Balra a nap nyugszik, jobbra reklám kél

 ( hajbazer | 2019. április 16., kedd - 14:46 )

Több fősodratú internetes újság tech rovatában és helyi blogokban is megjelent már a hír, miszerint a Pepsi egy orosz űrstartuppal szeretne reklámfelületet csinálni az éjszakai égboltból.

Index írta:
Az orosz StartRocket céggel közös együttműködésben szeretne a PepsiCo óriási reklámfelületet csinálni az égboltból. Az egész lényege az lenne, hogy az égbolton egyfajta mesterséges konstellációként jelennének meg hirdetések, ehhez az orosz cég hasonló 10 centis élszélességű kocka alakú műholdakat használna, mint amilyen a Masat-1.

A StarRocket emberei már korábban is nyilatkoztak arról a tervükről, melyekben kocka alakú, és kis méretű, azaz pikoműholdakat használnának arra, hogy az nap sugarait vitorlák segítségével úgy irányítsák, hogy akár üzeneteket is meg lehessen jeleníteni az esti égbolton. A projekt vezetője, Vlad Sitnikov korábban azt nyilatkozta, hogy a márkák jelentős szerephez jutnak a társadalomban, ahol "a gazdaság a társadalom keringése, míg a szórakoztatás és reklámipar a szíve". A reklámokat nagyjából úgy kell elképzelni, ahogyan azt a cég az alábbi videójában lemodellezte.

Videó: https://www.youtube.com/watch?v=0V8_9ZBo5ME
Cikk: https://index.hu/techtud/2019/04/15/az_egbolton_akar_reklamozni_a_pepsi/

Igen, jól olvastátok. Nem elég, hogy minden okostelefon-alkalmazásban, internetes videóban, kereskedelmi televízióban, weboldalon találkozunk már kényszerűen a korporatokrata idealizmusokkal, szélsőséges, hangulatorientált pszichológiai manipulációkkal. Nem elég, hogy minden városi közúton körülvesznek minket a reklámplakátok. Nem elég, hogy az emberből sikerült már márkahű fogyasztót nevelni multimilliárd dolláros erőforrásokat felemésztő, globális kereskedelmi marketingpropagandákkal. Nem elég, hogy így is tele vagyunk már fényszennyezéssel, pláne a LED lámpák egyre inkább közvilágításként való használata óta. Már az égboltot, mint felületet is kisajátítani igyekszenek az emberi túlfogyasztásra és annak folyamatos erőltetésére berendezkedett nagyvállalatok és marketingkonszernek, hogy továbbra is egészségkárosító gyorsételek, cukros (vagy aszpartámos) üdítők és egyéb, a kiegyensúlyozott, boldog földi léthez feltétlenül™ szükséges™ termékek megvásárlására hívják fel a figyelmet.

Index írta:
A különös együttműködést a Pepsi is megerősítette, orosz vállalatuk szóvivője azt nyilatkozta, hogy hisznek a StartRocket potenciáljában, és a szó szerint orbitális hirdetőtáblákat a kommunikációs piac új forradalmának nevezte, és kijelentette, hogy a márka minden olyan új kezdeményezést támogat, ami nem szokványos.

Akinek nem tetszik, ne nézzen oda! - Biztos vagyok benne, hogy ez a válasz nem csak ebben a topicban, de később multiék (PepsiCo, StartRocket) részéről is el fog hangzani. Sőt tízmilliók fogják ünnepelni az első felkelő reklámot. Kifekszenek a fűbe egy szép nyári estén, de már nem csillagokat nézni. Csoportos fényképezgetésbe kezdenek, megörökítve az első felkelő reklámot az elavulásra tervezett és legyártott okostelefonjaikkal, feltöltve az őket reklámfelületként értékesítő Facebookra, Instagramra. Majd mindezen nagyokat örömködve, hogy már kedvenc márkájuk is ott van az égbolton, nem csak a milliónyi semmitmondó™, ürességet™ szimbolizáló csillagok, amik elavultak™, hiszen úgyis elérhetetlen távolságban vannak és többségüknek évmilliókkal le van maradva™ a Földről látható állásuk.

Nem mellesleg, a StartRocket weboldala sem piskóta. Meglátogatásakor egyből a csillagos égre villantott kokakóla logót (LocaCola) imitáló felirat látható az éjszakai égbolt csillagjai között. Mellette balra egy idézet.

Idézet:
Andy Warhol said: "The most beautiful thing in Tokyo is McDonald's. The most beautiful thing in Stockholm is McDonald's. The most beautiful thing in Florence is McDonald's. Peking and Moscow don't have anything beautiful yet."

Magyarul, az ég attól lesz szép, hogy telereklámozzuk.

Köszöntjük Önöket a 21. században!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

És? Amúgy ezzel mi a fene a bajod? Az űr, a bolygók, az űrben található valamik, illetve semmik nem képezhetik valaminek, vagy valakinek a tulajdonát.

Ügyes csibészek azon fognak fáradozni, hogy levadásszák a miniműholdakat.

Az a bajom vele, hogy nem elég, hogy plusz egy fronton is hülyíteni készülnek a népet, még az éjszakai égbolt érintetlenségét is tönkreteszik és beszennyezik reklámokkal.

A lelövöldözésben pedig nem hiszek. Egyből űrterroristának kiáltanák ki az ezzel próbálkozókat és kereszteshadjáratot indítanának ellenük, a reklámprofit védelmében.

Szerintem meg tok jo otlet, hogy vegre nem a telihold, hanem pl. egy teli korso sor fog bevilagitani az ablakon.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

ez mondjuk nem így van... vagy ha jelenleg így is van, amint elérhetővé válik a területfoglalás, akkor élni fognak vele. Még a Földön is vannak olyan területek, ami elvileg semleges, mégis mindenféle trükközésel próbálnak a határos országok kiharapni belőlük, hogy a természeti erőforrásokat kitermelhessék.
https://piacesprofit.hu/klimablog/hadaszati-es-olajipari-versenges-folyik-az-eszaki-sarkon/
https://pulispace.444.hu/2015/11/23/torvenyesen-lehet-az-urben-banyaszni

Szerintem egy nagy marketing-hack az egész, meg sem valósítható.
Jó stratégia, felháborodik mindenki, egy fillért nem kellett költeni a Pepsi reklámra.
Esetleg drónokkal, vagy meteorológiai ballonokkal talán lehetne ilyet, de műholdakkal?
Már az ISS-t se olyan könnyű megtalálni távcsővel az égen, pedig az elég nagy darab. Igaz 400 km magasan kering.
Alacsonyabb pályáról viszont hamar lepotyognának az atmoszférába, meg hogy akár 200 kilométer magasban látható legyen bármi, irdatlan sok műhold kéne hozzá.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=41&v=m1F84jr-zl8

Egy hosszabb videó az elképzelésükről. Ezen többé kevésbé látszik, hogy hogyan is oldanák meg.

Hajblazer, neked orvos kéne az agybajodhoz.
Önként tolod az általad utált "korporatokrata" Pepsi vírusmarketingjének szekerét.

Igyál inkább.

Kérem tegye fel a kezét, aki az elmúlt 1 évben azzal a céllal ment ki a szabadba, hogy a csillagokat nézze (csillagászok nem játszanak).
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Én kerestem a Magellán ködöt.
Most kapcsolok, hogy ez valami burkolt reklám. Nem beszélve a Vénuszról napolajról, vagy a Mars csokiról.. Atyaég!

Én igen!
És engem is meglep, de szerintem ezesetben hajbinak igaza van.

Amikor láthatnál szabad szemmel egy szép együttállást, vagy csak egy csillagképpet akarsz megmutatni a gyerekednek,
de nem láthatod, mert egy k*va prosztatagyógyszer-reklám beúszik.
Dühítő lenne.

Mindazonáltal én is arra tippelek, hogy ez inkább csak egy marketing hack...

---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

+1

El kellett érte utaznom a Zselicbe, de megérte

Hát ez Budapesten és egyéb városokban nem játszik a légszennyezettség és a város fénye miatt. De ettől még nem kéne felírni az égre a reklámot :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

_o/

Nyáron jó/romantikus móka az éjszakai eget nézni.

Csillagászok pont nem a szabadba járnak csillagokat nézni :)

En pl igen, es fotozni is probalom.

*raises hand*

kösz, elég sokat járok a természetben azért hogy a természetet lássam. ettől az űrmolinó dologtól okádhatnékom van.


"all submitted complaints will be forwarded to /dev/null for further investigation"
"ez ilyen hippi kommunás felfogás, ahogy Stallman sámán módjára dobol a nagy hasán, hogy GNU, free software, free as free beer."

én. falun nincs fényszennyezés, látszanak a konstellációk. oktató jellegű bámulni a távoli csillagok fényeit, és belegondolni abba, hogy mire ideértek, ott már lehet, hogy meg is semmisültek egy elegáns nova formájában.

kiflicsücsök extrapoláció.

----
earth is the lunatic asylum of the milky way

Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetjük, hogy csúfosan megbukott a "nem számít az égi reklám fényszennyezése, mert már úgyse nézi senki a csillagokat" kezdeti gondolatmeneted, melynek okán feltetted a fenti kérdésed.

Én az egész családdal elutaztam ezért a Zselici-csillagparkba! Óriási élmény volt! De vigyázz, mert alig van ott térerő, ha van egyáltalán!!!

Kérem tegye fel a kezét, aki az elmúlt 1 évben azzal a céllal ment ki a szabadba, hogy a csillagokat nézze (csillagászok nem játszanak).

Ez velem megtörtént, de attól függetlenül ez a reklám engem hidegen hagy.

Amúgy nem is gondolom, hogy ebből hosszútávon sikeres üzlet lenne, drága a műhold, drága javítani, kültséges így nagy felületen hírdetni, és az otthon ülő emberek az újdonság varázsa után úgysem bámulják éjjel az eget. Olcsóbban több embert elérsz a járda elé felfestett reklámmal vagy 100 oriásplakáttal.

Azt viszont nem értem, hogy a "semmitmondó, ürességet, feltétlenül, szükséges, elavultak" miért van ™-el jelölve, amikor ezek pont nem bejegyzet védjegyek. Ellenben a StartRocket™ és a Pepsi™ pedig nincs jelölve, miközben azok meg pont azok.
Így csak nehéz olvasni.

Új lehetsz errefelé...


Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Azért, mert ezeket a szavakat az általa megalkotott jelentésben Hi-Base-R kolléga alkalmazta először. Vagy csak egyszerűen így tudományosabb, hivatalosabb, vagy mifene.

" Hi-Base-R"
Ezen felröhögtem :D
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

A ™ jelölés egyfajta szarkazmus a részemről. Azok a marketinghadjáratokban puffogtatott, hangzatos közhelyek és általuk felkínált abszolút konklúziók kapják meg, melyeket a reklám magját képező érzelmi-logikai manipuláció a célközönség tudatába plántál.

Reklámszöveg: "Ha igazán élni akarsz, Coca Colát iszol."
Szarkazmus: A Coca Cola feltétlenül™ szükséges™ az igazi™ élethez.

Abban az esetben is előszeretettel alkalmazom, amikor valaki azt bizonygatja, hogy azért van "feltétlenül" szükség konzumer okostelefonokra, azok kidobására és újbóli megvételére, valamint 3G vagy 4G hálózatra, mert őneki kényelmetlen™ két azonos méretű kütyüt magával vinnie, mondjuk egy butatelefont és egy GPS-t együtt.

A semmitmondó, ürességet szimbolizáló kifejezéseket azért jelöltem, mert a StartRocket és a Pepsi korporatokrata propagandája ezt sugallja a reklámok nélküli csillagos égről. Erre a kiemelt idézet is jó példa.

A feltétlenül szükséges megjelölésével a cukros, aszpartámos üdítőitalokkal a társadalmat folyamatosan mérgező, már évtizedek óta bejáratott (és a piacok kisajátításával oligopol helyzetbe került) nagy márkák reklámhadjáratainak értelmetlenségére akartam felhívni a figyelmet, melynek az éjszakai égbolton való hirdetgetés is része lehet a jövőben. Ezek a reklámok elsősorban nem azért értelmetlenek, mert a hirdetetett termékekkel generációkat tettek cukorbeteggé. Elsősorban azért értelmetlenek, mert ismert oligarchák ismert márkáiról van szó, amit az 5 éves gyerek is előbb tud, mint csókolommal köszönni. Vagy, hogy éttermekben előbb kapsz Coca Cola terméket, mint csapvizet. A piac régóta telített már velük. Mégis kell az extra manipuláció. Mégis kell az pár százaléknyi extraprofit.

Az elavultak azért kapott, mert napjaink közgondolkodásának fejlődésmániával fertőzött állapotát kihasználva, nagyon szeretnek a nagy márkák a fejlődés, előrelépés, felemelkedés, sikeressé válás stb. termékekhez való képzettársításával hirdetni. Ehhez hozzáadódik még a technológiai termékek tervezett elavulása, illetve a pszichológiai nyomás, amit "haladjunk a korral" és az "aki lemarad, az kimarad" szélsőségesen idealista dogmák hívnak életre.

A konzumidiotizmus mára már a mainstream kultúra szerves részévé vált, kár ezen a témán tovább lovagolni.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Így alapvetően értem, hogy mit szeretne szimbolizálni, de erre szerintem továbbra is jobb egy vastag betűs kiemelés. Ezek a TM jelölések eléggé megakasztják az olvasást, és nem is igazán azt éreztem belőle, mint amit leírtál. Persze lehet ez csak nekem tűnt így, elmagyarázva legalább értem a szimbolikáját.

Nálam a ™ pont azt jelenti, hogy azt a kifejezést valaki levédette, az ő joga a felhasználása. Tulajdonképpen ezzel próbál egy cég birtokolni egy szót, kifejezést. Azzal, hogy a szövegben azt olvastam, hogy semmitmondó™ vagy szükséges™, számomra olyannak tűnt, mint ha ezeknek a fogalmaknak Te lennél a kizárólagos felhasználója, egyáltalán nem a cég vagy a marketingje jutott róla eszembe.

Alapvetően a túlzottan sok, zavaró reklámot én sem szeretem. Meg ha már reklám, én jobban szeretem azt, ami valami jó cél elérése mellett jelenik meg, mint azt, ami csak feltűnősködik. Sokkal jobban odafigyelek azokra a reklámokra, amik valami értelmes vagy társadalmilag hasznos tevékenységgel kerülnek a figyelem középpontjába, mint azokkal, amik azzal, hogy nem tudod elkerülni őket.

Pl. számomra hasznos, vagy nem zavaró reklámok:

Amitől meg kikészülök, az a Fanta reklámjai. (úgy, hogy magával a fantával nincs is bajom, de a reklámjai szörnyűek)

Abban az esetben is előszeretettel alkalmazom, amikor valaki azt bizonygatja, hogy azért van "feltétlenül" szükség konzumer okostelefonokra, azok kidobására és újbóli megvételére, valamint 3G vagy 4G hálózatra, mert őneki kényelmetlen™ két azonos méretű kütyüt magával vinnie, mondjuk egy butatelefont és egy GPS-t együtt

Ebben azért én úgy érzem, hogy nagyon arra hajlasz, hogy amíg valamit működésre lehet bírni valahogy, addig tilos lecserélni. (nem ezen mondatod alapján kizárólag)

Szerintem az, hogy nincs szükség "feltétlenül" okostelefonra nem indok arra, hogy gond, ha valaki venni akar egyet. Feltétlenül nincs szükség diplomára sem, de attól még lehet jó, ha valaki szerente magának egyet. Nem érzem indoknak, hogy ha valami nem feltéltenül szükséges, akkor az már szükéségszerűen rossz lenne.

Ha szeretnél egy GPS-t, meg telefont is, akkor nem butaság egy tokba rakni, és megpsórolni egy másik készülék legyártását, szállítását, csomagolását. Aki elégedett a meglévő GPS-ével és buta telefonjával, annak nagy butaság ezt lecserélni. Annak meg, aki nem elégedett vele, annak logikus lépés mást nézni helyette.

Nekem nincs sem hagyományos különálló GPS készülékem (soha nem is volt), sem butatelefonom. Nincs is rá szükségem, nem telefonálok, soha nem is telefonáltam. (tavaly ~50 percet beszéltem kb telefonon). Nem szeretek telefonálni.

Azt sem gondolom, hogy akinek buta telefonja és GPS-e van, az azért cserélné le, mert két készüléket nehéz együtt vinni. Sőt, sokan ragaszkodnak a buta telefonjukhoz a mai napig is, mert az tud mindent, ami nekik kell, és megvannak a maguk előnyeik (jó akkuidő, kis méret).
A cserére inkább az lehet az indok, hogy a telefonba épített GPS online adatbázisból is dolgozik, gyakrabban frissül a térképe, talán még több adatot is tud. (nekem telefonon a Sygic GPS van, nyaraláskor az út mentén a benzinkutakhoz a benzin árát is írta egész olaszországban, és a hatalmas forgalmi dugókat is elkerütük vele)
A mobiltelefonom alapvetően internetezésre (szórakozás és munka) használom, ezért néhány évente le szoktam cserélni, hogy tudja azt, amit elvárok tőle. Emiatt örülök a 4G hálózatnak, mert jóval gyorsabban tudom letölteni, amire szükségem van, gyorsabban megy el a nagy melléklet, vagy google drivera fel a nagy fájl. Nem cserélem le addig, amíg tudja mindazt, amire használnám.
Ettől persze még nincs "feltétlenül" szükségem egy új okostelefonra 2 évente, de azt alátámasztja, hogy a régihez sem kell "feltétlenül" ragaszkodnom

(Tudom, hogy valaki lecseréli félévente a legújabb készülékre, ha kell, ha nem. Sokszor ki sem használja az új telefon képességeit, csak azért veszi meg, mert új. Ennek én sem látom értelmét. Maximum annyit, hogy finanszírozza helyettem is azt a 2 év fejlesztést, amikor én egy forintot sem költök telefonra.)

hajbazer, meg kellene már nősülnöd, nem?

--
GPLv3-as hozzászólás.

házasság = bloat

Made my day :-). Barmi mast mondtal volna nem lenne hiteles..

;)

Vendor lock-in? :)

Olyasmi. Embereknél skatulyázásnak hívják.

Ez a reklámos kérdés egy dolog. Van ám ennek egy másik aspektusa is: a logók. Ha valóban megvalósul, akkor minden fénykép, felvétel kapcsán, amelyen látszik a reklámozott logó, ott jogi követeléssel élhet a logó tulajdonosa.

Youtube-on most is vannak példák arra, hogy az autószerelő youtubberrel leszedetnek videókat, megtiltják nekik, hogy a falon ott legyenek autómárkák emblémái. De bizonyos esetekben akár egy autó mutatása miatt is jogi lépést tesznek. A jogvédelmi trollkodás és visszaélés teljesen elfogadott lett.
Példa
https://www.youtube.com/watch?v=i-ROZ1Hb8Ic

Hát azért ez nem egészen így van. Más az, hogy az autószerelő youtuber falán milyen emblémák lógnak, és más az, hogy ha fotózol az utcán, és ott egy Coca Cola plakát. Előbbinél te helyezted el a logót, ezért a te felelősségi köröd, utóbbi esetben nem. Szóval nem, nem élhet jogi követeléssel a Loca Cola, ha lefotózod az égboltot, és ott a logója.

Szomorú.

Azért érdemes a follow up-ot is elolvasni..
"Essentially, I spoke with a lawyer and they informed me that when a license for a song is sold typically it comes with a warranty that covers any potential damages from situations such as this"
...
"The Artist, after not responding to me for a while, informed me that he only had the ability to license out his master. Whilst Sony ATV had publishing power over the track. Which means that they can indeed claim ad revenue. So the license I was sold was basically useless to me."
...
"But sadly in this situation, it looks like I am in the wrong. So the claims on the Do It For Love version are fair and I can't win those."

Ha ilyesmi sztorit akarsz akkor, itt egy jobb példa (ahol viszont a csatorna nyert):
https://www.youtube.com/watch?v=qN-yLTDkAS4
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Anno a 90-es években volt egy vicc, miszerint az amerikai katona ment jelenteni a tábornoknál, hogy az oroszok vörösre akarják festeni a holdat, majd jött kéthetente, hogy az oroszok félig, majd teljesen vörösre festették a holdat. Az utolsó jelentésnél a tábornok kiadta a parancsot, hogy írják fel rá: "Always Coca-Cola".

Minden viccnek fele igaz.
---
Hey! Where'd my terminal go?
DropBox tárhely itt!

Hamarosan pedig már nem csak a fele, ha ezt az őrültséget megcsinálják.

Ez egy rohadt szemét dolog, ha igaz és minden lehetséges eszközzel tiltani kéne.

> Sol omnibus lucet.

Volt már a téma itt a HUP-on:
https://hup.hu/node/163898

---
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Tényleg?

hajbazer írta:
Több fősodratú internetes újság tech rovatában és helyi blogokban is megjelent már a hír, miszerint a Pepsi egy orosz űrstartuppal szeretne reklámfelületet csinálni az éjszakai égboltból.

Bocsánat, úgy tűnik a fölött elsiklottam. Viszont ha te is tudod, hogy volt a téma, akkor miért nem oda szóltál hozzá?

Ahogy látom most megint csak azt sikerül így elérni, hogy aki direkt a posztjaidhoz és ellened akar hozzászólni az könnyebben talál rá erre a posztra és kifejezetten te leszel a célpont és nem maga a téma.

Illetve tegyük hozzá, hogy most emiatt a poszt miatt most ugyanaz az információ két helyen is megtalálható, feleslegesen, így több tárhelyre van szükség és ezzel nem segíted az ember ökológiai lábnyomának csökkentését, mert így hamarabb lesz szükség új merevlemezre, stb..

---
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Idézet:
Viszont ha te is tudod, hogy volt a téma, akkor miért nem oda szóltál hozzá?

Hozzászóltam. [1] [2] [3] Gondolom efölött is elsiklottál.

Idézet:
aki direkt a posztjaidhoz és ellened akar hozzászólni az könnyebben talál rá erre a posztra és kifejezetten te leszel a célpont és nem maga a téma

A topicom két okból lett létrehozva külön. Egyrészt, szerettem volna egy kifejezetten vitandító topicot, ami konkrétan erről szól, bővebben kifejtve a témát. Másrészt, blog != fórum, nem szerettem volna, ha fastlemon kolléga blogját özönlik el azon provokatív elemek, akik könnyebben találnak rá erre a posztra és kifejezetten én leszek a célpont és nem maga a téma. Ráadásként még volt bennem egy olyan motiváció is, hogy felhívjam a figyelmet az egyre több csatornán arcunkba tolt reklámokra és ezek szükségességének és etikusságának megkérdőjelezésére, ha multiéknak már az éjszakai égbolt sem szent.

A tárhelyes dolgon jót röhögtem. :P

A hozzászólásaid még nem voltak akkor amikor olvastam a blogot, de azért az is érdekes, hogy 15-én lett kirakva a blog. Te 16-án raktad ki ezt a témát 14:46-kor, míg az első hozzászólásod eredeti blogban 15:56-kor volt. Így egy kicsit érdekesen hat az egész, de ezzel lehet csak én vagyok így.

Nem tudom téged milyen motivációk mozgatnak, de ahogy az eddigieket láttam, én személy szerint a helyedben már nem mennék olyanra, hogy direkt vitaindító legyek.

Az hogy ne fastlemon kolléga blogja legyen ezzel tele, egy kicsit felesleges körfutás szerintem. Feldobott egy témát, ami mint látszódik generálja az érdeklődést (most hagyjuk figyelmen kívül az ellened irányuló dolgokat), viszont így nem az ő blogja kapja a figyelmet, hanem a te témád. Általában egy ember szereti azt, hogy ha feldob egy témát, akkor kap rá visszajelzést, legyen akár pozitív, negatív vagy semleges. Nem tudom fastlemon hogy áll az ilyen dolgokhoz, de a lényeg akkor is, hogy a figyelmet elvetted tőle. (Remélem érthető, mert már én sem tudom hogy fogalmazzam meg a dolgokat.)

A tárhelyes részt már én is poénnak írtam, csak nem raktam mosolygós fejet :D

Azért egy őszinte kérdésem lenne hozzád:

Az előzményekkel sokan tisztában vagyunk, ahogy te is mert benne vagy, viszont mit vársz ettől az egésztől? Miért éri meg neked vitákat indítani? Már többen is írtuk neked, hogy lehet mostanság már egyre többen kötnek beléd itt lényegében indok nélkül, de mindennek már megvolt az előzménye, amiből te is kivetted a részed, főleg mikor olyan hozzászólásokra válaszoltál, amik nem fogadták el a gondolatodat. Miért kell mindenre reagálni? Miért kell szítani az indulatokat? Ha nem jó irányba megy a társalgás, akkor miért nem lehet elsiklani afölött és rájuk hagyni?...

Csak annyit kérdeznék: Miért?

---
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Idézet:
Így egy kicsit érdekesen hat az egész, de ezzel lehet csak én vagyok így.

Igen, ezzel csak te vagy így. Meg az a maroknyi fősodratú, aki minden témába odatéved elitkedni és ellenem szítani. Érdekes, tőlük nem kérdezed meg, mik a motivációik és miért szítják ellenem az indulatokat.

Idézet:
Nem tudom téged milyen motivációk mozgatnak, de ahogy az eddigieket láttam, én személy szerint a helyedben már nem mennék olyanra, hogy direkt vitaindító legyek.

E topic kapcsán egyértelműen leírtam, hogy miért nyitottam. Azért, hogy a mai modern marketing tisztességtelensége, a felesleges termékek torkokon lenyomása szempontjából is megvitatható legyen az éjszakai égbolt reklámfelületté silányításának témája, és ehhez ne kelljen szétoffolni egy blogot.

Idézet:
Csak annyit kérdeznék: Miért?

Szintén nem témája ennek a topicnak. Kifejtettem korábban.

Most olvastam ezt a hozzászólást, és jót mosolyogtam. De hogy ne legyenek kérdőjelek, mondom is: örülök, hogy Hajbazer megragadta a témát, mert ha jól sejtem csak Veterán tehet ki olyan témát, ami főoldalon is megjelenik. Na most én se nem vagyok veterán, de ha én is ki tudom tenni valahogy, akkor sem tudom hogy. Ami biztos, hogy én nem gondolom azt hogy a figyelmet elvette onnan, mert itt főoldali megjelenéssel sokkalta jobb helyen van.

Továbbá hogy én válaszoljak, mert itt nem feltétlen Hajbazer akinek a kérdés irányul, és úgy gondolom én is megválaszolhatom:

Az előzményekkel sokan tisztában vagyunk, ahogy te is mert benne vagy, viszont mit vársz ettől az egésztől? Miért éri meg neked vitákat indítani? Már többen is írtuk neked, hogy lehet mostanság már egyre többen kötnek beléd itt lényegében indok nélkül, de mindennek már megvolt az előzménye, amiből te is kivetted a részed, főleg mikor olyan hozzászólásokra válaszoltál, amik nem fogadták el a gondolatodat. Miért kell mindenre reagálni? Miért kell szítani az indulatokat? Ha nem jó irányba megy a társalgás, akkor miért nem lehet elsiklani afölött és rájuk hagyni?...

Csak annyit kérdeznék: Miért?

Mert ez egy olyan téma, ami mellett nem szabad kritika nélkül elmenni. Vagy úgy gondolod, hogy semmit nem szabad kritizálni?

"Vagy úgy gondolod, hogy semmit nem szabad kritizálni?"

Szabad, de csak azt, ami Heilbaser szerint bloat.

-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Mindig olyan jó témákat vetsz fel, de sosem látok egyetlen értelmes érvet sem. Pl most: Mi lesz az éjszakai életmódot élő állatokkal, akik az égbolt alapján tájékozódnak? Madarak, rovarok, etc?

Az elmúlt évtizedek vadkapitalista ámokfutása közben érdekeltek bárkit is az (éjszakai, vagy nem éjszakai) állatok? Állatfajok ezreit pusztította már ki az emberiség a profit érdekében. Elég csak a pálmaolajra gondolni. Na, ott érdekeltek valakit az állatok? Nem. Csak az élelmiszerlobbi és a kozmetikai iparágak filléreskedése.

Az állatok sorsa csak akkor érdekel bárkit, amikor szélerőművek és sóolvadékos naperőművek telepítését kell megakadályozni, környezetvédelmi™ okokból.

Engem ez a egész nem érint. Nem megyek ki az nyílt utcára. :P

Majd lesz hozzá adblock szemüveg, lépjünk tovább.

Lehet, hogy pont az lesz az igazi termék, ez csak ahhoz kell, hogy megvegyük a szemüveget :-)