Autós klíma használata

Fórumok

Minden hónapban meg kell járatni a kocsi klímáját, mert ...

Télen a klímával való fűtés is megmozgatja a klíma kompresszorját ugyanúgy, mint a nyáron bekapcsolt hűtés? Vagy az csak 1 szimpla fűtőszálat kapcsol be? Télen macerás lenne pont a hűtéssel járatni a klímát.

Hozzászólások

+5-7 C° alatt jellemzően be sem kapcsol a kocsi klímája fagyveszély miatt.

Fűtőszál?!

Hűtőrendszer hőjét használja. Klíma meg a száraz levegővel a párátlanításban segít. Te pedig a klímának segítesz azzal, hogy nem hagyod kiszáradni a tömítéseket (azzal, hogy megforgatod benne az olajat).

Hűtőrendszer hőjét használja

A klímanélküli fűtésbekapcsolás és a klímával történő fűtésbekapcsolás között radikálisan érezhető különbség van. Hideg motor mellett a klímanélküli fűtés sem működik még sok-sok percig. Míg a bekapcsolt klímával kb. fél perc után már jön a meleg, holott a motor még mindig hideg. Szóval a klima fűtése nem ugyanazt a meleglevegőforrást használja, mint a klímanélküli módban. Szóval mire is gondoltál pontosan?

Hát, az igaz, hogy nem voltak 50 lóerős autoim, igy ez teljesitmény visszafogás probléma nem érintett soha.

Viszont kompresszort soha nem kellett sűröbben felujittatnom mint olyannál aki nem használta, sőt, ott a hűtőközegben van a kenő olaj is, ami a gumi cuccokat is keni, hogy ne száradjanak ki, repedezzenek meg.

Szerkesztve: 2020. 06. 12., p – 13:21

Természetesen a fűtés is "átmozgatja" a kompresszorodat, ugyanis fűtés módban nem egy fűtőszál kapcsol be, hanem a klímád működik fordított üzemben, nem kifelé mozgatja a hőt, hanem befelé.
Szerk: persze ez csak olyan autóknál igaz, ami a motor maradékhője mellett képes a klímával is fűteni.

Te írtad fentebb, hogy
"A klímanélküli fűtésbekapcsolás és a klímával történő fűtésbekapcsolás között radikálisan érezhető különbség van."
 

Pontosan innen lehet tudni. Ha hideg motornál, bekapcsolt klíma mellett azonnal fűt az autód, akkor biztosan használja a klímát is fűtésre, legalábbis addig biztosan amíg be nem melegszik a motor.

De ez még nem igazolja, hogy nem egy szimpla fűtőszálat alkalmaznak a klímás üzemmódban a motorhő helyett. Ha a klíma kompresszora minusz fokokban elkezd befelé meleget, kifele hideget nyomni, akkor hamar lejegesedik a hőcserélő. Azaz előáll ugyanaz a helyzet, mint amikor klímával akarod minuszokban fűteni a lakást: minuszokban a kültéri eljegesedik ,és utána arra megy az áram hogy leolvassza a kültérit, megint tudjon effektíven befelé fűteni, aztán emiatt a kültéri megint lejegesedik, megint azt kell felolvasztani a hasznos munkavégzés helyett, és így tovább ciklikusan.

A kocsi klímája is ilyen ciklusokban működik-nemműködik fűtéskor? Mert ha igen, akkor a klíma kompresszorán keresztül fűt. Ha meg nem így viselkedik, akkor inkább fűtőszálat alkalmaznak, szerintem.

Mondjuk egy normalis futoszal, aminek mar erezned a hatasat, legalabb 1000W-os, ez 12V-os rendszer eseten olyan 100A nagysagrend. Ketlem, hogy barmilyen gyarto ilyet beszerelne, talan a generator arama sincs ekkora egy kisebb autoban. Masreszt a klimaval csak addig fut, amig nem meleg a motor, plusz ha le is fagy, akkoris a motor kozeleben hamar kiolvad.

Szerkesztve: 2020. 06. 18., cs – 20:06

"Télen a klímával való fűtés" - eléggé sok autóval volt már dolgom, de ilyet még nem láttam. A klímakompresszor hűt, nem fűt. Meleg levegőt húz át a szellőztetőmotor egy hideg hőcserélőn, így lesz bent hideg levegő.

A fűtést a meleg hűtőfolyadék utastéri hőcserélőjén keringetett víz biztosítja.

Télen általában akkor kapcsolgat ki-be a klímakompresszor, mikor szélvédőre van állítva a szellőztetés. Ennek az a lényege, hogy a klíma száraz levegőt nyom be, így hamarabb lefújja a párát a szélvédőről.

Ezt nem minden autó csinálja, típusfüggő.

"Everything fails, all the time."