Sziasztok,
Az a problémám, hogy Office365-öt használó küldőktől 15 perc és 20 óra közötti időtartam alatt érkeznek csak meg az email-ek. A több óra gyakoribb sajnos.
Befolyásolni nem tudom(?), de már annyi problémát jeleznek felém, hogy elkezdtem kételkedni, hogy biztos nem nálunk van-e valami gond. Részemről csak egy 2 perces greylist van a késleltetésben.
Érdekelne, hogy más is tapasztal-e ilyet?
- 2746 megtekintés
Hozzászólások
A greylist az éppen jól megfoghatja a levelet, mert a jóég tudja, hogy próbálkoznak újra. A greylistet már régóta szelektíven illik alkalmazni, nem csak úgy mindenkire durrbele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem gyors. Greylistere gyanakszom, de az csak az első alkalommal fogja meg, utána már egy ideig nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hja, csak rengeteg kimenő MTA-ról próbálkozik és nagyon ritkán van két egyforma. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most ismét tanultam valamit. Köszönöm!
A szelektív greylist-et eddig nem ismertem. Ahogy hirtelen néztem, postgrey-en kívül nem találtam mást, amivel meg lehet csinálni. Pl. a használt dobozos alkalmazásom sem tudja.
A sok MTA annyira nem lenne gáz, mert pl. a Google szervereit is elég hamar megtanulta, és hosszú whitelist időt megadva utána már nincs nagyobb gond. Reméltem, az O365 szervereit is megtanulja, de lehet, hogy csak annyi a gond, hogy az O365-ből ezidáig nagyságrendileg kevesebb levél jött, mint gmail-ből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A postgrey-nél magából a postfix konfigban állítod be policy-val, hogy honnan szürkelistázzon. Itt is van a régirégi jól bevált konfig: https://www.arschkrebs.de/postfix/postfix_greylisting.shtml
Hasonlóan megy eximnél is ACL szinten, csak talán egyszerűbb egy fokkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni