- tomsolo blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 799 megtekintés
Hozzászólások
Honnan tudod, hogy egész nap járatta a légkondit, és nem akkor kapcsolta be távolról, amikor már készültek hazamenni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos hallott róla, hogy melegszik a Föld. Ő így hűti a klímát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sirvarohoges megvolt mara, koszi. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalabb a szaunaert fizetett, bar azt is megkaphatta volna ingyen, ha az autoban marad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szaunában
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy löttyintés víz a csatlakozókra >> Profit
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha.. nem. :) Nem a károkozás a megoldás erre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha attól valami komoly gond alakulna ki, akkor ott valami alapvető probléma van a tervezéssel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami itt nem kerek, esőben nem működnek a töltők? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hogy örülnétek, mert bepillantást nyerhettetek siddis drága jó lelkébe.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, te komolyan elhiszed, hogy Musk és a többi autógyárat érdekli a föld sorsa, mikor 2 tonnás SUV okat ontanak magukból, mondván hogy ez zöld ? Vagy aki ezt megveszi ?
Józan paraszti ésszel is belátható, hogy a kis autónak kicsi a lábnyoma, mind1 hogy benzin/gáz/hidrogén/áram hajtású. Csak az emberek nem kispolskikban, topolonokban akarnak ülni hanem SUVokban.
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a busz az akár kímélőbb is lehet, ha tele van, az más kérdés, hogy meg tudom érteni azt, aki a "szabadságot" válassza. Még egy Suzuki Alto sem olyan szűk, minthogy idegen parasztokkal legyen körbevéve az ember a buszon, valamint az órát és menetrendet nem ismerő sofőr miatt se kell aggódni, aki a legeslegelső megállóból előbb indul és ő van felháborodva, mert szerinte az a menetrend, amit ő tud, nem az, amit előző és következő nap a többi sofőr betart, valamint a papír és a netes menetrendben is szerepel.
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen hozzászólásokból mindig az derül ki, hogy tömegközlekedéssel lehetetlen utazni, gyakorlatilag katasztrófa, emiatt csak az autóval közlekedés a megoldás. Ezzel szemben az emberiség nagyobbik felének mégis sikerül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól függ honnan hova, és melyik városban. Lehet hogy 20 perc, de lehet hogy 100.
Néztem egy lakás-iroda tervet BKV-val. 1:45 és 2:00 között vannak opciók. Mindkettő Budapesten belül van.
Autóval ha nincs dugó bejutok 30-35 perc alatt. Ha van, akkor 40-50. Te melyiket választanád?
Amikor meghosszabbodik a HÉV és majd nem áll meg a Borároson hanem át lehet majd szállni a föld alatt a Kálvinon másik metróra, biztosan rövidebb lesz. Ha sikerül legalább labdába rúgnia a BKV-nak ezen a viszonylaton, le fogom tesztelni és vállalok majd x hátrányt a tömegközlekedés előnyeiért cserébe. De a 2 óra az túl sok, bocs. Semmiféle bűntudatom nincs, hogy nem baszok el napi 4 órát erre. Mondjuk részben home office van, szóval csak heti 2-3 napról van szó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban a hozzászólásban, amire válaszoltam, nem ilyen opciókról volt szó. Egyébként Bp-n belül azért a 2 óra tömegközlekedéssel meglehetősen sok. Nyilván van ilyen, de nem ez az általános. És ez esetben a melyiket választanád kérdésre nekem a válaszom várhatóan a másik iroda vagy másik lakás lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, most nincs a fejemben a statisztika, de a város déli és északnyugati vége közötti inga nem a leggyakoribb eset, az igaz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt sikerült jó sok mindent egybegyúrni! ;-) Egy része tévhit, egy része nem kapcsolódik egymáshoz.
Nincs olyan, hogy valami zöld, vagy jobban zöld, más meg nem. Millió dologtól függ, hogy valami mennyire zöld, vagy mennyire szennyez. Leginkább a használat idejétől és módjától.
Pl. egy 2 tonnás SUV sokkal zöldebb tud lenni, mint egy 1 tonnás kisautó, ha abban pl. mindig legalább ketten utaznak, míg a kisautóban meg egyedül. Van olyan két tonnás SUV, ami kevesebbet fogyaszt, mint egy 1 tonnás kisautó.
Az sem igaz, hogy mindegy, hogy milyen a hajtása. Ott is nagy mértékben függ a használat idejétől, módjától.
Pl. hosszú távon az áram hajtásúakkal lehet a leginkább környezetbarát módon közlekedni, de a nyitó posztban említett használattal, az egyik legszennyezőbbé válhat. Még a kerékpár is, lehet nagyon szennyező, ha egy dúsgazdag mindig újat vesz, majd kidobja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy 2 tonnás SUV sokkal zöldebb tud lenni, mint egy 1 tonnás kisautó,
Nem értelek, legyen elnagyolt példa, hogy az SUV 2T anyag kell, ebből 2db 1T-s kisautót lehet legyártani, amit min 2 család vagy ember vezet egyszerre. Szóval ugyanannyi anyagból 2x több embert mobilizáltunk, ez mi ha nem zöld cuccok csökkentése ? Nem értem.
A 2T mozgatásához is jóval nagyobb energia kell mint az 1T-hez, tehát 2T nek megincsak nagyobb a lábnyoma (persze ne a 30 éves 1T-s autot hasonlítsunk egy mai moder 2T-shez). Bár ha mutatsz valós példát mai modern kisautó fogyasztás és mai SUV fogyasztásra meglesem.
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2 tonnás SUV sokkal zöldebb tud lenni, mint egy 1 tonnás kisautó, ha abban pl. mindig legalább ketten utaznak
Mi akadályoz meg abban, hogy az 1 tonnás normál autóban is pl. mindig legalább ketten utazzanak?
Egyébként az elektromos autó kettő dologról szól:
- EU és egyéb rendelkezések szerinti CO2 kibocsátás papíron jól mutató kötelező léc alá gyömöszölése (mild hibrid is ezért kell, EURO 7 papír követelménye máshogy nehezen teljesíthető)
- autóipar új lendületet kapjon a "válts elektromosra" szlogennel.
Nem annyira vidám a kép, ha a rózsaszín köd helyett a teljes rendszert nézzük: (több)erőmű-(vastagabb)távvezeték-(nagyobb)transzformátor-töltőállomás + elektromos autó.
A teljes rendszert nézve a bolygónkra zúdított CO2 kibocsátása hazánkban például kb. 0,8-szorosa egy normális benzinesnek (áramtöbblet Ukrajnából származik, széntüzelésű erőművekből). Viszont ha már van egy olcsóbb üzemanyaggal "tankolható" drága verda, akkor az átlag tulaj kb. 1,5-szeres futásteljesítménnyel fogja használni. Ez normális emberi viselkedés.
Ezáltal legalább 0,8 * 1,5 = 1,2-szeres környezeti terhelést okoz alsó hangon csak az üzemben tartása, a gyártásának környezetterheléséről nem is beszélve.
** vannak országok, ahol bejöhet a villanyautó. Például Norvégia, ahol nincs szén vagy atomerőmű, tisztán vízerőművekből van áramfeleslege. Bár ezt inkább adná el Németországnak, ahol villanyautók nélkül is kellenek a szenesek. Apropó ki tud felsorolni olyan országokat, ahol megújulóból fedezik a teljes áramszükségletet, így nem kell neki se szenes, se atomerőmű, se importáram még a villanyautózáshoz sem?
1. Norvégia
2. ???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
asszem izland jelentos/teljesen geotermbol megy
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a 30%-a geotermikus, 70%-a vízenergia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vannak országok, ahol bejöhet a villanyautó. Például Norvégia, ahol nincs szén vagy atomerőmű, tisztán vízerőművekből van áramfeleslege.
Mi a baj az atomerőművel? CO2 kibocsátás tekintetében egyenrangú a vízerőművel. Nézz rá az electricitymap.org-ra, azokat az országokat fogja "zöldnek" mutatni, ahol az energiatermelés gerincét a vízerőművek adják (pl. Izland, Norvégia, Svédország) és ahol az atomerőművek (pl. Franciaország, Belgium).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a baj az atomerőművel?
Az, hogy a radioaktiv hulladek tarolasi koltsege, elegansan el van hanyagolva, azaz majdnem 0-nak veszik.
Holott ilyen utemben, 20 ev mulva, iszonyu draga lesz tarolgatni, mert sehol se lesz "jo" helyen es innen oda pakolgatjak majd.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyságrendekkel kisebb problémának tartom a radioaktív hulladék elhelyezését, mint a globális klímaváltozást. Van egy üzemelő Bátaapátink a kis és közepes aktivitású hulladéknak, és az RHK dolgozik a fűtőelemek végleges elhelyezésének kérdésén is. A finnek meg már lassan használatba is veszik a saját végleges hulladéktárolójukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról nem beszélve, hogy mivel még bőven sugároznak/hasadnak simán lehet használni őket csak éppen másfajat erőművekben.
Léteznek már gyorsneutronos reaktorok, amik ilyen "használt" fűtőelemekkel működnek, viszont ez nem nagyon akar terjedni. Pedig ezzel újrahasznosíthatóak a régi dúsított fűtőelemek, szóval amíg sugároznak így vagy úgy lehetne használni őket. Ha meg "teljesen" kiég akkor meg már sugározni se fog.
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval ugyanannyi anyagból 2x több embert mobilizáltunk, ez mi ha nem zöld cuccok csökkentése ? Nem értem.
Nem, ez csak a lehetősége, hogy kétszer annyi embert mobilizáljunk, de még ez se igaz, ha a SUV 7 személyes a kis autó meg 4. Írtam is szép példát, hogy ha a kisautóban mindig egy ember utazik, a SUV-ban meg kettő, akkor máris sokkal zöldebb, fogyasztást tekintve is és a legyártott alkatrészek szennyezése kapcsán is. Kétszer akkora tömeg kétszer annyi ember ténylegesen mobilizálva.
Más megközelítésben: ha a kisautót X évig használják, a SUV-ot meg legalább 2X évig, akkor megint csak a SUV kerül ki győztesen.
A 2T mozgatásához is jóval nagyobb energia kell mint az 1T-hez,
Ez sem igaz, a felgyorsításához kell jóval nagyobb energia, amit ha van benne akku, akkor nagyrészt vissza lehet nyerni. Egy adott sebességen tartásához már nem kell nagyobb energia a nagyobb súlyhoz. Ott már a légellenállás lesz a döntő, amiben meg a sebesség játssza a főszerepet. Pl. egy 90-nel menő SUV fogyaszthat kevesebbet, mint egy 140-nel menő kis autó, ha a hajtáslánca ua.
Bár ha mutatsz valós példát mai modern kisautó fogyasztás és mai SUV fogyasztásra meglesem.
Tetszőleges tisztán elektromos SUV vs. tetszőleges benzines kis autó ;-) Ennyit arról, hogy nem számít a hajtáslánc. ;-)
Azt kellene megérteni, hogy minden szennyez, a szennyezés mértéke a gyártáson, a használat idején és módján függ. Ezekből egyet-egyet hiába vizsgálsz, az önmagában nem mutat semmit. Utazásnál az szennyez legkevésbé, ha gyalog és mezítláb mész mindenhová. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen 1 SUV max 7 embert vihet, 2 kis autó meg 8 at, tehát ha ezt a kisarkított példát is nézzük bőven jobb a 2 kis autó. A valóság, meg az hogy reggel viszik a gyereket Q7 essel, meg mondjuk szuzuki ignissel, mindkettőben ül a szülő, meg a gyerek oszt jónapot.
A sebesség tartása, tiszta fizika az megvan ? 2T SUV-nak 225 ös kerekei vannak jó esetben, vagy nagyobb, légellenállása meg kb IFA hoz hasonlatos. A kisautón jó ha 155-175 ös kerekek vannak, mivel kisebb alacsonyabb igy max barkasz légellenállása van. Egyenlő sebességnél, mert ugye kisautóval senkise fog 140el menni, viszont a SUV ok jellemzően ezt tolják (mert nagy vagyok, erős vagyok, mi bajom lehet), szóval pont fordítva ahogy mondod.
OK de egy SUV megeszik 20-23kWh-t míg egy kis elektromos meg 8-t, akkor megint mi is a helyzet ? Azonos hajtáslánccal is a kis autó nyer.
Jah jól mondod minden szennyez, ezért szennyez jobban egy 2T SUV mint egy 1T kisautó. Jól látszik a statisztikákon, mivel utóbb pár évben mióta terjednek a SUV ok még jobban nő a CO2 kibocsátás.
Szóval még1x senkit nem érdekel a saját lábnyoma (1-2 kivételtől eltekintve). A gyártókat se mert akkor nem a nagyon hangzadot Musk se 2T -s autókat gyártana hanem ilyeneket: https://villanyautosok.hu/2020/12/07/mindossze-13-millio-forint-a-legne… Viszont a vásárlókat se, mert ezt meg senki nem venné meg, akármilyen zöldnek is mondja magát. Így együtt megyünk lefelé a lejtőn.
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A valóság, meg az hogy reggel viszik a gyereket Q7 essel, meg mondjuk szuzuki ignissel, mindkettőben ül a szülő, meg a gyerek oszt jónapot. "
Az autók jórészében egyedül ülnek... :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki gyozi kivarni, mig asszony elkeszul...
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"belátható, hogy a kis autónak kicsi a lábnyoma"
Igy van. Egy 800 kilós autót könnyebb mozgásban tartani mint egy két tonnást, nem csak a súlya de a légellenállása miatt is. Viszonylag kicsi bűntudattal szoktam mászkálni a 19-es swiftemmel, 4.9-es fogyival :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg még kisebb bűntudattal mászkálok városban 0 CO2 kibocsátással, 2 l/100 km-es fogyasztásnak megfelelő árammal a PHEV-emmel ;-) Egyébként az össz fogyasztásom se sokkal megy 5l/100 km fölé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nekem volt 3,5 gurigám egy átlagos (kis) autóra. Sajnos nem volt érte ennél zöldebb. Majd a következő :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem se volt több, ezért vettem egy 6 éves PHEV-et.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam az volt a szempont hogy új legyen (garancia, ne kelljen fél évente szervizben szórni a pénzt, frissebb technológia, kisebb fogyasztás). Ha mást nem akkor egy Dacia. De azért annál jobbat sikerült :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3.5 misiért milyen 6 éves PHEV lehet kapni ?
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Chevrolet Volt/Opel Ampera már csúszik bele ebbe az árkategóriába, igaz inkább 8 év, mint 6
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen vagy inkább 9 :D 2014 est láttam majd 6 misiért a hahun :D Ezért kérdeztem milyen PHEV van 6 évesen ennyiért.
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
5,3 mFt volt, de részletre vettem mivel nem volt annyi, csak 3,5 ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, akkor nem kéne ferdíteni, mert 3.5 ből nem vettél PHEV-t, hanem mire kifizeted a hitelt lesz az 6 is.
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is állitotta hogy pont 3,5ért vette, csak hogy nem volt neki több. Az hogy a másik felét hitelből fedezte, nem mond ellent ennek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyit tennék hozzá, hogy légellenállási erő nyilván sebességfüggő, de az aszfalton a gördülési ellenállás ereje viszont gumi, aszfalt és súlyfüggő (van leszorítási erő, ami sebességfüggő, de az max sportautónál számít). Az út megtételéhez kellő fogyasztás/energia pedig a munka, ami erő*elmozdulás. Vagyis a fogyasztásnak van egy gyakorlatilag konstans tagja, ami az autó súlyától függ. Hegynek fel, lejtőn le persze ez is változik, de úgy rémlik, ez adja a fogyasztás nagy részét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmilyen buntudatom nincs (befizetem a kornyezetvedelmi dijat a kocsi utan ami +300 CHF evente oszt jonapot).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ertem. Tehat ha lepapirozzuk, akkor minden rendben.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te mennyi kulon kornyezetvedelmi adot fizetsz az autod utan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talajterhelesi dij, ami kb. ugyanez pepitaban.
Nincs csatorna, ami megoldas lenne, az a biologiai szennyviztisztito, de azt az onkormanyzat nem engedi.
Ehelyett talajterhelesi dijat fizettet. Mintha az megoldana barmit is. Attol hogy fizetsz, attol nem lesz kevesbe kornyezetszennyezo, hogyha beengeded feldolgozatlanul a foldbe a materiat.
Remelem nem kell magyarazni, hogy attol, hogy "fizetunk erte", meg papirt allitunk ki rola, attol a problema nem fog eltunni.
Raadasul igy az onkormanyzatnak bevetele van a problema utan.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon tudomásom szerint nem büntetik a régebbi technológiájú vagy többet fogyasztó vagy jobban szennyező autókat például különadóval. Svájcban igy megy? Milyen autód van, hogy ezt ráverték?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy ismerősnek egy oldtimere. Vagy EURO 1 szint lehet. Megy évente vele kb. 200 km-t, leginkább találkozókra. A másik barátomnak van egy EURO 5-ös autója. Évente 40 000 km-t megy vele. Szeret autózni, kb ez a hobbija.
Melyik környezetszennyezőbb?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oldtimerekre általában adnak felmentést vagy kedvezményeket, pont ezért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Errol a nyugati nagyvarosok dugodij-policy-jei is tudnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elég igazságtalan lenne, én erre gondolok:
Generally, classic or antique vehicles are exempt from Environmental Protection Agency (EPA) and Department of Transportation (DOT) pollution and safety requirements.
If the vehicle is at least 21 years old, there are no EPA compliance requirements upon importation.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érthető a kérdés meg a válasz is egyértelmű, de miért nekem tetted fel? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kozel 500 lovas 2.5 tonnas aprosag V8 meg minden ami gonosz es sir miatta greta.
Kantonfuggo mit mikor mivel "buntetnek" valahol azt, hogy milyen nehez valahol a co2 kibocsatast valahol a motor meretet. Nalunk a suly az erdekes meg a co2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalabb autok tekinteteben van izlesed. Tetszik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autóban annak van izlése aki a lóerőt és az önsúlyt halmozza? Én "európai" neveltetést kaptam ebben, szóval a maximum ami még izléses az a kombi 110 lóerővel. Ami felette van az felesleges rongyrázás. De ez szubjektiv, nem itélkezem, csak a saját preferenciámat mondom :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Downsizing = tervezett elavulas
Elsokerekes SUV = misleading advertisement
Az europai autopiac szokasaival meg valahogy keptelen voltam mindigis azonosulni.
Azert jo, ha van a csaladban egy 200 LE+ AWD, ha maskor nem, akkor, ha fel kell menni sielni a hegyekbe, huzni kell valami nehezet, stb.-t. Foleg, ha a tobbi csaladtag ugy gondolkodott, hogy eleg neki az 1.0t.
Azt a butthurt megvetest, amivel Europaban neznek mindenre, amiben 6+ henger van, sose fogom megerteni. Szerencsere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Részemről ez nem butthurt megvetés. Egyszerűen számomra nem létező use case-eket irsz le.
Úgy tudom Európában nagyon sokat pörögnek azon hogy keveset fogyasszon, az USA-ban meg tesznek rá. De javits ki, ez ilyen second hand infó nálam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyjabol helyes info. Leginkabb azert is, mert USA-ban aranylag olcso (volt) a benzin.
De mas szempontbol is mas a hozzaallas. "Legyen nagy, ki tudja mikor kell majd 3 babakocsit es 5 snowboard-deszkat cipelni benne", "Legyen eros a motor, ne alljon le a highway kozepen ket allam nagy tavolsagat bejarva", stb., es mindemelle a parkolok es helyeik is nagyobbak. Ja es kenyelem: extra legroom, 10 orat vezetve se menjen szet a derekad, es ezek mar az 50-es 60-as evekben top szempontok voltak, es mai napig fontosabbak, mint a fogyasztas (naluk... meg nalam is).
Automata valto is ott jelent meg es terjedt el eloszor. A manualis valto USA-ban a leghatekonyabb lopasgatlo. Elektromos ablakemelo is naluk volt eloszor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szigligeten lattam ilyet/hasonlot; a csavo meg a hormon/szilikonzavaros bigeje lepakolta az X7-es bomost a felso parkoloban, lathatoan annak megfeleloen, hogy mindenki lassa oket, majd bementek szurcsikezni levendulas limonadet. Mindezt jaro motorral es klimaval, az alatt a ket ora alatt, amig en csaladostol megjartam a varat.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kell ingyen osztogatni a villanyt // pláne nem az én pénzemből, + a többiekéből akik nem is tudják kihasználni // ... ami ingyen van, annak nem érzi az ürge az értékét ... // nem ismerős ez valahonnan ??? //
INGYEN BENZINT AKAROK A SUVOMBA !!! :):):)
aki ingyen benzint ígér a választásokkor, arra szavazok ... :):):)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kozben a fizetos gyorstoltoknel meg sorok vannak. Valami itt nagyon elcsuszott az elektromos es plug-in hibrid autok terjedesekor.
Olyan Tesla-st is ismerek aki nagyobb uton nem mer se futeni telen, se klimat hasznalni nyaron, mert "mi van, ha a kovetkezo 3 gyorstoltobol amit jelez az ut szelen a GMaps csak egy mukodik?"
A "varosi auto" meg "masodik auto" kifejezesktol meg kulon hanyingerem van, foleg hogy egyre kevesbe jok a varosokban is az utak ezekhez, es aki a legkisebb szarral megy (Toyota Aygo pl.), valahogy az szokta a legnagyobb helyet elfoglalni kanyarodaskor, komolyan, nemelyik ugy kanyarodik, mintha csuklos busszal menne.
Aztan az is arulkodik, hogy nincs olyan premium auto, ami kenyelmes, plug in hybrid es arulnak belole tobb peldanyt ugy, hogy bele van rakva 300k km. Erosebb benzin es Diesel motoroknal a 300k km az a "bejaratos" kategoria volt a tervezett elavulas elotti idokben, nem fogadom el, hogy elektromos es plug-in hibridbol ez ilyen ritka.
Ha tele lesz a HaHu 500k km-t megelt plug-in hibridekkel es elektromos autokkal, azt fogom mondani, hogy "oke, ok nem nagyobb kornyezetszennyezok, mint en a benzinesemmel".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amig politikusok hazudnak, lopnak addig ez engem abs nem erdekel.
Megteheti akkor tegye, vagy ne. Pont kivulesik az erdeklodesi koromon.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni