Talán emlékeztek még páran arra a régi DOS-os logikai játékra, amiben kockákat kellett tologatni, hogy kijusson a sárkány a barlangból.
Újraírtam nulláról, a legmodernebb eszközökkel, Linux-ra, Windows-ra és persze web-re is. Nem kell telepíteni és DLL-ek sem kellenek neki, simán futtatható (portable executable), de persze a webes játék elinditásához elég a fenti linkre kattintani. Forrás mellékelve a repóban, Szabad és Nyílt Forráskódú, GPL v3+ (a szprájtok ugyan pixelre ugyanazok, de az eredeti játékot készítő cég 20 éve becsődölt, nem hiszem, hogy túlzottan izgatná őket, már ha élnek egyáltalán még).
A játék kapcsán:
- mind a 100 eredeti pálya játszható
- de van beépítve pályaszerkesztő is
- kilépés F10 (vagy ALT+Q)
- teljesképernyő F11 (vagy ALT+Enter)
- zene kikapcsolása F12 és ott lehet levenni a hangerőt
- a menü (és a pályaszerkesztő) egérrel is irányítható
Jó unaloműzést!
- 46 megtekintés
Hozzászólások
Nekem a 3. pályán szétesett. sidula jelszóval amire lépsz: Felmegyek a jobbranyíl dobozba, megnyomom és csapdába esek a pálya szélén. Megnyomom a jobbra gombot még egyszer, és kimegyek a pályáról!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2 nap alatt dobtam össze, és minden igyekezetem ellenére maradhattak még benne bugok. A játék mindesetre garantáltan végigjátszható, azt kipróbáltam.
Megnézem!
Szerk: sikerült reprodukálnom a hibát, máris javítom!
Szerk2: Javítva! Azért nyúzom még, hátha más kombóval is akad probléma. Ha te futnál bele újabb hibába, akkor kérlek jelezd!
Szerk3: egész pontosan most javítva! Volt mégegy eset, aminél kellett egy plusz ellenőrzés.
Alapból egyszerű a dolog, a ts változó mondja meg, hogy aktív-e a tile selector, a dt pedig a sárkány alatti tile. Ezeknek négy kombinációja lehet:
1. dt == 0 és ts == 0: ilyenkor a sárkány mozog, max 1 kockát, csak bizonyos tile-okra, üresre nem
2. dt != 0 és ts == 0: ilyenkor a sárkány együtt mozog a tile-lal, azaz a tile mozgatás szabályai érvényesek, nem a sárkányé
3. dt == 0 és ts ==1: ilyenkor a kijelölő mozog, nincs semmiféle akadály (csak a képernyő széle)
4. dt != 0 és ts ==1: ilyenkor a kiválasztott tile mozog a sárkány nélkül, csak az üres kockák jönnek szóba
Namost a problémát az adja, hogy ezeknek van speciális esete. Például a 2.-nél ha nem lehet mozogni a tile-lal, attól még lehetséges, hogy a sárkánnyal igen (ez a leszáll róla), illetve a 4. pontnál meg van egy olyan speciális eset, hogyha a kiválasztott tile semerre nem tud mozogni, akkor vissza kell állni az 1. esetre. Namost a bug az volt, hogyha a legutolsó esetnél a sárkány egy másik mozgatható tile-on állt, ilyenkor a dt helyett a sárkány koordinátáján lévő tile-t kell nézni (a dt ugye a kijelölő alatti ilyenkor, de a sárkány alatti tile-ra vonatkozó szabály kell). Úgy látszik ezt csak úgy teszteltem eddig, hogy a sárkány mindig nem mozgatható tile-on állt közben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
F12 az opciómenü, és ott húzd le a hangerőt nullára.
A legutolsó commit-ba beraktam, hogy fele hangerővel induljon a zene, úgy talán nem annyira zavaró, míg letekered. Natív alkalmazás egyébként fájlba is lementi a konfigot, így az megjegyzi, mit állítottál be, de a webes csak addig, míg újra nem indítod a böngészőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni