Július 1 után csomag Angliából

Fórumok

Sziasztok,

Július egy után a posta bevezette, hogy vámol minden küldeményt, aminek a forrása EU-n kívüli. Ez eddig OK.
De milyen alapon lát el vámteherrel egy olyan küldeményt, aminek a származása UK, és címzettje EU?

Tudtommal a Brexit megállapodás alapján az Egyesült Királyság és az EU kölcsönösen nem vámolja és "áfázza" meg 
a másik féltől származó termékeket. (értsd: ha Angliában gyártanak egy terméket és EU-ba postázzák, akkor 
tudtommal arra nem volna semmi vám - sem áfa)

A dolog szépsége, hogy uettől a cégtől rendeltem június közepén, ami jún26-án lett kézbesítve, arra -természetesen- 
sem vám, sem vámeljárás nem volt.

Én néztem be valamit, vagy a posta "túl szorgalmas" ?
 

Hozzászólások

A britek ugyanúgy 3. országgá váltak, mint kína. Nekem egy privát csomag dec 22-es feladással már visszapattant, hogy "adóésvámprobléma", majd az eladó visszaküldte a pénzt, és most egy másik privát csomag (cégesen nem is mertük megpróbálni...) "címzett nem kereste" címmel ment vissza, de azt sem tudtuk, hogy érkezik. Most ott járunk, hogy a Royal Mail-lel indult a pakk újból és kiváncsian várjuk mi lesz. Ez az értékhatár miatt mindenképp vámköteles. Perpill az az álláspontunk, hogy a britektől semmit, mert az egy dolog, hogy vám és áfa, de ide sem ér adott esetben.

A másik dolog, hogy a vámkezelésnek mindenképp lehet költsége, hiába van adott értékhatár alatt, ha ilyen szabályzás él. Ráadásul mindíg isgy számoltak, hogy a postaköltségre szintén elkérték az áfát, pedig például a belföldi postázás áfamentes...

A fentiben igazad LENNE abban az esetben, ha a termék származása nem UK lenne.
Ha gondolod, előkeresem pl a FedEx milyen felhívást tett közzé jan1-el az Egyesült Királyságból származó küldeményekre.
Ezzel indul a levél: "Tisztelt Ügyfelünk!  2021. január 1-től az Egyesült Királyság és Európa között Szabadkereskedelmi megállopodás keretein belül zajlik a kereskedés a 2020 december 24-én született megállapodás értelmében. 

A Szabadereskedelmi megállapodásnak megfelelően az áruk importálhatók és exportálhatók nulla vámtarifa mellett amennyiben a küldemény származási helye az EU vagy az Egyesült Királyság. Ezért fontos a származási helyet igazolni, ellenkező esetben ugyanis a szállításra vámot vetnek ki."

A vámkezelés díját nem is kifogásálom.
Az pedig mindíg is úgy volt, hogy a vámot a termék+szállításra tették - az áfát pedig az egészre...

igen, ezzel van problémám h vámot szabtak ki rá...
nem kérdeztek semmit (mi a termék, származás, stb) csak rátettek ~7000Ft vámterhet.

ill. azt is, h kaptam egy SMS-t h csomagom érkezett (a számomat ugye tudták) melyik postán vehetem át (ott nem volt a csomag) 
szóval ha tisztességgel akarták volna vámolni, akkor megkérdezik mi van benne, és ez alapján NEM szabták volna ki a vámterhet...
(ahogy 1 héttel ezelőtt sem - lásd fentebb)

Node ha egyszer ezzel a a dumával pattant vissza az egyik csomag, és utána kamu dumával a másik? Nagyon kiváncsian várom, hogy a Royal Mail és a Magyar Posta mit hoz ki a legutóbbi újraküldésből. Mindkét esetben használt termék volt egyébként, szóval már beérkeztek az EU-ba, akkor, amikor még bőven EU tag volt a brit szigetek. :)

Szóval tőlem lehet bármilyen megállapodás, meg vámszabály, hogy ha közben adott szállítmányozók nem ugorják megy ezt a roppant nehéz feladatot.