is, ha már nagyobb lánggal ég.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy a fémhez érsz és agyonbasz az áram.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre volt már precedens?
Nincs valami védelem bennük ami ütközés esetén fizikailag leoldja az akkut a hálózatról?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De van egy kis eszköz mint a légzsákban ami lerobbantja a csatlakozókat.
Kb 8:14-től : https://youtu.be/sKGkG9duxxg
Trey, ettől a videótól el fogsz menni, fogadok 😉😅
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy t=8m14s
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi nektek, tudtam van valami ilyen paraméter, de éjjel már nem volt kedvem kikeresni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>kikeresni
jobb click a timeslider bogyóján, "Copy video URL at current time" ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mobilról írtam, az app-ban nekem nincs ilyen opció - szerintem csak PC only
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
@trey: Köszi.
Ennyi? 😅 ennél jobb sztorit nehezen tudok szállítani neked 😅
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tl;dw
Mi áll benne? Valami teasert írhatnál, mert ezer más flame-ben vagyok benne. Nem jut mindenre idő sajnos ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
A filmeken nem a benzin robban fel, hanem a pirotechnika 🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha ég az autód, de az ütközéstől nem nyílik az ajtó, akkor majd ezt fogod kiabálni az embereknek, akik az ostoba filmekben látott nagy robbanások miatt nem mernek az autó közelébe jönni, hogy segítsenek?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, trey majd azt kiabálja, hogy "Mennyire jó, hogy benzin ég mögöttem, mintsem Li-ION alattam!"
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az előfordulhat és a tuti között elég jelentős a különbség.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár éve az öreg Toyotam kigyulladt a Tesco parkolóban. A motortérben keletkezett a láng. Már én magam is sikeresen lefolytottam homokkal amit a Shell benzinkuton adtak a palack ami nálam volt az mondjuk kb nullát ért. Amikor viszont a tűzoltók kiértek kb 30 másodperc alatt eloltották az utastérre át se terjedt a láng. Más liga oltás szempontjából.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lényegtelen, ezek még a tűzoltóknak sem hiszik el. Pedig hát, azok ... tűzzel dolgoznak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez a szempont akkor csak dízel, abból is az alkohol nélküli. Az szép lassan ég és nehezen is gyullad be. A benzin el sem éri a lángot és már durvul
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy rémlik a benzinnek a gőze gyullad be, nem maga a folyadék. Viszont szobahőmérsékleten is nagyon erősen párolog, ezért gyullad be könnyen. Gázolaj tudtommal nem megy ilyen könnyen, ott a nagy nyomás kell neki pl. a motortérben. Normál légköri nyomáson mintha mythbusters-ék is próbálták volna begyújtani, és nem sikerült nekik. Vagy legalábbis nem olyan könnyen, mint a benzint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért tinédzserként elég könnyen sikerült begyújtani az olajkályhába.
Semmi különlegesség nem kellett hozzá.
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az HTO-val ment?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy a felesleg apa teherautójából :)
Begyújtás: gyufát beledobtad, kis szolíd lánggal elkezdett égni.
De félig vidéki gyerek voltam, a tavaszi gally égetés során gázolajat használtunk gyujtósnak (így utólag szégyellem), szépen működött, semmi durva hatás. Egyszer épp csak mosóbenzin volt otthon, szokásos mennyiséget rálöttyintettem - nem érte el a lángot amikor belobbant, 10m fölötti lángmagasságot produkálva, leégett a szemöldököm és a hajam eleje. Szerencsére viszont pillanatok alatt elfogyott a hatása, így nem lett szükség tűzoltóra...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én gyerekként lángszorót akartam építeni egy ilyenből (fogalmam sem volt mi az), HTO-val csak a nagyapám farakását gyújtottam fel, ha benzint találok akkor az egész házat sikerült volna. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beöntő irrigátor.. hmm.. de gondolom ma már tudod mire való :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van különbség?
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, ez a jó kérdés, mert ugye a 90-es évek máig tisztázatlan olajszőkítése során a rózsaszín-lila hto-ból csináltak könnyen standard dízelbe való gázolajat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a festék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MINDEN folyadéknak a gőze gyullad be, nem maga a folyadék,
A benzin illékony, mindig van annyi a levegőben a folyadék fölött, ami ég. A gázolaj sokkal kevésbé párolog, ezért nehezebb begyújtani.
Azonban ha bármilyen olaj felmelegszik (dízel,étolaj, disznózsír), az is fog annyira párologni, hogy égjen. Utána oltani igen nehéz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer a bográcsban meggyulladt a zsír, az óriási hecc volt, vörösizzásig hevült az edény. Fiatalság, bolondság...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megpróbálhattad volna vízzel nyakonönteni. Na az még a látványos jelenség. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzet az, hogy ha becsattansz valahova, itt gyanúsan nagy sebességgel, akkor a legkisebb bajod lesz a tűz. Ha mégis magadnál vagy, és úgy indul el a tűz, akkor óriási mázli kell, hogy ki tudj kászálódni a rommá tört autóból, ami feltételezi, hogy tudsz mozogni. Egyáltalán nem az a kérdés, hogy el tudják-e oltani, hanem hogy odaér-e bárki még időben, aki érdemben tud oltani, ÉS ki tud szedni belőle. Nézd meg például a hárombetűs gyártó elhíresült motortüzeit. Felpörög a motor, jön a füst, és kb. kiszállni van időd egy gyors megállás után, mert az üzemmeleg minden az pláne jó a tűznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel együtt, még mindig jobban szeretném, ha nem Li-ION égne a talpam alatt. Nem sikerült meggyőznöd.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is akarlak, hogyis jutna ilyen bárki eszébe. Pusztán próbáltam jelezni, hogy eleve semmibe vezető a dolog, mert egy nagy csattanásnál már egész mások a kérdések alapjáraton, hogy ilyen képzavart még elhelyezzek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Egy világ nézte, hogy Grosjean meghalt a kettészakadt, szalagkorlátba beszorult, égő F1 autóban. Ő is azt hitte. Azt mondta mindenki (én is), hogy azt nem lehet túlélni.
...
Aztán kiszállt belőle. Meg, Niki Lauda is.
Ne vedd el senkitől azt a pár százalékot. Továbbra is maradnék a benzinnél/gázolajnál.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom tudod, hogy egy F1-es autó jóval többet bír, mint egy utcai (különös tekintettel a pilóta "kapszulára"), és nem mellesleg óriási szerencséje volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utcai autónál is van olyan, hogy "ebből élő ember nem szállt ki", aztán karcolásokkal megúszták. Én akkor sem szeretném. Az, hogy nem lesz más választásom, az egy másik kérdés.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze hogy van, meg olyan is van, hogy ha így betalálsz egy oszlopot, akkor átépít az ütközés téged is egymotorossá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudsz meggyőzni arról, hogy szeretnék LI-Ion akkuból fakadó további rizikófaktort.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
70l benzinen ülni nem rizikós az A3-ban, hobbyból?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A3-al tud 5 liter benzinnel is járni, ha paranoiás. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a 70 liter valójában 50 liter és kevésbé aggódom.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak LFP akksis EVk is: https://news.metal.com/newscontent/101505954/lfp-batteries-are-popular-apple-tesla-and-volkswagen-joined-the-game-one-after-another
Az nem gyullad ki / ég
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az obligát kérdés: akkor miért nem ilyen van mindenben?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert jelentősen kisebb az energiasűrűsége, tehát (jelenleg) leginkább a kisebb akkumulátoros példányokat szállítják LFP akkuval. (Ez pár éven belül várhatóan változni fog, pl. ha jól rémlik, a Ford a mach-e újabb, nagyobb akkus példányait már LFP akkuval fogja szállítani.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindjárt sejtettem, hogy ez sem fogja megváltani a világot.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FUD. ~10%-al kisebb. A sima kobaltos Li-ion csak az öregedés miatt 1-2 év után már kisebb kapacitású lesz, mint az LFP.
Azért nincs mindenben, mert 10x annyi ciklust bír mint a sima, és nem menne tönkre elég hamar. De mintha a Tesla alkalmazná bizonyos modellekben.
Viszont tud az is égni, csak sokkal nehezebb begyújtani, meg nem ég olyan gyorsan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont tud az is égni, csak sokkal nehezebb begyújtani, meg nem ég olyan gyorsan.
Valahol (valami autós műsorban, talán Top Gear) hallottam azt, hogy bármilyen formában viszi magával az energiát az autó, az az energia valami formában (pl. tűz) ki tud jönni belőle ha összetörik.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel elvi szinten tudok vitatkozni. Szerintem ha az autó fölé építünk egy 50 m magas tornyot, amibe felnyomunk 1 m3 vizet, és abban tárolja az energiát, az tuti nem fog kigyulladni! Sőt, még a mellette lévő elektromos autót is lehet hogy eloltja, ha kigyulladna!
Más kérdés, hogy nem fogsz vele túl messzire menni :) Kb. 1 km-t ha jól számolom.
Na, de a sűrített levegős, lendkerekes megoldások sem abból élnek, hogy valamilyen éghető anyagot visznek magukkal. Bár robbanni tud mindkettő, de azt nem látom, hogy tüzet hogyan csinálnának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"valamiféleképpen kijön" =/= tűz
Az egy tonnás tartály 50 méterről ütközéskor szép pusztítást végezne ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FUD. ~10%-al kisebb. A sima kobaltos Li-ion csak az öregedés miatt 1-2 év után már kisebb kapacitású lesz, mint az LFP.
FUD. Az LFP energiasűrűségén sikerült növelni az utóbbi években, de még mindig messze vagyunk. Gyakorlati példa: a Mach-e esetében a 26%-kal nagyobb kapacitású NCM akku még 3 kilóval könnyebb is, mint a kisebb LFP akku.
Emellett, kisebb pillanatnyi teljesítményt lehet belőle kivenni.
De mintha a Tesla alkalmazná bizonyos modellekben.
Igen, a Standard Range Plus-ban van LFP akku, ami közel akkora helyet foglal a padlóban, mint az NCM nagy akku.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerek minden kémiát, NCM-ről lemaradtam, de eddig nem az volt az ellenfél, hanem LiCoO2.
LFP tolerálja tartósan a 3C töltő/kisütőáramot és a 20C, esetenként 30C csúcsteljesítményt. 2-3000 ciklussal lehet számolni. Ezt kb. mindegyik tudja.
Viszont a hagyományos kémiákban is van ami nagyobb kapacitású, de azt se gyorsan tölteni/kisütni nem lehet, se nem szereti a mínusz hőmérsékleteket. Ami már ezeket tudja, ott már a kapacitás is kisebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
F1-nél ott vannak a helyszínen a tűzoltók és az elsősegély.
De mennyi idő alatt érnek ki a pályára? Addigra szénnéég bármilyen autó, ha az üzemanyag meggyullad. Nem egy ilyet láttam már, félelmetes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lauda nem szallt ki, ot tobben szedtek ki. https://www.autoweek.com/racing/formula-1/a39358069/brett-lunger-helped…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom hogyan történt, számtalanszor láttam. Kiszállt = túlélte
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem egyenlő! Nem kiszállt, hanem kiszedték. Kurvára nem ugyanaz a kettő.
Nálad tényleg valami config probléma lehet. Egyre gyökerebb vagy kábé minden posztodban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen lényegtelen a téma szempontjából. A szálat az elejétől érdemes követni.
Személyeskedést az otthoniaknak pls.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFSTCLMAAOBPO
Ez is hatalmas öngól! Jobb volna ha befoltoznád a drupal motort!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne, persze. Azért tudták megközelíteni az autót, mert az üzemanyag viszonylag nagy területen szóródott szét, nem egy helyre koncentrálódott (a muksó alá) és klasszikus módszerekkel (portoltó) pillanatok alatt eloltották. :D
Ez a lényege.
Most akkor az, hogy a talpad alatt 1000 fokon ég az akku és nem lehet eloltani ... :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beszélsz olaszul is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a szót olyan értelemben használta, ahogy ma szokás az Ukrajnába küldött nyugati katonai járművek kapcsán. Aki követi az eseményeket, az tudja, hogy az élve kiszállás nem feltétlenül saját erőből ill. a testi integritás teljes megőrzésével történik.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A BMW nem pörög fel, csak szimplán kiég. Ott az egyik kipufogó oldali alkatrész van műanyagból, az izzó koksz gyújtja be, onnan megy a többi éghetőre.
A felpörgés a diesel runaway, amikor a feltöltő felkapja az olajat és befújja a motornak. A motorolaj elkezd üzemanyagként viselkedni és addig pörög, amíg el nem fogy. Ott nem ég semmi, csak füstöl, mint a barom. De az is inkább arra vezethető vissza, hogy a feltöltő már igencsak viseletes volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
filmekben azért komolyan kitömik!:D
https://youtu.be/mUg3uNaUTL4
akksi kicsit más tészta azért ha tűzről van szó...
https://youtu.be/K5vDWhMHTwE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet, hogy előbb meghalt, és így holtan már nem volt az autó tulaja, mikor a holtteste megégett?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, egy ilyen ütközés után ez már valószínűleg hamvasztás volt, nem bennégés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én problémám ezzel van
balesetezett
Ez valami igénytelenség szülte szörnyűség a hazai "újságíró" körökben, de lehet csak az én fülemet hasogatja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Direkt arra gyúrt, hogy baleset legyen. És tényleg balesett.
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pókerezett, teniszezett, ugrókötelezett. Az ember rögtön valami játékra gondol. Mindenképpen valami akaratlagos cselekvés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Tesla közölte, hogy augusztus 14-étől csökkentette a Model Y hosszú távú és teljesítményváltozatainak árait Kínában. A lépés után a vállalat részvényeinek értéke csökkent, vélhetően azért, mert a befektetők aggódnak a nyereségre visszaesés miatt.
[...]
A Tesla Kínában gyártott járműveinek eladásai júliusban 31%-kal csökkentek júniushoz képest – mutatták ki a hónap elején a Kínai Személyautó Szövetség (CPCA) adatai, ami december óta az első havi csökkenést jelenti.
Link: https://index.hu/gazdasag/2023/08/14/tesla-kina-arcsokkentes-auto-elon-…
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos valamit megint költségoptimalizáltak? Most már egy préssel nyomják ki az egész autót?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Tesla Kínában gyártott járműveinek eladásai júliusban 31%-kal csökkentek júniushoz képest
Nem győzik tukmálni mindenféle állami támogatásokkal, akciókkal, mert .... annyira kelendők.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha egy hónap alatt ekkora mértékben csökken - úgy hogy az előtte levő hónapokban elképesztő módon emelkedett - akkor az mögött modellváltás, beszerzési nehézségek, tehát valami egyedi ok állhat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem hagyd meg neki az örömet, hogy szar és nem kell senkinek. Valahogy az Auditól nem jönnek akciózások, árcsökkentések. Csak azt látni, hogy nem is rendelnek alkatrészt tőlünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lassul a kínai gazdaság (és így a vásárlási kedv is), de ez az apróság ne zavarjon meg senkit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://hang.hu/belfold/kigyulladt-egy-tavolsagi-busz-az-m3-ason-156814
Igen, itt mindenki szépen leszállt, mert nem baleset miatt volt a tűz, hanem jött szép lassan. Bónuszként a buszokon 1-2 kisebb porral oltó van, de ezek szerint sokat nem használt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A közlekedés veszélyes üzem. Bizonyos havi megtett km után (pl 1500km) pótvizsgára küldeném a hobbistákat. Vagy nem engedném pl autópályára, autóútra felhajtani őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanígy tennék a magukat Vin Dieselnek képzelőkkel, akik több száz lóerős autókkal csattognak a falba|fába stb. mert azt hiszik, elbírnak vele.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akik több száz lóerős autókkal csattognak a falba|fába stb. mert azt hiszik, elbírnak vele.
Minek? Ők kiszavazzák saját magukat az életből! Viszont a hobbi sofőrök másokat ölnek meg. A motorosok más kategoria, ők hasznos szervdonorok. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ők kiszavazzák saját magukat az életből!
Persze, az Árpád hídon is ez történt ugye? Az idióta száguldozó megúszta, csak épp megölt egy szerencsétlent aki épp arra járt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mit brennender Sorge"
„Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat.”
"Az Antikrisztus ledarálja Mészáros Lőrincet."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Btw. a múltkori hajós hisztiről kiderült, hogy szokás szerint fud volt.
A roncsmentők feltárták a hajót és kiderült, hogy az elektromos autók egyike sem égett el.
Salvage crew say massive ship fire wasn’t caused by electric cars
However, between 900 and 1000 cars including the EVs appeared to be in good condition, the chief of salvage company Royal Boskalis Westminster NV, Peter Berdowski, told media last week.
https://thedriven.io/2023/08/14/sorry-ev-haters-big-ship-fire-probably-…
Ugyanott garázsban tarott, nem dohányzó orvos feleség autója eladó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyobb bajok is vannak ott, ha szállítólevélen nem szereplő cuccokat lehetnek más fedélzeteken. Azon kívül, amit megtaláltak és meg tudnak számolni, azonosítani és nem gyulladtak ki. Normál esetben legalább darabra stimmelni kéne, hogy hány elektromos autót vittek. Vagy az újságíró akar szenzációt hazudni megint, vagy ez egy csempész hajó, amin feketén vannak cuccok, ami nincs a nyilvántartásban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem zártható akkor ki, hogy nem te gyújtottad fel valamelyik bmw-t a 7edik dekken
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudtam, csak nem sejtettem!
Meg is találtam az elkövetéshez használt eszközt :D
:(){ :|:& };: fork() bomb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én voltam! 😅 pic.twitter.com/K9vj9n4qri
— Gabor Micsko (@gmicsk0) August 18, 2023
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval úgy tűnik jobb lenne nem előre véleményt alkotni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előre FUD-ot csinálni az természetesen ok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi volt a FUD?
BTW: tűzvizsgáló úr, mire tippel, mi gyulladhatott ki? Az üzemanyag nélkül és lekötött akkukkal (áramtalanítva) szállított ICE autók?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tűzvizsgáló úr, mire tippel, mi gyulladhatott ki?
Miért nem kérdezed meg tőle!?
Az üzemanyag nélkül és lekötött akkukkal (áramtalanítva) szállított ICE autók?
Mióta szokás ez? Szerintem saját kerekeken állnak be és ki a járgányok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még vizsgálja. Közben várják a zöldek/EV-lobby véleményét/kezőpénzét, hogy hogyan tudna kijönni a jelentésből, hogy nem azok égtek. Mert hát a hollandok és egyéb progresszív népek elkötelezték magukat az EV irányba, rossz sajtója ennek nem lehet / megpróbálja a fuvarozó a felelősségét lerázni, mert elfelejtette megkövetelni az áramtalanított eszközök szállítását.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közben várják a zöldek/EV-lobby véleményét/kezőpénzét, hogy hogyan tudna kijönni a jelentésből, hogy nem azok égtek.
Hát de a tűzoltók is cáfolták, és azóta kiderült hogy az EV-k sértetlenek. Egy gyenge próbálkozásod volt arra vonatkozóan, hogy hátha kerültek EV-k a leégett fedélzetekre is, de ez is csak vágyakozásod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D :D :D
Hát de a tűzoltók is cáfolták
Link? Ez a cáfolat lenne a "probably" (feltehetőeleg) kezdetű cikk? 🤔
The cause of the fire is still unknown.
:D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy a lófaszban nem lehet kizárni? Meg kell nézni a CMR-t, hogy mi és hol volt a hajón!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írj nekik levelet, hogy te Magyarországról megszakéretted két fotótól, és ez meg ez a szakvélemény, a vizsgálatot meg lezárhatják!
Tegyél pls. CC-re engem is :D :D :D
Régen röhögtem egy jót! :P
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A CMR -t semmiképp, mert az közúton van a kamionoknak, ugyanakkor van hajóraklevél, ami egyben értékpapír is. :) Külföldiül Bill of Lading.
A tengeri hajózásban különleges szabályok vonatkoznak egyébként a kárviselésre, bár ez akkor izgalmas, ha több tulajdonosa van az áruknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most ezzel nem tudsz mar mit lenni. Ez lett a nemet premiumbol. Kigyullado EV es kigyullado ICE autok sokasaga... Ennyire kepesek.
Nagyon remelem osszeszedik magukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://twitter.com/mrosek1958/status/1690770428321562624
Ez nem tudom mennyire valos, de ha igazak a kepek akkor ezt a hajotuzet is okozhatta a VW(taycan), mint a legutobbi hasonlot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdés, hogy ki mit ért elektromos autó alatt. Kérdés, hogy hány megégett autóban volt Li-ion akkumulátor. Avagy lehet szenzációhajhász ferdítés, hogy az elektromos autók miatt tört ki vagy volt nagy a tűz, de közben lehet igaz, hogy az elektromos autók mellett a különféle hibrid járművekben szintén használt Li-ion akkuk szerepet kaptak a tűzesetben. Szerintem az embereket az utóbbi dolog foglalkoztatja, a hangzatos címek meg csak hangzatos címek.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanott garázsban tarott, nem dohányzó orvos feleség autója eladó
Ilyesmi megtörténhet a 21. században? Akár a feleséget, akár az orvost tartották garázsban, ez felháborító!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
természetesen a feleséget :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy garazscegrol van szo, egy kis maganegeszsegugyi rendelo. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ICE kapcsán is rengeteg tűzeset fordul elő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos az a fránya akkupakk…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az apát, aki próbálta kimenteni az értékeket az égő kocsiból, biztonságos helyre kísérték, majd igyekeztek megnyugtatni.
Vártam a sztori végén h. a fináncok zárjegy nélküli cigit véltek látni a holmi között, ezért végül sóderes fasszal kezelték az apát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://web.archive.org/web/20240330140543/https://hup.hu/node/182596
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni