- saabi blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2042 megtekintés
Hozzászólások
Bár a felfestés és számos tábla jelzi, hogy hol van a kerékpárút, nem kevés gyalogos ott kóvályog. Még ha lassan mész, és jelzel nekik, akkor se mozdítja a füle botját se.
A kedvencem az volt, amikor az út közepén cikkcakkozott egy nő, egyik oldalt se fértem el. Jeleztem, semmi. Megálltam, láb letesz. Arra hely nem volt, hogy leszálljak, így nyeregben állva toltam. A nő tett egy lépést az irányomba, nekiment a táskájával a kormányomnak, ami picit hozzáért. Aztán úgy felháborodott ezen, hogy csak na.
- mondtam neki, hogy út közepén cikkcakkozik, nem lehet kikerülni
- jeleztem neki szóval és csengővel is
- megálltam, ki akartam kerülni
De mit keresek ott azon az úton?
Mondom kerékpárút.
Ja, az őt nem érdekli, ha hallotta volna, hogy jelzek (fülhallgatózott) akkor se menne odébb.
Másutt is komoly problémák vannak..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs szétválasztva és nincs felfestés. Amúgy nem állítom, hogy általában bárkinek is igaza lenne, nyilván ezt a szituáció dönti el. Az általam említett szakasz - a Batthyány tér és a Lánchíd között - konkrétan közös használatú út, explicit 10 Km/h-s korlátozással. Jobban visszagondolva, valóban van olyan festés a járdán, hogy a duna felől gyalogos, a villamos felé meg kerékpáros de felezővonal már nincs és ilyen táblák találhatóak az út mellett: http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__31_26D$BBMP_0.png
Nyilván nem védem a határozottan kerékpárút jelzéssel ellátott úttesten bóklászó gyalogosokat, de ez a történet most nem róluk szól.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez hol van? A teljes szakaszról beszélsz? Amelyik részét ismerem, ott se sebességkorlátozásról, se elválasztás nélküli kerékpársávról nem tudok.
Átépítették az elmúlt években?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Batthyány tér és a Lánchíd között. De úgy emlékszem, hogy nincs szétválasztva a Szabadság-hídig a gyalogos és a kerékpár forgalom.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OK, hogy a Batthyány és a Lánchíd között, de azon belül hol?
Mert ott eredetileg fel volt festve az elválasztó vonal és sebesség korlátozásra sem emlékszem (a villamosnak volt ott egy időben)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végig. Több helyen tábla és sehol nincs felezővonal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tábla sincs? Három éve még volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nincs szétválasztva, tényleg van egy ilyen szakasz a Batthyányi és a lánchíd között.
És biciklisként is borzalmas, remélem sokat csuklik aki ezt így kitalálta.
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régen, mikor Pesten éltem elég sokat bicajoztam arra. Ha jól emlékszem az Erzsébet-hídtól délre nem volt csak szétválasztva, de nem is kellett, ott már nincs nagy gyalogos forgalom, illetve a Batthyány tér és a Margit híd között volt egy rövid szakasz, ahol fasor volt a kettő között. Attól északabbra nem igen mentem. Viszont volt pár szakasz, ahol a biciklis rész olyan minőségű volt, hogy a vékonykerekes bicajommal alig mertem rámenni, és a turisták se nagyon foglalkoztak vele melyik oldal melyik.
Sebességkorlátozásra én se emlékszem, csak a Lánchíd alatti alagútban kellett hivatalosan leszállni.
De ezen a szakaszon szerintem se biciklist, se gyalogost nem szabad hibáztatni. A hibát az követte el, aki Budapest egyik legnépszerűbb korzójára ráengedte az ország talán legforgalmasabb bicikliútját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hibát az követte el, aki Budapest egyik legnépszerűbb korzójára ráengedte az ország talán legforgalmasabb bicikliútját.
Végül erre jutottam én is, bár az a kerékpáros, aki nem veszi észre, hogy ez a szakasz alkalmatlan a száguldásra, megérdemli hogy betörjék az orrát.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az én emlékeim jók, akkor az a hely az emberi figyelmetlenség és tahóság bemutató terepe.
A gyalogosoknak is figyelniük kellene a biciklisekre és a bringásoknak is a gyalogosokra, ügyelve, hogy mindenki a saját "térfelén" mozogjon.
Sajnos azt sem mondhatom, hogy magyarokra jellemző, mert a Bajcsyn és a Kossuth téren sokszor futottam bele idegen nyelven beszélő alakokba, akik a kerékpáros sávon szédelegtek. Sokan a csengetésre sem reagálnak. :(((
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na erre való a hajókürtszerű csengettyű. Attól zsigerből arrébbugrik :)
Persze nem szabályos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ritkán járok arra gyalog és kerékpárral is, mindkét szempontból szörnyű hely. Azt meg kellene oldani valahogy. Centizve kerékpárral el lehet menni, ami viszont para, hogy ismerőst fényképezi a Duna felé, hátralép egyet, és megvan a baj. (Még nem volt ott balesetem gyalogosként sem, kerékpárosként sem.)
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyiban van részmegoldás, hogy az északra haladók mehetnek a villamos túloldalán, az úton, fel van festve az az izé, ami nem biciklisáv, csak jelzi hogy ott lehet biciklivel is menni.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Asszem kerékpáros nyom a hivatalos neve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy hasznos tudás, köszi, majd megnézem, ha arra járok!
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak éppen ott az autók/busz nem tud megelőzni, mert egysávos az út.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legjobb mégis kocsival (megint). Ha fel akarsz menni a Margit hídra a rakpartról, akkor csak egy elsőbbség táblát, egy bringautat, egy járdát, két villamossínt és a végén egy stop táblát kell túlélned hozzá. Persze bringás pajtásaink ezerrel jönnek, pedig a betontól semmit alig lehet valamit látni, aztán van a meglepődés, anyázás meg a feljelentgetés. Hungary én így szeretlek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elsőbbsége van, nem? Akkor nem értelek, a kamion elé is kimennél, mert sokat kell várnod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fura tényleg. Hogy lehet ilyet Eurovelo-nak nevezni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főleg, hogy két ponton tilos biciklizni (a Lánchíd alatt és az Árpád-híd utáni felüljárón)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lánchíd alatt mióta? Arra az aluljáróra szerintem épp a "kerékpározásra alkalmatlan úttest" érvényes (annyira alkalmatlan, hogy nincs)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kerékpárút vége nem azonos a kerékpárral behajtani tilos jelzéssel.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az aki kitalálta ezt a bicikli út és járda dolgot az sohasem ült biciklin. Egy felnőtt ember kényelmesen bringával minimum 20km/h-val megy síkon. Teljesen életveszélyes ez a fajta út. A 10 km/h korlátozás viszont katasztrófa annyival már kényelmetlen menni, mert jobban kell figyelni az egysúlyozásra, egy kisebb széltől is megdőlsz. Mondjuk Agárdon láttam bicikli úton 5-ös táblát, ott meg már végképp, annyival síkon nem tudok menni, gyorsabban gyaloglok. Meg derékszögű bevehetetlen kanyarok, a bicikli utat biciklizésre kellene tervezni nem vánszorgásra.
Hozzátéve, hogy az se normális aki a járdán biciklizget amikor simán mehetne az úton is és az se aki nem képes leszállni, ha zebrán akar átmenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegnap a fiaimmal arra jártam, pislogtam én is az 5-s korlátozás táblára rendesen. Viszont a strandokon átvezetett kerékpárutak a Velencei-tó körül ha át nem is vették a vezetést, biztos utolérték a budai rakpart helyezését a legszarabb kerékpárútért folytatott versenyben.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Direkt emiatt a poszt miatt eltekertem ma oda.
Ha alaposabban körülnéztél volna, a villamos végállomásának végében lévő oszlopon van a tábla, hogy bringa-gyalog út.
Reggel alig volt gyalogos, biciklisből viszont rengeteg. És félhülye biciklisből is többet láttam ma az átlagosnál. :(
Asszem, a Lánchíd utáni szakaszon (vagy már az Erzsébet híd után?) elég szűk a járda, két biciklis épp elfér egymás mellett. Azon a pár száz méteren többen is eljátszották, hogy közém és a szemből érkező közé befurakodtak, mert nekik sürgős:((
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma reggel én is arra jártam, csak már négy keréken, de azért lestem egy kicsit oldalra is. A 10-es korlátozást a Halász utcai felhajtónál láttam, feloldó táblát meg sehol. A következő kereszteződés meg emlékeim szerint a Margit-hídnál van.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na azt a táblát nem is kerestem, csak a kerékpárút jelzést.
Ezt majd holnap ;)
(Nem a villamosnak szól úgy egyébként? )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a tábla szerintem csak ideiglenesen volt ott, vagy azóta ellopták, mert most nincs ott, lásd a lenti dropbox linkem.
--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor a postot írtam, még ott volt.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól sejtem, mi a sebesség korlátozást jelző tábláról beszélünk, ő meg a feloldását jelzőről. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én arra gondoltam, hogy a sebesség limit táblát lopták el, mert a lenti videón (ami kb. 2 hetes) nincs. Bár lehet nem az a rész van rajta, mint amiről szó van.
--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem az a hely a kedvencem.. A Szabadság híddal együtt, ezeket van, hogy 2x is érintem a napi utam során, olyan jól lehet veszekedni az agyhalott autósokkal (lásd fent említett "száguldoznak a bringák amikor elsőbbségük van" esetét) az agyhalott gyalogosokkal (lásd fent említett "őt nem érdekli, hogy kerékpárúton bassza a rezet" esetét) és agyhalott bringásokkal (lásd fent említett "2 bringa közé befészkelődő balfasz" esetét) A másik ami roppant agyas kivitelezés, a Batthyányi-nál van egy lejáró, és ott a Duna felől vezetik a bringa utat. Na azt ott másik oldalt kiszoktam kerülni, mert folyton teli van idiótákkal az a szakasz. Legutóbb ott egy hülye gyerek feküdt a bringa út közepén, az anyja meg 3 méterről visított vele, hogy keljen már fel, mert mindenki rájuk figyel és égeti ezzel... Nyilván nem is a visítását leste mindenki. Barom...
Amúgy nem a teljes hosszán van a 10-es tiltás, csak miután a Lánchíd alatt átmegy (amúgy nem kell leszállni, szép is lenne, ha az autósnak is tolnia kéne az alagutakban...), és utána néhány méterrel van egy bringa-gyalog tábla, ami hozza magával a 20-as limitet. Viszont visszafelé nincs 10-es tábla azon a szakaszon... Én ezekhez tartom is magam. Jól leosztottam nemrég egy faszkalapot, mert lazán nekem jött, aztán elkezdett ordibálni, hogy az ő 1 milliós biciklije, és én takarodjak el a "teszkós szarommal" az útjából. Mire felvilágosítottam, hogy ez nem "teszkós szar", mert Auchanben vettem, és még 6 év után is szívesebben ülök rajta, mint azon az 1 millás szaron... Az ilyenek, olyanok, mint autósoknál a luxus terepjárósok, azt hiszik magukról, hogy ők hugyozzák a golfáramot, ezért kotródjon le mindenki az útról előlük, és / vagy ott parkolhatnak, ahol másnak tilos. Akár ha úgy tetszik, még a kereszteződés közepén is hagyhatják a szarukat...
A szabadsághídon is rohadt fontos előzni félméterrel a lámpa előtt, leszarva, hogy feltartja villamost és így engem is (szintén luxus terepjárósok, és idegbeteg (nyilván farok méretükkel gondban lévő) "tuning" autósokkal), de legalább van okom elküldeni a kurva anyjába, és általában behúzza fülét, farkát, és elhordja az útból a fos kocsiját...
De legutóbb megkaptam valahol, hogy kiszáll és "szájbabasz", mondtam neki "gyere", de végül az is elhordta magát :-D
Szerk azoknak akik szerint nincs kitáblázva / felfestve: https://www.dropbox.com/s/2emj9iml3im8vh2/untitled.mp4
--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni