munkaerőpiaci helyzet és kilátások

 ( mogorva | 2019. július 10., szerda - 13:43 )

Indító: https://hup.hu/node/164986?comments_per_page=9999#comment-2365926

Ez annyira igaz, hogy lopnám is. :)

Egyébként mi várható az ops-t tekintve?

(1) 5-10 éven belül kijön egy raklapnyi új szakember az iskolákból és ha rutint szereznek, túlkínálat lesz
(2) még kevesebb munkavállaló lesz (kihal, elköltözik, szakmát vált)
(3) az egész ops szakma átalakul annyira, hogy "devops-szerű" (erősen automatizált, standardizált, központi managelt) tevékenységgel 2-3 ember kiváltja 6-8 ember munkáját
(4) egyéb

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Bevallom, én még nem láttam élőben devops-t, de szívesen megnéznék élőben egyszer egy ilyen rocksztárt.

--
trey @ gépház

:D :D :D

Én üzemeltetek és fejlesztek is. Akkor az vagyok? Persze mindezt csak KKV szinten. nagyvállalati szinten nekem az elképzelése sem megy, hogy mit is kell tudnia egy ilyen embernek.

Mindenes vagy tűzoltó. :)

Katasztrófavédelem kérem.

Így is felfogható. Az elmúlt 20 évben jól működött ez. Ha majd nem fog, akkor outsourcing.

Itt is működött, amíg nem erőltették le az "agyonintegrált/tákolt" központi rendszert ahol játszhatsz szabadidődben hibajegy focit. :) A legszörnyűbb, hogy az L1 az kábé a kézikönyvből kimásolós tipus vagy olyan sablonválasz jön napok múlva aminek köze nincs a problémához és így legalább két hét amíg valaki olyanhoz kerül a jegy aki egyáltalán felfogja a problémát. :D

Ezért tettem idézőjelbe.
A devops az _én_ definícióm szerint az az üzemeltető akinek nem derogál fejleszteni is (nem user alkalmazást, hanem saját magának).
Folyamatokat, toolokat, stb.

Remélem az, hogy átlagban nem két hétig tart válaszolni egy ("copy paste" nemmegoldással záruló :)) hibajegyre .

Minek OPS? Redmond megoldja.