Vitorlázó pilótaképzés

A repülők megszállottja vagyok és már mióta sóvárgok az égbe emelkedni. Most találkoztam szembe a ténnyel, hogy lakóhelyemhez közel van egy repülőklub, ahol csőrléses képzéseket is tartanak minden évben.

Van itt valaki, aki már foglalkozott/zik ilyennel? Hozza az élményt? Vajon milyen költségekre lehet számítani annak, aki erre adja a fejét? Azt mondják a vitorlázó repülés is nagyon ott van, bár nekem a motoros Cessna az álmom, viszont az már az képzés költségeiben is az eget súrolja... :)

Hozzászólások

Mielőtt még beleélnéd magad menj el egy "reporvosi vizsgálatra". Amennyiben megfelelsz a " csillagos ég" a határ - minden szinten :)))
A vitorlázó repülést úgy fiatal korban 15-17 évesen "kéne" elkezdeni és folyamatosan fejlődni.
Fent a "semmiben" csöndben suhanni egy élmény és más világ és nem lehet összehasonlítani a motoros repüléssel.
Minden klubnál lehet "próba" repülésre menni (pár ezres ajánlat/kör) itt eldöntheted, hogy bírod vagy földre érkezést követően belső takarítónak állsz :D

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Ez sokat valtozott. A maganpilota szakszohoz, meg ugy minden magannal kezdodo dologhoz eleg
a class 2 medical, amit egy delelott alatt le lehet tolni.

Ha nincs semmi bajod, szemed, fuled rendben, akkor nagy gaz nem lehet. Ha szemuveges vagy,
akkor meg kapsz egy korlatozast, miszerint utast nem nagyon fogsz reptetni, de ha jol tudom
kb ennyi.

Szerintem ha felhívod őket készséggel válaszolnak a kérdéseidre, akár a reporvosi vizsgálatok, tanfolyam, vizsga illetve a vizsga utáni repülés költségeit illetően. Kicsit furának találom, hogy nincs az oldalukon egy cím, egy klub helység ahol megtalálhatók lennének. Alapvetően eldöntendő kérdés, hogy ez most elsősorban egy sport klub vagy inkább egy üzleti vállalkozás? Az utóbbi esetben nem kizárt, h a tanfolyam végeztével elengedik a tanulók kezét, mert ... tudom is én.. nincs kapacitásuk, nem éri meg nekik.., míg az előbbi esetben azért valamiféle perspektívára számíthatsz talán.

A Cessna is olyan, hogy ki kell probalni. Fel kell hivni X repuloklubbot, vagy oktatot
es ki kell menni egy oras probavezetesre. Ha bejon, akkor meg uccu.
A szakszo megszerzesere elvileg 2 ev all rendelkezesre, ha erre leosztod a ~1.8milka koltseget,
az havi viszonylatban mar nem is annyira veszes.

A vitorlazo engem annyira nem vonzott, a movit inkabb, mert mivan, ha nem adja es
egy repulot nem lehet osszehajtogatni a mezon :F.

Most sikloernyo, nyar vegen meg hatimotor lesz a musor. Ezt is erdemes kiprobalni,
erre pedig nincs is jobb hely, mint Fedemes. Talan ez a legolcsobb repulesi forma.
~100kHUF-bol megvan a papir. Kezdo cucc meg 100kHUF-tol a csillagos egig(gyalogernyo).

Szervusz!

Ismerek nagyon jó oktatókat (3 gyémántkoszorús pilóta) Ha komolyan érdekel össze tudlak vele drótozni.
Minden kérdésedre kellően kimerítő választ fog adni.

Anno Cessna után szimatoltam.
Olyan ~1-1,2M míg levizsgázol.
Évente azt hiszem, hogy 10 órát kell minimum repülni ami óránként olyan 30e körül mozog.

Üdv!

Szia!

Én repültem anno Hármashatár-hegyen, és maga a repülés nagyon szuper volt. Ez öt évvel ezelőtt olyan kb. 120 000 volt.
Ennyiből megvolt a képzés (elmélet + gyakorlat) addig, hogy egyedül elengedtek Góbéval.

Na az fantasztikus élmény. Csak Te vagy és a gép. Te vezeted, nincs félrehúzódás az útszélre, mindent neked kell megoldani, ha bármi van. De Te vagy ott, és megcsinálod. Naplementében, nyári nap végén letörölhetetlen vigyort eredményez az arcon. :)

A társaság nagyon fontos. Próbálj meg picit kimenni a klubhoz, és megnézni milyenek az emberek. A vitorla sok időbe telik, mert igaz, hogy képzés alatt egy nap max. 4-et repülsz, 4x5 percet az elején, de végig kint kell lenni a reptéren, tolni a gépeket, segíteni. Persze ez később egyre inkább eltolódik a repülés javára, de akkor is fontos kik mellett töltöd a napot, adott esetben 8-21-ig.

Én nekem időben nem fért bele suli miatt. Ez az én döntésem volt, a jegyek fontosabbak voltak, mert ott nem lehetett tanulni, és úgy éreztem sok lett volna. De mennék vissza szívesen majd. Remélem hamarosan sor kerül rá :)

Szerintem mindenképp menj el egy-két gyógykörre, és ha tetszik iratkozz be. Ez a repülés legolcsóbb formája (gépes repülésben gondolkozom.)

Nos, hát igen, pillanatnyilag nekem se férne bele. Majdnem 8 órában dolgozom jelenleg és még ott van az egyetem is. Mondjuk nyáron a vizsgaidőszak után lehet kilátogatok a klubhoz, aztán meglátom, hogy bírnám-e egyáltalán. :)

-------------
*Ahol vagy, lègy ott*
"Nem."
- mondta a foton és interferált
Winben blogja

Köszi! :)
A cikk írása óta sajnos elég sokat romlott az egészségügyi állapotom (szív) és nem valószínű, hogy valaha is megkaphatnám már így a szakszolgálati engedélyt...

Marad a sétarepülés és a szimulátor :(

-------------
I made an NTP joke once. The timing was perfect.
DevMeme, fejlesztői pillanatok...

Lehet szakszo nélkül is csinálni, bár sok lemondással jár. Nem szerezhetsz koszorúkat, nem versenyezhetsz, és ami talán a legfontosabb: nem repülhetsz egyedül. Ettől viszont még megtanulhatsz repülőgépet vezetni, és rengeteg szép élményed lehet kétüléses vitorlákkal.

Hasonló cipőben jártam egy darabig, mert úgy 6 éve én is így álltam neki, aztán pár év múlva pozitív változások álltak be, és megkaptam az orvosit. Ha van kedved, gyere ki hozzánk (LHFH - Farkashegy, Budakeszi), próbáld ki, lassan indul a szezon :)

A http://acfh.eu -n vagyunk elérhetőek, de kérdezz bármit a témában akár itt is, szívesen segítek.

Már Góbé sincs sajnos, nagyon magas ezeknek a gépeknek a fajlagos üzemeltetési költsége, igyekszünk normalizálni a flottát a műanyag irányába. Persze van sok fatelep is, Ka7, Ka8, Cobra, nincs velük gond, de ezeket is bármikor leállíthatja az EASA, vagy a hazai hatóság.

Egyébként van egy Twin Astirunk (kétüléses műanyag, Grob), ha ki akarod próbálni a teljesítményrepülést utasként, akkor ezzel van rá lehetőség :)

Mindegyik kétülésesben két bot van :) Máshogy nem is tudna működni, a súlypont miatt a gépparancsnok helye változik, egyedül repülésnél vagy könnyű utas esetén elöl kell ülnie. Persze lehet ballasztot is betenni, jellemzően ólmot szoktunk az ülés alá, de ettől még nem létezik olyan vitorla ami kétüléses, és csak 1db kormány van.

Megy most az okoskodas a moratorium miatt.

Probaljak arra tolni, hogy visszaadni az osszes kisrepteret a hadsereg tulajdonaba -
indoknak elegendo az elerheto leszallohelyek szama es igy a hadseregnek is erdeke, hogy igy
maradjon.
Az uzemeltetest meg az ott letezo klubboknak, igy azoknak erdeke uzemeltetni a repteret
a fennmaradasert.

Igy mindenki jol jar, kiveve az onkormanyzat, aki csak eladhato osszkozmuves telket lat az egeszben.
De ot ugye nem szeretjuk.