Ki nem fizetett munka. Mit lehet tenni?

 ( bodnarj | 2019. április 4., csütörtök - 9:50 )

Sziasztok.

Egyik ügyfelünknél, ahol az általunk fejlesztett szoftvert használják, a külsős rendszergazdájuk nem áll a helyzet magaslatán, és eléggé elhanyagolta a 4 db Linux guest karbantartását, amin az alkalmazásunk fut. Amint egyébként egy Windows 10 Home-on futó VirtualBox hostol.
A rendszertelen karbantartás miatt a Linuxos guestek sorban feladták amit már a "rendszergazdájuk" nem tudott megoldani így ezt a hibát mi hárítottuk el, amit ki is számláztunk. De a kifizetés még mindig nem történt meg.
Miit lehet ilyenkor tenni. Gyanítom a hivatalos út nem fog menni, meg elég hosszú folyamat.
Mennyire "korrekt" megoldás visszaállítani eredeti állapotot?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ha válaszoltak egyáltalán, akkor mivel hárítják a kifizetést?
Hja, ha meg távolról hozzáfértek, akkor a saját fejlesztésbe dobjatok bele egy kis bugot.

"a saját fejlesztésbe dobjatok bele egy kis bugot" - öntökönbökésre tökéletes, másra nem.

+1

Fizetési meghagyás, viszonylag gyorsan a végére lehet érni.

Ha eljut a végrehajtási szakaszba, a cég egy kis plecsnit is kap bizonyos ideig, hogy végrehajtás volt vele szemben.

De van róla szerződés? Ha nincs, akkor a számla nem sokat ér, én is ki tudok számlázni bárkinek bármit. Legalább egy emailes megrendelő van róla, amit elfogadott emailen keresztül?

Elég, ha nem reklamálják meg a számlát.

"De a kifizetés még mindig nem történt meg. "
Nem kell megreklamálni. Ha én kiszámlázok neked 1 milliárd forintot a semmire, te figyelmen kívül hagyod a számlát, attól még nem azt jelenti, hogy ki kell fizetned.

Majdnem. Ha kapsz egy számlát, amit te befogadsz, azaz a rendelkezésre álló határidőn belül írásban nem kifogásolsz meg, akkor a kibocsátó simán kérhet egy fizetési meghagyást, ami tényleg gyorsan lepörög.

+1

Az viszont igaz, hogy reklamálhatsz később is.

És mi számít számla befogadásnak? Azt is lehet mondani, hogy én soha nem találkoztam a számlával.

Kapsz egy felszólítást és nem reagálsz rá.

De ezt nagyon könnyű kicselezni. Küldök a cégednek ajánlottan egy húsvéti üdvözlőlapot, vagy simán üres borítékot, később pedig arra hivatkozok, hogy abban a levélben volt a felszólítás, és te átvetted.

Igen. És ezt minden ügyvéd tudja is.

Na mindegy, az eredeti témánál maradva én ezt csinálnám: kitartóan kell a nem fizető felet hívogatni és emailekkel bombázni, várni 1-2 hónapot így talán elutalja, ez a legkönnyebb / legolcsóbb megoldás. Neki is kellemetlen / időrabló ez, idő után csak megunja és fizet. Vagy legalább mond valamit hogy nem ismeri el vagy valami történik.

Én nem ezt. Inkább dolgoznék és pénzt csinálnék.

https://www.mokk.hu/ugyfeleknek/FMH-es-annak-vegrehajtasa-FMHVH-az-eljarasrol.php

Majdnem. Csak 3 milláig. Fölötte meg bírósági végzés.

"Amint egyébként egy Windows 10 Home-on futó VirtualBox hostol."

A perfect recipe for clusterfuck
https://en.wiktionary.org/wiki/clusterfuck

--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

+1, valojaban mar itt lehetett tudni, hogy az ugyfel nem fog fizetni

hat igen, ez fajt.
meg a legkisebb koltsegvetesbol gazdalkodo, a fizetesekkel amugy rendszeresen csuszo cegnel sem talalkoztam home verzioval barmilyen virtualisgep megoldas alatt. akkor mar inkabb tettek oda egy CentOst vagy Ubuntut, volt szerencsem FreeBsdhez is, amin picit erosen meglepodtem.

--
HUP te Zsiga !

Legálisan:
Ha sok felesleges pénzed és időd van, akkor megbűntetni tudod max őket. Küldesz egy fizetési meghagyást, ennek ellent fognak mondani valami mondvacsinált indokkal és így perre kerül az ügy. A pert valószínűleg megnyered, de Magyarországon a bíróság sosem fizeti ki a nyertes fél teljes ügyvédi költségét, így ha kicsi a behajtandó pénz (100-200e Ft), akkor kb ugyanott vagy mintha nem csináltál volna semmit, de a másik cégnek így szép kis problémát és kiadást okozol.
Nem legálisan:
Egy olyan bugot teszel a rendszerbe, amit bárki elkövethet és idővel előjön (például dátum rossz kezelése, memória leakelés, log kitölti lemezt, stb..).
Mivel gondolom biztonsági mentés sincsen (így nincs előző állapot) és a cég valami sz*rr*g*, ezért sosem fogja tudni / bizonyítani, hogy mi történt.

Ja és raádásul egyszer velem is előfordult valami hasonló, amikor véletlenül sikerült egy ilyet elérnem :) Egy cégnek csináltam egy rendszert, amely úgy volt hogy majd én fogom üzemeltetni, stb.. Ezért magának a rendszernek az árát alacsonyra lőttem be. A cég megvette, majd az üzemeltetési szerződésből kihátrált. Na kb 1 év múlva hívtak, hogy baj van a rendszerrel. Átnéztem a kódot és észrevettem, hogy az év egy helyen véletlenül égetett volt :) Szóval nehéz bizonyítani, hogy direkt tesz bele ilyet valaki vagy csak benne maradt.

Vagy például kamerarendszer. Nem fizetett magánügyfél, a DynDns címét visszavontam a poolomból és már nem is ment neki a távoli elérés. A rendszerébe így semmit se kell nyúlni, egy te általad nyújtott szolgáltatást megszűntetsz fizetés elmaradása miatt. Legközelebb valami hasonlót beépíthetsz az általatok telepített rendszerbe, tehát hogy függjön egy külső szolgáltatástól, ami ti nyújtotok (de ne csak kamu legyen, tényleg legyen valami értelme). Ha az ügyfél nem fizet, akkor a szolgáltatást felfüggesztitek számára.

"A pert valószínűleg megnyered, de Magyarországon a bíróság sosem fizeti ki a nyertes fél teljes ügyvédi költségét"

Ez így van. A pervesztes fél fizeti ki.

Bocsánat félreérthetően fogalmaztam. A bíró sosem hagyja jóvá a nyertes fél által benyújtott ügyvédi költségre vonatkozó igényt. Ahogy az ügyvédek szokták mondani (hogy mitől függ hogy mennyit hagynak jóvá): "a bíró éppen hogyan kelt fel reggel".

A bíró akkor mérsékli az ügyvédi munkadíj mértékét, ha ezt kéri tőle a másik fél, és ez a kérés megalapozott.

Gondolom újra elő fog fordulni hasonló hiba.

Akkor majd mondjátok, hogy az előző számlát kérem kifizetni, és most meg előre fizetni.

Amúgy fizetési meghagyás, tartozás miatt felszámolás kérés.