Uber vs. taxi 2. rész

 ( Charybdis | 2017. november 19., vasárnap - 23:54 )

első rész itt volt

Friss hír, hogy áremelést akarnak a budapesti taxisok a hatósági áron, várható volt, hogy lassan előjönnek ezzel.

Kapcsolódó cikkek:

http://index.hu/mindekozben/poszt/2017/11/15/a_matek_nagyon_nem_megy_a_taxisoknak/

http://alapblog.hu/mi-a-baj-az-allami-arszabalyozassal/

Röviden: el kéne törölni ezt a szocialista hatósági árat és visszahozni a piaci versenyt, mert azzal sokkal jobban jár a fogyasztó (piaci verseny: hatékonyabb szolgáltatás alacsonyabb áron; hatósági ár: színvonaltalan szolgáltatás drágán)

Félnek a politikusok a taxisoktól, mert ha nem az van, amit a taxisok akarnak, akkor megbénítják a fél várost örökre.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Támogatom az áremelést, úgy kell csinálni, mint a cigarettánál, annyira megemelni az árat, hogy leszokjanak róla az emberek. :D

Miért, mi a bajod a taxival?

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Igazából semmi, attól még, hogy drágának találom és nem használom, az az én dolgom, nyilván másnak jó így. Az zavar azért, hogy megbénítják a várost, mint valami bűnszervezet, ha nem úgy történnek a dolgok ahogy szeretnék.

Ha árverseny lenne és nem mesterségesen magasan tartott hatósági ár, lehet, hogy nem tartanád drágának.

Ha kilométerenként 100 forint lenne, akkor sem tartanám drágának.
Ha utazás közben felszolgálnának egy 5 fogásos ebédet, akkor sem tartanám drágának.
Ha óránként több mint 10 millió forintot keresnék, akkor sem tartanám drágának. (Alvás közben is!)

Folytassam még? Mindegy, hogy mikor nem tartanám drágának, ha most drágának tartom.

ennél azért bonyolultabb dolog, hiszen csak azokat nem tartanád/tarthatnád drágának akik túlélik a harcot. akik előre láthatóan nem, azokat mégiscsak meg kellene kérdezni, mert billentyűzet mellől könnyebb tét nélkül hibákba futni. mondjuk igen, eleve kár volt belenyúlni a természetes mechanizmusba, de a múlt idő ezekben az esetekben engem annyira nem érdekel.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

nvm

"Milyen egyszerű más f*szával verni a csalánt, akinek meg véletlenül szüksége lenne taxira, így járt."

mindenütt ez megy, csak körbe kell nézned a világban. csak más a téma és a volumen. nálatok is, nem? vegyél új gépet, új rendszert, legyen trackelt MS accountod. elég egyszerű verni, jah :/

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

> vegyél új gépet
A családban bőven akad 5+ éves laptop, ami vígan működik...

> új rendszert
...azzal a Windows 10-zel, amit a frissítési ajánlat miatt ingyen használhatnak,...

> legyen trackelt MS accountod
...igény szerint helyi accounttal, aminek semmi köze a MSA-hoz.

Persze ha csak l'art pour l'art beszólás volt, akkor mindegy. :)

-az lehet, de ha holnap újat veszel akkor marad a W10 support, hiszen min. 7gen. nekem is mindegy, de talán meg kellene beszélni a nagyvállalatokkal is, milyen érzés 6genre visszakonfigurálni a zsírúj géppark szerződéses tételeit, vagy W10-el megerőszakolni önmagukat. csuda kis válaszút.

-igazán nagy kegyben részesülünk, hiszen a mi érdekünk. de lehet, hogy mégsem.

-amivel lassan már egy egyszerű dekstop theme sem tölthető hivatalos forrásból. túlzások nélkül.

igen, könnyű más faszával verni a csalánt.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ja, most esett le nekem is igazából. Ha nem trackelne az MS, nem lenne drága a taxi.

így van, meg nem riogatnának félévente gyilkos meteorokkal.

bár az igaz, hogy elég szépen eljutottunk a taxitól a MS accountig. minden út Rómába vezet.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha a taxisok elkezdenek blokádozni ismét, milyen hamar fog lincshangulat kialakulni. Ez most nem ugyanaz lesz, mint korábban, most mindenki tudja, hogy milyen rohadt drágák és még ez sem elég nekik.

Amiért a politikusok nem akarnak taxis blokádot az az, hogy akkor ők is a dugóban fognak állni a sofőrös limuzinjaikkal, buszra/villamosra a büdös életben nem fognak felülni. Nekik a taxi ára mindegy, ugyanis mi fizetjük ha mégis azzal mennek.

Az előttem szólóhoz csatlakoznék, emeljék csak az árakat, de lehetőleg pont annyira, hogy a taxisnak ne érje meg dolgozni napi 1 fuvarért. Sajnos egy bizonyos ár felett már megéri neki akkor is, ha csak egy utast visz el egy nap, na ezt nem szeretném, ha elérnék.

erről a taxisok befoglalják "fél pestet" és semmi nem történik (rendőrség szintjén), erről csak az jut eszembe, mikor Sándor Máriáék vonultak ki az Erzsébet hídra (még csak nem is teljes útzárral) őket valahogy sikerült közmunkára "ítélni". Voltak vagy 10en összesen... A "tetves" taxisok meg azt csinálnak amit akarnak ... őket valahogy nem sikerült semmilyen bírságra ítélni... Remek ország.

Szóval a taxisok kapják be. (Mondom ezt úgy, hogy régebben rendszeresen taxiztam (mint utas) )
A mindenkori "hatalom" is kapja be, mert parázik tőlük... szerintem ez még egy ilyen beidegződés a réges régi nagy taxis-blokád miatt.

Amúgy vannak jó versenyzők, a taxify például elég korszerű app és szolgáltatás szempontból. És a jelenlegi hatósági ár szerintem reális (amennyiben nem 1 óra dugózás lesz belőle).

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Amikor a jelenlegi hatósági árat megállapították (2013), a benzin ára 420 forint volt. Most meg 365, kb. 15%-kal több volt, mint most.

Azóta eltelt 4 év, és míg más jó esetben fizetésemelést kap, szegény taxisok nem keresnek többet :)

Azzal, hogy lement a benzinár, egyből többet kereshetnek, mert kevesebbet kell más kiadásra költeniük az ugyanakkora bevételből.

(végül is) remélem, hogy csak az én példám rossz, de azóta nekem drágább a motorolaj, a fékolaj, a váltóolaj, a kopóalkatrészek, a gumiabroncs, a kötelező, a helyi adó, sőt még a kenyér és a tej is.

ui olyan esetben, amikor nem lenne jó a tömegközlekedés én inkább bérelnék egy autót. azt hiszem. ui még jó, hogy egyikre sem vagyok rászorulva.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Akkor kérlek prezentáld te is otthon az asszonynak hogy 4 év fix bér után 15%-al kevesebbet keresel, mert olcsóbb a benzin. Hozzáteszem hogy tuti nem a benzin a legnagyobb költségtétel, hanem az autó fenntartása, takarítása, engedélyek megújítása, személyi költség, meg a többi dolog. Nem csak üzemanyag hajtja azt a sárga autót.
(nem védem a taxisokat, nagyrészük suttyó, és a hatósági árral sem értek egyet, de ne essünk át a ló másik oldalára)

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

"Akkor kérlek prezentáld te is otthon az asszonynak hogy 4 év fix bér után 15%-al kevesebbet keresel, mert olcsóbb a benzin."
Speciel aki benzineladásból él, az így működik.

nem reális a mostani ár, pont hogy csökkenteni lehetne, nem emelni, elolvastad a linkelt cikket? http://alapblog.hu/mi-a-baj-az-allami-arszabalyozassal/

Ha a fizetésekhez viszonyítva nézzük a taxiárakat és megnézzük, hogy hány ilyen 10 kilométeres út jön ki egy havi átlag nettó fizetésből, akkor ezt kapjuk:

Budapest 61
Bukarest 175
Varsó 129
Zágráb 85
Pozsony 101
Prága 90

Teljesen jól láthatóan Budapesten lehet a legkevesebbet taxizni az átlagbérből, azaz messze túlárazott még mindig a taxizás, tehát nem emelni, hanem csökkenteni kellene a díjakat, méghozzá legalább 2/3-ára, de még akkor is mindig a legdrágábbak között lennénk a régióban!!!

Nem emelni meg csökkenteni kéne hanem szépen elengedni a kezüket és versenyezzenek egymással.. jahogy akkor színvonalat kell felmutatni, meg egyéb dolgok.. :)

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Persze, úgy értem hogy el kéne törölni a hatósági árat, és akkor valószínűleg a mostani árnál átlagban olcsóbb lenne a taxi a piaci verseny miatt.

Mielőtt bevezették a hatósági árat, én relatíve gyakran taxiztam. Kényelmes volt, hogy nem kellett állandóan nekem vezetni, és lecsúszhatott egy két sör vagy Unicum.

Amióta a hatósági ár van egyáltalán nem ültem taxiban. Meghaladja az ár a fájdalomküszöbömet. Este kb. 20 perc alatt hoz haza a taxi, ez a mai hatósági ár mellett kb. 5500 Ft-ot jelentene. Az 15 liter benzin ára! Ezt akarják még tovább emelni?

Az ára még hagyján, de nem szívesen támogatom a jövő ellenségeit. (Ha tetszik, ha nem, az Uber az utasnak sokkal többet nyújt: vannak vélemények, van kártyás fizetés, van várakozásiidő-becslés. Ez mind azért van, mert jobban használja a technikát, mint a fuvarszervezők. A jövő ez, akkor is, ha egy csapat ősembernek nem tetszik, ami abból is látszik, hogy pl. vásárlói véleményezés ma már szinte minden terméknél van, előbb-utóbb a szolgáltatásoknál is lesz. Azt nem tudom megmondani, hogy a fuvarszervezőket az Uber fogja-e felváltani előbb, vagy az egész taxizást az önvezető autó.)

Jó is lenne ha egy taxi kizárólag a beleöntött benzintől üzemelne.

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Az én autóm sem csak benzinnel megy, illetőleg az autó költségén felül nyilván a sofőr bérköltsége is játszik, de a "hazadoblak 20 perc alatt" kategóriás fuvarért nekem az 5.500 Ft irreálisan sok. A hatósági ár előtt ugyanez 2.700 Ft körül volt (3.000 Ft-ot adtam, mert szoktam borravalót is adni) - arra azt mondtam, hogy meggondolom, mikor és hova megyek taxival, de belefér.

mfw sörözés után olcsóbb kifizetni egy carsharing autó használati díját és rendelni hozzá sofőrt, mint kifizetni a sárga hiénát

nem pont így, de valami alternatív módon oldanám meg én is.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nem, úgy értem, szó szerint olcsóbb (tud lenni).

Autó itt: https://www.greengo.hu/
Sofőr itt: http://soforhivo.hu/

én is úgy értem. pl. bérelek egy kocsit 5e Ft-ért és tankolok bele ugyanannyit. 2-3 közeli fuvarból meglehet az ára, emellett elég szabad vagyok és nem néz hülyének senki. de nem ismerem a budapesti körülményeket: Debrecenben egy átlagfuvar ~3e Ft, ott csak tippelni tudok mennyi.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Legutolsó alkalommal két egymástól különböző sofőrszolgálatnak könyörögtem 2 órán keresztül hogy érjenek már ide, végül elfogyott a türelmem és a taxify appal rendeltem egy taxit ami 15 perc múlva megjött.

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

> http://soforhivo.hu/

Nem könyörögni kell :)

Legközelebb megnézem köszi, de szkeptikus vagyok :)

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Elég jó. Egy appon keresztül tudsz sofőrt hívni, beírod, hogy honnan-hova, milyen extrák, lesz-e kitérő, stb., és ezután 3 percük van a sofőrszolgálatoknak ajánlatokat adni. Kiválasztod a legszimpatikusabbat, és go.

A hatosagi arat meg elfogadnam (de semmi ertelme) ha vegre sikerulne megoldani, hogy a taxisok ne probaljak meg atverni az embert az esetek 80-90% -aban. Nekem legalabb is ez a tapasztalatom Szekesfehervaron.
Erre az Uber nagyon jo lett volna, gondolom azert is kellett pusztulnia.
Amig a nagyja ora nelkul kozlekedik, nem fizet rendesen adot, siman lehuzza az utast addig a hatosagi ar huszadrangu kerdes szerintem.

--
http://blog.htmm.hu/

Fehérváron is van már hatósági ár? (Vagy eddig is volt, csak átvertek? :))

Nincs. De atvertek.

--
http://blog.htmm.hu/