Nyugati (tehát visszafogott) reakciók 444 (tehát erősen visszafogott) összegzése a tegnapi történésekre:
Az osztrák Die Presse “Orbán Viktor megmutatja, hol vannak az Unió határai” címmel értékelte a megállapodást az olajembargóról. A lap szerint az Unió a megszégyenülés elkerülése érdekében adott határidő nélküli mentességet a vezetékes olaj importjának tilalma alól. A Die Presse szerint Orbán Viktor pontosan azt érte el az egy hónapos, feszült hangulatú tárgyalások végére, amit a kezdetektől szeretett volna: egyelőre határidő nélküli felmentést a Barátság vezetéken érkező orosz olaj behozatalának tilalma alól.
[...]
“Oroszország ukrajnai háborúja ellen harcolva az EU vezetői megadták magukat Orbán Viktor magyar miniszterelnöknek - kapitulálva a követelései előtt és szinte teljes felmentést adva Budapestnek az új orosz olajembargó alól.”
Link: https://444.hu/2022/05/31/orban-sikeres-zsarolasakent-ertekelik-az-emba…
- 1612 megtekintés
Hozzászólások
Mark Rutte finoman szólva sem a magyar kormány barátja:
Mark Rutte holland miniszterelnök szerint a megállapodás nem jelenti azt, hogy Orbán Viktor óriási győzelmet aratott volna, de igaza volt - írja tudósításában a politico.
Link: https://www.portfolio.hu/uzlet/20220531/olajembargo-megszolaltak-az-eu-…
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kis lépés az uniónak, de hatalmas nagy lépés Orbán Viktornak :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De kár, hogy nem Karácsony a miniszterelnök! Ő igazi csicska lenne. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előttem van, ahogy a megbukott miniszterelnök-jelöltek _bármelyike_ elment volna tárgyalni a _magyar_ érdekek mentén ... Karácsony, Jakab, Márki-Zay, Dobrev, Fegyőr :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
haha, már a liszicsanszki katlanban lennénk fapuskával 10-12ezer malackával nuland kisasszony dicsőségére
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiába, na! Még ellenfelei is elismerik, (nagy bánatukra) Orbán nagy formátumú politikus. Talán az egyik legrutinosabb és legdörzsöltebb az egész EU-ban.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dörzsölt, mint egy lókupec, az már igaz. :D Én sem értem, miért akarja az Unió kinyírni magát. Csak közkeletű sejtések vannak, egyik rosszabb mint a másik. De örömre semmi ok. Orbán pénzt már nem kap a kezébe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az orosz gázszállítás stabilitása innentől kiszámíthatatlan lesz, különösen ha háborús területen megy keresztül.
Egyáltalán nem irracionális döntés leválni róla, ha anyagilag rövidtávon nem is éri meg.
Ne feledd, hogy Oroszország régióként ítéli meg az országot, mi pedig egy ellenséges régióban vagyunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a szerbek meg nagy barátaik. nem olyan triviális ez. Hosszú távon nem látszik még, hogy mi lesz. Egyszer véget ér a háború ukrajnában :). Remélhetőleg ez nem olyan lesz mint az afganisztáni jelenlét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy biztos: akármi is lesz, a "haladók" mindenki pofájába fogják ugatni, hogy nekik volt igazuk.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
EU soha nem veszít - így száll le egy bicikliről:
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az O1G-honfitársaink, akik befogott orral, fintorogva tankolják a 480 Ft-os üzemagyagot a szarjukba :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet, hogy rájöttek ?? - nem a "jófejek és szolidárisak vagyunk Ukrajnával" szlogen hajtja az autót hanem az üzemanyag.
jó reggelt kívánok mindenkinek a való életben...
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mintha egyébként a nyugati országok nem a saját érdekeik mentén politizálnának. Ukrajnai szolidaritás? Biztos! Amíg érdekükben áll!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jófejek? - Ukrajnai fegyverszállításokkal, szankciók erőltetésével leginkább a háborús gyilkolást fokozták. Sok ezer ukrán-orosz emberélet (katonák és civilek) szárad a brüsszeli, amerikai és a NATO szemellenzős magatartásán. - És az otthonuktól megfosztott milliókról még nem is beszélek.
Már régen megegyeztek volna a területi vitákról, és a háborúnak vége szakadt volna, - ha már a konfliktus kezelés kifinomult nyugati módszerei-iskolái ellenére "elboszták" a tervezett NATO-bővítés erőltetésével.., az oroszok az Ukrajnában "elfoglalt" területekkel egy jó időre megnyugodtak volna. Lehet kevesebbel mint majd így, és Ukrajna fele sem lett volna a földdel egyenlővé téve. - (Krím után is volt 8 év "pihi".)
A nyugatnak is lehetővé vált volna az oroszok esetleges újabb hódító szándékaira való békés felkészülés, erre elég lett volna a NATO országok fegyverzetének korszerűsítése, alternatív energia forrásokra átállás, az arab országokkal kiépített vezetékes olaj, gáz növekvő mértékű igénybevétele. (Néhány "felkészülési" év alatt Ukrajna nélkül, - sőt a svédek, finnek nélkül is, - lehetett volna keletnek elegendő, NATO-elrettentő erőt felmutatni, sőt békében az oroszok esetleges inkorrekt szándékait "torpedózó" szankciós célokat elérni. - És még az energia válság, árnövekedés jelen brutális szintjét is lehetett volna csillapítani vagy elhúzni.
A fegyveres konfrontáció semmire sem megoldás. - A kölcsönös érdekek figyelembe vételével folytatott tárgyalások annál inkább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áldozathibáztatás.
Oroszország a szuverén országot megtámadó agresszor, neki kell felelősséget vállalni a kialakult helyzetért: Ukrajnán belüli pusztításért, tízezerek haláláért, az ukrán mezőgazdaság összeomlása miatt kialakuló éhínségért.
Ukrajna nem ítélhető el azért , mert védi a hazáját, nyugati országok felelőssége pedig nem tekinthető egylapon Oroszországéval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oroszország a szuverén országot megtámadó agresszor, neki kell felelősséget vállalni a kialakult helyzetért: Ukrajnán belüli pusztításért, tízezerek haláláért, az ukrán mezőgazdaság összeomlása miatt kialakuló éhínségért.
Ukrajna nem ítélhető el azért , mert védi a hazáját, nyugati országok felelőssége pedig nem tekinthető egylapon Oroszországéval.
Szerintem van igazság abban amit írt: a jelenlegi ukrán elnök a végtelen rájuk öntött erőforrást látva irreális feladatot állít a hadsereg elé és gyakorlatilag kizárja a tárgyalásos béke lehetőségét. A végtelenségig nem fogja a rajtuk kívül álló világ finanszírozni a "szabaságharcuk"-at. Pláne nem úgy, hogy mindeközben a jogos védelmüket is beárnyékolja az, hogy a másik fél jogos felvetéseit,igényeit is teljességgel lesöprik.
Az sem elhanyagolható, hogy 1991 és 2014 között semmit sem kezdtek a területükön élő jelentős számú kisebbségek problémáival. Ez nem elfogadható ok egy másik ország megtámadására, de nem is ignorálható tényező a konfliktusban.
Adott téren igenis felelőssége van a (külvilgának/nyugatnak): adja alájuk a lovat. Ha nem is politikai nyilatkozatokban meg a média kampányban, de a jelenlegi helyzet nem fenntartható és sem az ukrajnai polgári lakosságnak sem a rajtuk kívül álló világnak már közép távon sem elfogadható. Morálisan, gazdaságilag és politikailag sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" gyakorlatilag kizárja a tárgyalásos béke lehetőségét."
Épp ellenkezőleg, Zelenszkij az, aki az elejétől fogva tárgyalna Putyinnal, aki nem hajlandó vele egy asztalhoz ülni.
"Az sem elhanyagolható, hogy 1991 és 2014 között semmit sem kezdtek a területükön élő jelentős számú kisebbségek problémáival"
Nem igaz, nézd meg pl. hány új magyar iskolát nyitott ezekben az években.
Egyébként pont 2013-ig volt javulás, mert szerettek volna az EU-hoz csatlakozni valamikor a jövőben (pontosabban jogilag/szerződésekkel közeledni, esetleg konkrét tagság nélkül), ennek tett keresztbe Janukovics a vilnius-i csúcson, ahol gyakorlatilag lezárta az eddigi közeledést, és Oroszország felé irányította az országot. (bővebben, ha érdekel, keresd a eu-ukrajna társulási szerződést)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp ellenkezőleg, Zelenszkij az, aki az elejétől fogva tárgyalna Putyinnal, aki nem hajlandó vele egy asztalhoz ülni.
Hogyne
https://www.aljazeera.com/news/2021/8/23/ukraines-president-pledges-to-…
Ukraine peace deal: Kyiv rules out ceding land to Russia
https://www.bbc.com/news/world-europe-61542090
https://www.bbc.com/news/world-europe-60785754
[..]
új magyar iskolát nyitott
?? Z? persze :).
https://kmksz.com.ua/2022/02/19/alternativ-jelentes-az-ukrajnai-kisebbs…
**
update: ah közben szerkesztettél.
2013-ig volt javulás
Ez tény.(bár elég mélyről indultak..) Ennek az időszaknak viszont semmi köze Z-hez. Én pont a 2014-mostanáig tartó időszakról beszélek.
**
Ukrajna és a nyelvhasználat, oktatás:
A further cause for concern is Article 7 of the Law of Ukraine ‘On Education’ (Verkhovna Rada, 2017d). The law envisages that all secondary education will be taught in Ukrainian. According to the Department of Secondary and Primary Education of the Ministry of Education of Ukraine, during the 2016–2017 academic year there were 581 schools(355,955 pupils) with Russian asthe language of instruction, 75 schools(16,139 pupils) and 3 schools(2,693 pupils) with Romanian and Moldovan4 respectively, 71 schools (16,020 pupils) with Hungarian, and 5 schools (1,785 pupils) with Polish (Ukrinform, 2017). According to statements by legislators and the Ministry of Education, the law is fully in line with Ukraine’s Constitution, the Framework Convention for the Protection of National Minorities and the European Charter for Regional or Minority Languages, and thus Ukraine has not violated any international commitments. The apparent motivation behind the amendmentsisthe intention to addressthe issue of ethnic minorities obtaining secondary and high school education in their native languages without mastering the official Ukrainian language, which is a requirementfor higher education studies. However, the foreign ministers of Hungary, Greece, Romania, and Bulgaria complained to the Council of Europe and the OSCE about the violation of the rights of the respective minorities in Ukraine. The issue was discussed at Parliamentary Assembly of the Council of Europe (PACE), and the Assembly duly expressed its concerns regarding the provisions on education in minority languages. While noting that the authorities had submitted the text to the Venice Commission for an opinion, the Assembly expressed dissatisfaction with the fact that ‘thisstep was not taken before the adoption of the Education Act’. It requested the Ukrainian authorities ‘to fully implement the forthcoming recommendations and conclusions of the Venice Commission and to modify the new Education Act accordingly’ (PACE, 2017).
https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2018/603834/EXPO_STU…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az sem elhanyagolható, hogy 1991 és 2014 között semmit sem kezdtek a területükön élő jelentős számú kisebbségek problémáival."
vs.
"Én pont a 2014-mostanáig tartó időszakról beszélek."
Eh :/
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom nem sikerült kontextusban elhelyezni a megjegyzést. A jelen eseményeit tárgyaljuk éppen:
Pláne nem úgy, hogy mindeközben a jogos védelmüket is beárnyékolja az, hogy a másik fél jogos felvetéseit,igényeit is teljességgel lesöprik.
majd
Az sem elhanyagolható, hogy 1991 és 2014 között semmit sem kezdtek a területükön élő jelentős számú kisebbségek problémáival.
Értsd: a mai helyzet értékelésekor nem lehet megfeledkezni arról sem, hogy pl az oroszokkal kezdetek óta meglevő problémák nem 2014ben ugrottak elő a semmiből. Ettől még most a beszélgetés
**
2013-ig volt javulás
javuló tendenciát mutattak: bár nem volt nehéz :) tekintettel arra, hogy honnan indultak.
"Én pont a 2014-mostanáig tartó időszakról beszélek."
Igen lehet szövegből kiragadva próbálkozni:
2013-ig volt javulás <-- ennek az időszaknak viszont semmi köze Z-hez.
Ez volt a reakció erre:
"új magyar iskolát nyitott
?? Z? persze :)."
**
mintha 2013ig tartó javulás időszakában az ukránok nyitottak volna magyar iskolákat és ennek bármiféle köze lenne Z-nek. Ezeket a dolgokat el kéne tudni határolni..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"?? Z? persze :)."
Nem, hanem Ukrajna. Most komolyan azzal terelsz, hogy úgy értetted, hogy egy 91-14 időszakkal kapcsolatban Zelenszkijről van szó? Ez már tényleg nagyon az alja...
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" gyakorlatilag kizárja a tárgyalásos béke lehetőségét."
Épp ellenkezőleg, Zelenszkij az, aki az elejétől fogva tárgyalna Putyinnal, aki nem hajlandó vele egy asztalhoz ülni.
"Az sem elhanyagolható, hogy 1991 és 2014 között semmit sem kezdtek a területükön élő jelentős számú kisebbségek problémáival"
Nem igaz, nézd meg pl. hány új magyar iskolát nyitott ezekben az években.
**
Nem nehéz félreérteni mivel én többes számot alkalmaztam az ukránokra, te pedig egyes számban hivatkoztad Z-t. De ott is volt az értetlenkedő kérdőjeles válasz egyel alább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te zseni, 91-14 között nem Zelenszkij vezette Ukrajnát, akkor hogy nyithatott volna iskolákat... biztos rá gondoltam...
/o\
Miért jön mindig elő ez a nyomorult álnaiv értetlenkedés?
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ezért írtam nem egyszer, hogy az EU-hoz/per Európához közeledés segítene a kisebbségeknek. Össze lehet hasonítani, mi volt akkor mikor ez az irány volt a mérvadó Ukrajnában azzal, ami Janukovics 13-kitolatása után történt. És ezért kellene az EU-nak megint ezt az irányt erőltetni.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg motiválta őket a kényszerpálya addig letekerték pl a gerjesztett agressziót. Az egymás mellett élő, egymást ismerő emberekkel alapból nem szokott gond lenni ha nem vadítják őket hülyeségekkel, nem feszíti őket elő más adott témákra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyakorlat megmutatt, hogy az EU-hoz közeledés javít a kisebbségek helyzetén. Ezért kell követni.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a buzikra gondolsz igazad van, az összes többi esetben pedig nincs. Az EU nagy ívben leszarja a nemzeti kisebbségeket. Milyen vehemensen tiltakoznak pl. a Benes dekrétumok ellen.
A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gödöllő, Shell kút, bekanyarodok tankolni.
Látom, hogy az első két helyen ki van rakva egy-egy bója, úgyhogy beállok az négyes kúthoz. Kiszállok, a pumpán cetli, hogy nincs 95-ös benzin. Na nem baj, tankolok 100-ast akkor. El is indítom, mire a benzinkutas csávó szalad ki, hogy "ÁÁÁLLJ! NEM LÁTJA, HOGY ITT TILOS TANKOLNI???" Mondom nem látom, miért lenne tilos? "NEM LÁTJA, HOGY KI VAN BÓJÁZVA??? ÁRVÁLTOZÁS LESZ!!!" Mondom láttam a bójákat az első két kútnál, nem is álltam oda, ide álltam az négyes kúthoz, ahol nincs bója. "DE HÁT CSAK KÉT BÓJÁNK VAN, AZÉRT NEM TETTÜNK IDE, MERT NEM JUTOTT!!!!!" Mondom és azt én honnan tudhatnám, hogy csak két bója van, és azért nem jutott ide? Erre nem volt jó válasza a csávónak, úgyhogy elmondta, hogy most nem lenne szabad 100-ast tankolni, mert változik épp az ára, többért adják már, mint amennyi ki van írva, és így nem jó, mert jöhetek perelni őket, ha olyanom van, hogy rossz volt a felirat. Megígértem, hogy kifizetem és nem perelek, aztán ennyiben maradtunk.
Mikor mentem be fizetni, a pénztáros hölgy azzal kezdte, hogy "NEM LÁTJA, HOGY NEM LEHET TANKOLNI??? KI VAN BÓJÁZVA IS!!!" Aztán végigbeszéltük ugyanazt, mint kint a kutas fickóval.
Szóval vannak itt nagyobb bajok is, mint a benzin ára, szerintem :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
képzelheted milyen lehetett az eligazítás, ha mindkettőt ennyire kitörte a frász :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább arról volt szó, hogy a már a kúton lévő 100-ast magasabb áron is lehet eladni, akkor miért adná olcsóbban, (néhány óra kivárással!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
komolyan gondolod, hogy a kutas az árazáson agyal? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen ügyesen tudsz adatok nélkül általánosítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol vannak a haladárok???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szipogva olvassák, hogy
Boris Johnson kormánya hasonló adót vezetett be, mint az Orbán-kormány
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk Borisz minden tekintetben jó fideszes lenne, ha idébb születik...
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na végre előbújtál! Gyerünk Katica, ne maradjon benned semmi! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyire nem megy?
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt a lehetőség, hogy egy jót o1gézz, és te csak heverészel?? Mi lesz így a progresszív zöldjövővel?? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://nepszava.us/orban-teljes-vereseget-szenvedett-az-unios-csucson-…
Ebebn a cikkben 1000% -ban úgy állítják be, hogy Orbán Viktor csúfos kudarcot vallott:
- nem sikerült megakadályozni az olajembargót !!
ki fasz akarta megakadályozni ?? mindenki úgy embargózik, ahogy akar csak minket hagyjanak békén.
Mi se azért veszünk orosz olajat mert vörösek/orosz imádók vagyunk, hanem mert occsó és mi azt tudjuk finomítani.
Ha a szaúdi olaj annyi lesz, mint az orosz és EU kifizeti az átállást azt fogunk venni..
Ez tisztán pénztárca kérdése..
Ideológiát a gazdaságba a szocializmusba kezdték belekeverni és lám mi lett a vége..
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ki fasz akarta megakadályozni ?? "
Putyin. És így a csicskái is.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt honnét veszed ? és ki a csicskái ? (ez mit jelent ?
és leírtam, hogy Orbán Viktor sem akarta megakadályozni - de nem ismétlem el, inkább olvass
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezek alapján se tudom, hogy lenne olyan politikai vezető ,aki csicska lenne, akkor meg minek hozod ide ?
vagy nálad ez egy állandósult jelző ??
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hárlekínt csak az nem szopatja, aki nem akarja.
Szerintem már fogai sincsenek, kiverték neki (már a fogait. Ő a csicskáztatói faszát szokta), hogy ne fogazzon :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És én még azt hittem hogy a színvonal nem süllyedhet már tovább.. Mekkorát tévedtem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezen én is kiakadtam.
De ha ez a stílus az alap itt, akkor ez az alap, akkor így kommunikálunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mondom, az se kutya, de a tiéd azért viszi a pálmát..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Agresszív deeszkaláció.
A kommentem előtt a társalgás színvonala meredeken esett. Azóta normális mederbe terelődött.
Szívesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vicces, ahogy játszod az erkölcsrendészt, miközben...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy versidézet és egy annak megfelelő hangvételű kérdés?
Mi baj vele?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Baj nincs, csak furcsa, hogy itt kiakadtál a csicska szón, máshol meg simán elengedsz egy kurvaanyázást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Kurvanyázást".
De látom már Petőfi is baj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, gondolom a "baszom a szádat" is Petőfi volt, akkor bocsánat, nem szóltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem rossz dolog, ha itt engedi ki a gőzt, sokkal rosszabb lenne, ha otthon tenné...
Amolyan terápia.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Csak kérlek, tegyétek vállalható módon!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a káromkodást tettem szóvá, én is úgy beszélek, mint egy kocsis, hanem az álszenteskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az "...egy annak megfelelő hangvételű kérdés" volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" minek hozod ide ?"
Válaszoltam a kérdésedre.
"vagy nálad ez egy állandósult jelző ?? "
Nem, nincs nagyon olyan ember, akit állandóan így neveznék a közbeszédben. Meg amúgy is ritkán használok a nevek mellett jelzőket (bár azért előfordulhat).
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha csicskákról van szó, akkor első körben a magyar "haladókra" érdemes gondolni.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na mi van te csicska? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kiegészítés:
ha az nyers olaj ára:
2020. április 20USD
2021. április 44USD
2021. november 61USD
2022. február 90USD
2022. május 116USD
2 év alatt majdnem 6x drágább lett, vagyis 1/6 -ra ha visszaesik az eladás ,akkor se fog panaszkodni - mert 2020-ban is vígan megéltek az oroszok az eladásból..
embargó ?? a nap vicce
még pötyögtem, 117.710 USD lett az olaj...
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Brent vagy Ural olajé?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kurva mindegy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az oroszoknak nem, mert ők az Ural olajért kapnak pénzt. Nem tudom egyébként melyik mennyi, azért kérdeztem.
Szerk.: közben megnéztem, korábban 1-2 dollárral volt alacsonyabb az ural ára, mint a brenté, most meg ~35 dollárral, 80 dollár körül mozog az ára, mondjuk az is szép, kb 4x ár, ha 20 dollár környékéről nézzük.
Kicsit kíváncsi is vagyok majd az alakulására, a brent az megy fel, mert így gondolom abból hiány alakul ki, ha talál gyorsan vevőt Putyin az uralra, akkor lehet nem is fog esni, ha meg nem, akkor felesleg alakulhat ki. De nem értek hozzá, majd később ránézek, ha nem felejtem el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dátum |
Brent |
WTI |
Urál |
---|---|---|---|
május 2 | 109.36 | 105.17 | 75.68 |
május 3 | 104.97 | 102.41 | 79.41 |
május 4 | 110.14 | 107.81 | 76.99 |
Május 5 | 110.90 | 108.26 | 76.99 |
május 6 | 112.39 | 109.77 | 76.99 |
május 16 | 114.24 | 114.20 | 82.32 |
május 17 | 111.93 | 112.40 | 84.13 |
május 18 | 119.11 | 109.59 | 86.75 |
május 19 | 112.04 | 112.21 | 86.75 |
május 23 | 113.42 | 110.29 | 84.45 |
május 25 | 114.03 | 110.33 | 86.84 |
május 26 | 117.40 | 114.09 | 86.84 |
május 27 | 119.43 | 115.07 | 90.71 |
Urals oil, also known as REBCO, is a mix of heavy and high-grade oil of the Urals and the Volga region with light oil of Western Siberia. It’s an oil brand used as a basis for pricing of the Russian export oil mixture. Urals oil extracted in Khanty-Mansiysk autonomous region, Tatarstan and Bashkortostan. Urals brand oil is supplied through the Druzhba pipeline and the Baku-Novorossiysk pipeline. The world’s largest Urals oil producers are “Rosneft”, “Lukoil”, “Surgutneftegas”, “Gazprom Neft” and “Tatneft”. Urals Crude Oil futures are traded on the Saint Petersburg International Mercantile Exchange (SPIMEX) under ticker symbol “U” in US dollars.
Barrel (bbl) is a unit of volume for crude oil and petroleum products. 1 bbl corresponds 42 US gallons or 35 UK (imperial) gallons, or approximately 159 liters.
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A brent és az uráli olaj közötti olló tovább fog nyílni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lassan mar nem is hattal, hanem seggel ulsz a mozinak.
Az megvan, hogy kb egyedul mi allunk annyira szarul, hogy semmilyen alternativ beszerzesben nem tudunk gondolkodni, mert azonnal allamcsod?
Hatosagi aras csirkefarhatnak meg olajnak is orulunk ugye, egy pillanatig sem gondolkodunk, hogy mekkora szegyen, hogy magyarorszagon jelentos tomegek vannak akik enelkul nem tudnak megfizetni ezeket a termekeket.
Rezsicsöccsentés, az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról nem is beszélve, hogy csak némi időt kaptunk, hogy kitalálja a kormányzat, mi a túrót is akar, de pízet azt egy fillért sem. Hiába volt a nagyvonalú 15-18 ezer milliárdos kalkuláció. Ide már pénz nem jön amíg ez a kormányzat van. A kormány várható lépései miatt meg - félek - csak idő kérdése, hogy a hitelminősítők úgy lelöknek minket bóvliba, hogy csak na.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ide már pénz nem jön amíg ez a kormányzat van.
Te ezt normálisnak tartod?
csak némi időt kaptunk, hogy kitalálja a kormányzat, mi a túrót is akar, de pízet azt egy fillért sem.
Olvasd csak végig kicsit alaposabban mi történt. Az EB akart minden áron sikert elkönyvelni; csak épp nem sikerült előre egyeztetni mi történik: -szokás szerint- előbb bejelentették aztán kezdtek morfondírozni, hogy mit is jelent amit kihírdettek..
**
A
nagyvonalú 15-18 ezer milliárdos kalkuláció
annak szólt, hogy ha esetleg arra kerülne a sor, hogy akár csak részlegesen de kiváltásra kerül az orosz forrás akkor az kb mennyibe fog kerülni: benyújtották a számlát. Ennek és a költségek elosztásának a témája nem került rögzítésre, elnapolták későbbre hogy 1 hónap után lehessen valami eredményt jelenteni a 6. szankciós csomag kapcsán.
Az még a jövő zenéje, hogy milyen határidővel, milyen költségekkel és mihez tudnak-akarnak-terveznek-fognak hozzá nyúlni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész képmutatás:
1.) 90%-os az embargó - ezt ugyan miből számolták ki? és így lesz ez továbbiakban is ? nincs limit, hogy a MOL ne vegyen folyamatosan több olajat csövön az oroszoktól.
Ha MOL-os szlovák, horvát és lengyel kutakon felfút a kereslet 2x -re ??
2.) újra nincs idő és mennyiségi korlát a csöves vásárlásra
3.) MOL se a Magyar állam nem fogja kifizetni az átállás költségeit - ez így fog maradni..
2 év és újra USA-ban lesz választás, adott esetben más lehet az új kormánynak a külpolitikája - pl. eltörlik az embargót.
ja nem azért írtam, mert sírok - pont leszarom az egészet még 480 Ft/l a benzin - bár ez is sok - nem tudom, hogy visszamászik-e 400Ft alá.
Előrejelzések szerint a nyers olajat 2023.06 -ra 140-180USD sávra prognosztizálják (szóval baszik visszamenni).
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>>2 év és újra USA-ban lesz választás
ennél közelebbi, a novemberi midterms miatt retteg jelenleg a pénznyomdász biden
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Te ezt normálisnak tartod?"
- A legnagyobb mértékben. Rettentő sok pénzt kaptunk az EU-tól felzárkózásra, és mindenki másnál kevesebbet profitáltunk belőle. Lehet a valóságot lakkozni, de ameddig a műtéti várólistákon kb.: 57.000 ember van, addig nincs miről beszélni. Értelmes ember ebből ért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne aggódj, DK-huszár, ezt a rezsicsökkentést Franciaországban tarifapajzsnak hívják.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Furcsa ez a dupla gondol. Szerintem a háború kitörése óta szinte minden nap azt igazolja, hogy a nagy ember óriási stratégiai hibát vétet, amikor - minden nyilatkozatában előadott bullshit ellenére - nem függetlenítette a magyar energiabiztonságot Oroszországtól, sőt mélyítette azt. 2014 óta ráadásul tudható, hogy Oroszország nagy kockázat (2015 Paks, helló). Azt azért nagyon szomorúnak gondolom, hogy ilyenkor is a jól megmutattuk Brüsszelnek az első gondolat és nem az alternatívák keresése mindenféle téren (politika és olaj).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, akkora a stratégiai hiba, hogy itt 480-ért tankolunk, miközben az osztrákok tiltakozva/irigykedve lopják a magyar rendszámtáblákat, hátha kapnak olcsó üzemagyagot :D :D :D
Brüsszel jól megmutatta az oroszoknak, hiszen "a szankciók működnek" (ja, nem)!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van 480 Ft-os benzin. Nincs: tanár (közoktatás), rendőr és orvos (egészségügy). Melyik ezek közül állami feladat?
Egyébként a drága benzinre a megoldás a jó minőségű tömegközlekedés, a drága gáz árra meg a szigetelés és a szegények támogatása különben nem fenntartható a rendszer (egy ponton el kell kezdeni majd fizetni a drága benzin árat, jó lenne nem mellécsapni egy NATO/EU kilépést járulékos költségként).
Ha egy szankciót nem tudsz bevezetni, az működni sem tud.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van 480 Ft-os benzin. Nincs: tanár (közoktatás), rendőr és orvos (egészségügy). Melyik ezek közül állami feladat?
Jaj, istenem! Már megint ez a ballib-DK-moslékkoalíciós csapkodás. Elkezdünk beszélgetni egy témában, lólépésben már a tanárok, egészségügy, COVID-halottak sirámok jönnek! :facepalm:
Az ország energiabiztonságának (erről szól a topik) biztosítása állami feladat.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bullshit. Az államnak van egy költségvetése, amiből gazdálkodik. Aztán a pénz vagy arra megy, hogy fizetjük a piaci ár és a kommunista ár közötti különbözetet, vagy állami szolgáltatásokra. Az előbbit 40 évig próbálgattuk, nem vált be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, ha nem állami feladat és nem államfőnek kell ez ügyben Brüsszelben egyeztetnie, akkor legközelebb nem Orbánt küldjük majd, hanem egy kazánfűtőt. Köszi a helyreigazítást!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáld megérteni, hogy nem Brüsszel döntött úgy, hogy szinte mindent az oroszoktól veszünk. Nem Brüsszel a hülye, hogy a magyar állam mindent egy partnerre tett fel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Brüsszel "semmit" sem vesz:
https://hup.hu/comment/2791012#comment-2791012
Majd év végén megnézzük mire jutottak. Csak nehogy kiderüljön, hogy sutyiban átcímkézett orosz energiahordozókkal bohóckodnak majd. Amíg nyár van, annyira nem szorítja a kérdés őket. De, jön majd a tél ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem Brüsszel döntött úgy
hanem a földrajz. (és a világháborúkat lezáró győztes országok)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Atomerőművet építenek még a franciák, az amerikaiak és a japánok. Ez a villamosenergia 30-40%-a, jelenleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyébként az EB a hatástanulmányában milyen olajforrással számol?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl többek között katar. Csak ott meg nem hülyék laknak :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
felröhögtem.
eddig a vasárnapi autóstop, a legyen-olcsóbb-a-buszjegy és a különben sem kell annyit termelni/szállítani "olajforrásokról" hallottam konkrétan
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mea culpa az csak a gáz deal volt és csak külön német szerződés jött létre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt a terv: https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/european-green-…
EU szinten 29%-al kellene csökkenteni az olajfogyasztást ha lemond az orosz olajról és nem akar más forrásból beszerezni. Ez se mai: https://en.wikipedia.org/wiki/National_Maximum_Speed_Law#:~:text=12%20E….
Greenpeace már mozgolódott is: https://www.greenpeace.org/static/planet4-eu-unit-stateless/2022/04/ecb…
Az adatok: itt és itt. A fogyasztás visszavágása tudja csökkenteni az árakat. (A világ olajkereslete nem végtelen, lásd COVID-19 és olajárak...)
Az olcsóbban adom mint amennyibe kerül nem túl jó hosszú távú stratégiának. (rövidtávon akár még OK is lehet)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>>Itt a terv
olajjal kapcsolatban ezt az "akciót" találtam: "Continued cooperation with major producers in the Gulf, including Qatar, as well as with Australia"
az egész bullshitcunami egyébként az elbaszott "zöld átmenet" jegyeit hordozza
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bezzeg ukrajna, ahol valóban biztonsági kockázat volt az orosz forrású import, milyen mesésen diverzifikált:
- olajat lényegében csak orosz/fehérorosz forrásból vett
- az orosz gázt vagy megsétáltatva a euból visszacsorgatva vette, vagy megdézsmálta
- az atomerőművek fűtőelemeinek kapcsán most kezdtek vakarózni, hogy hát nem csak a roszatomtól lehet venni
ukraja putyinpincsi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
444 cikkecske (upsz, beugrott a paywall mögé), amiben arról értekeznek, hogy az ukránok nem fogják tönkretenni a hozzánk érkező csővezetéket, mert tőlünk veszik a finomított cuccot? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És? Attól, hogy az ukrán stratégia rossz, a magyar még lehetett volna jó. (Főleg, hogy szavakban már függetlenek vagyunk az orosz energiától, tudok linkelni 2018-as OV beszédet, ahol az az állítás, 2022-re erősen csökkentjük a függőségünket.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én nem csak beszédet, hanem konkrét lépéseket is tudok neked linkelni (mára nem beszélnénk orosz gázimportról)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ország energiabiztonságát a kormány 1 szereplőssé varázsolta (Paks, olaj, gáz és szén) az utóbbi 12 évben. Mondj egyetlen energiahordozót, ami nem orosz. Innen nézve amit előad szabadságharc címszó alatt a kormány az egy vicc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én előbb kivárom, hogy mi lesz Európában ezen orosz energiahordozók _nélkül_. Majd szólj ha megtörtént az EU teljes függetlenedése tőlük. Amíg csak egy deciliternyi orosz olajat, egy köbcentiméternyi orosz gázt is használnak az EU-ban, addig ez az egész egy bohóckodás, nektek.
Az osztrák kancellár szerint kizárt, hogy gázembargó is legyen
[...]
A gázembargó nem lesz napirenden, ezt Olaf Scholz német kancellár is egyértelművé tette. Az orosz olaj sokkal könnyebben kompenzálható. A gáz viszont teljesen más
Ennyit erről a képmutatásról ^^^
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Európa "olyan független" az orosz energiától, "annyira előrelátó" volt, annyira "több lábon áll", hogy már sírnak
Putyin felforgatott mindent, komoly üzemanyaghiány sújthatja Európát
Ja, Putyin szankcionálta meg az oroszokat :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Stockholm szindróma
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Realista ember nem érzelem vezérelt ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az önismeret fontos erény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egyik legfontosabb, ha nem a LEGFONTOSABB!
Meddig hányod még a közhelyeket?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> az egyik legfontosabb
Talán nem ártana fejlődnöd akkor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tapasztalom. Az irány nem mindegy :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írtál eddig 5-6 kommentet a szálban a semmiről. Lenyűgöző teljesítmény!
Valami a témához a személyemmel való foglalkozás helyett?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell sírni. Viseld méltósággal. Vagy ignore, már az is fejlődés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bizony
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senki nem állította, hogy más országok nem hoztak hasonlóan rossz döntéseket. Igazából Németország az állatorvosi ló, ha lehet, ők még rosszabb döntéseket hoztak Fukusima után.
Ennek ellenére amikor azt mondod, hogy a magyar energiaimport majd 95% orosz, akkor az nem az EU hibája és az ebből adódó problémák megoldásakor (12 év kormányzás, konjunktúrában, 2/3-dal, folyamatosan függetlenségről papolva) illene kicsit kisebb arccal nyilatkozni.
BTW: bőven erősen kérdéses az is, hogy ezt most miért is kéne más országok adófizetőinek fizetni a magyarok helyett (akik 4-szer húzzák be a döntéshozót). És akik még mindig 480Ft-os benzinárat látnak, pedig ez talán már a MOL-nak is többe kerül. Miért nem a finomító átalakítására megy ez a profittöbblet, ahogy mondjuk bármilyen más nyugati cégnél menne?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>>ezt most miért is kéne más országok adófizetőinek fizetni a magyarok helyett
mert meg szeretnék szabni, hogy kivel kereskedhetünk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy simán nem aranyhal memóriájuk van. 2014-ben az volt az EU stratégia, hogy az oroszok visznek némi területet és utána megállnak, cserében megy az üzlet tovább. Február 24-én az derült ki, hogy az oroszok nem állnak meg. Ezen a ponton viszont a legtöbb vezetőnek esetleg eszébe juthatott a 20 század első felének történelme is, ahol puha p@csnek lenni szintén nem vált be. Szóval most más stratégia van és mi az EU-hoz tartozunk, szóval illene normális részt venni.
Egyébként a GDP oroszlánrésze az EU-hoz köt minket, szóval itt bőven kölcsönös kapcsolatról van szó és nem egyirányúról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
stockholm szindróma
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Realitás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Naszta, amikor a holland miniszterelnök azt nyilatkozza a Politico-nak, hogy Orbánnak igaza van, akkor az itthoni Brüsszel-fag hadnak is vissza kéne venni a haza gyalázásából ... Még mindig ugyanazon a szar úton haladtok, faszomtudja' hányadik választási pofon után is. Ti semmiből sem tanultok?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orbán/kormány kritika egyenlő haza gyalázása?
Végülis, realitás.
Ehhehhe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lesz@rom a holland miniszterelnököt.
Nincsen mi. Én vagyok. És én nem értek egyet azzal, amit Orbán művel. Nyilván értem mit csinál, valamennyire - pont a fenti okokból - zárt pálya ez neki. De:
- a saját korábbi rossz döntéseit próbálja szét kenni,
- a mocsok kommunikációra nincs mentsége.
Attól, hogy nem értek egyet Orbánnal, nem gyalázom a hazám. Az ő döntéseit simán. Igazad sem attól lesz, hogy választást nyersz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azzal van a probléma, hogy olcsóbban kapjuk, hanem hogy egyre nagyobb a bizonytalanság a szállítással kapcsolatban.
Oroszország ellenségként tekint a régiónkra, háborús övezeten megy keresztül a szállítás és egyáltalán nem lehet kizárni, hogy az EU álláspontja nem fog megváltozni - mondjuk egy esetleges katonai eszkaláció esetén.
Két fontos dolog hangzott el az elmúlt napokban: védővámok bevezetéséhez egyszerű többség is elég, valamint Orbán maga is garanciát kért a vezetékes szállítással kapcsolatban (amit nem kapott meg).
Ezt a plusz kockázatot fizetjük meg az orosz olajjal.
Nem mondom, hogy feltétlenül és azonnal le kellett volna állni az orosz olajról, de korai még az örömünnep.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valamint Orbán maga is garanciát kért a vezetékes szállítással kapcsolatban (amit nem kapott meg)
Citation needed:
Aláírtak a vezetők egy másik homályos mondatot is: „Az ellátás hirtelen megszakadása esetén sürgősségi intézkedések bevezetésére fog sor kerülni az ellátásbiztonság garantálása érdekében.” Ez lehet Orbán hétfőn bedobott követelésének teljesítése, amit az ülésterembe menet vetett oda a sajtónak. Ezt lehet úgy értelmezni, hogy ha „baleset éri” a vezetéket, akkor a kivételezett országok esetleg a tenger felől is vásárolhatnak orosz olajat.
Hasonlót írt több magyar oldal is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaj, de gyerekesen gondolkozol Papa! Persze, hogy van benzinturizmus, a potya, az potya, pont a vagyonosak a szarrágók, hát kik lopják az áramot, azok, akik az úszómedencét fűtik vele, nem Mari néni, aki 60-as égő mellett tengeti az életét! DE ettől még az Osztrák átlag _sokkal_jobban_ él, mint az általad leszart magyar átlag! Feltételeztem, hogy vénségedre felnőttél már annyira, hogy ilyenekkel tisztában vagy és nem kajálsz be minden hülyeséget, amit az Origó ír!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kis összefoglaló: https://444.hu/2022/06/01/olajalku-orban-viktor-kiharcolta-azt-amit-har…
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tele wishful thinkinggel (majd szóljatok, ha Németország MÁR nem vesz (de tényleg nem vesz ám!) orosz olajat), reményekkel, szépítgetésekkel, damage contorollal:
Orbán kiharcolta azt, amit május 6-án még nem akart elfogadni [...] A megállapodás végül is nagyjából az lett, amit az Európai Bizottság már három hete is felajánlott Magyarországnak: lehet venni vezetékes olajat – egy ideig. A különbség annyi, hogy nincs meghatározva, hogy 2025-ig teheti ezt Magyarország, hanem helyette az van, hogy „a lehető legrövidebb időre” szól a kivétel. Hogy ez miért jobb a magyar kormánynak, mint a 2025. januári határidő, azt nehéz felmérni.
Nyilvánvaló maszatolás. A fentiek értelmében pont annyira lesz sürgető, mint az euró bevezetése. Arra is leírták csilliárd idővel ezelőtt, hogy törekedni kell rá. Látjuk, hogy azt mit jelent.
A hetekig tartó magyar ellenállás gyakorlati haszna alig látszik, mert Orbán azt kapta, amit már korábban is ajánlottak neki: ideiglenes felmentést a szankció alól, kárpótlási pénz nélkül.
Jó, hát az EU és magyar csatlósmédiája arcvesztését valahogy meg kell magyarázni, híveiknek el kell tudni adni. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az EU és magyar csatlósmédiája
Az EU részben mi vagyunk. Azt sejtem, hogy konkrétan az Európai Bizottságra gondolsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A.E. Bizottság -ra ? :-D
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fair point
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
már látom kik fogalmazzák az "amerikai népszavát"
lenyűgöző mentális gimnasztika
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DK (Dobrev) Klára mondatai tükröződnek benne... (us nepszavaban)
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az ndk testvérlap kommentszekcióját lassan át kell futtatni valami európai MinIgazon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
EU Bizottsága elé fogják vinni a magyar kettős benzinárat - nagyon bassza csőrüket..
Valószínű mindenkinek 700 forintot kell majd fizetni, de be kell majd diktálni az adóazonosító jeled (természetes személyek) és majd negyedéves vagy éves elszámolással visszakaphatod, mint támogatás a 700-480 forint közti különbséget.
MOL-nak külföldi kútjain kb. 10% lesz olcsóbb árak, mint az ottani konkurens kútaknál, de így is nyereséges lesz a magyar visszatérítéssel együtt..
kieg:
eredmény, haszon:
- MOL meg fog erősödni a lengyel, szlovák, horvát piacokon
- magyarok jól járnak, mert 480 ft lesz végül a benzin
- oroszoktól 150%-al fogunk vásárolni (ahogy a csövön kifér) - amig lehet, a finomított benzin és olaj tárolókat elkezdték bővíteni - nagyon nagy tárolási kapacitásokat akarnak felépíteni.
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Andrej Plenkovic/HR:
Ha már Magyarország vásárolhat olcsó orosz olajat, miközben mindenki más drágább mediterrán vagy Brent-olajat vesz, nem diszkriminálhatja a többi tagállam polgárait, akik Magyarországon akarják megtölteni a benzintankot
úgy érti egyes tagállamok nem a polgáraik akarata és érdeke szerint döntenek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
micsoda populista gondolatok !!??? hehe
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvánvalóan, hisz' az osztrákok, szlovákok is vígan tankolták tele szarjaikat itt nálunk az orosz olajból finomított üzemanyaggal anélkül, hogy a szívük szakadt volna meg közben az ukrán rezsimért.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben a mondatnak az első fele teljesen fölösleges.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ó, nagyon is sokszor fog ő azzal kapcsolatos kényes kérdéseket kapni a hovátoktól, neki nem az, hidd el
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olaf Scholz kancellár viszont azt mondta, megérti a magyar álláspontot, mert nem tud minden ország olyan gyorsan függetlenedni az orosz importtól, mint Németország. Hozzátette, hogy a mostani döntés is 90 százalékkal csökkenti az orosz kőolaj behozatalát az EU-ba. Szerinte a döntés hozzájárul ahhoz, hogy Oroszország befejezze az ukrajnai háborút.
Kihívnám egy tippelőversenyre Scholz urat. Megtippelhetné, hogy e sikeres (mert az, nem?) szankciós lépés nyomán - szerinte - Oroszország mikor fejezi be a háborút. Komolyan kíváncsi lennék a tippjére.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
holnap ??
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy kéne lennie egy ilyen *sikeres* és *hatékony* szankcióözön után. Nem?
Mindeközben az oroszok úgy megijedtek a szankcióktól, hogy ijedtükben elfoglalták Szeverodonecket.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Védhetetlennek tűnik a kettős benzinár Magyarországon az uniós jog alapján
Ez nagyon érdekes helyzetet teremthet.
Ha az EU időben elmeszeli, akkor vagy mindenkinek 480 Ft-os áron kell adni (ami miatt valósak lehetnek a félelmek az ellátás akadozásával kapcsolatban), vagy mindenkinek teljes áron - akkor viszont értelme sincs Oroszországhoz kötni magunkat.
Természetesen benne van a pakliban, hogy normalizálódik az olajár az eljárás végére, vagy nem ellentétes az Uniós joggal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem precedenst teremt és mehetek majd verni az asztalt a bécsi Rolex boltokba, hogy szolgáljanak ki, ne a budapesti AD-re mutogassanak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész EU alapjait kérdőjelezné meg, ha nem lenne ellentétes.
Ebben az esetben semmilyen érvet nem látok az mellett, hogy az exportpiacaink miért ne vethetnének ki vámot bizonyos magyar termékekre.
Az pedig egyenlő lenne az államcsőddel itthon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orbán ezzel éppen azt ajánlotta fel, hogy így nem az osztrák, horvát stb. költségvetésből hiányozzon a benzinturizmus miatt egy rakat pénz. De ha nem, hát nem.. Apró mellékszál, hogy az így keletkezett kereslet, már a Forint árfolyamában is kimutatható. :)
Nincs mit szépíteni Európa hatalmas erőket mozgósít egy öntökönszúrásra. Juhé!
Sőt, van még egy vadabb következmény is: a rezsicsökkentés segítségével feltámasztani a Kárpát-medence gazdasági egységét. A hatósági áras üzemanyagok gyakorlatilag dömping áruként funkcionálnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így keletkezett kereslet, már a Forint árfolyamában is kimutathat
Hangyafasznyira vagyunk a történelmi mélyponttól. A különárazás nélkül ezek szerint már át is léptük volna?
feltámasztani a Kárpát-medence gazdasági egységét. A hatósági áras üzemanyagok gyakorlatilag dömping áruként funkcionálnak.
Már csak azt kellene kitalálni, hogy honnan lesz ennyi olcsó üzemanyag hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>>vagy mindenkinek 480 Ft-os áron kell adni
vagy amennyire éppen beállítjuk Hatósági Árplafonunkat, ti. amennyiért a - láthatóan saját érdekképviselet nélkül maradt - szomszédos nemzetek lakosaival közösen tankolhatunk ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem arról van szó, hogy a szomszédos országokból is érkező keresletet már nem tudja a MOL kielégíteni?
Mert, ha ki tudja, akkor semmi értelme a külföldiek megkülönböztetésének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
írtam délelőtt:
- teljes árat kell majd fizetni , de ha visszakéred kell adószám + rendszám.
a kártyás megoldás addigra nem lenne kész.
Az online pénztárgép rendszerén keresztül a NAV fogja gyűjteni és olyan ellenőrzés is lesz, hogy a gépkocsi tulajdonoshoz tartozó rendszámra lehet tankolni - vagyis csak úgy tudod elvinni a fater kocsiját megtankolni, ha oda adja az adókártyáját.
Hogy egy állam milyen jogcímen ad támogatás a saját állampolgárjainak az nem EU-s hatáskör - abba már nem fog tudni beleköpni semmilyen EU-s bizottság..
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy egy állam milyen jogcímen ad támogatás a saját állampolgárjainak
Vagy eleve hagyni kell az állampolgár-külföldi szegmentációt, és maradni a forgalmis setupnál. Ha itthon fizeted a közterheket a kocsi után, akkor lesz olcsó benya akkor is, ha osztrák vagy. Ha Ausztriában fizeted az adókat, akkor nincs olcsó benya akkor sem, ha magyar vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De most sincs semmilyen állampolgárság alapú megkülönböztetés, hanem rendszám alapú van. Magyar sem kap kedvezményes benzint ha külföldön él, ahogy egy mo-n élő meg kap, mert magyar rendszáma van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt a megkülönböztetés a lényeg - amibe bele fognak kötni és EU bizottság elé citálják..
A megkülönböztetés nem lehet rendszám alapján sem, állampolgár alapján, bőr/haj szín alapján.
A szolgáltatások egyformán járnak minden vevőnek - valamelyik verseny jogi EU-s törvényben van benne. A vevő az aki tankol (igénybe veszi a szolgáltatást) és ott a pénztár előtt, hogy fizetne..
Itt valóban csak - ami nemzeti hatáskör - pl. a szociális támogatás alapján lehet visszatéríteni..
De majd meglátjuk, ha tényleg neki mennek a kettős árnak.
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy Novák Katalin mondta, „A szabad mozgás elve alapján minden uniós polgár ugyanazokat a jogokat élvezheti, amelyek nem korlátozhatók [...]" :)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, de a kormánynak van lehetősége - akkor a magyar adószámmal és rendszámmal rendelkező állampolgároknak csorgassa vissza , ami a 480 fölött van ;-)
a többiek meg bekaphatják..
Lehet támadni a magyar eljárási rendet, de meg van a lehetőség, hogy magyar földön - magyar érdekek szerint történjenek a dolgok.
A következő csörte a földgáz lesz - ami részünkről nulla alternatíva így gyakorlatilag csak a vétó marad..
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nehammer szerint nincs esély rá, hogy gázembargóval jöjjön az esetleges hetedik csomag
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"igen, de a kormánynak van lehetősége - akkor a magyar adószámmal és rendszámmal rendelkező állampolgároknak csorgassa vissza , ami a 480 fölött van ;-)"
A kormánynak mindenféle lehetőség lenne ezt a problémát megoldani.
De jobban kijön, ha olyannal próbálkoznak, amit jó eséllyel meg fog valaki támadni, majd ha nyer, lehet rá mutogatni, hogy megint támadják Magyarországot, és nem akarják, hogy a magyarok olcsó benzint tankoljanak. (bár már azokra is lehet, akik egyáltalán felhozzák a témát)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tök taktikusan csinálják. Végre egy nem fatökű kormány!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legfeljebb a saját zsebüket tekintve jó, amit csinálnak, meg meg lehet vele fogni a gombákat, akik kb. addig gondolkodnak, hogy mi lesz ma délután.
Elveszteni az utolsó szüvetségeseket is az EU-ban viszont sok minden, de nem taktikus. Diplomáciai zsenik, na.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elveszteni az utolsó szüvetségeseket is az EU-ban
Kik lennének ezek?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már senki... miután már az eddig nagy barát lengyelek is utálják a magyar kormányt mint a szart a Putyin-csicskaság miatt.
Próbálj te is távolabbra nézni, mint a ma délután.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, értem! Jó tanács: békében barátod lehet bárki. Háború esetén számolj csak saját magaddal. Meg esetleg azokkal, akiket valamilyen érdek mentén magad mellett tudhatsz. A barátságot és egyéb balfaszságokat felejtsd el! Lehet, hogy egy zsoldossal többet érsz a háborúban, mint egy "baráttal".
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ja, értem! Jó tanács: békében barátod lehet bárki"
Megint nem érted, ennek semmi köze a barátsághoz. Diplomácia. Ennek a szónak nézz utána a szótárban.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az eddig nagy barát lengyelek is utálják
Esetleg ne csak gépeld, hanem olvasd is el, amit írsz. Te. Írsz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint jön ez az aspergeres dolog, hogy hirtelen minden szó szerint kezdesz érteni, mikor nem tudsz értelmesen hozzászólni?
Teljesen fölösleges ez az álnaiv, imbecillis értetlenkedés.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha nem azt akarod mondani, amit írsz, akkor ne azt írd! 🤷♂️
Átfogalmaztam neked, hogy az aspid megnyugodjon:
Ja, értem! Jó tanács: békében barátod szövetségesed lehet bárki. Háború esetén számolj csak saját magaddal. Meg esetleg azokkal, akiket valamilyen érdek mentén magad mellett tudhatsz. A barátságot szövetségesdit és egyéb balfaszságokat felejtsd el! Lehet, hogy egy zsoldossal többet érsz a háborúban, mint egy "szövetségessel".
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Meg esetleg azokkal, akiket valamilyen érdek mentén magad mellett tudhatsz."
Igen. Ez az amit a magyar diplomácia nem ért. Senkinek semmi érdeke jelenleg bármiben Magyarország mellé állni. Magyarország az a kistesó, aki mindig vonyít, mindent elront, kell rá figyelni, hogy ne csináljon valami faszságot, de segíteni nem tud semmiben.
Ezért írtam, hogy diplomáciai zsenik. De igazából ez irónia volt, és pont fordítva értettem, azt szerettem volna mondani, hogy segghülye állatok. (ez így elég fárasztó, de próbálom figyelembe venni a problémádat, és kifejtem szó szerint is, biztos ami biztos)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet így is nézni, vagy úgy, hogy az egyéniség a bégető birkahadban. Lejjebb linkeltek egy cikket, amiben beolvastak a német cikkírónak arról az olvasói, hogy téved Orbánnal kapcsolatban. Orbán a magyarok érdekeit képviseli és szerintük több kéne ilyenből feléjük is. 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt akkor kellene hangoztatni mikor beerkezik az a par milliard EU tamogatas mo-ra…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
már az eddig nagy barát lengyelek is utálják a magyar kormányt mint a szart
Szép kis barátaid lehetnek, ha valamiben eltér a véleményetek szükségszerűen máris utáljátok egymást mint a szart :).
Azt hittem egy jóbarát pont a bajban ill. akkor ismerszik meg, ha az ellentétek ellenére is az marad. Nekem nem tűnt fel, hogy bárki is ellentéteket szítana. Mármint a korábbi együttműködők közül.
Természetesen azok akiknek mindig is szúrta a szemét az együttműködés azok most is próbálják fúrni-faragni ahol csak lehet.
De a v4et is rendszeresen temetik már mióta aztán valahogy mindig kiderül hogy él és virágzik :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"hittem egy jóbarát pont a bajban ill. akkor ismerszik meg, ha az ellentétek ellenére is az marad."
Pontosan. A lengyelek történelmi okokból nem nagyon szeretik az oroszpártiakat, elég nehéz náluk bevágódni putyik seggéből. És most baj is van, miközben a "jóbarát" mindent szabotál amit csak lehet.... (egyébként Lengyelországnak talán a leginkább ukrajnapárti a lakossàga az eu-s országok körül, érdemes megnézni milyen volt a lengyel->magyar kommunikáció az elmúlt hónapokban)
Szóval a lengyelek most bajban megismerték, hogy Magyarország annyira azért nem jó barát....
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval a lengyelek most bajban megismerték, hogy Magyarország annyira azért nem jó barát
mondod te. A legyen kollégák,ismerősök nem így látják :). Bár mind2 szubjektív személyes tapasztalás.
A lengyelek történelmi okokból nem nagyon szeretik az oroszpártiakat oroszokat. Meg a németeket. Tekintettel arra, hogy meg akarták szüntetni az államukat, nyelvüket, kultúrájukat. De ha a finneknél érdeklődsz ők is hasonlóan kedvelik a mai napig az oroszokat. Utóbbiaknál ambivalens a viszony, mert a fizetőképes turistákra nagyon is számítottak/számítanak de az előbb említett múlt és a kulturális tapasztalat és a sűrűn megélt viselkedésmód (kb mint bp belvárosban az átlag ír legénybúcsús társaság)... ..érted.
lengyel->magyar kommunikáció az elmúlt hónapokban
Persze kb olyanok a hasonló kilengések a stratégiai partnerségeknél is sokkal mélyebben, jobban alapozott viszonylatokban mint amikor az egyik -amúgy boldog- házastárs elismerő pillantással végigmér egy ellenkező nemű egyént. :) Az, hogy örök hűséget fogadsz még nem jelenti, hogy kiverték a szemedet..
Attól, hogy szoros baráti viszony van két ország között még nem jelenti, hogy nincsenek időnként más véleményen. Abban kell kooperálni amiben egyezik a vélemény. Erre a gondolatra lett alapozva a v4 is.
Az egymás seggéből kilógás, amikor gyakorlatilag papagájként ismételgetik 100%ban ugyanazokat a paneleket a szélső balos irányzatokban sokkal inkább megfigyelhető. Uniformizált; konkrétan még helyi viszonyokra testreszabásig sem eljutó üzenet továbbítás. Részben ezért is annyira emészthetetlen a maszlag amit nyomni próbálnak, mert nem sikerül egy jó fordításig eljutni.. A másik, hogy folyton a lejárt lemezek pörögnek n-ik alkalommal újragombolva. Osztályharc, osztályellenség stb. Unalmas..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, nem sok olyan év volt eddig pl. hogy Áder nem mert elmenni a a magyar-legyel barátság napjára Lengyelországba. (vagy a lengyelek szégyellték? Az se túl jó alternatíva...)
Vagy a nagy lengyel utaztatások márc. 15-én valahogy elmaradtak az idén...
Ezek ilyen szimbolikus dolgok, de sokat megmutatnak...
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lengyel-magyar barátság nem az Orbán kormány kreálmánya hanem egy nagyon régen létező dolog. Valamikor a kilencvenes évek közepén jártam kint és meglepődve tapasztaltam ezt mert itthon erről semmit sem hallottam. Aztán az egyik rokonom mesélte, hogy fiatalon, a hetvenes években autóstoppal mentek ki egy válogatott meccsre és a magyar zászlót meglátva egyből felvették őket mindenhol. Ezenkívül etették, itatták még szállást is adtak nekik. Valószínűleg ez egy kimaxolt sztori de mindenképpen él a rokonszenv, ez biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A lengyel-magyar barátság nem az Orbán kormány kreálmánya"
Hát igen, Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki volt a jelszó...
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mi az hogy volt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most csak a kormányzati viszonyról beszéltünk, de a lengyel-magyar barátság ennél sokkal szélesebb és komolyabb dolog: elég régre nyúlik vissza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd mit lőttem neked! Minden nap 2-5 alkalommal megyek el mellette kutyaséta közben a parkunkban! Még áll! Majd akkor hiszek neked, ha ezt innen elvitték ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a kedvezményes benzinár kérédében szlovén és szerb szövetségeseinkkel értünk egyet és működünk együtt
"olajembargó" kérdésében szlovák, cseh, bolgár és horvát szövetségeseinkkel tartunk
"gázembargó" tekintetében német és osztrák szövetségeseink álláspontján vagyunk
harlequin, szedd össze magad, ez most már nem a moslékosok bohóckodásainak a szintje
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lengyelekkel meg a jogállamiság szintjén, bár, ahogy nézem, némi brüsszeli pénzért hajlandók ők is taktikusan megígérni bármit Ursulának :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Angliának nincsenek örök barátai, Angliának nincsenek örök ellenségei, Angliának érdekei vannak.
replace (Anglia, Magyarország)
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kieg, eredeti:
"We have no eternal allies, and we have no perpetual enemies. Our interests are eternal and perpetual, and those interests it is our duty to follow."
az a baj, hogy a fiatalok nem tanultak történelmet csak muciológiát és FB-on nőttek fel..
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jéé most azt mondod , hogy a kormány gondolkozik és besöpör minden hozadékot - gazdaságit és politikait.
máááár ez is baj ??
nem is értem:
- én gyerekkoromban sokat ping-pongoztam és hát jól ment , 10-ből 10 csusza szervát tudtam adni centi pontosan bárhová -- az ellenfél nem tudta visszaadni, élveztem a technikai előnyömet senki nem mondta, hogy játszak bénábban.
A játékot és az életet is pontra játszák.. ki mennyit gyűjt be.
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ami részünkről
Ahogyan a kőolaj sem kizárólag magyar, hanem pl bolgár,szlovák,cseh irányból is stoppolva volt, a gáz kapcsán még kevésbé lesz népszerű az embargó ötlete. az osztrák kancellár elég egyértelműen fogalmazott:
"A gas embargo won't be part of the next sanction package," Nehammer told journalists in Brussels on Tuesday.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg van a lehetőség, hogy magyar földön - magyar érdekek szerint történjenek a dolgok
Arra nincs meg a lehetőséget, hogy csak Magyarország éljen ezekkel a protekciós eszközökkel.
Az EU értelmét alapvetően kérdőjelezné meg, ha ez a gyakorlat általánossá válhatna és egészen biztosan mi lennénk a vesztesek egy ilyen spirálban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EU értelmét alapvetően kérdőjelezné meg
Elég sok minden megkérdőjelezi már azt, ez a háború ha másra nem, arra legalább jó lesz, hogy kiderüljön: ér-e egyáltalán valamit és ha igen, mennyit.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
eddig az önmaga recesszióba szankcionálása mutatvány sikerült
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom róla, hogy az EU gazdaságai recesszióba kerültek volna.
Oroszország viszont igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az biztos, hogy a töredékére csokkene a érdekérvényesítő képességünk.
Kilépés után semmilyen lehetőségünk nem lenne, hogy a számunkra kedvezőtlen döntéseket befolyásoljuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a kilépésről beszéltem, hanem a beszántásról :D Jó szakítópróba lesz ez! Kíváncsi vagyok!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor a magyarok jártak külföldre tankolni, senki nem picsogott, és sehol nem adtak nekik drágább benzint...
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert nem hatósági áras volt a kinti benzin..
olcsó orosz/ukrán/román benzin volt
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy nem mindenki olyan fasz, mint a magyar kormány.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amikor külföldön kellett tankolni, akkor épp szoci balos kormány volt - MOST EGYETÉRTEK VELED
az egy FASZ kormány volt
- amikor számlákat kellett gyártani vagy fiktív KFT-ket akkor is BALOS volt a kormány
- amikor az ÁFÁ-t nem akarták kifizetni - akkor is BALOS volt a kormány
az meg van, hogy mikor tette rá az OMV kezét a MOL -ra ?? és be volt ígérve az oroszoknak ?
NÉZZ utána !!
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kikerestem és remélem DK-sokkk el is olvassák, hogy mi történt Gyurcsány F. volt a miniszter elnök és, hogy ki a Putyin pincsije:
2007.04.23. OMV megveszi 220millió US dollárért a MOL 11% -át – amit 2 év alatt részvény vásárlásokkal 21,20%-ra emel.
2009.04.09. Szurgutnyeftyegaz (orosz) megveszi a teljes OMV részesedést, úgy hogy se az OMV nem jelzi, hogy eladja a többségi tulajdonosnak.
A vétel ár 1,4milliárd EUR
2009.04.01.–es részvény árfolyam 9940,- Ft volt, de ha vételárat visszaosztva 19.200,-Ft –os részvény ár folyam jön ki. Vagyis 2x többet fizettek ki az oroszok. Miért ??
Több találgatás volt, hogy miért a 2x ár - feltehetően valamit/valakit kifizettek az oroszok..
Sólyom László aggodalmát fejezte ki, hogy az oroszok már a spájzban akarom mondani a MOL-ban vannak.
2009.09.06.
A bécsi Wirtschaftsblatt gazdasági lap hétfői kommentárja szerint a „Lex Mol” sem tudná megvédeni a Molt a felvásárlástól, azután, hogy a Szurgutnyeftyegaz megszerezte az OMV kezében lévő jelentős részesedést. A cikk szerint erősíti a bizonytalanságot, hogy magyar politika a teljes átalakulás állapotában van, a pletykák még azt sem zárják ki, hogy Gyurcsány Ferenc a Gazpromhoz igazol vagy Bajnai Gordon , mert apja a rendszerváltás óta Bécsben él, ahol megbízott cégvezetői tisztséget tölt be az UWT nevű kereskedőcégben, amely a kalinyigrádi Valerij Atamanov és Anna Gorcsunova érdekeltsége.
2011.06.20. Országgyűlési határozat:
A MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyilvánosan Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek Magyar Állam javára történő megvásárlásának jóváhagyásáról (H/3490 - 2011.06.20.) |
kiegészítés:
a visszavásárlás kb. 500milliárd forint volt - vagyis kb. 2,6milliárd USD
vagyis azzal, hogy hagyták 2007-ben, hogy MOL-t megvegye OMV vagy 2009-ben nem vették vissza OMV-től az oroszok előtt - mekkora kárt okozott Magyarországnak GY.F. ???
Egy KÉRDÉS:
- mi lett volna a MOL-ból, ha orosz kézben marad ??
Vagyis 2010-ben nem a FIDESZ nyer ??
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagyis azzal, hogy hagyták 2007-ben, hogy MOL-t megvegye OMV vagy 2009-ben nem vették vissza OMV-től az oroszok előtt - mekkora kárt okozott Magyarországnak GY.F. ???
Nehéz kérdés lehetett, mert 2 napja nincs erre válasz a DK-fagektől.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem igazán látom az értelmét sem a kérdésnek.
Mennyi bevétele volt a magyar államnak az elmúlt 11 évben abból, hogy a MOL kissebbségi tulajdonosa?
(Pontosabban, a vagyonkezelést átadta egy alapitványnak, aminek a vezetése a jelenlegi hatalomhoz kötödik.)
A magyar államnak semmi köze hozzá, hogy az OMV mennyiért adta el a pakkot az oroszoknak.
Ha 2009-ben vette volna meg a pakkot az állam, az teljes mértékben hitelből történt volna,
hiszen abban az évben a GDP 4,7, a következőben 4.3 százaléka volt az államháztartás hiánya.
Mekkora lett volna a költsége annak a hitelnek, amikor 2009-ben az alapkamat 9.5 százalék volt, 2011-ben pedig 6?
Általánosságban, miért feladata az államnak, hogy piaci cégekben szerezzen tulajdont és tőzsedei ügyletetket folytasson?
Te hiszel a tiszta piaci viszonyokra épülő kapitalizmusban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
háát hogy kezdjem...
- stratégiai ágazat , horvátok is csak viccből akarják vissza az INA-t
- MOL fizeti a legtöbb adót a nyeresége után, ez egy külföldi management esetén eltűnne valahol offshore paradicsomban
- MOL és a sport szponzorációk nem vagyok benne biztos, hogy hasonló képen valósulna meg
- 2009-ben balos vezetés részéről még fel se merült hogy vissza vegyek egyedül Sólyom rázta a csengőt, hogy ébresztő
és egyeltál, hogy a büdös fenébe történhetet meg ez ??
A MÁV teherszállítás eladása , Liszt Ferenc reptér eladása - lenne még kérdés...
Ezért kell a hatalomtól minél messzebb tartani GY.F. és bandáját.
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eszerint ez nem eladás volt, hanem ellenséges felvásárlási kísérlet: https://index.hu/gazdasag/magyar/momv071003/
A MOL kommunikációja is ezt erősíti: https://mol.hu/hu/molrol/mediaszoba/1164-a-mol-felkeri-az-omv-t-hogy-ve…
Az akkori kormány szembement Brüsszel akaratával (csak nem harsogta ezt mindenhol). Lásd Lex Mol: https://hvg.hu/gazdasag/20091026_Eu_lex_Mol_vizsgalat
A lex Mol eredeti célja a nyilvános vételi ajánlattétel szabályainak egyszerűsítése és a felvásárlások folyamatának átláthatóbbá tétele volt. A jogszabály segítségével az államnak lehetősége nyílt jogi eszközökkel szűkíteni azon társaságok mozgásterét, amelyek magyar energetikai és vízellátó céget akarnak felvásárolni.
2009-ben nem volt pénz visszavenni, és talán akarat sem (amúgy nem a teljes MOL-ról hanem egy 21%-os pakkról volt szó amit meg tudtak szerezni), de hogy ne próbálták volna védeni az OMV-től (vagy ha az OMV stróman volt akkor az oroszoktól) az nem igaz. Pénz nem volt de törvényileg megpróbálták. (és sikerült is elkerülni a legroszabbat)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
köszi, hogy utána néztél - elolvasom.
Elvtársak !!
mennyivel üdítőbb egy ilyen információ csere, mint a másik vagy felmenői szexulizálása.
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>a horvát/etc kormány a saját állampolgárai szempontjából érthetetlenül hátrányos döntést hoz
>a magyar kormány a saját állampolgárait részesíti előnyben (illetve a kölcsönösség elve alapján pl a szlovénokat)
>a magyar kormány fasz
de legalább nem leplezed honnan jössz, és mi a motivációd :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyar kormány nem tarja be azokat a szabályokat, melyeket az EU-ba lépéssel elfogadott -> a magyar kormány fasz.
A magyar kormány szeretné az állampolgárait támogatni -> csinálja ésszel, és végre kezdje el. Szerintem ez teljesen fasza.dolog lenne.
Az olcsóbb benzint meg végül úgyis a magyar állampolgárok fizetik ki, csak nem közvetlenül, így sok gombának nem tűnik fel.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>>nem tarja be azokat a szabályokat
ahogy egy nagy gondolkodó mondta egyszer a hupon: "Háborús helyzetben minden szabadság és jog korlátozható. És háború van."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az olcsóbb benzint meg végül úgyis a magyar állampolgárok fizetik ki, csak nem közvetlenül, így sok gombának nem tűnik fel."
Vagy Orbán nyerészkedik az olcsó orosz olajon.
Valamelyik csak bejön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem lehet igy (lakhel szerint) megkulonbozetni, akkor az, hogy a labancok kisebb csaladi potlekot adnak annak aki naluk dolgozik (ott adozik), de nem ott el, hogy lehet legalis?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miből gondolod, hogy legális? (legutóbb, amikor olvastam róla, az EB előtt volt az ügy)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, előtte van és lesz is évekig - nem tudnak dönteni :-)
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
majd ez az ügy is az eb előtt lesz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itthon családi pótlék sem járna abban az esetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
közös európai értékünk a vallásszabadság, nem tudták a szankciózók amikor beléptek a klubba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szánalmas. Megállapodsz, aztán egy óra múlva visszalépsz. Itt meg ünneplik mekkora stratéga. 2-3 ilyen lépés után üzletelnél vele? Megosztanál vele bizalmas információt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Szánalmas
a megvitatott verzióból kihagyni valamit, aztán beletenni az aláírandóba
az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán benne volt eddig is. Már egy hónapja is téma volt. Ez csak egy bullshit, hogy hátráltassa a megállapodást. A magyar kormány simán rosszhiszemű itt. Az elmúlt 12 évben folyamatosan az EU-val állunk harcban és mindig nekünk van igazunk. Én egy szavát sem hiszem el a magyar miniszterelnöknek ez ügyben, simán eljátszotta a bizalmam.
Hol vannak a hasonló kirohanások Oroszországgal szemben? Miért az az optika, hogy az EU ellen harcolunk, miközben Oroszország indított háborút, aki ellen magyar ajkú ukrán állampolgárok is harcolnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de naszta, pont közös európai értékeinkért harcolunk, aláírtuk a klubba való belépéskor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek tényleg diplomáciai zsenik :D
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bloomberg számításai szerint Oroszország 10 millárd USD-t veszít az olajembargó kapcsán idén, míg a teljes energia-exportja 270 milliárd USD az évben. forrás
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom, nagyon aggódnak:
Egy misét megérne az a sztori is, hogy az orosz olajat Indiában finomítják, majd a finomított holmit (benzin stb.) viszik hajóval az USA-ba. Az már így NEM OROSZ OLAJ
:D :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Seaborne supplies account for about two-thirds of Russian oil imports, and once in place*, the measure would cost Putin up to $10 billion a year in lost export revenue, according to Bloomberg calculations.
The losses would be a small share of the $270 billion Russia’s government is forecasting for energy exports this year.
Are Ya Winning, Son?
*: 2022 vége
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah: https://www.fitchratings.com/research/corporate-finance/eus-russian-oil…
Kevesebbet tudnak eladni és azt is olcsóbban: https://www.neste.com/investors/market-data/urals-brent-price-differenc…
Vajon ez az árkülönbség tovább nő ha kiesik egy erős vásárló (EU)?
Az Ural $34-el olcsóbb most mint a Brent. (->MOL extraprofit...)
Fitch szerint a hatás:
As a result, we estimate that about 2MMbpd-3MMbpd of Russia’s oil exports, or about a quarter of the country’s oil production, may disappear from the global market by end-2022.
Erre az arabok: https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-06-01/oil-declines-before-…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>>Erre az arabok
max 430k hordó/nap visszaemelésig mennek el (a járvány előtti szint)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orbán a pátriárka témát is bezsákolta csont nélkül. ⛹️🏀
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg is kapta érte a simit a gazditól :) https://444.hu/2022/06/02/oroszorszag-megdicserte-magyarorszagot-amiert…
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Véletlenül bezsákolta szót használtam, de valójában a becsicskította a helyes. 😂
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha fontos lett volna, nem engedik el, itt egy csicska van, az is Putyiné.
De biztos van rá valami jó elméleted, hogy ez a vinnyogás a magyar kormány részéről hosszabb távon miért is jó Magyarországnak, nincs kedved kifejteni, az mindig vicces, mikor ilyesmit próbálsz megmagyarázni? :)
(amit tudunk, az az, hogy nem a vallásszabadság fontos Orbánnak, ahogy azt állítja, ez a része egy ordas hazugság, mert akkor pl. nem baszogatnák a kisegyházakat Magyarországon)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De Orban minden gyozelmi beszede utan becsicskul a forint is annyira csicska mindenki a magyarokon kivul :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Putyin csicskítja Orbánt (birodalmi méretekből fakadóan nem nagy teljesítmény, lássuk be) majd Orbán csicskítja az EU/EB/EP/EFASZOM_OSSZÁTOK_BE-t (méretektől fakadóan óriási teljesítmény, lássuk be).
Csak, hogy tiszta legyen a kép :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyire nehéz kérdés volt? :)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, nem nekem kell magyaráznod a bizonyítványt, hanem az elégedetlen nyugati polgároknak. Mármint, akik egyre elégedetlenebbek (és ez fokozódni fog az általuk sosem látott inflációs rátával, az élelmiszerhiánnyal stb.) az EU lófasz intézkedéseivel :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég aktívan menekülsz egy ilyen egyszerű kérdés elől :)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdésed el sem olvastam. Nem igazán szoktam kommentjeid olvasni végig, write only reagálok rájuk általában. Mi ennek az oka? A régi tapasztalat, veled nincs értelme vitázni. Flame az más. Az mehet, és ráadásul jó helyen is tesszük, mert ez a FLAME topik.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ügyes, de tudom, hogy elolvasod a kommentjeimet :)
Ezt is elolvastad :)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha fontos lett volna, nem engedik el, itt egy csicska van, az is Putyiné.
Putyin csicskítja Orbánt (birodalmi méretekből fakadóan nem nagy teljesítmény, lássuk be) majd Orbán csicskítja az EU/EB/EP/EFASZOM_OSSZÁTOK_BE-t (méretektől fakadóan óriási teljesítmény, lássuk be).
Csak, hogy tiszta legyen a kép :D
Hát, eddig olvastam 🤷♂️ Mondjuk igazad van. Addig is kár volt. 😂
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elolvasod mind, és nem bírod ki, hogy ne reagálj :) (csak nem szokott jól sikerülni, olyankor kezdesz terelni...)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól van, legalább a hitet meghagyom neked. Írj kevesebbet, lényegre törőbben. Tudod szoktam mondani: 140 karakterbe. Sokan vagyok, te csak egy vagy közülük. Az időm meg véges. ;)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt feltételezik, hogy nem húzta be azt olyan könnyen: https://hvg.hu/eurologus/20220603_Olajembargos_reszletek_a_patriarka_ara
Amíg az olajra gázra kupeckedett addig jó úton járt, de ezt te is megfizeted... (jobb lett volna kialkudni azt a fix 3 évet.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy, mibe kerül Szlovákiának az EU faszának feltétel nélküli szopkodása:
Szlovák lap: Szlovákia a V4 legszegényebb országa lesz, bezzeg az értelmes Orbán
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vicces, a Mandiner a szlovák államháztartás hiánya és az államadósság miatt aggódik - ingyenes vonaljeggyel példálozva - miközben ezek nálunk lényegesen szarabbul néznek ki.
Külön kiemeli a magas munkát terhelő adókat, természetesen alacsonyabb az adóterhelése, mint nálunk. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Európai Bizottság egyelőre nem tervezi az orosz gázembargót
lolka-bolka
Nem hát, mert a németeknek köll' az a fránya gáz és ha a németeknek köll' valami, akkor az köll'.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így nyomorognak az Osztrákok.
Persze, akinek vannak ott, meg a németeknél rokonai, barátai, azok eddig is tudták ezt. A fideszeseknek meg marad a 'Zorigo.
Van valami különös bája annak, hogy innen a nyomorsztáni pöcegödörből akarják egyesek leiskolázni a nálunk nagyságrendekkel fejlettebbeket. Hja kérem...
Félre a tréfával: ha nagyon beüt a ménkű, mi előbb döglünk éhen, mint azok. És ez nem vicces.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, miután folyamatosan szipolyoztak minket évszázadokon át, így nem csoda, hogy "nagyságrendekkel fejlettebbek (:'DDD)" :)
A nyugat mindig is csak így tudott felülkerekedni a magyarságon: a javait ellopva, az országukat feldarabolva.
A mai napig fosnak tőlünk és próbálják minden mocskos eszközzel földbe döngölni a magyarokat.
Hasznos idióta vagy ehhez te is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaj, ne röhögtesd már magad ki. A valóságtagadó frusztráció a szavaidban kong, mint a kölesen érlelt jobbágyfing. Ennél többet várna az ember ezen az oldalon. Hja, nem mindenki engedheti meg magának a függetlenség luxusát. :D Fosnak tőlünk, persze... :DDD Ezután nem tudlak komolyan venni. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennél azért többet vártam.
Korán elfogytál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég, ha csak azt végiggondolod, hogy a csúnya nyugattól mennyi pénzt kaptunk felzárkózásra! Hát... Vannak páran, elég kevesen, akik felzárkóztak... De az ország nem, az biztos. Ha nem hiszed, az a te bajod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd má' , adtak egy kis alamizsnát azért, mert lerabolták a piacainkat, és még azt is elvárják, hogy azt visszacsorgassuk a magországok cégeinek...
Ilyen barátokkal nincs szükséged ellenségre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, azért az több volt mint egy kis alamizsna... :( Vajon a mai tizenévesek miért érzik úgy, hogy szeretve tisztelt politikusaink ellopták a jövőjüket...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyarokban már évszázadok óta próbálják elültetni az önutálat magját (több-kevesebb sikerrel). Újra és újra próbálkoznak a legvédtelenebb korcsoporttal, a gyerekekkel.
Nyilván egyszerűbb elnyomásban tartani egy önbizalom-hiányos nemzetet. Ezért is támadják folyamatosan, ha bárki is egy kis büszkeséget akar nevelni a magyarokba.
Fosnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekünk nincs semmi szégyellnivalónk, ellenkezőleg.
A kilencvenes évekből származik a mondás, nem emlékszem ki mondta, miszerint Magyarországról és a magyarokról a világ majdnem minden pontján a legnagyobb megbecsüléssel beszélnek. Sajnos van egy kivétel: Magyarország...
A gyerekek mások. Más dimenziókban léteznek és gondolkoznak. Az internet és a korai iskolai idegen nyelv tanulás révén bekapcsolódtak a globális közösségekbe. Nem tudom mennyire figyeled meg szélesebb körben a mai tizenéveseket, húszas éveik elején járókat, nekem volt rá alkalmam, hát mindent lehet mondani rájuk, de azt nem, hogy önbizalom hiányosak. Általánosságban persze, kivételek mindig vannak... De összességében sokkal tökösebbek, céltudatosabbak, tájékozottabbak, mint a korábbi generációkbéli kortársaik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom mennyire figyeled meg szélesebb körben a mai tizenéveseket, húszas éveik elején járókat, nekem volt rá alkalmam, hát mindent lehet mondani rájuk, de azt nem, hogy önbizalom hiányosak. Általánosságban persze, kivételek mindig vannak... De összességében sokkal tökösebbek, céltudatosabbak, tájékozottabbak, mint a korábbi generációkbéli kortársaik.
Ja, az önbizalom az megvan. Sokszor még sok is. Vicces is látni, amikor kiderül, hogy az önbizalom mögött nem sok minden van. Amikor kiderül, hogy nagy rájuk a kabát, amit felpróbálnak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek mellett rohadt szánalmas, hogy ide járnak trükközni benzin/gázolaj literenkénti pár száz forintért. :broáf:
Most, hogy az osztrákok olajfinomítója bekullantott, fokozottan várható a benzinturizmus felőlük.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Potya, az mindig potya. A kilencvenes években is a svédasztalt a németek ugyanúgy letarolták, mint a magyarok, a 4-5 csillagos szállodákban is... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, hát pénzzel stílus magától nem jön. A burgenlandi gumicsizmás az csak pont olyan gumicsizmás mint a világ többi gumicsizmása.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem bekullantott, csak nem olyan hülyék hogy áron alul exportáljanak ide.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom, ennek érdekében hazudnak akkor a saját polgárainak, hogy ott is gondok lehetnek az ellátással, ezért okoztak 2 embernek szándékosan sérülést stb. Konteó az addig vicces, amíg nem erőltetett.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetnek ellátási gondok náluk, elég valószínű. De hurráoptimizmusra nekünk sincs semmi okunk sajnos, előbb dőlünk ki ha kezelhetetlenné válnak a dolgok. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt hallottam, hogy inkább arrafelé nincsenek alapvető élelmiszerek a boltokban.
A német Lidl már személyi igazolványt kért az étolaj vásárlásakor
Ráadásul, egy valamit elfelejtesz. Mi, magyarok hozzá vagyunk szokva a puritánabb élethez. A nyugat kurva régen nélkülözött. Ott nagyobb pofon lesz a hiány. Tudod: magasabbról nagyobbat lehet esni ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mi, magyarok hozzá vagyunk szokva a puritánabb élethez. A nyugat kurva régen nélkülözött. Ott nagyobb pofon lesz a hiány. Tudod: magasabbról nagyobbat lehet esni ..."
Na ebben nagyon igazad van! Sanszos, hogy a nyugatnak a jövőben hozzá kell szokni egy fenntarthatóbb, kimondom: kelet európai életszínvonalhoz, vagy valami olyasmihez. Ez tényleg sanszos. De e pillanatban még ez nem jött el. Hogy ez 1-2 éven belül jön el, vagy 6-8, az már más kérdés. Sok teória van, én nem tudom mi az igazság, de a bajok itt vannak, jönnek, de mindig a mihez képest a jelszó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben a pillanatban sem élek rosszabbul mint egy osztrák. Én nem irigykedem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én rosszabbul élek, mint egy osztrák, de én sem irigykedem, megvan, amire szükségem van. Ha így nézem, én is a magyar átlag fölött vagyok. De a magyar átlag nem él olyan jól mint az osztrák átlag, pedig sem butábbak, sem lustábbak, sem tehetségtelenebbek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
45 év szocialista tervgazdálkodási rendszert nehéz kiheverni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Részint azt, részint meg a teljesen elkefélt rendszerváltást és privatizációt. A rendszerváltáskori első szabadon választott kormány feje, egy nagyon becsületes, de az adott feladatra teljesen alkalmatlan ember volt: Antall József. Ami a privatizációt illeti, 89.-ig jórészt lerohadt a magyar ipar, technológiailag teljesen alkalmatlanná vált arra, hogy a világpiacra termeljen - pár kivételtől eltekintve, pl.: élelmiszeripar, feldolgozóipar, ami működött, vagy a TVK, ahol már 89 előtt is nyugatra gyártottak alapanyagokat. A privatizációval a nyugat legolcsóbb kurvájává váltunk, olcsón adtunk, mindent. Az ostoba politikusaink lesajnálták a Cseheket a "kuponprivatizációjukkal", akik rövidtávon szívtak, most már... Nem szívnak. Aztán az elba__ott kárpótlás, meg a TSZ-ek szétverése, pont akkor, amikor már az egész _működött_. Történelmi bűnök. Az Ikarus tönkretétele. Akkor nem voltak világszínvonalúak azok a buszok, de elpöfögtek volna jó sok országban. Vagy az Orion. Azt is aprópénzre váltottuk. És ez nem a nyugat hibája, hanem a mi kommunista elitünknek a rendszerváltó elitbe történő átmentésének a következménye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Történt egy nagy horderejű változás ebben az időben a világgazdaságban.
Nagyjából a magyar rendszerváltás idején csatlakozott be Kína és India a globális gazdaságba.
Ez alapvetően határozta meg a nearshore országok pályáját és könnyen lehet, hogy e nélkül hasonló utat járhattunk volna be, mint a mára felzárkózott, korábban periférián lévő országok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a Cseheket
a csehek a korábbi gazdasági+politikai vezetést teljes egészében kihagyták a privatizációból. A semmiből gyártulajdonosok jellemzően fiatal suhancok voltak akik bár az elején csetlettek-botlottak esetenként de a megszerzett cégeket a sajátjuknak érezték és úgy is bántak/bánnak velük.
Ellentétben a nálunk jellemző gyors meggazdagodás illetve konkurencia kiiktatás érdekében lecsupaszító-bezáró felvásárlások sorozatával.
Az is probléma, hogy sok esetben a különféle iparágak és feldolgozó láncok összefonódnak. Kiiktatod akár az alapokat akár kellően fontos közbenső elemeket: meg roggyantod vele az egész rendszert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
32 év után?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha! A KGST blokkból senkinek sem sikerült elérnie az osztrák életszínvonalat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a magyar átlag nem él olyan jól mint az osztrák átlag, pedig sem butábbak, sem lustábbak, sem tehetségtelenebbek.
De mások a történelmi ill. földrajzi adottságaink. Valamint sajnos a munkamorálunk is csúszik lefelé: ezen a téren nem(/sem) kéne átvenni az amerikai mintát az ifjú titánoknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az USA-ban 76 000 USD a GDP PPP/fő, Ausztriában 53 000 USD, nálunk meg 20 000 USD.
Tudom, hogy ez nem átlagfizetés, de talán van hozzá némi köze :D
hanyatló nyugat :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
USA-ban 76 000 USD a GDP PPP/fő
az a kérdés, hogy ebből mennyi a helyben a 20onéves korosztály által megtermelt és mennyi pl a leányvállalatok által hazatalicskázott nyereség és egyéb gyarmati bevétel.
Az amerikai álom nem a helyben megtermelt javakból volt ill. van finanszírozva.
Ezért írtam h. az ottani átlag munka morál(ami kezd meghonosodni) helyben nem jó példa. Az osztrák kisvárosi ember hozzáállása sokkal inkább példa lehet.
hanyatló nyugat :D
ezt nem tudom miből olvastad ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet ezt romantikával nézni, de az USA ~1,5x osztrák mutatót produkál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helyesen ugy van, hogy valoszinu nem keresel rosszabbul, mint egy osztrak szalagmunkas :)
A jo eletet mondjuk nem a penz hatarozza meg, ha mar megvan a minimum, ami eleg. De persze ilyen alapon, azt is mondhatnad, hogy nem elsz rosszabbul, mint Bill Gates vagy Jeff Bezos :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jo eletet mondjuk nem a penz hatarozza meg
A jó életet az határozza meg, hogy
- nem rohadok meg a munkában
- van szabadidőm
- nem munkába és onnan vissza utazással baszom el az életem
- rugalmas a munkaidőm
- magam osztom be mikor akarok HO dolgozni vagy éppen bemenni
- évente több alkalommal járok külföldre + belföldre nyaralni|telelni
- új autóval / motorral stb. járok
- nem nézem a boltban az árakat
- minden nap étteremben ebédelek
- luxuscikkekre is futja
- emellett a bevételem 80%-át félre tudom tenni, be tudom fektetni
Mindezt úgy, hogy nem burgenlandi parasztok előtt kell paroláznom, nem auslander (kb.: senkiházi) a besorolásom.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igy van. Tehat irhattad volna, hogy nem elsz rosszabbul, mint Jeff Bezos vagy Bill Gates. Mostani leirasod alapjan talan meg jobban is elsz, mert ok tobbet dolgoznak.
De ezt minden informatikus elmondhatja szerintem meg a juniorok is :) Az informatikusok lakhelytol fuggetlenul a nepesseg nagyon nagy szazalekanal jobban elnek.
Szoval nem is ertem miert pont az osztrakokat hoztad fel peldanak.
IT-ban max csak annyi a kul, hogy az atlag osztrak informatikus tobbet keres, mint az atlag magyar IT-s. Igy tobbet tudnak felretenni. Raadasul euroban kapjak a fizetesuket es kevesebb az afa, igy van meg vmennyi elonyuk a magyarokhoz kepest. De a durva differencia olyan munkakorokben van, ami kb barmi mas, mint IT. Tanar, szalagmunkas, pek, felszolgalo, orvos, stb.
Aztan van ami Magyarorszagon nagyon sok kozepreteg es az alatti embert negativan erint. Az pedig az egeszsegugy es az iskolak. A TB-s ellatas gatya, ahogy az allami iskolak is. Ezen kivul a fiataloknak orokre megnehezitette az otthonteremtest az allam (CSOK). Igy, aki lakasvasarlas elott all es nem akar 3 gyereket, az jobban jar barmilyen nyugati orszaggal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az osztrákokat nem én hoztam ide. Itt hozták:
https://hup.hu/comment/2792109#comment-2792109
Ha bécsi életre vágyok, autóba ülök, egy óra alatt Bécsben vagyok Győrből. Eszek egy Zacher tortát, bemegyek a boltokba (van miből), megszámolom mennyi kínai ês arab cselleng a bevásárló utcán, aztán estére itthon vagyok.
Ha jól keresel, itthon is van rendes egészségügyi ellátás, magán óvoda és tanulni is lehet. Ezért nem kell elviselni a multikultit.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért nem kell elviselni a multikultit.
megszámolom mennyi kínai ês arab cselleng
A becsi elettel leirtad, hogy hogy nez ki egy nepesebb varos. Budapest is ilyen. Raadasul bunozes is durvabb, mint videki varosokban. En is jobban szeretem a videki eletet.
Ha jól keresel, itthon is van rendes egészségügyi ellátás, magán óvoda és tanulni is lehet
Elozo hszben irtam amugy, hogy kozepreteg es alatta szopnak az emberek foleg a TB es oktatas temakorben. Tehat az emberek nagyobb resze. De regen meg teljesen korrekt oktatas volt. Minden kormany alatt folymatosan csokkent a szinvonal. Csak Orban kormany alatt legalabb lett volna esely 2/3-al rendbe tenni. De a gyerekek darabszama fontosabb nekik, mint a minosege. Ez van. Ezert gondolom ugy, hogy a kozep es alatta reteg jobban jar, ha kulfoldre megy, ha akar valamit az elettol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Budapest is ilyen.
Undorodok is tőle, mint a szartól. A mondandóm lényege, hogy ha mondjuk egy alföldi városból nézed a bécsi életet, akkor az valami "hűha" dolog. Nekem, győriként a nyugati részben ez csak megmosolyogtató. Mi itt nem élünk szarul. Sőt, én nem cserélnék a bécsi hidegburkolóval még akkor se, ha éppen többet keres euróban mint én.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ömlengésnek vége, itt a migránslét kemény oldala
https://index.hu/kulfold/2022/06/10/megfejtettek-olvasoink-ki-boldogul-…
🤭
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah ilyen ez. A balsors tepi szerencsetleneket :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a "vicc" megvan, hogy
?
Tudom, tudom. Ez is a patás műve!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az eurot, 10 ev tagsag utan. hm...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk nekik nem volt gyurcsányuk...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Horvátoknak logikus döntés az EUR - a turizmus miatt. Szlovákok nagyot szívtak vele. Csehek nem is kapkodják el.
Nekünk - hááát jó volna, nagyon ütik a forintot - viszont beruházásoknak/bérmunkának nem kedvezne - MNB-nek meg nem lenne játékszere az árfolyam nyereség..
5-8 éven belül be kell vezetni, ha még lesz EU , vagy mi EU-ban leszünk még..
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedvezményekkel. Az EU ebben látja saját sikerét, nyilván ott tolja, ahol tudja. Nekünk jó lesz tesztek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni