Minden hónapban meg kell járatni a kocsi klímáját, mert ...
Télen a klímával való fűtés is megmozgatja a klíma kompresszorját ugyanúgy, mint a nyáron bekapcsolt hűtés? Vagy az csak 1 szimpla fűtőszálat kapcsol be? Télen macerás lenne pont a hűtéssel járatni a klímát.
- 1905 megtekintés
Hozzászólások
+5-7 C° alatt jellemzően be sem kapcsol a kocsi klímája fagyveszély miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szóval akkor a helyes válasz...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fűtőszál?!
Hűtőrendszer hőjét használja. Klíma meg a száraz levegővel a párátlanításban segít. Te pedig a klímának segítesz azzal, hogy nem hagyod kiszáradni a tömítéseket (azzal, hogy megforgatod benne az olajat).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hűtőrendszer hőjét használja
A klímanélküli fűtésbekapcsolás és a klímával történő fűtésbekapcsolás között radikálisan érezhető különbség van. Hideg motor mellett a klímanélküli fűtés sem működik még sok-sok percig. Míg a bekapcsolt klímával kb. fél perc után már jön a meleg, holott a motor még mindig hideg. Szóval a klima fűtése nem ugyanazt a meleglevegőforrást használja, mint a klímanélküli módban. Szóval mire is gondoltál pontosan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A klimát egyszer bekapcsolod mikor megveszed a kocsit, aztán utána hozzá se kell nyúlni... A többit a gép intézi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, van manuális és automata. Az automatából is van több féle. Nem gondolnám, hogy a "kocka"ládák gyári Toshiba klímájától a Teslákban lévőkig mindegyikre igaz lenne állításod ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem volt automat 89-estől kezdve többféle, manuális, félautomata, automata, de hát azoknál is jó volt ez a metódos. szoci autokrol nem tudok mit mondani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A non-stop járó klímakompresszor visszafogja a motor teljesítményét, még 100-150 lóerős autónál is. 200 lóerő fölött valóban már nem érezhető annyira a hiányzó kraft. Illetve elhasználódik hamarabb a kompresszor is, vagy nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, az igaz, hogy nem voltak 50 lóerős autoim, igy ez teljesitmény visszafogás probléma nem érintett soha.
Viszont kompresszort soha nem kellett sűröbben felujittatnom mint olyannál aki nem használta, sőt, ott a hűtőközegben van a kenő olaj is, ami a gumi cuccokat is keni, hogy ne száradjanak ki, repedezzenek meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen a fűtés is "átmozgatja" a kompresszorodat, ugyanis fűtés módban nem egy fűtőszál kapcsol be, hanem a klímád működik fordított üzemben, nem kifelé mozgatja a hőt, hanem befelé.
Szerk: persze ez csak olyan autóknál igaz, ami a motor maradékhője mellett képes a klímával is fűteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerk: persze ez csak olyan autóknál igaz, ami a motor maradékhője mellett képes a klímával is fűteni.
Na és ezt hol lehet kideríteni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te írtad fentebb, hogy
"A klímanélküli fűtésbekapcsolás és a klímával történő fűtésbekapcsolás között radikálisan érezhető különbség van."
Pontosan innen lehet tudni. Ha hideg motornál, bekapcsolt klíma mellett azonnal fűt az autód, akkor biztosan használja a klímát is fűtésre, legalábbis addig biztosan amíg be nem melegszik a motor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez még nem igazolja, hogy nem egy szimpla fűtőszálat alkalmaznak a klímás üzemmódban a motorhő helyett. Ha a klíma kompresszora minusz fokokban elkezd befelé meleget, kifele hideget nyomni, akkor hamar lejegesedik a hőcserélő. Azaz előáll ugyanaz a helyzet, mint amikor klímával akarod minuszokban fűteni a lakást: minuszokban a kültéri eljegesedik ,és utána arra megy az áram hogy leolvassza a kültérit, megint tudjon effektíven befelé fűteni, aztán emiatt a kültéri megint lejegesedik, megint azt kell felolvasztani a hasznos munkavégzés helyett, és így tovább ciklikusan.
A kocsi klímája is ilyen ciklusokban működik-nemműködik fűtéskor? Mert ha igen, akkor a klíma kompresszorán keresztül fűt. Ha meg nem így viselkedik, akkor inkább fűtőszálat alkalmaznak, szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk egy normalis futoszal, aminek mar erezned a hatasat, legalabb 1000W-os, ez 12V-os rendszer eseten olyan 100A nagysagrend. Ketlem, hogy barmilyen gyarto ilyet beszerelne, talan a generator arama sincs ekkora egy kisebb autoban. Masreszt a klimaval csak addig fut, amig nem meleg a motor, plusz ha le is fagy, akkoris a motor kozeleben hamar kiolvad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A seggfűtés fűtőszála az ülésben vajon hány watt lehet (biztosíték áramerőségből meg lehetne tippelni)? De kétlem h. az is 1000W nagyságrend lenne. Mégis elég hamar érződik a kellemes langyos-meleg alulról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak 45W. De az inkább csak "megtartja" a farhőt, teát nem tudnál rajta melegíteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez nem olyan általános, hogy minden klímás autó tudja ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, írtam szerkben, először kifelejtettem. :) Mondjuk azok az autók is használják a klímát télen, amik nem fűtenek vele, de azok csak párátlanításra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Télen a klímával való fűtés" - eléggé sok autóval volt már dolgom, de ilyet még nem láttam. A klímakompresszor hűt, nem fűt. Meleg levegőt húz át a szellőztetőmotor egy hideg hőcserélőn, így lesz bent hideg levegő.
A fűtést a meleg hűtőfolyadék utastéri hőcserélőjén keringetett víz biztosítja.
Télen általában akkor kapcsolgat ki-be a klímakompresszor, mikor szélvédőre van állítva a szellőztetés. Ennek az a lényege, hogy a klíma száraz levegőt nyom be, így hamarabb lefújja a párát a szélvédőről.
Ezt nem minden autó csinálja, típusfüggő.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni