Reklámok az égen

Az orosz StartRocket céggel közös együttműködésben szeretne a PepsiCo óriási reklámfelületet csinálni az égboltból. Az egész lényege az lenne, hogy az égbolton egyfajta mesterséges konstellációként jelennének meg hirdetések, ehhez az orosz cég hasonló 10 centis élszélességű kocka alakú műholdakat használna, mint amilyen a Masat-1.

Forrás: https://index.hu/techtud/2019/04/15/az_egbolton_akar_reklamozni_a_pepsi/

Hozzászólások

Kimennék a szabadba, gondolnám felnézek az égre, megcsodálom a csillagokat, netán érdeklődnék a csillagászat iránt, erre bmeg nem egy reklám. Aztán jobbra nézek hátha arra csillagokat találok, és egyszer csak reklám. Eltelok 10év és már a csillagokat is keresni kell, mert nem tudom hol vannak, annyi a reklám.

Állítólag van ilyen black mirror rész is asszem ahol ki van dekorálva az ég céglogókkal. Hát nem csodálatos? :)

Állítólag van ilyen black mirror rész is

Eddig még csak az 1. évad első 2 részét bírtam megnézni (abból is a legelső rész a sertésba**ó elég ütős volt), hááát kell hozzá egy idegállapot. Este fél 10 körül mire odajut az ember h. lefekvéshez készülődik, nem biztos hogy ilyen szarságokat akar megnézni, nem az a tipikusan erre fogok elaludni téma.

Röviden: a kurva anyjukra tegyenek reklámot!

Lehet, hogy félreértelmezem a technikát - de a helyi légügyi hatóságoknak ez az ökörség nem csípi a szemét?

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Úgy értem pl. a polgári repülést nem zavarják ezek a mindenfelé áradó retek fények? Manapság ha egy felszálló gépet megvilágítanék elölről egy mobil halogénreflektorral talán még le is lőnének a reptéri fegyveres őrök. Lézerpálcával játszanék és véletlenül egy párszáz méteren szarakodó gép fülkéjére tévedne a nyaláb, én lennék a terrorista. Odafönt jó magasan okés lehet?

Talán nem értem a technikát. Ha ez van akkor sry!

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Hat, ha az iridum-felvillanasokbol meg a Mayak-proba(lkozas)bol indulunk ki akkor ezek annyira nem lesznek zavaroak... Azaz:
- vagy nagyon rovid ideig tarto felvillanas lesz csak, ami egy par km szeles savban vegigsopor parezer km hosszan foldon (ld. Iridium);
- vagy hosszabb de nagyon halvany konstellacio lesz (ld. barmilyen nagyobbacska muhold);
- vagy, ha kelloen pontos foldrajzi helyre kell becelozni, akkor egy par percig tarto, viszonylag fenyes (de igyis a teliholdnal mondjuk 100x halvanyabb), de csak par km nagysagu helyrol lathato valami (ilyen nincs, de technologialiag most megoldhato, state-of-the-art CubeSat helyzetstabilizalokkal + nyithato fenyvisszavero feluletekkel).

Es akkor meg csak egy fenypontrol beszeltunk :)

Jó, csak ha bármelyik megvalósul, akkor lehetséges például, hogy akkor kiraknak csoportosan ilyen műholdakat, és egymást követve akár mint egy ismételve egy ábrát folyamatosan fognak majd megjelenni egy bizonyos területen az ábrák. Szóval ez még mindig nem menti fel az ötletet, még mindig lehet ezt zavaróvá tenni. No meg 1 az nemsok, de ha ebből sok van mert ez is az is csinál ilyet akkor azért már nem biztos hogy olyan elhanyagolható lesz. Kezdetben a reklámok is csak itt ott bukkantak fel, most meg kerüld el őket, ha tudod... (utca, újság, internet, tv, plakátok, szórólapok, rádió, autók stb.)

Egy kockamuholdnal a helyzetstabilizalas meg ugyahogy megoldhato, viszont a palyamodositas mar kevesse. Maximum aerodynamic drag-gel tudnank valamennyit szabalyozni, de az is inkabb csak egy szabadsagi fokot ad. Plusz meg desszertnek ott van az hogy a perspektiva miatt egy (relative) szuk iranybol nezve latszana csak az az abra, amit ki akarnanak rajzoltatni.

De ja, jogos, az ilyeneket nyilvan elbol tiltani kellene es valamifele szennyezesnek minositeni. Ezeket csak azert mondom mert (szerintem) technikailag nem annyira trivialis ez. Aztan remeljuk hogy masoknak sem az...

Hasonlót már régen kitaláltam, csak nem szabadalmaztattam. A felhőkre lehetne simán vetíteni reklámot, vagy akár a holdra is. :)

Volt az a klasszikus vicc a hideghaboru idejen, amikor az oroszok befestik vorosre a Holdat. Arra emlekeztet.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Pár év múlva: egy másik orosz cég Kickstarteres kampányban gyűjtött pénzt, hogy egy An-225-re felszereljen egy baromi nagy lézert, amivel egyesével szétporlasztja a reklám-műholdakat.

Tehat mit is koszonhetunk a Pepsi-nek?
1. John Scully-t, aki az Apple vezeteset atveve egy bo evtizedre visszavetette az informatika fejlodeset
2. Egeszsegtelen cukros vizet
3. Reklamokat az egben
4. Rakas szerzodeses akadalyat annak, hogy mas uditoket igyunk kedvenc kocsmankban

Bojkottálni kell az ezzel hírdető cégeket. Nem igaz, hogy ha egy-egy random jogvédő twitter hisztijei miatt képesek visszavonulót fújni, akkor itt ne lehetne elérni ugyan ezt.

Hát persze.

Elmondom, hogyan működik a bojkott a mai globalizált, oligarchákkal túltelített piacon.

Elhatározom, hogy bojkottálom a pálmaolajat, mert nem szeretném, hogy a világ trópusi erdeit azért irtsák ki, mert az élelmiszeripar termékekre levetítve pár forintos nagyságrendeket spúrkodik a beszerzett alapanyagokon. Aztán lemegyek a boltba, kekszért. Látom ám, a legolcsóbb, kutyaközönséges háztartási kekszben is ott a pálmaolaj, habár régen a napraforgóolaj is teljesen jó volt bele. Keresek egy drágábbat. Abban is van már pálmaolaj. Keresek egy, a drágábbal azonos árú, de más gyártótól származót. Abban is ott van. A negyedikben és az ötödikben is. Megkérdezem az eladót, hogy "nem fontos az üzletnek a környezettudatosság?" mire jön a válasz "uram, az van, amit a polcon lát". Végül tehát nem veszek kekszet (sem bármilyen snacket, rágcsálnivalót, reggelizőpelyhet, amibe már mind-mind belerakták).

+1
A mindenfelere allergiasok is ezt csinaljak, ahelyett, hogy hisztiznenek, hogy csinaljanak nekik mindenfele-mentes kekszet. Plusz hajbi meg a kapitalistakat sem gazdagitana, plusz elony.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Amíg bele nem teszik a napraforgóolajba is a pálmaolajat. Azon a ponton vége mindennek :-)

Ha már magának sütném, akkor állati zsírt, kókuszolajat, vagy vajat tennék bele. Esetleg napraforgót. Margarint soha.

Egyébként lehet kapni mindenféle kombinációban mindentől mentes dolgokat kapni, csak 2-3x az áruk a kommerszhez képest. Mi sokmindentől mentesen kajálunk, és sok ilyesmit veszünk, és sokmindent magunknak csinálunk emiatt.

Olyat nem, aki erre összpontosít, viszont vannak listák a weben a témában. Az általában eladható, ha valami pálmaolaj-mentes, ezért sokan (pl. mogyoróvaj gyártók) ki szokták emelni már a csomagoláson is. Én pedig azt veszem meg. Az Amazon és az eBay itt Angliában forgalmaz pár jó cuccot, onnan is szoktam rendelni, van, aminél kiírja a Tesco a weben, hogy pálmaolaj-mentes, meg amit ismerek, azt a Waitrose-ban is leveszem a polcról.

Onnantól kezdve köpök a nagyságrendjeidre, hogy amit meg lehet csinálni Magyarországon is megtermelhető napraforgóolajjal, azt inkább pálmaolajjal csinálják meg, felbecsülhetetlen környezetpusztítás árán. Mindezt azért, mert élelmiszergyártó-multiéknak pár forinttal olcsóbb az alapanyag beszerzése, mert az indonéz rabszolga ingyen kiirtja a hazájában az erdőt és olcsóbban kitermeli a pálmaolajat egy olyan országban, ahol a törvények nem védenek semmilyen természeti értéket.

"ahol a törvények nem védenek semmilyen természeti értéket"
https://frissito.com/2019/04/02/lezarjak-komodo-szigetet-a-turistak-elo…

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Pepsi withdrawn. Nem lesz ilyen egyelore, bar a StartRocket ceg meg letezik egyelore. Remelem kelloen populista az orosz vezetes ahhoz, hogy autokratikus eszkozeivel ellehetetlenitse.

Ha a közterületen lévő, látóterünk jelentős részét "szennyező" óriásplakátokat elfogadjuk, akkor ez ellen sem lehet kifogásunk.

Igazabol de, az az egyik megoldasa. Azert teszik ki a plakatokat, hogy nagyobb profitot erjenek el. Ha letepik, akkor dragabb potolni (ha nem potoljak, akkor meg nem eri el a celjat), ha igy mar nem eri meg, akkor a kovetkezo ki sem kerul.
Egy masik megoldasa, ha bojkottalod az oriasplakaton szereplo termekeket (szinten nem fogja megerni kitenni).
A harmadik az, hogy osszeszedsz eleg embert, es betiltatod (valamelyik del-amerikai varosban, meg teljes Spanyolorszagban ez tortent). Persze az elozo 2-hoz is kell egy kritikus tomeg. (ha sokat tepkedik, illetve ha sokan bojkottalnak, akkor van ertelme) Ja, es a kritikus tomeget eleg helyi szinten elerni. Eleg, ha csak a sajat varosodban/keruletedben van betiltva, vagy ott nem eri meg hirdetni. A no-go zonak is hasonloan mukodnek, egy adott teruleten gyakorlatilag atveszik a torveny helyet csupan azzal, hogy eleg sokan vannak.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

+1

Mondjuk ebbe azért az is beletartozik, hogy a döntéshozók általában érdektelenek azokban a kérdésekben, amikről a lobbisták meg tudják győzni őket. Onnantól kezdve, hogy egy lobbista akaratának engednek, már automatikusan a saját (és a lobbista) érdekeiket képviselik, nem pedig azokét, akik odaválasztották. Plusz, azt is figyelembe kell venni, hogy egy döntéshozónak előre kell látnia, miért problémás, ha a városban mindenki el van hülyítve útszéli reklámokkal, illetve a közúti sofőrök figyelmét elvonja. Sokszor a saját választóival szemben is képviselnie kell az egyes ügyeket. Ha én lennék itt a főpolgármester, nem lenne az a lobbista, ami meg tudna győzni, hogy ne tiltsam ki a reklámplakátokat egész Budapestről. Viszont, aki csak féllválról veszi az ilyen ügyeket, az simán meggyőzhető egy repülőúttal, egy nyaralással, üres fenyegetőzéssel, vagy némi kenőpénzzel.

Ezzel csak megerősíted az állításomat: Ha a földön lévő reklámok betiltása lehetetlen (amúgy nem), mert "Itt cégbirodalmak legjobb jogászaival állsz szemben akik remekül lobbiznak.", akkor az égbolton lévő reklámok betiltása még inkább lehetetlen ugyanez az indok miatt.

Szerencsére ezt az egészet elég lesz USA-ban betiltani, hogy ne legyen rentábilis, ott meg nehéz lenne megindokolni, hogy miért teszik használhatatlanná a milliárd dolláros teleszkópjaikat egy orosz cég kedvéért. A Pepsi sem elég nagy hal ahhoz, hogy ezt átnyomja, főleg ha a CocaCola úgy gondolja, hogy érdeke elgáncsolni ezt a sztorit.

A csillagaszok gondolom tapsikolnak az oromtol.
Bar az sse kellemes gondolat, hogy mennyi urszemetet jelentene mindez.